Dacia Duster militarizata

Sursa: Dacia Romania

Masina are in dotare o turela telecomandata cu o mitraliera calibrul 7,62, asa pare cel putin. Nu pare o varianta cu adevarat militarizata, ci una de proba, dar eu sper ca in viitor Dusterul sa-si fac intrarea in Armata ca masina militara dedicata. Sa nu uitam de alte proiecte mai vechi ale industriei nationale cum ar fi Hamsterul si alte vehicule asemanatoare.

Din totalul celor +2000 de vehicule 4×4 necesare Armatei, o parte importanta nu trebuie sa fi blindate, astfel Dacia ca marca romaneasca ar trebui intrebata daca poate oferi o solutie, macar partiala pentru dotarea Armatei.

Bravo Dacia! 

 

 

58 de comentarii:

  1. Personal cred că ar trebui cel puțin, înlocuite săracele Aro, cu Dustere…Iar Dacia nu cred că s-ar supăra să aibe o comandă consistentă din partea armatei, bănuiesc că ar lua ceva bani.

    1
  2. Turela apartine se pare celor de la UTI-Agila 7,62 care au integrat platforma de arme…

    • Cred ca mai departe ar trebui s-o puna pe un Duster Pick-Up (parca trebuie sa para in 2014 modelul asta de papuc)…cam in stilul celor Grifon intelligence Concept de pe Mitsubishi L200

  3. Daca tot suntem pe felie cu francezii cred ca am putea pune ceva calumea la punct, da’ dupa aia nu mai avem ce importa….

  4. Solutia cu exoscheletul este ok, insa pentru o varianta de serie, are nevoie si de ceva protectie, de capacitatea de a trasporta mai mult echipament, insa Dacia poate oferi in mod sigur astfel de solutii.
    In lumina acestui Duster, ma intreb inca o data la ce am cumparat PVP-ul?! 16 PVP x 150 de mii de euro=2.1 milioane de euro.
    Cate Dustere se puteau cumpara cu acesti bani?! Pai cam 10 Duster normale pentru fiecare Panhard, asadar renteza PVP-ul?!
    Io zic ca nu… 16 Panhard vs 160 de Dustere 4×4?!

    • Ma intreb daca exoscheltul ala nu ar putea fi folosit si pentru „acrosarea” unui blindaj modular?

    • Pai cum sa facem noi asa ceva, bre….tu ce-ai….te-ai lovit la cap sau ce!? Pai daca am face lucrul asta am parea si noi oameni normali la bibilica, cu interes purtator de fes si industrie, economie si tara proprie bine aparata si dezvoltata. Asa ceva nu se poate, noi nu facem din astea….noi suntem noi….Batman….Batman! 🙁 Doar stii bine ca noua ne plac SH-urile si musai de import…ce dracului! Sper ca apreciezi spiritul glumei si nu o ei personal :))))

  5. Solutia exoscheletului mi se pare groteasca si lipsita de imaginatie.Sincer asa ceva vezi prin Siria pe la insurgentii care-si monteaza tot felul de fire-power pe masini.
    Cu siguranta cineva a facut presiuni ca sa scoata „frumusetea” asta la defilare.
    Nu s-a lucrat deloc la partea de portabilitate a masinii(schimbare/intarire suspensii spate) si ar mai fi multe…Mai bine decupau plafonul si faceau un”pilot project” care sa arate mai omogen si sa bucure si ochiul nu numai mandria unuia care a vut o ambitie atehnica.

  6. Bravo Dacia, ar fi si culmea sa importam autoturisme de teren neblindate pentru a inlocui ARO din dotarea MApN si MAI cand producem (inca, pana se muta de tot in Maroc) in tara Duster. Chiar nu stiu la ce dracu’ s-au gandit cu PVP-urile alea, nici macar nu sunt variantele mai mari care puteau duce tun de 105mm, alea ar fi avut ceva sens.

    • Nu-ti face griji nu pleaca Dacia in Maroc aberatii din astea auzi doar de la prompteriste panicarde. E cam tot pe acolo ca stupiditate cu rusii care se mandreau ca Dacia facuta la ei e mai buna ca ceea fabricata in Romania. Ce sa-i faci este destul de greu sa pricepi ca asamblarea de kit-uri knock down nu este egal cu fabricare. Kit-urile ale knock-down sunt facute la Colibasi, si avand in vedere ca fabrica de kit-uri a fost ceea mai mare investitie facuta de vreo companie auto intr-o astfel de instalatie putin probabil ca o sa o ia Renault in spate sa o duca in Maroc si sa bage sa lucreze in ea niste arabeti ale caror notiuni despre productia de miloace de transport se reduc la imaginea camilei personale care fata.

      • Nu ma refeream la Dacia per total ci doar la modelul Duster. Sa stii ca la un moment dat Renault se gandea cat se poate de serios sa mute toata productia Duster in Maroc si sa lase in Romania doar Loganul si Sandero, la asta m-am referit. Din fericire se pare ca deocamdata nu e cazul.

        Noi ca stat nu exportam aproape nimic de valoare, nu ma refer la materii prime sau mancare, ci la ceva finisat, iar unul din foarte, foarte putinele produse finisate care merge chiar bine la export si nu pe 2 euro bucata e chiar Dusterul.

        Ma bucur sa aud ca acele kituri sunt facute la Colibasi, au bagat si vreo 1,2 miliarde de euro in fosta baza de la Titu pe care chiar am vazut-o de sus acum cateva zile si ala e centru de cercetare si testare. Astea doua lucruri dovedesc clar ca Renault/Dacia va ramane in Romania si asta dupa parerea mea, avand in vedere productia, exportul, durata si complexitatea produselor, e pe departe cea mai de succes privatizare din ultimii 24 de ani. Pacat ca e caz unic, puteam avea zeci de „Dacia” daca nu eram chiar atat de corupti.

  7. E bine că înceracă să miște ceva, dar cadrul ăla ,așa pe dinafara, arata ca dreaq…Dacă tot vor să facă o treabă, barem să o facă cum trebuie…Să ia un Duster, să-i ranforseze șasiul, să-i pună blindaj , să-i pună geamuri blindate, să-i pună un motor mai puternic, gume runflat, etc…Aia ar fi o machinetă meletăroasă, întradevăr…Așa, am vopsit-o în verde,doar am sudat un cadru pe care am pus metralera, e cam pentru payzani…
    Părerea mea, hîc…
    Poate ăsta să fie doar primul pas, și pe viitor vor face ceva mai bun, dar experiențele trecute ne-au demonstrat că e mai greu, spre imposibil să iasă ceva bun dinspre autoritățile noastre…

  8. Mai bine ar incerca turela PRO OPTICA, folosita de UA Moreni pe SAUR.
    Raportat la gabaritul masinii, arata mai omeneste.
    Imagini aici: http://www.uamoreni.ro/RCWS-RO.pdf
    Nu mai spun ca partea de jos (octogonala) ar merge indesata in interiorul masinii, pe un stalp fixat in podea, intre spatarele scaunelor din fata. In felul asta n-ar mai fi nevoie de toata schelaria aia ci doar de bare care sa faca legatura, pe diagonala, intre soclu si stalpii de colt ai masinii (sub plafon).

    • Oricum, ma bucur ca incearca sa miste lucrurile. Acum, ca au aparut cu asta, sunt sigur ca vor curge ideile. Vointa politica sa fie si corectitudine la licitatii.

    • Mai frate, care-I faza cu pdf-ul ala? Am asteptat cateva minute pnaa s-a incarcat (avea vreo 26 Mb…enorm pentru un pdf) si apoi…stupoare: doar 1 (una bucata) pagina! 🙂

      Ori astia de la Moreni sunt varza in chestiile astea legate de formate media, ori e ceva ascuns in el, un virusache, chestii shpionice – James Blondu’… 🙂

    • Daca turela aia e de la UTI, nu or sa incerce altceva.
      UTI, Urdareanu, you know…cum dreacu sa incerce altceva 🙂

  9. Cred ca s-au inspirat de la astia http://img.motorpasion.com/2008/02/Volkswagen_Touareg_Militar-1.jpg . Nu e rau.
    Daca mitraliera e 7,62 e o SG-43, sper ca pusa doar pentru ca vehiculul nu e omologat si au bagat ce le-a venit la indemana.

  10. nici cei de la MAPN nu au pus O poza cu SAUR…pana unde merge mizeria…

    • Am vazut. Cacanari.

    • Semnale ca NU VOR Saur sunt destule.
      Ma intreb de ce totusi l-au acceptat la defilare…
      N-or sa cumpere astia Saur ca nu le iese spaga.

      • Da´ce-i tot dai inainte cu spaga crestine ?
        Pur si simplu executa niste ordine .
        Ale celor care conduc cu adevarat Rromanica .
        Daca ar fi fost sa cumpere de la ´ai de dau spaga, puzderie de avioane si rachete si tancuri si artilerie autopropulsata am fi avut in dotare .
        Ca o maslina , o atentie stiu ei s-o scoata de la bujet , din impozite si imprumuturi .

      • Din surse la prima mana din interior Renault Trucks nu da spaga pentru contracte(vb de camioane civile). Poate la alea militare au alt gen de politica…. adica beneficii de alta natura sau indirecte.

  11. Cei de la Dacia pot face orice, problema este ca nimeni nu le-a lansat vreo cerinta pentru un Duster special destinat misiunilor militare. Cele 3-4 Duster NBC sunt masini standard si i-a trebuit MApN-ului mai bine de 2 ani pentru a le lua. Totul s-a oprit insa aici! Se poate face un Duster blindat usor avand structura revizuita, dar cei de la Dacia nu lucreaza pe ochi frumosi, ci pe bani. Daca MApN-ul este interesat si-si doreste un astfel de vehicul, atunci Dacia iese la rampa. Pana acum insa nimic, desi au avut in intentie sa dezvolte pe cont propriu un astfel de vehicul, un Duster militarizat si, din cate stiu, ar fi initiat ceva in Centrul de Testare de la Titu, aflat in fosta locatie a bazei de elicoptere, insa nu stiu pana unde s-a ajuns, daca s-a ajuns undeva. Duster-ul de la parada echipat cu turela telecomandata este un demonstrator, iar platforma apartine firmei DigitalBit, ce ofera MApN conceptul AGIL. Acest Duster, din informatiile mele, nu apartine MApN.

    • Poi era clară treaba de la început, că nu era a MapN-ului…E de ajuns să te uiți la nr. de înmatriculare, ca să îți dai seama… 😉

  12. Macar Dusterele astea sint facute in Romania sau vin din Maroc? Ca fabrica ARO au mincat-o pe piine polituricii nostri de la cirma Tarii!

    • @vgeorgicas. Sunt fabricate la Mioveni, ca toate vehiculele aflate in dotarea MApN si MI. Politia braziliana a cumparat recent un lot mare de Duster 4×4, insa acestea n-au sigla DACIA ci pe cea RENAULT -acestea ar proveni din Maroc. ARO e mort si ingropat, nimic nu mai exista pe platforma fabricii, mai putin depozitul de deseuri toxice.

  13. @sharky. Logic asa ar fi, nu-i greu sa-ti dai seama, dar si Duster-ele NBC pana a fi achitate integral de catre MApN, au purtat numere AG XX PROBE. Asa au fost inmatriculate cand le testau cei de la MApN, vehiculele fiind oferite de catre DACIA. Cu toate ca MApN sustinea ca-s achizitionate deci, teoretic, ar fi trebuit sa aiba inmatriculare militara, aceasta venind insa ulterior. Au stat mult timp cu inmatriculare civila in poligonul de testare NBC cu toate ca fusesera achizitionate pe hartie, plata efectuandu-se mai tarziu, la rectificare.

  14. * cam inalta turela …
    ** cred ca de fapt vor sa marginalizeze saur ….
    sa au zim de bine !

  15. si o opinie interesanta cu care sunt de acord http://www.youtube.com/watch?v=S3dekmLrig4 se joaca tare,zic, si tind sa cred ca perioada de relativa pace sa cam terminat.vom avea razbel la nivel de ww3.Ukraina cu siguranta se va rupe.sunt probleme inclusiv de ordin religios cu greco-catolicii care sunt majoritari in partea de vest a tarii,greco-catolici care se inchina papei si ceilalti din jumatatea de est care sunt ortodosci,asadar mai rusofili. sa mutat punctul de interes de pe Siria pe Ukraina-Georgia-Moldova.Astia cu NWO chiar sunt jigodii,nu mai au rabdare.ii provoaca pe rusi la greu.

  16. de pe facebook: Regimentul 93 Aviatie Vanatoare Giarmata/Esc.31 Av.Cercetare. a adăugat 25 de fotografii noi la albumul PLEDOARIE PENTRU AVIAȚIE!
    Stau acasă, în fața calculatorului. Stau in fotoliul de orchestra! Am ocazia să văd tot ceeea ce-mi place-pe calculator , evident! Din păcate pentru mine, nu pot călătorii în lumea largă, așa cu fac niște împătimiți de aviație și avioane (să-l amintesc doar pe Marian Coste!). Așa că mă mulțumesc să mă uit aici, mai aproape, în fața ochilor, iar când îmi place ceva, să ”captez” (spus frumos!) imagini și să le arăt și altora. Nu pentru că alții nu pot vedea altfel, ceea ce postez, ci pentru că mi-e dragă aviația, mi-s dragi avioanele, elicopterele… Și mai e ceva: de multe ori mă întreb ”Oare noi de ce nu avem așa ceva!? Ce ne împiedică pe noi, românii , să avem și noi ceea ce au alții?” Nu toți sunt bogați, nu toți dispun de bani, nu toți… Eram cândva sub o umbrela, și totuși am avut MIG-23 și MIG-29 și AN-30, și altele – PUMA, și ALOUETTE! Acum nu putem avea decât …ce-o vrea Domnul! Dar avem ! Avem IAR-99 și puteam avea și IAR-93! …și uite așa îmi pun întrebări și nu prea primesc răspunsuri…Și atunci postez poze cu avioane, frumoase și ale altora, dar tot avioane… măcar să le vedem, să le vadă cei ce iubesc avioanele și poate, cine știe, odată o să avem și noi … Nu-I vorba despre mândrie sau poate că e vorba și despre mândrie și despre o stare de fapt care nu poate să mulțumească dorința mea de MAI BINE; MAI BUN! Prin grija unui prieten, am mai adăugat câteva imagini cu avioane adevărate!

  17. scuze mihai 444 ce o vrea Domnul ? Poate ce pohteste tovarasul ba-rosu de la inalta poarta …hai si ce-i mai sopteste suav mercaloaia si gasca mai pe economic vorbind , desi n-o vad implicata in jmenozeala jidanstain [fost lobist f-1916 , fost de la ambasada] -basescu sau poate herr G.I . consigliere a lu’ ponta din cand in cand , discret de ochii presei si vulgului …[ We Agree – vorba chevromilor din reclama , parca seamana izbitor de mult cu una in care ”we agree about gold -jobs ” ,tare mi-e ca regizoru e acelasi ] .Miza o hi Moldavia ? Who Knows vb. anemernicacanului , politica domle…
    Referitor la Duster mai degraba cred ca trebuie in primul rand inceput de la sasiu – suspensii Roti .Cu Suvu doar prin oras si pe la vre-o vanatoare de fazani poate ar merge in forma aia .Apoi motoru ,apoi blindaju ‘ . Oricum i trebuie o garda mai mare la sol . Un monster-truk Duster ar fi dat mai bine daca tot vreau sa se fandoseasca [ mie Dusterul in afara de un unghi din semiprofil-spate oricum nu-mi excita nici o emotie , e moale ,bleg si cu detalii inutile ,ex burta de pe portiere . Ehei , cu conceptul de Duster era o cu toata alta poveste , ala da scula , ] In fine , ”e a noastra ”-vorba vine , trebuia sa le aratam la turci si polonesi ca si noi mai scoatem ceva pe piata ,asa sa nu ne rada chiar in nas cu PL-O1 -ul polacii …de aia zambeau frantujii la parada

  18. Dar Saurul arata BINE dom’le !!! Din poze nu prea poti sa vezi ansamblul in miscare , insa chiar mi-a starnit un sentiment de admiratie pt oamenii aia care s-au chinuit sa-l scoata .Bravo Lor ! Oare daca nu era contextul politic al paradei [ adeca in care sa le aratam noi lor rusnacilor ca eventual daca ridica spranceana la noi , o chemam pe ”mama Ue” …] ar mai fi fost ingaduit printre fierataniile saizeciste ,revopsite a catea oara ? Cred ca un strat consistent de blindaj o reprezinta numai vopseaua . A , si Bravo Garzii !, or jonglat frumos cu carabinele , si or adus elemente noi chiar mi-a placut ,
    .

  19. m-am documentat alaltaieri despre panhard pvp.in primul rand pretul. si tot asa am dat de o comanda de la polonezi pt. nu stiu ce 4 ori 4 pt. ei.cateva sute de bucati,venea pe la un 35.000 euro bucata insa erau vai de ele.nici vorba de blindaj.ce vreau sa zic e ca trebuie sa fim constienti ca nu putem trece de la 2000 aro la 2000 humvee sau uro.nici ei n-au asa,ba chiar au o flota destul de pestrita.de exemplu polacii au 220 humvee in total si inca 3-4 modele neblindate.spre comparatie, noi avem 120 humvee+ 62 uro care e cam tot aia(total 184).

  20. uite,faptul ca americanii se retrag din afganistan prin kogalniceanu ne pot aduce niste avantaje.adica, ne vine foarte usor sa le cerem acele 114 maxxpro si 200 humvee pe care le utilizam noi acolo.mai crestem numarul la vehicule de teren blindate.amerlocii din cate stiu vor sa lase o parte peacolo.avem dreptul sa le cerem,e o oportunitate imensa pt. noi.si poate si 8-9 bucati de cougar din care avem si noi unul de il baga la defilari mereu.

  21. Mi-am amintit de o inovatie , daca tot am vazut macheta avionului Vlaicu [ pare zburatoare din cate am vazut , oricum TOATA STIMA ! ]
    Este in lucru o noua inovatie aero care se pare ca va revolutiona VTOL -ul prin eficienta aerodinamica si formula exotica . Se chiama sistem D-Dalus , am vazut recent ca se fac progrese interesante , si daca nu ma insel ,din niste informatii mai recente am inteles ca proiectul initial apartinand unui roman , zace undeva prin Muzeul Baneasa …ar fi poate bine daca are cineva posibilitatea sa ajunga pana acolo ,si chiar exista prototipul , sa faca eventual niste fotografii , pana nu -l napadesc fier-vechistii , ar prinde bine poate , macar de lauda pt. posteritate [ daca nu ar fi fost fotografia avionului lui Coanda …Vlaicu ,cu ce ne mai umflam bracinarele pe la parazi ?]

  22. Asta-i viitorul armament greu al armatei romane!

    Afara-i vospit gardul (in verde) si inauntru Leopardul…
    Probabil astia-s Leoparzii aia cu care ne amenintat Flogger si pt care facea Stelian lobby 🙂

    Au prezentat si prototipul IAR99XT, desenat de Vlaicu si in mod sigur are niste pods cu laserele lui Coanda acrosate pe undeva, poate or fi chiar invizibile, tot tehnologie ultrasecreta…he hee…

    • Cred ca incep sa inteleg strategia…. deci trimiti macheta lui Vlaicu in recunoastere pe mare ca e stealth si dupa localizarea gruparii navale inamice lansezi Delfinul in zbor care prin forta cinetica va crea la intrarea in apa un val urias ce va rupe navele inamice in doua.

      Iar ce ramane in viata va fi mitraliat cu fregatele…

  23. Excelenta miscare!
    Ar fi superb sa scoata si un model dedicat 100%, putin mai „capabil”, Un motor de minim 2.5l, o masa mai mare pentru diverse echipamente/protectie etc.
    Masina actuala se comporta foarte bine pe teren accidentat, e usoara si eftina. Exact ce ne trebuie. Nu inteleg de ce se cumpara alte modele de masini de teren pentru institutiile statului.

  24. Razvan Mihaeanu

    „Looks legit”…
    http://www.motorstown.com/images/dacia-pick-up-07.jpg
    2 Gatlinguri, de parca unul nu imprastia indeajuns…

  25. Industria auto este esenţială pentru apărare. Iei maşina, îi pui o armă pe ea şi e un vehicul de luptă. Să sperăm că Dusterul va înlocui bătrânele ARO care şi-au făcut treaba

  26. Ma uimeste interesul aratat de partea de cercetare-dezvoltare si lipsa de interes a comandamentelor militare .
    Dupa familiile Hamster 1 , Hanster 2 , Hamster 3 , ARO 10 decupat / modificat , apar informatii despre al patrulea vehicul parasutabil realizat pentru armata romana , si anume stramosul Lastunului , pe nume Egreta .
    https://www.autocritica.ro/wp-content/uploads/2021/04/WhatsApp-Image-2020-07-30-at-14.27.35-1024×576.jpeg
    https://www.autocritica.ro/feature/dacia-lastun-ideea-rebutul/
    Cand am auzit despre ” oltenizarea ” productiei la Timisoara am refuzat ca cred , insa articolul o confirma : piese care nu se tratau termic , se simula doar .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *