Romania Military

Romania va incheia afacerea F-16 cu Portugalia pana la sfarsitul lunii mai 2013

F-16OCU

Aceasta stire vine pe filiera chineza (agentia Xinhua), si este completata cu o alta informatie, care spune ca dupa perfectarea negocierilor romano-portugheze, se asteapta OK de la americani, care este cel mai probabil sa vina pana in luna septembrie 2013. Termenul operationalizarii avioanelor in Romania ramane 2017.

Suma pusa la bataie este, conform sursei chineze de 690 milioane de EURO, nu dolari si include intreg pachetul: avioane, logistica, piloti si tehnicieni, piese de schimb. Din aceasta suma 125 milioane de euro ar fi avioanele, descrise ca fiind intr-o stare foarte buna, 12 F-16 OCU, restul fiind bani necesari operationalizarii F-16 in RoAF.

By the end of May, we will probably finalize documents with the Portuguese party and subsequently, until September – with the American party, so that we resume the multirole aircraft equipping program at the scale of a squadron, i.e. 12 planes,” a spus Mircea Dusa agentiei Agerpres, „we will also tackle the amounts to be paid,” cand negocierile vor fi terminte.

 

Sursa: Mod.gov.cn

De asemenea pe  Defenseindustrydaily.com se afirma ca Romania ar fi interesata de achizitia a inca 9 avioane F-16, cel mai probabil dintr-o alta sursa decat Portugalia.

La sfarsit va recomand sa cititi cu atentie articolul celor de la Defenseindustrydaily.com, pentru ca acolo se iau la puricat cam toate optiunile pe care Romania le-a avut in vedere, pentru inlocuirea flotei de MIG-21 Lancer, incepand cu 2005, atunci cand a aparut in presa oferta israeliana de avioane F-16A/B sh, oferta care la vremea respectiva a fost primita cu mult scandal de catre presa si poate pe drept cuvant.

Nimeni intreg la minte nu-si inchipuia in 2005 unde vom ajunge in 2013 cu problema multirolului.

Si daca tot discutam de “multirol” F-16OCU , indiferent de starea “exceptionala” in care portughezii le-au pastrat, nu este chiar asa de “multirol”, vand capacitati de atac la sol, insa limitate. Oricum problema unui avion multirol este deja istoria pentru noi, datorita numarului extrem de redus de aparate, pe care se pare le vom avea in dotare. Chiar si in cel mai „fericit” scenariu cu 12 F-16 portugheze , plus inca 9-12 din alte surse, Romania nu va avea suficiente avioane pentru a le numi “forta aeriana”, ci ii vor ajunge (daca vom achizitiona mai mult de 12) fix pentru Politie Aeriana.

Interesante ar fi doua aspecte in aceasta stire: Primo – pretul, pe care chinezii il dau in euro, Secundo – parerea celor de la Defenseindustrydaily.com, cu privire la obsesia Romaniei fata de achiztia in viitor a avionului F-35, obsesie caracterizata ca fiind doar “Suggestions concerning the F-35 were probably just vanity talking”.

 

Sursa: defenseindustrydaily.com

RomaniaTricolor&GeorgeGMT

 

Exit mobile version