Proiect al lui Duşa: În aviaţia militară vor fi asiguraţi piloţii, paraşutiştii, nu personalul la sol

Ministrul Apărării, Mircea Duşa, a iniţiat un proiect care prevede că doar personalul aeronavigant din aviaţia militară – piloţii, însoţitorii de bord, paraşutiştii – va fi asigurat pentru cazurile de accidente de aviaţie soldate cu deces, invaliditate, nu şi personalul nenavigant, cum este acum.

Duşa a propus acest proiect în calitate de deputat, arătând că, în prezent, statutul personalului aeronautic din aviaţia militară din România prevede obligativitatea încheierii unor poliţe de asigurare pentru cazurile de producere a unor accidente, urmate de deces sau invaliditate totală su parţială, pentru tot personalul aeronautic, incluzând, pe lângă piloţi, însoţitori de bord, ingineri de bord, paraşutişti, şi personalul tehnic ingineresc de aviaţie – navigatorii de sol şi meteorologii.

Acest lucru generează costuri suplimentare la bugetul de stat, având în vedere că personalul nenavigant trebuie asigurat „fără a fi justificată existenţa unui pericol în activitatea pe care o desfăşoară”, a apreciat Mircea Duşă, în expunerea de motive.

„Ca urmare, pentru asigurarea cheltuirii judicioase a resurselor bugetare se impune modificarea Statutului personalului aeronautic din aviaţia militară a României în sensul asigurării de drept doar a personalului aeronavigant. Aceste dispoziţii sunt mai aproape de necesităţile instituţiilor militare, asigurând alocarea de fonduri numai pentru persoanele care desfăşoară activităţi cu un grad ridicat de pericol, astfel fiind evitate situaţiile în care, spre exemplu, personalul tehnic ingineresc de aviaţie, navigatorii de sol, meteorologii, în calitatea sa de personal aeronautic, trebuie să fie asigurat, fără a fi justificată de existenţa vreunui pericol în activitatea pe care o desfăşoară”, menţionează Duşa.

Proiectul a fost depus în 20 aprilie şi se află în consultare publică la Camera Deputaţilor.

MEDIAFAX

12 comentarii:

  1. Cand o veni vreunu la aterizare ciuruit sau cu vreo jamba neescamotata si se opreste drept in turnu de control sau in vreun hangar plin de mecanici ,sau mor niste pompieri , sa vad ce mai zice dusulica asta!
    Iote ce sintagma pe capu lui : ”Ca urmare, pentru asigurarea cheltuirii judicioase a resurselor bugetare ” … 🙂

  2. Poate ar trebui sa reglementezi domnu’ Dusa si cine are dreptul sa poarte insemnele specifice personalului aeronavigant, poate ar trebui sa reglementezi ce indatoriri are personalul nenavigant…
    Si poate reusesti sa fie trecuta si clasa de parasutare (I, II, III) acolo unde trebuie, in randul claselor de specialitate din armata romana…
    Te cam infioara aia 25 % (cls I) pe care bugetu’ alocat pensionarilor militari ar trebui sa-l suporte in cazul reactualizarii legii pensionarilor militari… Ca tot vrea Ponta sa revina la vechea lege… atunci sa vedem daca va tin nadragii aia rupti… Daca aia la pifanterie pot beneficia la pensie si de clasa de TAB -ist , vm-istii de clasa la alpinism, tansmisionistii de clasa specifica lor, parasutistii de ce nu pot beneficia de clasa de parasutare obtinuta domnu’ Dusa? Ca tot te apuci sa faci dreptate! Aveti idee domnu’ Dusa cam cat trebuie sa scoata statul roman din buzunar daca va fi recunoscuta clasa de parasutare ca facand parte din clasele de specialitate si luata in calcul la pensia militara?
    Baga mare domnu’ Dusa, scutura bine nadragii lu’ Ponta si scoate pomnetii din buzunar !
    PS- In cadrul noilor structuri nu stiu daca se mai mentine sistemul respectiv, dar mai mult ca sigur exista un sistem de diferentiere intre parasutisti

  3. Deception Dușa al nostru… 😛

  4. Se pot intampla tot felul de accidente la sol si cand esti mecanic intr-un service de masini da la avioane….

  5. Este o greseala. Oricine se afla in zona unei piste de decolare – aterizare, poligon etc. este supus unor riscuri crescute. Ministerul nu cred ca stie de cazuri precum Sibiu, in anii ’80 (IAR 330), sau Craiova in anii ’90 (caseta cu bombe explodata la sol, inainte de decolare la IAR 93), s.a.

  6. NU este nici o gresala …e doar politichiea puslamalelor …si boc facea asigurari obligatorii pt. cutremure si inundatii in Cluj unde nu sunt asa ceva , numa sa-i umple pusculita , pretenului asigurator , iar in zonele inundabile pt. incendii … Si aici , tocmai pt. ca riscul de accidente e cel mai ridicat in randul personalului de la sol , de aceea vrea sa scoata asigurarile …acu motive pot fi mai multe , de la faptul ca vrea sa scape de ei ,pana la umplerea pusculitii unui amic da , nu asta ar fi important. Cert e ca e constient de ceea ce face si mai mult , cineva de peste el a venit cu ”proiectul ” …oare cat de sus fata de el ? din baltile noastre sau din a lor …? Si marioneta executa !

  7. Adica cum ar veni …o pwula de parlamentar care doarme pe el la sedinte , poa sa-si mareasca salarii si pensiile si de tate , ca aia au sporuri de periculozitate , da unu care manuieste boambe , sau coordoneaza zborul , sa nu intre pilotu-n pamant , aia , tre sa stranga cureaua , ca-i nenavigant ?Undeva , candva cred ca se vor strange niste curele , dar mai degraba pe gaturile ”excelentelor ” daca mai continua in halul asta cu umilintele …

  8. Ce le pasa lor , politicienilor , cred ca dusa a facut armata la popota ,

  9. Asta-i o mare idiotenie! Aviatia, cu tot ce inseamna ea, mentenanta, aeronave, personal navigant si nenavigant, zbor, medicina aeronautica, etc, este un domeniu foarte sensibil si expus potentialelor pericole. Medici militari, personal de intretinere, piloti, etc, absolut toti sunt interconectati. Mecanicul se roaga ca aeronava si pilotul s-ajunga cu bine la sol, cei de la Dirijare la fel, medicul asijderea, etc, etc…Toti sunt supusi stresului si diverselor afectiuni cauzate de substantele sau echipamentele cu care lucreaza, Aviatia n-a fost si nu este pentru oricine, fie ea civila sau militara, deci nu-nteleg de ce toti acestia ce concura la realizarea Zborului nu merita sa fie asigurati!? Au fost accidente soldate cu victime omenesti chiar pe pista, au fost cazuri cand personal de dirijare a clacat, au fost si vor mai fi, macar un minim de protectie sa aiba acesti oameni, de ei depinde chiar si siguranta noastra. Dar nu ma mai mira nimic in Romania, cu-atat mai putin din partea „minizerabililor” nostri, NIMIC!

    • Pt că mulți care nu fac nimic în legătură cu zburatul sunt cuprinși în schemă, deși nu e cazul. Și sincer, explică-mi de ce șoferii, secretarele, medicii și asistentele ar trebui să beneficieze de asigurări specifice activității de aviație militară… nu îi vezi des la manșă sau încărcând rezervoare/bombe/rachete/containere, sau mă înșel? E vb de rațiune și seriozitate, la noi toți cunosc sporuri/avantaje specifice, fără a face ceva specific. Cam ca și revoluționarii (de 2 ani sau 2 luni atunci) scutiți de taxe și cu venit pt ce? Nu insist pe măgăria asta.
      Problema e risipa aiurea, care risipă se făcea cu mult înainte, doar că acum nu se mai poate și risipă și activitate. Ori, ori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *