BELL BOEING ORGANIZEAZĂ PRIMA CEREMONIE DE LANSARE PENTRU CMV-22B OSPREY

Cea mai recentă variantă V-22 va înlocui flota C-2A a marinei americane

AMARILLO, Texas (7 februarie 2020) – Marina americană a primit primul CMV-22B Osprey construit de Bell Textron Inc., o companie din grupul Textron Inc. (NYSE: TXT), și Boeing [NYSE: BA]. Cea mai recentă variantă aduce capabilități dovedite de aterizare pe verticală proiectate special pentru operațiunile flotelor de portavioane.

„CMV-22 Osprey aduce capabilități extinse nu doar la misiunea de transport pe portavion (Carrier Onboard Delivery – COD), dar și în lupta de ultimă generație. Suntem nerăbdători să îl aducem flotei și să prezentăm capabilitățile imense și flexibilitatea agilă al acestui model,” a declarat căpitanul Marinei SUA Dewon Chaney, comodor al unității Fleet Logistics Multi-Mission Wing.

CMV-22B este unic în familia Osprey, având capacitatea de a transporta până la 3 tone (americane) și de a acoperi mai mult de 1.150 de mile marine. Este singura aeronavă care poate ateriza pe puntea de zbor a unui portavion transportând în siguranță un modul de alimentare a motorului de F35C în fuselaj și livrarea acestuia pe role (Ro-Ro). Capacitatea de încărcare cu carburant a fost mărită, permițand CMV-22B să ofere o capabilitate logistică îmbunătățită oriunde în lume.

„Această primă livrare de CMV-22 marchează o nouă etapă în relația cu clientul nostru Marina Americană, oferind o versatilitate inegalabilă de la o platformă de aviație”, a declarat Chris Gehler, vicepreședintele Bell V-22 și directorul adjunct al programului Bell Boeing. „Bell Boeing, angajații noștri dedicați și echipa Osprey sunt mândri să sprijine clientul nostru Guvernul Statelor Unite ale Americii  în aducerea acestei capacități unice în flotă.”

CMV-22 a finalizat câteva etape importante înainte de lansare. CMV-22B a realizat primul zbor în decembrie 2019, iar pe 2 februarie, primul model de test în dezvoltare a sosit la baza aeriană Patuxent River a Marinei, din statul Maryland, pentru a continua testele de dezvoltare. În ultimele luni, echipa Marinei și Corpul Pușcașilor Marini au conlucrat și s-au antrenat împreună la MCAS Miramar în perspectiva livrărilor de CMV-22.

„Echipaje de mentenanță și personalul de zbor al marinei s-au încorporat în mai multe escadrile din cadrul grupului Marine Aircraft Group (MAG) 16, cu beneficii substanțiale atât pentru personalul Marinei, cât și pentru escadrile noastre. Această integrare a fost atât de reușită și a creat o echipă atât de strânsă, încât în ​​prezent avem membri ai viitoarei escadrile marine integrate într-una dintre unitățile noastre dislocate pentru intervenție rapidă (forward-deployed)”, a declarat Colonelul US Marine Corps, Eric Garcia, comandant ofiţer al MAG-16. „Acest lucru demonstrează clar profesionalismul și dăruirea tuturor membrilor echipei „Albastru și Verde” și este un semn bun pentru creșterea integrării Marine și a Forțelor Flotei Navale pe măsură ce ne pregătim să folosim vastele capacități ale CMV-22 atât acasă cât și în străinătate.”

Marina americană a selectat Osprey Bell Boeing V-22 pentru a înlocui flota C-2A Greyhound pentru misiunile de transport de personal și marfă de mare prioritate de la bazele de la țărm la portavioane. CMV-22B va fi stationat inițial la baza aeriană navală din North Island din San Diego și mai târziu la baza aeriană navală Norfolk.

15 comentarii:

  1. foarte tare aeronava

  2. Ce scula frate …….. Zici ca esti in AVATAR….

    2
  3. Vreau si eu cateva din astea…da’ cu motoarele fixe, elici mai mici si cu pas pe masura…in loc de An-2. 😉

  4. Vreo 10 din astea in diferite configuratii nu ar strica mai ales pe partea navala zic si eu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *