Coreea de Sud este serioasa

Dupa succesul nesperat pe care TA-50 il are, dupa demararea programului KFX, noul avion multirol cu doua motoare, care si el merge inainte, ba a atras chiar si co-finantare din afara(Indonezia), nici despre programul de constructie de nave militare, nu putem spune ca merge rau. Coreea de Sud este oricum in primii trei cei mai mari constructori de nave si platforme petroliere, experienta au, asadar s-au apucat de programul KDX.

KDX (Korean Destroyer eXperimental) este un program-mama, daca vreti, in sensul in care telul coreenilor este sa-si poata construi singuri navele militare de care au nevoie, si bineinteles, daca iese, poate fac si export. Acest program implica constructia a trei clase distincte de nave, astfel:

KDX-I Gwanggaeto the Great, este clasificat drept distrugator, dar armamentul si deplasamentul  inscriu nava, mai degraba, intr-o clasa de fregate mici. Trei bucati a 3800 de tone au fost deja construite, ultima a fost acceptata de Marina in anul 2000. Poate arunca in lupta 8 Harpoon, 16 Sea Sparrow, torpile si are la bord doua elicoptere. Are rol de protectie a flotei si lupta AS.

 

 

KDX-II  Chungmugong Yi Sun-sin, arata mult mai mult a distrugator, cu al sau deplasament de peste 6000 de tone. Construit pe baza unei licente germane (coca), acest nava are la bord rachete SM-2 si intre ani 2003 si 2008, sase astfel de nave au fost construite si operationalizate.

 

 

KDX-III King Sejong the Great este ultima dintre cele trei clase de nave construite de coreeni si este practic un crucisator, care incarcat la maximum, atinge un deplasament de 11000 de tone, mai greu chiar decat americanul Ticonderonga. Aceasta clasa de nave va avea la bord sistemul AEGIS.

Mai detine si 16 rachete anti-nava SSM-700k Hae Sung, 80 de lansatoare verticale pentru sistemul AEGIS, 48 de lansatoare pentru rachete de croaziera Hyunmoo III si poate lua la bord pana la trei elicoptere, doua in hangare si unul pe pista.

King Sejong the Great este un crucisator multirol, avand capabilitati extinse in lupta antiaeriana si anti racheta, anti-nava si anti-submarin. El va reprezenta pumnul de otel al flotei Sud-Coreene, in viitori ani.

Desi sunt un mare admirator al acestei tari mici de altfel si desi cunoastem cu totii potentialul economic si tehnologic al Coreei, programele demarate local, pentru inarmare ma uimesc. Astfel in ultimii 20 de ani, Coreea a demarat si a si dus pana la capat:

-propriul proiect de tanc

-TA-50, avion de antrenament avansat si LCA

-programul de constructie de nave militare KDX

-programul de avion multirol si altele.

Ba mai mult decat atat, reuseste sa si vanda la export, cel mai recent contract TA-50 cu Filipine, sa-si atraga parteneri, Indonezia, pentru KFX. Seriozitatea acestei tari este extraordinara si desi beneficiaza de o economia fantastica, aceste realizari nu tin neaaparat de puterea financiara, ci de mentalitate lor de oameni muncitori si foarte seriosi. Cand spun ca fac un lucru, apai poti fi sigur ca-l si fac!

 

Sursa: defenseindustrydaily

GeorgeGMT

 

 

 

4 comentarii:

  1. Or fi ei seriosi… ce sa zic, in Romania in schimb se comporta foarte urat in ceea ce priveste angajatii si plata impozitelor/taxelor catre statul roman. Au niste criterii ciudate rau la angajare si platesc execrabil.

  2. Anon de serviciu

    Cînd există voință și la nivel politic (nu doar tehnologic/material/etc.) aici se ajunge.

  3. Zi de lucru de 14 ore.
    Salarii mici comparativ cu restul lumii bune si conditii de munca de neacceptat pentru „lumea buna”.
    Politicul este finantat si sustinut de economic.

  4. Korea pe langa programele enuntate de tine mai sus tin sa precizez si urmatoarele sisteme de lupta moderne pe categorii de forte armate pe care le pot produce:

    Fortele aeriene:
    – avion de antrent si atac usor K-1 Woongbi
    – SAM S-300 PMU2
    – ABM Cheonmae-2 (S-400 Triumf)

    Fortele terestre:
    – tunul autopropulsat K9 Thunder
    – rachetele de croaziera Hyumno- III

    Fortele navale
    – programul de modernizare a submarinelor Type 209, devenint cele mai bune din aceasta clasa
    – fregata clasa Incheon (desi ca deplasament poate fi luata ca o corveta)
    – navele LPH clasa Dokdo pentru transportul elicopterelor
    – nave LPD clasa Makassar – 4 bucati construite pentru Indonezia
    – nave de patrula Gomdoksuri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *