Romania Military

Caracal realimentat in zbor de Hercules

Da, brazilienii isi exerseaza abilitatile de realimentare in zbor ale H225 (H-36 in apelativul local) Caracal cu ajutorul unor KC-130H Hercules:

Pe data de 30 octombrie aceste teste s-au incheiat, Brazilia devenind prima tara din America de Sud cu capacitati de realimentare in zbor a elicopterelor. Peste 160 de teste au fost efectuate de brazilieni incepand cu 2018, ele finalizandu-se cu alimentare simultana a doua elicoptere iar invatamintele trase vor fi incluse in dezvoltarea variantei cisterna a KC-390.

Imaginile par a fi filmate din zburatoarea care trece prin planul de filmare la inceput. In timp KC-130 va fi inlocuit in inventarul brazilian de noile aeronave Embraer KC-390 Millenium:

Inclusiv portughezii au intrat in programul KC-390, comandand 5 bucati si un simulator in 2008, asamblare primului exemplar fiind in curs de realizare la la uzina Embraer din Gavião Peixoto. Acesta urmeaza a fi livrat in 2023 catre Força Aérea Portuguesa, fiind urmat de celelalte in ritm de unul pe an.

Noua ce ne lipseste din schema asta?

… alaturi de alte chestii care si ele ne lipsesc si despre care vorbeam in articolul de aici

 

Din pacate, ale noastre F-16 nu pot fi alimentate prin sistemul de cisterna cu receptacul flexibil, sonda de adaptare necesara existand doar in varianta F-16 BL70 propusa Indiei, similar cu sistemul instalat pe F-5 Tiger de mai jos.

In fine, ar trebui sa incepem sa crestem, sa modernizam sau sa inlocuim parcul „romanesc” de C-130 Hercules, dotandu-le si cu diverse configuratii necesare misiunilor pe care am avea nevoie sa le executam, altele decat cea simpla de transport.

 

Marius Zgureanu

Exit mobile version