D’ale torpilelor

Lightweight Torpedo (SLWT)…pentru protectia zonelor litorale, o solutie a celor de la Saab:

Si niscaiva contramasuri (solutie DCNS) ale navelor de suprafata inclusiv contra torpilelor ghidate optic:

Si cu acelasi video, dar de asta data prin prisma torpilei de tip F21, care teoretic stie sa discrimineze intre tintele false si cea adevarata:

Marius Zgureanu

4 comentarii:

  1. Unde a ajuns tehnica asta si cand te gandest ca primele torpile propulsate erau cu abur

    • Nu erau propulsate cu abur in sensul de motor cu aburi. Daca memoria nu-mi joaca feste, se folosea pe scara larga aerul comprimat.

      • Da aer comprimat, aveau dezavantajul ca formau un siaj foarte vizibil apoi au aparut torpile electrice care dadeau destul de des rateuri. Cele electrice au evoluat, dupa cele cu traiectorie liniara au fost introduse cele cu o traiectorie „in zig-zg” si apoi cu cautare magnetica si/sau acustica (cam in aceeasi perioada).

  2. interesanta apararea submarina care se poate face cu un sistem de torpile de genul asta, conectat la un centru de comanda si control – practic poti sa creezi o zona de interdictie destul de mare.

    cam de asta ar fi nevoie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *