Noile Dacia: Sandero, Sandero Stepway, Logan

86 de comentarii:

  1. Se pare ca pana la urma MCV si Lodgy nu vor mai fi produse ci vor fi inlocuite de un „Grand” Duster de 7 locuri care e posibil chiar sa poarte numele de „Lodgy” (insa Dokker-ul ramanand pe segmentul sau de cargo).

    3
  2. Să înțeleg că înafară de săgeți pe faruri și display-ul nou, altceva nu au ce arăta?

    Ăia de la marketing tre bătuți și dați afară.

    4
  3. Din punct de vedere al aspectului, e un pas urias inainte fata de primele versiuni. Sunt curios daca reusesc sa mentina cat de cat pretul.

    9
  4. arata ca masinile alea second hand tunate la inceputul lui 2000

    6
  5. Vreau… si un pickup 4×4 din duster va rog!

    5
  6. Romturingia as spune. dar chiar mi s-a parut aiurea ca Orochul nu a fost pus in vanzare in Ro. Noi astia mai taranusi cu gospodarie caram remorca dupa noi, mai platim si la aia asigurare si impozit. Astia care nu tin neaparat sa aiba dacia pe capota, merg pe navarra, amarok, ranger…
    Ceva de genul.

    3
  7. No diesel. ☹️

  8. Nu am greturi ca scrie Dacia pe capota dar cu conditia ca produsul sa aiba anumite standarde de calitate si siguranta care probabil de aceasta data sunt mai in piata fata de modelele anterioare care se situau mult sub ce oferea media pietei.
    Totusi cam tot ce inseamna gama Renault/Dacia au intretinere relativ scumpa, preturile de achizitie intr-un fel ieftine cu toate ca daca te apuci sa o configurezi ca lumea Dacia nu mai pare atat de ieftina plus ca serviciile post vanzare efectuate la dealeri autorizati se situeaza ca si costuri cam la acelasi nivel cu modelele mai ieftine din grupul VAG, Suzuki, Hyundai-Kia .

    Per total eu zic ca e o alegere grea cand ai un buget de 10-12 mii de euro, iau in calcul si faptul ca gradul de automatizare la Dacia e printre cele mai scazute din Europa iar acolo nu se fabrica Rolls-uri sau Ferrari sa spui dom’le avem atentie maxima la detalii si retusam anumite defecte manual, vorbim totusi de un produs ,,ieftin”deci decizia pt oamenii cat de cat cunoscatori va fi grea.

    Ca si parti pozitive vad in primul rand utilizarea platformei tehnice comune cu modelele Renault, design-ul mai ,,german” si mai ,,vestic” cu accente minime de auto pt pietele emergente…..mai sper ca , calitatea materialelor si a finisajelor sa fie alta fata de Duster 2

    5
    • Ce treaba are gradul de automatizare a fabricii cu decizia de a achizitiona un vehicul Dacia?

      3
      • Multa, automatizarea i-ți oferă o precizie ridicată a asamblării deci implicit și o calitate mai ridicata….am mai multă încredere intr-o îmbinare /sudura efectuată și verificată de un robot decât intr-una făcută de vreun Dorel suparat ca patronul nu i-a mărit salariul.

        Dacia nu produce unicaturi sau serii limitate sa spui ca d’aia facem dom-le manual, n-au roboti ca îs scumpi iar Dorel e mai ieftin ca robotul…..iar produsele lor îs pr Gigei din punctul lor de vedere.

        4
        • eu zic ca nu vor sa automatizeze inca la nivelul dorit,tin angajatii si cred ca au o vorba cu guvernul aici.
          automatizarea iti reduce enorm cheltuielile.

          1
        • „automatizarea i-ți oferă o precizie ridicată a asamblării” .. da si nu. Depinde de mai multi factori. E o discutie mai elaborata aici.
          Da, gradul de automatizare e mult mai mic in fabrica din Romania din motive lesne de inteles, dar nu-ti imagina ca elementele de sasiu/caroserie sunt sudate manual de un Dorel. Acest proces avea un grad destul de ridicat de automatizare si inainte de a fi cumparata fabrica de Renault. Dintr-un motiv foarte simplu: capacitatea de productie.

          • Faptul ca ai la ora actualala la Dacia ai automatizarea ,,care este’’ poate arată doua lucruri:

            1. Se poate și in estul Europei producție ca in Orientul îndepărtat exceptând Japonia și Korea
            2. Blat win-win între un partid comunistoid și un investitor care se bazează și pe ajutoarele de stat.

            Dacă la punctul 1 vb clar de chestii de cost , Dorel mai ieftin ca Toshiba, ABB etc la punctul 2 vorbim clar de o strategie guvernamentală, hai sa dam la mai mulți salarii mici și proaste dar le dam decât sa dam la mai puțini salarii posibil la fel de proaste.

            Nu știu ce sa zic dar pana și chinezii și turcii când primesc investiții se uita la doua chestii: nivelul tehnologic al investiției și gradul de integrare al produsului in productia locala.

            Cât privește gradul de automatizare la Dacia, spun ce știam, secția de vopsitorie avea cel mai mare grad de automatizare parca peste 80%, la caroserie presajul și îmbinarea ranforsarilor pe cadre/panouri era automatizată îmbinarea finala fiind parțial automatizată.

            Eu personal când ma uit la Dacia m-a compar cu Renault Turcia și Skoda , daca nu e ca la ei atunci e ca la lumea a treia.

            1
            • pai in lumea a trei-a asa se fabrica masinili?
              https://www.youtube.com/watch?v=32eWkuIHLoE

              1
            • Productia cu oameni e mai flexibila.
              Nu intotdeauna robotii sunt mai buni.
              Automatizarea nu se refera numai la roboti
              Se fac analize bazate pe cifre si chestii concrete ..ca sa se decida intre una sau alta.
              Un robot nu vede micile imperfectiuni , doar face ceea ce ii spune limbajul de programare si probabil ar impune instalarea mai multor statii de control intre diferitele etape de constructie.
              Nu mai tine chestia cu dorel , au trasabilitate , atit pe linie de fabricatie , cat si ulterior.
              Dai cu subsemnatul ptr defecte identificate din postul respectiv ,repetat.
              E o intreaga discutie legat de ce e mai bun

              3
    • pardon,e o versiune mai ieftina a platformei lor ieftine….le francais,ce sa mai zici.

  9. mda, evoluție nu revoluție.

  10. Superspeed, romani noștri au fost la fata locului când sau lansat

    4
  11. Sper sa introduca si motorul 1.33 Tce prin 2021

    4
    • Pe Logan/Sandero? Putin probabil, de la 1,6 16v nu au mai pus motor peste 100CP. Oricum trendul e hibride /electrice asa ca probabil astea or sa fie ultimile motorizari pur petrol.

  12. Logan seamana cu Fiat Tipo …. si tableta aia pe mijloc cam incurca visual… puteau sa o lase mai jos, sa o integreze in partea de sus a bordului, pe mijloc.
    Stepway arata mai bine, depinde in interior daca e mai mult loc si ce materiale vor folosi si ce dotari o sa ai la 12k euro.

    La 10-12k euro eu m-as orienta spre un SH, Nissan, Ford, VW, Mitsubishi L200, ceva suv sau pick-up, pe la 100k km – dar este doar parerea mea.
    La acesti bani, nu poti sa ai un pick-up veritabil romanesc nou, nu gen Aro 244/243 cu bena, sa poti cara la ferma, si 4×4.

    Arata bine, e o evolutie, vom vedea cum vor evolua. posesor de opel astra, pug 508 sw si clio 4 – pentru soatza. Ex posesor de skida 100S si Dacia 1310.
    Alte timpuri, alti oameni.

    1
  13. daca sandero merge uns pe toate pietele in clasa mica-sucompacta logan trebuia crescut un pas in sus. berlina in trei volume in clasa subcompacta e o strutocamila inventata pentru saraci si fraieri…de aici si moartea clinica in care se afla…mai putin cateva piete din estul indepartat al europei, noi si ceva africa.

    • Prin articolul ăsta să înțeleg că faceți grevă că MAPN tace și nu face nimic?
      Acum trebuie și unul cu ce face la Craiova celalalt partener (cel mai mare), nu de alta dar o să primiți acuze că va doriți armament francez….?

      1
    • Ultimatumul lui Bourne acum pe FilmNow…Politia din Tanger cu Loganuri…

      2
    • „berlina in trei volume in clasa subcompacta e o strutocamila inventata pentru saraci si fraieri” ?!! De ca cand e inventata?
      Si de cand Logam e clasa subcompacta in Europa?

      Asa intre nou … in viata ta ai apucat sa vezu un Prinz 4 , un 128, un Derby, un Escort din 68, un Minx , un 204 ?

      Fiindca eu am paucat sa le vaz .. cand eram deja tanar, nu prea agrezz 2 volume ….

      • ce clasa e logan?
        si vorbesc de 2020.

        1
        • Vorbesti de de ce?
          2020 sau de SUA ?

          Stii SUA nu este chiar Europa sau invers .
          E unele mici diferente istorice. Acum 40 de ani masina americana „full size” zisa si frumoasa americana era pe juma batjocorita ca „transatrantic de sosea”. Ca avea „doar” 530-560 cm lungime!!!
          „Compacta” .. sub 5 metri!
          Consumu noral ? 2 galeti pe suta in oras!!

          In Evropia ins a.. NSU Prinz, Fiat 850, Renault Dauphine…

          Si erau unele si mai… scurte! 500, 650 .
          Pe vrfemea aia o masina europenana „normala” avea cca 390-410 cm lungine! R 8 (Dacia 1100) era „normala”, broasca VW era normala daca nu spre mare, Ficatu de 1300 era „mare” !!!

          Si dupa apariatia l;ui Austin Mini a aparut ideea ca e o clasa „mini”. Apoi s-a acce[ata ca e si o clasa „super mini”

          La „noi” nu exista „compact”
          Loganu ar fi „familiara” SI, slava Domnului , e cum zicea Isignois mai mare inauntru decat in afara! Bagi juma din gosdpodaie ba si cainele + soacara cand pleci la iarba verde!

          Si nu exosta compact fiindca la noi masinile de 5 metri sunt, in gnl „de lux”

          1
  14. satisfacut de dacia ca si utilizator dar niciodata client cumparator.masina perfecta pentru antreprenoriat de tot felul si pensionari.

    1
  15. Sandero Stepway cat de cat ok, Dacia Spring [ conceptul electric ] arata misto si gandeam ca or sa aduca un suflu nou si la restul gamei …dar tipic frantuji , arata un concept simpatic dupa care trantesc niste frigidere blegite la cumparatori. Plictiseala mare …dar are faruri si stopuri cu sajeti …care arata spre interior in loc sa arate spre exterior cum ar fi normal pt. semnalizare

    2
  16. Pot fi militarizate ca sa puna MApN 2 rachete Mistral pe ele ?

    Daca da, nu-s rele la casa omului. :))

    Eventual ceva senzori/echipament de ISR/EW/Jamming, alea alea…

    1
  17. Statul roman ar trebui sa impuna constructia in tara a unei utilitare cu bena, un pick-up gen hilux si un 4×4 gen Aro 10 (sau suzuki samurai, etc.) fara ornamente, leduri si onduleuri nenecesare, la preturi acceptabile, exclus Duster cu 18000 Eur. Asta daca ii pasa de cetatenii sai …

    3
    • Statul nu poa’ sa impuna unei firme private nimic. Doar sa-si plateascaa taxele. Nu mai suntem pe vremea lui ceasca.

      6
      • Statul roman nu poate! In contractul de vanzare trebuia precizat. Cati romani nu s-au folosit de „papucii 4×4” si apoi au fost obligati sa treaca la sh?

        • @ktown…simplu, nu suficient de multi. Daca ar fi fost suficient de multi s-ar fi justificat producerea unei masini echivalente la Dacia. Dacia inca merge foarte bine asa cum este si nu are statul roman de ce sa intre cu cizma in politica de modele. Decat daca vrei sa vezi si Dacia langa Oltchim, CET Rovinari, samd.

          3
          • Probabil ai dreptate, dar e corect ca statul sa oblige antrepenorul roman prin politica de taxe vamale (poate vreau sa-mi iau Mahindra, de exemplu) si lipsa de variante locale sa scoata mai multi bani din buzunar pentru o utilitara noua? Nu e vorba doar de Dacia ci de lipsa unui producator local de utilitare (4×4) ieftine necesare nu doar muritorului de rand ci si unor institutii ale statului (armata, politie, garda mediu, etc.). Cati romani isi permit masina noua? Unde este egalitatea de sanse? De ce pleaca forta de munca din tara?Cate lucruri pe care le putem face le importam pe bani grei? Ce inseamna sa guvernezi?

            3
            • @ktown..aici sunt cel putin partial de acord cu tine. La fel cum nu inteleg cum o tara care declarativ e angajata intr-un amplu program de infrastructura nu are cel putin cate o uzina de utilaje terasiere si camioane.

              2
              • Pentru ce o fabrică de utilaje terasiere?

                • @stefan: romania are nevoie de mii de km de autostrada in urmatorii 10 ani. Zeci de mii de km de drumuri judetene si comunale de reabilitat. Practic 70% din drumurile din tara asta sunt de kkt. Aia din comune nici n-au auzit de gradere, daca au o vola sa intinda niste piatra is fericiti si merge drumul pe unde l-a trasat vaca. Pe langa asta e nevoie de sute de km de reamenajari si imbunatatiri cursuri/albii de rauri. Sute de km de versanti de stabilizat. Zeci de mii de hectare de teren agricol care trebuie imbunatatit (terasari, adus de pamant fertil, asanari, samd). Nici nu indraznesc sa ma mai gandesc la vreo hidrocentrala sau ceva de genul. Am atins doar chestiile de infrastructura. Tu ai observat cam cu ce „viteza” se misca santierele romanesti? Pur si simplu n-avem in tara capacitatea in utilaje sa ducem asemenea lucrari la bun sfarsit. Un excavator sau basculanta are o anumita capacitate in metri cubi pe ora/an, samd In Germania sau SUA sunt santiere de autostrada care arata ca un sector de concentrare pt un batalion de tancuri si a inceput razboiul. La noi frontul de inaintare al autostrazii e sustinut de 6-7 basculante, 2 excavatoare si cate o pompa de beton ratacita. Firmele romanesti is slab capitalizate in general si ca urmare au cheltuieli operationale f mari, totul e inchiriat pt. ca e scump sa fie achizitionat, e adus de la dracu’n praznic, cand se strica ceva trebuie asteptate piese de la depozitul din Austria sau Ungaria pt. ca la noi n-ai depozite pt. mai nimic, samd. Aici ar rezolva o fabrica locala problema, cu utilaje produse local la un pret mai OK si f rapid de servisat, pe langa c-ar fi offset pt lucrarile mari de infrastructura. Dar e mai comod sa ne imaginam ca nu merg lucrurile „pt ca nu se vrea”, „nu suntem lasati”, „parandarat”, samd. nu ca nu suntem in stare sa ne organizam si sa cerem ce ne trebuie.

                  1
                  • in curand trebuie sa importam si fierul beton si bitumul pentru astfel de santiere, ca nici cu betonul nu stam bine.
                    Asta era sansa sa punem pe roate toata industria asta orizontala.

                    2
                    • Sa fiti sanatos dvs. domnu’ Zgureanu, importam si bitumul! Mare parte din el!
                      O chestiune interesanta pe care a ridicat-o si Moise Guran pana acum cativa ani si nu i-am aflat raspunsul:
                      In Romania se prefera o stratificatie pt autostrazi cu strat gros de beton asfaltic, bazat pe bitum scump si de import. In Germania/Austria se prefera ca stratificatia sa fie in principal din beton pe baza de ciment, cu ultimul strat armat iar asfaltul se foloseste pt. stratul de uzura. In tara avem capacitati in tara atat pt. ciment cat si pentru fier-beton si este si mai ieftin la metru cub decat betonul asfaltic. Nu si pt. bitum, din ce stiu doar Petromidia si Vega Ploiesti produc bitum polimerizat pt. autostrazi si nu pot acoperi necesarul.
                      In SUA inclusiv stratul de uzura e din beton pe unele autostrazi. E drept ca nu e chiar confortabil. Inca n-am aflat de ce ne permitem noi sa dam bai pe bitumul care e scump si din import.

                      1
                    • exact asta e problema!
                      Poate ai nostri au descoperit ca stratul gros din bitum e mai elastic si mai rezistent… sau de vina e doar lobby-ul si comisionul 🙂

                      1
                    • Se importă deja de ceva timp.

                  • Ai fi uimit să vezi ce dotări există la societățile de profil din România. Nu lipsa fabricii sau a utilajelor produse de ea e problema.

                    1
  18. Oare sunt singurul care se intreaba ce cauta postarea asta pe un site pe care ar trebui sa se posteze cu totul altceva? :))

    4
  19. daca scot si rezultate bune la crush test atunci nu sunt optiuni de lepadat, dimpotriva

    1
  20. E .. e ceva .
    Eu citeam presa occidentala (franceza) in mod regulata si acum 50 de ani.
    Eu ma „straduiam” sa pun mana pe revsite auti straine (scump, f scump!)

    Si am observat un narav general in Europa

    Cand o firma din tara lanseaza un nou model .. in gnl presa dion tarta aia se „tavaleste” de bucurie ca un catel …. Urlete de entuziasm!
    Daca sunt si cestii mai „crete” se manifesta doar „retinere” . Adica „ce dobitoci sunt aia din tara pretanara” se scrie „nu stim cine o sa vrea sa cimopere asa o idee ciudata!”
    Da in gnl lumea se bucura si doreste ca noul model sa aiba succes ! Ca succesul masinii aleai inseama succesul tarii rerpeective!
    Adica vanzari mai mari, bani mai multi , impozite mai mari adica mai multi bani ptr infrastructira , sananate , invatamnt ba chiar si pytr ceva jucarii noi ptr armata!!

    Insa la noi ….
    La noi e prost ala de isi ia un Logan nou cu >10 km la bord si nu un Golf de ocazie cu 100.000 !

    Sa zic asa cultura „de la taica Lazar”

    Mda mia bine nu am mai produce nici Logan . Ca nu mai producem nici tancuri, nici MLI . nici nici nici
    Luptam ptr pace! (si saracie africana!)
    мир мире

    (я roman, nationalist adica fascist!)

    6
    • una e investitia in economie si alta produsul oferit consumatorilor,nu le confunda.
      nu e nimeni prost ca isi cumpara dacia dar asta nu inseamna ca ce iese pe poarta fabricii e minune inginereasca ,panaceu universal. si trebuie inghiti ca atare.
      oricat o cotesti si oricat tragi de ea tot clasa mica-subcompacta ramane dacia sandero-logan….dar matale cu cine crezi că se bate pe piețe,așa de curiozitate?….si nu te lua după mangleala producatorului si dealerilor.

  21. Am cumparat un sandero step in urma cu un an .motor 90 cp benzina.
    fac zilnic 12 km. excelent de la punctul a la punctul b.
    datorita distantei zilnice scurte senzorul de poluare a dat probleme .
    mecanicii m/au sfatuit sa merg cu ea un pic mai turata .peste 3k.
    covorasul de la pedale nu se muleaza bine.s/a facut ca scoarta de copac.
    cred ca dacia are nevoie de motoare mai puternice.loganul arata ca o strutocamila.

  22. Loganul a fost prima mea masina, luata pe persoana fizica in 2005 :). La momentul respectiv era un mare pas inainte, dar adevarat cu multe lipsuri.
    Stie cineva daca noile modele sunt mai sigure? Ce rezultate au la testele de siguranta? Ca, din pacate, in practica, la un accident intre un Logan nou si o vechitura din Germania, cei din vechitura ies mai putin sifonati.

    1
    • Sa asteptam rezultatele de la EURO NCAP, dar daca in presa se zice ca cel putin Sandero este pe platforma noua CMF-B de la a cincea generatie Clio, poate nu o sa se mai indoaie noile Dacii ca primul Logan.

      2
      • pai ce intra acum in productie e golan 3.

        • Stiu ca e generatia a treia de Logan/Sandero, dar parca si Logan 2 tot pe platforma derivata din Clio 2 era bazat (la fel si Duster ??), asa ca este un pas important ca cel putin Sandero 3 va fi pe platforma Clio 5.
          Sper ca nu vorbesc bazaconii, ca nu am nici carnet si nici masina si nu prea m-a interesat subiectul, sper ca peste cativa ani sa imi cumpar ceva electric, sa se mai maturizeze piata.

          1
  23. In U.K. Dacia Duster are o buna reclama. Peste 21.000 de Dustere vandute. Evident nu echivaleaza inca cu Nissanul Juke 200.000 vandute, dar Dusterul are un potential de viitor

  24. Am Logan 2 Ph2 din 2017, am facut pana acum cu el 123000 km, si in afara de schimburile de ulei, placute de frana, curea si role accesorii, 3 becuri H4 nu am mai bagat 1 RON in ea!
    Motor de 0.9, 90 CP, 5l/100km, AC.
    Ideala ca masina de familie!
    Mere de rupe!

    2
  25. Chiar daca nu e miezul Daciile astea noi vor fi life support pt economia Romaniei in urmatorii ani,locuiesc si lucrez de 12-3 ani in Londra,cu publicul zilnic….oamenii nu vor sa cheltuie bani,chiar si cu Brexitul si taxe,Dacia,Renault si Hyundai vor vinde din ce in ce mai bine in UK,Nu mai se arunca lumea la finance de BMW,Audi,VW ca inainte,sunt prea scumpe si oameni sunt nesiguri pe ziua de maine

    1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *