Nave auxiliare chineze

images

Recent China a lansat cea de-a patra nava de aprovizionare pentru flota, cam in acelasi timp cu terminarea testelor de mare a celei de-a treia. Type 903 are un deplasament de 23000 de tone, iar primele doua au fost lansate in 2004.

Marina Chineza are nevoie de aceste nave datorita tot mai deselor incursiuni ale navelor de lupta la distante tot mai mari de tarmurile proprii. In misiunile anti-piraterie din largul coastelor somaleze primele doua nave lansate au avut de trudit din greu pentru mentinerea in stare operationala a flotei chineze aflate la datorie.

Navele de aprovionare pe mare asigura cam tot ce este necesar unei nave militare, de la hrana si combustibil la munitie si provizii medicale sau piese de schimb. De asemenea se poate asigura la nevoie si echipajul de schimb.

Navele Type 903 sunt destul de similare cu cele 12 nave de aprovizionare americane din clasa T-AKE, doar ca navele americane au deplasament de 40000 de tone, dar trebuie tinut cont si de marimea flotei de razboi americane. Intre timp abilitatea echipajelor chineze de pe navele auxiliare a depasit stadiile de inceput, atunci cand aveau mari probleme in timpul alimentarii navelor de lupta in mars. Astazi reusesc sa faca aprovizionare a doua nave in acelasi timp, dar numai pe timp de zi, pentru aprovizonarea pe timp de noapte mai au inca nevoie de antrenament.

Actualul sistem de aprovizonare pe mare a fost dezvoltat de US Navy in timpul WW2 datorita faptului ca in imensitatea Pacificului bazele navale erau rare si foarte departe unele de altele, astfel ca, pentru a putea mentine un numar cat mai mare de nave active, americanii si-au dezvoltat un sistem foarte eficient de aprovizonare in mars al unui numar foarte mare de nave. Daca ne gandim doar la faptul ca gruparea principala de portavioane grele din Pacific dispunea la un moment dat de 19 nave, plus zeci si zeci de nave de escorta.

Chinezii sunt bineinteles mult in urma americanilor, atat ca tehnologie, cat mai ales ca expertiza, dar in mod clar au vointa si bani pentru recupera, astfel ca un numar tot mai mare de nave de aprovizionare cu echipaje bine instruite va permite flotei chineze sa stea din ce in ce mai mult pe mare, la distante din ce in ce mai mari de bazele proprii.

 

Sursa: strategypage

GeorgeGMT

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *