Elicopterul usor AP-55

… prezentat la HeliRusia 2025… conceput si asamblat in… Daghestan.

Tot acolo, la Uzina Electromecanica Kizlar (KEMZ), au inceput testele la sol ale prototipului acestui elicopter usor AP-55. In prima faza elicopterul a fost testat fara elicile contrarotative.

In urma instalarii palelor, au fost realizate testele de vibratii si verificarile sistemului de navigatie. In august au fost realizate primele teste de zbor la joasa altitudine, in aceeasi locatie, fiind vorba de teste de zbor  stationar.

Prototipul elicopterului AP-55 este propulsat de un motor Rolls-Royce de 450 CP, atingand o viteza maxima de 260 km/h. Sarcina utila a elicopterului este de pana la 600 kg, AP-55 putand transporta cinci persoane in cabina. Elicopterul poate decola și ateriza pe platforme cu dimensiunile de 15 pe 15 metri, fiind adecvat si pentru operare la altitudine in zone muntoase. Raza

Dezvoltarea lui AP-55 a inceput in 2020, fiind o colaborare intre AVIA-PROEKT JSC si KEMZ JSC pentru un elicopter mic si versatil, capabil sa opereze in toate conditiile climatice.

Micutul monomotor ar putea gasi utilizare in transportul medical, turism, afaceri, dar si in operatiuni de salvare, avand o distanta de zbor de pana la 700 km.

Elicopterul este in aceeasi clasa cu SH-09 al elvetienilor de la Leonardo, cu OH/MD-06 american sau Robinson R88, precum si mai ales cu mai vechiul Kamov-126 / KAMOV-128.

 

Da, stiu, e despre Fedratia Rusa, si e „nefrecventabila” ca stire…

Insa ma gandeam ca pana la ifose cu elicoptere grele sau de atac pe care unii sa vor bate sa le construiasca la noi in tara, ar fi poate mai bine, daca ne dorim o industrie cu valente aeronautice, sa incepem din nou de jos, de la mic si simplu.

 

Marius Zgureanu

 

Surse:

AP-55 Coaxial Rotor Helicopter Completes Initial Flight Tests in Kizlyar – RuAviation

Aircraft manufacturers from Dagestan demonstrated a light helicopter – ВПК.name

 

Citeste si:

Primul elicopter elvetian: SH-09 

Clasa de elicoptere usoare MH/AH-6

Robinson R88 

 

 

22 de comentarii:

  1. Da, rusesc cu motor Rolls Royce!

    12
  2. S-ar putea încerca la noi un proiect de elicopter ușor, specializat antidronă, dotat cu senzori IR, Video și poate chiar cu radar, iar ca armament un tun de cal 20-25 mm, și vreo 4 rachete cu rază scurtă. Obligatoriu să aibe capabilități de comunicare/luptă în rețea cu alte elicoptere sau drone .Ar avea nevoie de o autonomie cât mai mare, să rămână în aer cât mai mult timp. E clar că ar ave de lucru și ar merge și la export

  3. „ar fi poate mai bine, daca ne dorim o industrie cu valente aeronautice, sa incepem din nou de jos, de la mic si simplu.”

    Bravo. Bine spus.

    6
  4. Elicopterul e o masina f simpla si f complicata.
    Secretul elicopterului e acel „automat deviator”, rog sa fiu corectat, nu sunt sigur ca acesta e termenul, in lb romana, care defineste acel mecanism care conduce palele.
    E un mecanism complicat, e necesara o tehnologie de prelucrare f exacta si, evident, materiale de performanta.

    In rest celula, motoarele, elicea anticuplu sunt elemente de serie arhicunoscute. deci cam oricine le poate face.

    Ma indoiesc ca elicopterele ar fi o metoda eficienta de combatere a dronelor.
    Totusi, sistemul elicopter, sistem care nu se bazeaza pe portanta e cel mai putin eficient, comparativ cu avioane, deci este si cel mai scump.

    4
  5. Simpatic harciog , dar pt. piata rusa -asiatica renteaza sa-l fabrice . Pt.Romania ,la ora actuala cel mult se poate merge pe licente pt. ca piata occidentala e bine utilata cu game variate de elicoptere de diverse categorii
    Eventual , autohton se poate merge pe dezvoltarea de aparate gen drone mari capabile sa duca 2 persoane sau materiale civile sau militare cu 4 rotoare sau multirotoare acolo unde piata e inca incipienta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *