Romania Military

Australienii au inchis pravalia si acum cantaresc ofertele.

Guvernul Majestatii Sale de la antipozi a anuntat ca pentru programul – Project Sea 1000 – de dotare a marinei cu cel putin 12 submarine diesel-electrice a pastrat ofertele a trei participanti, astfel: francezii de la DCNS, germanii de la TKMS si guvernul japonez cu un fel de Soryu-class.

Si acum incepe greul pentru ca toti cei trei participanti trebuie sa prezinte trei optiuni de achizitie: navele construite in tara de orgine a participantului, navele construite in Australia  si o solutie mixta care prevede ca primele nave sa fie construite in tara de origine apoi transfer tehnologic catre „Aussy”.

Francezii propun o varianta clasica a nuclearului de ultima generatie Barracuda. Astfel francezii ofera un submarin numit Shortfin Barracuda Block 1A, o nava cu totul noua si ultramoderna, iar sufixul “Block 1A” doreste sa sugereze ca nava lor este din start proiectata sa fie modulara si usor modernizabila in viitor.

Germanii de la TKMS pun pe masa modelul U 216 (al celor de la Howaldtswerke-Deutsche Werft). Nava in sine nu este cu totul noua, ci este o re-proiecatre a U 214 astfel incat sa intruneasca cerintele australiene, pe model “Delfinul” pentru marina israeliana.

Japonezii vin cu o troika compusa din guvernul japonez, Mitsubishi Heavy Industries si Kawasaki Shipbuilding, care impreuna propun o nava noua pe baza proiectului Soryu-class, semn ca australienii nu au cazut pe spate in fata Soryu, asa cum se astepta toata lumea in fata “celui mai bun submarin clasic in exploatare”, asa cum era caracterizat Soryu de multi analisti.

Problema alegerii tine atat de caracteristicile tehnico-tactice ale submarinelor dar si de presiunea interna din ce in ce mai mare care cere ca navele sa fie construite in Australia. Initial se dorea ca submarinele sa fie cumparate “la cheie” tinandu-se cont doar de cea mai buna oferta, financiar si tehnic discutand, dar mai apoi „aborigenii”au inceput sa puna o mare presiune pe guvern, mai ales ca este vorba de un contract cu adevarat gigantic – in valoare de 36,5 miliarde de dolari!!!) – iar “bastinasi” si platitori de taxe din Tara Cangurilor s-au gandit ca banii trebuie sa produca bunastare la ei in tara, macar in cea mai mare parte, si nu ca la altii, adica sa creeze slujbe in Australia – in primul rand – si nu in Franta sau Japonia…

Acum ramne doar sa asteptam decizia finala.

Pacat de Saab si al sau A 26 ca nu a ajuns in finala.

GeorgeGMT

Exit mobile version