Caiman: BRDM2 reloaded

Belarusul a dezvaluit de curand, in cadrul vizitei presedintelui Alexandr Lukashenko intr-o uzina militara, o evolutie proprie a batranului BRDM2 sovietic, evolutie care ne aminteste oarecum de vehiculul german de recunoastere 4×4 Fennek. Scopul dezvoltarii este atat dotarea armatei din Belarus cu un nou vehicul de recunoastere cat si exportul acestei game.

1

Designul a fost realizat in doar 4 luni iar in perioada urmatoare va fi testat prototipul existent.

Desi se pleaca de la sasiul de BRDM2, modificarile sunt substantiale:

  • 2 trape de acces in plafon pentru echipaj ;
  • 2 usi laterale de acces;
  • Turela BRDM2 a fost inlaturata si poate fi montata in locul sau o turela teleoperata pentru arme de calibru mic: mitraliera PKS cal. 7,62mm sau lansator de grenade AGS cal. 30mm;
  • Protectia este asigurata si de 2 seturi de cate 3 lansatoare de grenade fumigene ;
  • Locul soferului este plasat frontal pe mijloc, cu vedere la aproximativ 120° prin 3 geamuri blindate;

2

Vehiculul a primit un motor mai nou amplasat tot in spatele compartimentului si care pentru operatiuni amfibii poate antrena doua elice amplasate pe lateralele partii din spate a sasiului, inlocuind astfel propulsorul cu jet de apa al BRDM-2. Suspensia este cu bare de torsiune independente iar viteza atinsa pe sosea urca la 110 km/h, distanta maxima ce poate fi atinsa cu un singur plin fiind de 1000km.

3

In aceasta configuratie, vehiculul atinge 7 tone, ceea ce este o masa relativ redusa chiar si comparativ cu ABC-79 romanesc, putand cara doar 6 militari. Astfel Caiman face parte din categoria vehiculelor blindate usor, cu rol de recunoastere si foarte probabil ca protectia prin blindaj nu depaseste nivelul 2 STANAG.

 

Departe de a fi un varf de gama, Caiman arata insa ce se poate realiza intr-un interval de cateva luni, pornind de la platforme existente si cu costuri reduse. Exemplul este interesant si pentru ca se incadreaza in una dintre clasele de vehicule care figureaza in RFI-ul emis de MApN cu privire la vehicule 4×4 usor blindate, cu masa de pana la 7,5 tone.

5

Caiman, vedere fata-stanga

Si la sfarsit o foto-ghicitoare: cine e si la ce foloseste vehiculul din poza de mai jos?!

 FLV-1-SAM-System-1S

 

Marius Zgureanu

Sursa:

http://www.armyrecognition.com/weapons_defence_industry_military_technology_uk/belarus_defense_industry_unveils_caiman_4x4_armoured_vehicle_based_on_soviet-made_brdm-2_12307156.html

Citeste si :

http://www.rumaniamilitary.ro/mapn-se-intereseaza-de-vehicule-4×4-pentru-achizitie-multianuala

22 de comentarii:

  1. Holy shit, this is awesome! 🙂
    Chiar daca nu exista vreo legatura intre ele, eu sunt cam nostalgic dupa Caymanul asta (mai ales datorita jocului rusesc Hard Truck 2 – King of The Road…ce mai tragea Militia cu Ka-50 dupa mine! 🙂 ):

  2. Chinezesc -FL 2000 pe sasiu WZ-550, versiune locala a celui francez VAB. Sistem mobil AA, rachetele se pare ca-s versiunea locala a Stinger sau Strela 1, numite QW-1A. Cantareste 8,50 tone, radarul de cautare este in banda L si are peste 20 km raza de actiune. Este recent intrat in dotarea armatei chineze. Mariuse, daca l-am nimerit, dai o inghetata? Glumesc taica!
    @Caimanul chiar imi place, inca un exemplu de ce se poate face cu bani putini plecandu-se de la ceea ce ai.

  3. Departe de a fi un varf de gama, Caiman arata insa ce se poate realiza intr-un interval de cateva luni, pornind de la platforme existente si cu costuri reduse.

    Ăia de la Moreni or fi auzit de Caiman? Că la ritmul lor de lucru o să avem transportor nou în anul stelar 21999…

    • Daca ar avea finantare iti zic eu ca am vedea transportorul in timp record. Asa de unde bani? Ai vazut cand s-au apucat singuri sa faca SAUR 2 din salarii ca si-au luat teapa ca nu il cumpara mapn-ul.

      • ar trebui sa se orienteze catre piete de export ca MAPN nu cumpara nimic fara spaga

        • Este foarte greu sa promovezi un produs in exterior daca nici macar armata tarii din care provine nu l-a cumparat…sa nu mai spun ca guvernul le-a pus si bete in roate celor de la Moreni(contractul cu irak-ul).

    • a existat SAUR4, proiect de 4×4 probabil incuscrit cu SAUR3. Ambele au fost stopate cand s-a cerut TBT 8×8, in 2009-2010, Moreniul avand atunci sa finalizeze si SAUR2 pe partea de omologare…

      • Adevarul e ca citeam zilele trecute ca experientele americane in irak si afganistan au demonstrat ca transportoarele 8X8 sunt de preferat in fata celor 4X4…..bine nu ca asta ar fi problema noastra, zic doar asa ca fapt divers.

        Noi suferim de o incompetenta cronica in toate structurile statului

  4. Da , arata bine Caimanul , pt. cateva luni e superfain ! Deci se poate !
    Dar ala din clipul lui Razvan e ”stop a’ meu !” .

  5. La prima vedere nu arata rau dar (da, cer cam multe pt. ce vor ei):
    – STANAG 2a,b ar fi suficient. Daca se mai poate aduga ceva kituri pt. 3a(+), 2b+ ar fi perfect;
    -putere de foc prea mica, ar fi fost interesant mitraliera 7.62mm + AGS cal. 30mm sau mitraliera + S8 „terestrizat” evident totul telecomandat;

    La noi poate TABC ar trebuii modernizat: crescuta protectia cu ajutorul kiturilor (cel putin cu o versiune de kit sa ramana amfibiu), regandit interiorul astfel incat sa transporte 6 soldati, o motorizare superioara, etc.

    //
    Ce precizie au sauditii cu Apache (cam imprastiat trage)
    https://www.youtube.com/watch?t=47&v=gn2NywpIliA

    //
    The moment, Syrian rebels stormed al-Suwaghiyah last evening.
    https://www.youtube.com/watch?v=69e12c2Pxqk

  6. Astfel Caiman face parte din categoria vehiculelor blindate usor, cu rol de recunoastere … putand cara doar 6 militari.
    La ce-i trebuiesc 6 militari, daca e vehicul de recunoastere ???
    Trei ar fi un numar suficient, zic eu.

    • Asta e cea mai tare gluma pe ziua de astazi:)))!!.Propaganda ca pe timpu lui Cescuta….”renaste”….Doamne !!! si cind te gindesti ca unii oameni, chiar pot crede :))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *