Sa traiasca Doamna China!

ship_ffg_gepard_3

Vientamezii saracii baga bani cu nemiluita in tehnica de lupta avansata de „dragul” Chinei! Astfel dupa ce s-au apucat sa-si construiasca ditamai baza de submarine si sa achizitioneze din Rusia sase sub-uri noi, dupa ce s-au apucat sa cumpere avioane de vanatoare Su-30, acum au comandat si ceva fregate.

Astfel cele doua tari au anuntat incheierea unui acord pentru constructia de catre Rusia a inca doua fregate usoare din clasa Gepard, nave rapide purtatoare de rachete, destinate protejarii zonei economice exclusive maritime. Primul contract, care a avut in vedere construirea si livrarea primelor doua Gepard a fost incheiat in anul 2005 si finalizat cu succes, iar acum santierul naval de la Zelenodolsk – regiunea Kazan, a anunta ca s-a inceput deja constructia celei de a treia fregate destinate Vietnamului.

Acest al doilea contract a fost semnat in februarie 2013, iar pe 24 septembrie rusii au pus mana pe ciocane si s-au apucat de lucru.

Clasa Gepard are un deplasament de 1500 de tone, poate atinge aproximativ 30 Mm/h, iar ca dotare are  8xSS-N-25 Switchblade, rachete AA OSA-M – 20 bucati la bord si un lansator dublu, un tun automat calibrul 76,2mm, AK-630 – 2 bucati, patru tuburi lans-torpila, un RBU-6000 ASW si capacitatea de a lansa si mine plus posibilitatea de a opera un elicopter, fara insa a detine hangar la bord.

Sursa: Ria Novosti

GeorgeGMT

18 comentarii:

  1. Oameni cu cap vietnamezii! Ei stiu ca o armata puternica inseamna un actor de luat in seama pe scena mondiala.Si culmea,au un PIB mai mic decat al Romaniei!Si avioane SU-30!Restul e tacere.

  2. Bah frate in loc de doua fregate care au luptat in insulele Falkland si si-au vazut doua surori scufundate pe acolo, inarmate cu un tun si fara radarul necesar ca sa foloseasca tunul ala la capacitate maxima (italienii il folosesc ca CIWS cu munitie ghidata are aceasi raza ca rachetele RAM americane dar trage 120 de lovituri pe minut, sau cu alt tip de munitie ghidata loveste tinte terestre la 70 km distanta) nu mai bine cumparam noi patru corvete grele multirol ca asta?
    Si da George rasucesc cutitul in rana ca sunt un masochist cu accente sado foarte puternice iar daca ma chinui pe mine vreau sa-i chinui si pe altii 😀 😉

    • Pai si eu as pensiona fregatele, toate trei si as cumpara ceva in genul S-72 isreliana. Mult mai mica, ieftine, multirol si cu un echipaj de doar 50 de oameni. Suntem doi masochistii vere… 🙂

      • Da bine gandit ce sa zic si daca iei o racheta in bot la un echipaj de 50 de oameni care din ei se ocupa cu stingerea incendiilor ce au loc la bord?
        Asta este riscul unor nave mici si multifunctionale, impresionante pe timp de pace dar cu lacune in caz de lupta adevarata nu cu purtatori de burka si sandale din piele de camila bleaga.
        Navele mari au avantajele lor, ca a noastrre nu sunt echipate si le-ar face Tarantul-ele asta e altceva.

        • 🙂 Pai si o Type 22 daca ia o racheta in bot ce crezi ca mai ramane din ea?! Ca o nava sa poata rezista unei rachete ar trebui sa aiba peste 15000 de tone si bordajul blindat, ceea ce nu mai este cazul.
          Baza defensivei unei nave de lupta sta in razboiul electronic si capcane, adica dipoli, iar in ultima instanta sisteme CIWS. Nimeni nu mai mizeaza pe tonajul navei.
          Ori 1500, ori 5000 to. tot iese din lupta, asa ca prefer mai multe mici, versatile si ieftin de operat, cu sisteme moderne de aparare anti-racheta.
          Iote aici cum arata o type 22 dupa o racheta in bot:
          http://www.rumaniamilitary.ro/fara-aparare

          • Dupa cum vezi inca pluteste, acum inchipuie-ti aceeasi explozie la bordul unei nave de 600 – 1000 de tone si ai sa vezi masura dezastrului.
            Sa nu uitam ce rachetea a scos din lupta nava israeliana in 2006

            • Pe de alta parte, corvetele/fregatele usoare sunt mai scurte cu cateva zeci de metri si deci mai greu de lovit.

              • @Marius Fenchea

                Stii cum o chema pe fregata noastra Regele Ferdinand in
                serviciu britanic? Nu? Iti spun eu HMS Coventry. Sti de ce a fost numita asa? Pentru ca inlocuia distrugatorul britanic HMS Conventry, pierdut in insulele Falkland. Stii cum a fost pierdut HMS Coventry? A fost lovita de trei bombe de 250 kg din care doar doua au explodat. Stii cat i-a luat s-a se scufunde? 20 de minute Ia d’aci si citeste pentru cultura ta generala: http://en.wikipedia.org/wiki/HMS_Coventry_%28D118%29

                Tot pentru cultura generala citeste si despre celelalte trei nave britanice scufundate de argetinieni:
                1) HMS Shefield (http://en.wikipedia.org/wiki/HMS_Sheffield_%28D80%29)lovita de o racheta Exocent care nu a explodat dar incediul pornit de motorul ei nu putut fi controlat (asta apropo de eficienta unui echipaj de 200 de oameni in a stinge un incediu) scufundata 6 zile mai tarziu
                2) HMS Ardent (http://en.wikipedia.org/wiki/HMS_Ardent_%28F184%29) scufundata dupa atacuri de aviatie
                3) HMS Antelope (http://en.wikipedia.org/wiki/HMS_Antelope_%28F170%29) scufundata in urma unui atac aerian cand damage control-ul echipajului de 177 de oameni a esuat

                Pentru comparatie citeste despre fregatele iraniene de 1100 de tone implicate in luptele din cadrul Operatiunii Praying Mantis (http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Praying_Mantis) si anume Sahand (http://en.wikipedia.org/wiki/Iranian_frigate_Sahand) care a fost nevoie de 3 Harpoon-uri, 2 bombe de 450kg si un cluster bomb si cateva ore ca sa se scufunde, si Sabalan (http://en.wikipedia.org/wiki/Iranian_frigate_Sabalan) care dupa ce a incasat o bomba de 250 kg( jumatate din cat a incasat Coventry desi era de 4 ori mai usoara) a reusit sa fie remorcata inapoi in Port reparata si mai serveste si acum in Marina iraniana.
                Dupa cum vezi asa cum spune si George in cazul in care o nava moderna incaseaza o lovitura daca nu are cel putin 15000 tone nu exista certitudinea ca va ramane pe valuri totul depinde mai mult de nororc decat de echipaj (nu cred ca poti spune ca marinarii britanici sunt mai prost pregatiti decat cei iranieni).

              • @ Arhanghel – chestia asta cu vazutul de sus si facutul pe atotstiutorul nu este de bun augur pentru tine. Cine stie ce am postat referitor la articole si cum, de vreo 2-3 ani incoace stie ca nu vorbesc aiurea. Pentru cultura ta generala stiu toata istoria cu navele britanice.
                Stiu cum pot fi modernizate logic si Type 22 si asa mai departe. Si pentru cultura ta generala uita-te si la altii pe alte forumuri despre discutiile referitoare la nave de lupta. O sa vezi si acolo tot felul de concepte si cam cati membri in echipaj sunt optimi.

            • Pluteste pentru simplul motiv ca este o nava-tinta, fara munitii si combustibil la bord, altfel… Oricum este scoasa din lupta, de unde rezulta ca o nava cu un deplasament mai mare ar avea doar avantaje de genul: raza crescuta. cantitate marita de armament si cam atat, dar la ce ne trebuie nou nave oceanice?!

          • Eu George ma gandesc cum mai pluteste o nava dupa ce isi ia in bordul lateral o racheta Bazalt 4800 de kg din care 1000 kg este explozibilul sau Granit cu 7000 de kg si aproximativ 780 kg incarcatura de lupta ca fata de o bomba de 250 de kg sau o racheta cu incarcatura de lupta a Harpoon-ului astea sunt imense.
            Aici este doar problema cum o bruiezi sau o interceptezi in aer ca daca te loveste ti-a sfartecat nava in doua.

            • @Marius Fenchea
              Daca vrei sa stii primul care a facut pe atotstiutorul ai fost tu: in postul original de la care a pornit aceasta discutie si care mie personal mi s-a parut
              foarte pueril. Am considerat pe baza acelui post ca nu prea stiai despre cele cateva incidente in care nave moderne au fost lovite in lupta si am vrut sa-ti pun cateva link-uri pentru documentare. Imi pare rau daca te-am ofensat, dar tonul meu a fost ca raspuns la tonul tau, daca nu-ti convine atunci te rog data viitoare adopta un ton mai rezervat.
              Avand in vedre cat de „bine” au rezistat Type 22 lovite de bombe de aviatie si rachete Exocent cu focos de 300 kg care nici macar n-a explodat probabil ca sansele de supravietuire la o lovitura a unui Bazalt de 4800kg cu focos de 1000 kg sunt nule. Mai mult ca singur ca doar impactul va rupe nava in doua . Avand in vedere ca tot vei pierde echipajul nu e mai bine sa pierzi 50 de oameni decat 200?
              Ca sa nu mai spunem de faptul ca Type 22 n-au fost proiectate pentru navigatie pe mari aproape inchise ca Mediterana si Marea Neagra ci pentru navigatie oceanica. Asta inseamna ca sacrifica armament si echipament defensiv pentru combustibil. Avand in vedere ca rezervorele sunt fixe si nu pot fi modificat, chiar daca le-am upgrada ca lumea, cantitate de armament si echipamente instalabila este mica. Ar rezulta o fregta slab inarmata si protejata dar cu o raza de actiune uriasa. Britanicii n-au nici o problema cu asta pentru ca navele lor sunt concepute sa opereze departe de uscat unde posibilitatile de a le fi atacate in mod continuu si sustinut sunt limitate, cand se apropie de uscat sunt foarte vulnerabile asa cum s-a vazut in insulele Falkland. In Marea Neagra o nava „capitala” a Marinei Romane ar trebui sa fie capabila sa infrunte in acealasi timp atacuri navale, atacuri aeriene, atacuri submarine si eventual chiar si atacuri de pe coasta. Pentru asta ar fi fost mai potrivite niste nave ca distrugatoarele italiene Audace (http://en.wikipedia.org/wiki/Audace-class_destroyer) sau Durand de la Penne (http://en.wikipedia.org/wiki/De_la_Penne_class_destroyer)
              relativ contemporane cu Type 22 si cam de acelasi tonaj. De la Penne sunt inca in servicu dar Audace au fost scoase din serviciu cam pe la momentul in care noi cumparam Type 22. Daca vroiam nave mari la mana a doua nu mai bine luam cele doua Audace italiene. Le luam inarmate cu ce aveau pe ele, armamentul era perfect compatibil cu al mai tuturor statelor NATO mai putin Marea Britanie care a avut tot timpul rachete proprii (motiv si pentru care noi am luat Type 22 goale, putin probabil sa gasim rachete Sea Wolf in afara UK). Compara cele doua Audace (link mai sus) cu Type 22 (http://en.wikipedia.org/wiki/Type_22_frigate) si spune-mi obiectiv care crezi ca este mai potrivit pentru Marea Neagra?

              • Despre Type 22 si posibilitatile de inarmare s-a mai scris pe aici mult, a fost si un articol dedicat acestui upgrade si pana la ce nivel ar fi recomandabil ca sa mergem.
                Despre navele mici de pana in 1200-1500 de tone am anumite rezerve tocmai date de dimensiunea echipamentelor navale, si altii au probleme cu micsorarea lor:http://www.tehnomil.net/2013/08/15/opfor-altii-cu-probleme/ – Rusii s-au lovit de ele si nemtii cu a lor clasa de corvete K 130 Braunschweig si lista poate continua chiar si LCS 1 american are unele hibe si nu putine, adoptarea S 72 este un risc pe care ti-l asumi sau nu, mai exista proiecte foarte bune si fiabile pe la 3000+ de tone si mai sunt si cele usoare. Faza este ca Type 22 ne place sau nu le avem in curte si acum tre sa ne spalam pe cap cu ele. La vremea lor a fost alt tun la fel ca si cele 12 F 16 MLU portugheze vechi dar noi asa cum le-a spus Dusa.
                Uite alta solutie care sigur s-ar putea fabrica in Romania: http://en.wikipedia.org/wiki/Sigma-class_corvette.
                Alta baza de plecare ar fi OPV-ul construit la Damen Galati din clasa Holland.
                Faza este ca noi nu avem bani nici macar ca sa dotam cum trebuie cele 3 fregate existente.
                Si da iti dau dreptate ca o nava in Marea Neagra trebuie ca sa fie capabila de razboi antinava, antisubmarin si aniaerian.
                Toate amenintarile aici sunt posibile, practic de pe orice coasta a Marii Negre ai decola cu un multirol modern ai posibilitatea sa iti lovesti adversarul.

              • De la Penne – arata mai potrivit pentru nevoiele imediate pe care le avea Marina Romana in momentul achizitiei Type 22. Totusi clasa englezeasca avea posibilitate de crestere a capacitatilor foarte mare:http://www.rumaniamilitary.ro/variante-pentru-modernizarea-fregatelor-t22
                Sincer SAAB RBS 15 sau NSM-ul ar rezolva problema antinava, apoi nava aer exista Barak 8 SeaRAM II sau sisteme bazate pe MICA VL ori Aspide.
                Deci s-ar putea, chestia este sa vrei!
                Acum avem o fregata Marasesti si doua OPV-uri mari Type 22.

  3. Io as lua Bora (http://en.wikipedia.org/wiki/Bora_Class_guided_missile_hovercraft) de la rusi sau o versiune mult marita a Skjold-ului (http://en.wikipedia.org/wiki/Skjold_class_patrol_boat) norvegian, sau chiar Skjold-ul simplu ca sa completeze S-72 israelian. Americanii au avut chiar un Surface Effect Ship in competitia pentru LCS da ca prostii l-au refuzat, asta in ciuda faptului ca aveau experianta cu tipul asta de nava. Prima tragere cu un VLS s-a facut de la bordul unui SES experimental (http://en.wikipedia.org/wiki/Surface_effect_ship#The_SES100). Asa ca la LCS ca sa obtina aceiasi viteza ca un SES au ajuns sa aiba ce ce este descris de unii detractori ca: „propulsie de crucisator, in corp de fregata cu armament de corveta” numai pentru a reusi sa obtina 50 de noduri pe care Bora le scoate la jumatate din tonaj si carand armament mult mai greu ca un LCS. Si cam la fel de modular avand in veder ca rusii il vand cu ce armament doreste sufletelul tau chiar si vest (scrie pe undeva prin brosura de vanzare )

  4. Eu nu vad astazi nevoie de fregate oceanice de 5000 de tone pt Romania. Chiar nu vad la ce le-am folosi. 2-3 mini-fregate, in jur de 1500 de tone, dublate de 4 corvete multirol si daca am fi norocosi 2 submarine mai mici, totul acoperit de o escadrila de elicoptere dotate cu sonar si cateva rachete anti nava lansabile de la tarm.

  5. Pai si atunci ce vrei sa mai comande amiralii nostri ca la ce-ai descris tu nu trebuie mai mult de un comandor plin hai in cel mai rau caz un comodor sau cu mi-o zice amiralului cu o stea in marina romana. Mini-fregatele ar fi comandate fiecare in cel mai rau caz de catre un capitan-comandor cu un comandor plin care sa le comande ca flotila. Corvetele multi-rol ar fi comandate fiecare de catre un locetenent-comandor cu un capitan-comandor comandant de escadra. Submarinele in cel mai rau caz ca mini fregatele (unitati individuale comandate de capitani-comandori si escadra de catre un comandor plin) iar escadrila de elicoptere si rachetele de la tarm ar fi comandate tot de capitani-comandori. Deci peste toti astia nu s-ar justifica drept comandat „suprem” mai mult de o stea. Marina noastra am impresia ca acum nus cati vice-amirali (3 stele) ei ce vrei sa mai faca?
    De fapt la cum arata RoAF si Marina romana acum mai bine le-ar uni si le-ar face o singura arma. Ce-ati zice ce dirijabile hibride (http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_airship) inarmate in loc de fregate? Eventual fiecare carand o escadrila de drone pentru auto-protectie? Asta da SF, dar parca-i mai realizabil ca SF-ul ca o sa vina americanii sa se bata pentru noi si noi o sa stam sa ne uitam ca la meci eventual macand seminte si salam Victoria. Hai ROMANIA!!! 😉 😀

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *