Scandalul MIG-29 pentru Algeria a la final

MIG-29SMT FC-14 3017 ARGELINO 3

MIG-29 algerian

Procurorii rusi au finalizat in sfarsit ancheta in problema refuzului Algeriei de onora contractul de achizitie a avioanelor MIG-29 noi din Rusia.

Astfel in 2007 Algeria a anuntat oficial Rusia ca denunta contractul pentru achizitionare a 28 de MIG-29 pentru suma de 1,3 miliarde de dolari si de asemenea a anunta ca va trimite inapoi aparatele primite deja.

Motivul refuzului de a continua contractul a fost dat de faptul ca avioanele MIG-29, presupuse a fi nou-noute, aveau in componenta piese vechi si prezentau probleme serioase in privinta calitatii. Rusia, desi nu a crezut initial aceste lucuri, a fost de acord sa cumpere cele 28 de avioane MIG-29 pentru a evita falimentul constructorului MIG si in acelasi timp guvernul a inceput o investigatie proprie in privinta acuzatilor algerienilor. Din pacate pentru rusii Algeria a avut dreptate, multe dintre avioanele livrate aveau in componenta piese vechi, preluate din avioane MIG-29 stocate.

 

Acest scandal si numai el, a pus in alerta guvernul rus, care in urma unei investigatii in industria aviatica a descoperit cu stupoare ca din aproximativ 60 de mii de piese verificate cam 1/3 din ele erau contrafacute si de calitate foarte indoielnica. Piesele contrafacute proveneau atat din Rusia, cat si din China sau din fostele state-satelite ale URSS, iar acestea erau mai apoi introduse in circuitul industriei aviatice rusesti.

Sa nu uitam ca si programul de dezvolare a rachetei ICBM “Bulava” a fost pereclitat tot din cauza pieselor contrafacute si cumparate la pret de piese autorizate. Deocamdata prima sentinta a fost una cu suspendare pentru unul dintre oficialii implicati in scandal, dar care a acceptat sa colaboreze cu autoritatile si sa explice circuitul pieselor contrafacute si second-hand in industria militara rusa. Pe ceilalti ii asteapta cel mai probabil Siberia si inchisorile ei pline de viata!

 

Sursa: strategypage

GeorgeGMT

9 comentarii:

  1. La nivel de concept armamentul lui Ivan e foarte bun…….

    • Corect insa datorita coruptiei si birocratiei rusii au mari probleme cu calitatea produselor realizate.Nici Putin si echipa sa, aflata de 13 ani la conducerea Rusiei nu a reusit sa faca ordine la capitolul coruptie si birocratie.

  2. Un motiv in plus sa optezi pentru F16, nou, in detrimentul unui MIG29, nou.

  3. cu ale noastre sunt vre-o 70 in regiune……..cred ca poti sa faci 3 escadrile din ele si mai mult de 30 de mil.de dolari nu cred ca o sa coste modernizarea…aici in Romania ..cu evreii……cu motoare GE 414 EPE….zic eu ca la 1 miliard de euro ai ceva aviatie…plus revitalizarea ind.aviatice…plus …un pachet mai mare…de corvete saar 72..la santierele romanesti…rachete..etc.:))))))))))))))

    • MIG29 nu este fiabil si te pisca la buzunar cu costurile de exploatare.Polonezii le pastreaza ca sa aiba cat mai multe avioane in dotare.Slovacii le-au modernizat insa efectueaza putine ore de zbor cu ele, tot din cauza costurilor de exploatare.Crezi ca ungurii de tampiti au renuntat la MIG29 si au preferat sa exploateze Gripen?
      Pe termen mediu si lung, pentru Romania este mai bine sa se doteze cu avioane F16, insa cat mai noi cu putinta.Gripenul NG ar fi fost aparatul potrivit pentru noi insa trebuie sa il uitam.

  4. Nea George, îmi cer scuze de off-topic, dar nu știu unde să pun știrea asta…
    Se pare că în septembrie leadership-ul rusesc va avea parte de o avanpremiera …li se vor prezenta cîteva prototipuri ale tancului Armata, la Nijny Tagil…uite link-ul către știre…

    http://en.rian.ru/military_news/20130709/182131504/Russian-Leadership-to-Get-Sneak-Preview-of-New-Armata-Tank.html

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *