Articolul de seara – Rusia a decis să renunţe la construirea a două nave de război de tip Mistral

Asa cum se auzea pe la colturi, de ceva timp, Rusia a decis sa renunte la a mai fabrica doua nave de asalt de tip Mistral, multumindu-se cu cele doua care vor construite in Franta.

rusia-a-decis-sa-renunte-la-construirea-a-doua-nave-de-razboi-de-tip-mistral-184543

Guvernul rus a decis să nu recurgă la opţiunea, prevăzută în acum un an, de a achiziţiona două nave de război franceze de tip Mistral care urmează să fie construite în Rusia, scrie ziarul Vedomosti în ediţia de vineri, relatează AFP.

După lungi negocieri, Rusia şi Franţa au semnat în iunie 2011, la Sankt Petersurg, un contract în valoare de peste un miliard de dolari privind vânzarea a două nave de proiecţie şi comandament de acest tip. Statele Unite şi-au exprimat îngrijorarea legată de mesajul care ar putea fi interpretat greşit de aliaţi americani în Europa Centrală şi de Est, vecini ai Rusiei, odată cu semnarea acestui contract.

Prima dintre aceste nave este în curs de construire pe şantierele navale STX de la Saint-Nazaire, care o vor construi şi pe a doua. Contractul include, de asemenea, o opţiune ca două nave suplimentare să fie construite în Rusia.

Potrivit Vedomosti, autorităţile ruse au luat decizia să renunţe la aceste două nave. Această hotărâre apare la o lună după destituirea ministrului Apărării Anatoli Serdiukov, înlocuit cu Serghei Şoigu, în urma unui scandal privind o fraudă la vânzarea de bunuri publice.

Cu o lungime de 199 de metri şi un volum (al apei deplasate) de 22.000 de tone, navele de tip BPC, cu un aspect masiv, navighează cu o viteză de 18 noduri (aproximativ 33 de kilometri pe oră). Ele dispun de un echipaj redus, de 170 de persoane, şi pot găzdui până la 4.000 de persoane în cadrul unor operaţiuni umanitare.

Nava de tip Mistral poate să transporate 16 elicoptere şi zeci de vehicule blindate.

 

Antena 3

 

 

 

10 comentarii:

  1. O veste buna la sfarsit de an! Era de-a dreptul incredibil ca francezii sa-i ajute sa-si construiasca…ehem, „portavi…beliscopterele”

    • Singurul motiv pentru care rusii nu au construit singuri nave de transport de conceptie proprie a fost factorul timp,de ce sa le construiasca cand puteau sa le cumpere,cat despre francezi,nu cred cred ca sunt superiori rusilor in materie de nave de razboi

      • Trebuie luat in vedere un singur fapt: rusii au venit la francezi sa cumpere magaoaiele, nu invers. De aici porneste toata discutia despre (in)capacitatea Rusiei de a construi astfel de nave…”timpul” e doar o scuza subtire.

  2. Vestea in sine confirma un adevar simplu: banisorii. N-a trecut multa vreme de cind Vladimir Vladimirovici se batea cu pumnii in piept ca baga 770 de miliarde in zece ani iar multi romanasi slabi de inger (ca sa nu-i numesc altfel) puneau botul la iordanele ruznacului. In alea 770 de miliarde erau incluse si cele doua nave la care Ivan renunta acum, nu-i asa? Sa vedeti ce pomelnic de renuntari va urma. O renuntare dupa alta…Mai ales ca toate foielile si miscarile de trupe pe la Tartus si prin alte vecinatati fierbinti costa bani si erodeaza pas cu pas, dar simtitor, bugetul.

    Citesc in Ziua Veche ca ciripitorul vrea patru submarine clasa Amur. Mai aflu- tot de acolo- ca respectivul contract va fi semnat in…2015! Sap un pic pe net si aflu ca respectivul proiect este programat sa fie gata in 2018. Aferim, Vladimir Vladimirovici! Tabacioc este, samagon este (prin partile noastre ii zice molan de buturuga), asteptam rabdatori sa treaca iarna si sa vedem Amur-ul catre pensie…Sa vina ursoaicele…

    • herr hans, samagonul este rachiu de sfecla de zahar. prin partile matale ar trebui sa-i zica Schnaps. dar cum cred ca nu esti neamt, ci oltean vopsit, pentru ca stii de molan, hai mai bine sa nu-i plangem pe rusi ci mai bine pe noi, romanasii, in special cei care, luandu-se dupa intelectualii subtiri de la ziua veche, asteapta si acum sa vina americanii.

      • Se poate sa ai dreptate cu molanul, eu credeam ca oltenii ii spun zaibar. Cit despre Schnaps, prin partile mele ii zice scotch. Iar pentru clasele de jos, iubitoare de americani, ii zice bourbon. Eu nu ma identific nici cu unii, nici cu altii. Nici macar cu oltenii. In locul meu de bastina religia are un nume din cinci litere si fular alb-visiniu. Iti doresc multa sanatate si o masa incarcata la Sarbatoarea Nasterii Mintuitorului.

  3. Nu te bucura tare, la avioane au accelerat comenzile – începe să se vadă schimbarea tehnicii din anii 1980 cu cea de generația anilor 2000, repet, în număr care să se vadă. Bugetul tot acolo este, dar presupun că vb de o realocare de resurse, plus că cele două nave erau/sunt opțiune, deci se poate reveni ușor asupra deciziei.
    De submarine au nevoie mai mare, se pare. Apărare vs proiecția forței.

  4. Aseara la TV VIASAT EXPLORER am urmarit cu interes un documentar despre istoria, constructia si probele de lupta ale noului distrugator britanic seria 45 pe numele sau DARING. O splendoare de nava, super tehnologizata, care, daca gindesc pragmatic, s-ar putea sa faca parte din flota marinei romane peste vreo 25 ani (daca pastram traditia achizitiilor). Intre timp sa speram ca mai noul ministru al armelor va da startul la constructia celor 4 corvete programate. Ca sa ne aratam si noi muschii, nu?! Ce numai rusii?

    • @Alexandru. Bine-ar fi ca noul ministru sa dea startul la ceva achizitii si modernizari! Dar, tare ma indoiesc ca va face ceva…Poate, cel mult, sa dea doar startul la noi „diplome” pentru furnizorii MApN, imobiliari si firmele ce se ocupa de fier vechi, singurele „institutii” ce se intereseaza de armata. Abia dupa 2xxx se vor gandi si la fregate, corvete, submarine, rachete, avioane si mai stiu eu ce alte belicoase -dar, musai sa fie sh, tri-h, s.a.m.d. In cativa ani o sa vedem de 1 Decembrie defiland doar trupeti, fiindca si Humwee-urile, URO si-alte vehicule pe roti, fiindca cele pe senile vor fi sucombat de mult, vor deveni…statice. Ptiu, sper sa n-am gura aurita, vai steaua noastra!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *