Petitie pentru avioane multirol noi! O petitie pentru demnitatea noastra!

Doriti investitii de miliarde de euro in economia romaneasca?

Doriti zeci de mii de slujbe bine platite in Romania?

Doriti impulsionarea cercetarii si transferul de tehnologii de ultima ora in tara?

Doriti dezvoltare economica sustinuta in urmatorii 10 ani?

Doriti inzestrarea armatei romane la cele mai inalte standarde?

 

Raspunsul este – ACHIZITII MILITARE DE PRODUSE NOI INSOTITE DE OFFSET!

Romania va CHELTUI oricum MILIARDE DE EURO in urmatorii zece ani pentru inzestrarea armatei, daca se doreste ca aceasta sa mai existe. Important este insa CUM va cheltui acesti bani!!!

Offsetul pentru achizitii militare inseamna reintoarcerea banilor cu care statul roman achizitioneaza bunuri militare noi in economia romaneasca, prin investitii echivalente realizate de producatorii straini, de firmele partenere si uneori de statele carora apartin producatorii, totul negociat cu statul roman.

Offsetul este una dintre cele mai rationale modalitati pe termen mediu si lung pentru Romania de a-si dota armata la ultimul standard, de a crea zeci de mii de locuri de munca, iar pentru economie de a realiza o REINDUSTRIALIZARE a Tarii: privatizari, parteneriate intre firme romanesti si nume de referinta la nivel international, retehnologizare si transfer de licente de productie, investitii in infrastructura, agricultura, medicina, cercetare si educatie.  Si toate acestea intr-un moment in care responsabilii statului roman declara ca este foarte dificil pentru Romania de a crea locuri de munca iar investitiile straine au atins un minim al ultimilor ani. Datoria statului roman, in aceste conditii de criza economica, este de a cheltui cu maxima eficienta si transparenta orice banut. In paralel cu plata unui eventual credit furnizor avantajos, care poate avea perioade de gratie de cativa ani, aceasta industrie si infrastructura puse pe picioare vor genera alte locuri de munca in ramuri secundare, prin efect de multiplicare, echilibrand bugetul pentru al carui deficit in prezent Romania imprumuta miliarde de dolari anual de pe pietele externe si de la FMI sau BCE la rate superioare creditului furnizor.

 

Tot ceea ce doresc initiatorii acestei petitii este strangerea unui numar cat mai mare de semnaturi pentru deschiderea unei discutii cat mai largi pe aceasta tema, atragerea unui numar cat mai mare de persoane in jurul ideii de renastere industriala si militara prin folosirea parghiei offsetului. In spatele acestei petitii nu exista nici un partid politic, organizatie sau companie, este doar demersul unor oameni care nu sunt doar o masa inerta furnizoare de voturi, unor oameni carorar le pasa de viitorul lor, al copiilor lor, adica le pasa de viitorul Tarii lor!

 

Acesta este un inceput, este un demers al adevaratei societati civile romanesti, adevarata pentru ca noi nu avem absolut nici un interes, altul decat cel national, si pe nimeni in spate. Este o sansa pentru un nou inceput. Inceputul unei noi stari de fapt  in care noua, romaniilor de rand, chiar ne pasa, chiar trebuie sa fim intrebati, chiar trebuie sa ni se dea socoteala, pentru banii si viitorul nostru.

Aceasta petitie nu este despre avioane si armament, sau daca vreti, principalul ei rol nu este achzitia militara. Scopul acestei petitii sunt slujbele noastre, viitorul economic al Tarii, incercarea de a nu deveni doar o tara de hypermarket-uri si agenti de paza, este o umila incercare de a ne pastra o independenta reala, economica si militara.

 

Avionul de lupta constituie piesa cea mai importanta a acestui plan, o achizitie cu un credit si un offset pe masura putand ajuta economia romaneasca si mai ales industria romaneasca sa faca fata restului planului de inzestrare al armatei romane, generand in acelasi timp si crestere economica sustinuta si sanatoasa. Achizitia avionului reprezinta in acelasi timp proiectul pilot, piatra de incercare a programului de inzestrare, optiunea pentru un anumit tip si producator influentand si o parte insemnata a restului programului de inzestrare.

 

Achizitia unor avioane second-hand dorita de actualii oficiali ai statului roman, chiar daca da impresia unui cost initial putin mai redus, este DEZAVANTAJOASA prin prisma urmatoarelor ratiuni:

  • banii cheltuiti NU se vor intoarce in economia romaneasca, prin investitii
  • costul de exploatare si cel cu piesele de schimb vor fi sensibil mai mari decat la un avion nou, fiind necesara canibalizarea in timp a unei parti a parcului de avioane deoarece anumite piese pentru variantele vechi nu se mai produc
  • in plus, va necesita un program de modernizari care cumulate cu celelalte cheltuieli se vor apropia sau chiar depasi in cativa ani de exploatare costul unor avioane noi.
  • Romania NU va beneficia de o linie de credit mai avantajoasa decat conditiile actuale de imprumut extern.
  • Pilotii si personalul de deservire vor fi expusi unui risc mai ridicat de accidente decat la avioanele noi

 

Ca romani, trebuie sa facem in asa fel incat Tara sa iasa din aceasta situatie grea, avand dreptul dar si datoria sa cerem guvernantilor, care lucreaza pe BANII NOSTRI, solutii bine gandite si, extrem de important, PENTRU VIITORUL NOSTRU SI AL COPIILOR NOSTRI!

 

Semnati aceasta petitie, prezentati-o familiei voastre, prietenilor si colegiilor de serviciu, pentru ca este o batalie pentru noi toti, este o lupta care inca mai poate fi castigata… Depinde doar de noi daca vom accepta sa traim in continuare astfel, fara sa ne pese de cum foloseste statul banii nostri sau dimpotriva, vom face ceva…

Pentru semnatura  AICI !

http://www.petitieonline.com/avioane_noi_si_dezvoltare_economica_prin_offset/ 

Mai multe detalii aici:

http://www.rumaniamilitary.ro/petitie-pentru-avioane-noi-si-offset

 

 

48 de comentarii:

  1. Auziti, dar avioanele alea noi in ce batalie si-au dovedit „maiestria”? Sau le cumparam de mobila? Nu e chiar ca la masini…iti iei una noua si, gata!, ai acum si bluetooth.

    • Intrebarea nu este chiar bine pusa. In principiu o arma se dezvolta pe baza de experienta acumulata, dar sunt sigur ca si europenii au experienta cu duiumul. Peste 50-60% din eficacitatea oricarui sistem de armament este data de personalul care il deserveste, de buna pregatire a acestora.
      Asta cu experienta in lupta a l;ui F-16 este doar o dezinformare aruncata pe piata, intr-o campanie de marketing. Nu merita nici macar discutata. F-35 ce experienta are, sau F-15 atunci cand a fost lansat?

      • Nu ne-o servi pe asta cu F-15 si F-35 noi, pentru ca JAS39 Gripen a zburat prima data in 1988, deci la 24 de ani de atunci nu mai este vorba de o aparitie proaspat lansata.

        Cum sa spui ca experienta in lupta a lui F16este dezinformare? Avionul ala a doborat avioane, a luptat in mai multe razboaie, a distrus tinte. Cum nu se merita discutata? Stergem cu buretul victoriile avionului F-16 doar pentru ca Gripen nu are?

        • Singurul atu pe care Lockheed Martin il are si nu F-16, este experienta combatanta a trupelor americane, experienta care se vede in dezvoltarea de noi sisteme care se integreaza pe F-16. Saab-ul nu-si construieste singura avioanele, ci dimpotrtiva este doar un integrator. Multe sisteme si sub sisteme de arme provin din industria americana, care industrie beneficieaza de pe urma conflictelor avute.
          Si poate imi arati si mie unde anume am scris eu ca Gripen este superior F-16?! Bineinteles ca ma refer la F-16 noi. Eu insumi as prefera o solutie cu F-16 noi, nu sunt insa de acord cu F-16 block 15 care este doar o relicva, fata de Gripen C/D, si asta datorita faptului ca Gripen ofera avioane noi, iar Romania va cumpara avioane vechi deja de 30 de ani cu o avionica net inferioara celei de pe MIG-21 LanceR.
          Si ca sa fiu foarte clar: nu F-16 are experienta in lupta, ci fabricantii capata o astfel de experienta, pilotii. Tu poate te referi la faptul ca platforma F-16 s-a dovedit de-a lungul timpului foarte solida si eficienta…total de acord, dar numai cu platforme noi.
          Discutia se duce aici la nivelul de avioane noi versus avioane la mana a treia.

        • Nu. raspunsul tau se bazeaza pe o dezinformare probabil provenita direct din guvern sau de la parlamentari corupti orintati spre Moscova.

          Un avion de lupta nu se cumpara pentru ca are experienta in lupta. Daca ar fi asa ar trebui sa cumparam Spitfire. A cistigat Batalia Britanica.

          Folosesti aceeasi strategie oferind date incorecte despre Gripen. Gripen a intrat in aviatia suedeza in 1993 si e in continua dezvoltare. Modelele A/b sint in curent imbunatatite la nivelul E/F, iar modelul NG (new generation) e in prezent in cercetare. E o mare diferenta intre modelele A/B, C/D si E/F.

          Gripen e mai evoluat decit F16 – radar, data-link, Meter missile etc. Si mult mai ieftin de intretinut si folosit. F16 are nevoie de piste lungi de beton care vor trebui construite. Cu Gripen, pentru ca putem cumpara mai multe (24), am tine mai multi piloti in antrenament, pregatire etc. Au avea toti mai multe ore de zbor.

          F16 vor fi avioane care vor oxida pe un aeroport militar in citiva ani. Nu cred ca vom avea mai mult de 3-4 avioane gata de zbor in orice timp… Toate vor fi defecte si unele canibalizate pentru piese. Merita? Eu zic ca nu.

          Sa nu mai vorbesc de oferta suedeza de 100% offset. De ce nu vrem sa pastram industria aviatica in Romania prin asamblarea si intretinerea de Gripen?

    • Nu le cumparam de mobila. Pentru ca avionale noi le vom produce noi cu investitii facute de producator in Romania. Se va dezvolata o adevarata industrie iar cu taxele rezultate statul va putea plati ratele creditului de la avioane. Dar daca a venit criza solutia asta nu a mai fost viabila si se pierdea si ciubucul de la avianele cumparate la mana ‘n’.

  2. Vasile Talmaciu Berezeni-Vaslui

    VANZAREA FLOTEI AERIENE ROMANE.

    FLOTA AERIANA A MAFIEI ROMANE
    (COMANDANT TRAIAN BASESCU)

    PRESEDINTELE ROMANIEI A VANDUT FLOTA AERIANA A TARII
    Rusul Victor Bout, poreclit şi “Comerciantul Morţii”, era considerat de unul dintre cei mai importanţi dealeri de arme din lume. A vândut armament romanesc fabricat de stat, grupărilor teroriste din toată lumea, din Afganistan până în Columbia. O bună parte din timp, Victor Bout şi-o petrecea în România, la Bucureşti. Avea sediile a două companii de transport aerian chiar în cartierul Băneasa, iar echipaje româneşti au transportat arme în zone de conflict ale continentului negru.”Comerciantul Morţii” schimba armamentul pe diamante, acestea fiind apoi prelucrate în Europa. “Lordul Războiului” a cumpărat şi avioane româneşti, cu ajutorul cărora transporta arme. Le-a cumpărat la preţ de nimic de la statul român. Cel puţin un avion de pe lista neagră a cărăuşiei cu arme a fost ţinut timp de trei ani în baza militară Otopeni. Asta deşi ONU interzicea oricărei ţări să facă afaceri cu el. Lucra în toată lumea, trăia pe picior mare, deşi erau unul dintre cei mai căutaţi furnizor de arme pentru terorişti. Singurul oras unde se simte in siguranta si aparea la lumina zilei era capitala Romaniei . A actionat in tandem cu Traian Basescu care a fost ministrul transporturilor iar apoi Presedintele Romaniei. O MARE PARTE DIN AVIOANE DIN FLOTA LUI VICTOR BOUT PROVIN DIN ROMANIA. Iliuşin-uri-18, Antonov-uri 24, Boeing-uri 707, Tupolev 154 şi BAC-uri 1-11 au fost vandute sau facute cadou la pretul unui jeep cu acordul si semnatura lui Traian Basescu -ministrul transportului.
    Între 2001 şi 2004, echipaje româneşti au zburat în Africa pentru compania Jetline. În documentele ONU se afirmă că această companie şi echipajele româneşti au transportat arme în zone de conflict ale continentului negru. Iar aceste informaţii despre cărăuşia cu arme in specia Made in ROMANIA ,spre mai multe state africane sunt confirmate, sub protecţia anonimatului, de o sursă care a participat la aceste acţiuni în Africa.
    Zeci de români, personal navigant şi tehnic al companiei militare româneşti ROMAVIA au deservit avioanele BAC 1-11 cu indicativele P4-JLB, P4-CBH, VP-BBA şi 3C-QRF şi un Boeing 727 cu înregistrarea P4-JLI.
    Un document eliberat de Autoritatea Aeronautică din Aruba, locul unde majoritatea avioanelor erau înregistrate, demonstrează clar că piloţii români lucrau pentru Jetline Internaţional, companie condusă de Mohamed Hijazi, un libanez influent cu multe conexiuni în Africa.
    În Uniunea Europeană, activitatea companiei Jetline Incorporated este strict interzisă, dar Autoritatea Aeronautică Civilă a autorizat MIA Airlines să desfăşoare activităţi în România cu patru aeronave ale acestei companii. În realitate, compania se folosea de şapte avioane chiar sub nasul acestei instituţii, al cărei sediu se află la câteva zeci de metri de cel al MIA Airlines.
    Această flotă a adus patronilor sume mari de bani din zborurile făcute în Africa, Orientul Mijlociu şi spaţiul ex-sovietic. Oficial, cifra de afaceri anuală MIA Airlines este în jur de 100.000 de euro, adică echivalentul a cam două curse complete. În realitate, cifra de afaceri este de ordinul zecilor de milioane de euro şi statul român s-a ales cu o gaură imensă.
    Avionul-problemă 3C-QRF a fost importat de MIA Airlines in anul 2006, pentru dezmembrare şi suma declarată a fost de 40.000 de dolari. Realitatea este însă alta. “Nici această aeronavă nu a fost înregistrată în evidenţele contabile. De menţionat la acest punct că o aeronavă BAC 1-11 costă între 2 şi 5 milioane de dolari”.
    Angajaţii primeau oficial un salariu în jur de 900 RON, însă în realitate s-a descoperit că un pilot câştiga mult mai mult. Nici sutele de curse externe, în valoare de milioane de euro, nu erau înregistrate în scriptele companiei, în final gaura dată de patronii MIA Airlines fiind una uriaşă.
    Legăturile lui Victor Bout cu Traian Basescu nu se opresc însă aici. August 2003. În Baza militară de la Otopeni soseşte aeronava BAC 1-11 cu înmatricularea VP-CLM a insulelor Cayman. Scaune de piele, configuraţie VIP. Lux într-un avion al morţii! Avionul a fost a lui unui colaborator al rusului, Minin, şi cu el au fost duse în Sierra Leone mari cantităţi de arme şi muniţie care au alimentat sângerosul război civil din această ţară.
    Inspectorii ONU au fotografiat avionul. Imaginile sunt şocante: lăzi cu arme zac pe elegantele fotolii din piele! Probele erau evidente: fişele cu zborurile avioanelor, certificate de utilizator final false, oferte de armament şi corespondenţa secretă a traficanţilor.
    Trei ani aeronava morţii a stat într-o bază militară românească, în curtea ROMAVIA, companie a Ministerului Apărării care asigură zborurile demnitarilor români. Inclusiv pe cele ale preşedintelui ţării. Avionul ar fi trebuit confiscat încă de la aterizare. Nu s-a întamplat aşa ceva.
    BAC-ul a trecut în proprietatea lui Victor Bout.
    O altă aeronavă a morţii, un BAC 1-11 cu înmatricularea din Guineea Ecuatorială 3C-QRF, este descoperită pe aeroportul Băneasa în 2006. Aeronava apare în documentele ONU datorită implicării în traficul cu arme în Congo. Proprietate a companiei Jetline, BAC-ul era folosit de o companie autohtonă, MIA Airlines, MIA Airlines, companie privată care oferă servicii VIP, are sediul într-un apartament de bloc din Băneasa. Avioanele stau la ROMAERO, în hangarul 7. Aeronavele pe care le operează firma românească aparţin companiei Jetline Incorporated.
    “Iliusin” din Romania lui Basescu vandute contrabandistilor.
    Potrivit unui raport facut de Information Service, dat publicitatii in 2001, in flota aeriana a lui Viktor Bout se gasesc doua avioane “Iliusin 18V”, cumparate de la compania romana Tarom. Cele doua avioane au indicativele “YR-IME” si “YR-IMD” si au ajuns de la Tarom in flota “Air Cess Liberia”, una dintre companiile prin care Bout este suspectat ca a facut trafic de armament. Primul “Iliusin” a ajuns, ulterior, cu indicativul “EL-AHO”, in flota unei alte companii controlate de Bout, “Santa Cruz Imperial” Liberia. Al doilea avion de la Tarom a ajuns, prin “Air Cess Liberia”, la “Santa Cruz Imperial”, sub indicativul “EL-ADY”, si apoi la “Star Airlines” din Sharjah, cu indicativul “EX-7504”. Schimbarea indicativelor avioanelor era unul dintre modurile prin care autoritatile pierdeau urma aeronavelor care transportau armament.

    Alte Iliuşin 18 sau Antonovuri 24 care au aparţinut TAROM au ajuns la unele companii obscure din Emiratele Arabe Unite sau state ex-sovietice, precum Tretyakovo sau Berkut Air din Kazahstan, Altyn Air, Aerovias cu baza în Sharjah, Air West Cargo şi lista continuă.

    Tot TAROM a vândut două avioane cargo Boeing 707, avion similar cu cel folosit de preşedintele României, cu câte 300 de mii de dolari bucata. YR-ABC şi YR-ABA au ajuns tot la nişte companii obscure, South-Asian Airlines şi Cargo Plus Aviation din Emirate. YR-ABC i-a fost schimbată înregistrarea în 9G-IRL, fiind surprins pe Otopeni Militar în septembrie 2003 cu noua înfăţişare. Imensul Boeing s-a prăbuşit acum doi ani în Lacul Victoria, în apropiere de aeroportul Entebbe, în timpul unei curse Addis-Abeba – Togo.
    Ultimele două avioane vândute de compania naţională sunt BAC-uri 1-11, cu înmatriculările YR-BCJ şi YR-BRC. Au fost vândute la pachet cu 120.000 de dolari, avioane similare fiind scoase la vânzare de alţi operatori cu sute de mii sau chiar milioane de dolari. Ele au ajuns la o altă companie din Emiratele Arabe Unite, Aquiline International Company, cunoscută şi ca Trast Aero, cu birouri în Sharjah, Moscova şi Brazzaville, Congo.

    Compania lui Victor Bout in Romania se numeste “Flying Dolphin” (prin filiala sa, “Flying Dolphin Romania” SRL) . Avioanel companiei printre care un Boeing 707 sunt reparate sau contrlolate regulat de Tarom la Baneasa.
    Directorul adjunct al Aeroportului Otopeni Valentin Vasilescu spune in ziarul britanic Standard Today :Bout business was to illegal transfer of Romanian Governement weapons loaded on Bucharest-Otopeni military apron for almost HUNDRED flights with destination DR Congo, Angola, Iran, Liberia, Sudan, Rwanda, Uganda etc……… Bout airplane registred in Moldova ER-75929 operated 73 flights of Romanian build smuglling weapons for Africa at military apron of Otopeni-Bucharest airport under Air Acvila ( RRM code ), a Romanian Department of Defense company.”
    Vasilescu a inregistrat in secret pe Presedintele Romaniei confirmand ca acesta avea cunostinta de uriasul trafic ilegal de arme. Caseta a fost predata statiei de TV Antena 3.
    LA ORDINELE LUI TRAIAN BASESCU ROMANIA A DEVENIT FURNIZOR DE PERSONAL CALIFICAT PRECUM SI BAZA DE APROVIZIONARE SI INTRETINERE PENTRU AVIOANELE TRAFICANTILOR. SA CREIAT ASTFEL DIN INSTITUTILE STATULUI ROMAN O INTREPRINDERE CRIMINALA. ARMELE TRIMISE IN JURUL LUMII AU DUS LA MOARTEA A SUTE DE MII DE OAMENI SI MILIOANE DE REFUGIATI.
    “Traian Basescu had been under surveillance for several years.”
    Rachete antitanc romanesti se numara printre armele din depozite secrete ale miscarii marxiste columbiene de gherila FARC (Fortele Revolutionare din Columbia) descoperite de armata columbiana, se arata intr-un raport al Grupului de analiza antiterorista Giat de la Bogota. Serviciile de informatii columbiene au avertizat cu privire la interesul liderilor FARC pentru achizitionarea de armament de ultima generatie, in special rachete sol-aer IGLA-S24 fabricate in Romania. Transportul rachetelor romanesti a fost facut cu avioane provenite din Romania si asigurata de piloti romani.
    Cel mai marei de armament din lume, poreclit “comerciantul morţii”, Viktor Bout, a fost nu demult arestat de DEA american, în Thailanda
    Mandatul internaţional de arestare, pus în aplicare de americani, ieri, în capitala Thailandei, este emis cu acuzaţia că Bout a încălcat embargourile ONU privind comerţul cu armament din mai multe ţări si transport de rachete pentru rebelii columbieni. Este de asteptat un nou mandat de arestare pe numele Traian Basescu.

  3. Buna petitia felicitari ceilor care au initiato,dar intrebarea pe care mio pun si eu este cine o sa faca toate astea?Nu cred ca hotii de la bucuresti vor accepta sa o faca nu de alceva dar ei vor sa fure linistiti.

  4. Bogdan, vom vedea cine va fi de acord sa sustina asa ceva, insa deocamdata ideea a fost sustinuta de domnii Adelin Petrisor si Moise Guran in emisiunile lor si de dl. Blanculescu in declaratiile sale.

    Acum 2 saptamani si dl academician Dinu C. Giurescu a sustinut ideea de avioane noi in cadrul emisiunii Punctul de Intalnire. Vezi detalii, transcriptul si inregistrarea aici:
    http://www.rumaniamilitary.ro/intelectualul-si-politrucul

    http://inregistrari.antena3.ro/view-28_Oct-2012-Punctul_de_întâlnire_cu_Radu_Tudor-23.html

    Eu cred ca vor mai fi si altii…

  5. Da asta chiar ar fi ceva tare shi eficace.Toate armatele care se respecta au 1 tip de avion supersonic multirol monomotor si unul la fel dar bimoror,suplinite de un avion de antrenament
    mono sau bi motor jet/turbofan.In cazul Romaniei daca tot au luat cele 12 F-16 AM/BM Falcon
    ar merge ca solutie provizorie readucerea la zbor a 12 MIG-29 A/B SnipeR,iar dupa ce cele 48 de MIG-21 A/B/C LanceR isi vor termina rezerva de zbor achizitionarea a 24 Rafale C/B/M sau Eurofighter Typhoon A/B noi.Pt.antrenament sunt super bune 24 IAR-99 B SoiM de preferinta cu un motor nou.Ar fi excelent daca am putea obtine licenta la un motor turbofan modern gen : Turbounion RB-199,F-404-GE-400,Eurojet 2000 sau Snecma M-88-2.SPER CA TOT CE SE SCRIE PE ACEST FORUM SA FIE CITIT SI DE GUVERNANTII ROMANIEI…SI CA NOUL GUREVN USL SA SE INTERESEZE SI DE ACEASTA MINA DE AUR CARE ESTE INDUSTRIA DE APARARE SI INZESTRAREA ARMATEI ROMANE.SPER SA NU SE UITE LA SPAGI,GESEFTURI SI COMISIOANE CAND VOR PUNE IN DISCUTIE ACHIZITIONAREA DE TEHNICA DE LUPTA PT.ARMATA.

  6. ba eu zic sa luam P-51 Mustang direct. Ce poate fi mai concludent decat un avion de al doilea razboi mondial. Asta tata avion testat. Ce mobila il putem tine in muzeu si facem si bani cand nu zboara :)))).

  7. Ion, poate nu stii, dar un zbor cu avion de epoca costa foarte mult, ca pregatire si asigurari…

    Eu am fost in 2004 la un show aerian la Ferte Alais in Franta, cu avioane de epoca, si s-au scuzat ca nu a putut veni si un Mustang, deoarece doar asigurarea pentru 1 ora de zbor costa cateva zeci de mii de euro 🙂

  8. Dezvoltati un proiect de avion romanesc, deoarece cheltuielile se amortizeaza . Siguranta nationala este la alt nivel asigurata astfel ,cu una din armele cele mai importante fabricate in tara . Exista specialisti in domeniu, tara noastra are ingineri si cercetatori destui ,pentru a dezvolta proiectul unui avion multirol mult mai performant decat F-16 ……..poate trebuie sa mai fure cineva niste bani …ca asa a fost blestemata tara asta sa fie codusa de hoti!

  9. eu as prefera avioanele rusesti din mai multe motive si sa gindeasca ce-i care conduc Romania ca daca nu vor reusi sa se inarmeze. e grav pacea dintre eurpo nu v-a mai dura mult si uni vor incerca sa se uneasca in urss iar alti dintr-o tara sa faca provinci, findca asa crede ei ca le se cuvine teritorile romanesti

  10. sau mai bine transformam M21 LanceR in UCAV …:))) si uite asa avem avioane de generatia 5 si ceva…

  11. Embraer EMB 314 Super Tucano e cel mai ieftin

  12. OZN-urile sunt mai bune;)

    • Toata tara asta este varza …….totul este vandut,distrus, si pe mai departe este aceiasi politica in cativa ani ne vom pierde si identitatea ….la ce ne mai trebuie avioane probabil
      sa mai punem o datorie in gatul acestui popor .Daca vrei onoare si mandrie nationala
      iti fabrici avioane de lupta sa le poti folosi la nevoie fara sa depinzi de altii.
      Romania trebuie sa-si dezvolte un program de cercetare si fabricare a unui avion modern de lupta asa cum a facut si Suedia

  13. greu la deal cu boii mici….:)))

  14. Valentin Odobescu

    Cred ca e timpul sa producem primul avion supersonic romanesc.Avem fabrica de avioane militare,avem proiecte fiabile,specialisti.In loc sa cheltuim 4-6 miliarde de euro pentru inoirea flotei aero cu avioane la mina a doua-a treia,consider ca suntem capabili sa scoatem un avion militar 100% romanesc,cu eforturi proprii.

  15. eu propun sa confectionam arcuri sageti, sabii, sulite, prastii deoarece se pot obtine fonduri europene pentru mestesugarit :))

  16. Domnilor,va salut !
    Eu personal tratez cu foarte mare atentie acest subiect,Romania rupta-n curu’chilotilor de camuflaj!Ca atare am trecut la un program personal de inarmare-pistol,arc cu sageti,un satar si o maceta, plus un sortiment bogat de pumnale si cutite,la care se adauga si proiecte dezvoltate personal de specialistul din mine gen pusca cu alice propulsate de petardele de la craciun.
    In alta ordine de idei ,istoria se repeta, o stim bag seama doar noi, astia mai inteligenti! Ca atare urmatorul conflict armat -care va apare inevitabil nu in multa vreme- ne va surprinde din nou cu tehnica de pe vremea lui papuc.Iar va fi nevoie sa curga mult singe de roman viteaz,ca asa suntem noi, fire de dac ,ne batem cu placere pentru tara,si nu stim cum o sa mai iesim de data asta! poate iar o sa fim ciuntiti de provincii stramosesti,poate o sa platim bir greu la cuceritori,nu stiu, da ce stiu cu siguranta e ca un conflict va fi in timpul vietii mele(am36).
    Si nu sunt foarte sigur ca am sa ies la bataie,daca linga mine in transee nu o sa am de-a dreapta pe odrasla cu bugatti a lu’ casuneanu, si la stanga pe inchipuitii lu’ prigoana , nastase, si toate odraslele astea politice .Ca daca stau sa ma gandesc ce mi-au dat ei mie politicienii astia de rahat ca sa le apar eu bogatiile? nimic! asta o sa primeasca ei si de la mine.
    Cand o invada dusmanu tara, imi dau foc la apartament si ma retrag in munti,am eu o pestera undeva cu provizii sa nu ma doara capu’.Ca saraca rumunskaia armia umbla cu capu’ spart si cu o privire tampa pe fata!
    Si asa ca incheiere pe politicieni i-as scopi ca pe porci ca asta si sunt nesimtitii!
    Domnilor ,va urez un deceniu placut!

  17. In acord cu mai toti compatriotii, si eu ,ca bun roman as dori o armata puternica si moderna si daca nu se poate sa avem de toate ,macar putine dar bune si deci noi,caci cu alea la mana a doua stiti cum e vorba…atata dai ,atata face….deci mai bine cumparam(de fapt cumpara aia care dau cu subsemnatul)mai putine acum , dar noi , care sa mearga bine , si apoi ,cu timpul , odata cu o virtuala crestere económica a Romaniei,mai luam cate ceva ,cate ceva ..pana le avem pe toate , si apoi pana vom completa stocul necesar , deja primele cumparate iar vor trebui inlocuite caci vor fi vechi deja.
    Asa ca domnilor factori de decizie , daca o ajunge la ochii vreunuia ceea ce scrie pe aici omul de rand, bagati si in buzunar ce puteti lua in mana ,dar totusi ce e in sac,sa fie pentru tara, caci e a ei de drept, caci de un ..treaba voastra ,va veni el si Tepes vreodata si va pune mana pe voi….asadar ca deh , un putem face noi multe deocamdata, dar hotilor…macar bun simt….si dragoste de tara , caci de acolo mancati si voi.

  18. Ori cu avioane sau fără avioane este acelaşi lucru din punct de vedere militar.Un război poate fi între NATO şi CSI unde cele cca 40 de avioane ultramoderne cumpărate de România cu cca 4,0 mld euro(valoarea a celor 103 t aur din rezerva ţării)ar fi distruse în primele minute la sol.Primul atac va veni cu sute de rachete care vor lovi baza antirachetă americană, staţiile radar, transmisiuni, aerodroame etc.Fără radare avionele nu se mai pot ridica de la sol, la fel ca în Irak şi Serbia, iar marile F-uri vor deveni biblane din WW I.

  19. Armata, fie ea mica dar buna, confera onorabilitatestatului si natiunii. O armata mica foarte buna, poate expanda la nevoie. Ideea ca pacea este asigurata este iluzie. Pacea este o fereicita exceptie. Am avea nevoie, dupa model american, ;i de o garda nationala. Este sanatos sa pastram o oarecare educatie militara ca parte a educatiei civice..

  20. Marius - Daniel

    Da si noi vrem avioane noi , daca se poate chiar F35 . Ajunge sa mai cumparam vechiturile si deseurile altora . Vive la Roumanie !

  21. PENTRU ROMANIA NU ESTE FOARTE IMPORTANT MODELUL DAR CONDITIA PRINCIPALA ESTE CA AVIOANELE SA FIE NOI SI SA FIE ASIGURATA MENTENANTA + INSTRUIREA PILOTILOR. TRAIASCA AVIATIA REGALA !!!

  22. ps. AM FOST RACHETIST SI STIU CE SPUN!

  23. VOX POPULU! VREM AVIOANE NOI!!

  24. Nar fi rau sa cumparam niste F-18 super hornet sau niste F-15 pt ca sunt mai ieftine decat F-16

    • Ultima varianta de F-15, SE, costa peste 100 mil.$/bucata, F-18 S-Hornet e peste 70. mil$ nud, iesit pe poarta fabricii.

      Deci nu prea sunt avioane mai ieftine decat F-16 in US Air Force… Poate A-10 si F-38 Tallon, dar nu sunt avioane pentru lupta aeriana iar ultimul va fi inlocuit cat de curand.

  25. nu miguri americane (f-16 second hand) mai bine eurofigther sau grippend

  26. unguri cumpara suhoi noi de la rusi si noi cumparam f16 sh. de rasul curcilor… dar poate ca au alte intelegeri pe viitor si acestea sunt pentru a le folosi ca scoala pt. piloti nostri, totul este posibil. MOLDOVA E ROMANIA

  27. Intre timp s-a luat hotararea sa se cumpere F-16 SH de la portughezi, asa ca petitia noastra, ramasa fara nici un efect, nu mai are obiect. Ar fi fost pre frumos ca sa fie adevarat.

    • Petitia nu si-a pierdut obiectul!
      Daca afacerea F-16 portugheze incepe sa puta, avem o referinta despre cum trebuiau facute lucrurile fat de ce a iesit pana la urma.
      In plus 12 avioane sunt departe de necesarul de acoperire aeriana a Romaniei, inimul fiind 24 iar recomandat 48.

      Acum Romania a cerut SUA sa aduca o escadrila de F-16 la Turda, ca sa compenseze pe moment lipsa celorlalte 12 avioane care a r constitui minimul de flota. Daca SUA accepta, e doar o solutie temporara, de avarie, iar daca nu, probabil va trebui cumparata inca o escadrila. In oricare din variante, vor mai trebui achizitionate aparate, deci petitia sta in picioare.

      In plus, petitia e valida pentru orice tip de echipament militar importat!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *