China, capusa industriei militare rusesti!

Bai copiii mosului mai tineti voi minte, acu’ vreo doua luni, parca era ieri, cand s-a anuntat ca rusii, impinsi de pacate si Sfanta Foame, au batut palma cu Diavolul Chinezesc pe 48 de Suhoi-35BM?! Sigur tineti minte…Amu, dupa ce s-au pupat chineji si ivanii si s-au batut pe spate, razand de bietul Varu’ Sam si ale lui probleme cu F-35, a iesit din nou scandal. Asta dupa ce rusii cerusera garantii, si pe mama si pe tatal chinezilor, ca nu le copieaza aia iar avionul.

Cica chineji s-au pus iarasi pe furat avioane de la Ivan, iar Iavn i-a prins.

Poveste incepe astfel:

O fost odata ca niciodata doi vecini: Ivan si Pin-Pong (sau daca vreti, Ivan cel hot-de–toate-alea si Marele Popor Chinez), sa zicem. Ivan era baiat muncitor si foarte strangator (de prin vecini mai ales), dar de furat el nu fura! El doar lua ce avea nevoie cu tot cu fabrica si cu muncitori. Dupa o anumita perioada vecinul lui Ivan, Ping-Pong asta, s-a facut si el om gospodar la casa lui, si-a capitalizat economia, s-a pus pe construit, da ce sa construiasca, daca nu avea prea multa scoala?! Si una peste alta s-a uitat Ping-Pong in dreapta si in stanga, si-a numarat dusmanii si prietenii, s-a uitat la tehnica lor militara, a stat el si s-a gandit, apoi s-a hotarat: nicaieri nu este avionul mai dulce si racheta mai frumoasa ca in Mama-Rusia, iar de la aceasta concluzie, pana la jaful la drumul mare a tehnologiei ivanesti nu mai fu decat un pas! Ironia sortii, ar spune rautaciosii, economie de piata, ar raspunde Marele Popor Chinez!

Un pas mic pentru…Ping-Pong, o gaura mare si foarte costisitoare pentru ivani, care s-au trezit invadati de chinezi mici si zglobii, insa toti pusi pe furat din munca ivanilor, de zici ca au dat lacustele in fabricile de avioane si nu numai ale Maicii Rusii. Geaba striga Ivan: Hotii!!! Ca nimeni nu-l baga in seama si nu compatimeste cu raul sau! Toti zic: “Sa fie de capul ivaniilor si bine ca nu este de capul nostru!”

Revenind la problema de ultima ora, la cestiune cum ar veni, situatia sta cam asa: Rusia si China au incheiat o afacere prin care ivanii vindeau Chinei Suhoi 30MKK cu doua locuri ( de fapt il dezvoltau impreuna), iar mai apoi au mesterit, tot impreuna, si  o varianta modernizata: Su-30MK2.

02su30mk2fav1265losproclj61

Suhoi-30MK2 legitim…

 

People's Liberation Army Air Force (PLAAF) Shenyang J-11 Chinese 歼击机-11歼-11 JianJiJi-11Jian-11 Flanker B+

…si J-16, copilul nelegitim al lui Ivan!

 

Aproximativ 100 de bucati Su-30MK2 au fost livrate legal catre aviatia chineza, numai ca acum…surpriza surprizelor, a aparut un nou copil cu totul ilegitim al cuplului China –Rusia. Atat de ilegitim incat Ivan saracu’ se jura pe toata Patriarhia Rusa ca el nu a fost de fata la prea-fericita conceptie,cu toata ca, se vede cu ochiu’ liber, ala micu este leit cu Ivan.

Adica China tocmai ce a prezentat public, cel mai nou avion de conceptie sigur 100% proprie…J-16! Pana acum cel putin 24 de J-16 au si fost construite si livrate Marinei Chineze. Iar fata de asemanarile din aceeasi colectie cu copiile Xerox, ceainizii spun candin ca o fi ceva legat de magie, pentru ca ei nu fura din principiu, si orice asemanatre cu fapte sau avioane reale, este pur intamplatoare! Ce, nu se vede ca pilotul nu este blond?!

Insa acest gen de acuze…nefondate 🙂 la adresa Chinei nu sunt deloc noi. Tambalaul a inceput in 1995, cand cele doua tari au semnat o intelegere pentru fabricarea in China a 200 de aeronave Su-27, Rusia urmand sa asigure motoarele si electronica. Numai ca dupa constructia a 95 de avioane, Rusia si-a luat jucariile si a plecat acasa, acuzandu-i pe chinezi ca le copiaza tehnologia. Dar China a continuat programul si astfel a iesit pe lumea primul “copil” cu genealogie dubioasa! Scandalul s-a numit: J-11.

 

De atunci au trecut, dragii mosului, destui ani, insa tambalaul, in loc sa se linisteasca, s-a dramatizat! Pe langa J-11 au mai aparut si altele, cum ar fi J-15, rachete, tancuri si multe, foarte multe altele. Poate culmea obrazniciei a fost atunci cand Marele Popor Chinez a cerut sa cumpere din Rusia doua(2) bucati Su-33, cica pentru evaluare! Rusii au facut bulbuci la gura si le-au zis, asa mai din popor, cam ce parere au ei de evaluarile chineziilor! Insa ghinioul i-a lovit parsiv, cum altfel decat pe la spate.

Astfel fostii lor colegi si tovarasi de Uniune Sovietica, ucrainenii, au gasit prin depozitele lor un Su-33, e drept la nivel de prototip, si ca sa scurtam povestea, l-au chinezarit imediat. Rezultatul?! Frumosul si 100% chinezescul J-15.

su-33ub_7

Suhoi-33

 

j5U2Q

Si „varul” sau chinez!

Bineinteles ca aceasta drama nu se va incheia aici. China tocmai se pregateste sa cumpere ceva submarine de tip Amur, asa ca acuzatile si in general scandalul va avea sigur o continuare de succes. In acelasi timp nu putem sa nu remarcam soarta cruda si ironica in acelasi timp, a poporului ivanesc!

Pe de o parte China le fura cu voinicie tehnologia, in acelasi timp, alt prieten sincer al Rusiei, India, este atat de tampa incat nu este in stare sa produca armament rusesc nici macar legal, cu licenta si ingineri rusi langa ei. Pai daca ar avea China logistica ruseasca la ea acasa…

 

Sursa: strategypage

 

GeorgeGMT

38 de comentarii:

  1. d-le george,amindoua aceste natziuni -si aci spun un truism-sint natzii mari.ei gindesc chestii a la longue,intinse pe macar 50 de ani.atita timp cit s-au reorganizat districtele militare ruseshti si majoritatea unitatzilor sint dispuse in extremul orient,cine poate crede ca rusii au crezut vo secunda ca alde oki mici nu vor copia???aci e o ciocnire de sisteme morale-chinezul are atitea adevaruri cite situatzii si este linistit cu el insusi.din 1968,de cind se bateau pe ussuri,intentziile ambelor partzi nu s-au skimbat fundamental.acuma,in cazul particular,rusii nu-s cretini sa le dea cea mai buna avionica,chinezii nu-s tembeli sa nu stie ca e asa si sa incerce sa compenseze de oriunde altundeva.posibil sa vedem cele doua -zisul original si zisa copie -a su30 in conflicte periferice.atunci poate vom avea ceva concluzii.sa ne amintim ce radare ne dadeau rusii la mig21 si ce rachete,in comparatzie cu ale lor.

  2. george mai facut sa plang pt bietii ivani eu zic sa facem ceva sai ajutam asa omeneste e trecand peste glume chinezii au au obtinut masiv si tehnologie americana din iran pe care bine inteles au imbracat-o in unforma cu bereta si matricola

  3. suhoiul ala 33 din poza mai degraba este suhoi34.

  4. Pare 34,dar nu este.Este varianta navalizata.

  5. Macar de-ar fi iesit cele chinezesti cu ochii ceva mai oblici, ca sa nu mai trebuiasca rusii sa ceara test de paternitate 🙂

    • Lasa domne nu-i problem. Dupa ce ai scris comentariul si eu m-am chiorat la poza si parca semana a Su-34…bine dracului ca pana la urma este 33. 🙂

      • Exact ! Si eu am avut dubii.
        Este totusi o diferentà între varianta chinezà si cea rusescà chiar pentru simplul fapt cà J-15 nu se trage din Su-33, ci ambii au avut mumà pe T-10K-3.
        Rusii au putut sà dezvolte diferit de chinez prototipul.

      • Nu vreau sà fiu chitibusar, dar insist.
        Prototipul T-10K-3 a fost luat de la ucrainieni cu jumàtate din cabluri si circuite lipsà si fàrà planuri.
        Chinezii au trebuit totusi sà refacà multe pânà la J-15.

        • Multam de info, sincer nu stiam decat ce am vazut pe forumuri: Su-33 de la Ucraina, fara alte amanunte. Asta inseamna ca J-15 nu este chiar clona Su-33, ci doar model de inspiratie. oricum tot respectul pt China.

  6. Dacat un ocean de vorbe,sa incerce si ai nostri!Sa vedem le iese?

  7. In modul cel mai sincer chiar ii admir pe chinezi pt tenacitatea lor de a deveni o mare putere militara. Sunt convins ca peste 20 de ani vor cu adevarat redutabili. Ai nostri?! Bre ai nostri sunt atat de idioti incat cred ca NATO va fi etern si armata devine optionala.

    • „Bre ai nostri sunt atat de idioti incat cred ca NATO va fi etern si armata devine optionala.”

      Coane George esti tare naiv bre 😀 „Ai nostrii” si-au facut plinu`; „ai nostrii” au conturi prin Elvetia, Cipru sau British Virgin Islands 😉 In caz de „cafteala-n cartier” cumpara doar un bilet de avion, „dus” 😉 Cu subsemnatu` in fatza lu` tovarashu Vladimir si ale lui T-uri & Mig-uri, dam doar noi astia de prin popor 😉 Zi ca nu-i asa? 😀

    • Domnule George,desi nu are legatura cu articolul in sine ,mi-as dori sa abordati intr-o zi subiectul capacitatea militara a UK versus Argentina.Observ in presa destul de multe articole despre inflamarea spiritelor cu privire la Malvine si unii chiar mentioneaza o optiune militara de rezolvare a conflictului.Va multumesc.

      • 🙂 🙂 🙂 Fratiilor, suroriilor, doamnelor si domnilor, va rog in mod oficial sa nu mai folositi apelativul de Domnu’, in fata onoratului meu prenume 🙂 ! George, sau bai George este foarte suficient si chiar scrierea primei litere cu majuscula este optionala!
        Revenind la Argentina versus UK in zilele noastre…ce sa zic, ar trebui sa scriu un articol ironic de la un capat la altul. Stimata latino girl, de este astazi prezidenta peste Argentina are gura mare, dar evident ori nu stie carte, ori merge si ea la plesneala.
        Astazi diferenta militara intre cele doua tari este si mai nefavorabila Argentinei. Desi uni se uita cu adoratie la cresterea economica a Braziliei si Argentinei, nu trebuie uitat ca sunt totusi tari din lumea a treia, unde armata lor nu a facut decat lovituri de stat.
        Cele opt Typhoon-uti din Malvine, la pachet cu unul sau doua crucisatoare Type 45, sunt mai mult decat suficiente pentru a potoli Argentina.
        In modul cel mai sincer latraturile sud-americanilor sunt sinonime cu scheunatul unei javre mici din curte la ditamai rotwailerul ce trece pe strada.
        In astfel de posibile conflicte nu trebuie uitat pedigree-ul celor doua popoare si celor doua armate.
        Desi pt unii Brazilia si Argentina inseamna ceva, deocamdata nu inseamna decat exportatoare de materii prime si petrol. Tot haios mi s-au parut si gestul de solidaritate facut de celelalte tari sud-americane in a nu permite acostarea navelor britanice de razboi in porturile lor. De parca un Type 45 ar avea nevoie de escale. Si daca ar fi intrat ce ar fi facut ?!
        Mi s-a parut mai haioasa si mai intersanta stirea cu privire la J-16 chinezo-rus.
        Promit ca data viitoare, sau poate chiar zilele urmatoare voi fi mai atent la ce zice doamna prezidenta, care orice ar fi, numai prezidenta nu pare. E sexoasa, da cam atat.
        Iar Cameron i-a invitat sa loveasca primii ca de obicei pe la spate…Mai au cam 3 ani la dispozitie pana cand primul portavion britanic va fi la apa. Hai sa zicem patru ani si apoi…gata!!!

        • Inaintea precedentului razboi UK era in ipostaza reducerilor militare.Daca Argentina mai atepta 6 luni UK nu prea mai avea ce sa trimita in Malvine.Ciudat ca apele se involbureaza acum cand din nou UK este in proces de reduceri miltare.Cat despre Brazilia…conform „Foreign Policy” la incputul lui 2012 munceau acolo 2 mil.de imigranti legali si 600000 ilegali.Iar guvernul a decis inasprirea legii imigratiei pentru a accepta doar forta de munca calificata.Lumea a treia…sunt unele tari prin Europa ,inclusiv UE care ar face parte cu succes din aceasta lume.Romania?

          • Tot lumea a treia…Ma refeream dpdv militar, mai putin economic. In principiu s-ar putea ca aceasta tevatura cu Malvinele sa fie o favoare facuta de Argentina UK Military. Practic cele cateva EF+ Type 45+ sub-uri nucleare, fac ca orice incercare argentiniana sa fie o sinucidere asistata, si nu cred, acum serios,ca presedinta lor are problema psihice, ci dimpotriva, pare o femeia care stie foarte bine ce vrea, iar razboiul nu face parte din planurile sale. Tocmai de aceea nu m-a intersat subiectul…chiar nu are viitor.

          • Pavel, Argentina nu poate sa mai astepte 6 luni sau 1 an, motivul il constitutie faptul ca HMS Queen Elisabeth e „pe vine”, ma rog in 2017, dar vineee! Spre deosebire de argentinieni, care sunt tot un fel romani in ale politicii, caracteristica fiind durata eterna de Madagascar 3,..la englezi dureaza mai putin circoteca. Ma refer la tambalaul cu F-35 C sau B (basca plezneala cu…Rafale) pentru HMS QE care s-a terminat. Asa ca ceea ce suduie araucano-patagonezii in ultima vreme e mai degraba refulare de neam prost. Stiu ca au mierlit-o cu Falkland pe viitor si ca orice maidanez ce se respecta…maraie…si-l asteapta visand pe Messi sa dea gol cu mana in 2014!

            • Cele 6 luni faceau referire la razboiul Malvinelor.Atunci guvernul Thatcher aprobase austeritate bugetara iar Royal Navy urma sa renunte la multe capacitati lucru care nu i-ar mai fi permis prea multe.Deasemenea in arhipelag ar fi venit iarna.Ceea ce insemna frig,zapada si valuri de 30 m.Argentinieinii erau pe uscat si la 400 km de casa britanicii pe mare la mii de km de bazele de aprovizionare.Desigur,administratia Reagan le-a permis accesul la facilitatile din insula Ascension dar si acolo aprovizionarea se facea cu Herculesuri venite din Gibraltar.Dar Galtieri era presat de criza din tara si s-a grabit.Declansearea operatiunii Azul a o oprit greva sindicatelor din Argentina insa la final rezultatul a fost cel pe care il stim cu totii.Si daca nu ma insel s-a deschis din nou sezonul la greve in Argentina.

              • Stiu ca te refereai la acel conflict dar ai zis apoi: „Ciudat ca apele se involbureaza acum cand din nou UK este in proces de reduceri miltare”…

                Situatiile se cam aseamana…numai ca acum UK, in ciuda reducerilor, vad ca mizeaza din ce in ce mai mult pe „heavy stuff”: Apache, Wildcat/Lynx, AW101 Merlin (3 motoare, marfa 🙂 ), Eurofighter, Type 45, QE…probabil daca Eurofighterul de la inceput din proiect era capabil sa fie navalizat, cu siguranta isi cam bagau picioarele in toata investitia cu F-35 si-l vedeam pe pe QE…

        • Stimabilule, îndrăznesc îndrăzneală mare și opinez că nu e chiar așa.
          Faptul că britanicii nu au portavion, ci portelicopter, că nu există nicio modalitate de a trimite întăriri în timp util sau a bombarda acolo (tura trecută măreții RAF au reușit să trimită, prin trei realimentări, UN Vulcan din 1950).
          Zic ei de Type 45, dar idem ziceau de Type 42, adică de-ăla de care au cufundat 2 bucate latino-loverii + nave de debarcare și fregate… că doar oameni (și Mirage-uri) au pierdut mai mult latinii, nave (moderne) au pierdut englezii.
          Am înțeles că ar avea 4-6 EF + un batalion de forțoși, dar îs tare curios ce se împlântă dacă argentinienii bagă la înaintare marineii de asalt (trupe de trupe) și parașutiști. Odată luate insulele, tai-tai british bulldog, își incinerează EF și se predau.
          Locul favorizează inițiativa Argentinei, care între timp are nave de suprafață moderne și submarine nemțești.
          Aviația latină nu e în formă mai bună, dar specialii și restul sunt. Intuiesc că, dacă rumegă problema și planifică mai bine, meciul se poate încheia altfel decât se așteaptă lumea.
          Având în vedere că UK reduce (de foame) forțele submarine, tancuri, pedeștrii, aviație și hâ hâ hâ (bocet) zi maiti Roiăl Naivii… nu știu ce să zic, doar că atitudinea de bulldog rămâne și i-a ajutat în ultimii 1600 de ani în războaie.

          • Bre de cand m-a pus Pavel sa ma documentez vazui urmatoarele: 4-6 EF la britanici, A-4 modernizat la Argentina. A-4 saracu. nu este un avion de vanatoare ci de atac la sol. Cu ce ar putea sa doboare Argentina EF-ul?! In „82 navele specializate AA britanice s-au ecranat una pe alta si si-au blocat una alteia campul de tragere. Type 45 este muuuuult peste tot ce au invatat argentinieni la scoala, iar sub-urile nucleare britanice pot bloca orice debarcare, in timp ce EF-ul zboara relaxat pe deasupra insulelor.
            Juridic lucrurile stau chiar mai rau de atat. In urma referendumului, nu stiu anul, insularii vor in UK cam toti, ori un atac argentinian ar aduce Argentina in prag de razboi cu ONU, basca ca insulele fac acum parte, poate ma insel aici, din teritoriul UE. Britanici mai au si un portelicopter, iar cateva AH_64D …s-ar putea sa schimbe brusc planurile argentinienilor.
            Dupa umila mea opinie Argentinei nici nu-i trece prin cap sa repete greseala din ’82. Face valuri sa nu zica lumea ca nu face, iar odata cu descoperirea in zona insulelor a bogate zacaminte de hidrocarburi, Varu’ Sam s-ar putea sa nu mai fie chiar asa neutru, macar si neoficial. Un atac prin surprindere iese din discutie, asadar…apa de ploaie. Suna bine ca dezbatere, dar in realitate, o astfel de isprava ar arunca Argentina inapoi cu 20 de ani, economic vorbind.

            Apropo de navele moderne ale Argentinei…cat crezi ca valoreaza impotriva unor rachete Tomakawk trase de 1-2 sub-uri britanice?!

            Bla, bla…asta este opinia mea, poate chiar un ajutor dat pe la spate UK Military. Argentina s-a democratizat, are crestere economica, vrea sa devina o tara serioasa si puternica economic, asadar nu-i cred atat de cretini sa dea cu piciorul unui viitor pozitiv, de dragul unor exaltati nationalisti, iar faptul ca presedintele este o femeie ma face sa fiu si mai optimist in privinta intelepciuni conducerii argentiniene.

        • unde armata lor nu a facut decat lovituri de stat.

          Exact ca si a noastra, de altfel…

  8. Bine mai, daca tot cantati prohodul armatei romane, hai sa ne gandim ca ea nu mai exista si o luam de la zero.

    Cu ce incepem?

  9. La motoare e mai greu pentru chinksi,acolo mojicii sunt adevarati maestrii nu degeaba au cumparat motoare de racheta americanii de la ei pentru nave spatiale,oricum daca as fi soldat chinez m-as gandi de doua ori inainte de a ma suii intr-un avion cu motoare chinezesti,un fel de pocnitoare zburatoare,or fi tari ei la artificii dar la motoare pulbere

  10. dl. george (vezi, nu mai zic „domnul”), zisasi vorba mare mai sus. da’ daca anglezii ar avea nevoie de un pretext sa-si mai umble la bugetul armiei? o vorba aruncata de un prieten la nevoie la o adica face mult. parca poti sa stii!? decat sa pape prapaditii europii lirele sterline, mai bine pun oamenii de un portavion. si asa de vreo patru ani nu stiu sa mai aiba vreun vapor numit „Queen Elizabeth”. ar merge la fix pentru o magaoaie noua, ca nici queen n-o trai cat cioara!

    • Teoria Conspiratiei?! La englezi bre?! Nu crez sa fie cazul, ei, englezii adica, sunt un popor democratic…nu fac ei manarii dastea 🙂 Oricum ciudata aceasta reaprindere a problemei Malvinelor, problema care o data cu referendumul s-a stins definitiv dpmdv.
      Iar prezidenta sud-americana chiar pare o femeie serioasa, nu o vad in rolul juntei militare din „82. Da poate ca vrea sa le dea o mana de ajutor…sa nu ram,aie englejii, tocami ei, fara coledzi, adica fara armie moderna! 🙂
      Apreciez chestia cu dl….e un inceput.

  11. Avionul din poza cu eticheta Su-33 este un Su-27 KUB. I se mai spune prin presa vestică Su-33 KUB dar denumirea lui de fabrică este Su-27KUB. Proiectul a luat naștere în anii 80 și s-a numit T-10KM-2 dar nu a fost realizat nici un avion datorită reducerilor bugetare din acei ani. În urma activității operaționale, în special a voiajului din Mediterana din 1996, a cererilor piloților pentru un avion de antrenament dedicat întrucît Su-25 UTG nu era adecvat acestui rol mai ales în ceea ce privește tehnicile de apuntare și decolare, precum și a găsirii finanțării s-a reluat acest proiect în 1998 cînd a fost transformat al doilea avion de pre-serie, T10K-4. Noul proiect a fost denumit T-10KU și era o modificarea a vechiului proiect. Avionul are o cabină cu locurile dispuse alăturat, ca la Su-32/34, dar mai îngustă, iar secțiunea botului este circulară. Are o aripă nouă mai lungă și cu o suprafață mai mare. Au fost reproiectate și mărite ampenajele canard, derivele și ampenajele orizontale, acestea din urmă nemaifiind rabatabile. A fost modificată zona de rabatare a aripii mărindu-se partea fixă, flapsurile aflîndu-se acum integral pe partea fixă, acest fapt ducînd la creșterea spațiului necesar în hangar iar partea mobilă rabatîndu-se vertical. Datorită folosirii materialelor compozite, a unei avionici noi, prin renunțarea la mecanismul de rabatare al ampenajelor orizontale Su-27 KUB e mai ușor decît Su-27K/Su-33 și datorită modificărlor aerodinamice și a sistemelor de control a zborului mult mai agil. Prototipul nevopsit a zburat în 1999 fiind prezentat și la MAKS unde a efectuat și un zbor. A fost prezentat în schema din poză la MAKS 2001 iar la MAKS 2005 a fost prezentat cu motoare cu tracțiune vectorială și ampenaje canard reproiectate. În 2000, fiind pilotat de Pugaciov, era cît pe aici să se prăbușească în urma unor cedări ale elementelor structurii dar pilotul a reușit să aterizeze cu bine și avionul a fost reparat și și-a reluat zborurile. În 2001 a început construcția unui al doilea prototip T-10KUB-2 și conține multe modificări structurale ca urmare a experienței acumulate cu primul prototip. Su-27KUB nu este doar un avion de antrenament ambarcat este un avion multirol datorită avionicii de la bord și a armamentului pe care îl poate folosi. OKB Suhoi plănuiește să dezvolte o întreagă familie de avioane pe seama acestui model cum ar fi: avion de atac, avion de recunoaștere/desemnare a țintelor, evion ECM, avion AEW&C și avion de realimentare în aer, dorindu-se a fi un înlocuitor și pentru avioanele de atac cu baza la sol ale marinei, ca Su-24M și chiar Tu-22M3.

  12. valentin vasilescu

    Recitiți articolul în care China recunoștea că a cumpărat de la ruși linia de fabricație a bombardierelor strategice Tu-22MB, contra 1,6 bulioane, bașca 36 de motoare. Pentru o superputere precum China ce ar fi prioritar ? Să dețină un instrument de presiune în regiune ( adică 100 de TU-22, China nefiind parte la nici un SALT ) sau să riște să-l piardă continuînd să copieze cu aproximație încă vreo 50-60 de SU-30/35 ? Eu cred că această problemă a fost deja reglementată, înainte ca rușii să le semneze contractul cu TU-22.

    • dl valentin,stitzi mai bine ca mine ca aviatzia este legata de tehnica dar si de oameni.ca sa treaca pe tu-22 pilotzilor chinezi le va lua timp,apoi avionica,apoi deficientzell de fabricatzie…dar chinezii nu-s idiotzi-acuma isi joaca dragonul,care e mare si infoiat,dar cind il iei la bani maruntzi,dedesubtul pinzei sint citziva mincatori de orez.dar asta e o chestie dinamica si timpul e posibil sa lucreze in favoarea lor.mai ramine sa vedem ce va fi in viitor cu economia lor,daca poate sustzine inarmarea.

  13. Pînă o să zboare primul Tu-22 chinezesc o să mai treacă ceva timp. Durează să muți fabrica, să începi fabricația și apoi să testezi produsul finit. Tu-22 e un avion foarte complex și chinezii or să-și cam prindă urechile cu el.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *