Articolul de noapte – Saur 2 si reclama

Pentru ca eu si George n-avem somn acum…

PS – pentru MApN al ploilor…babaetzi, dupa ce anulati si pe Piranha V, puteti voi sa alegeti direct amfibiile BAE Systems – Iveco SuperA(C)V sau…Patria AMV, ca sa stim una si buna?…si daca se poate…cu turela Cockerill® 3000 Series, d’aia modulara, (un)manned, pentru calibre Tutti Frutti.

33 de comentarii:

  1. Eu vreau ca Agilică să vină înapoi … da’ repede .

  2. Daca lucrurile merg bine, si Rheinmetallul renunta la contractul cu Moreniul, am putea avea SAUR 3 (Pirahna 4 inotator)…

    • Daca s-ar numi SAUR 3 ar unge sufltele romanilor. Treaba de Marketing facuta profi! 🙂

    • „Daca lucrurile merg bine”. Bine pentru cine ?
      Pentru noi, 82%, lucrurile au mers prost si foarte prost. Corvete-nu, P5 sau SAUR-nu, Fregate-nu, tancuri-nu, alte F-nu, elicoptere-nu, inundatii-da, inflatie mare- da, dezechilibru bugetar grav-da, deficit mare import/export-da, peste 3 milioane de someri care au plecat si muncesc pentru straini-da, peste 103 miliarde Euro datorii-da(Unde’s banii ?), pensii superspeciale-da si da, etc. Ma doare sa mai continui !

      • noua lege a pensiilor creste procentul de la 7% la 12 % din pib pentru pensii , fără cele speciale …acolo este alta mâncare de peste …..iar armata vroia acel procent de 2 % care oricum nu a fost atins ….de unde mai vin bani la armata daca creștem pensiile ca.nebunii ?

  3. Tare asta….
    Din pacate niet Saur , niet Piranda cu 5 fuste , niet Agilica….am cam luat-o in mana..

  4. Asta este de pus pe FB…..Suna al dracului de bine motoru ‘ lu’ Sauru’

  5. Un mishto foarte fin la adresa bugetului MApN!… 50 de lei pt alimentare. ?

  6. „Daca lucrurile merg bine, si Rheinmetallul renunta la contractul cu Moreniul” – de ce ar renunta Rheinmetall-ul la contract? Daca ceva s-a semnat si aia conform contractului au muncit pe rupte si acum Romania nu mai vrea nimic suntem buni de plata…asa functioneaza lumea business-ului dar noi ne credem mai cu mot.
    Pun pariu ca daca venea Rheinmetall-ul la „green field” si proiecta si producea in Romania un TBT se miscau mult ami repede decat cu Statul Roman?
    Astia parca sunt platiti PSD-ALDE sa amane orice dotare pana la „calendele grecesti” pentru ca cineva are interes sa fim slab dotati si cu pantalonii in vine.
    Daca Romania si-ar vedea interesele ar misca macar in domeniul armamentului individual si apararii antiaeriene si antinava cu baza la sol – din pacate Romanai nu are interese, aici doar politicienii au interese individuale care nu corespund cu ale noastre celor care locuim aici sau ne-am nacut aici si am fost siliti economic sa plecam.

  7. saurul merge cu Fără Plumb 95 observ….

  8. De ce oameni ăștia nu înțeleg un lucru simplu, Saur 2 e mult mai bun și mai sigur decât un TBT din 1970, nu e numărul soldaților răniți, morți in cutiile astea de fier? Cât de simplu e sa dai comanda de 200 de exemplare, dai la oamenii aia de munca, militari au un produs nou, poate nu la fel de performant ca și alte transportoare, dar in orice caz mult mai bun decât TBT. Comanda oricum se plătește din bani publici ca de altfel toate comenzile și contractele intr-o perioada de timp specificata in contrat. Între timp putem colabora cu americanii, italieni sau francezi nu trebuie neaparat cu nemtii. Nu sunt serioși adio și blocati sa participe la orice licitație pt achiziție sau proiectare.

  9. ,,Daca totul merge bine…” de ce crezi ca GDLS ar fi mai ok decat Rheinmetall, ,,experienta” cu P5 mie cel putin mi-a lasat un gust amar, nu am incredere aproape deloc in proiectele industriale derulate de americani in Ro si la Craiova cu Ford sau miscat foarte greu in comparatie cu Renault.

    • la craiova americanii au incercat si incearcă sa producă si sa ofere clientilor autoturisme competitive nu masina saracului si prostului ,un lego din subamsambluri renault din anii 2000 la pret nesimțit.
      din pacate dacia nu are competitor la noi si vor merge in continuare cu politica conservei pe roti brandul dacia fiind tinut in special pentru a acoperi pierderile producatorului in piata occidentala.
      e un modus operandi frantuzesc, vezi i.a.r ghimbav.

      • Nu e exagerare cand in presa se spune ca Puma e cel mai modern automobil produs in Romania. Indiferent ca e platforma B si nu ceva luxos (desi pretul o sa fie cam in jurul lui Duster cu de toate, categoric sub 20 000).

      • psycho, esti penibil cu afirmatia ca ,,la craiova americanii au incercat si incearcă sa producă si sa ofere clientilor autoturisme competitive nu masina saracului si prostului ,un lego din subamsambluri renault din anii 2000 la pret nesimțit.”….sa nu zic altfel, uita-te la ce fel de investitii au facut cei din grupul VAG in Cehia, Slovacia si Ungaria iar dupa aia mai vorbim, nu seamana catusi de putin cu ce a facut Ford in Ro.

        Cei de la Renault sunt foarte departe cu automatizarea in schimb au contracte cu foarte multi furnizori locali si au adus in Ro foarte multi furnizori, Ford in schimb a avut productii minuscule pana acu’doi ani cu impact nesemnificativ in economia locala, Doamne ajuta sa se schimbe situatia dar nu prea cred.

        • bine ca sunt eu penibil si nu renault care pe partea de turisme echivaleaza clientul român cu un sac de cartofi….si asta la atatia ani de la „privatizare”.triasca flotele si pensionarii !!
          vorbeam de produsele oferite,biznisul francezilor este atat de bun incat pare a fi un pact cu diavolul.
          mulg atat de mult din acest brand tinut subdezvoltat in mod intentionat de nu le vine nici lor sa creada.
          viv la frans !

      • Motorul de 1.33 TCe de pe Duster este unul foarte modern. Toate modelele au evoluat in ceea ce priveste calitatea si dispun de echipamente moderne la preturi bune.
        A durat, dar schimbarea se produce, se vede si se simte.
        Pana una alta, raman cel mai mare exportator din Romania – produse de 5 miliarde anual. Ca sa nu mai vorbim de industria pe orizontala.
        Mi se pare ca Puma are cu adevarat o sansa mai buna decat precedentul model de a creste prestatia Ford Romania, atat in tara cat si la export.

        • motorizarile tce sunt singurul salt calitativ facut de dacia,am scris asta mai demult pe aici.

          • Nu e singurul si nici nu e din 2000. Oi fi scris tu mai demult, dar nu asta se-ntelege din comentariul tau de acum.
            Ca s-ar putea si mai bine, asta e altceva.
            Stii cum e, iti cumperi ce-ti permiti de nou. Ce-ti permiti SH, te cam minti singur si o sa se vada cand o sa vina vremea sa faci revizia si sa cumperi un set nou de cauciucuri. Sau cand va trebui sa inlocuiesti vreo piesa.

        • Asa e nicolae, cei de la Renault (a nu se intelega ca-i laud!!) au impact major in economia Romaniei fiind cel mai mare exportator, daca am reusi sa crestem productia si implicit exporturile am mai atenua din deficitul comercial.

          Nu vreau sa fiu avocatul Renault dar modelul lor de bussines este unul bun, nu are cineva vreo vina ca vand masini ieftine si cu o calitate a fabricatiei care a crescut mult in ultimii zece ani, deci bravo lor…..discutia era despre Ford, iar lor deocamdata nu am pentru ce sa le spun bravo!

          • Au preluat Daewoo Craiova exact in anul crizei, 2008, cu toate problemele ce au insemnat pentru Ford Europa. Au avut mereu un „handicap” de vreo 4-5 ani fata de Dacia. Nu mai vorbesc per ansamblu de diferenta de vreo 5 ori mai mica de angajati…iar cu privire la capacitatea de productie, fiind din start depasiti de vreo 3 ori.

            Modelul nou a venit cam in 4 ani (asa cum a venit si Loganul pentru Dacia)…aici s-au miscat repede, insa B-Max nu s-a descurcat. EcoSport e mult mai reusit, insa Puma de departe pare a fi cel care sa completeze excelent nisa lui EcoSport.

            Hai s-o luam asa: cum ti-ar conveni ca Ford sa produca modele similare ca „filosofie” cu Logan/Sandero/Duster? Faptul ca modelele lor sunt peste cu cateva mii de euro peste cele ale Dacia (inclusiv la dotari si calitatea generala)…este un lucru foarte bun. Suntem tampiti ca nu avem si o uzina nemteasca in vest.

            Desi planul lor de afaceri si restructurarile din Europa nu au fost favorabile uzinei de la Craiova, Ford a ramas, a investit si riscat foarte mult cu noi si in sfarsit incepem sa vedem „lumina” aia…in sfarsit si-au gasit ritmul si vin puternic din urma.

            De abia astept sa vedeti Puma si EcoSport side-by-side, ca sa va faceti o idee de ce ambele vehicule au publicul lor pe aceeasi platforma B3 si de ce Puma, tocmai datorita designului si ergonomiei, „nu pare” (dar este) putin – nu cu mult- mai mare la toate capitolele peste EcoSport. Singura diferenta este ca Ecosport poate avea si o varianta cu tractiune integrala, insa Puma categoric are mult mai multe sanse la vanzari, fiind din start un model nou dedicat pentru Europa si nu „adaptat Europei” precum EcoSport. Sa mai amintesc si de motoarele EcoBoost?

            EcoSport are un desing mai „boxy”, pare mai inalta decat trebuie (dar aici intervine si necesitatea de a fi capabila sa iasa mai mult din oras, de unde si varianta 4×4).
            Puma insa e mai lunga si mai lata, dar tocmai designul rotunjit si ergonomia spatiului o face mai atragatoare si mai ales compacta; din cauza asta pare…mai mica decat verisoara EcoSport. Si nu este.

            • Puma arata foarte bine si as spune ca va fi un pariu castigator. Sper, cel putin! Mie imi place. Ecosport mi se pare urata cu spume insa.
              Avem nevoie ca si Ford sa creasca si sa se extinda in Ro.

      • @psycho – Dacia vinde mai mult in afara Romaniei. Majoriatea modelelor nici macar nu mai tin condtde cerintele sau speciicul pietei romanesti, daramite sa mai fie croite special ca sa „pacaleasca” pe noi.
        Cat despre exploatarea noastra, eu nu stiu prea multi romani fortati sau torturati pana si-au luat Dacia.
        Aparent cei mai multi „prosti” sunt gasiti chiar la Renault acasa, in Franta, dar putem aminti si Germania, Spania, Italia, adica acele piete minore si neinsemnate ale Europei acolo unde lumea nu-si prea permite masini si nici concurenta producatorilor nu e cine stie ce.
        Modus operandi frantuzesc este sa produca la noi in defavoarea industriei lor nationale ?
        Componentele realizate de furnizori pentru Dacia urmeaza aceleasi cerinte de control si proceduri de acceptare ca Renault sau Nissan Europe. Majoritatea componentelor sunt nou create. Cele provenite din „banca de organe” sunt impartite si cu alte modele.
        Daca ne gandim ca in Romania se face cea mai mare parte a conceptiei produsului si cvasi-majoritatea masinilor se vand in alte tari, acuzatia ta ar fi mai degraba ca noi (romanii) incercam sa-i pacalim pe altii.
        Pretul „nesimtit” este unul mic, dovada ca este unul dintre motoarele vanzarilor si este in continua crestere (pretul mediu/turism vandut). Asta in particular pentru Dacia, pentru ca in general nu inteleg conceptual de „pret nesimtit” in cazul unui produs banal pe piata libera.
        Am incercat sa raspund punctual afirmatiilor tale fara a discuta despre ura fata de o natiune, sau a compara ce au facut francezii pentru Dacia cu ce au facut romanii pentru Dacia, in dorinta de a ramane in tema autorului si mai ales in regulile RM.
        Eu unul cred ca francezii au facut o treaba buna la Dacia (poate mai buna chiar decat in cazul marcii proprii). Dacia este un brand in continua crestere, este intr-o pozitie mai buna decat a fost sau am visat noi vreodata sa fie.

  10. Tot m-am abținut să pomenesc acest subiect, dar dacă tot apare și apare.
    Acu ceva vreme spuneam eu de BTR-4E și când a sărit lumea pe mine că are termopane, că e laie, că e bălaie, că e ruginit, că e crăpat, că Iraq, că e Isus. că mama lui.

    Nu că nu ar fi o parte din alea de mai sus pe bune și nici nu neg avantajele Pirahniei, daaar…

    Ucrainenii în 4 ani de război și construit aproape 100 de mașini care sunt deja în armată. Subliniez, război, corupție, industrie distrusă și o parte din piese ucrainenii le cumpărau de ruși.

    Câți răpitori de de neamul V avem noi? Ne-au anexat cumva bulgarii Dobrogea? Avem line de front în Ardeal unde zilnic mor câte 4-5 soldați?

    Norocul nostru că ucrainenii au fost fraieri și și-au ales un clovn președinte. Mai avem un ragaz de 4 ani ca să recuperăm atât timp cât ăștea vor bate pasul pe loc (asta dacă nu o dau înapoi și ne trezim cu T-72-uri rusești la granița de pe Prut). Însă nu văd nici o mișcare în sens pozitiv de la ai noștri. Dăm știri cu SF-uri la TV ca să aibă prostimea ce discuta, iar noi alergăm mai departe cu AK-ul că e cel mai bun din lume.

  11. Meh… e ok cu Ford si Renault, ar am pierdut atatea uzine…. Mercedes, VW, BMW…. Da’ las’ ca putem sa emigram si-n Ungaria la nevoie…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *