China si noua conducere politica de la Beijing

China a inceput deja sa disloce drone in zonele disputate cu Japonia si ceilalti vecini ai sai. Astfel UAV-urile chinezesti au fost desfasurate in zona de nord-est, langa Japonia, in arealul insulelor Senkaku sau in zona sudica a coastei.

Cotidianul american Washington Times, citand surse din comunitatea de informatii a SUA, a scris ca drone apartinand Chinei executa frecvent misiuni deasupra Marii Chinei de Sud . Unul dintre modelele chinezesti, CH-4 seamana foarte mult cu drona Predator americana si la fel ca omoloaga sa yankee este inarmata cu rachete care par a avea aceleasi caracteristici cu Hellfire-ul american, putand ataca atat tinte de pe uscat, cat si tinte maritime, cum ar fi de exemplu, nave japoneze ale garzii de coasta.

 

Wing_Loong_UAV_China_Airshow_cropped

CH-4

AVIC UAV demonstrator People's Liberation Army Secret Stealth Unmanned Combat Aerial Vehicle UAV drone unmanned aerial vehicle

Demonstrator UCAV apartinand Chinei

Sursa: Nosint.fr

 

 

Dar China face mai mult decat sa trimita drone pe deasupra zonelor disputate: face chiar manevre militare agresive. Astfel la sfarsitul lunii martie o escadra chineza s-a apropiat si a executat exercitii militare in apropierea unui lant de insule revendicate atat de China, cat si de Malaezia, intr-o escapada cu totul neasteptata in aceea zona a Marii Chinei de Sud.

Analistii zonei asiatice pun aceasta actiune agresiva si foarte rara, pana acum, a marinei chineze, pe seama unei schimbari majore a politicii Beijingului, odata cu inscaunarea noului sef al statului. Astfel noua conducere doreste sa transmita un mesaj fara echivoc privind atat intentile sale, cat si hotararea in rezolvarea disputelor cu tarile vecine, hotarare care pare din ce in ce mai dura si agresiva.

La o privire mai atenta asupra componentei flotilei chineze putem incepe sa intelegem de ce aceste exercitii au fost atat de speciale. Astfel din flota au facut parte nave de debarcare amfibii, nave pe perna de aer, cu infanteristi marini la bord, iar escorta a fost asigurata de cele mai modern nave disponibile ale Marinei Chineze. Nici aviatia nu a fost uitata, zona fiind asigurata de avioane de lupta chineze.

Atolul James, caci despre aceasta insulita este vorba, se afla asezat la doar 50 de kilometri de coasta Malaeziei si la mai mult de 1100 de kilometric de teritoriul chinez, ion sudul insulelor   Spratly, insule despre care RoMilitary a mai scris cu cateva zile in urma. Mai mult decat ata, China plasat deja pe micul atoll o placa pe care scrie foarte clar ca respectivul teritoriu apartine Beijingului!

Astfel impreuna cu lantul de insulate Spratly, China revendica ape teritoriale de peste un million de kilometri patrati in aceasta regiune, in dauna Vietnamului, Malaieziei, Filipinelor sau Taiwanului. Numai insulele Spratly ar asigura Chinei 410 mii de kilometri patrati de ape bogate in fauna piscicola, probabil si in hidrocarburi, dar mai ales ar insemna controlul Beijingului intr-una dintre cele mai aglomerate rute maritime din Asia, cu toate consecintele care decurg de aici.

Iar daca ne uitam la cresterea capacitatii navale a Chinei, atat pe apa, cat si in aer, daca adaugam si reformarea si intarirea Garzii de Coasta, se poate observa destul de usor ca Marele Popor Chinez priveste problema suveranitatii asupra acestor ape ca pe un lucru extrem de serios. Cum vor reactiona vecinii Chinei, mai ales Japonia, in fata cresterii agresivitatii politicii chineze ramane de vazut, deocamdata de notat si tensiunile crescande dintre cele doua Coreei, ori toata lumea stie cine este de facto maestrul papusar din spatele lui Kim-hau-hau…

 

Sursa: navytimes.com

GeorgeGMT

2 comentarii:

  1. Pingback:Tehnologii (episodul 14): China pe tendință (partea I) - Romania Military

  2. Pingback:Tehnologii (episodul 14): China pe tendință (partea a II-a) - Romania Military

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *