Ai carte, ai parte

Lume, lume.. a aparut… prospatura, din cuptorul mintii, dupa lungi si teribile suferinte..

Uitati-l pe Dan Brown, pe Cartarescu, cu Orbitorul lui, pe care trebuie sa-l cititi cu ochelari de soare, pe Bacovia cu Pb-ul, uitati-i pe toti, pe Sostacovici, pe Hertha Berlin, pe ala, cum il cheama (?), ala domne care avea niste frati, Fratii Brother…

Ia la carte neamule, o carte usoara, cintareste 380 de grame, cu autograf cu tot, luati acum…

…prima editie, pe sfirsite, luati ca se scumpeste, promotion, ocazie unica… ieftina ca braga, 30 de lei pt. cine-ntreaba, 30 pt. cine cumpara..

Comenzi la AVIOANE@GMX.DE

http://la-neamtu-tiganu.blogspot.ro/2018/04/ai-carte-ai-parte.html

30 de comentarii:

  1. Mai se poate iar95 ,la ora actuala pe langa iar99???

    • e depasit din toate punctele de vedere. pe langa faptul ca n-am putea sa le facem

      • BA DA….la cat de in foame sunt englezii Acum e momentul de a negocia cu Rolls Royce pt motor,Martin Baker pt ejector seat,Bae pt avionica si integrare armament…..restul mai faci si singur….ma refer la ei din cauza Brexit si a scaderii comenzilor din Golf….

        • La ce le chiorae astora matele de foame, afaceri cu Romania nu se incadreaza nici macar la un addendum in rapoartele financiare (poate undeva dupa o virgula sau in spatele unor paranteze).

          https://www.ft.com/content/1a208050-e7fc-3cfd-be8f-35274f30c80f

          http://www.thisismoney.co.uk/money/markets/article-5188981/Family-leading-ejector-seat-companys-share-dividends.html

          https://www.ft.com/content/96b2f8d2-179e-11e8-9376-4a6390addb44

          • Daca tu crezi ca ar da cu piciorul la un contract de 60-70 motoare,40 scaune catapultoare,integrare avionica,rachete Paveway….te inseli amarnic….citeste tu ce se intampla la fabrica unde ansableaza Typhoon si Hawk ,reduceri drastice de personal din lipsa comenzi….AM MAI ZIS O NU MAI SUPRAESTIMATI UK FRANTA USA RUSSIA samd….toti vor contracte totul ajuta la sfarsit de an…contractul Patriot de 4 mld $ e de colo crezi….chiar si pt Lockheed Martin….sau HIMARS…1.3mld$ ….sau Piranha 5 1 mld $….chiar si pt big boys sunt sume impresionante….

            • Astea cu zeci de motoare si scaune de catapultare tin de povesti gen Fantasia. Incidental Paveway este o bomba, nu o racheta. Din cate stiu ghidajul Paveway este fabricat de Raytheon, iar carcasa bombei de General Dynamics, firme cu capital integral american. Restructurari se fac si la Lockheed…mai tot timpul. In ultimii 3 ani si-au redus costurile de personal cu 30%. Asta nu inseamna o lipsa de profitabilitate; din contra. Restructurarile se fac in industria asta bazat pe comenzi sau mai bine zis lipsa lor. Faptul ca din cand in cand mai iese si Romania sa achizitioneze ceva nu schimbal lucrurile cu mult. Pana la urma tot cu un birou, o secretara si un baiet care se ocupa de marketing raman in Romania, iar ce se raporteaza financiar la Romania tot dupa virgula vine.

  2. Felicitari! Sper ca volumul sa se bucure de succesul sperat si meritat. O veste frumoasa intr-adevar.

  3. Bai fratilor IAR 95 poate fi baza a ceva…..putem construi ceva pt atac la sol si antrenament nu neaparat pt superioritate aeriana, dar macar ai oameni ,,antrenati” , nu vb aici de F35!

  4. Felicitari si mult succes!

  5. Felicitari !

    • Multumesc platformei Romania Military pt. promovare.

      Am primit in doar doua ore peste 20 de comenzi. Ma doare mina de raspuns la e-mailuri.

      • Neamtule felicitari !…. dupa parerea ta umila mai sunt sanse ca in Ro sa se mai construiasca avioane reactive in afara de ultrausoare?…

        • Romania nu a avut niciodata atitia specialisti extrem de buni in aviatie ca acum, am observat si cu aceasta ocazie, a cartii. Mi-au scris destui de multi aflati la munca, in posturi importante, la firme mari, Boeing, Bombardier, Airbus, Lockeed si institute de cercetari de marca.

          Deci potential uman ar exista, problema e daca si cum s-ar putea sa-i readuci in Ro. Si-n INCAS mai sunt destui de calitate, unde exista, inca si o suflerie supersonica.

          Deci cred ca da, teoretic, ar fi posibil, chiar daca am rezerve in privinta motoarelor si a instalatiilor electronice.

          Am incercat sa ating si acest aspect in carte.

  6. Ai dreptate , insa cei care negociază prețul vor adauga și comisionul..si tot umflată va fi factura. Sincer,eu as incerca sa obtin un motor bun și ieftin de la britanici

    .

  7. Multă lume pleacă de la o premiza greșită cu un eventual IAR. Aceeași oameni spun ca nicio tara nu mai face singura avionul. Important e : 1. De ce avioane ai nevoie. Dacă exista unul care sa pice mănușă, îl cumperi și zici saru’ mana
    2. Îl comanzi une te ține și cine face ce zici tu. Dai comanda, ceri anumite condiții și ăsta e: tu vii doar cu banii și cu numele. Cam așa fac niponii.
    3. Tu vii cu banii și cerinta sa se construiască în naşa naroda. Cei ce vor veni vor construi o varianta mai monkey decât au ei.
    Cea mai buna varianta mi se pare 2. Ai un produs optim la cerințele tale. Cam așa fac englezii și japonezii. Bineînțeles și americanii.
    Acum noi care suntem saraca ni mergem nu pe varianta 1 ci pe 1 bis: second hand ce ni se potrivește.
    Dacă rămânem fixați ca facem singuri și ca ne da cineva tehnologie gratis rămânem 100 de ani ci mig 21. Cu tot respectul. …….

    • * 2 Îl comanzi unuia care știe sa facă avioane și face ce ceri tu

    • Aceeași oameni spun ca nicio tara nu mai face singura avionul

      Perfect adevarat, dar la aceasta masa imensa care este constructia unui avion, sunt sigur ca ar putea participa si Romania, nu numai drept cumparator, ci chiar drept creator, membru al echipei etc.
      Am mai spus pe aici, cind vorbim de structura avioanelor moderne vorbim de structuri compozite. Acestea necesita inca f. multa manopera, manopera in Ro e ceva mai ieftina, deci ar fi manuse o asemenea directie.

      • Da, dar dupa cum tu spuneai, inca avem multi specialisti in Romania. Pe la Boeing, Bombardier, Airbus… sigur vin in Romania cumva. Ii aducem inapoi si ii facem forta de munca ieftina. Scuza sarcasmul, nu m-am putut abtine. Eu insumi sunt „tractorist” in UK, si cred ca sunt destul de aproape de fenomen ca sa imi dau cu parerea.

      • @neamtu tiganu, da..perfect de aici dar pe aici cantecul oficial e ca ei vor „sa construiasca” nu „sa asambleze” si nici „sa faca subansamble”. Le explici degeaba de specializare si globalizare, samd.

  8. Idea era sa participi la un proiect asa cum fac turcii cu Super Puma sau chiar cu F35, nu doar ca subcontractor gen Aerostar sau IAR, Ghimbav, ROMAERO etc.

    Daca reusesti participarea de asa maniera incat sa faci si ceva cercetare-proiectare se schimba treaba, atunci da e mare lucru!

  9. Tocmai am terminat de citit cartea. Mi-a placut foarte mult si in plus ofera raspunsuri sau clarificari multor intrebari aparute chiar si pe RM. Este antrenant sa discuti sau dezbati cu alti entuziasti pe acest site dar in egala masura consider ca e bine sa afli si opinii avizate, iar cartea aceasta exact asta face. Eu unul o trec in topul surprizelor placute din acest an si, in plus, cu siguranta imi voi aduce aminte multa vreme de aici inainte de istorisirile citite. Felicitari!

  10. Am citit si eu cartea, felicitari!
    Se mai gaseste in Bucuresti, la:
    PilotShop Baneasa
    Adresa: Bulevardul Aerogarii nr. 17, sector 1, Bucuresti, 014052
    Mobil (Vodafone): +40 770 951 700
    Telefon: +4 031 425 3387
    Fax: +4 031 425 3388
    E-mail: office@pilotshop.ro
    Program de lucru: Luni-Vineri 09:00-17:00

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *