AIM 260 „Joint Advanced Tactical Missile”

Ei bine, a venit si vremea (sau va veni in curand) in care AIM 120 AMRAAM (Advanced Medium-Range Air-to-Air Missile) va fi usor-usor trasa pe dreapta, americanii fiind deja in faza de dezvoltare a urmasei acesteia.

Noua AIM 260 va dispune de o raza mai mare si va cunoaste mai multe trucuri decat predecesoara sa.

Pe numele ei complet “Joint Advanced Tactical Missile”, aceasta este in dezvoltarea celor de la Lockheed Martin si se asteapta ca primul zbor sa aiba loc in 2021, iar atingerea IOC (initial operational capability) sa fie prin 2022.

In 2026 US Air Forces va comanda ultimul lot de AMRAAM, urmand ca mai apoi noua JATM sa intre in ring.

Cel mai probabil, toate avioanele multirol americane o vor folosi, primele avute in vedere fiind: F 22 Raptor, F/A 18 Super Hornet, F 35 si asa mai departe pana la F 16 MLU 🙂 …

O veste foarte buna pentru Lockheed Martin si nu foarte buna pentru producatoarea AMRAAM – Raytheon.

Gura lumii vorbeste despre cum americanii au in gand sa contracareze racheta aer-aer chinezeasca PL 15, racheta care in linii mari atinge Mach 5 si are o raza operationala de + 200km, dotata fiind cu un radar AESA. Ca asa o fi, sau poate ca AMRAAM a ajuns o platforma care nu mai suporta alte modernizari decat la costuri foarte mari, ramane de vazut. Oricum si Meteor-ul european vine din urma si zicea lumea ca ar fi superioara AMRAAM, desi se pare noua AIM 260 nu va folosi un sistem de propulsie de tip ramjet, precum Meteor.

Deocamdata stim doar ca inlocuitoarea venerabilei AMRAAM va zbura pentru prima oara in 2021 mai departe ramane sa observam ce si cum, cand si unde.

GeorgeGMT

13 comentarii:

  1. „…si asa mai departe pana la F 16 MLU ? …”

    Asta e cu sensul de „pana la”…nu si „pana la, inclusiv” 😉

  2. Poate poate le trece prin cap celor de la raytheon sa mute linia de productie mai la est sau vest de marea neagra

  3. 1) Meteor>AIM-120
    2) Sper sa nu coste mult.

  4. neamtu tiganu

    off topic..
    mai ales pt ww, care scrie chestii frumoase, dar si pt ceilallti http://www.eucass2019.eu/detailed-programme/
    Cine e curios poate cauta paper number 280

    • Succes!

      SM 04 – Structural modeling, test and validation I
      Tuesday 02 July – 11:00 Session type: Oral session Location: Room 05
      280
      Development of a Bonded Eurofighter Airbrake Flight Demonstrator
      CALOMFIRESCU Mircea – Airbus D&S – GERMANY
      Presented by: CALOMFIRESCU Mircea – Airbus D&S – GERMANY

    • Felicitari! Si mult success!

  5. Sa-i ia naiba cu licitatiile lor. Best buy era Sigma 10514. Capete pătrate cu mintea-n colţuri…….

  6. Scuze de off topic.

  7. Eu sunt curios sa aflu care sunt motivele din spatele deciziei de a nu folosi ramjet.

    PS: nasol moment in ceea ce priveste corvetele. Si eu sunt printre cei care ar fi inclinat spre Sigma…

    • Eu sunt curios sa aflu care sunt motivele din spatele deciziei de a nu folosi ramjet.
      Probabil are de-a face cu experienta. AFAIK in US nu e o experienta prea bogata in domeniul ramjet/scramjet.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *