Într-un război început la insistențele Israelului, americanii s-au făcut de râs și mai mult decât atât, conducerea de la Washington pare a fi cu totul incapabilă să înțeleagă ce se întâmplă de fapt în lume.
Prostul de Trump a aruncat lumea în haos, s-a speriat și acum se face că nu mai știe despre ce vorbim. A atacat Iranul solicitând nimic altceva decât capitularea și schimbarea regimului.
Americanii și israelienii erau siguri că cu câteva bombe și cu serviciile lor de informații vor demola regimul cât ai bate din plame, doar că realitatea le-a dat peste bot. Poate ar fi trebuit să-și aducă aminte, mai ales Israelul, de situația din cel de-al doilea război mondial, când serviciile de spionaj sovietice erau extrem de eficiente pe relația cu Germania, sovieticii știau tot și cu toate acestea pe front, germanii i-au călcat în picioare.
De unde trebuie înțeles că informațiile sunt una, toporul din mâna face de facto legea și cum Trump are mintea extrem de scurtă…
Acum a ajuns să se roage de iranieni să deschidă Strâmtoarea. A băgat țările din zona Golfului într-un mare dezastru economic și militar și i-a lăsat singuri.
Sclerozatul de Trump ne tot spune că negociază cu Iranul (ne spunea chiar că iranienii îl imploră pe el să facă pace – minciuni ordinare), dar de ce ar negocia ceva Teheranul cu un saltimbanc pe care toată lumea îl vede așa cum e: un om slab, cu minte puțină, fără voință și căruia îi place să vorbească, mai ales cu liota de pupincuriști în spatele sau, în Biroul Oval.
Pentru că Biroul Oval a ajuns sala de dat în spectacol pentru Donald Trump.
Așadar, de ce ar negocia ceva iranienii cu americanii?! Au fost bombardați, nu foarte serios, nu le-au fost afectate capabilitatiile militare de riposte prea mult, pot susține fără probleme blocada în Ormuz, pot ataca fără grețuri țările din zona Golfului și se află astăzi pe o poziție de forță, pe care americanii, conduși de niște imbecili, nu sunt capabili să le-o zdruncine.
În acest moment Teheranul este de facto stăpânul Strâmtorii Ormuz și se află într-o poziție mult mai puternică decât era înainte de declanșarea conflictului, iar soluții de forță, deși există, nu pot fi puse în aplicare de impotența adminstrației americane condusă de prostul de Trump.
Și mai sunt încă unii care consideră că Trump are ceva în cap, știe el ceva, face și lucruri bune, deși de la începutul mandatului n-a făcut decât scandal, a dovedit că are o personalitate măcar oscilantă, se răzgândește ușor, nu poți pune baza pe ce spun el, este un mincinos și un individ care încearcă să-și construiască un cât mai puternic cult al personalității.
Un individ care a făcut praf și pulbere credibilitatea americană.
Cum a ajuns saltimbancul asta președintele Americii? Au și democrații vina lor, dar cea mai mare culpă o au republicanii, un partid care a dat țării mari președinți și a făcut lucruri colosale în istoria Statelor Unite, dar care astăzi a ajuns să susțină un maimuțoi bun de nimic.
În privința relațiilor trans-atlantice, care relații? Trump s-a supărat pe cancelarul german și a auntat că va retrage mai mult de cinci mii de militari americani din Germania, efectiv din motive de orgoliu personal. Cancelarul german declarase că americanii sunt umiliți de iranieni, lucru evident, adevărat…
Mai departe, alți patru mii de soldați americani care erau deja cu un picior în Polonia nu vor mai sosi la Varșovia, conducerea Pentagonului anulând brusc acest proiect, fără nici o explicație.
Astfel încât relațiile dintre europeni și administrația de la Washington practic nu prea mai sunt. Este deja evident că europenii discuta între ei, nimeni nu-l mai bagă în seama pe Trump.
Ne mai aducem aminte când, la începutul mandatului, liderii europenii zburau la Washington în grup să discute cu Trump, dar încet-încet și-au dat seama că n-au cu cine, nu poți avea discuții serioase cu un individ instabil, mincinos și neserios, care acum spune ceva și în 24 de ore se întoarce la 180*.
Și atunci nu-l mai bagă nimeni în seama. Cred că și rușii s-au lecuit de Trump și nu mai pun bază pe ce zice idiotul. Dacă la începutul mandatului sperau ca americanul să-i ajute în Ucraina, iar Trump a făcut ce-a putut în acest sens, astăzi Moscova nu mai are speranțe de la Trump, pentru că Trump nu mai are influență asupra europenilor.
Dar Moscova a încasat-o rău de tot de Trump. Practic Rusia de astăzi este vasală Chinei, stă în genunchi în față Beijingului dar avea măcar spatele liber, dar odată ce americanii conduși de Trump i-au sictirit pe europeni, aceștia din urmă n-au avut încotro și au început să se trezească. Ok, Uniunea este încă departe de a fii ceea ce poate fii cu adevărat, dar trezirea europenilor, a Germaniei, nu este deloc un lucru bun pentru Moscova și asta i se datorează lui Puțin (războiul din Ucraina) și într-o bună măsură, domnului Donald.
În privința vizitei la Beijing, chinezii l-au primit cum se cuvine pe clovn, cu pampoane, dansuri, paradă militară și dracu știe ce l-au păcălit să fie de acord, doar că Trump nefiind chiar foarte stabil mintal vorbind, este foarte posibil să se răzgândească peste câteva zile.
Așa că, Strâmtoarea Ormuz rămâne ferm sub controlul Iranului și asta numai datorită Israelului și Statelor Unite care nu sunt în stare să rezolve o problema pe care ele au și creat-o. În același timp noi restul lumii suferim din cauza unor idioți precum Trump și Netanyahu, unul dornic să-l elogieze întreagă planetă că fiind cel mai cel din lume, ălălaltul face ce face să scape de pușcărie.
GeorgeGMT


Intre timp Israelul face noi legaturi militare fara a afecta relatiile cu US.
https://www.middleeasteye.net/news/uae-and-israel-established-fund-joint-defence-acquisition-sources-say
Cu musulmanii?
Banii nu au miros…
Cu musulmanii din dosarele epstein.
Bun articol despre bufon ,dar ar trebuii spus ceva și despre divaisu lui ( ce nume predestinat are vicele bufonuli)care se vedea viitorul nominalizat la funcție din partă republicanilor ,iar dov ar trebuii sa ne mai ,,lumineze și pe noi cum mai sta treaba cu rahatul în care neau băgat pe toti
da, f bun articol, plin de date inedite privind cauzele, evolutia, consecintele acestei politici!
ce?
https://www.youtube.com/shorts/NpyrYV2JBgI
Care politica? Ce anume politica duce Trump? Ba tarife, ba fara tarife, ba se rasteste la nus cine, ba il uita, vrea Groenlanda, ataca Ianul si ne lasa pe toti cu ohii in soare, anuleaza 4000 de militari catre Polonia din senin…
Asa ca, care politica?
Ne opunem Chinei,dar facem deal-uri cu ei, ba ne mai gândim cu Taiwanul.
Daca ar apărea și comentariile la timp paotae am avea o conversație. In fine, Trump Man bad ,americanii nasoi, trăiască progresul chinezesc, hai mai repede cu IDul digital și scoringul că va place comuismul de vă lingeți pe bot salivând la viitorul luminos.
@RTI
Trump Man bad…americanii NU e nasoi, doar administrația actuala…
Intr-un fel, nu știu de ce, am încredere ca americanii nu sunt Trump…..cum nici românii nu sunt Simion și CG
hai ca partea cu deal, trupe prin Polonia, tarife o mai inteleg; dar la partea cu Taiwanul imi da cu virgula, unde isi mai faci chip-urile??
Trump e un narcisist batran probabil senil, suspect de pedofilie, condamnat pentru viol si care se declara mândru ca nu s-a imbolnavit de sifilis și ca nu e asa de dus ca Biden. Daca el nu e in stare sa ia decizii, cine oare ia deciziile in SUA? Lucrurile devin interesante, mai ales in contextul razboiului din Iran, dacă ne uităm cati din membrii congresului SUA sunt sustinuti de AIPAC si cine e in spatele AIPAC. Bineînțeles, chiar dacă AIPAC are extrem de multă influență în SUA, mai exista și posibilitatea ca Trump să-și ia măcar în parte deciziile singur…
Pt ce sa iesi asa repede din rahat, Ady ? Ramai acolo fc nimeni nu intra daca nu vroia.
In fiecare moment poti sa te opresti sa lingi farfuria
americanilor oriunde esti in lume. Trump nu a fost
influentat de israelieni, ci a gasit in ei un partener
stabil, credibil ca totdeauna, fara afiliere la conducerea israelului. Asta in contrar cu comportamentul european care prin evitatie si evaziune au prelungit conflictul din Golful Persic .
Daca de exemplu Europa arata fermitate contra iranului, unitate neconditionata, numai din motivul
jocului iranian de „va ti ascunselea” cu IAEA la care
i au minorizat importanta, acest Iran care in unanimitate este exclus, in zilele astea ar fi pus in genunchi. Destramare ? Slabiciune ? Gloate de oponenti politici autohtoni ? Pacifisti ?
Toti astia au impiedicat o coalitie ferma care numai prin aparenta militara unitara si uniforma ar fi pus
un picior in prag si nu de acum, din 2014 cand au vazut ca acordul cu Iran in care IAEA era implicat
nu facea mai mult decat hartia pe care a fost semnat.
A trebuit sa vina un indecis ca Trump sa sezizeze
acest fapt cam tarziu, dar bine mai tarziu decat de loc.
Ce coalitie? cand Trump a plecat la rezboi fara sa se consulte si cu Europenii? A si declarat ca nu s-a consultat cu Europenii fiind ii era frice de ce naiba stie ce…
„Daca de exemplu Europa arata fermitate contra iranului, unitate neconditionata”
DA CHIAR Dov! ar fi putut Europa sa ia exemplul de cum a aratat America lui Trump fermitate si unitate neconditionata in Ucraina, contra unui Iran mult mai mare, la fel de dement dar in plus si nuclear…
prosti, instabili si ezitanti europenii astia…
Hai ca m-am si ridicat in picioare cand am scris postarea asta. M-am asezat inapoi jos, dupa.
Europa trebuie exemplu ? De ce ? Nu stie sa stea pe
propriile picioare ? Europa nu stie sa sprijine Ukraina
singuri ? S au obisnuit la sustinerea americanilor ?
Ce obraz are un european sa critice US ?
Pt ce dracu exista comandamentul NATO ? Pt gramada
de salarii ?
Eu vad ca Europa are picioare rahitice, nu mai mult.
Trump a adus numai problema la evidenta, atat.
hai ca n-ai inteles nimic, ca mai de obicei. Incepand cu extrem de simplul fapt ca nimeni nu critica US (in afara de postacii de serviciu) ci pe magarul descreierat ajuns in mod absolut scarbos in fruntea ei, care-i face cele mai mari probleme !
boala asta oribila – de a identifica tara cu omul si invers – am cunoscut-o prea bine pe vremea lui nea Nicu dar, cu ajutorul Europei rahitice am extirpat-o. Probabil peste niste sute de ani o vor mai intelege si altii, nu dam nume acum
Nu poti diferi un stat de seful lui ales de 2 cadentii in special
si chiar de una.
Americanii s au saturat sa finanteze Europa adica NATO
si Europa nu intelege.
In felul asta au sa inteleaga, SAFE ce e ? SAFE zice sa bagi
adanc mana in buzunar si sa intri in datorii, lucru care trebuiai
sa l faci ani de zile inainte fc armata ca lumea nu ai.
SAFE te invata sa iei ce trebuie deodata cu pret piperat
in loc sa faci achizitii dealungul anilor cu preturi normale.
Nu, prost nu esti tu singur, toata turma care se chiama
NATO , cine mai mult si cine mai putin. Ca i deajuns ?
Zilele vor zice dar cel putin de acum ai cu ce sa te fudulesti
de exemplu cu Cobrele turcesti in Serbia. Seriozitate ?
Ce nu inteleg ? Drona data jos de F16 ? Io nu inteleg ?
Iar minți.
Americanii au nevoie ca de aer de Europa.
Ce va deranjează pe voi, neo-nazistii lui trumpea, bibi, putler si xi, este altceva.
Va deranjeaza democratia si legile. Ca nu le puteți juca voi cum vreți, sa omorâți, sa furați, si sa stați in funcții câte 30 ani. Asta va roade rău.
Restul, e gargara.
Dov, rad de ma zgudui, serios acum – hai ramai la explicatiile militare ale zonei chiar te citesc cu interes acolo.
nu reusesc nici cu AI-ul sa inteleg ce ai vrut sa transmiti mai sus dar mi-ai adus aminte de un papagal local pe nume Rares Bogdan care, intrebat fiind ce parere are de coruptia gretzoasa a primarului PNL din Sinaia, a raspuns: „da’ voi nu vedeti cum arata domeniul skiabil? fii-miu este campion , se duce mereu acolo sa se antreneze, sa-l vedeti cum skiaza! ”
PS: nu stiam ca sprijinul unei natiuni se face pe criterii de proximitate geografica ci pe tratate sau valori civilizationale. Poate m-am inselat eu dar ma intreb: atunci de ce pe voi nu va sustine… Iordania si Marea Mediterana?
Băi acesta,tu vorbești de finanțare americană și de băgat mâna în buzunar ptr înarmare?? Fără zecile(sutele chiar) de miliarde americane pompate in rahatul vostru de armată la ora asta erați pământ de flori băiețaș. Vă făceau arabii tocăniță și vă dădeau la câini sa vă mănânce. Ce tupeu poți să ai!!
Unii evrei înțeleg așa ceva mai greu, în special cu ăia de la direcția de educație patriotică din Israel, care identifică Israelul cu Netanyahu și poporul evreu cu talibanii lor de coloniști care vor un fel de stat islamic, dar pe evreiește, ăia care conduși de Smotrich și BenGvir se războiesc cu Hristos pe cruce, atacă preoțimea creștină pe unde îi găsesc prin Israel și vor să le facă palestinienilor același lucru pe care nazistii au încercat să li-l facă lor. Dacă îndrăznești să le zici ceva imediat sar de fund în sus ca ești nazist, iar dacă ești d’al lor ești “Bogdim” (asta când vor să fie drăguți).
Aduci Ben Gvir si Smotrich ca si ar fi niste persoane importante.
Ei sunt mai putin decat CG la voi, niste gunoaie . Atacuri contra crestinilor sunt rare si tratate cu forta de politie.
Acum te agati de periferiile societatii care cu schimbarea
guvernului vor fi eliminate. Nu toti care fac galagie in presa
sunt aceeia care dicteaza unui popor.
Nu romanii delicventi in Europa decid calitatea poporului
roman si nici betivanii de la crasma.
https://www.g4media.ro/parchetul-curtii-penale-internationale-a-cerut-arestarea-ministrului-israelian-de-finante-radicalul-bezalel-smotrich-pentru-crime-de-razboi-si-crime-impotriva-umanitatii.html
Gunoiul neonazist este MINISTRU. In guvernul condus de un alt penal.
Israelul nu face parte din ICC si nu-i recunoaste juridsdictia.
Cine a decis ca „X” e „gunoi neonazist” si „Y” e „penal”?
Apropo, ICC are mandate de arestare si pentru alde HAMAS pentru ce au facut la 7 Octombrie 2023.
Salut, stiu. Nici US, nici Rusia nu recunosc jurisdicția, deci nicio problema.
Problema e ca tolerezi pe o platforma, într-o tara membra UE/NATO, atacuri zilnice din partea unui individ la adresa UE/NATO/Instituții europene. Poți sa le ataci tu, eu sau alții. Un domn din afara României care umbla cu astfel de soparli (de ani de zile) poate fi încadrat (ca tot aveți legătură cu milităria) dezinformare, incitare si alte legi, probabil.
De aia ați ajuns cu georgescu si simionovici pana la poarta Cotroceniului, pentru ca nu v-ați făcut datoria.
Sa faceti diferența intre opinie si propaganda rusa. Practic, ce zice @dov, găsești pe toate „paginile” web, pe unde colcăie interesul sovietic.
PS: daca UE e maxim de rea, ai o platforma, deschide un sondaj si mergem la referendum: mai vreți in UE sau ROEXIT? Si atunci poate oricine înjura Franța, Germania, Olanda s a m d.
PS2: Gunoi- a fost denumit de @dov. Neonazist, s-a autodenumit Smotrich. Asta ca sa nu îmi faceți procese de intenție. Am văzut curentul, daca tu crezi ca e bine, e ok. Daca nu, poate fiecare ar trebui (într-un război asimetric) să-și facă partea lui si apoi sa critice pe aia care au stat cu mâinile in sân.
PS3: cred ca e o gluma sa ma intrebi cine a decis ca Y e penal, nu?
Ca nu cer eu grațieri, nu pun eu presiuni pe justitia statului Israel, nu fac eu reforme in justiție „a la dragnea”.
Ar fi interesant sa si răspunzi, chiar daca nu publici mesajul, si daca poți fără sictireli, glumițe, Nino-nino si ce mai aveți in meniul folosit pentru a „decredibiliza” sau timora oameni.
Razvane, mișună sosocarii hauristi pe aici. D-aia nu mai e pace muică, ovreii, ovreii !
Aaici nu ai dreptate, RM, faptul că ICC a emis mandate și pentru hamasiști și pentru bibi penalul și gașca lui de ,,siniștri/miniștri” dovedește că justiția funcționează.
Faptul că o mare țară plină de democrație care o mai și deversa în trecut altora nu recunoaște jurisdicția ICC alături de două state comuniste totalitare și un stat care funcționează doar pe bază de etnie(am mai văzut în istorie așa ceva și puțea rău de tot!) înseamnă că acea țară nu crede în democrație și justiție, noi am văzut deja acest fapt în cazul Teo Peter.
Faptul că un individ a fost trimis în judecată pentru corupție nu îl face automat vinovat, dar când nu acționează preventiv deși avea informații despre un atac împotriva țării sale și apoi inventează un război doar ca să ramână în funcție dovedește că este ceva foarte putred și îl face penal. Iar clovnul șef din Circul Oval a fost dovedit ,,penal” pe parte civilă ca așa e moda la yankei
Draga dov Europa este acum cu forțele armate cum ai spus jalnica pentru ca unghiul Sam asa ia conventi în ultimii 30 o industri de armament subvinantata ,ca să pota vinde ei pe miliarde de dolari armament american ,iar vouă vi-l dau moca pe seama americanilor de rand care vie vorba au cel mai multu oameni care nu își pot asigura o casa ,asigurare medicala ,mâncare și au cei mai muti oameni ai străzii din tarli bogate ,asa ca lasa gargara cu armata slaba sau prost inarmata
„Europa trebuie exemplu ? De ce ? Nu stie sa stea pe
propriile picioare ?S au obisnuit la sustinerea americanilor ?”
Israelul stat pe propriile picioare?
Iti dai seama ca nu a fost influentat, asa cum epstein nu era asset mossad..lasa ne.V a facut Iran de nici in cele mai groaznice cosmaruri nu v ati fi gandit.
Rahatul sunteti voi ovreii cu penajul de bibi
@dov, de cand erau americanii mici, pe 1/5 din teritoriul de acum [sau mai putin], ce dusmani reali i-au amenintat? cand a fost asta, acu’ 200 de ani?
Nimic si nimeni nu poate umili mai mult SUA decat trump .
Iranul e doar un simptom pe langa celelalte multe care arata cat de bolnav e mutantul portocaliu
Totdeauna cand vad ceva noutate patologica sau postarte cui AI-ul de-a lui sau a maimutzelor magaiote din jurul lui imi face impresia ca-i senatorul ala transformat in ameoba in prima parte din X-Men .si aia din jurul lui is atinsi si ei de ceva raza idiotizatoare …probabil se joaca cu ” discobubulizatoru ”prin ruinele casei albe
Georgică tată,iar ai făcut un articol unde îl înjuri pe Trump? 😀
Când se vor retrage muricanii de la MK, chiar că nu ne vor mai rămâne decât înjurăturile. Or să ne lase nesimțiții în pilonul gol. Stăpâne, stăpâne, cheamă-ți ș-un câne, da potaia a babardit Miorița și acum o abandonează.
Consider skirmishul din Golf o operațiune genială din partea lui Trump. Ca părere personală, la întrevederile ferengiului portocaliu din Alaska și Beijing s-au împărțit sferele de influență după considerente comerciale. Muricanii au realizat că în fața tăvălugului chinezesc nu vor rezista la infinit, așa că s-au apucat de compromisuri. Ei se vor mulțumi cu cele 2 Americi, unde își vor consolida visul lor murican. Win-win, sărakii din sud vor trăi mai bine, ei vor avea super resurse. Ați observat că Ejército Argentino primește F16 și Uk nu comentează? Granițele față de restul lumii vor fi 2 oceane, perfecțiune strategică. Odată cu plecarea muricanilor din Asia, asiaticii vor deveni stăpâni la ei acasă. Nu cred că bazele US din OM își vor mai reveni, deci acest balamuc din Golf este soluția cea mai bună; procesul a început odată cu retragerea neprovocată din Afghanistan și cu lăsarea de izbeliște a kurzilor, deci nu are nici o treabă cu republicanii. Mai nou paki protejează saudiții și în general tot OM degajează de muricani, că s-a văzut că nu pot proteja.
Și acum, ce ne doare pe noi. Devine UE curva Rusiei sau vor lupta până la ultimul est-european? Strict vizavi de România, muscalii nu se respectă între ei, pe noi nu ne respectă nici atât, nici ieri, nici azi, nici mâine. Muricanii ne vor vinde oricând pe un preț bun. UE ne vând chiar și în pierdere. Mai rămâne China, care are o feblețe pentru noi; eu aici aș iniția niște relații reciproc avantajoase. Cele mai mari șanse să fim protejați de muscali și pe vremea lui Ceaușescu și acum, vă convine sau nu, de la chinezi vin.
Dar cel mai important, Make Ireland Great Again
https://www.google.com/search?q=big+israel+map+&client=firefox-b-d&hs=yYFV&sca_esv=7de33d836e40749d&udm=2&biw=1408&bih=620&sxsrf=ANbL-n5aMA0g37agglXKymDPwzWQBQQGUQ%3A1779171548475&ei=3AAMasHhHI2ci-gP34XS4Q8&ved=0ahUKEwjBv5DB2sSUAxUNzgIHHd-CNPwQ4dUDCBM&uact=5&oq=big+israel+map+&gs_lp=Egtnd3Mtd2l6LWltZyIPYmlnIGlzcmFlbCBtYXAgMgQQABgeMggQABgFGAcYHjIIEAAYBRgHGB4yBhAAGAgYHjIGEAAYCBgeMgYQABgIGB4yCBAAGAgYHhgKSJSrAVDzD1igpwFwAXgAkAEAmAHaAaABjA-qAQYwLjE0LjG4AQPIAQD4AQGYAhCgApoRwgIFEAAYgATCAggQABiABBjHA8ICBxAjGMkCGCfCAgoQABiABBiKBRhDwgIGEAAYBxgewgIIEAAYCBgHGB7CAgoQABgIGAcYHhgKmAMAiAYBkgcGMS4xNC4xoAeHRbIHBjAuMTQuMbgHlRHCBwgyLTMuMTIuMcgHzwGACAE&sclient=gws-wiz-img
Chinezii te protejeaza boss. Niro grup ce pazeste? 30% au direct chinezii in el 😉
Prin Constanta intra fentanilul nestingherit pt Oiropa pe langa heroina kurzilor/turcilor
Cuprul il dam direct lor…ca nu degeaba deficitul golbal e de 1 milion de tone de cupru…Un fleac…hai sa bagam in real-estate in Dubai…munca pt obtinut resurse e grea, ai mineri deci neah…nu mere…hai cu intermedierea si consultanta cat o mai tine ca si aici vine AI tare din urma.
Deci suntem raiul tuturor borfasilor
Avem si protectia poporului ales caci aici cazinouri si pacanele la greu…
Si cand o sa afle Musk de cea mai mare concentrare de argint intr-un singur loc din lume…pfaleu…rade Rosia Montana…ca deh, AI, centre de date, Ttomahawk si rachetili necesita Aargint dar nah ce sa stie inginerii la ce foloseste argintul. 😉
Englezii chiar au comentat cand s-a anuntat dealul pt F-16, dar au primit asigurari ca va fi ok. Deocamdata au o aparare solida in Falklands, cu o baza aeriana care are 4 Eurofighter permament acolo, cu posibilitatea de a disloca altele + F35. Plus trupe destul de numeroase pt a rezista unui asalt care nu mai poate veni pe neasteptate in epoca satelitilor.
In rest numai prostii de la un capat la altul. Europa poate rezista in fata Rusiei si chiar si in fata Rusiei si Chinei laolalta. UE e cel mai bun client al chinezilor, si la nevoie ne putem descurca, mai greu, dar ne vom descurca si fara produsele lor. In cativa ani ne vom putea descurca si fara americani, si atunci sa vedem cine le va mai cumpara armele?
Serios, retragerea din Afganistan nu ate legatura cu republicanii?Atunci are fix cu trump ,caci google ne spune ca
:
Termenii retragerii americane din Afganistan au fost negociați direct de reprezentantul special al SUA, Zalmay Khalilzad, și de cofondatorul mișcării talibane, Mullahul Abdul Ghani Baradar.Aceștia au fost principalii negociatori care au perfectat și au semnat Acordul de la Doha la 29 februarie 2020, sub administrația președintelui Donald Trump.
ponta tu esti?
George e pornit într-o adevărată cruciadă. Evident că nu sunt șanse de reușită, Trump nu va demisiona pentru că George GMT vituperează aidoma lui CTP, dar probabil ”simte monstruos” că are dreptate iar injuriile aduse unuia dintre cei mai influenți oameni ai lumii, ales perfect democratic pentru un al doilea mandat, sunt absolut justificate.
Că e grandoman sau egocentric, că exagerează și se exprimă bombastic – e problema lui moș Trump, asta o înțeleg, așa e el. Ce nu înțeleg e tocmai rostul acestui articol, dar vorba aceea: ”tropăim, tropăim”.
PS: am făcut prinsoare cu un prieten că postarea mea nu va fi publicată. Cred că o să o câștig, nu-i așa??
Nu este o cruciada. Este doar exprimarea scrisa a evenimentelor cu care suntem contemporani si a „calitatilor” unor oameni care sunt la butoane momentan.
spune mi ca esti evreu fara sa mi spui ca esti evreu
„Că e grandoman sau egocentric, că exagerează și se exprimă bombastic – e problema lui moș Trump, asta o înțeleg, așa e el”
Fals. Cand esti lider politic nu ai libertatea de a exprima chestii personale willy nilly. O fi nedrept, dar iti pierzi mult din libertatea de exprimare. Nu esti un simplu cetatean. Nu mai ai acest drept.
Vorba lui Lex Luthor: „Ai idee la cata putere ar trebui sa renunt ca sa pot fi presedinte?”
„PS: am făcut prinsoare cu un prieten că postarea mea nu va fi publicată. Cred că o să o câștig, nu-i așa??”
Sper ca i-ai dat bere buna.
Da crezi ca merita pupat pe obraz sau in cur cum ii place lui sa spuna ???
Nu înjură pe nimeni , prezintă o realitate.
Idiotul s a mai și lăudat că nici un preș murican nu a avut curajul să rezolve problema Iran in timp ce el a luat taurul de coarne. Doar că pe ăia i a dus capul să nu se pună cu o țară de peste două ori mai mare ca suprafață și populație ca Afganistanul. Astan in care US Army și a rupt deja colții. Țara are un relief imposibil ptr o invazie terestră,o climă la fel de imposibilă care permite unei armate occidentale doar o fereastră de câteva luni(iarna) de operațiuni terestre,e dotată cu o industrie militară serioasă în mare parte îngropată sub munți (la fel și depozitele de lansatoare mobile, muniție și chiar avioane)ff greu de distrus. Adică, și în caz că ar învinge(teoretic) pierderile ar fi total inacceptabile ptr societatea americană. Sunt sigur că tembelul a intrat în joc șantajat fiind de Bibicul 🐰🐭 ,momit cu ideea că odată ayatollahul eliminat victoria e rapidă. Doar că moșnegii ăia bărboși sunt marionetele generalilor din IRGG. Așa cum probabil familia Kim e in Coreea de Nord. Omul e in lumea lui,se crede încă mare șmecher care taie și spânzură la Apprentice.
PS. Nici în vizitele oficiale nu știe să se poarte(un fel de Mucușor murican). La vizita din China,Xi domina întâlnirea stand drept în fotoliu,relaxat cu pieptul înainte,fraierul planetar stătea cocoșat,gârbovit cu privirea în pământ. O paiață 🤡 penibilă (păcat de bunăciune a de Melania că și a luat așa panaramă de bărbat!).
Nu-i mai plange de mila Melaniei…Si-a facut-o cu manuta si capsorul sau alte parti ale lui.
Decat sa traga ca o roaba la un macho man mai bine suge acadeaua unui mos sa traiasca bine ea si neamul ei.
Fata e de mica pe comercial asa ca nu ii plangeti de mila cu lacrimi de crocobaur. 😉
Fericirea o gaseste cu antrenorul de tenis sau fitness…
Ce colti si-a rupt US Army in Afganistan?
Ăia din față butt head!!
In 20 de ani or fi rupt si aia un colt la o masa.
ba astia care insultati presedintele, meritati s-o aveti pe sosoaca sef de stat
ND e bun de pres la motociclisti…va tine pe toti la limita lefala dr viteza 😉
Decât panarama olimpică îl prefer pe Gigel Frone. Mucușor e prost cu diplomă. De olimpic 😂😂!!
ia viteza ca vorbesti prostii
Pe cuvânt de șoim 👶 al patriei??
Scopul principal a fost un Iran fara posibilități de a ajunge la nucleare, după vizita din China și orezarii au acceptat asta pentru că Iranul nuclear nu avantajează pe nimeni.
Schimbarea regimului, dictatura teocratică, a fost un scop secundar, mai trebui că sa conlucreze și sclavii aia speriați și spălați pe cerebel dar nu e musai sa fie schimbat ci doar castrat.
Lovirea Iranului afectează economic China și că imagine Rusia, orezarii deja au spus că nu e bine că perșii să aibă nucleare. Doar curvele din Europa de Vest, fara armata și cu interese divergente, se plâng de războiul asta și țin isonul muscalilor și orezarilor.
Despre ce haos vorbești George, ai niste date concrete sau ești supărat pe Bolojan că bagi motorină în camioane cu 50% din preț taxe ale statului ? Analogia cu informațiile este absurdă, au lovit ce au vrut și cum au vrut, cum anume s-au făcut de râs fata de Iran ? Despre ce dezastru economic vorbești ? Ce înseamnă la tine că arabii au fost abandonați, la ce te referi ? Am tot zis și repet, indiferent cat de prost este Trump in ochii unora, hotărârile de genul atacării Iranului nu sunt făcute doar de capul lui. Cine are impresia că în SUA este dictatura și asta taie și spânzură ar trebui întâi să înțeleagă sistemul american și ce poate și nu poate face.
Credibilitatea americana este afectată pentru că…cartof, așa plânge presa și politicienii de stânga. Ce să vorbească George, au statele europene din NATO bugetul agreat, se pot apăra singure, sunt independente energetic, își pot produce armele și muniția aferentă, au diplomație internațională comuna, au ajutat cu ceva SUA, ce anume să discute ?
Nu au fost bombardați serios pentru că au sperat că oile se vor revolta nu că nu se putea realiza un astfel de plan. Cum am zis, scopul principal a fost întreruperea programului nuclear și schimbarea de regim este doar un scop secundar. Auzi, că tot o ai amintit de informații, cine îi sprijină pe haholi mai mult, americanii sau europenii ? Rezistau aia fara americani, fraierii aia de au trimis instructori, arme și bani în timp ce nemții inca sugeau gaz ieftin ? De frica cui nu au dat cu nucleare rușii, de frică lui Micron sau de frică americanilor ? S-au trezit europenii 😂😂😂😂, poți detalia ceva concret în afara de planuri cincinale și grifturi (SAFE), nu de alta dar sunt deja ceva anișori de operațiune specială și încă și mai mult de la Crimeea. Nimic mai adevărat, „trezirea” nemților este momentan o poveste și mai nasol de atât este că leprele alea au făcut numai tâmpenii, după votcari, the germs sunt principalii vinovati de războiul de lângă noi. Cu ce anume l-au păcălit chinezii pe Trump, chiar sunt curios, te referi la tomberonul de lângă avion ? Tot o repeți cu strâmtoarea sufletului, te rog elaboreaza, nu vad Apocalipsa anunțată ci doar specula bursieră.
Cum am zis, momentan vad că ai înșirați niste cuvinte că să îți treacă supărarea și să îți destinzi nervii, nu vad nimic concret din care reiese că americanii s-au făcut de râs.
PS. Daca ai probleme sa deslușești încâlcelile legislative încearcă să vorbești cu Nicolae, sesizarea lui Weber (fosta membru PNL, numita în funcție de PNL pentru că Ciorbea îi deranja) va trece pentru că procedură and shiet, așa e când ești prost și crezi că Oradea este România. Am auzit că Bolovan nu știe să își regleze ceasul, poate îl ajuți, 5 minute fac diferența. Acum serios vorbind, mai relax bro că nu vine Apocalipsa și numai asocia politica americană externă doar cu Trump, am înțeles că nu îți place dar deja exagerezi. Mă bucur că totuși ai ascultat discursul președintelui, mă deranjează că nu ai mers la B9 și 3SI ca să faci un articol despre ce au vorbit acolo, nu se alta dar ne interesează mai mult decât subiectul Iran și cât de prost e Trump.
Tulsi Gabbard, șefa serviciilor secrete din SUA, îl contrazice pe Trump: Iranul nu a relansat programul nuclear după atacurile din 2025. https://spotmedia.ro/stiri/eveniment/tulsi-gabbard-sefa-serviciilor-secrete-americane-il-contrazice-pe-trump-iranul-nu-a-relansat-programul-nuclear-dupa-bombardamentele-din-2025-regimul-de-la-teheran-pare-intact
„Scopul principal a fost un Iran fara posibilități de a ajunge la nucleare, după vizita din China și orezarii au acceptat asta pentru că Iranul nuclear nu avantajează pe nimeni.” PS
PS: @rti, du-te bre la tratament. Te contrazice șefa serviciilor secrete americane. Ia-l si pe krasnov si găsiți o cazare la Balaceanca.
Bre de cate ori trebuie să îți demonstrez că ești țăcănit ca să pricepi că ești țăcănit? Mergi in puii mei la sursa, documentele oficiale cu acces public, și numai interpreta interpretarea interpretată de interpreții din presa accidentala și preluată de „ziariștii” români. Tuta aia se contrazice singură , „este slăbit semnificativ dar se menține intact” (din linkul tau ) plus că la audieri nu a spus tâmpeniile spuse în fața presei (că nu au încercat să reia programul). Hai acum, beși și cântă la altă masă că evreii conduc totul și alte diverse dileli demne de Georgescu și fanii lui.
Când scrii de georgescu, realizezi ca acoliții lui krasnov îl voiau pe cg (sau pe semiom) președintele Ro? :)))
Tuta aia e numita de trumpea. Kent, daca ai citit demisia lui, e magaiot 100% – numit de krasnov.
Rusnac mic, mergi la krasnov si cere-i o feliuță din tortul Groenlanda. Poate prinzi bucățică cu neuroleptice, in loc de zahăr pudra si pentru 2, 3 zile te vei simți mai bine.
Nu renunta la tratament, pentru că-ți faci rău singur..
Pe krasnov il crezi?
21 iunie 2025, imediat după ce bombardierele stealth B-2 au lovit țintele din Iran:
Declarația oficială de la Casa AlbăÎn discursul său televizat, Trump a declarat: „Facilitățile cheie de îmbogățire nucleară ale Iranului au fost complet și total distruse (completely and totally obliterated)”. Transcriptul complet al acestui discurs prezidențial a fost publicat de platforme media mari, precum Al Jazeera.Administrația sa a dublat această afirmație prin comunicate oficiale emise pe site-ul WhiteHouse.gov, unde s-a reafirmat că programul nuclear a fost anihilat și că orice speculație contrară din presă reprezintă „fake news”
https://www-whitehouse-gov.translate.goog/releases/2025/06/irans-nuclear-facilities-have-been-obliterated-and-suggestions-otherwise-are-fake-news/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=ro&_x_tr_hl=ro
Ia mai demonstrează-mi ca sunt țăcănit. Ca e misto, am pasiune pentru flăcăi de țeapa ta.
Eu as zice ca nu George iti zice asta iti zice fucking Merz, sic pe care il iubesti tu atat de mult :)))
„An entire nation is being humiliated by the Iranian leadership, especially by these so-called Revolutionary Guards. And so I hope that this ends as quickly as possible”
Mai direct de atat nu stiu daca poate un lider european sa iti zica ca esti idiot :)))
Ce americani visezi, ce strategie, ce fumezi in timpul liber? Asta isi face strategia cu fatasa si ginerele cu prietenii de golf pe truth social, rapeste presedinti de tara, vrea teritorii cu japca de la aliati NATO, nu recunoaste alegerile din propria tara :)))
Au acum sansa Georgescu, Simion si Grindeanu, sa iti demonstreze ce pot, sa ne arate cum se face treaba nu ca prostu de Bolojan, nu?
––- carti de istorie acum
„the 2003 Iraq War (Operation Iraqi Freedom) was primarily justified publicly on intelligence about Weapons of Mass Destruction (WMDs) — chemical, biological, and nuclear programs — that proved largely wrong or exaggerated”
–– carti de istorie 2046
„The 2026 Iran War (primarily Operation Epic Fury by the United States and Operation Roaring Lion by Israel) was publicly justified above all on the urgent need to destroy Iran’s advanced nuclear weapons program — an existential threat that the U.S. and Israeli governments claimed was on the verge of producing nuclear bombs — but later investigations showed that these capabilities had been significantly exaggerated.”
–––-
curios cum o sa arate comentul tau in 2046
@RTI
„Doar curvele din Europa de Vest, fara armata și cu interese divergente, se plâng de războiul asta și țin isonul muscalilor și orezarilor.”
Modereaza-ti cuvintele dar de ce numai „Doar curvele din Europa de Vest” si nu „Doar curvele din Europa din Est”?
Cum anume afecteaza economic China si pe noi nu, de exemplu, cand pretul titeiului se face pe bursa de unde cumpara toata lumea? Iar imaginea Rusiei chiar numai conteaza, Moscova se chinuie de patru ani cu Ucraina si n-au reusit mare lucru, ce imagine sa-i mai sifoneze Rusiei?!
Europa nu se plange de razboi, poate ai inteles tu gresit, ci de modul in care este purtat. Bombardezi Iranul si mai apoi il rogi sa vina la negocieri, iranienii nu vin si tu inca mai speri, declarand ca un acord este gata-gata sa se intample. Asta deranjeaza Europa, nu razboiul in sine.
Analogia nu este deloc absurda, tu ori nu sti, ori manipulezi. Insasi CIA a spus ca planul initial prevedea bombardamente, ucidere conducerii iar mai apoi agentii Mosad si CIA ar fi trebuit sa scoata lumea in strada, lucru care evident nu s-a intamplat.
Haos? Pai uite-l in fata ta, ba atacam, ba negociem, ba Iranul se roaga de Trump sa faca pace, ba nu-i baga in seama, Trump ne minte ca negocierile merg bine, Teheranul susitine ca nici n-au inceput.
Este dezastru in Golf, doar chior sa fi sa nu vezi. Tarile alea nu mai pot export sau importa nimic de doua luni de zile, le-au fost atacate instalatiile petroliere sunt in permanenta sub posbilitatea de a le fi atacate uzinele de desalinizare, turismul nu mai exista. Cate sute de miliarde de euro au pierdut pana acum? Cati ani va fi nevoie pentu remedierea distrugerilor facute de Iran? Iti pare ca situatia este roza?
Americanii au sustinut Ucraina, Trump i-a dat la temelie cat a putut…
Auzi, de curiozitate, a crescut cumva acciza după ce senilul şi penalul au făcut un trump cu praf prin Golf? Că dacă nu, înseamnă că saltul prețului la combustibil e legat de acțiunile jivinei portocalii şi consecințelor acestora. Eventual poți alătura acciza de prețul de dinainte, punând întrebarea cât de justificat ar fi fost.
Şi deocamdată descreierații lui Allah, model Teheran, cam ştrangulează Ormuzul. Spectaculos, ținând cont că magarii susțin cu tărie că nu-s capabili de nimic.
„Așadar, de ce ar negocia ceva iranienii cu americanii?! ”
Tehran says the war has caused roughly $270 billion in damage, equivalent to around 57% of GDP, suggesting its recovery will take many years. Each additional month that the war continues could set the Iranian economy back by more than five years, reflecting the compounding impact on capital stock and productivity.
https://mei.edu/policymemo/irans-economic-realities-amid-war/
Fuel shortages and rationing push Iranians into gasoline black market
https://www.iranintl.com/en/202605150256
More than 75 days after Iran imposed sweeping internet restrictions, tens of millions of Iranians remain cut off from the outside world. The blackout has severed ordinary communications, disrupted online businesses and deepened the sense of isolation inside a country already battered by war, sanctions, inflation and a growing shortage of hard currency.
Holly Dagres, a senior fellow at the Washington Institute, says she found in a 2022 report that around 11 million Iranians had online businesses, including many women seeking financial independence through handicrafts, catering, Instagram sales or influencer work.
“This internet shutdown has gravely impacted people,” she told the Eye for Iran podcast, adding that Iranian officials themselves have said 20% of the country’s 30 million-strong workforce has been affected.
https://www.iranintl.com/en/202605163408
Iranians Feel the Pain as Their Economy Descends Into a Death Spiral
Businesses are closing, unemployment is soaring and food is increasingly unaffordable
https://www.wsj.com/world/middle-east/iranians-feel-the-pain-as-their-economy-descends-into-a-death-spiral-47dba669
yep, in plus Iran nu e etnic omogen. tot felul de minoritati massive. kurzi , baluci,turcomani
americanii au repetat greseala lui putin,care a inceput razboiul cu ukr in loc sa lucreze la robinetu de gaz. daca putin umbla la robinet, UE a fi facut jobul murdar sa puna ukr in genunchi
la fel si americanii, ar fi putut intercepta in larg petrolierele unde plata se facuse in yuani, nu in petrodolari, si iranienii ar si-ar fi rezolvat singuri problema cu ayatollahii. cu ceva ajutori de la undercover
OK si cine aduce vorba derspre negocieri Iranul sau Trump? Iranul nu numai ca n-a facut nici o concesie (arme nucleare sau vectori balistici) dar a ridicat si tonul, acum doreste suveranitatea asupra Ormuzului si dreptul de a impune taxe.
Unde anume iti [are tie ca Iranul este disperat? Ca poate peste 12 luni, cand barilul o sa fie 200$, or carapa si aia de foame, poate, dar deocamdata Iranul este tare pe pozitie.
Si intre timp inflatia a luat-o in sus si in Europa si in SUA.
Aaaa si intre timp acelasi Terump a ridicat si sanctiunile asupra titeiului rusesc, lasand Moscova sa exporte cat vrea la pretul pietei. Evident ca a facut asta de frica pretului la benzina de la el de acasa…
„OK si cine aduce vorba derspre negocieri Iranul sau Trump?”
Declaratiile publice sunt telenovele pentru proprii cetateni. Fiecare incearca sa para puternic.
„Unde anume iti [are tie ca Iranul este disperat? ”
Nu inteleg ce asteptari ai sa apara iranienii la tv sa planga ? Nici macar Ucraina in prima luna de razboi nu au facut asa ceva ci invers s-au tinut tare.
Singura carte care o mai are iranul este stramtoarea. Carte care incepe sa fie perimata ca se construieste de zor infrastructura sa ii ocoleasca.
Realitatea e ca tara lor e in ruine si economia lor este facuta praf.
„Si intre timp inflatia a luat-o in sus si in Europa si in SUA.”
Inflatie de 10, 20, 30 la suta este grea de dus pentru ca ne-am invatat sa fim tare rasfatati. E un test bun pentru un razboi cu rusii.
Au trecut doar cateva luni de zile si inflat a crescut un pic nu e cazul sa exageram ca si cum e sfarsitul lumii.
https://www.visualcapitalist.com/ranked-inflation-rates-europe-2026/
La noi crestea oricum ca platim datorii si avem crize politice. In restul europei sunt ok. Nu e capat de tara.
Ca trump este un nevolnic senil si cretin e partea a 2 dar hai sa nu exageram cu cat de bine o duce Iran. Arata Iran ca tara care castiga cand si-a pierdut (conform spuselor lor) peste 50% din PIB in cateva luni ?
Detin toate cartile iranienii ? De ce ca au dat jos 1 avion? Pardon l-au dat jos aia din kuweit….S-au umplut de victorii iranienii in conflictul asta pe campul de lupta.
Pana si proxy aia ai lor din Liban si din Yemen s-au cam fasait…Iranul e la capat de puteri si tot ce mai poate sa faca e sa inventeze pretexte si taxe cu Hormuz in speranta ca vor primii niste garantii ca nu vor mai fi atacati.
Imi aminteste de saddam in ultima luna care urla tare la tv dar era dispus la orice concesie doar sa raman el sef.
Parerea mea e ca nu se cade la nici un deal pentru ca astia insista cu schimbarea de regim, ceea ce e nerealist si o prostie. Aia daca accepta asa ceva ii omoara populatia intr-o ora.
Stai sa vedem ca au trimis iar o oferta lui Trump, cand a auzit ca au” pornit americanii motoarele la bombardiere.”…. Eu in locul lui Trump as incepe prin a bombarda progresiv…. azi o centrala electrica si un pod, maine la fel si tot asa pana se hotarasc sa predea uraniul sa semneze actele si mi s ar rupe de regim daca cade sau nu. Ultima insula Kharg si le as stinge lumina…. Europenii si ceilalti daca vor petrol sa dea rezolutie ONU si sa deschida Stramtoarea Ormuz ! Daca Chinezii si rusii se opun, m as intelege cu toate tarile producatoare sa nu mai exporte petrol si gaze catre China si l a rusi as baga si mai multe sanctiuni si atunci chinezi vor vorbi cu rusii sa voteze rezolutia ca e nasolie, plus ca i as stimula pe ucrainieni sa distruga si mai tare infrastructura petroliera a rusilor, ca aia sa nu poata asigura chinezilor petrol si i am pus la colt ! In rest as pune cat mai multe rezerve de petrol pe piata si as vorbi cu tarile producatoare sa mareasca productia pentru a atenua socul…..
Principalii furnizori de petrol ai Europei conform datelor oficiale ale Consiliului European:
Statele Unite ale Americii: Reprezintă unul dintre cei mai mari furnizori, oferind un volum stabil de petrol de șist.Kazahstan: Trimite cantități masive prin conducte care ocolesc parțial teritoriul rus sau prin rute alternative din Marea Neagră.Norvegia: Principalul furnizor intern al continentului (non-UE), care și-a maximizat producția din Marea Nordului.Libia: Acoperă peste 9% din importuri, fiind o sursă esențială din regiunea mediteraneeană.Arabia Saudită și Țările din Golf: Arabia Saudită singură asigură 6,8% din importuri, iar întregul Consiliu de Cooperare al Golfului (inclusiv Kuweit, Qatar, EAU) livrează aproximativ 7% din total.Nigeria și Irak: Fiecare dintre aceste două state deține o cotă de circa 5,8% din piața europeană.Azerbaidjan: Reprezintă o sursă strategică de înlocuire pentru statele din Europa Centrală și de Est, inclusiv pentru Italia, Cehia și România.Situația petrolului rusescDeși UE a interzis importurile maritime de petrol din Rusia, există două excepții majore prin care țițeiul rusesc încă ajunge pe continent:Prin conducte terestre (Oleoductul Drujba): Ungaria și Slovacia continuă să cumpere țiței rusesc prin derogări speciale. Ele profită de prețurile reduse acordate de Moscova.motorina din India si sa nu uitam ca Arabia Saudita are conducta la Marea Rosie, iar Irakul conducta la Turci la Ceyhan si mai sunt si alte conducte….catre Liban, Israel. Nu i dracul chiar atat de negru,,, Venezuela da la greu Indiei si SUA, astia prelucreaza si Trimit catre Europa si alte parti. de pe glob. In Venezuela se fac investiti majore care vor creste productia enorm
Sa nu uitam de tarile din America de Sud :
Principalele țări din America Latină care exportă petrol sunt Brazilia, Mexic, Venezuela, Columbia și Ecuador. Regiunea deține unele dintre cele mai mari rezerve de hidrocarburi de pe glob.Marii exportatori din regiuneBrazilia: Este cel mai mare producător și exportator din America Latină, datorită zăcămintelor masive de mare adâncime (pre-salt).Mexic: Rămâne un furnizor istoric major pentru piața globală, operat în principal de compania de stat Pemex.Venezuela: Deține cele mai mari rezerve dovedite de petrol din lume. Exporturile sale sunt gestionate parțial de companii externe precum gigantul american Chevron. Transportă o mare parte din producție către China și SUA.Columbia: Petrolul reprezintă unul dintre principalele sale produse de export, generând venituri majore pentru bugetul de stat.Ecuador: Membru istoric al pieței de țiței, extrage rezerve importante din regiunea amazoniană.Producători în ascensiune sau secundariGuyana: Înregistrează o creștere explozivă a producției de țiței în ultimii ani, devenind un actor regional de top.Argentina: Își mărește constant volumele de export mulțumită exploatării zăcământului de șist Vaca Muerta.
Toata lumea vorbeste de criza din Golf si pretul barilului…. acesta e ridicat artificial ! Toti vorbesc numai de Golf dar de ceilati din America de Sud ? Nu spune nimeni nimic?
Afara de conductele din Liban si Israel n ai gresit cu nimic.
Conductele alea vor fi activate in viitor, spre Israel desigur,
Liban ma indoiesc.
Dar de grait, totul e adevarat, criza de petrol e artificiala si provine din panica generata la burse de investitori ineresanti.
Africa trebuie si ea curtata, mai frumos nu cum si-au batut joc secolul trecut. E loc acolo de ceva stabilitate si adus petrol, gaze, uraniu, facut afaceri.
„Cred ca se uita la ceas ca i au spus pilotii ca mai dureaza pana incalzesc motoarele, isi beau cafelele :
„https://www.mediafax.ro/stirile-zilei/din-santierul-noii-sali-de-bal-trump-anunta-ca-ieri-era-sa-atace-iranul-mai-aveam-o-ora-ce-vrea-sa-faca-cu-cuba-23739846
George, tu de unde te informezi frățioare de pui propaganda iraniană cap de afiș? Pe bune, prezintă și tu ceva date să văd de unde dracu vine credința asta că iranienii sunt așa dați dracu și matura cu americanii pe jos. Deci inflația din Europa și SUA este legată de războiul din Iran ? Fantastic, am aflat ceva nou. Problema cu pretul la pompă in SUA și Europa are legătură cu speculațiile bursiere nu lipsa petrolului, nici SUA și nici UE nu rafinează petrol iranian si nu cumpăra produse rafinate din acel petrol, teoretic cererea și oferta nu sunt influentate direct. Cauți un vinovat ? Ok. E natura umană, lăcomie prin specula bursiera, ăsta e sistemul așa defilam, momentan nu exista altul mai bun. Petrolul iranian reprezinte un amărât de 5% din total producție globală și doar 20% din traficul de petrol și gaze trece prin Hormuz, în mare parte cu destinația China și India. Ca idee, benzina este mult mai ieftina in SUA fata de UE pentru că aia nu au atâta acciza in preț cum au europenii. Care e faza cu rușii, mai mult petrol scade prețul ,nu asta îți doreai ? A, e ok ca the germs sa ia GNL din Rusia via Franța dar nu petrol 😂
E vorba de o luna și doar despre ce este încărcat, relax bro.
https://www.politico.com/news/2026/05/18/treasury-extends-russian-oil-sanctions-waiver-for-another-month-00926158
PS. Vezi ce îți pune Robi acolo, tine cont că aia cu 57% din GDP o zic iranienii, probabil în realitate este și mai nasol. Mari baștani perșii ăștia, rup tot și apoi seca și Hormuzul ca sa fie mai ușor de blocat.
@RTI
eu deja am pielea si groasa dar si plina de cicatrici de la speculatiile bursiere de care zici mai sus. Adica am si castigat am si pierdut.
o intrebare dar asa cu titlul de no offence…
Volatilitatea bursiera care genereaza speculatii de unde crezi ca provine ? din ciclul noapte-zi sau iarna-vara? NU…. trebuie asa zisul „eveniment-trigger” sau, mai cunoscuta lebada neagra.
Evident ca inflatia este legata DE RAZBOI si chiar intr-o relatie cat se poate de directa si depedenta.
Cum naiba sa definesti ‘natura umana’ ca vinovat? Natura umana este tot evolutiva cla fel ca tot ce ne inconjoara. Ai in fata noul ecosistem in care traim, noua realitate -> pietele sunt conectate global -> oamenii tranzactioneaza la burse -> burselor le place predictibilitatea si stabilitatea. Acel „5% amarat” al tau are impact de levier MULT mai mare pe criterii emotionale si de incredere.
Tu vrei razboaie purtate in sec XXI dar cu impact economic si emotional de sec XIX ?
Mecanismul economic mondial este bazat pe datorie si incredere. Ca nu-ti place tie asta ca fire de … idealism-romantic (don’t get me wrong, si eu sunt ca tine) asta e cu totul alta poveste.
Deci evident ca n-ai aflat ceva nou dar conteaza unghiul din care vrei sa privesti
Vina democratilor e ca au pus o Femeie, de Culoare si in ultimul moment ,sa candideze. Barbat alb, crestin si insurat trebuie.
Ăsta fuse targetul ,asta au făcut. Primul preș de culoare, primul preș femeie(au încercat întâi cu Hillary,pe urmă Kamila) urma in ordine primul preș gay. Au murit efectiv pe mana 🌈. Doar că rednecksii s au cam săturat de bălării. Și așa ajunse idiotul suprem preș.
trebuia sa o fi pus pe oprah sau whitney houston.
sistemul politic american a ajuns disfunctional din pacate, UE e inca in carpe si singurii cu o politica coerenta sunt mandarinii comunisti chinezi din pacate
au incercat iezuitii sa-i treaca la crestinism da nus ce papa imbecil nu a vrut sa renunte la paine si vin la impartasanie si s-a varsat tentativa
altfel ar fi aratat lumea
Serios asa trebuia, mai stii cand a fost uninominalul la noi? De ieseau toate vedetutele si au zis stop politrucii de meserie?
Oare cum se simt militarii americani cu astfel de șefi precum King Louie sau bodybuilderul Hegseth?
Nu mă refer la generalii sau amiralii burtosi promovați recent de circul din Biroul Oval…
@George GMT, salutare!
Nu mai scrie astfel de articole, poate te baneazǎ echipajul responsabil cu cenzura si cu poliția gândirii! ;)))
Nu cumva Trump a jucat foarte inteligent ? A crescut pretul la petrol suficient , pentru ca petrolul american (scump) sa devina competitiv ? A aplicat chipurile sanctiuni Rusiei si a intrerupt aprovizionarea Europei cu gaz rusesc pana au inceput sa se vanda in draci gaze lichefiate din SUA? Daca asta a fost scopul real al politicii lui Trump, atunci si-a atins obiectivele si, in concluzie , este un tip destept. De restul lumii il doare-n basca, doar el este presedintele SUA si interesele acesteia trebuie sa le sustina. Iar daca asta este motivatia sau macar unul din motivele lui, atunci lucrurile vor ramane incurcate inca mult timp inainte.
Doar că Statele Uimite exportă 4,1 mil.barili/zi in timp ce importă peste 6 mil./zi. Și prețul de pe piața mondială influențează și prețul intern . Prețul la pompă s a mărit cu aproape 50% și vin mid terms urile.
Peste 8,2 milioane de barili https://www.economica.net/exporturile-de-carburanti-ale-sua-ating-un-nivel-record-pe-fondul-crizei-din-golful-persic_938857.html?uord=RQ-7Kf1_hzXeQm5gU%3D_3lrRzLH7vmpQTQr-zShyIXPgdgWUmQZOqIE2MuIqfSH2KtUlvStmFYSp9OQL_m0j8X%3DGqUng8mGhyMX4vl/VEOb-8Rkh6JSEdhzLyPFC/JUo8nGJZMsQy
Eu am vorbit de „crude oil” media lui 2025, nu produse rafinate.
Krasnov a jucat inteligent. Dar pentru stăpânii săi: Putler si Bibipenalu”, nu pentru cetățeanul american sau companiile americane.
„Rusia este cea care câștigă de pe urma războiului din Iran și a creșterii corespunzătoare a prețurilor la energie”, a subliniat comisarul european pentru economie. Potrivit acestuia, comunitatea internațională ar trebui „să sporească presiunea” asupra Kremlinului în loc să relaxeze restricțiile.
Comisarul european a explicat că Scott Bessent, secretarul Trezoreriei SUA, care participă și el la reuniunea G7 de la Paris, i-a informat pe partenerii din grup cu doar o zi înainte despre decizia Washingtonului și i-a asigurat că măsura este „temporară”.
Cu toate acestea, Dombrovskis a menționat că aceasta este deja a doua prelungire consecutivă a unei scutiri care inițial trebuia să dureze doar 30 de zile.
„Din punctul de vedere al Uniunii Europene, nu credem că acesta este momentul să reducem presiunea asupra Rusiei”, a subliniat Dombrovskis.
https://hotnews.ro/ue-critica-decizia-statelor-unite-de-a-prelungi-derogarea-pentru-petrolul-exportat-de-rusia-2250011
Vorbeste un comisar european… UE a băgat în buzunarul lui putin vreo 300 de miliarde de euro din 2022 încoace ( petrol, gaze, îngrăsăminte etc) în timp ce se joacă de-a sancțiunile https://www.euronews.com/my-europe/2025/11/25/fact-check-does-the-eu-import-more-from-russia-than-it-gives-ukraine-in-aid
Dar Trump e cel care îi dă Ucrainei la temelie….
Si petrolul din Venezuela ? Il dau de pomana????
Ala e petrol? Si de când justifici furtul?
Parca spunea ca l-a răpit pe Maduro, pentru ca tov. krasnov sa poată reda petrolul poporului venezuelean. :))
La fel cum le transmitea si protestatarilor iranieni: venim sa va salvam! Aha, acusica ii salveaza. Sau ii rade de pe fata pământului, depinde ce visează netanyahu noaptea.
Ce lovituri si pierderi are Israelul? A pierdut sudul Libanului sau l-a castigat? In cat timp se reface Iranul, 10 ani? Si poate America nu mai are nevoi de baze, ii pune pe arabi sa se pazeasca. Intre timp face gramezi de bani din petrol si gaze.
Din păcate nu America face grămezi de bani. Cateva persoane.
Pentru mine , chestia facuta poloneziler a fost cireasa de pe gramada de rahat pe care acest bufon o putea face …Nu se terminase bine B9 unde presedintele polonez spera sa atraga ceva din cei 5000 de soldati pe care americanii zic ca ii retrag din Germania cand a venit lovitura . Daca cineva mai crede ca in administratia americana condusa de bufonul asta lucrurile sunt totusi intr-o anumita ordine se insala amarnic . Cretinul asta este total out of order. Rusia nu cred ca a avut un asset mai bun ca Trump in istoria ei . Omul asta reusit sa faca praf NATO si toate aliantele SUA …Doar ce le-a zis celor din Taiwan sa stea cuminti ca pe el il doare undeva daca ii ataca chinezii comunisti. Si este suparat ca dracu ca taiwanezii i-au furat cipurile , care erau ale lui !!!
Omu bate spre schizofrenie paranoida …Sper ca totusi pe acolo prin US of A mai este cineva cu capul pe umeri si creierul la purtator
Bateriile cleștișorilor de unghii, cutiuțelor cu alifie și ascuțitorilor – din tomberonul cu cadouri chinezești pentru gașca lui Krasnov – nici nu au apucat să scadă măcar cu 5% că Putlerică a și fost chemat să ia lumină de la tovarășul Xi:
„Moscova și Beijingul își coordonează eforturile pentru a apăra dreptul internațional și principiile Cartei ONU în integralitatea lor”, a declarat Putin.
Putin și apărarea dreptului internațional… Tare asta!!
Si ce Secundus, nu apara Putin cartea ONU, sau ce mai zice el acolo?
Ca doar nu ar fi facut afaceri cu el puritanii astia de europeni, daca era un criminal, nu?
Stiai ca Macron sarbatorea zilele culturii ruse in septembrie 2021, cand deja mirosea a praf de pusca si cand a declarat ca la france aime la russie et la russie aime la france?
N-avem decat sa asteptam pana in toamna, pana la midterm. Parca sunt vreo 36 de mandate in Senat si toate in Camera, in joc. Dupa ce avem rezultatul acestora, vom vedea daca Epstein files + razboiul in Iran + foarte probabil Cuba + idiotenia groenlandeza + rata inflatiei + pretul galonului de combustibil + celelalte probleme interne = impeachment finalizat (se stie ca daca e aprobat in Camera si e respins in Senat, roscovanul semisenil e bine mersi tot in biroul oval). De altfel, a mai trecut de doua ori prin procedura deci are antecedente in sensul asta.
Ce sa mai zic. Nu credeam ca un singur individ va duce la o asemenea degradare a relatiilor internationale si la slabirea pana aproape de irelevanta a celei mai puternice aliante a lumii, care ne-a garantat pacea de la ultimul razboi mondial pana acum.
si sa vina jd vance?
macar pe trump il mai modereaza rubio
inca 2ani jumate cu vance dupa 1,5 cu trump si suntem cu georgescu anapoi
sunt solutii rapide, sunt si solutii subsonice
poti sa speri cat vrei ca romanii se vor trezi, momentan psd+haur au majoritate si penelistilor le-a venit ideea geniala sa-l sape pe ND ca sa-l puna pe bolo interimar la presidentie. in loc sa continuie reformele
Deci PSD + AUR îl vor pe Bolo președinte, zici tu? 🙂
Bai baieti , ia uitati aici ce evenimente demne de cenaclu Flacara avem. Numa sa asculti ce debiteaza cei alesi acolo si te ia cu „gheata si multa lamiie”.
https://www.nytimes.com/2026/05/17/us/trump-prayer-rally-national-mall.html
Adevaratul Cistigator al meciului secolului….China. Restul sunt povesti.
https://www.theguardian.com/world/2026/may/19/vladimir-putin-beijing-china-state-visit-xi-jinping-russia
Nu pricepeți voi politica. 😂😂
Trump e un geniu neînțeles.
Important să facă bani el și familia. Trepădușii din jurul lui idem .
https://www.hdblog.it/smartphone/articoli/n658804/trump-t1-phone-video-hands-on-caratteristiche/
A apărut telefonul portabil Trump. Costa 499 dolari .
Vine prenotat cu un avans de 100 dolari.
In realitate e un HTC U24 Pro din 2024 reșapat.
Are Android 15 in loc de 14.
Memoria interna dublată la 512 GB .
Bateria de 5.000 mAh in loc de 4.600.
Același Snapdragon 7. ( posibil tot gen 3 )
Deci războiul cu Iranul , prețul benzinei , inflația , sunt fix pix pentru blondul geniul american pe post de președinte.
Pagina oficiala a ” sculei” 😁 prezidențiale americane.
https://enroll.trumpmobile.com/device-detail/Ml8x
De mă Stefan, daca poate poate. Vinde și tu, dar na e mai greu când numele nu e recunoscut. Apropo, ai zis că a vândut nu că le-a furat ălora banii. In final, de ce ești supărat, ai luat telefonul și ai văzut că e o rabla ?
Daca politică devine bișnițareala, cu scopul să te îmbogățești (ca politician) , nu ai învățat nimic din atâta amar de istorie.
Nu dispera. Din păcate NU sunteți puțini.
Ce e permis cetățeanului de rând , NU e permis omului politic.
Dar asta tine mult de morală, principii, cei 7 ani de acasă.
Democrația nu a însemnat veci să încurajeze îmbogățirea politicianului.
Dar cum am subliniat , daca nu cunoști istoria , nu pricepi prezentul și nu poți prevedea viitorul.
PS
Mă ai spui la fratele tău .
Nu ne cunoaștem și deci nu ne tragem de șireturi.
Păcat că nu te-a învățat nimeni un pic de bune maniere în scris, vorbit ( bănuiesc lipsă și în comportament ).
Sunt conștient că de unde nu e , nici Dumnezeu nu cere.
Stefan, si ceilalti ce fac, nu business/bisnita?
UIte, cineva mai sus plange ca polecii sunt victimile lui Trump, pai si de unde isi cumpara in ultima vreme armament polecii, de la americani sau Corea de Sud?
Uite Franta cum a reactionat bolnavicios, ca de ce luam doar 30% de la ei si 60% de la nemti. Nici aici nu e vorba de bisnitareala, cum zici tu?
Una e sa faci „bișnița” in interesul statului tău si alta e sa faci bișnița in interesul famigliei. Sau nu mai facem diferența intre interesul unui stat/guvern si interesul unui moșneag cacacios, care la fiecare gargara (gen uite tariful, nu e tariful) își bagă apropiații si la un mic profit pe bursa, pentru ca… poate! Nu?
„Uite Franta cum a reactionat bolnavicios, ca de ce luam doar 30% de la ei si 60% de la nemti. Nici aici nu e vorba de bisnitareala, cum zici tu?”
NU, evident ca NU ESTE tot aia! D-zeule mare …. cum sa fie ‘tot aia’ om bun ?!!!
cati ani ai domnule Teo si de unde provine educatia care-ti slefuieste si discernamantul?
Un stat investeste masiv timp de zeci (sau sute de ani) in infrastructura economico-militara ca apoi, sa-si faca lobby in extern pentru industria proprie de aparare, industrie care este un mix intre privat-stat si are implicatii enorme pe orizontala, in locuri de munca si in bugete locale si nationale. Din care bugete se asigura mai departe servicii publice!
Ce spunea Stefan mai sus este o utilizare absolut GROTEASCA de imagine publica pentru un beneficiu 100% personal, a unui bisnitar ordinar pus intr-o functie de om de stat.
https://hotnews.ro/trump-i-a-propus-lui-xi-jinping-o-coalitie-sua-china-rusia-care-este-adversarul-comun-indicat-de-presedintele-american-2250215#cxrecs_s
Preşedintele american Donald Trump i-ar fi sugerat săptămâna trecută omologului său chinez Xi Jinping să-şi unească forţele cu preşedintele rus Vladimir Putin împotriva Curţii Penale Internaţionale (CPI), relatează marţi publicaţia britanică Financial Times, citată de EFE. ? ! ? !
Parca-l aud pe Gradinescu pe TVR comentand ceva gen Flacara Moreni- Steaua 2-1 la pauza, teleportat in 89, cand citesc titluri de-astea.
la defuzoru` comunal [ala crem!], atarnat de usa de la intrare de la bucatarie….
Codrut- n-aveam de-ala, luasera ai mei un casetofon din Austria, trageam si casete. Dar, daca tot ai deschis discutia, visam la un Stereo Spatial, era facut la noi, era misto pt timpurile alea. Philips sau Sony erau vise cam irealizabile in 89.
OK. Eu unul sunt de acord ca atacul asupra Iranului a fost o greseala. Si de asemenea ca iesirea din JCPOA a fost o greseala.
Dar, ce facem acum? Platim taxa la Iran pentru trecere prin Stramtoare? Platim si pentru cablurile de date? Ne abandonam aliatii in Golf? Lasam IRGC sa faca ce vor, din Iran, Golf, Stramtoare? Asta e solutia?
Plătim noi?? Ce vrei? Să trimitem trupe să pedepsim Iranul? I a mâncat in dos, să se descurce. Americanii și evreii!! Este efectiv războiul lor. Nu au întrebat pe nimeni de sănătate când l au început!!
Alex B – Tu crezi ca Romania are vreun cuvant de spus in delirul asta politic stil telenovela?
Nu. Nu Romania. Dar colectiv Europa si restul lumii? Nu are NIMENI nimic de zis si facut? Am pierdut orice fel de drept de initiativa? Suntem dusi de capastru? Asteptam 2 ani si jumate sa plece Trump?
Ceea ce incearcam sa spun este ca un tampit arunca o piatra in apa, si 10 destepti se chinuie sa o scoata. Dar, nu va imaginati ca nu o sa trebuiasca sa o scoatem la un moment dat. Intr-o forma sau alta, problema asta trebuie rezolvata cumva.
E complet irelevant acum cine a creat-o. Pentru ca Trump nu si-o asuma. Ce e relevant e cum o rezolvam. Si pentru asta, trebuie macar sa incepem sa ne gandim la asta. Ceea ce nu am facut deloc pana acum.
Tu esti idealist.
Fara indoiala ce spui tu, ca Europa ar trebui sa ii mai taie maioneza lui Trump, e corect.
Dar Europa e un munte de bisericute si mici comisari, 100% birocrati cu ochelari de cal.
Turnu Babel.
Noi, ca tara, inca suntem priviti cu reticenta prin UE, nu avem vreun Titulescu sa conteze.
Si nu uita ca pe noi americanii ne-au ajutat mai mult ca Europa, ca au ei un diliu temporar la butoane, da, nu e placut, dar Trump nu e USA.
O analiza serioasa cu numere facuta de un colonel US Marines.
U.S. Strike Campaign: The U.S. strike campaign has settled into a sustainable pace of bombing between 300 and 500 targets per day. U.S. forces also now predominantly use far less expensive, short-range munitions. This “munitions transition” has vastly lowered the daily war costs.
Iranian Launches: Iran’s drone and missile launches declined rapidly after the first four days. While rebounding slightly since, these launches remain far lower than earlier large salvos. The “lingering launch capacity,” however, continues to inflict damage—particularly, to energy facilities.
Interceptions: Some Gulf states report very high interception rates, ranging from 80 to 90 percent. If true, that aligns with the best rates that Ukraine has achieved.
https://www.csis.org/analysis/assessing-air-campaign-after-three-weeks-iran-war-numbers
Iranul umilește SUA, iar clovnul șef din Circul Oval se răzbună pe Europa precum prostul satului!
https://x.com/visegrad24/status/2056828661324808365?s=20
Meanwhile, Gen. Alexus Grynkewich, NATO’s Supreme Allied Commander Europe, confirmed the troop numbers reduction in a Brussels press conference.
He stated that the overall U.S. reduction in Europe totals approximately 5,000 troops, consisting of roughly 4,000 troops from the canceled armored brigade rotation to Poland and around 1,000 troops (a long-range fires battalion) from a planned deployment to Germany.
If these plans proceed without replacement, the U.S. military presence in Poland , which currently stands at around 10,000 troops, will decrease by approximately 40% down to roughly 6,000.
This accounts for about 90% of the total 5,000-troop Europe-wide reduction coming from Poland.
The decision involves two armored brigades from the 1st Cavalry Division: the outgoing 3rd Armored Brigade Combat Team (which is now completing its rotation and is returning to the U.S.) and will not be replaced by what would have been the incoming 2nd Armored Brigade Combat Team (“Black Jack” Brigade).
As a result, hundreds of armored vehicles will no longer be present in Poland, including:
– 87 M1 Abrams main battle tanks
– 152 M2 Bradley Infantry Fighting Vehicles
– 18 M109 Paladin self-propelled howitzers
– Around 100 additional support vehicles (M113 variants, engineer/recovery vehicles)
This represents a notable near-term loss of U.S. heavy armored combat capability on the eastern flank.
The sequence began when German Chancellor Friedrich Merz criticized Trump’s approach to the Iran conflict.
Trump responded by announcing U.S. troop withdrawals from Germany.
Ca tot se discuta pe aicea cum sta treaba.
https://ziare.com/donald-trump/masura-fara-precedent-statele-unite-presedintele-fiii-sai-imunitate-pentru-totdeauna-2013706
Ashea, si? Teapa, ce n-ati mai luat?
Dov, că tot îi iei apărarea clovnului șef, na, vrea să fie prim-sinistru în Israel!😈
https://x.com/RpsAgainstTrump/status/2057106275213688926?s=20
Trump: “I’m right now at 99% in Israel. I could run for prime minister, so maybe after I do this, I’ll go to Israel and run for prime minister. I had a poll this morning, I’m 99%“
Încă o palmă pentru clovnul șef!
https://x.com/sentdefender/status/2057221242424570226?s=20
Iran’s newly formed Persian Gulf Strait Authority has announced a new nominal area of control for the Strait of Hormuz. Per the release, Iran is now claiming that entry and exit points from the Arabian Gulf/Gulf of Oman into the strait are under the jurisdiction of their armed forces. This seemingly includes areas in the sovereign waters of other nations. Iran still maintains that their toll framework for safe passage through the Strait of Hormuz is in effect and must be adhered to in order for commercial vessels to avoid being targeted.