Unii mai optimisti altii mai putin sau chiar deloc…

Rusii cu MiG 35-u”…

Cica 35-ul si-a terminat cercetarea-dezvoltarea, integrarea de sisteme etc si ar fi gata ca de anul viitor sa intre voiniceste in productia de serie. Ivanii sunt chiar foarte veseli cand vorbesc despre viitorul multirolului lor, declarand bombastic ca au de gand sa-l vanda in cel putin 30 de tari!! Şi ca se asteapta ca lumea sa faca coada la biroul de vanzari, cel putin 10 miliarde de dolari sunt aproape gata sa le intre in cont.

Rusii se bazeaza pe ideea ca cei care opereaza in prezent MiG 29 ar putea fi convinsi sa-l cumpere si pe “35″. Deocamdata ar fi doi clienti, rusii cu un numar inca neclar de aparate, comanda ferma ar fi de 37 de aparate, si Egiptul cu 24 de bucati.

Dar ivanii sunt optimisti…

 

…Italienii si francezii cu FREMM-ul

Dupa ce le-au dezvoltat impreuna spera acum sa le si vanda, astfel ca italienii de la Fincantieri si francezii de la Naval Group (ex- DCNS) si-au dat mainile si influenta politica pentru a-i ferici pe canadieni cu fregate FREMM. Planurile nordicilor sunt intr-adevar marete, cam 15 nave, desi Canada a dat deja contractul unei companii autohtone, Irvyng, care ar urma sa coordoneze proiectarea si realizarea navelor, urmand ca proiectul sa fie proprietatea intelectuala a guvernului.

Pe de alta parte, franco-italienii au pus ochii si pe americani, sperand sa la vanda acestora FREMM-uri, in baza noului program de dezvoltare si dotare al US Navy cu fregate – Future Frigate Program.

Ar mai fi si alte sperante prin Australia, Emiratele Arabe (cu Gowind). Pana in acest moment FREMM s-a vandut doar catre Egipt si Maroc, cu exceptia navelor achiztionate de Franta si Italia.

Asadar, ar fi ceva motive de optimism chiar mai… optimiste decat in cazul ivanilor cu al lor MiG 35.

 

… Boeingul cu bulgarii mai cu fereala

Multi ani inaintea americanilor din Seattle, au fost optimisti cu bulgarii urmatorii: americanii de la Lockheed Martin cu al lor F 16, portughezii cu F 16 sh, italienii cu Eurofighter sh, chiar nemtii cu ET, de suedezi nu mai vorbim, astia chiar au castigat, o comisie bulgareasca i-a desemnat fericitii castigatori, apoi o alta comisie a recomandat guvernului sa se mai gandeasca.

Mai apoi bulgarii, marinimosi, au zis sa fie ciorba cu de toate zarzavaturile si vor sa invite si Boeingul la discutii

Mari motive de optimism n-au americanii, cel mai probabil va castiga tot MiG-ul 29 aflat deja in dotare, desi pilotii cam refuza sa-l mai zboare, nu vor sa ajunga sa-si cunoasca stramosii atat de tineri.

GeorgeGMT

 

 

Produse evoMAG.ro

92 Comments:

  1. Migul 35, daca va avea vanzari, le va avea in dauna lui PAK FA. Toata lumea „buna” isi indreapta privirea spre generatia 5. Este prea tarziu pentru un avion de generatie 4,5. Rusii ar trebui sa stie asta.

    • Sunt destule tari asiatice sau africane din sfera lor de influență care ar putea să îl achiziționeze. Nu cred ca Sudan sau Bangladesh dar avea bani de su-57. Eu știam că Egipt a comandat 46 de mig 35.

      • Bravo lor. Dar asta nu schimba faptul ca vanzarile de MiG 35 ar putea afecta perspectivele de vanzare a lui Su-57. Rusii ar trebui sa promoveze in primul rand Su-57 sau sa fabrice un MiG de generatie 5 monomotor.

        • Nici macar aviatia rusa nu vroia sa cumpere MiG 35, au fost obligati de conducere sa nu dea faliment cu totul MiGul si sa ramana intr-un singur producator.

          • Poate o sa cumpere bulgarii MiG-35. 🙂 Dar asta nu schimba faptul ca fabrica MiG trebuie sa iasa pe piata cu ceva nou de generatie 5, si cat mai repede.

          • In prima faza MIG35 va fi cumparat de armata rusa care peste cativa ani, daca SU PAK FA T50, ajunge sa intre in productia de serie, le vor vinde la un pret decent tarilor care sunt cliente Rusiei.Poate ca MIG35 va ajunge si la vecinii sarbi sau argentinieni.
            Firma MIG are un proiect in derulare de talia lui SU PAK FA T50?

          • ei vor inlocui toate migurile cu MiG 35 si Suhoaiele cu Su 35, 30…
            Sint sigur ca T 50 va fi in numar foarte mic in aviatia rusa, cel putin la moment este prea scump chiar si pentru ei care baga bani la greu in inzestrare

            • mai sint egiptul, syria livia… vietnamul s.a.

              • T50 are o problema mica, nu prea zboara, in rest e ok. Siria si Libia nu au bani nici sa treaca strada. sa vedem Egiptul, iar Vietnamul mai curand ar cumpara de la americani, ca tot au ridicat embargoul pe arme.
                Eu cred ca mai curand toata lumea o sa astepte sa vada ce poate Mig 35. Daca vrei ceva rusesc bun, de ce n-ai lua un Su 35?

          • Nu! Care faliment? Nu stii nimic! Mig se va ocupa preponderent (in viitorul foarte apropiat) de proiectarea dronelor grele (de atac) care lipsesc astazi in inventarul VKS. (de pilda Mig SKAT). Sukhoi nu poate face asta, e ocupat pana peste cap cu preproductia lui PAK-FA, iar SOKOL modernizeaza Mig 31 la standardul BM. Asa ca baietii astia talentati „au ce face”. Daca avem in vedere doar „activele fixe” ale corporatiei ca sa nu mai spun de know-how sau prestigiu orice banca s-ar arunca sa-i finanteze.. Eu nu stiu ca Mig sa aibe datorii…

            ..in schimb Mig 35 se va face „orice-ar fi”. Ca si finantarea proiectului urmas..Mig41. Asta-i clar clarisim. Nimeni altcineva nu poate proiecta asa ceva..

            …din ce stiu Rusia este la o rascruce astazi in alegerea viitorului fighter. Sa fie stealth ceea ce ei au determinat primii teoretic (Ufimtev) si au constatat ca-i o prostie; sau sa faca avioane mai bune din punct de vedere aeronautic care sa zboare mai bine, mai sus, mai departe si mai repede. E o intreaga dezbatere pe tema asta , „conservatorii” afirmand ca atata timp cat un radar mai „smecher’ poate descoperi o aeronava cu capabilitati stealth viitorul apartine tot aeronavelor de generatia a patra. Si zau ca au argumente astia. Mie mi-e greu sa-i combat …Ei spun practic ca costurile unui radar performant este infinit mai mic decat al unui fighter stealth si prin urmare radarul ( +racheta) va castiga in viitor lupta cu fighterul (recte cu oricare)! Am mai facut afirmatia asta pe aici despre razboiul viitorului in care aeronava pierde lupta cu racheta sol-aer din motive de ..costuri! E cam logic nu crezi?
            „Progresistii” spun ca PAK-FA care la geneza era doar un oponent „comercial” al lui F22 dar..la un pret mult mai competitiv (ei cred de fapt in SU35, ca asta-i baza in caz de incaiereala) si care nu trebuia decat sa-i „ia piata” F-ului, are implementate atatea tehnologii noi ca nu se mai poate da inapoi chiar daca ar fi logic ce zic ailalti. Ceilalti raspund ca asta ar insemna ceva in care ei „nu cred” ca-i o risipa inutila de resurse si ca daca se continua in directia asta se semnifica faptul ca SUA „impune” directia de dezvoltare a aeronauticii mondiale ceea ce e de neconceput! etc… In fine cam asta-i si n-ai decat sa ne luminezi …daca Mig 35 se va face sau nu.
            Io zic ca Mig 35 se va face…e prea bun si prea ieftin..

            • Bre io inteleg ca ai asa un feeling pt rusii da sa ne minti in fata nu se face, cand Moscova insesi vorbea despre falimentul celor de la MiG ca de aceea i-a unit cu Suhoi intr-o singura corporatie sa nu moara MiGul din lipsa de comanzi. Aia cu dronele grele e doar un banc deocamdata, MiG ul se tot ocupa de SKAT de peste zeci ani si inca n-au facut nimic, iar MiG 41 este deocamdata doar o discutie nici rusii nu s-au hotarat daca sa-l porneasca sau nu, deocamdata abia se descurca cu Su 57.

              • Ce se intampla cand se intalnesc un feeling American si unul Rusesc?

              • Boss..OAK nu-i in nici un faliment. Arata-mi si mie unde-ai citit asta. Ai asa o tendinta „generalizatoare” de a vorbi generic despre avioane „rusesti” (propovaduind nu-s ce dezastru planetar) da cand a-ti „convine” le iei companiile la puricat „separat” . Nu-i consecvent. OAK-Mig are viitorul lui. Mig 35 e-n portofoliu si-i un asset excelent. Mig 41 se face INDEPENDENT de PAK-FA. Pe alti bani. Un motiv invocat ca argument de „conservatori” e faptul ca Mig 41 ar putea avea un arsenal extern IMPOSIBIL de montat pe PAK-FA. Vre-o 8-10 KS-172 care nu-s decat S300V lansate la orizontala!

                Da cum am zis sunt cam „nehotarati” cu ..”generatia”. Unii vor stealth altii nu!

                https://southfront.org/russias-mig-41-stealth-interceptor-aircraft-all-what-you-need-to-know/

                OAK-Mig va face drone grele. Asta e clar. Toata lumea vorbeste despre asta. Habar n-am daca chiar SKAT-uri. Alte firme vor face dronele usoare. VKS nu are asa ceva in inventar si subit cica au nevoie. URSS opera drone supersonice dar de recunoastere. In plus Mig sunt singurii care au mai proiectat asa ceva. E logic.
                ,,cat despre bani, asa se spunea si despre Vladimir Monomah sau KAZAN..Yasen-ul „M” lansat taman… saptamana trecuta.

                ..si aici am auzit pe unu’ (Korotkov-vicepresedinte OAK) care punea problema (inclusiv al lui PAK-FA) daca intreaga flota de drone grele a Rusiei ar trebui sa fie separata sau sa se sara pasul asta si sa se treaca direct la generatia a sasea reactiva (post stealth) cand nici o aeronava nu va mai fi pilotata direct. Ci exact ca o ..”drona”!
                In fine..problema lor…

                ..eu nu mint niciodata! N-am de ce. In conditiile in care si Korotkov si Bondarev (tatuca VKS-ului) spun acelasi lucru e ilogic si totodata inelegant sa spui ca eu mint…

                • Pai la vremea respectiva am scris ca MiG ul s-a dus dracului, ca nici macar rusii nu vor MiG 29/35, cauta pe site. Deocamdata MiG 41 exista doar la nivel de discutii ca inlocuitor pt MiG 41. Rusii n-au banii sa termine PAK FAul, se chinuie cu PAK DAul, n-au resurse sa dezvolte trei aparate in acelasi timp..
                  In privinta dronelor, ce-o sa faca in viitor vom vedea deocamdata nu face nimic.
                  Si cat a durat dezvoltarea si constructia primului Yasen?!

                • De cand au rusii drone?, ca mai ieri nu aveau in Georgia si cumparau de la israelieni?

            • esti cam penibil bai stu wilson. ai o propaganda de zici ca postezi pe evenimentul zilei sau alt site penibil si plin de postaci. cine crezi tu ca pune botul la balivernele tale?

              faptul ca mig e falimentara e stire veche venita chiar de la mig.

              • …”faptul ca mig e falimentara e stire veche venita chiar de la mig.”

                ..ia da un link ceva frate! Ca daca era asa era revelion demult aici pe site..

                • Acum vrei sa-ti demonstrez ca apa-i uda. N-ai decat sa cauti motivele pt care Suhoi si MiG fac parte din aceiasi corporatie…

                  • Bre io stiu de ce s-a facut asta. Ma intreb daca tu chiar stii? Si nu-i motivul cu pricina caci nicaieri pe lumea asta cineva falit nu e luat intr-un consortiu. Asta-i stupid…
                    Am rabdare si inca astept… „dovada” ca OAK-MIG e falita! Nu mi-o prezinti ..te iert ca esti Boss-ul. 🙂 Da retorica ar trebui sa fie alta. Si daca e cum zici tu cum de nu sar in sus de fericire toti rusofobii de pe site? Ca asta-i o stire bomba. Te-ar cita si NY Times! Poate ca pana si ei stiu mai bine ca tine?

            • Sa ia din piata F-ului? Care piata fratello? Singura piata pentru F-22 a fost/este USAF.

              • pai nu cunosti istoria aparitiei PAK-FA..Motivele!
                ..asta cu „piata” era inainte de Trump de Obama de Crimeea si de sanctiuni. Nu eu am afirmat asta ci rusii insasi cand argumentau „nevoia” de PAK-FA. Adica geneza sa avea doar atribute comerciale. Pe vremea aia ei credeau (ca si acum) in SU30/35.
                …coloana vertebrala a USAF este F15 (o aeronava de generatia a patra) nu F22!..
                Pe vremea aia parea inutil sa faci PAK-FA ca sa combati F15. Pentru asta ei terminasera deja prototipul Su37 cu varianta actuala SU35. PAK-FA nu era decat un competitor comercial…pe piata aeronavelor de generatia a cincea.
                ..dar vremurile s-au schimbat , trendul e altul ..Yankeii s-au apucat sa surubareasca F35. 🙂

              • ..si ce logica ar fi agreabila stimabile? Ia lamureste tu daca esti asa de grozav. Asta-i istorie capisci? Asa gandeau rusii acum un deceniu si despre alegerea asta vorbeau. Astea erau dezbaterile atuncea. Vad ca acum le-au reluat. Cum tu nu urmaresti ce se vorbeste in Rusia ( de fapt habar n-ai de nimic cu privinta la aceasta tara) ,vaz ca-ti permiti sa negi „gratuit” fara nici un argument. Asa de-al dracu’. Poate oi fi Mafalda si noi nu mai trebuie sa ne documentam deloc ca ne informezi matale dinainte? Ar trebui (fara ironie zau) sa-ti iei un dictionar si sa te informezi chiar tu cu privire la asta…
                ..si nu! Nu mai incerc! Esti ..”fara speranta”.. messir..

                • prietene, tu stii de cand zboara F 22? A zburat prima data in 1997 si a intrat in serviciul USAF in 2005. Rusii tot incearca si nu reusesc sa puna la punct un avion care sa tina piept cat de cat la Raptor. Au trecut 20 de ani si ei abia sunt la primul zbor si nu exista o data pt intrarea in serviciu. Posibil sa-l bage in serviciu cu motoarele de la Su35

                  • ..pai de ce ar face-o? De ce ar avea nevoie de PAK-FA daca intreaga flota de fightere a USAF se bazeaza astazi pe F15/16? Unde e nevoia de el stimabile?

                    Nu-i! ..pentru asta ei au SU27+Mig29.

                    dar..F35 va inlocui toate astea si el e de generatia a cincea. Si va fi produs in masa. De abia cand au vazut ca SUA marjeaza pe F35 ca si „cal de bataie” au inceput sa surubareasca serios la PAK-FA. Pana atuncea nu! Scoteau pe banda tot felul de variante SU27, modernizau Mig29 si faceau doar un prototip Mig144. Sau s-a uitat asta?

                    ..eu doar marcam momentul acela..
                    atata tot..

                    Raptor? Ca si numar nu reprezinta nimic!

                    • 🙂 Raptorul reprezinta foarte mult daca tinem cont ca Rusia detine astazi doar cateva aparate ceva mai moderne, adunate mult mai putine decat Raptorii americani, dar gura nu ne doare 🙂 🙂 . Si daca mai tinem cont ca Raptorul este cam invizibil pt avioanele rusesti face ca aparatul sa devina si mai relevant. Probabil ca 50 de Raptori ar curata cerul Rusiei de aviatia de lupta bastinasa destul de rapid, asadar reprezinta o foarte mare problema…

                • „Progresistii” spun ca PAK-FA care la geneza era doar un oponent „comercial” al lui F22 dar..la un pret mult mai competitiv (ei cred de fapt in SU35, ca asta-i baza in caz de incaiereala) si care nu trebuia decat sa-i „ia piata” F-ului

                  Gospodin, te uiti la ce baliverne scrii?

                  • si care-s „balivernele alea” stimabile???

                    • Pufi ce iti este greu de inteles? F-22 nu se vinde nimanui in afara de USAF. Duh??? Ce piata vrei sa-i iei? Aia la care nu ai acces? Avem probleme cu logica in continuare.

        • Ca sa promoveze SU 57 ar trebuie , mai intai, sa-l termine…

      • Egiptul nu are bani.
        Achizitile lor militare sint exclusiv de doua tipuri.
        – ajutor american . Gratis.
        – achizitii platite cu miliardele primite ca ajutor nerambursabil de la Arabia Saudita.

    • Nu cred ca nu exista piata pentru 4.5, nu toata lumea isi permite sa se doteze si sa opereze o f lota de 5. Vezi europenii, chiar cei care sunt in programul F35, isi mentin flotele de 4.5, nu le inlocuiesc. Au rolul lor. Nici macar a mericanii nu au retras F16 sau F18, iar despre piata PakFa… aia nu e piata. Nu exista pur si simplu, indienii se scarpina de mult timp ca au aruncat banii pe geam cu participarea la program. Si nici rusii nu pocnesc de bucurie, doar ca la ei e interzis sa spuna ca e din ce in ce mai mult un esec, daca nu schimba ceva…

      • Piata de avioane de generatie 4,5 este saturata cu oferte: Gripen NG, F-16 block 60, Super Hornet, Eurofighter, Rafale, Su-35. Acum s-a trezit si MiG cu 35ul. Este prea tarziu pentru MiG, trebuia deja sa iasa pe piata cu un monomotor de generatie 5.

  2. Legat de FREMM pentru canadieni.
    Programul prevede ca aparatura montata la bord sa fie obligatoriu ” made in USA”
    Posibil ca italo- francezii sa fie doar cu indoitul , sudatul si ciocanit tabla ? 🙂

  3. Mig-35. Nu o fi un avion rău, dar cred ca rușii trebuie să fie realiști (nu ca m-ar durea burta de ei) și sa accepte ca nu pot tine pe linia de plutire ambele fabrici ( SU și Mig). Ar fi de preferat, concurenta este benefica, dar e greu financiar.
    De Egipt chiar nu mai știu ce sa zic. Ani de zile au fost înarmați când de Rusia/URSS când de americani. Mi se pare o aruncare a orzului pe gâște. Ramses al doilea cred ca e tare nefericit când vede ce au ajuns urmașii lui.

    FREMM. Fracezii și Italienii știu sa construiască nave. Mă mir totuși ca o tara cu este Canada nu poate sa dezvolte singura o fregata. Poate le vindem Mărășești ul ca sa îl copieze.

    Bulgarii și Super Hornet. Bineinteles ca vecinii noștri abereaza, dar ca alegere pentru riveranii la MN mi se pare perfect Super Hornet ul. Vreo 24 plus încă câteva G-uri ar avea sens și pentru noi. Dar preturile sunt prohibitive. Așa că vise.

    • Dintre egiptenii contemporani noua doar crestinii copti in cea mai mare parte se pot revendica urmasi ai lui Ramses al II-lea. Ei sunt de fapt urmasii vechilor egipteni. Cei care au puterea sunt de fapt urmasii cuceritorilor arabi. Deci nici o legatura cu faraonii.

      • Coptii sunt din ce in ce mai putini. Emigreaza, trec la islam prin casatorie sau sunt ucisi. Politica neoficiala este sa fie eliminati din orice structura a statului. Pana si Sadam Hussein avea crestini in guvern, desi erau o mica minoritate. Nu si in guvernul egiptean, desi coptii sunt cam15% din populatie.

      • @Anla . A fost doar o metafora. Nu e cazul sa fim riguroși din punct de vedere istoric și antropologic. De obicei cine e urmașul cui este un studiu anevoios, iar rezultatele sunt surprinzătoare. Oricum mulțumesc pentru lecția de istorie.

      • Corect ! …dar daca am vedea o harta bazata pe ADN-ul lor, cred ca am vedea ca-s cam aceeasi… La nivelul Europei de Est, rezultatele-s impresionante…Nu prea avem ce vorbi separat de slavi, unguri sau latini ! In proportie de 70-80% suntem cam la fel … aceeasi balcanici.

  4. Nici o vorba despre parafarea acordului Ro-US ? Maine,oficial,guvernul PSD va semna acordul de achizitie pentru PAC-3 MSE.

  5. Eu ma indoiesc ca a dat cineva o comanda ferma pt Mig 35, tinand cont ce teapa a fost 29. Nu inainte sa vezi cat te tin motoarele, cat costa ora de zbor, etc
    Mai ales ca nu a inceput inca probele de zbor, pt ca altfel aveam nush cate filmulete cu cate stie sa faca, in sitlul rusesc.

    • O să vezi că o să se găsească cumpărători. Cu loturi mai mici dar se găsesc. Deocamdată se focusează pe comanda Egiptului și a MoD rus.

      • E confirmata comanda egipteana? pt ca ma indoiesc ca vor cumpara ceva ce inca nu a zburat. Ei mereu iau tehnica de lupta battle tested
        Se vor gasi cumparatori mai curand pt Su-uri, nu si pt Mig-urile care au dat chix de atatea ori. Dar vom vedea 🙂

        • Primul aparat a făcut primul zbor in culorile de camuflaj egiptean . Caută pe Air Recognition sau DefenceBlog.

  6. am înțeles de pe resboiu ca polonezii renunța de tot la MIG 29 și Su 22
    In condițiile in care reușiseră sa șurubărească motoru de MIG 29 și sa ii prelungească durata de viața
    Așa ca rușii au mai pierdut o piața potentiala

    Polonezii încep programu harpia
    Pana pe 18 Decembrie primesc oferte
    Vor inclusiv capacitate de interceptare și război electronic
    N-ar fi rău sa luam și noi exemplu polonezilor

  7. Bai baieti, voi sunteti seriosi? Cine polonicu masii vrea MiG-29 resapat? Varza la butoi…
    Singurul aspect interesant ar fi complexul radio-locator cuplat implicit cu IRST. Cine doreste poate integra Phazotronu lu peste cu KOLS legacy cu procesoare moderne. Nici macra nu merita schimbat ochiu IRST. Armamentul SMT e fix acelasi, posibilitatatile sunt egale. Rahat pe perja!

    • Nimeni nu se gândea la o asemenea varianta…Polonia e stat NATO iar achizițiile militare sunt in mare parte de origine americană.

  8. OFF TOPIC. La MAPN se gandesc sa ceara celor care vor face modernizarile corvete sa vina si cu o oferta pentru 2-3 submarine. Am auzit asta la ultima emisiune a lui Radu Tudor, cu o zi inainte de ziua nationala.

    • Is luati de val. Vor si submarine tot in banii aia? Ca daca e asa, sa bage si vreo 2 portavioane ca nu se stie niciodata cand avem nevoie. De fapt si un submarin nuclear. Hai si doua escadrile de f 35. Mai vedem pe parcurs daca mai treb’ ceva.

    • Corvetele sunt de cumparat, nu modernizat. Tetal-urile sunt dinozauri de-acu.

    • Corvetele sunt de cumparat, nu modernizat. Tetal-urile sunt dinozauri de-acu.

    • Vom vorbi oare despre Scorpene la anul?

      • Sub-urile vor fi cumparate direct de la producator, cu tot cu instruirrea echipajelor. Pot fi olandezii (nu prea ii iubeste nimeni pe aici) dar mai sigur nemtii. Oricum, nu se pune problema de fonduri nici macar pt. dotarea uneia din categoriile de arme cu minimul necesar, asa ca subul, care este un fel de arma suprema, nu are inca loc pe bugetele apararii.

      • Sub-urile sunt un balon de aer, adica vorbarie goala. Noi avem alte prioritati pana una-alta. Ma indoiesc ca va trece de stadiul de vorbarie

    • Aia de la Damen,fac submarine?

  9. cred ca printre cele 30 de tari se afla si Romanuca lui Dragnea si Taricianu. dupa comunicatul ala al… Dep de Stat SUA

    lasand gluma… inteleg ca rusii au rezolvat problema cu fiabilitatea motoarelor? si acum pot pune la dispozitie un motor macar cu 1500-2000 ore de functionare, fara sa creezi probleme?

    Cred ca si Argentina se vor aseza la rand… pentru acest avion, la fel si Serbia…? si de ce nu… chiar si Turcia…

    Hai ca incet incet se aduna cateva tari… mai ales din zona noastra…
    S-ar putea sa vezi pe aici si alte tari NATO, cum ar fi Bulgaria si Ungaria.

    • Argentina are la putere un lider de dreapta, mai orientat spre vest decat spre est. In plus stau foarte rau financiar in continuare. Nu vor lua nimic nou si scump la utilizare.
      Daca vor lua ceva.
      Ungaria si-a luat Saab, de ce ar mai cumpara altceva?
      Sarbii alti bogati, care nu-si permit nici macar sa zboare prea mult avioanele lor.

      Teoretic sunt multi potentiali cumparatori, practic vom mai vedea. Cumparatori inseamna contract semnat, pt ca din gura pot sa cumpar si eu orice.

  10. Polonia, stat NATO a operat foarte bine MIg-29
    as zice ca este operatorul cel mai priceput la operarea acestui tip de avion…

    s-ar putea ca dupa ultimile evenimente de prin Polonia, acestia sa faca vreo surpriza si sa decida operarea in paralel a avioanelor VEST-EST
    langa F-16 sa apara si vreo 12-24 de mig-35

    acum eu cred asa, legat de MIG 35… depinde cum negociezi cu rusii.
    ca daca Mig-35 vine cu posibilitatea de a integra si armament vest (aici ma refer strict la cazul Poloniei), iar avionul ar fi considerabil mai ieftin decat un F-16v s-ar putea ca pe unii politicieni pro-est, sa-i tenteze diversitatea armamentului, dupa tiparul Erdogan.
    …………………………………………………………………………………….

    zicea cineva mai sus… ca de ce sa iei Mig 29 resapat… dar eu pun intrebarea altfel… de ce sa iei F-16 re-re-sapat? cum e cazul Romaniei si a altor tarisoare saracute… ca a noastra…? cu siguranta Mig-35 este mult peste F-16 MLU

    • chipp, daca e asa bun, de ce nu-l vor decat fortati cei de la fortele aeriene rusesti?

      Polonezii nu vor cumpara niciodata avioane rusesti. Nu au cumparat nici cand la putere era un guvern mai prieten, dapai acum, cand guvernul conservator nu-i poate suferi pe rusi.

      Ce rost are sa cumperi avioane de la dusmanul tau, arme pe care nu esti 100% ca le poti folosi eficient in cazul unui conflict. Nu mai zic ca acel dusman stie mai bine ca tine care sunt punctele slabe ale avionului, pe care le va exploata imediat.

      Nu sunt expert in avioane, dar probabil Mig-ul e mai bun la acrobatii decat F 16, dar cam atat.
      Nu zice nimeni cat e resursa de zbor a motoarelor, daca e tot 500-1000 ore e aceasi teapa

    • Eu afirm, cu subiect si predicat. Cred ca am o idee mai exacta de ce e resapat, adica aceeasi Marie…
      F-16MLU e la fel de resapat, daca vrei, doar ca e infinit mai util.
      Ce anume te convinge pe tine ca e mai „bun” MiG? Argumente, ceva, inginere (parca)?
      Timp de patrulare, raza, profilul ampentei radio si infrarosu, unghiul alfa constant in viraj fortat, pierderea (minima) de energie in manevra, complexul de procesare radar, capacitatea de carat, viteza max de coaziera, interfata pilot-masina, usurinta de pilotat, organizarea MFD si ergonomia cockpit-ului – toate fac din F-16MLU o platforma superioara.
      MiG-ul are V ascensionala initiala, unghiul alfa instantaneu (cu pierdere mare de energie), V max (pe care nu o poti sustine cu armament orisicum) si poate plafon max (neesential ca marja).
      Minus – restul amintite ca avantaj la yancheu. Mai pune amprenta radio si infrarosu cat casa, consumul, resursa generala si resursa mizera a agregatelor.
      Explica, dara, care-i mai util la gospodaria omului?

      • bravo FLOGGER !!!

      • game, set, meci :))))

        Superb comentariu

      • @floger,

        Cred că glumești nu? Când spui că F16 mlu e mai bun decât mig 35???

        In orimul rând Mig-ul e avion nou nou. MLU are deja MII de ore de zbor. chiardaca au schimbat motoarele, sunt noi, celula e praff

        MLU are IRST?? Dar radarele cum sunt?? MLU are o raza de vreo… 100-150km? Radarul? Iar MIG-35?? Răspundeți voi că eu nu știu…

      • @flogger,

        Sunt pe telefon și nu am chef acum sa scot caracteristic tehnice pe care să le compar.

        Viteza ascensională este superioara la Mig 35 fata de MLU pe care-l operam noi. Că am mers pe varianta de motoRe cu tracțiune mai mica… La fel și viteza maxima dar si unghiul de întoarcere… Am senzația că și Mig 29 este superior în ce privește raportul tracțiune /greutate fata de MLU românești.

        Problema mig-ului a fost resursă motorului. Deocamdată nu știm care e resursă motoarelor la noile avioane. Și diferențele de armament intre vest și est. Armele occidentale fiind deocamdată mai superioare decât armele rusești.
        Personal admir PYTHON-5 pe care o consider o arma impecabila, in categoria ei.

    • Nici vorba.Pe viitor, polonezii isi vor cumpara avioane doar de la SUA, atata timp cat se vor afla intro relatie apropiata cu SUA.Romania ar trebui sa urmeze exemplul Poloniei.

    • Polonezii isi vor cumpara F35 sau in cel mai rau caz, F16Viper.

  11. Sudanul a comandat Su-35, a si sosit acum vreo 2 saptamani primul aparat. Egiptul a semnat pentru 50 Mig-29M/M2, care e pe undeva un Mig-35, primele au fost livrate.
    In afara de Yak, rusii nu au scos ceva 100% nou, au dezvoltat proiectele URSS.
    Insa ce-i al lor e al lor, Su-30 si Mi-8 se vand foarte bine, in rest castiga contracte cu spagi si suport in Consilul de Securitate ONU. Ca toti aia mari de altfel.

    • reeditarea scandalului de dupa primul razboi din golf cu acuzatii de trucare a statisticilor cu tintele doborate de sistem….nu stiundaca a fost lamurita pana acum de atre utilizator si/sau producator.

  12. Merge bine treaba acolo la MiG

    „The leading designer of the “Russian Aircraft Corporation” MiG “was found with throat slashed, that was reported by lenta.ru.

    A 38-year-old man was found in the toilet on the fourteenth floor of one of the former buildings of the corporation in Moscow. He was found by a guard with a razor in his hand.”

    http://defence-blog.com/news/russian-lead-designer-of-mig-aircraft-found-with-throat-slashed.html

    Acuma ca s’o fi taiat singur sau ca i’au pus altii lama in mana dupa ce au terminat операция asta e deja alta discutie

  13. Văd că a decolat fără forsaj cu ambele tipuri concomitent.
    Motor de prima etapă acelaș și pe su35 și izdelie 30 care sunt pt platforma su57.
    Cel ce fumegă la decolare e motor de primă etapă.☺.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *