Rheinmetall: Proiectul transportorului blindat 8×8 AGILIS construit la uzina Moreni merge inainte

 Ce alte proiecte de blindate vor nemtii sa faca in Romania

Proiectul realizarii unui transportor blindat 8X8 – denumit AGILIS – la uzina Moreni impreuna cu firma germana Rheinmetall se afla intr-un stadiu avansat, pe ultima suta de metri in ceea ce priveste componenta birocratica si cu o oferta financiara pe masa autoritatilor, au precizat pentru HotNews.ro reprezentantii Rheinmetall. Informatia vine in contextul in unor zvonuri cum ca proiectul AGILIS ar fi picat si al discutiilor autoritatilor romane cu americanii de la General Dynamics pentru productia unui alt transpotor blindat la uzina Bucuresti. Pe langa AGILIS, pe care reprezentantii Rheinmetall il pun in top 5 proiecte ale gigantului german, nemtii au in vedere productia in Romania si a altor blindate si vehicule, inclusiv intrarea in recenta licitatie pentru camioane militare. 

„AGILIS nu a murit, dimpotriva. Suntem intr-un stadiu destul de avansat”, a declarat pentru HotNews.ro Thorsten Heinzen, managing director Rheinmetall.

Conform oficialului german, compania mixta romano-germana infiintata intre Rheinmetall si Uzina Moreni – Romanian Military Vehicle Systems – mai asteapta unda verde din partea Consiliului Concurentei, iar oferta financiara este in prezent in dezbatere pe masa guvernului.

Reprezentantul Rheinmetall a confirmat ca, initial, compania a venit cu o oferta financiara ce partea romana a refuzat-o [n.r. au cerut in avans suma de 450 de milioane de euro pentru demararea proiectului], dar ca au revenit cu o oferta „mult mai corecta” care implica toate partile implicate si pe care reprezentantii Romaniei ar fi apreciat-o.

Precizarile oficialului Rheinmetall vin in contextul in care a aparut informatia cum ca proiectul AGILIS ar fi picat, iar americanii de la General Dynamics Land Systems au demarat discutii cu reprezentantii statului roman pentru productia unui alt tip de transportor la uzina mecanica Bucuresti.

„AGILIS e un proiect important pentru Romania, dar e si foarte important pentru noi. E in top 5 proiecte pentru Rheinmetall”, a explicat Heinzen.

Potrivit acestuia, transportorul AGILIS pe care nemtii vor sa-l dezvolte si sa-l construiasca la Moreni va avea atat din ADN-ul transportorului greu Boxer (aflat in dotarea armetelor germane si olandeze), cat si din tehnologia transpotorului dezvoltat de romani pana de curand la Moreni.

„Primul prototip e planificat sa iasa pe poarta uzinei in 2020. E munca multa si complexa pentru dezvoltarea unui nou produs”, a mai declarat oficialul. Potrivit acestuia AGILIS va fi unul dintre cele mai moderne transportoare din lume la momentul cand va fi introdus si va fi un produs gandit si pentru export, nu doar pentru Romania.

Pentru compania germana transportorul AGILIS va ocupa un loc ce acum e liber in portofoliul de blindate, intre transportorul usor 6X6 Fox si cel foarte greu 8X8 Boxer, au explicat reprezentantii Rheinmetall.

Alte proiecte Rheinmetall in Romania? Noul TAB 4X4, vehicule blindate 4X4, camioane militare si un tun de calibru 30 mm

Dincolo de proiectul transportorului 8X8 dezvoltat si construit la Moreni, Rhenmetall are in vedere si alte proiecte de blindate, iar pana la finalul anului compania germana vrea sa-si deschida un birou propriu in Romania.

„E mai usor pentru noi sa demaram productia la Moreni daca avem si alte proiecte mai mari sau mai mici in jurul proiectului principal care este transportorul 8X8”, a explicat pentru HotNews.ro Dominik von Wolff Matternich, Head of Key Account Management Romania din partea Rheinmetall Group.

Potrivit reprezentantului Rheinmetall un alt proiect pe care grupul german il are in vedere este realizarea unui transportor blindat si amfibiu 4X4, de care Romania are nevoie in numar de circa 400 pentru a isi inlocui vechile TAB-uri 4X4 din dotare.

Alte proiecte vizate de Rheinmetall sunt cele de vehicule 4X4. Un astfel de proiect este cel al celor peste 280 de vehicule blindate 4X4 cu platforma antitanc, licitatie lansata anul trecut, dar anulata in luna iulie.

Pe langa cele blindate, autoritatile din Romania au incercat inca de anul trecut sa caute solutii pentru dotarea mai multor tipuri de forte cu noi vehicule 4X4 neblindate, iar grupul Rheinmetall sustine ca e interesat si de acest proiect.

Dincolo de aceste proiecte, reprezentantii Rheinmetall spun ca au in vedere si participarea la recenta licitatie de achizitionare a 173 de camioane militare, iar miercuri au la Moreni o demonstratie pentru reprezentantii statului roman cu un camion blindat 8X8.

Pe langa de proiectele de vehicule, oficialii Rheinmetall mai spun ca au in vedere localizarea in Romania si productia unei tun de calibru 30 de mm care ar urma sa fie echipat si pe transportoarele AGILIS.

In luna iunie, Uzina Automecanica Moreni – din subordinea Ministerului Economiei – si furnizorul german de tehnologie militara Rheinmetall au semnat actul constitutiv al societatii mixte Romanian Military Vehicle Systems care va fabrica, vinde si asigura mentenanta transportorului blindat de trupe 8×8 (TBT 8×8) pentru armata romana.

Site-ul Rumaniamilitary.ro publica in luna mai primele detalii ale proiectului AGILIS. Astfel, noul TBT 8×8 Agilis va fi construit in 7 variante/derivate (transportor blindat pentru trupe amfibiu si neamfibiu, punct comanda mobil, platforma pentru aruncator de bombe calibrul 120mm, evacuare medicala, cercetare CBRN si vehicul tehnic pentru evacuare-reparatii), iar 80% din valoarea adaugata a productiei ar urma sa fie realizata in Romania, doar motorul si drive-lineul urmand sa vina din import.

Logistica si mentenanta ar urma sa fie integrate 100% in Romania pentru intreaga durata de viata a transportorului pana in 2055, iar drepturile de proprietate intelectuala asupra AGILIS 8X8 vor apartine in proportie de 100% Statului Roman, prin Ministerul Economiei.

Sursa: Hotnews.ro

155 de comentarii:

  1. Gooood..goooood

  2. berceamondialu

    Acum 2 zile …R.I.P. AGILIS…….care nu puteau sa-si exprime dezamagirea….si acum vine acest articol ??? ca sa credem??? sunt interese la Atomecanica Moreni care nu concorda cu productia Agilis acolo???

    • berceamondialu

      300 de comentarii ….care nu puteau sa-si exprime dezamagirea….

    • Info in ordine in care au venit, noi am scris ceva, germanii au raspuns, sa vedem care va fi adevarul pana la urma.
      Nu neg insa ca mi-as dori enorm ca nemtii sa aiba, intr-un final, dreptate…

      • Eu secondez parerea ta. Poate poti sa aflii si eventual sa publici ceva pe tema asta: de ce nu opteaza deja romanii pentru boxer la cheie, cantitati mici obligatoriu. Avantajele nu cred ca mai trebuie sa le pomenim.

        • Pt ca au optat pt Pirahna V, pe de alta parte Boxerul este un foarte bun MLI dar nu este amfibiu si mai este si destul de scump.

          • Pai si Pirahna V e tot asa ca Boxerul, dar parca are nus ce kit de-l poti aplica si se transforma in plutitor. Intrebare….care de diferenta de calitate intre ele, ca de III C ne-am lamurit.

          • Da, stiu ca au optat pentru Pirahna s-a discutat si rasdiscutat acesta optiune dar este o decizie necursiva daca vrei sa mergi pe varianta Boxerului autohton pe viitor si o decizie absolut normala daca mergi pe mana General Dynamics. La asta ma refeream. O decizie(serioasa, batunta-n cuie) spre agilis ar fi trebui sa aduca macar cateva bucatele de boxer pentru o evaluare.
            Bine, vorbesc si eu de parca cineva se gandeste serios la achiziti in domeniul militar, evaluare a capacitatii, solutii de integrare, analiza costuri de exploatare, analiza fiabilitate in conditii de exploatare, stagiile de exploatare etc…

            • poate ca a fost doar o strategie de negociere…imi iau banii si cumpar de la alt magazin…
              sper sa fi fost asa, desi la cat de tolomaci sint guvernantii romani, nu m-as astepta la o chestie ca si asta…
              sa vedem….

  3. AGILIS 8X8 part 2 „The resurrection”

  4. Eu zic sa nu va entuziasmati inca…

  5. Aleluia ! Agilis redivivus !

  6. Probabil citesc blogul tau de au iesit media:))

    • Pai nu probabil ci absolut sigur, noi luni, ei marti cu dezmintirea…

      • Daca e ” pe masa guvernului” trebuie sa apara in proiectul de buget MApN de anul viitor.
        Pina atunci , tratative peste tratative , dezmintiri , controordine dar banii sint problema numarul 1. Indiferent cum o vedem , tot incepe de aici. De la bani.
        Alea 9 miliarde nu le ajung pentru tot ce a fost publicat pina acum ( oricum nu exista nici un contract specifiv semnat )
        Dupa mine le mai lipsesc vreo 6- 7 miliarde euro ca sa plateasca tot si sa mai aiba si bani de vreo 30 F 16.

      • Totusi, nu cred ca au dezmintit doar sa se afle in treaba.

        Clar ca nemtii for sa aiba un deal cu Moreniul si e o afacere buna sa ia banii pusi de Romania la bataie pentru armata (pt ca cineva tot va trebui sa-i ia si Moreniul nu poate sa dezvolte singur in acest moment un asemenea produs)

        Ce nu e clar este ce va face guvernul – el tine in maini soarta AGILIS-ului.

        Si eu vreau sa aiba nemtii dreptate dar de atatia ani am auzit vorbe fara sa vedem fapte incat nu mai cred pana nu vad. Am zis.

  7. Tare m-as bucura ca totul sa fie bine si proiectul asta sa fie dus la final, dar clar ceva a fost acolo, probabil niste negocieri destul de intense.

    • Din pacate nu pot discuta pe site sursele, dar au fost mai multe si foarte credibile, joi totul era terminat si nemtii cu bagajele facute, ceva s-a intamplat in week-end, iar acel ceva sper eu sa fie de bine.

      Camionul 8×8 pe care-l testeaza astazi la Moreni nu era programat sa ajunga in Romania, licitatia pt cele 173 de camioane militara fiind deja castigata – cum am scris – de Iveco, dar broscarii au calcat pe bec destul de urat si atunci Rheinmetallul a vazut oportunitatea si pt camioane, au adus imediat ce au gasit prin curte, doar, doar…

      Adica ceva important s-a intamplat sambata si duminica, sper sa aflam pana la urma 🙂 .

      • Italienii cu Iveco sint macaronari nu broscari . 🙂

        Broscari sint francezii ca mananca broaste
        🙂

        • 🙂 Lasa nene ca si in Italia se mananca broaste! Dar ai dreptate …

        • Stefan60,tu esti de prin partile moldovei,am vazut ca I sustii pe broscari din toti rarunchii,stiu ca sunteti toti in italia dar nu compara gioarsa de iveco cu man ul !

          • Fals
            Sint clujean prin nastere. Nascut la spitalul militar din Cluj pe vremea cind avea si sectie de ginecologie pentru nevestele cadrelor.
            Mai studiati dosarul tovarase. 🙂

            • Stai linistit stefane,n am nimic cu nimeni,imi plac comentariile tale ,doar ca eu lucrez cu camioane si stiu sa fac diferenta intre iveco si man si.inca un lucru ,italienii sunt broscari

              • nu ma ca voi in ardeal nu ati plecat sa rupeti straineturile,asa de la un moldovean care sunt.

                • Si ceva cu ardelenii ? 🙂
                  Mama mea era unguroaica . Tata moldovean. Eu nascut in Cluj unde am si trait 29 de ani.
                  Deci , ce te roade ? 🙂
                  PS .
                  Nu cumva ai fost prin Ardeal si cind ai vazut franzela , ai cumparat si o paine ca sa ai cu ce manca franzela. 🙂 e gluma ca prea sariti unii )
                  Cit despre chestia cu „rupt straineturile” , lasa balta
                  Cind o da fi chemat tot la doua saptamini la securitate , cind te vor da afara din partid si desface contractul de munca pentru crima colosala ca ai cerut sa pleci din raiul numit RSR , mai discutam.

                • Ai dreptate,toti am plecat in lume dar de ingropat tot acasa vrem in glia noastra stramoseasca,am o afinitate ptr italieni ,ii iubesc din tot sufletul ,la cate tzepe si necazuri am avut cu ei asa ca „ai heit italians ” ,tine si tu jumate la supararea mea doar suntem romani cu totii ce naiba!

              • Uăi fraţâlor, italienii îs macaronari. Aşa c-antri moldoveni!

      • Asa din declaratii au planuri mari, si camioane si transportor 4×4, eu admir mult tehnica nemteasca in special blindatele, ei intotdeauna au fost tatici la blidate, dar nemtii exceleaza cam la orice.
        Mi-ar place si niste camioane MAN fabricate in tara, daca s-ar putea. Am niste rude in Germania si cand eram mic primeam jucarii din alea de calitate din metal printre care si camioane MAN si am ramas cu o afinitate pentru marca asta.

      • Eh, si LM ar vrea camioane, la ei portita fiind programul HIMARS, probabil:
        „De asemenea, există discuţii foarte avansate cu compania Lockheed Martin, pentru producţia de camioane, precum şi modernizarea Romaero”, au mai precizat sursele citate.

      • Ce anume nu au livrat/ofertat cum trebuie si la ce licitatie? Nu de alta dar, la zilele portilor deschise din Iulie 2017 de la Baza 71 de la Luna aveau trailere Iveco prin gradina si am vazt cateva si pe drumurile patriei….Sau nu era licitatia pentru primul lot? Mai aveau si un articol cu poze in Revista Fortelor Terestre care prezentau cele aprox 20 de trailere livrate de Iveco alaturi de Dustere si ambulante +….motostivuitoare…nu gasesc inca link-ul sa il postez dar mai caut.

  8. Chiar asa va jucati cu sentimentele noastre ?? Cand am vazut stirea cu RIP AGILIS am fost foarte trist/suparat…. Acum sunt fericit, daca se continua asa nu cred ca ajung la 100 de ani. Oricum sunt fericit si ma bucura aceasta veste, sa speram ca o sa vina multe vesti pozitive in ceea ce priveste buna dotare a armatei noastre :).

  9. cred ca e vorba de prima „stire pozitiva” pe care o vrea pesedeu’ prin vocea cucoanei doina pana zisa si „fa doino”:
    „„Ideea că numai ştirile negative crează rating e falsă, exact ce spuneam, publicul ţi-l formezi. În permanenţă trebuie să existe un echilibru, să se vadă şi lucrul bun, să se vadă şi lucrul rău. Adică să vezi dacă adolescentul face o prostie dar să vezi şi adolescentul olimpic. Chiar dacă ar avea un impact bugetar, legat de publicitate, toate televiziunile ar pierde, nu?, pentru că toate trebuie să dea şi ştiri pozitive, nu numai negative”

  10. Doamne ajuta!

  11. O veste cu adevarat buna este aceea ca Aerostarul va fi centrul regional de intretinere si reparatii pt F 16, o stire pe care noi am dat-o in urma cu peste doi ani…
    Ar fi primul semn concret ca flota de F 16 va creste, nimeni nu se apuca de centru regional/national pt 12 avioane amarate.
    Speram la inca 36 vedem in ce configuratie.

  12. La cata energie negativa a produs pe blog stirea cu inchiderea proiectului… mai aveam putin si incepeam noi aici pe blog demersurile pentru noul blindat.
    Eu ma bagam pe partea de modelare 3D si marketing. 🙂

  13. ma doare capul?

  14. Hmm..dar un tun autoprolusat no :))?

  15. Ce-mi place exprimarea „au revenit cu o ofertă mult mai corecta „.Adică, în prima fază, erau pregătiți sa ne jecmaneasca și sa ne ia de prosti :)))) Și o mai și recunosc

  16. Eheeee ce vremuri. Dar au invins pana la urma :).
    Noi nu ne-am permite, baga taximetristii maimutza si da faliment armata

    • Am si eu o intrebare simpla !
      Ce ar fi putut reprezenta cei 450 mil euro ? Un avans pentru achizitie ?
      Nu cred, fiindca nu exista inca produsul . MApN poate plati bani doar pentru produse ce urmeaza a fi livrate. Aici nu e cazul inca.
      Atunci pentru ce sa ceri atatia bani ? Chiar nu inteleg dpdv business o asemenea cerere. In fond e vorba de o societate romaneasca, cu 50% capital german Cred ca e ceva care imi scapa, E o intrebare strict tehnica .
      M-as bucura sa mearga inainte toate proiectele propuse .

      • eu cred ca avans pentru achizitia unui prim lot, 2x batalion, pe modelul 33 +12 cum avem la Piranha IIIC.
        Poate fi vorba fie de pre-seria Agilis sau de batalionul de Boxer… sau de amandoua 🙂
        https://www.rumaniamilitary.ro/costuri-transportoare-blindate

        pare sa fie pretul a in jur de 100 bucati… deci ar corespunde la doua batalioane:
        „Boxerul german dar si Stryker-ul celor de la GDLS ajungeau in aceasta varianta (IFV) la un pret de 4,8 mil.$ / masinarie echipata (pret in varianta destinata US Army). Au fost vizate 84 de vehicule in cadrul unui contract ce totaliza impreuna cu echipamente aferente 599 mil.$.”

        Varianta cu 50+50 mil. euro aduce a pretul de dezvoltare a unui astfel de transportor:
        „contractul de 99 mil.$ pentru dezvoltarea unui prototip fiind acordat celor de la GDELS – Santa Bárbara Sistemas”

        • Avand in vedere ca noi voiam sa luam un batalion greu de Boxer, care costa spre 4,5 mil. euro bucata urmat de Agilis in varianta de baza (probabil spre 3- 3,5 mil. euro/buc), probabil ca in suma initiala de 450 mil. euro erau inclusi pe langa cele doua batalioane si cercetarea + prototipuri (adica suma defalcata in jurul a 50-80 mil. euro).

        • E delicat sa ceri bani avans pentru un produs neomologat inca . Achizitiile presupun totusi respectarea legislatiei in vigoare.
          Cine plateste din partea RO 50 mil euro ? Normal ar fi Ministerul Economniei pentru capitalizarea societatii la care este actionar cu 50%. Nu cred ca MApN poate plati bani in avans unei societati pentru dezvoltarea unui produs.
          Probabil sunt multe de lamurit pentru respectarea legislatiei si gasirea unei solutii de finantare optime.

          • pai era dezvoltarea + prototipuri + batalionul de Boxer + probabil preseria de 1 batalion… cine stie ce intelegere au avut.

            • Foarte greu de inteles planul de finantare . De obicei MApN cumpara doar produse omologate conform unui caiet de sarcini. Nu este in sarcina lor proiectarea, prototipuri, testare .. etc. Din punct de vedere legal, societatea mixta nou infiintata , este la fel ca orice furnizor. Nu poate fi tratata preferential, chiar daca sunt toate motivele pro.
              Cred ca trebuie un acord mult mai sofisticat de finantare si achizitie.
              Cine investeste cei 50 mil euro din partea statului ?

              • Cererea pt plata a 450 de milioane de euro in avans a fost o nebunie fara nici o justificare legislativa sau morala. Insa cei 50 de milioane de euro, cu care trebuie sa vina fiecare parte – se pare ca suma este acum ceva mai mica – este o cerere perfect justificata.
                Banii vin de la Min Economiei si Rheinmetall, fiecare detintator a 50% din RMVS. Altfel pe banii cui sa fie dezvoltat transportorul?!

                In Spania guvernul a pus jos aproximativ 100 de milioane de euro pt fabricarea Pirahna V in tara cu modificarile cerute de armata. Banii vin de la min economiei spaniol.

              • Min. EC, cel mai probabil, ca si la case mai mari, in occident.

                • Nu cred a fi 450 mil o cerinta nejustificata. O companie la nivelul respectiv isi permite sa negocieze diferit cu potentialii clienti. Cei 450 mil este rezultanta directa a neseriozitatii in materie de achizitii militare demonstrate de decidenti de-a lungul timpului.Si eu as fi procedat la fel: stiu ca nu esti serios iti voi cere bani in avans ca stiu ca am cu cine discuta.Interesant pentru mine ar fi doua aspecte: 1 cu ce a putut garanta partea romana astfel incat suma sa fie redusa atat de drastic 2. ce i-a convins pe nemti sa accepte un astfel de targ.
                  Spania in schimb nu cred ca poate face obiectul unei comparatii. Spania este un jucator activ si serios in productia mondiala de echipament militar si o forta militara considerabila in europa. Parteneriate strategice spaniole pentru dezvoltarea de tehonogie comuna in spatiu european estimez eu ca a cantarit greu in decizia respectiva.

  17. Pacat ca francezii vor umbla curand pe camila

  18. Pai in primul rand felicitari echipei rumaniamilitary.ro, ati fost mentionati ca sursa de prima mana pentru detalii tehnice la Agilis pe HotNews. BRAVA! 🙂

    Revenind la Agilis, sa fie intr-un ceas bun, poate nemtilor le-a venit mintea la cap intre timp altfel o sa ramana doar cu degetul in gura.

  19. Andrei Cristinel Negru

    Discuție între mine si un nene din comisia de apărare .
    Ma întreabă ce program politic am . Ii răspund sa între pe profilul meu de Facebook si dupa sa între pe site-ul afișat la descriere . Dupa vreo luna ma întâlneasc iar cu el . Îmi spune ,, bai da ăștia sunt nebuni , sa nu îmi spui ca si tu esti la fel ,, . Nu i-am răspuns in schimb i-am arătat o statistica cu câte persoane intra pe site zilnic . S-a înnegrit la fata :))) .

  20. Cainele nu pleaca din macelarie.
    Au recunoscut si ei ca au sarit calul (” initial, compania a venit cu o oferta financiara ce partea romana a refuzat-o [n.r. au cerut in avans suma de 450 de milioane de euro pentru demararea proiectului], dar ca au revenit cu o oferta „mult mai corecta”).

    Ii intereseaza in special contractul pt camioane si vor sa ne vanda AMPV.
    Pana acum au fost extrem de neseriosi, parca nici n-ar fi nemti.

  21. Sa nu ne bucuram.
    Timp mai este pana diseara. Poate-si fac bagajele din nou 🙂

    Acum serios vorbind afacerile astea de sute de milioane de $ nu se fac si se desfac peste noapte. Sigur sigur exista niste discutii care chiar intrate in impas sau nu…. nu duc la impachetarea bagajelor si mersu spre Otopeni peste noapte.

    Din pacate pentru noi, n vad la guvern acolo oameni care sa se priceapa la BUSINESS. Sunt tot felul de indivizi care nu au cosdus in viata lor nici un butic cu sucuri si cafea…. asta nu e ok. Vedeti poza cu ministrul nostru si aia de la LM astazi !… Ceva nu e ok acolo. Cine intelege intelege.

    Toate bune

  22. Eu nu mai zic nimic pana nu-i vad pe nemti cu catel si purcel la Moreni . Sper sa nu o dam in bara pe ultima suta de metrii . Oricum o veste excelenta .

  23. Toate ce bune !

    P.s.-rusia a evacut populatia de la granita cu korea de nord , pana fabricam noi agilis-ul trece naibi al treilea razboi mondial si vorba ai nu stiu cum va fii al treilea razboi mondial dar al patrulea ci siguranta va fii cu pietre …

  24. Brusc si pe neasteptate, nemtii au o gramada de oferte de tehnica blindata… Nu cred ca MApN va „inghiti” galustele fabricate de nemti de-a gata, legislatia in vigoare, aia cu „numai prin licitatie… pretul cel mai mic… etc… etc…” nu poate fi ocolita de nimeni.
    La F 16 a fost exceptia, politicul a dictat si MApN a executat, dar la blindate este alta mancare de peste: multi furnizori externi, grupuri de interese, mafii… Daca IVECO a cazut inseamna ca lupta este acerba si ascunsa, interesele fiind enorme!
    Ideal ar fi o „relocare” a productiei nemtilor, pentru reducerea costurilor de fabricatie, pentru toata gama de blindate cu care ne incanta si apoi achizitia prin licitatie deschisa, in stil romanesc, in care in CS sa se ceara „fabricat in RO” si gata, avem blindate!
    Nu va entuziasmati inainte de vreme…

    • Iveco a castigat licitatia cu un camion pe care de fapt nu-l aveau 🙂 . Nu era militar, era civil, motorul nu era cel cerut si la final nu s-a dat ci s-a luat 🙂 )))))))))))

  25. Pai si Pirahna V e tot asa ca Boxerul, dar parca are nus ce kit de-l poti aplica si se transforma in plutitor. Intrebare….care de diferenta de calitate intre ele, ca de III C ne-am lamurit.

    • Pai daca Piranha III si V sunt produse de acelasi producator, cu aceeasi metodologie si norme de calitate (or mai fi evoluat in aproape 10 ani…)?!

      • Ma refeream la diferenta dintre Pirahna V si Boxer, care-i mai bun si c care ni s-a potrivi noua mai bine?

        • din moment ce ne-am lamurit cu calitatea unuia…

          • Esti rautacios :).
            Piranha 3 a avut probleme din 2 motive cred: nu era facut sa te plimbi cu el prin Afganistan (iti trebuie pregatire speciala pt conditiile de acolo) si nu pui pe el turele care nu au fost suficient testate si mai ales care vin de la alt producator. Cat despre nivelul de protectie totul se rezuma la cati bani vrei sa dai pe kit-uri.

  26. Pe Adevarul Tutuianu spune ca vrem F 35 si ca pleaca luna viitoare in SUA sa obtina un acord in acest sens. A luat-o lumea razna si alta nu!!! 🙂 WTF???? Cred ca la ora asta injura Ivan de-si musca limba si alta nu! :)))

  27. Ciudat rau cu nemtii, ciudat. Ori o cantarit ce sanse sunt sa se tina de cuvant ai nostrii si chiar daca sunt mici sa incerce macar ceva.

  28. Daca noi luam F35 in urmatorii 5 ani, personal ma duc la sediul PSD si-l pup pe Dragnea dupa o inbratisare lunga:)

  29. Nu este rau nu este deloc 🙂 . APC-ul amfibiu este foarte important trebuie produs in Romania.

    Un 4×4 neparat amfibiu, daca se poate prin scurtarea APC-ului pe model TABC, cu rol antitanc, AA si cercetare iarasi este necesar. Nici nu se poate pune problema sa nu fie amfibiu.
    Un „miniAgilis”.

    Intresanta partea cu tunuletul de 30mm vad ca au si 35mm (pt. ceva AA dar in viitor)…

    Ce nu ma prea incanta sunt camioanele, avand Roman. Ne complicam si scumpim mentenanta inutil + nu poti spera decat la asamblare deja exitand furnizorii…
    Nu ar fi, oricare dintre cei doi, interesati sa vina cu ceva bani si sa cumpere niste actiuni la Roman sa dezvolte si ceva in comun…

  30. Toata lumea de pe site exulta la comunicatul nemtilor.Fratilor, suntem ca de obicei in paradox. Cand au dat navala americanii, nemtii , francii peste noi, Dragnea, Olguta si Shaidec au reusit sa faca prapad bujetul.. Ce BANI sa investeasca Romania in societatile astea mixte? Cu ce BANI sa lanseze comenzi pt. produsele lor? Cate programe de inarmare poate duce o economie ca a noastra, mai ales ca unele nu pot fi facute in tara (gen Patriot)? O sa ramanem ca de obicei cu buza umflata.Traiasca Partidul!

  31. Conform MFP si cu metoda de calcul din OUG64/2007, datoria guvernamentala a statului ( central + local) la sfarsit iunie a fost de 352.145.900.000 lei . (e inclusa si partea in valuta convertita in lei echivalent)
    Adica datoria statului ( NU a privatului ) e de 43,2 % PIB.
    Cu 12,6 miliarde mai mare decit la 31 decembrie 2016.
    In 6 luni datoria statului a crescut cu 3,7 %.
    Deci lunar se face noua datorie , repet noua si care se adauga la cea veche de cite 2,1 miliarde lei.
    Datoria veche e rostogolita constant achitand ce e in scadenta prin noi imprumuturi. + datoria noua lunara care finanteaza deficitul bugetar. Ambele masuri maresc datoria suverana dar si dobanda aferenta anuala.
    Cum nu se vad investitii civile sau militare din muntele asta de bani , e clar ca vin papati de salarii bugetare si pensi.

    • Bravo stefan60.

      • Tare mi-e frica sa nu colapseze tara economic in urmatorii ani si programele de inzestrare sa ramana in plop. Dar daca s-ar intapla asta probabil dotarea armatei ar fi ultima noastra grija. Desi nu ar trebui ca daca s-ar intampla ceva prin sudul Ucrainei si in draga noastra Basarabie de ne trezim cu rusii pe Prut si la gurile Dunarii… sa vedem atunci pe unde o sa scoatem camasa. Probabil o sa fim toti in genunchi in fata americanilor milogindu-ne la ei.

        • Bine ca exista armata ucraineana. Cat priveste economia noastra, daca am rezistat rationalizarii si frigului in anii comunismului, vom rezista si unui faliment economic.

    • mârletele de tudose se erijeaza in mascul alfa in sedintele de guvern dar dă din coada umil in fata mustaciosului.se încordeaza la cativa ministri mai tinerei si slabi de inger dar la aia grei pesedisti nu le zice nici pâs…si-i mai ameninta ca-i trimite in privat sa lucreze
      păi băi tudose-rapănoase(nu am gasit alta rima) ce sa caute/cauti in privat BĂ?!
      daca presteaza la voi la stat a fost refuzat sau a clacat in privat coitză.
      sunt de-ai vostri băi tudose,is produsele voaste….voi nu respzistati nici o zi in romania reala.
      hai sictir băi tudose!

      • din ce am inteles eu platile se vor face esalonat..in decurs de 10 ani..nu cred ca asta e problema..mi e frica in schimb sa nu patim ca si cu cazul f-16 aprobat in congres,,de pe vremea lui boc/base.totusi e un pas foarte important daca sua e de acord sa ne vanda tehnologie moderna si aici ma refer la patriot,himars,f-16v si altele.bineinteles multi vor sa rii ca de ce nu f 22,f 35..una la mana..nu ne permitem..si 2 la mana tehnologia aia e chiar foarte moderna..si nu stiu daca o dau la oricine.la ce gauri avem noi in sistem..pretenii de la rasarit abea ar astepta sa o fure prin pretenii romani.trebuie insistam mai mult si pe echipamentul individual de lupta al infanteristului..ma refer la akm..asa zis pm ul vesnic romanesc..tre schimbat si ala o data+ optica aferenta.drone.pistoale..echipament aa antitanc..la nivel de infanterie,echipamente de vedere pe timp de noapte,casti veste antiglont mai bune.ma m saturat sa i vad pe ai nostrii cu anticele pm uri si ag 7 pe la aplicatii..si americanii/nemtii..si restu parca par picati din filme sf pe langa ai nostrii.+niv de salarizare tre crescut la soldati,maci sergenti..e o rusine salariul lor.

        • si de ce crezi că aprobă americanii sa ne vanda noua tehnologie inalta?!
          din cauza de dragnea ,ponta,tudose,gtrindeanu,tariceanu,nastase?!

          • deocamdata ei sunt la butoane

          • se apasa un buton si moare cum a murit radarul de la Timisoara cand se bombarda Belgrad-ul.
            Nu ca ar fi prima data.
            Au mai fost pakistanezii care intrebau ce fras de componenta este aia din F16-le lor si tot nu au primit raspuns.

  32. voi vreti sa facem infarct si nu stiti cum? mai intai ziceti ca se face, apoi ca nu, dupa ca da..

    • Pai asa e pe aici, de obicei fanii rumaniamilitary mor de tineri de infarct sau inima rea. Site-ul e ca un drog, cine intra pe aici stie in ce se baga si e pe proprie raspundere 🙂
      Glumesc, Doamne fereste.

      • 🙂 Pana la urma plangeti-va la Rheinmetall, aia au zis ca da, dupa aia au vrut banii inainte, apoi au zis ca nu (n-am nici cea mai mica indoiala ca vineri erau spre Otopeni apoi s-a intamplat ceva in week-end) acum zic ca da…
        Ei „e” de vina, bagati-i in proces! 🙂
        Noi suntem doar povestitorii…

  33. poate imi raspunde si mie cineva la cateva intrebari:1. de ce pe site-ul automecanica moreni nu se sufla vreun cuvant despre formarea RMVS sau despre noul produs agilis(prezinta insa toate vechiturile)? 2. de ce pe site-ul rheinmetall nu se sufla vreun cuvant despre aceleasi lucruri(RMVS sau agilis)?nici macar la stiri nu vorbesc despre aceste lucruri .3. de ce daca dai cautare pe google cu subiectul RMVS SAU AGILIS singurele rezultate te trimit catre romil,tehnomil sau hotnews? ciudatel tare!!!

  34. Lipsit vreo 2 zile, citit articolele… si 90% din comentarii.
    Nu pot decat sa ma bucur ca nemtii raman. Proiectul Agilis la cum arata in forma actuala este ceea ce trebuie pentru Romania.
    Referitor la suma initiala d 450 mil. euro… este posibil ca nemtii sa fi cerut o asemenea suma pe principiul ca poate romanii musca sau ca sa aibe de unde sa mai cedeze la negocieri.
    Iveco? O gluma proasta… Politia de frontiera are auto de teren Iveco in dotare. Sunt bune dar nu sunt fiabile deloc. Posibil sa avem si noi partea de vina findca la romani intotdeauna intretinerea este pe ultimul loc si se face cun se face…. DAR la 69-70 000 km sunt intr-o stare deplorabila. Majoritatea au defectiuni majore. In zona de unde sunt eu sunt sectoare unde sa zicem din 10 masini functioneaza 5 si alea cu defectiuni.
    Asa ca ma bucur ca nu am ales iveco.

    • Masinile sint ca si femeile. Daca nu ai grija de ele , te lasa. 🙂

    • mai oameni buni daca nu ar exista grupul VAG service-urile independente ar da faliment….plus plus opel si ford.
      am multe de reprosat francezilor cu loganul lor dar fiabiltatea renault-dacia este net superioara mimozelor nemtesti.

      • daca te-ar si crede majoritatea snobilor….
        Adevarul este ca norocul Renault a fost Carlos Ghosn si alianta cu Nissan.
        Pe Ghosn il durea in paispe de keiretsu Nissan (cartel sau in cazul asta companii capusa pe romaneste, pt ca asa functiona) si l-a facut praf facand brusc concurenta intre furnizori, a facut praf sistemul de avansari japoneze bazat pe varsta iar pe cei de la Renault i-a facut sa inteleaga ca nu stiu sa asambleze masini si sa invete de la Nissan.
        Ar fi tare sa-l vezi pe Carlos Ghosn premier in Romania… mama, ce vis umed este asta!

  35. se apropie inca 3 f16…

  36. Eu nu mai inteleg nimic. Am dat peste articolul asta: http://m.adevarul.ro/locale/targoviste/camionul-lupta-prezentat-moreni-oficialilor-armatei-romane-autovehiculul-fabricat-producatorul-german-rheinmetall-1_59a6a2175ab6550cb8793b02/index.html
    Il citesc la repezeala, sperand ca aflu vine stie ce detalii tehnice. Nici vorba. In schimb, declaratii ale liderului sindical care se incrunta la RM, conducerea uzinei si guvern nevoie mare. Ori omul stie ceva concret si vrea sa traga un semnal de alarma, ori avea si el o susta pe acolo si venirea RM o strica.

    • Oricum daca il facem noi si nubare protectie activa e cutie de sardine ptr rusi

    • Liderul sindicat stie ce stiam si noi si anume ca deocamdata se cam discuta de prea multa vreme, pana acum lucrurile trebuiau demarate. Luni – cand pe RoMil a aparut RIP Agilis – se stia ca Rheinmetall renuntase la Agilis marsand in schimb pe camion.
      Cu ceva timp in urma General Dynamics – producatorul Pirahna – a vizitat Moreniul si ar fi fost de acord sa produca TABul acolo, mai apoi au venit nemtii, s-a semnat infiintarea noi societati.
      Acum Moreniul se vede ramasa si fara Pirahna, care cica s-ar fabrica/asambla la UM Bucuresti si posibil si fara Agilis. Normal sa fie nervosi pt ca se simt trasi in piept.
      Daca programul Agilis va merge mai departe si se va materializa sub forma unui TAB, atunci totul este bine. Speram ca declaratiile Rheinmetall de marti sa fie corecte si sa vedem Agilisul pe roti desi am pierdut deja un an. Conform planificarii initiale prototipul Agilis amfibiu trebuia sa fie gata in 2019, acum l-au impins spre 2020…

  37. Depinde ce citesti,daca e grup devstiri basist,penelist sau pesedist

  38. Cred ca singura chestie semnata de fapt este Ribbentrop-Molotov 2.

  39. Faptul ca germanii sunt interesați de colaborare este clar 100%, tăcerea romanilor ( a oficialilor) pt ca sigur citesc și ei blogul, au văzut acum și declarația germanilor, arata ca de partea noastră încă este loc de întors. Dacă era 100% căzut de acord făcea imediat guvernul o declarație de solidaritate cu programul . Mai este probabil și varianta în care germanii nu au vrut sa lase loc de discuții ca nu au fost flexibili în negocieri și oferta chiar și în cazul în care ei știu ca sunt șanse sa pice treaba.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *