Ciudat, foarte ciudat

AVIOANE Craiova – Convocare AGOA 13.02.2019

Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor, la sediul societatii in comuna Ghercesti, str. Aviatorilor, nr.10, judetul Dolj, in data de 13.02.2019, ora 12.00, cu participarea tuturor actionarilor inregistrati in Registrul Actionarilor, cu data de referinta 30.01.2019, avand urmatoarea ordine de zi:

  1. Aprobarea contractarii unor servicii de asistenta juridica externa, pentru reprezentarea in instanta privind contestatia formulata de compania Elbit Systems Ltd. impotriva Procedurii de selectie a furnizorului sistemului de avionica din cadrul programului pentru ,,Modernizarea aeronavelor IAR- 99 din dotarea Ministerului Apararii Nationale in configuratia IAR-99 Super-Soim”.

 

 

Sursa: bvb.ro

AVIO-convocare AGOA 13.02.2019

 

Nota RoMilitary

Pentru cine inca n-a priceput, modernizarea aparatelor IAR 99 clasic si IAR 99 Soim va fi facuta, asta pare a fi intentia cel putin, nu cu avionica de la Elbit (asa cum este astazi dotat IAR 99 Soim) ci cu un alt partener. Deocamdata nu stim cine va fi partenerul…

Daca acest lucru va ramane batut in cuie asistam la o foarte mare surpriza. Mare, chiar foarte mare, de ce au renuntat la Elbit? Din acelasi motiv pentru care croatii nu si-au primit F 16 Barak din Israel?!

 

Actualizare:

Potrivit „Gazetei de sud„, au fost desemnati ca si castigatori americanii de la CMC Electronics Aurora LLC (cu sediul în Illinois, SUA, furnizează sisteme pentru cockpit, echipamente electronice de zbor şi altele), a caror oferta a fost aleasa in detrimentul Leonardo, Elbit Systems si al Lockheed Martin.

În criteriile de selecţie au contat în proporţie de 70% „caracteristicile tehnice ale echipamentelor“ şi doar în proporţie de 30% a contat preţul oferit, a precizat Victor Peţa. „Ne-am gândit să oferim un avion bun armatei române şi la un preţ competitiv. A contat foarte mult calitatea echipamentelor cu care vor fi dotate avioanele «Super Şoim». Avioane Craiova a solicitat iniţial la MApN să precizeze ce îmbunătăţiri trebuie aduse avioanelor Şoim, iar pe baza acelor propuneri, Avioane Craiova a solicitat cereri de ofertă mai multor furnizori. Potrivit membrilor comisiei, oferta companiei americane CMCElectronics Aurora LLC a fost cea mai bună. Şi specialiştii în aviaţie de la MapN au fost încântaţi de această ofertă“, a precizat liderul sindical de la Avioane Craiova, Victor Peţa.

 

62 de comentarii:

  1. Iar se supara consiglierii lui Dragnea ..
    Asta o „vina” domnului General Ciuca , ca le ia stapanilor lui Dragnea painea de la gura ?

    • esti un idiot patentat
      dragnea nu are a face cu contractul de modernizare

      sint tilharii de la MAPN si Servicii

      Cu 124 mil euro se pot cumpara 20 avioane de antrenament ultimul tip, cca 6 mil Euro / buc. Pretul este astronomic
      Poata ca asa scapa tara de Elbit, care a incasat pina acum vreo 5 milirder pe modernizari Mig 21, IAR 99, Puma,

    • Am auzit ca vrea dracnea la telelemorman sa faca avioane sumpersonice….bimotoare si sa le puna piloate pe veorica si carmenika dan, nu p-aia a lu’ jwk, ca aia da la sibiu are fuste prea scurte si poate raci la inaltime si caind face picaj…..lol.
      al dreaq dracnea asta peste tot e bagat…pana si in avionica. mai are sa sa bage in lansarea rachetelor spre marte de la baikonur, ca deh el e cu rusii, si gata o sa se potoleasca.

  2. nu vad legatura intre soim si barak,cazuri diferite din pmdv.

  3. De aici intelegem ca a fost deja derulata o procedura de selectie (cata transparenta!) si ca a fost desemnat un castigator care, in mod cert, nu este Elbit.

    Daca ar fi sa speculez, ori a iesit iar vreun „outsider” ca nu stim sa facem licitatii cum trebuie ori au iesit americanii. Care americani par sa se fi saturat sa li se tot ia painea de la gura de catre israelieni, pe care oricum ii ajuta foarte mult.

    Mai multe despre procedura: https://www.hotnews.ro/stiri-esential-22489932-avioanele-iar-99-vor-modernizate-standardul-super-oim-pentru-124-milioane-euro-ministerul-rii-cerut-aprobarea-parlamentului.htm

  4. Chestia cu „painea” trebuie retinuta aici 🙂 … Sa nu uitam ca si NATO i-a bagat pe cehi in ceata cand a anuntat ca radarele israeliene nu sunt conforme. Cehii stiau ca sunt, au aflat apoi ca au priceput gresit. Mai se-ntampla…
    https://www.rumaniamilitary.ro/de-bagat-la-cap

    Care radare sunt conforme?! Cele produse in tari membre ale Aliantei, of course.

  5. Habar nu am ce se ascunde in spatele acestui comunicat, sper sa nu se blocheze totul. In vara era un mare entuziasm deoarece se dadea drept sigur ca a fost aprobata modernizarea…

  6. Nu mai merge nimic vad la capitolul aparare.

    • Nu sunt transparente și au vicii clare la procedura ….Și legea favorizează aceste contestații. …Dar unele sunt cusute cu ata alba și se văd de la o posta ..
      Poate exista și un interes pe sus în a nu se face ..Sunt niște semne de întrebare? ???

    • Absolut nimic nu merge, hmmm.

      • merg doar pe incredintare directa (patriot hymars piranha) , dar pe licitatii deschise , concurentiale si transparente absolut nici una …daca exisita vreuna sa fie spusa , eu stiu doar anulate sau in curs de anulare …mai radeam de bulgari , o luam si noi tot pe urma lor

        • @fightman,

          Procedeaza corect MApN-ul.
          Nu ai cum da mergi pe licitatii cand e vorba de twhnica militara si de securitatea Nationala.

          Pentru ca nu poti sa pui EGAL intre tipurile de rachete, sau intre tipurile de radare. Difera performantele.
          Poti face licitatii la camioane la barci la costumatie. Dar nu la tehnica avansata!

  7. Probabil s-au deșteptat cei de la Craiova. Dacă vor sa poată exporta vreodată avioane pe piețele tradiționale nu au voie să pună chestii israeliene, țările musulmane nu accepta.

    Unul din motivele pentru care Ucraina ne-a tot luat fatza la exporturile de armament e ca mai toate chestiile modernizate de la noi sunt în diverse combinații cu firme din Israel – de obicei cu lucruri inferioare, proaste, ca după șpăgi numai de alea au rămas bani, nu ca nu ar avea și chestii bune firmele din Israel, dar le țin pentru piețele mai curate.

    • Grigore stie mai bine… GRIGOREEEE, dar se pare ca Elbit are ceva drepturi, obtinute cindva…. ii apartine o parte din proiect..

    • Sincer mi-a lasat un gust amar faza asta cu Elbit Systems si Avioane Craiova. Este bizara! Nu cred ca israelienii au pus pe MiG-21 LanceR, IAR-330 Puma/SOCAT si IAR-99 B SoiM plus pe prototipul MiG-29 SnipeR stifturi si vechituri. Ca s-au luat spagi de catre romani asta se poate. Personal nu cred ca trebuie rupte relatiile dintre Romania cu Elbit Systems in special si cu toata industria israeliana de aparare in general.
      Chiar trageam nadejde ca pe langa cele 21 de IAR-99 s-ar mai fi putut fabrica inca 3 ca FARo sa aiba 2 escadrile de cate 12 avioane fiecare.
      Ce frumos era ca FARo sa fi avut 2 escadrile a cate 18 avioane IAR-99 B Super SoiM(TD) adica in total 36 dotate cu motoare RR-Turbomeca Adour Mk 871, de preferinta fabricate la Turbomecanica Bucuresti si cu o avionica moderna+radar AESA fabricate tot in Romania dupa licenta,….asta ramenea de vazut, poate tot Elbit Systems…..??? Dar cum astea sunt sf-uri ne complacem cu ce avem!!!!

      • Si ce, Elbit Systems e singura firma din lume care poate sa livreze niste avionica? Sau e macar vreo firma care face avioane? Ce avion a facut?

        Sunt firme americane mari care vand avionica in cateva zile cat vinde Elbit in 5 ani, dar la noi castigau israelienii, arabii si turcii toate afacerile in anii 1990 pe baza de spagi. Probabil au fost surprinsi ca nu le-a mai mers, mai ales acum cand pareau astrele aliniate, cu Dragnea si Dancila.

        Pana prin anul 2000 nu era nicio firma occidentala in Romania, in afara de Gepa Electro Center…

        Sa speram ca nu ne intoarcem la anii aia si lucram cu firmele occidentale, nu turci, israelieni si altii de genul asta care ne vand ce au copiat si ei la mana a doua din Vest, dar la pret dublu.

  8. probabil se va lucra cu un sistem compatibil cu F16 MLU.

    Asa cum s-a instalat Avionica Elbit pe Soim, datorita avioanelor Mig 21 LanceR care foloseau tot avionica Elbit,
    Si de aceasta data, trebuie sa avem avioane de antrenament compatibile cu avioanele de lupta.

  9. Poate fi si o chestiune tehnica, se doreste o avionica cat mai similara cu cea existenta pe MLU pe cand israelienii ofera altceva.

  10. Salut. Pai daca am luat f 16 si visam la f 35 ca un caine flamand la os, atunci sa ne dam la la tehnologie hamericana.

  11. Ce-ar fi o licență de la Lockheed Martin pe segmentul trainer 🙂

  12. CMCElectronics Aurora LLC este compania americana. Cica ar fi participat si LM, si Leonardo, dar au castigat aia.

    http://www.gds.ro/Local/2019-01-16/exclusiv-gds-israelienii-se-bat-cu-americanii-pe-banii-pentru-avioane-craiova/

    • Poate nu sunt eu foarte bine informat dar vad ca se lauda cu 3 turbopropuri si niste Hawk finlandaze. Pe cate aparate s-a instalat totusi avionica „CMCElectronics Aurora LLC”?
      Daca va continua sa prevaleze pretul fata de performanta…
      Cum poti sa alegi CMCElectronics Aurora LLC in fata LM sau a Elbit?

    • In articol se mentioneaza la un moment dat ca Elbit ar fi participat la proiectul EW-C130. Nu am mai auzit pana acum de un astfel de proiect pentru Fortele Aeriene. Greseala? Sau nu?

      • ba da sunt puse la aerostar bacau pe herculesurile romanesti

        Upgrade of the Romanian Air Forces' C-130 transport aircraft, in which the Company installed various types of advanced electronic systems, including those produced by Elbit Systems EW and SIGINT – Elisra. The project was executed in cooperation with local companies in Romania, led by the Romanian aeronautical industry.

  13. Inca un contract mimitar castigat de SUA!

    Ce-mi place, am inceput sa cumparam ce e mai bun de pe piata.

    Mi-ar fi placut ca avionul sa aiba si un motor mai puternic…. ala de la Honey Well… slab.
    Sa scoatem un avion capabil. Care sa poata face si politie aeriana, bombardament si scoala de piloti.

    INTREBARE:
    exista vreo posibilitate sa reluam productia la Av Craiova? Sau se doreste doar modernizarea actualelor aparate?
    Noi am pierdut cateva aparare (prabusite) macar acelea sa fie inlocuite. Poatw luam in calcul o serie de aparste noi

  14. Ciudata decizia, Elbit e un nume recunoscut in aplicarea programelor de modernizari, pe noi nu ne-a tzepuit nicicum. La IAR 99 Soim majoritatea programului a fost asigurat de dezvoltarea Elbit . E normal ca sa aiba o parte din drepturile de autor acolo.
    Apoi cate firme se pot lauda cu modernizarea MIG 21, F 4, F5, MIG 29 si asta pe o piata globala?
    Pentru cin spune ca este doar avoinica sa stie din partea mea ca sculele alea fac diferenta intre o platforma mediocra si una reusita.
    De ce vrem Super Soimul? La ce ne va folosi? Nobody knows…

    • Nu are niciun drept de autor pe avion, ala a fost produs inainte de a veni Elbit. Daca livrezi un display nu inseamna ca devii proprietarul intelectual al avionului. Ala e INCREST, sau INCAS cum se numeste acum, firma care a proiectat avionul.

      Elbit are drepturi doar pe echipamentele sale si nu se baga nimeni sa i le copieze. Acum insa schimbate cu avionica americana.

      E o treaba buna, care va ajuta Craiova sa si exporte. Ideal ar fi fost sa faca afacerea cu Leonardo, lucru care ar fi facut avionul si mai exportabil pe pietele traditionale ale Romaniei, americanii lucrand foarte incet cand e vorba de licente de export.

      Insa cu Leonardo probabil s-au temut ca aia au avionul lor de antrenament M45/ 346 (foarte de succes de altfel, ales recent si de Polonia si Israel) si probabil nu ar avea interes sa promoveze un competitor – pe IAR-99 sau eventual sa-l paseze doar la clientii mai sarantoci care n-au bani de M-345/346.

      • Alex nu stii tu ce modificari interne au fost aduse de Elbit la IAR 99 Soim si depinde si de ce s-a semnat in momentul modificarilor. De exemplu pilonii de acrosaj sunt propietate comuna fiindca sunt compatibili est-vest.
        Cablajele probabil au fost proiectate de Elbit sau si de Elbit, conectica, etc.
        Nu stii cat vor sa schimbe sau sa pastreze din avionica actuala.
        Eu as merge pe TA 50 sau M346F Master si gata, cu preluarea Craiovei.

        • Ce sa mai preia aia din „Craiova”? Sindicatele? Datoriile?

          • Depinde ce negociezi cu ei, si datoriile se pot face ceva cu ele ca daca ramane Craiova asa in cativa ani o sa aiba o firma de CNC din Iasi sau Timisoara mai multa tehnologie ca si ei, nu au bani sa investeasca de unii singuri, si nu au contracte, fara centru de R&D nu supravietuiesc facand de 30de ani acelasi proiect

        • Elbit nu are niciun drept de autor decat pe echipamentele produse de el, care acum sunt scoase. Nu are drepturi pe avion, care e proprietatea statului roman.

          In afara de asta, pentru acest MLU vorbim si de avioanele care nu au fost aduse niciodata de Elbit si Avioane Craiova la standardul Soim, ramase chiar in configuratia originala de pe vremea lui Ceausescu.

          Vor fi toate aduse la o configuratie comuna, probabil asta americano-canadiana de care se vorbeste.

          Referitor la ideea cu TA 50 sau M346F, un numar similar de trainere de import ar costa 2 miliarde de euro. Plus suport, piese de schimb de import, etc.

          De ce sa faci asa ceva cand cu cu cateva zeci de milioane de euro poti sa pui avionica occidentala pe trainerele proprii, produse de uzina ta, pe care le poti mentine singur? Si la un cost de program de iti mai raman bani de o autostrada sau de 10 spitale judetene noi.

          Ar fi o mare tampenie sa importam trainere. Nu ma indoiesc insa ca s-ar gasi si niste tradatori care ar profita dintr-o astfel de afacere, care ar ingropa si ce a ramas din industria aviatica romana.

    • Chiar ca nu ne au tepuit :)))))))

  15. Herr Von Renn Weg

    Eu nu inteleg un lucru… MAPN plateste 124 milioane pt programul asta… apoi Avioane Craiova acorda un contract tot de 124 milioane catre Aurora llc aia… intrebarea e: daca Avioane Craiova le da alora toti banii, ea cu ce mai ramane? Nu Avioane Craiova face integrarea avionicii, a echipamentelor iar Aurora doar le furnizeaza/costumizeaza? Sau vin aia de la Aurora la noi la Craiova cu niste tablete si surubelnite si ne spun: „Ia stati de-o parte craiovenilor si priviti cum lucreaza nenea”? Nu inteleg mecanismul economic si rolul fiecarei entitati din tot programul…

    • „Avioane Craiova face integrarea avionicii”
      eventual monteaza pachetele de avionica (HW+SW) furnizate de aia, dupa integrare.

      • Herr Von Renn Weg

        Asta ma gandeam si eu, dar daca tot bugetul proiectului e 124 de milioane, iar Aurora llc primeste 124 de milioane, Avioane Craiova cu ce se alege? Oamenii de la Craiova care cel putin vor monta avionica trebuie sa fie platiti… Oare Avioane Craiova sa devina sub-contractor la sub-contractor? sa fie platiti ulterior de Aurora, care, daca am inteles bine, primesc toti banii? Nu oi fi eu economist, dar ceva pare ciudat…

  16. Aruncand o privire pe ce se pare ca ofera respectivii, pare foarte ok. Chiar livreaza avionica de top si ar fi foarte bine sa avem iar99 echipat in acest mod

  17. IAR 99 Șoim e un avion de antrenament, care poate fi utilizat ca și avion de atac ușor la sol, poate trage după vehicule, sau după elicoptere. De ce atâta tevatură ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *