Bre cititi si va minunati: R. Molodova vrea sa cumpere 8 avioane si 8 elicoptere militare

Stire gasita si furnizata de fratele nostru intr-ale siminteli 🙂 dupa tehnica de lupta: RomaniaTricolor

Opt avioane şi opt elicoptere urmează să fie procurate din buget pentru apărarea frontierei de stat. Un proiect de lege în acest sens a fost înaintat de către Ministerul Apărării, iar costurile sunt estimate la 240 de milioane de dolari, transmite Info-Prim Neo.

Ministrul apărării, Vitalie Marinuţa, a declarat că proiectul reglementează modul de acţiune împotriva aeronavelor care utilizează neautorizat spaţiul aerian al Moldovei.

„Pentru realizarea cu succes a sarcinii de asigurare a pazei frontierei de stat în spaţiul aerian se impune necesitatea identificării posibilităţilor de dotare a Forţelor Aeriene cu avioane şi elicoptere de luptă”, a menţionat ministrul.

Vitalie Marinuţa a mai spus că elicopterele aflate în prezent în dotarea Armatei Naţionale sunt de transport, nu de luptă. Iar MIG-urile, pe care ministerul încearcă să le vândă, nu pot fi folosite pentru interceptarea aeronavelor.

Proiectul a fost votat de către majoritatea parlamentară în prima lectură.

…………………………………………………….

Acu stau si ma intreb, 240 milioane de dolari ar ajunge pentru elicoptere, da in banii astia ce avioane se gandesc sa cumpere?!

sursa: Adevarul

Intersanta si stirea: Moldova va dobori avioane rusesti

21 de comentarii:

  1. ha!iar 330 puma socat.si avion ce vom lua si noi.adica… prafu de pe toba

  2. 8 Mi-17 x USD10mil + 8 JF-17 x USD20-25mil = USD240-280mil

    • Mi-17 este un foarte bun elicopter, pe care deja l-ar cunoaste, iar JF-17 pare un avion din ce in ce mai serios. Mai ales JF-17B cand va fi disponibil…Mda, Vali are dreptate, cu bani putini ar putea sa ia ceva macar decent.

  3. Probabil MIG 21 Lancer, hă hă hă…

  4. la pariu ca li se va propune f16 bl25?

  5. Pai F 16 – re-shapat (engl. = re-shaped) 🙂 ar fi gratis ai repunerea in functiune ar costa 7-9 mil/ bucata=> 10 avioane – 90 mil + 8 elicoptere – 80 mil$ + armament si training – restul de 70 de mil$.

    Ce „forta” aeriana ar deveni Romania daca am face UNIREA!

    • nu prea cred ca ai calculat corect. cand vorbesti avioane de lupta, vorbesti sistem de armament, nu masini zburatoare.

      „10 avioane” inseamna = pret avioane F16 (resapare daca sunt gratis) + pret echipament de pe ele + pret echipament logistic + pret echipament de misiune/ rol + pret antrenament piloti si tehnicieni + pret refacere infrastructura – piste, hangare + pret armament + dobanzi (daca nu ai cumva surplus bugetar) + costurile de operare pe perioada respectiva (consumabile) + asistenta tehnica – mentenanta.

      Deci pretul ala cu resaparea e doar 1 din 10 componente ale costului total.

      Din costul total se scad contributiile – offsetul cu locuri de munca create, integrarea industriei proprii in service-ul avioanelor iti mai poate scadea si ea din costurile de mentenanta, finantarea iti poate scadea dobanzile, etc.

      Pana la urma iti dai seama ca pretul avioanelor nu e asa important in schema totala, economisesti foarte putin luand avioane vechi resapate. Ar putea sa dea si avioanele gratis si apoi sa te lege prin contract si sa le platesti de 10 ori prin incarcarea celorlalte 9 componente de cost. Costul e o chestie destul de complicata si singurele indicatii, (desi nu complete, totusi mai aproape de realitate decat cele de care vorbesti) sunt date de DSCA – la Irak ai vazut cat fac 18 avioane – peste 3 miliarde (avioanele in sine vreo 750 milioane, restul fiind alte componente). La noi anuntasera, insa cu vreo 5 ani in urma, pentru 24 vechi si 24 noi suma de 4.5 miliarde.

      Daca te uiti la Indonezia si faptul ca au oferta cu 750 milioane si le negociaza la 550, sa nu uiti ca ei sunt deja un operator de F-16 iar multe din costuri nu li se mai aplica, aia da, pot sa plateasca doar avioanele.

      Daca vorbim insa de un operator nou, e un big learning curve si un cost curve foarte abrupt la inceput, cand trebuie sa platesti foarte multe lucruri, daca vrei sa faci ceva ca lumea si nu sa iti bati joc, gen sa le iei doar ca sa le ai si sa nu iti permiti sa zbori si nici sa faci platile – foarte probabil ca asta s-ar intampla in Romania, am avea o flota pe hartie.

  6. Moldova are 6 Mig 29 destul de noi si cu putine ore la bord pe care se tot chinuie sa le vanda.

    probabil ca vor sa le faca un RK si vor mai lua si cateva elicoptere rusesti.

    insa ramane de vazut daca au buget pentru achizitionarea si operarea acestei flote – nu e exclus sa fie doar bull shitting ca sa-l mai bage lumea in seama. cand te anunti pe piata ca vrei sa cumperi chestii de valoare incepi sa primesti invitatii de peste tot, cocktailuri, lumea e prietenoasa, vin delegatii, etc.

    • Pai parca era prea scump pt. Romania sa opereze MIG29…

      Iar aia cu costurile totale e alta poveste, ca doar nu platesc totul in 2012… Eu ce am pus este printre primele costuri – antrenament + avioanele in sine + pachetul de baza de arme… Infrastructura, mentenanta, pachetul intreg de arme s.a.m.d le vor deconta pe sume bunicele in urmatorii 5-8 ani.

      Pe noi ne-ar avantaja, daca mergem pe LM, alaturi de R. Moldova, Bulgaria si Croatia… asa ar avea si ei preturi mai mici la training, piese s.a.

      • Marius Z. tu ai o obsesie cu Lockheed Martin si a lor marketing desantat, noi trebuie sa ne vedem interesul nostru propriu – offset maxim sau altii si sa plece acasa americanii cu jucaria lor.

      • Pe noi ne-ar avantaja daca am reusi sa coagulam in jurul nostru o parte din tarile vecine care au nevoie de multiroale (Bulgaria, Croatia, Serbia, eventual Moldova, Albania) si sa negociem de-adevaratelea cu toti producatorii contracte care sa ne avantajeze.

        Ca vor fi cu LM, cu Saab, cu pakistanezii sau cu extraterestrii, important e sa avem ce zbura si sa profitam cat se poate de mult in urma contractului.

    • Moldova se chinuie de un an jumate sa vanda ultimele 6 bucati de 29. Niciunul din avioane nu mai e in stare de zbor si nici bani de a le repune in functiune sau de a le opera nu sunt.

      Din ce auzisem, ar costa vreo 20 de milioane de dolari alea 6 avioane, insa nimeni nu pare interesat de ele, nici macar americanii. MiG-urile lor sunt fabricatie ’88 si au avut parca parte de un RK prin ’97-’98.

      Oricum, la moldoveni s-a pornit un intreg scandal pe tema asta, nimeni, nici macar ministrul apararii, nu crede ca achizitia se va face pana la urma din simplul fapt ca Moldova este prea saraca pentru asa ceva.

  7. Moldovenii sunt romani … de ce n-ar fi si politicienii moldoveni la fel ca omologii lor romani ? (Oprea) 😀

  8. 8 L159 cea mai buna alegere ,supersonic nu le trebuie, elicoptere se gasesc la 10 milioane bucata.

  9. Moldovenii pot cumpara fie avioane chinezesti fie Gripen A/B sau eventual C/D.Este laudabila intentia lor ca sa isi asigure singuri misiunile de politie aeriana.Pentru acest gen de misiune cele 8 aparate le sunt suficient, tinand cont de suprafata Republicii Moldova.

  10. Cel mai tare ar fi ca in 4 ani sa contractam serviciile Republicii Moldova ca sa ne asiguram spatiul aerian propriu fiindca noi nu o sa avem cu ce zbura in acel moment. Ar fi cea mai mare palma pe care am putea-o primi de la politicienii nostri.
    Acum sa gandim serios scenariu posibil: Reparatie capitala la MIG 29 proprii, in Rusia, inca 2 MIG 29 cumparate si aduse la acelasi standard – costul cel mai mic pe termen mediu – se pun bine cu Rusia.
    8 elicoptere de atac MI – 28 sau AH 1 W/Z Cobra sau de ce nu Mangusta ca sunt mai ieftine si in banii astia se asigura cu cele necesare.
    Scenariul 2 – Gripen in leasing 8 avioane C/D de la Suedia – investitie masiva in economia fragila a Republicii Moldova, infuzie de capital strain locuri de munca etc.
    8 – Elicoptere de atac europene sau rusesti sau americane si devin credibili.
    Nu este chiar asa de greu realizabil planul si cu tehnica occidentala sau ruseasca , nu neaparat cu JF 17 chinezesti.

    • Nu s-ar intampla asa ceva. Daca ar fi nevoie ca strainii sa vina in Romania pentru politie aeriena, si se pare ca va fi, vor veni „fratii” din NATO, ca doar ei au nevoie de antrenament pe banii nostri.

  11. Bre, ce-ati zice daca le-am vinde noi niste IAR-99? Le dam asa, mai frateste, pe vinut, ca aia-s tari in asta! Hm, ce ziceti? Si-ar mentine si ei pilotii (mai au oare asa ceva?) in mana. Acum, la modul serios, eu nu cred ca aia vor cumpara ceva -si daca printr-o minune o vor face, vor lua cu siguranta tehnica ruseasca second-hand, de prin Georgia, Ucraina, Uzbechistan sau alti „fosti”.

    • Asta cu IAR99 ar merge, dar nu cred ca intra in comanda lor de acum…

      Ii lasam sa cumpere ce avion vor si apoi le oferim avionul de antrenament ca sa poata urca in supersonic. Ideal ar fi sa intre si ei cu noi la pachetul comun de multirol pentru Balcani…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *