Evoluții Ucraina

Toate informațiile prezentate aici (la unele nu am mai pus link-ul), precum și actualizările care vor urma trebuie luate cu un grăunte de sare. Vom actualiza, pe măsură ce mai apar noi informații. Celălalt articol – „Putin a atacat Ucraina…” a devenit destul de „greu” de ținut sub control așa că vor fi blocate comentariile. Fiecare va putea comenta la acest articol.

razboi rusia ucraina

Astă noapte, președintele Zelenski a declarat că 137 de ucrainieni au fost uciși și 316 răniți în prima zi de luptă. Conform președintelui, forțele ucrainiene au distrus 30 de tancuri rusești, 130 de mașini de luptă a infanteriei, 5 avioane și 6 elicoptere. A confirmat că „sabotorii” ruși au intrat în Kiev.

La 1:45 AM a fost detectată o creștere a radiațiilor în zona centralei de la Cernobîl. Se pare că rușii, în procesul cuceririi zonei, au reușit să avarieze ceva depozit radioactiv.

Conform lui Lloyd Austin, coloanele blindate rusești au ajuns la circa 32 km de Kiev. Americanii susțin că Putin vrea să schimbe regimul politic de la Kiev cu unul mai „prietenos” cu Rusia.

Azi dimineață, reprezentanți ai marelui stat major ucrainian au raportat creșterea semnificativă a traficului aerian – elicoptere deasupra orașului Vîlkov din zona Odesa. Forțele ucrainiene au sabotat un pod peste râul Teteriv pentru a încetini avansul rusesc către Kiev dinspre nord-vest. Se dau lupte la aproximativ 40 km de Kiev, în zona Dymer. Astăzi, pe la 9:45 AM (ora Ucrainei) s-au raportat focuri de arme ușoare la Kiev.

Președintele ucrainian a discutat astăzi dimineață cu președintele Poloniei solicitând ajutorul țărilor din formatul București 9.

Israelul a condamnat atacul Rusiei împotriva Ucrainei:

Minister of Foreign Affairs Yair Lapid: “The Russian attack on Ukraine is a serious violation of the international order. Israel condemns the attack, and is ready and prepared to provide humanitarian assistance to the citizens of Ukraine. Israel is a country that has experienced wars, and war is not the way to resolve conflicts.

Rolul flotei rusești a Mării Negre este momentan limitat la trageri cu rachete de croazieră. Rușii nu au desfășurat încă niciun asalt amfibiu în zona Odesa.

Conform informațiilor disponibile, rușii nu au folosit încă mijloace de război electronic.

Vom continua să actualizăm pe măsură ce apar noi vești. O puteți face și voi în comentarii. Apropos de comentarii, vor fi moderate, „à la guerre comme à la guerre”.

Hartă interactivă, mulțumim Krzysztof!

https://www.map.army/?ShareID=1009059&UserType=RO-SaSZ7wQw

Actualizare, 15:01

S-ar părea că o navă sub pavilion moldovean a fost atacată de ruși în zona Odesa. O navă militară, P28 și mai multe nave SAR ucrainiene, inclusiv remorchere, în zonă. Urmează Moldova?

razboi rusia ucraina

Actualizare, 15:48

Conform ministerului rus al apărării, rușii ar fi reluat aeroportul Hostomel și au blocat Kievul dinspre vest. Sursa aici și aici. Rușii îi acuză pe ucrainieni că folosesc civili ca scut (funny, nu?). Purtătorul de cuvânt al ministrului rus al apărării ar fi spus:

I appeal to Ukrainian citizens. Your nationalist leadership is using the same methods as the terrorists. They want to use you as a human shield. The Russian armed forces will not inflict any strikes on residential areas of the Ukrainian capital.

More than 200 Russian helicopters were involved in the operation (n.n. Hostomel). The success of the landing was ensured by the suppression of the entire air defense system in the landing area, the complete isolation of the combat area from the air and the active conduct of electronic warfare. In Kiev, on Shevchenko Square, installations of Grad multiple launch rocket systems have been deployed to strike at the Gostomel airfield area, where Russian military personnel are stationed.

 

 

406 comentarii:

  1. Celălalt articol – „Putin a atacat Ucraina…” a devenit destul de „greu” de ținut sub control așa că vor fi blocate comentariile. Fiecare va putea comenta la acest articol.

    5
  2. „And I can see Russia from my house”..
    No b*tch,..we CAN!

    9
  3. Dupa harta asta mai e mult pina departe. Chiar daca va cadea Kievul. Depinde cat de multe pierderi in material de lupta vor avea ucrainienii. Armenii in NK au capitulat ca pur si simplu i-au lasat azerii fara armament greu. Apropos, ati vazut asta: https://www.youtube.com/watch?v=qZrgu46DUSE&ab_channel=OneNewsPH ?

    3
  4. WANTED:Putin “mad men ” Vladimir
    status:dead or alive
    reward: just for fun

    12
  5. Site-ul MApN-ului rusesc da eroare HTTP ERROR 418: https://mil.ru/
    I-or fi atacat americanii? 🙂

    9
  6. Cică Putin ar fi dispus la negocieri.
    https://twitter.com/rianru/status/1497177100943564803

    S-a umplut nasul de sânge?

    5
    • Pai si voi plecati dupa fenta lui Putin? Omul cauta sa castige timp, nimic mai mult!

      Trebuie sa mai discute occidentul si de perspectiva armistitiului, ca altfel le sta gandul doar la sanctiuni!

      Ochii pe Odesa-Transnistria!

      5
      • Sigur….spune despre sanctiuni bancherilor italieni si germani,,,,aia unguri sunt mai putin imp….singurii care cu adevarat au aplicat sanctiuni drastice sunt americanii….actori importanti europeni se codesc,,,,,nu isi strica ei relatiile economice cu ivanii…..oare nimeni nu se intreaba de ce Putinel nu ia in serios toate aceste sanctiuni…..

        1
  7. Aviation Safety listează (citând 3 surse ruse) un avion Su-30SM distrus la sol in atacul ucrainean asupra aeroportului din Millerevo:
    https://aviation-safety.net/wikibase/275901

    10
    • Daca se confirma ca le-au atacat ucrainienii un avion la sol in Millerevo (deci un atac pe teritoriul federatiei ruse) este o veste cum nu se poate de buna.
      Asta este si solutia. Sa duca razboiul un pic si pe teritoriul rusilor ca sa vada si ei ce bine este cand stai cu morcovul adanc in fipt in partea dorsala.
      Pentru astea doua zile de razboi respectul pentru ucrainieni !
      Sper sa le iasa pe nas la rusi invazia asta si momentul asta sa fie inceputul sfarsitului pentru nebunul putin si gasca lui de oligarhi dezaxati,

      61
  8. Niprul este un obstacol destul de redutabil pentru rusi.Numai sa vrea ukraineni sa se apare pe nipru.Daca s ar decide retragere pe nipru este imperativ sa se blocheze orice tentativa ruseasca de a face capete de pod.O alta chestie importanta este ca o posibila aparare pe nipru ar scurta frontul si ar permite dizlocarea unor trupe ca sa ajute kiev ul.

    8
    • In noaptea asta ar fi momentul ideal, problema e ca va insemna o abandonare a populatiei din partea estica si o va trimite direct in bratele lui Putin.

      3
      • Corect, dar uneori trebuie luate decizii extreme. Singura chestie care ar dauna rau de tot rusiilor este un razboi pozitional dus pe nipru.

        4
        • Corect, asta cred si eu. Rusii vor sa termine repede, daca intra in infundatura Putin are de dat f multe explicatii populatiei. Sper sa aibe suficienta minte conducerea ucraniana sa faca acest gest, dur dar practic.

          1
  9. Dacă nici după acest conflict nu vom invata ceva,atunci chiar ne meritam soarta. Rusia a ocupat insula șerpilor și vor inghitii curând și R.Moldova. Biden a avertizat că ambițiile lu Putin nu se vor oprii la Ucraina și va merge mai departe.Sanctiunile sunt apă de ploaie și ptr că rușii sunt rezistenți la saracie. Iar in occident mai devreme sau mai târziu vor apărea fisuri.
    Toată stima militarilor ucrainieni,care au luptat și încă mai lupta

    22
    • Liviule – Moldova si-o cam merita. Au facut mereu pe istetii sugand la 2 vaci pana sa realizeze acum ca sunt in curu gol. 30 de ani au avut la dispozitie sa se hotareasca. Basescu le-a propus ieri ultima sansa: sa renunte la Transnistria si sa ceara unirea. Dar….n-o vor face. Asta e …. cat timp au moaste si biserici unde sa se roage ” fereste-ma Doamne de mai rau” – ca asa e romanul mioritic – nu e nimic pierdut …sunt obisnuiti sa fie regulati fara intrerupere

      27
      • ce o meritat ?
        tu vb de o tara sau d e vecinul taud e la bloc care nu cotizeaza la baut ?
        noi de 30 d e ani avem Transnistria ocupata nea legato de gat rusii tocmai din cauza asta,. au 30 d eteleviziuni rusesti tot ce vreai in materie de media.
        lasal pe BAse c eo zis el odata la un sprit.
        Concret cate televiziuni are Romanai in MD ? la subiect ce pregatiri ce plan are Romania ??
        eu sunt unionist si tremur de frica la Chisinau, daca cade Ucraina suntem pierdurti fratilor.
        Ne lamentam si bagam strimbe dar asta e situatia am facut cu totii prea putine ca s a evitam acest moment.

        27
        • Nu mai exista Pro TV, Digi 24, TVR în Republica Moldova?

          1
          • EXISTA si ami sunt cateva – dar conteaza prea putin cu stirile lor palide sociale pe linga urganaul de propaganda putinista care dureaza de la indepenedenta pina in prezent.
            unii fara substanta cenusie repeta tezele ruseti si dau vina pe Unioniste pentru razboiul de pe nistru
            dupa 30 de ani de TV rusesc Kemlinul cu ortaciilor Voronin Dodon si geniul propagandei Tcaciuk au lasat seminte antiromanesti adinci in capetele prostilor.
            Noroc cu internetul asta tienrii s emai informeaza si populatia ctiva de la oase tinerii- studentii, elita activa e pro-unire e pro-europa toti care sustin partidele democratice si pe MAIA SANDU .
            toata nadejdea e anume pe acest segemnt oamenii care gandes rationa se informeaza si au discernamint..
            Restu e glaota proasta edicata de televizorul rusesc.

            4
        • Ai dreptate Igor!eu nu înțeleg de ce Romania nu a făcut un post de limba rusă sau alt tip de canal media în Moldova care sa ofere o alternativa la cele rusești !

        • Merge greu Google Translate?!

      • @ Dan
        Fără surpare,
        Dar cred ca vorbesti prostii
        Ce sa facă românii din Republica Moldova
        Sa i-a exemplu de furat de la noi
        De la justiția noastră corupta pana in dinti, cu ieșire la pensie pr pedepsele gen amenzi de parcare
        Ca si milițieni ieșiți la pensie tot înainte de vreme pt ca se înțeleg bine cu toate rețelele mafiote din tara
        De la inzestrarea noastră PDF
        De la factoru inuman din semege si ceseateu

        Tb sa vezi ca aia au Transnistria si Găgăuzia pe teritoriu lor
        Cu trupe ruse in Transnistria

        Cât crezi ca am rezista noi dacă am avea rusi la vreo 100 de km de capitala

        Vezi ca si noi puteam intra in NATO si UE mai repede
        Dar a avut grija națiunea votând pesede ciuma roșie
        Ori vezi ca aia ministeriabili de la pesede sunt membrii in diverse comitete si comiții rusești – începând de la șeful curtii constituționale si restu

        Vezi cum s-au vândut fabricile de aluminiu, rafinării si combinate siderurgice si alte pe bani de nimik la rusi – cu acoperire diplomatica ca tb sa ne înțelegem bine cu rusii ca nu ne-au luat decât tezaurul
        Caută vezi cum a vândut nastase rafinăria către lukoil – a declarat chiar rl ca era o discuție de la guvern la guvern

        Vezi ca arhiepiscopu de Constanța nu se lasă
        Tb sa arate la toți cine e stăpâni lui
        A descoperit ca unii care au produs razboiu asta au fost provocați – ceva cu o emisiune la radio

        Lasă-i pe românii din Republica Moldova in pace
        Ca in mâinile rusilor i-a mai lăsat de cateva ori regii de carton si conducerea zero barat a armatei române

        13
    • Stima si respect!

  10. https://mobile.twitter.com/DSM4USA/status/1497018827229786115

    Și unul măcar dacă a doborât, ținând cont de superioritatea aeriană rusească, tot ar fi ceva.
    Dar după cum știm, prima victimă a oricărui război este adevărul.

    7
  11. Personal, nu am deloc incredere in „asigurarile” guvernantilor sau ale NATO ca nu se pune problema la noi de razboi, pentru ca noi avem o „cupola” invizibila antiglont, antiracheta si antitanc, plus cheptan-america si var-su, superman.

    11
  12. dpmdv deja și iar occidentul se pierde in detalii și merge cu frâna de mână trasă.
    mihăeanu avea dreptate când își exprima frustrarea vis a vis de evoluția alianței in zona asta după aderarea noastră și zgureanu la fel vis a via de conducerea noastră politică și militară.
    îngirjorările și vigilența lumii libere începe să mă irite la maxim.toți o ard în conferințe,întâlniri,întruniri,csat-uri obosite si dialoguri bilaterale cand aparent se stia si data si planul rusesc la nivel inalt.
    noi avem tot dreptul sa ne dăm cu pærerea ,ei însa au toate datele in timp real si trebuie sa actioneze.

    19
  13. Nici eu. Vad ca „aliatii” NATO trimit la greu trupe si armament in Polonia si tarile Baltice si cam neglijaza Romania.

    5
  14. Eu incep sa cred ca rusul si-a facut gresit calculele…
    Se astepta ca ucrainienii sa nu lupte, sau sa opuna rezistenta slaba…sincer si pe mine m-au surprins placut ucrainienii din acest punct de vedere…

    Acum are o mare problema: trupe sa ocupe tara nu are destule in teren si nici de unde sa aduca, punctual poate lovi puternic trupele ucrainiene dar nu poate tine sub control zonele „eliberate”, pur si simplu nu are destui oameni…

    Daca ucrainienii mai rezista cateva zile balanta va incepe sa incline in favoarea lor…

    Vad ca rusii incearca sa nu distruga infratructura, zone civile pe cat posibil, se gandesc probabil sa nu aiba cheltuieli de reconstructie, cand incep sa faca asta eu zic ca e un semnal clar ca incepe sa le fuga pamantul de sub picioare…

    Inca e departe de a fi clar rezultatul final…

    38
  15. Sper că nu e adevărat:

    The commander-in-chief of the Ukrainian armed forces says a Romanian-flagged ship was targeted by a Russian warship 12 miles from the port of Pivdenny.

    https://mobile.twitter.com/COUPSURE/status/1497183436657901569

  16. Tre să recunosc, nu mă așteptam la asta de la Putin, cred că simte că se apropie de capătul vieții și vrea să rămână într-un fel sau altul în cărțile de istorie.

    Articolul 5 nu a fost pus niciodată la încercare, e dispus americanul, britanicul sau francezul să riște anihilarea nucleară pentru polonezi, români sau baltici?

    Acum vom vedea ce înseamnă de fapt lumea civilizată, cu toate valorile ei.
    Rusia ar trebui să aibă interzis de la orice, toate bunurile externe înghețate și embargo total, să clocească in propria spuză, să simtă tot oligarhul rus care s-a obișnuit să șmecherească pe la Monte Carlo, Miami sau Dubai cum e la plajă în Crimeea sau la Soci. Poate se satură careva și-l mazilește pe Putler.

    20
    • „Articolul 5 nu a fost pus niciodată la încercare, e dispus americanul, britanicul sau francezul să riște anihilarea nucleară pentru polonezi, români sau baltici?”

      Inexact !
      Pe 12 septembrie 2011 a fost invocat în urma atacului asupra SUA.

      „12 septembrie 2001: NATO și țările partenere condamnă atacurile și oferă sprijin Statelor Unite. Aliații decid să invoce articolul 5 din Tratatul de la Washington – clauza de apărare colectivă a Alianței – pentru prima dată în istoria NATO, dacă se stabilește că atacurile au fost îndreptate din străinătate împotriva Statelor Unite.”

      de pe site-ul NATO
      https://www.nato.int/cps/fr/natohq/topics_8189.htm

      13
      • Pai… se pune ca punere reala la incercare? Una e sa te atace cu bombe niste desculti refugiati in -Stan, alta sa te bombardeze la granita din 3 parti o putere in sensul conventional. Litera vs spiritul legii.

    • „Articolul 5 nu a fost pus niciodată la încercare, e dispus americanul, britanicul sau francezul să riște anihilarea nucleară pentru polonezi, români sau baltici?”

      Pe lângă ce zicea Mircea mai sus….
      Dacă NATO e doar pt „dulăi” ,adică US, UK, Franța, samd și balticii, noi, bulgarii, sau pt orice membru atacat, mare sau mic e de genul să vedem, să negociem, atunci NATO nu există….

      Zic și io…

      2
    • Io am zis-o de mult. Fara un embargo total, economic si diplomatic rusia o sa-si vada de treaba in continuare. Sanctiunile astea sunt luate asea la ‘sto, cam cum a luat si guvernu’ nostru competent impotriva COVID (interzicerea circulatiei in timpul noptii, cand de fapt nu circula nici dreaq, ca lumea doarme ca merge la munca a 2-a zi, etc.)

      rusia scoasa din SWIFT, anulate toate zborurile spre/dinspre, inchiderea ambasadelor, so on.

      Ah, era sa uit. Un tribunal international pentru crime de razboi, cu dedicatie pentru piticu pe tocuri. Arestat si judecat cu prima ocazie cand iese din rusia.

      Indiviu-i un infractor. Cu infractorii nu se negociaza.

      5
  17. Eu ma mir ca internetul si telecomunicatiile mai merg in Ucraina. Oare avem si noi vreo contributie?

    E clar ca informatiile colectate de diverse asset-uri NATO merg spre partea ucraineana si-i ajuta mult.

    Apoi, se pare ca structura de comanda a armatei ucrainiene este functionala iar tactica aplicata imi aduce aminte de ce pregateau finlandezii acum ceva vreme.

    5
    • Nu au nevoie de panica intre civili.Cel mai ok pt ei e ca oamenii sa stea cu capul la cutie,cu nasul in net.Lupta informationala nu poate fi data daca nu poti transmite informatii.

      3
      • Doar ca asa pot transmite si unii si altii. Eu zic ca va fi un semn ca rusii au dat de belea tocmai cand vor incepe sa taie comunicatiile.

        4
      • Da, clar, e bine pentru ei ca merg, ma mir ca rusii nu prea au reusit sa influenteze chestia asta, nici macar in zonele din est. s-a transmis razboiul practic live pe internet ba chiar mai devreme vedeam pe twitter apeluri sa numai dea din camerele de cc tv ca se prind rusii si asta nu-i ajuta pe ucraineni.

        1
  18. Americanii s-au miscat mai bine la invazia Irakului. Cu toate ca au avut si mai multa rezistenta din partea irakienilor pe AA si blindate.

    5
  19. Este pe telegram un canal Intel slava z …și apar acolo info, video etc….aduc ăștia pe ceceni in Ucraina….

  20. daca aveti informatii cu pierderile rusesti… postati-le cu link va rog

    • Cauta pe Twitter canalul lui oryx. Acolonai pierderile de ambele parti in echipamente. La capitolul oameni e greu de spus. Ținând cont ca rusii si ai adus si creatoriile mobile cu ei nu cred ca vom stii vreodata.

      5
  21. Ce stiti de regimentul Azov? lupta in Kiev sau este pe frontul de Est?

    2
  22. President of Russia rapus 🙂

    The connection has timed out
    The server at en.kremlin.ru is taking too long to respond.
    The site could be temporarily unavailable or too busy. Try again in a few moments.
    If you are unable to load any pages, check your computer’s network connection.
    If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure that Firefox is permitted to access the Web.

    2
  23. Pentru R Moldova a batut ceasul al 12-lea, acum trebuie sa se hotareasca.
    Se lasa inghitita de piticul atomic sau solicita oficial protecte NATO, sunt convins ca pot gasi o forma juridica, daca isi doresc asta.

    4
    • Opțiunea e una singura.Referendum imediat cu 3 propuneri
      1.Renuntam la Transnistria?
      2.Renuntam la Gagauzia?
      3.Ne unim cu România?

      Restul e pishwasser.

      Noi avem tot o opțiune sa le futem creierii rușilor.La fel și americanii.Acceptam asta sau nu.

      Războiul se câștigă cu atac.Cand o iei în freza,singurul mod de a reface moralul și spiritul ofensiv e cu mici victorii locale.
      Pt vest sa pierzi Ucraina și sa iei Moldova e fix pe acest tipar.

      20
  24. „A Smerch MLRS missile’s empty canister for the cluster bomb munitions hit directly the street in Kiev city.”
    https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1497172785281470467

    Mai stiam eu pe unii care plantau panselute…

    3
  25. Ivanii au mai tras inca in vase civile, se spune ca este Ro, dar unii au descoperit ca este cu pavilion R Moldova.
    „The commander-in-chief of the Ukrainian armed forces says a Romanian-flagged ship was targeted by a Russian warship 12 miles from the port of Pivdenny.”

    https://twitter.com/COUPSURE/status/1497183436657901569/photo/1

  26. Acest canal de youtube care suna foarte american pare destul de informat! Eu il urmăresc.

    Un avion spion Artemis patrulează toata granita României.
    https://youtu.be/Dz2JsCrNaAE

  27. Verificati inainte sa postati daca a mai postat cineva inainte. Pe scurt, cititi si dupa aia postati. Comentariile care reiau acelasi eveniment postat deja de altcineva vor fi sterse.

    9
  28. A inceput inarmarea civililor ucraineni:

    https://twitter.com/nexta_tv/status/1497177697553764357

    E mare inghesuiala pt. ai intimpina cum se cuvine pe rusi.

    8
  29. Vad ca un avion ukrainean a reusit sa decoleze din kiev(cod 07) si mai sunt vreo 3 de transport care se pare ca au decolat de pe la Lviv, tot ukrainene.

    2
  30. Cine știe , cunoaște. Mig-29 nu e chiar o târâtură însă trebuie sa-l cunoști. Totuși a fost contraponderea URSS-ului la F16

  31. treaba e clara, daca ucrainienii nu se retrag pe Nipru sa disponibilizeze trupe si tehnica pentru Kiev, in max 2 zile Ucraina e gata, Orcum trupele lor din est nu cred ca mai au linii de aprovizionare ca sa reziste.
    Vestul este blocat in birocratie, interese meschine, reguli idioate (a ajuns ca Cipru sa se opuna prin veto..) si anchilozat in reactii.
    Zelenski afla pe pielea lui ca vestul este marsav asa cum si Saakashvili a aflat acelasi lucru in 2008.
    https://www.stiripesurse.ro/disperare-totala-dupa-ce-a-acuzat-nato-ca-l-a-lasat-singur-zelenski-cheama-civilii-europeni-sa-apere-ucraina_2260515.html
    Daca Putin ia Ucraina fara sa pateasca nimic (si se vede ca are peste 90% sanse), e clar ca trebuie sa emigram cat mai aproape de Atlantic, pentru ca in orizontul a 10 ani Ro se va intoarce in timp la nivelul anilor ’90 cu o democratie „originala” daca vrem benevol daca nu, se stie reteta.
    Nu exista nicio diferenta de abordare a vesticilor fata de anul 1938 cand Cehoslovacia a servit ca hrana pentru trufia unui capcaun.
    Morala e simpla, vesticii reactioneaza doar atunci cand se simt amenintati direct, altfel vorbe multe si strangeri de mana.

    17
    • Trupele ucrainene de la Est de Nipru au sanse sa ramana acolo, blocate, nu cred ca se mai pot retrage… Probabil mizeaza pe o rezistenta de inca cateva zile pana s-o semna vreun armistitiu ceva, in vreo forma sau alta.

      4
    • Mie mi se pare ca, in conditiile de teren din Ucraina, orasele sunt adevarate „fortificatii”, pe care nu are sens sa le abandonezi prematur.
      Sa fim seriosi, dupa ce au rezistat eroic, de ce sa abandonezi Harkov sau Mariupol? Sa iti expui convoaiele in miscare atacurilor aeriene si ambuscadelor? Sa ii faci pe rusi sa isi atinga toate obiectivele intermediare?
      Nu ar fi mai logic sa duca lupte d guerilla in orase? Plus ca daca mobilizeaza, vor avea superioritate numerica daca nu au deja.. Si atunci, cu trupele ruse atancand pe trei linii care nu se pot sustine una pe alta si „impotmoliti” prin orase, nu ar fi expuse unor contraatacuri? Nu ar avea probleme in a-si pazi liniile de aprovizionare?

      12
      • In 1-2 zile nu vor avea cu ce sa-i aprovizioneze pe cei din est.
        Solutia de retragere este dura dar sanatoasa, pastrezi armata, pastrezi statul si dai sange la greu ivanilor pe un aliniament usor de aparat cu ruta de aprovizionare sigura in spate.
        Gandirea asta de orase fortareata este overkill, a fost patentata de Hitler in ww2 si a dus la decimarea Wermacht-ului in 6 luni.

        4
  32. Respect….sa reusesti sa dobori un Su 35 cu un 29,,,,asta demonstreaza ca tre sa ai si skill nu numai tehnologie in razboi,,,ca intotdeauna de altfel.

    2
  33. Spetznatz incepe sa loveasca

    O ambuscada a unui convoi cu munitie AA si AT
    https://twitter.com/Mukhtarr_MD/status/1497200077659643907

    Am mai vazut un filmulet cu mai multe vehicule ce pareau sa fie o baterie BUK cu celelalte hangarale si camioane insa nu-l mai gasesc. Pareau sa fie in deplasare, nu disturse de SEAD

    Su-27 ucrainean in zbor, iarasi mi se pare incredibil ca aviatia ucraineana mai are capacitate sa riposteze
    https://twitter.com/ChristopherJM/status/1497202479720804356
    https://twitter.com/MarkSnap4/status/1497204039599017990

    alte postari zic de inca doua avioane ucrainene

    unde-s Sukhoaiele nou noute rusesti? Coplesitoarea forta aeriana neosovitica? Le dau astia rusinea cu vechituri din anii 80.

    8
  34. cel mai nou sistem spy al US ARTEMIS ne patruleaza dar si spioneaza pe muscal

    https://fr24.com/CL60/2aef065c

    1
  35. Pe Digi24 au au aparut imagini cu cateva mii de ceceni stransi si pregatiti sa plece la lupta. Kararov a strans carnea de tun si o trimit pe front, sa nu isi mai inrautateasca Putler imaginea in rusia. Urmeaza, probabil, cazacii.

    Pe mine Basarabia ma pune pe ganduri! Prea multa liniste in Transnistria!

    3
  36. Pare că vor fi tratative la Minsk.
    Personal bănuiesc că dacă se realizează , vor fi de genul:
    ” semnează fiecare foaie și ciocul mic ” .

    De fapt Putin a spus cu ceva zile in urma ce vrea :
    – nici o ambiție de a intra în NATO.
    – Desființarea armatei Ucrainei. ( vor asigura forțele ruse apărarea națiunii prin baze militare permanente )
    – Federalizarea Ucrainei.
    – Recunoașterea teritoriilor anexate. Începând cu Crimea.
    – Un nou guvern ( și parlament) curățat de ” naziștii ucraini”.

    Nu a spus veci de le oferă în schimb. Gaz și petrol ieftin?
    Ceva bani pentru reconstrucție ?
    Vom vedea.

    De remarcat că chinezul a vorbit telefonic cu Putin. Cerând negocieri.
    ( ce se știe mai puțin , China a cumpărat direct și masiv cereale ruse. Ajutor frățesc în condiții deosebite )

    5
    • Not gonna happen! Acum e momentul sa-i dea peste bot piticului schizofrenic.Acum ori niciodata! Dupa asta sper ca Romania si Polonia vor colcai de arme.Si Ungaria sa fie exclusa din UE si din NATO.

      19
    • O dqa, cereale ruse, ceva milioane de ruble, sa compenseze ceva miliarde de iepuroi….

  37. Estonia continuă să trimită Javeline în Ucraina:
    https://twitter.com/phildstewart/status/1497188681358139393

    11
  38. Acum ar fi un bun moment sa-ti faci cunoscute produsele tale locale: anti-tanc si anti-aerian daca produci asa ceva.

    Probabil polonezii o sa aiba reclama la PIORUN daca le-au dat-o deja ucrainenilor.

    Noi ? Nimic? nu CA94, nu CA95, nu tu racheta antigrindina, nu vreun oerlikon pentru pasarile rusesti de zboara asa de jos, nu tu aruncat cu aghiazma dupa Satana?

    6
    • noi tot cu soft power-cyber warfare externalizat la cativa pasionati ca epoletii si tinichilele noastre din varf s-au trezit din somn si mai pun de un csat.

      5
  39. Un video cu incidentul in care un blindat rusesc a trecut peste o masina civila:

    https://twitter.com/BabakTaghvaee/status/1497213543837544449

    Se pare ca e o coloana ruseasca de aparare AA care a intrat intr-o ambuscada, vocile de pe fundas spun ca sigur camionul Gaz nu este al lor.

    5
  40. Oare vor semna si ei cit mai repede pt. cele 4 corvete + fregatele? Sau inca nu s-au convins? Pe astia de la minister si MApN ar fi bine sa faca o vizita. Sa vada exact ce ne-ar putea astepta.

  41. Băbăetzi, dar pe timp de noapte, 2 drone cu transponderele oprite nu ar putea să facă un ocol, să pară venite dinspre Ucraina și să lovească depozitul ăla de la Cobasna? Sau și alte ținte din Transnistria.
    Să vadă și rușii cum e la primire, undercover așa, că tot incendiau ei depozite de muniție prin Cehia și Bulgaria.
    Părerea mea, hâc…

    47
    • iexact, da’ cand n-ai c..ie, ca de creier ce sa mai zicem…
      In fine, noi stam si ne uitam de pe margine scuipand coji de seminte.

      Eh, Io aseara facui un mic adaos la articolul cu invazia Ucrainei, mai pe la urma, asa, pe sub radar… aveam niste intrebari mai retorice.

      5
    • Rusii sigur au ceva awacs de al lor in aer. Sigur ar vedea cine le trimite si asta iar ar fi un motiv pt scelerat sa ia decizii tampite.

      4
  42. Două știri de ieri pe care nu le-am văzut postate despre ajutorul în „lethal defensive weapons” pe care îl va primi Ucraina din partea US:
    https://www.defensenews.com/global/europe/2022/02/23/pentagon-studying-fallback-supply-lines-to-ukraine-in-case-of-expanded-russian-invasion/

    Nancy Pelosi a indicat și valoarea ajutorului care se discută acum în Congres = 600M USD
    https://www.usnews.com/news/world/articles/2022-02-24/u-s-congress-to-provide-600-million-for-new-ukraine-weapons-house-speaker-pelosi

    2
  43. Cred ca cea mai importanta lupta se da de la inceputul invaziei la Chemihiv.Acolo este efortul principal al rusilor si cele mai bune trupe ucrainiene.Pana nu cade Chemihiv trupele rusesti de la Cernobal si din mlastinile Pripiat nu pot inainta spre Kiev ca raman cu flancul stang descoperit.Au trimis rusii toate rezervele din nord acolo,si totusi inca sunt blocati….pare a fi Stalingradul ucrainian acolo pentru rusi…

    13
  44. La punctele de intrare in tara nu se vede nici o organizare coordonata din partea autoritatilor noastre. Un primar burtos de langa vama Siret (parca) vorbeste la un post TV, habar nu are de nimic, e paralel cu orice intrebare a reporterului. Iar i-au suprins evenimentele cu pantalonii jos pe politrucii astia incompetenti! Cat de jenant! Doar niste bravi voluntari, care ii intampina cu ce pot!

    16
    • la ce te asteptai cand problema prefectilor si primarilor este aprobarea girofarului pe masinile cotizate de noi prostanii?!…si salarii,pensii,beneficii si protocol fara numar.

      16
  45. Ucraina se tine bine, nesperat de bine, Putin imi greaza greata, acelasi limbaj sovietic: nazisti, fascisti, drogati. Omul asta ar merita un sut in fata doar pt ca exista.

    In alta ordine de idei armata rusa nu m-a impresionat pana acum absolut deloc. Ori ucrainenii lupta la modul foarte serios, ori rusii sunt niste zdrentarosi, buni de nimic.

    Evident ca rusii n-au onoare, dar nota bene, nici prea mult succes militar. Discutam totusi de o armata ucraineana aproape desculta, in fata fortelro militare (o parte a lor) a celei de-a doua super-puteri a lumii.
    Super-putere care se tot lauda cu armamnet fain si trupe bine instruite.

    Coruptia i-a mancat probabil pe rusi pe dinauntru.

    55
    • Si eu sunt placut surprins, Sper sa ii iasa pe nas lui Putler.
      Cauzele sunt, in opinia mea:

      – Pregatirea militara cu ajutorul vesticilor
      – Spatele la zid – face minuni.
      – In cei 8 ani de conflict si-au rotit trupe in Donbas in asa fel incat sa capete experienta de lupta.
      – Au un presedinte care desi are minusurile lui i-a inspirat pe oameni – nu a plecat in vreun buncar

      26
    • Din pacate vin 10k de ceceni. Se duce naibii tot.

      3
    • George, în anul 2003, SUA și UK au luptat impreuna, impotriva armatei irakiene, pana ce au invins-o, din data de 20 martie pana pe 01 mai.Fata de armată ucraineană, armata irakiana nu a beneficiat de ajutor logistic și consiliere militara prompta din partea unor tari foarte avansate și cu multa experienta militara asa cum este acum SUA.Practic, SUA și UK au luptat 40 de zile împotriva trupelor irakiene pana ce au obținut victoria.

      6
    • chiar nu ma pricep la ducerea razboilui modern, vb … dar ma asteptam de la rusi la ceva gen desert storm super tavalug, si nu e deloc asa. E din cauza ca ucrainenii s-au pregatit, pana la urma vin din aceeasi scoala, sau cumva rusii incearca s-o ia mai incet astfel incat sa nu enerveze populatia mai mult decat trebuie?

      posibil sa fie o intrebare aiurea, ma scuzati anticipat

      3
      • Poi când au prins ucrainienii in ambuscada cu Javelin și NLaw un convoi de 7 tancuri și blindate pe care l-au distrus , au doborât KA 52 , au doborât avioane de lupta , pana la urma și soldații ruși sunt oameni și ei … o mai dau și ei din stânga in dreapta când văd ca se lasa cu baie de sânge , iar dacă e adevărat ca au murit pana acum 2800 de soldați ruși , e groasa treaba …

        • Nu e groasa deloc,Putin in marinimia lui a facut un lucru destept,a dat ,spre deosebire de 2014,dreptul mamelor din rusia ai caror copii mor in Ucraina voie sa se mandresca cu fii lor morti in lupta contra nazismului ,pt ca desi o sa ii arda in crematorii o sa le trimitata decoratii acasa,indiferent ce genocid au comis in ochii altora

  46. Sper sa ramana impotmoliti rusii in Ucraina.Daca rezista ucrainienii o sa fie groasa pentru piticu atomic psihopat.Noi nu putem oferi sprijin militar gen cateva zeci de Apra si niste Spike macar? Gen sa le trecem granita si sa le dam imprumut ucrainienilor sa ii mature putin pe rusi?

    10
  47. Stiti cumva cum putem ajuta refugiatii? Vreun cont pentru donatii?

    2
  48. Am si eu o cateva curiozitati – nu sunt specialist:
    – de ce nu arunca in aer pista aia lunga de la Hostomel ? Ca inteleg ca rusii tot insista sa atace acolo ca si punct de plecare pentru Kiev.
    – de ce nu le dau cateva balistice la Gomel unde se strang aia pentru desantul aerian ?

    Ms, va citesc de mult insa abia acum comentez si eu.

    12
  49. Javelin-uri vin si vin

    https://www.defensenews.com/global/europe/2022/02/23/pentagon-studying-fallback-supply-lines-to-ukraine-in-case-of-expanded-russian-invasion/

    se pregateste probabil si o retragere controlata, a devenit destul de problematica pozitia trupelor din est

    3
  50. Se dau lupte in Melitopol: https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/t16s80/melitopol_firefight_right_now/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=iossmf

    Also sunt unele posturi pe twitter ce zic ca a fost strapunsa apararea ucraineana de la Kharkiv

  51. Putin cere armatei ucrainiene arestarea lui Zelenski . Foarte probabil s-a pus o recompensa in bani pe capul lui Zelenski in speranța unei trădări din partea unor elemente alte armatei ucrainiene …

    1
    • am si eu una pt.putinache vladimir.

      4
    • Cred ca NU merg lucrurile pe front conform planificarii.
      Și Putin cred că începe să aibă probleme. Inclusiv la intern.

      Și dacă a doua divizie motorizata , Tamanskaja , aia amplasata la Moscova iese pe străzi cu toată dotarea și arestează nebunul ?
      A ieșit cindva cu tancurile să îl sprijine pe Elțin.
      Tamanskaja e una dintre cele mai bine dotate divizii ruse și intens instruită.

      11
    • Aflăm noi până dimineață.

      2
  52. Oameni buni, tot ce se discută acum e caduc, informațiile sunt încă prea calde și sint așa atinse de propagandă (de ambele trei părți 😉 ) că deabia peste 5 ani vom ști exact ce și cum a fost.
    Restul e blabla și „analiză” a specialiștilor de tip Radu Tudor sau Cristian Diaconescu sau mai rău „Cozmin” Gușă.
    Adică cum zice anglo-saxonu, hogwash.

    4
  53. Abia pot sa cucereasca Ucraina, nu inteleg cum viseaza ghena asta de tara de lumea a treia cu pretentii de superputere sa razbeasca intr-un razboi cu NATO. America singura i-ar face terci intr-un razboi conventional. O tara de betivi si curve cu fantezii de maretie, n-au dat mai nimic bun umanitatii, pana si Romania are pib/capita mai mare ca ei.

    48
  54. nu am inteles,propunerea de negoiciere cine a lansat-o…ca parca vv.putin a cerut lichidarea lui volodimir.

    • Ceea ce ma frapează e ca putin are exact limbajul lui iliescu de acum 30 de ani, neonazisti drogați..
      Au fost sigur la aceeași școală și n-au evoluat deloc.
      Cred că rușii își vor lua mult mai multă muie decât erau dispuși să înghită.

      35
  55. eu in locul ucrainei nu m-as baga la negocieri acum.

    6
    • se pare ca din cauza ca rusii sa grabesc sa avanseze, ca sa dea bine la raportul de seara, pica in tot felul de ambuscade cu Javelin, NLAW, etc …

      18
    • Pai nici ei nu vor sa negocieze, evident. Doar trebuie sa spună ca vor, sa dea bine la public. Oricum, condiția rușilor- predați armele și negociem- e un fel de non-propunere. Deci toți sunt pe cafteala pina la capăt acum.

      2
  56. Ce e în Kiev acum… Au trecut prea ușor de ucraineni

  57. Pe pe canalele de telegram ucrainești merge vorba ca insula șarpelui a fost luată înapoi.

  58. Un asalt amfibiu este în curs lângă Mariupol
    Baga rusii tot ce au.

    4
    • Americanii au anunțat primii, semn că îi alimentează pe ucraineni cu informații tactice în timp real.

      12
  59. Semnarea contractului corvetelor fantoma ale Romaniei, conform dlui Dancu , ministrul mentinerii Romaniei dezarmate , a mentionat ca semnarea contractului corvetelor fantoma , va fi amanata cu cateva saptamani , dupa data de 28 febr.

    Eu intreb de un timp : atata timp cat PSD ul are putere in Romania, mai crede cineva ca Romania va zvea vrodata, nu numai flota dar si Armata ?

    Va rog sa incetati !!! Va rog nu mai dati vina pe : Ghinion , pe lipsa de bani, pe lipsa de tehnologie ( Damen Galati produce corvete de ani de zile ptr altii) pe vrajitori, pe incompetenta, pe extraterestrii , pe evrei , sau pe soarta.

    Aceasta situatie este perfect regizata , si se intampla exact asa cum trebuie sa se intample.

    Bateriile submarinului.
    Alungarea porcilor de imperialisti de la ExxonMobil de catre dl Dragnea.Si mentinerea Romaniei dependenta de Ambasada rusa.
    Corvetele.
    In orice tara NORMALA , aceasta situatie a corvetelor ar fi fost rezolvata de ani de zile.
    Dl Dancu , MApN si alti recipienti ai pensiilor speciale , nici macar nu vor sa mentioneze Damen Galati.

    In curand, francezii care contruiesc corvetele Romaniei si care pana acum au ajutat Romania in cadrul NATO, aproape tot atat de mult cat Noua Zeelanda , doreste aprig si gata de lupta , sa conduca viitoarea forta de lupta a NATO , din Romania .
    Good luck with that one!

    Eu cand va spun ca TOATE aspectele societatii din Romania, colcaie de agenti rusi , m-i se spune sa imi iau pastilele(hello Dan).

    Sanatate

    20
    • Pastile ?

      Poate…

      Insa asa intre noi – crezi ca ucrainienii e handicapati de lipsa unei forte maritime ?

  60. Se discuta, acum la Alianta, posibilitatea dislocarii urgente a unor elemente ale Fortei de Reactie Rapida a NATO

    1
    • Pentru acele tari la care te referi, primează ca economia lor sa funcționeze cel putin bine.
      Locuitorii din Germania nu vor sa plătească mai mult pe plata utilităților și sa le crească costul vieții datorita masurilor economice luate împotriva Rusiei pentru a sprijini Ucraina.Imi dau cu presupusul și consider ca nici romanii nu ar dori asa ceva.Inclusiv sa își piardă locurile de munca si veniturile( fac aluzie la firmele germane din Germania dar și din România, care lucrează pentru export).
      Sunt pro SUA însă îmi place adevărul.

      3
      • nu vor sa plateasca ??? dar daca spuneau asta americanii si britii acum 60 de ani si ii puneau la plata pentru tot ce au stricat si-i faceau simple colonii cum au facut rusii?
        Sunt fix cele 2 tari care au dat foc Europei ultima oara.
        Nu au nicio treaba cu populatia, e vorba de banii investiti in Rusia de baietii destepti, acolo e problema. Cum dracu mai intorci banii din sucursala din Rusia in Germania sau Italia daca tot tu ai blocat transferul ? Doar nu cari ruble cu tir-ul.

        9
    • crucea ta de jigodie caghebista vopsita european.

      25
    • Mentalitate de impotent! Adica de las, ca sa inlatur o anumita conotatie. Observati un tipar? Mereu politrucii astia ne asigura ca no problem, ne apara NATO. Nici unul nu zice ca trebuie sa ne bazam pe noi in primul rand, sa avem onoarea noastra, ca apoi ne ajuta si NATO.

      12
    • Vai de capul meu.

      1
    • Felicitări, Dancule! Ai reușit să mă enervezi astăzi, tu-s crucea m***I!

      9
  61. cateva remarci:
    1. am ramas surprins ca destul de multe camioane ale rusilor au ZSU-23 pe ele, GRAD plus artilerie grea tractata
    https://twitter.com/i/status/1497177364912123905
    https://twitter.com/AFP/status/1497255079950303235/photo/1
    https://twitter.com/i/status/1497163766873526273
    https://twitter.com/i/status/1497239284549570565
    https://twitter.com/UAWeapons/status/1497217758051717123/photo/1
    https://twitter.com/JulianRoepcke/status/1497229500274417667/photo/4
    https://twitter.com/JulianRoepcke/status/1497169464240095239/photo/1
    https://twitter.com/JulianRoepcke/status/1497127139925188618/photo/3

    2. uimit ca ucrainienii stiind cu certitudine care sunt caile de comunicatii pe care pot venii rusii, ii lasa sa circule in coloane, fara sa incerce sa ii opreasca inainte de a ajunge la obietivele vizate, ii lasa sa se plimbe prin localitati fara sa organizeze un minim de ambuscada (in unele cazuri rusii erau sitting ducks)
    https://twitter.com/i/status/1496867018619822081
    https://twitter.com/Ozkok_A/status/1497217636337434625/video/1
    https://twitter.com/i/status/1497221838300233735
    https://twitter.com/i/status/1497162146060382221
    https://twitter.com/Global_Mil_Info/status/1497205392421568529/photo/1
    https://twitter.com/i/status/1497243193271857155
    https://twitter.com/i/status/1496839179036155918
    https://twitter.com/i/status/1496816950818873351
    https://twitter.com/i/status/1496059846210334731
    https://twitter.com/i/status/1497143896081637378
    https://twitter.com/i/status/1497246898788339716
    https://twitter.com/i/status/1497228146445279236
    https://twitter.com/i/status/1497188675863650319

    Pe cand ucrainienii se pare ca ies cu unitatile fara sa fie prea protejate
    https://twitter.com/i/status/1496739725234913280
    https://twitter.com/i/status/1497237296092962819
    https://twitter.com/UAWeapons/status/1497210780638396416/photo/2
    https://twitter.com/i/status/1497232990728069134
    https://twitter.com/i/status/1496832383638716420

    3.m-i se pare mie, sau conducatorii/ofiterii rusi nu si-au scimbat prea mult mentalitatea: arunca soldatii inainte (carne de tun) mizand pe factorul cantitativ fara sa le pese prea mult de pierederile umane
    4.cu tot Pantsirul lor au au ajuns sa foloseasca BUk si Tunguska
    https://twitter.com/i/status/1497238527708381184
    https://twitter.com/no_itsmyturn/status/1497197826165645339/photo/1

    21
  62. Cat de reala e stirea?

    The Ghost of Kyiv’ is what they’re calling the rumored Ukrainian fighter pilot who has been credited with six (perhaps even seven) air-to-air kills with his MiG-29 Fighter Jet, an unprecedented feat. If true, it would make the Ghost of Kyiv the first confirmed ‘Fighter Ace’ of the 21st-century and one to go down in the history books

    9
  63. Se pare ca Franta e dispusa sa suplimenteze anutorul militar.
    Daca si ajutorul SUA ajunge la timp dinspre Polonia , poate reusesc sa rupa presiunea pe Kiev.
    E clar ca au divizat si asteptat ca ucrainienii sa isi disperseze efortul in est ..si au pus presiune pe Kiev.
    Daca occidentalii reusesc sa aprovizioneze la timp exista o sansa.

    10
    • e cam tarziu pentru livrari de armament, cine si cand sa invete si sa le si folseasca…

      4
      • Polonia a livrat astazi camioane întregi de echipamente

        1
        • aia care is dincolo de Nipru nu cred ca mai pot primi mare lucru…
          Daca sunt tipuri noi de echipamente, oamenii trebuie antrenati mai intai, mai ales daca le dau la rezervisti.

      • Pai e important sa isi asigure intai capitala. Daca ea nu cade, restul pot sa cada. Si discursul lui Putin care incearca sa ii faca pe soldatii ucrainieni sa isi predea guvernul imi pare cam grabit.
        Daca rezista, si Rusia e ingropata economic, practic si-au castigat independenta (evident cu multe teritorii pe care nu si le vor mai vedea vreodata.
        Daca guvernul e ucis, vom avea un Belarus/o Transnistria uriasa la nord.

        2
    • Niște scarbe de oameni acești lideri occidentali … Le-au dat speranțe ucrainienilor , chiar și acum ii spun lui Zelenski – “ suntem alături de voi “ .. Singurii pe care s-au putut baza sunt americanii și britanicii … Dacă americanii nu ar fi fost alături de ucrainieni in aceste zile , cu informații privind miscarile din teren și poate cu susținerea tehnica a comunicațiilor , eu cred ca sprijin tehnic și informațional le oferă americanii ucrainienilor , poate alta ar fi fost situația in acest moment …

      17
    • Daca se pusera astia pe livrat armament, e clar ca razboiul e deja incheiat. Despre ce vorbim? Si cand aud tot felul de alegatii despre armata europeana si alte visuri umede, pfff!

      3
  64. Si presiunea occidentala trebuie sa se mute puternic pe Belarus ..ptr ca de acolo vine presiunea mare pe capitala Kiev.

    16
    • si iar nu inteleg cum jivina asta ,lingau si lacheu al lui putin nu a fost pocnit peste degete de occident mult mai devreme.

      14
      • Trebuia de la inceput

        1
      • Simplu.Am lucrat cu niște italieni care se plângeau că pe compania din Romania nu pot importa materii prime din Belarus deoarece firmele erau pe lista de interdictii a UE dar pe compania din Italia importau fără probleme.Știu că la un moment dat au forțat și după o deplasare în Belarus au venit cu un contract semnat.Ei la câteva zile a venit în control Antifrauda însoțită de un băiat îmbrăcat în costum Pierre Cardin ( etichetele la vedere) care se dădea inspector cu o copie după contract.Nu-mi dau seama de unde au făcut rost, importul nu se făcuse iar italienii țineau contractul în seif și nu l-au arătat la nimeni.

        1
    • de parca Belarus ar mai fi stat independent acu…

      3
  65. 2 us kc 10 avioane cisterna la datorie fac cercuri peste Carpați și o drona Global hawck se îndreaptă spre insula șerpilor

    7
  66. Chestie interesanta ce a declarat seful de la NATO in conferinta de presa.
    Armata ukrainiana a provocat semnificative pierderi rusilor si faptul ca Putinica a „demand” ca NATO sa isi ia catrafusele din fostele tari under USSR , face periculoasa situatia si din acest motiv muta trupe si echipament in EST , sa fie sigur ca nu ii prinde Ivan cu caruta goala.

    6
  67. La cum arata harta acum,deci obiectivul principal este culoarul spre Crimeea ,obiective secundare ,rapt teritorial cat pot la est de Nipru, atacarea capitalei pt a avea putere de impunere a conditiilor de pace la viitoarele negocieri

    2
    • in2014 cand am auzit de novorussia am ras , acum vad ca asta se contureaza

      3
    • Nu cauta rapt teritorial.
      Aia e o diversiune la scara mare , ca sa distraga atentia de la directia principala.
      Cauta sa inlocuiasca administratia de la Kiev.
      De bine , de rau , pana acum nu le-au iesit diferiti pasi.
      Sa speram ca la urmatorii se impotmolesc de tot.
      Si pot sa le cada pe spatele unitatilor in ofensiva ucrainienii si sa le izoleze unitatile de elita implicate.
      Ii intorc la tactica sovietica si acolo se poate deschide o poarta sa accepte lucrurile cum sunt.

      5
  68. Șeful foreign intelligence al Germaniei se găsea în Ucraina în momentul invaziei și a fost „extras” pe cale terestră printr-o operațiune specială care a durat două zile:
    https://twitter.com/phildstewart/status/1497262561586290702

    2
  69. Se pare ca ucraina rezista binisor, sau mi se pare mie?

    5
  70. Helsingør Habitans

    Un convoi cu munitie a intrat din Polonia in Ucraina. Daca rusii nu castiga razboiul in cateva zile le va fi tot mai greu: https://twitter.com/mblaszczak/status/1497258005955547143

    12
    • Konwój z amunicją, którą przekazujemy Ukrainie dotarł już do naszych sąsiadów. Wspieramy Ukraińców, jesteśmy solidarni i stanowczo sprzeciwiamy się rosyjskiej agresji.

      Convoiul cu muniția pe care o predăm Ucrainei a ajuns deja la vecinii noștri. Susținem ucrainenii, suntem solidari și ne opunem ferm agresiunii ruse.

      Noi dam ceva? Iohanita? CSAT tocmai marti.

      24
  71. o intrebare. daca rusii se opresc la prut?moldova cine o apara? noi cum o ajutam?

    1
  72. Se tot lăudau rusii ca matura Ucraina în câteva ore! Ma bucur ca nu a fost asa. Ma bucur ca e Putler împotriva lumii și cred ca o sa scăpăm de dementul asta cu ocazia asta.

    O lecție este și pentru noi când am cedat fără lupta Basarabia si Transilvania. Chiar fără șanse trebuie luptat pentru orice, războiul are și rezultate nelogice.

    28
  73. 20.000 de ceceni se deplaseaza in Ucraina avand ca prima destinatie orasul Mariupol.
    Rapoartele arata ca dictatorul cecen Ramzan Kadarov le-a promis soldatilor sai 30.000 de dolari pentru fiecare tanc ucrainean pe care il distrug, 20.000 de dolari pentru fiecare BMP (vehicul amfibiu) si 5.000 de dolari pentru fiecare luptator voluntar ucrainean pe care il ucid. Se pare ca acestia sunt trimisi in directia Mariupol.
    Administrația prezidențială a SUA afirma ca ofensiva rușilor a încetinit, ca pana acum au fost folosite doar din 25% din totalul efectivelor concentrate la frontierele ucrainene și ca se mobilizează noi trupe pentru a fi trimise către Ucraina.
    Cred ca pana acum comandantii rusi au tatonat reacția si forta de riposta a forțelor armate ucrainene.
    În vreme de război, războiul informațional este în floare .Propaganda si dezinformările funcționează intens de ambele parti.
    Adevărul sau măcar o parte din adevăr, il vom afla abia după război.Evolutia situației militare ne ajuta sa înțelegem cum stau lucrurile.
    SUA și UK au avut nevoie de 40 de zile, în anul 2003, ca să înfrângă armata irakiana.Maine dimineața vor fi 48 de ore/ 2zile de la inceperea conflictului militar.

    8
    • Ăsta nu e pe listă? Are cam mulți dolari.

      5
    • ai mai pus tu de la tine inca 10 mii

      2
    • „Administrația prezidențială a SUA afirma ca ofensiva rușilor a încetinit, ca pana acum au fost folosite doar din 25% din totalul efectivelor concentrate la frontierele ucrainene și ca se mobilizează noi trupe pentru a fi trimise către Ucraina.
      Cred ca pana acum comandantii rusi au tatonat reacția si forta de riposta a forțelor armate ucrainene”

      Nu știu sursa, dar ori e fake care ne sfidează logica, ori comandanții rusi sunt chiar cei mai prosti din lume.

      4
      • Ce sa tatoneze când au dat cu tot ce au avut mai bun , Kalibr , avioane de lupta , desant aerian , Ka52 , MI24/35 , artilerie , atacat antene , atacat aeroporturi , aerodromuri , etc… Nu știu dacă nu e mâna SUA , dar forțele militare ucrainiene sunt coordonate foarte bine , și e foarte interesant ca nu au reușit rușii sa rupă lanțul de comunicații , sau așa pare …

        14
    • ce iti place? ca armata unui debil mintal lanseaza sute de rachete spre o zona lcuita de civili>? doctorul ce iti zice?

      14
  74. Deci s-au apucat sa ameninte si Finlanda… Astia chiar sunt nebuni cu totul…

    5
  75. cica anonymous le-ar fi dres asta, iar in plus nu le mai merg siteurile guvernamentale

    https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/t1avms/interested_in_russian_ministry_of_defence_website/

    2
  76. Tocmai am vazut pe Aleph News ca Insula Serpilor ar fi fost recucerita. Stiti ceva despre asta? N-am mai vazut niciunde altundeva asta.

    1
  77. Se anunta o noapte grea pentru Ucraina. Poate Javelinele si NLAW-urile primite sa faca treaba buna. Se pare ca vor sa-i lase fara lumina. Comunicatiile sint up and running, probabil unchiul sam a ajutat cu ce a gasit …
    Dupa cum zicea un ex-RAF, in orasele mari, daca opun rezistenta, o sa trebuiasca rusii sa le niveleze daca vor sa le ia, altfel scurtul razboi se transformain altceva.
    Sa speram ca ucraineenii pot rezista. Nu se stie daca nu urmeaza si Moldova, doamne fereste, ca atunci nu prea vom stii pe unde scoate Romania camasa si ce va face.
    Ministerul adormirii, ati inchis lumina cind ati plecat?

    12
  78. Simplu.Am lucrat cu niște italieni care se plângeau că pe compania din Romania nu pot importa materii prime din Belarus deoarece firmele erau pe lista de interdictii a UE dar pe compania din Italia importau fără probleme.Știu că la un moment dat au forțat și după o deplasare în Belarus au venit cu un contract semnat.Ei la câteva zile a venit în control Antifrauda însoțită de un băiat îmbrăcat în costum Pierre Cardin ( etichetele la vedere) care se dădea inspector cu o copie după contract.Nu-mi dau seama de unde au făcut rost, importul nu se făcuse iar italienii țineau contractul în seif și nu l-au arătat la nimeni.

    1
  79. daca razboiul din golf a fost cel al televiziunilor live deja traim razboaiele smart phone ale cetatenilor.

    4
    • Tocmai, în mod surprinzàtor, nici Rusia nici Ucraina, nu sunt foarte generoase cu imagini de propagandà oficialà cu victoriile unuia sau altuia.

      4
  80. daca-i adevarata stirea inseamna ca rusii trimisi in lupta sunt ori bezmetici ori cu psihicul terminat:
    „ocupanții ruși s-au oprit lângă Konotop. Au o problemă cu combustibilul și aprovizionarea. Tanchiștii merg cu canistramă și încearcă să cumpere combustibil. Soldații forțelor de ocupație cer mâncare de la populația locală”
    https://www.facebook.com/UkrainianLandForces/posts/291441756421156
    pagina oficiala a Armatei Terestre Ucrainene

    3
  81. Rezistența ucraineană este admirabilă, dar cred că ne amăgim, nu au trecut nici măcar 48 de ore de operațiuni si e prematur sà tragem concluzii

    Iar avansul rusesc este

    – consecvent

    – fără pierderi majore (a se întelege că o întreagă unitate a fost scoasă din acțiune)

    – fără prea multe distrugeri ale infrastructurii civile

    – fără prea multe victime civile, care sunt foarte contraproductive

    – cu găuri în dispozitivul ucrainean de la 30 km (Harkov) la peste 100-120 km (Maritopol).

    – pe un teren care nu este nici el deșertul irakian plat.

    – toate acestea fără a-și fi angajat toate forțele (având astfel la dispoziție un al doilea sau chiar un al treilea eșalon).

    Ucrainienii țin unele colțuri, luptând si cu Toșka, dar am impresia că unele fronturi importante s-au prăbușit deja (Kherson) și că e un pic de panică în jurul Kievului, care este totuși capitală

    Suntem abia la început… Nu va fi rezolvată în 48 de ore, dar sunt uimit de cât de ușor pot fi pătrunse anumite axe de către forțe „relativ” ușoare din punct de vedere al numărului de oameni implicați.

    10
    • ai răbdare,binele întodeauna invinge in final.

      7
    • MirceaS, cred ca îți scăpa ceva… obiectivul nu era un avans consecvent. Faptul ca armata ucrainiana este încă organizata și opune rezistenta, este în defavoarea Rusiei cu ore ce trec. Și asta o putem deduce din atacurile cu forte aeropurtate din primele ore.
      Victime civile nu sunt atât de multe ca încă nu s-au dat lupte în orașele mari.
      Cu avansul asta consecvent se vor aduna pierderile ruse tot atât de consecvent.
      Putin trebuia ca astăzi sa aibă Ucraina la picioare, cu zi ce trece unește tot mai mult comunitatea internațională. Deja începe sa nu mai fie frecventabil

      23
      • Nu inteleg de unde tot scoateti nazbatia asta cu rusii care merg prost,iar Ucraina trebuia sa cada in 24 de ore.

        1.Aia care au planificat campania au facut mai multe cursuri de actiune,din care multe se sustin reciproc sau permit alte dezvoltari.
        2.Vb de o ditamai tara,care trebuie cucerita si o ditamai armta care trebuie distrusa.Sa pretinzi asta in nici 48 de ore inseamna ca esti pe langa subiect.
        3.Elementele avansate sunt langa Poltava.Dati o masuratoare pe harta daca nu stiti geografia teatrului de operatii,apoi povestiti de ce praf is unii sau altii.
        4.Daca prin absurd nimic nu se mai intampla de acum incolo,rusii tocmai silesc fortele ucrainene din Donbas sa se retraga,pt ca pozitia lor devine imposibila,iar ca urmare a acestei retrageri ei castiga o ditamai zona.Ce efecte poate avea o retragere in conditiile astea poti admira aici https://www.youtube.com/watch?v=RR8BVr_B338
        Unul din scenariile vestice,numit si minimalist era creearea unui culoar intre Crimeea si Donbas si un avans pana la Nipru.
        Acest obiectiv este deja ca si atins,deci teoretic rusii pot spune ”stop joc” si pot proclama o victorie.
        .5.Ei au facut asta cu cca 30 de batalioane,cele angajate in lupta efectiv.Restul de aprox 90 la ora asta dorm linistiti in corturi.
        De ce e important sa dormi?Pt ca lupta e o chestie foarte obositoare fizic,dar mai ales psihic.Mai mult de 4-5 zile nu poti rezista .Ucrainienii stau foarte tensionati,rusii au rezerve proaspete.
        6.Nu doar ca au facut mult cu foarte putin,dar nici nu si-au folosit sprijinul de lupta considerabil pe care-l au.Prea putin rachete balistice si de croaziera,artilerie,aviatie si EW,deloc diviziile de elita ale Armatei1 Tc si prea putin VDV.
        7.Daca ceva pare rezonabil de clar acum e ca au incercat sa obtina o prabusire morala si politica prin simpla prezenta si inaintare rapida,lucru care nu s-a intamplat.
        8.Cu alte cuvinte,singuri si-au pus frana,dar nu e ca si cum dupa 2 zile nu ar fi in pozitii favorabile pt a o calca si a lasa deoparte fandoselile.
        9.Avansul in adancime va sili ce a ramas de brigazile AA sa se retraga spre V sau N-V,astfel incat aia de la Harkov,Cernihiv sau Donbas vor fi mai expusi aviatiei.

        23
        • Tu ai citit ce am scris eu? Timpul nu e de partea Rusiei.

          2
        • Excelenta narativa dvs, dle mihais. Aceeasi pe care o prezinta si alti experti militari.
          https://www.snafu-solomon.com/2022/02/russia-is-conducting-western-style.html?m=1
          Dvs ce parere aveti, rusii vor sa ocupe integral ucraina, sa o rupa in bucati sau doar sa schimbe regimul?

          1
          • Nu impartasesc opinia ca e ceva ”Western style”.Nu are nici o treaba una cu alta.

            Daca ei au ceva pe care se bazeaza is ideile lui Gerasimov cum ca rolul interventiei militare e parte a efortului politic,informational etc… partea militara jucand un rol secundar.Ceea ce are sens doar in cazuri aparte,iar in Ucraina incepe sa nu mai aiba .

            Daca ei au planificat doar bazandu-se pe prabusirea in 24 de ore a statului ucrainean,atunci au comis eroarea vietii lor,care ar duce la pierderea razboiului si prabusirea Rusiei in forma actuala.

            14
        • Subscriu. Mai ales punctul 4 càruia nu i se dà importantà (nu din partea militarilor rusi si ucranieni).

          E o coloanà la est de Harkov si care se îndreaptà spre Luhansk în spatele dispozitivuliui ucrainian.

          Apreciez foarte mult interventiile si analiza ta, esti printre putinii, ba poate unicul pe acest site, care stie despre ce vorbeste în legàturà cu operatiunile militare de amploare.

          6
        • Pai nu ai cum sa ai mai mult Vdv,pt ca nu imi amintesc ca Sua sa fi pierdut doborat in lupta plin de tot calabalacul a 82 sau 101 airborne vreun c17 globemaster ,cel putin eu nu am citit pe undeva, cea ce inseamna lipsa informatii din teren ,unde sunt satelitii si avioanele spion rusesti,alea minune,de care mancau rahat toti trolii ,pripeala in a atinge obiective grele fara suport,ceea ce inseamna ca timpul chiar nu lucreaza in favoarea rusilor,in care armata mormala sacrifici 100 de vedevisti ca sa vezi unde e un stinger

          9
          • SUA nu a luptat contra unora cu AA.

            Ce se vede intradevar e o pripeala in a intra in Kiev .Asta are 3 explicatii posibile.
            1.Inca urmaresc strict buline rosii politice si cred ca simpla lor prezenta ii convinge pe ucraineni sa capituleze.Asta e evident pt toata planeta ca e un non-sens LA MOMENTUL ACTUAL.
            2.Incearca marea cu degetul,vad si ei pana unde se pot duce.
            3.Vor sa previna incropirea unei aparari coerente a Kievului.Asa ceva nu a existat(mare bulina neagra pt ucraineni).
            4.Ceea ce in linii mari le-a functionat is raiduri tupeiste si riscante.Ceea ce evident e o tampenie e sa trimiti IL 76 intr-o zona cu AA activa.
            5.Ce zicea VS mai sus cum ca timpul nu e de partea Rusiei.Pana la un punct e.

            Strict pt atacul Kievului,care la ora actuala pare slab aparat au nevoie sa faca cateva schimbari in plan.
            -sa renunte la prostia cu desantul aerian.Avioanele si elicopterele alea is mai utile parasutand provizii
            -sa introduca rapid rezerve prin N,chiar daca le va lua cateva zile sa le aduca,folosind ce aviatie au pt aprovizionare rapida
            -sa accepte ca e razboi,nu alte harfe
            -sa constituie o forta de 10-15 BTG in vestul Kievului si sa o lanseze intr-un ritm moderat de avans spre centrul orasului folosind maxim de violenta pe directia limitata de avans
            -sa taie netul si toate comunicatiile pt ca operatiunea asta sa nu devina publica prea rapid si pt prea multi ucraineni.
            -Sa continue cu incercuirea armatei ucrainene in Donbas sau incerce sa o nimiceasca in retragere.
            -Astea le pot lua pana la o saptamana considerand distantele si pregatirea necesara

            6.Au 2 moduri in care pot castiga.Unul ar fi sa prabuseasca intradevar moralul conducerii ucrainene in Kiev.Asta tine de ucraineni,nu de ei.Al doilea tine de ei si e sa elimine armata ucraineana din Donbas.

            9
        • In condițiile in care vorbim despre o intervenție militară ILEGITIMA împotriva unui stat suveran cu o conducere aleasa in mod democrat , nu vorbim despre interesul Rusiei de a ocupa militar Ucraina ci despre interesul Rusiei de a schimba conducerea și direcția Ucraineni … Și cu cât e mai de durata conflictul , cu atât Rusia iese mai șifonatata … Cu cât e mai sângeros conflictul , cu atât șansele de a fi primită Ucraina in organismele occidentale cresc … Personal cred ca rușii , văzând felul in care a căzut Afghanistan , in fata unei forte militare inexistente a talibanilor – sa fim serioși , in fata talibanilor un minim efort militar le-ar fi oprit evoluția – au considerat ca la fel se poate întâmpla și in Ucraina , iar dacă președintele nu ar fi rămas alături de ucrainieni , implicat direct și total , și și-ar fi luat talpasita la primele semne de război , alta ar fi fost situația in acest moment … Asta pe lângă sprijinul tehnic și informațional al SUA pentru Ucraina …

          3
    • Am impresia ca nici ukropii nu sunt chiar prosti… In max 4-5 zile rusii trebuie sa ia o pauza, nu au rezerve multe, sunt, culmea, mare putere ce se cred, la capatul lantului logistic, iar pe de alta parte nu cred ca se asteptau sa lupte ukropii in halul asta… Eu cred ca rusii au o mare problema acum, nu e chiar defilarea pe care o asteptau… Da, au fost coplesiti, normal, nu putem compara tehnic pe ukropi cu ivanii, dar… Surpriza, nu au reusit vodcarii sa scoata din circuit centrele de comanda, desi i-au orbit distrugand infra militara… Cu siguranta insa ukropii au informatii real time de la Sam si UK, rusii nu si-au atins obiectivele, si au pierderi la care nu se asteptau. Ukropii lupta a naibii de bine, cu talent chiar, ambuscade, interziceri de directii, fixari, desi tehnic sunt coplesiti… Iar Putin deja a pierdut razboiul asta… In momentul in care populatia civila isi ia arme sa se apere de rusi, iar in Rusia sunt proteste…. Amen pa.

      11
    • plange sufletul in tine ca rezista ucrainienii

      12
      • @AK33

        Domnule, esti si psihanalist acum ?
        Lasà atacurile stupide ad hominem si argumenteazà dacà ai ceva de spus.
        Poluezi comentariile cu interventii de kk !

        7
  82. Ma întreb , unități de trupe speciale ale unor state aliate – SUA , Britanicii , Francezii , nu activează deloc in zona de război ? E un posibil ajutor real pe lângă echipamentele militare , mai ales ca sunt aproape imposibil de identificat ca fiind luptători ai altor state …

    4
    • Nop. Nici una din armatele mentionate de tine, de fapt nici una din NATO sau UE nu actioneaza fara insemne militare. Si insemnele nationale. Punct.

      3
  83. Rusia amenintà Finlanda cu repercursiuni „militare si politice” dacà aderà la NATO !

    5
  84. * daca au suficiente sisteme de vedere pe timp de noapte mai devreme de o saptamana nu cred sa ia rusii Kievul
    https://twitter.com/belsat_eng/status/502405835696652288
    ** chiar daca ii ajuta cu rachete AT cred ca trebuie facut discret nu pe twitter ! mai rasfirati baieti zicea un banc in anii 80 :-)))
    https://twitter.com/mblaszczak/status/1497258005955547143
    *** momentan mineaza anemic ucrainienii , puse mine AT direct pe asfalt , mai la distanta lunetisti cu arme antimaterial
    https://twitter.com/berojag59060636/status/1497152120893571074

    1
  85. Par sa fie ICBM-uri pe drumurile din Moscova.Scuza asta patetica de om chiar a luat-o la vale.
    https://twitter.com/Caucasuswar/status/1497306630026936327?cxt=HHwWjoC-qc2cwMcpAAAA

    2
  86. stau si ma gandesc ce incarcare e acum pe satelitii aia care orbiteaza,si orbiteaza…rusi,chinezi,americani,englezi,francezi,etc,samd.

    3
  87. Am văzut pe Twitter ca Nato a trimis în Ucraina azi tot ce au cerut ca arme, sper ca au cerut lucir utile, ca ajunge pe front in tinp util si stiu sa le foloseasca. Pe lângă Polonezi Am văzut și chiar turci cu un avion de transport. Sper sa trimitem și noi ceva.

    Cred ca sateliții și avioanele spion de la noi ii ajuta și pe ucrainieni cu mișcările rusești.

    In același timp am văzut ca rusii se tem de air denial by Nato asupra Ucrainei și au adus radare în vestul Ucrainei.

    Un avion de marfa a trecut direct peste Moldova cuptoare ca e zona interzisa , un zbor de la Amsterdam la Baku, avion a unei companii rusești dar înmatriculare diferita.

    https://fr24.com/AZG210/2af088a7

    In noaptea astea Global hawk patrulează în nordul marii negre și sa vedem dacă mai apare avionul spion de azi maine

    5
  88. Cred ca Putin si-a luat o lepsa majora si nu il va mai prinde sezonul de primavara-vara la Kremlin.
    Evolutia situatiei generata de atacul rus in Ucraina ma face sa cred ca Putin a fost lucrat si din interior cu scopul de a fi debarcat de la Kremlin. Posibil sa fi fost lasat sa creada ca Ukr va cadea usor, iar Nato va sucomba sub presiunea nehotararii.
    De asemenea, faptul ca Ukr nu s-a mobilizat anterior atacului, desi au primit suficient intel de la US&Co, a facut parte dintr-o strategie, iar piticul atomic a crezut ca are si avantajul surprizei.
    Parerea mea!

    6
  89. Editat: nu stricati calculatoarele cititorilor va rog.
    @sharky – deja mi-am pierdut o zi de munca pe care va trebui sa o recuperez luni, moderand prostii si bagand idioti la cutie. Imi pare rau, dar sunt prea multi.

    • @verde
      Nu mai posta capcane, aia nu e adresa ministerului rus al apărării. Asta e:
      https://eng.mil.ru/
      Pentru ceilalți, nu accesați acel link. Garantat 100% vă lipiți de un virus.
      Pentru admini, nu mai lăsați toți aricii să posteze orice.
      Mă uitam mai devreme cu cetățeanul turmentat și desene animate ăla se aliaseră împotruva lui Anla’ shok., pe model AndreiIS si Cornel.
      Aricii ăia doar umplu spațiul pe server și trolează cu mare artă. Cât îi mai lăsați să ne zgârie retina?
      Părerea mea, hâc…

      21
    • unii cu coaie pana la genunchi altii fac bai de multime cu refugiati,o sugem pentru pace doar sa nu suparam tzarul.

      10
  90. Izraelu a anuntat ca sustine Ucraina ,deocamdata trimit material medical si generatoare.Asta arata ca evrei au inceput sa-i vada pe haholi cu sanse de castig.
    Zic si io.

    1
  91. La Cernobal este un pod pe raul Pripyat, oare l-au distrus ? La fe si la Kherson pe raul Dniper este un pod unde se dau lupte grele. Pe acolo se poate trece din Crimeea spre Odesa. De ce nu il distrug?

    2
    • E misto comentariul asta din twitte-ul pe care l-ai postat:

      “Hi, can I buy some fuel for my tank so I can blow-up your homeland?”

      9
  92. Un ziarist ucrainean spune ca soldatii rusi intra in case dupa mancare si haine.
    https://twitter.com/AdamParkhomenko/status/1497327922901782528

    1
  93. sunt pe cnn si aud ca rogozin ameninta ca detoneaza statia spatiala….clar,si-au pierdut sangele rece.

    17
  94. un oras nu il aperi mai bine pe intuneric?

  95. lavrov-molotov
    putin-stalin

    6
  96. Halucinant!!!! Declaratia ministrului de extern german Annalena Baerbock legat de motivele opunerii la sanctiunile SWIFT:
    „She told ARD public television that excluding Russia from SWIFT would make it impossible to support civil rights groups in Russia from abroad, or for Russian students abroad to send money to help their grandmothers, she told ARD public television.”
    https://www.financialpost.com/pmn/business-pmn/bank-sanctions-are-a-sharper-sword-than-cutting-russia-off-swift-german-minister-says/wcm/f8d2003d-f935-4f74-a6f9-23e0c2edfd05/amp/
    Daca astia sunt oamenii care conduc Europa e vai de noi.

    22
  97. Cernihiv si Harkov in nord sunt ale ucrainienilor (desi cam incercuite) dar totusi, ma asteptam ca alea sa cada in primele ore ale invaziei. Luptele se dau pe la Melitopol si Mariupol care probabil vor cadea. Din Donbas unde linia frontului nu s-a miscat mai deloc de douza zile au apaut primele imagini cu niste ceceni morti si un camion ciuruit.
    Kievul este asediat pe jumate si pare ca oamenii se pregatesc pentru un Grozny…
    Centrul si vestul ucrainei sunt libere, Odessa la fel, pana acum marea victorie a rusiei e ca a deschis canalul spre crimeea si ca a distrus aparearea AA si fortele aeriene al ucrainei.
    Polonia, Lituania si SUA deja trimit sau au anuntat ca vor trimite arme (prob. echipament militar, munitie, sfantul Javelin etc)

    Intrebare? Ce face mareata armata rosie ca pana acum nu m-a impresionat deloc… de 30 de ani ne aburesc ca daca ii suparam in 5 zile is la Berlin si cand colo ei is blocati de 3 zile pe la Mariupol si Cernihiv.

    Citesc comentarii pe fb la postari cu Ucraina si pe langa tipicele mistouri romanesti neamuzante si neoriginale vedem propaganda rusa in actiune maxima, comment-rui cu 200 de like-uri cu ,,poporul ucrainian e cu rusia” sau ,,jumate din ucraina e luate deja, e gata treaba”. Ma gandesc cu groaza cum ar reactiona concetatenii mei intr-o situatie in care se impune mobilizare sau ceva…si cu ce luptam ca parca vad ca avem doar 50.000 de Ak-uri functionale si stocuri de munitie doar pentru 40,000 din ele.

    16
  98. Oare cand vom intelege si noi ça sunt lucruri ce trebuie respectate in lumea aceasta? cand oare nu o sa mai votam acest partid infect PSD (39%),cand o sa intelegem ça trebuie sa ne schimbam putin ca neam, cand ô sa intelegem ca minciuna nu tine de foame, cand v om tura si noi ca neam cu mandrie motoarele la podea,cand ne vor respecta alesii nostri, cand ne v om satura sa privim cu admiratie la altii si nu la noi, cand e vremea noastra?
    Succes popor ucrainean, bravo voua !
    Citesc aproape in fiecare zi articolele voastre,multumesc !

    3
    • Mi-a spus cineva odată ca in Biblie , in Cartea Exodului , evreii au umblat 50 de ani prin desert in drum spre Țara făgăduinței pentru ca generația celor care au trăit ca sclavi in Egipt sa moara iar in Țara făgăduinței sa pornească națiunea cu o generație noua , o fi , nu o fi , nu știu … Dar mi-a dat de gândit ideea asta cu faptul ca mentalitatea câteodată te trage in jos …

      • nu era mai bine sa citesti partea aia, decat sa te iei dupa ce iti spun cineva ca ar scrie acolo?
        Generatia aia care s-a nascut sclavi a fost cea care a facut efortul, care s-a sacrificat si care a crezut in ceva mai bun.
        Generatia noua trebuie sa preia valorile respective si crezul, intr-o samanta noua. Dar daca generatia veche n face nimic, nimic va fi si cu urmatoarea.

        5
        • Întrebarea era cât timp vom mai vota PSD , iar răspunse meu indirect – când vor dispărea cei cu mentalitatea comunista ….

          3
    • „The only way to comprehend what mathematicians mean by Infinity is to contemplate the extent of human stupidity.”
      Voltaire

  99. Pai nu-i problemo. Ai linie de aprovizionare de la unchi, de la aia cu femei urite si grase, de la macrou si niste casti de la nemti. Ca sa nu-i supere sa mai cumpere BMW-ul.

  100. Practic apararea UE e acum in mana US-UK aka NATO. adica tari NON UE
    avioanele US UE duc greul apararii spatiului aerian acum

    Cand te gandesti ca micron spunea acum un an ca NATO e in moarte clinica
    nu stiu ca franta sa fi trimis vreun avion sa faca politie aeriana in RO.
    asa frace francofon mai bine lipsa

    cand apar trupele franceze in RO? isi fac inca bocancii…ferchezuiesc mustata?

    clar putinica a revitalizat NATO si ingropat planul micului napoleon sa faca armata UE.

    oare ma gandeam asa daca trupele americane stationate la MK ar trece in ofensiva, cu suport aerian\balistic adecvat aka cel putin egal cu al rusilor in cat timp ajung in Crimea? tema de reflectat

    16
  101. Ia uite ce zice asta pe Twitter ca blotzkiegul rus cu coloane rapide cu arme multiple ce avansează și incercuies nu a iesit.

    https://twitter.com/ThreshedThought/status/1497304143836454921?t=KHBgH9sPb_QUEAiJC3IXRw&s=19

  102. bai tu lucrezi la alpeh?
    tu nu intelegi ca aia sunt ca otv?
    ai parut de 2 ore si din trei comentarii o dai cu apelph
    da un search pe google si vezi situatia insulei
    saU GOOGLE NU E CREDIBIL DAR ALEPH E

    5
  103. astia sunt rusnacii…canta din goarna la rachete.
    le-au scos sa le stearga de praf
    se ii f… in gura
    https://www.youtube.com/watch?v=BLuyKjp0QpA&t=1s

    2
  104. Un document al ministerului rus al sănătății datat 25 feb cere spitalelor din întreaga țară să elaboreze până la ora 18 liste cu personal medical capabil de relocare imediată pentru „salvarea de vieți”. Traumatologi, chirurgie maxilo-facială, anesteziști, asistenți de chirurgie, dar și pediatri:
    https://twitter.com/EJ_Burrows/status/1497252061678813187

    2
  105. Salut.
    Scriu pentru prima data dar va urmaresc si citesc de mult timp, nu putem noi sau mai bine MAPN sa deschida un cont pentru donatii, eventual ceva gen 2% din impozit ca si pentru ong-uri, pentru dotarea MAPN, daca statul nu poate, sa ajutam si noi cum putem pentru dotarea armatei, pentru ca avem nevoie urgenta de tehnica noua.

    10
  106. russia chairman si veto la onu….nu e intamplator.

    2
  107. Ucrainienii sustin ca au doborat un Il 76 cu vdvisti

    https://www.facebook.com/100069092624537/posts/259323716380714/

    6
  108. Kievul este obiectivul secundar. Obiectivul principal este crearea unui culoar terestru sigur intre republicile separatiste si Crimeea. Clasica maskirovska ruseasca. In locul ucrainienilor as lasa Kievul sa cada si as apara zona sudica cu toate fortele. Deageaba au Kievul, daca pierd zona strategica a iesirii la Marea Neagra. Kievul il vor obtine oricum inapoi prin presiune internationala, pentru ca e capitala, dar zona de sud odata pierduta, va ramane pierduta.

    9
    • Nustiu in ce oridine vrea s aia Kievul s au Coridorul Crimeia Mariupol Donbass
      Dar eu deocamdata vad o tentativa de inconjurare a Kievului.
      In dupa masa asta in KIEV imprastiau arme tuturor fara acte fara nume fara liste nimic, AU adus camione pline cu lazi cu areme si leau varsat in mijlocul drumului, toti doritorii iau cu placere , si sunt multi.
      au anuntat ca au Doborit si un avion mare de transport IL86 plin cu desant-parasutisti rusi.
      Garda lui KADIROV din cecenia au facut mare tam tam in Groznii.
      criminalii lui KAdirov au trecut razboaiele din Cecenia si operatiile din Daghestan – cred ca vor s a devina ” DIKAIEA DIVIZA ” Diviazia salbatica a TARULUI PUKIN

      4
  109. UK a sistat toate relatiile comerciale cu ivanii. In ultimele trei zile, masinile pe care le-am facut pentru ivani, tier 3, au fost redirectionate spre India.Macar Borisache nu se joaca cu retardatii de vodcari..

    13
  110. Fratilor, daca lucrurile degenereaza rau in Ukraina rusii mai mult decat sigur vor continua pina la Prut ” pentru ca au nevoie de garantii de pace ”
    sa nu aveti iluzii in privinta lui pukin.
    Daca ROMANIA nu gaseste o modalitate de a lua sub umbrela sa R Moldova si sa intre frumos pina la NISTRU atunci BASARABIA va fi pierduta inca pentru un secol sau jumatate, pentru a cita oara ?
    Cred ca ROMANIA cu MAIA SANDU si guvernul RM majoritatea Parlamentara trebuei s apregateasca ceva un document secret semnat nustiu cumva ceva .. O cale de salvare .

    24
  111. sacrificam inca odata BASARABIA ?
    Multi mati vazut de vreo 10 ani pe pagina asta nu incerc sa provoc la pasi nechibzuiti. sunt IGOR MOCANU pe facebook , traiesc in CHISINAU , SUNT UNIONIST si iubesc ROMANIA de la prima vedere _ 2 lea POD DE FLORI , Leuseni Albita.
    dar oare istoria ne va ierta daca sacrificam din nou BASRABIA ? nu vin cu idei IDIOATE si CRETINE cu ruperea teritoriului de la Ucraina pt ambitiiile unor dacopati.
    Toata Viata mai fost frica de Transnistrica – banuieam ca rusii vor s a o transforme in KALININGRAD 2 sis a aduca toate toate jucariile diabolice aici.
    Azi vad ca cel mai negru scenariu ia contur.
    Nustiu ce va fi

    48
    • Daca Rusia are nevoie de securitate, atunci putem considera ca si Romania are nevoie de securitate. In aceasta logica, la invitatia ”maretei” Maia Sandu, armata romana, se poate pozitiona in Basarabia la toata frontiera cu Transnistria si Ucraina. Nu ca am conta militar, dar Putin se va gandi de doua ori daca sa tranverseze Nistrul si sa atace o armata care face parte din NATO. Art. 5 se aplica daca o tara NATO este atacata, nu conteaza unde sunt trupele ei. Normal ca aberez! Maia nu are c*aie din nastere, iar Joianus nu ar misca un micron fara binecuvantare de afara. Si totusi … imi amintesc ca in ciuda amenintarilor din toate partile, si impotriva oricarei logici de a nu supara ambele puteri, candva Cuza a fost ales domn in doua tari romanesti. Politica punerii marilor puteri in fata faptului implinit a fost aplicata de nationalistii romani si alta data. Gata! Am baut prea mult. Ma duc sa ma … trezesc.

      7
  112. Republica Moldova e prea slaba saraca si fragila,
    avem prea multi tradatoti si rusofoni iubitori de pukin , nu sunt majoritatea si nu sunt multi dar rusi stiu sa foloseasca orice cretin cu mainile sale criminale ( vedeti cati tradatori sabotori captureaza ucrainenii in orasele lor )

    21
  113. o tentativa sa inconjoare Kievul
    la un post de control VASILKOV linga kiev, diversantii rusi deghizati in uniforma politiei Ukraine si au anihilat soldatii dela post , imediat dup a trecut un camion plin cu rusi,
    In zona Gradinii zologice , SHULEVKA se duc lupte .
    Termocentrala Nr 6 e distrusa ,

    2
  114. Eu nu dorm deja e 2 zile. stau pe canalele de telegram ukrainesti
    KIEV ora 3,08 lupte grele
    multiple explozii puternice linga metrou BERESTEISKA
    priviti ep harta cate de aproape sunt

    4
  115. ⚡️Оперативная информация от Госспецсвязи сбит Ил – 76 под Белой Церквой!

    au mai dau jos un IL . linga BILA TZERKIV

    22
    • sefule, stiu ca iti e greu si e de inteles. te rog sa te calmezi sa bagi un somn si sa mananci ceva.
      ucraina e departe de a fi cucerita si nu ajuti pe nimeni daca esti slabit.

      6
  116. Noaptea cea lunga off !!! Dumnezeu nu mai exista. Doamna neagra cu coasa bintuie si secera stinga si dreapta.
    Ce Biserica Ortodoxa Crestina?????? Ati auzit ceva comnicat…rugaciune…..legaturi sfinte ortodoxe sa lucreze pentru PACE? si SUFLETE?
    batut un clopot la Mitropolie ca lumea fara de suflet si intelegere sa sa roage pentru cei care trec in nefiinta ?
    Catolicii au incercat ceva….Papa se duse la rusnacu ambasador….. sa nu zic ca ala se p.s.i pe sfintul Vatican.
    Amu e vorba din batrini..”decit sa plinga mama mea sa plinga mama ta”
    Poporul Rus mai are o sansa , dar sigur se intreapta spre pierirea lui. Nebunul a dezlantuit ciinii razboiului dar cu complicitatea propiului popor care va suferi.

    9
  117. Detalii despre patrulele Rafale deasupra Poloniei, potrivit purtătorului de cuvânt al Ministerului Armatelor francez :
    2 patrule de 2 Rafale + A330MRTT în fiecare zi.

    2
    • asa e cand mimezi ajutorul sa vada lumea ca esti si tu pe acolo,Primul Consul al Prime Republici Franceze vazand calitatea Primilor Consuli ai celei dea 5-a Republici Franceze ,creca se perpeleste la foc mic in Domul Invalizilor ,iar ghilotina pe toti daca ar putea sa iasa

      12
    • Mda, nu prea mai are avioane Franta. O ancheta a 2 parlamentari fr sustine ca in 5 zile de razboi, marea armata a puternicei Frante ramane fara avioane(scuze dar nu mai gasesc articolul, am citit prea multe zilele astea). Am fost zeci de ani un mare filofrancez dar nu-mi mai par un sprijin prea serios 2-300 de soldati fr in Ro. Cat despre Micron…. are …. alegeri ! Oare il ajuta putin ? L-am gasit https://www.defenseromania.ro/rafale-nu-e-suficient-aviatia-militara-a-frantei-ar-fi-spulberata-in-maximum-5-zile-in-cazul-unui-razboi-major_615131.html

    • too late, too small, too irrelevant, too political for sigle UE contry with nuke arsenal and veto power in the UN security council.
      lasa mai domol propaganda franceza, nu-i prea mai inghite nimeni, a reusit Micron sa va faca dkkt pentru urmatorii 10 ani. O putere nucleara nu se milogeste la masa de tenis de alta putere nucleara ci spune clar cum a facut si Putin, aloooo atentie, am venit, nu va apropiati de mine ca e pericol si veti regreta amarnic.
      Ca Franta are sute de focoase iar Rusia mii, e cam acelasi lucru ca si impact, de pe la 200 in colo oricum nu mai ai ce tinta sa lovesti.
      Vrei sa vezi cojones, priveste peste la insula de peste canal, Boris nu e Churchill dar va da praf de la mare distanta.

      16
  118. Comentariul „human shield” (dupa cum a fost tradus) a fost folosit in mod figurativ.
    Campania Rusa intampina mari greutati datorita resistentei cu Stinger, Javelin si MBT LAW rachete anti tank precum si MK19 grenade launchers care au fost daruite in cantitati de mii de bucati Ukrainei. Din alt punct de vedere fortele invadatoare Ruse nu au fost lansate in numar corespunzator nevoilor tactice. Adica trebuiau sa fie de 2-2.5 ori mai nemeroase decat Ukraina care are o forta armata terestra substantiala si mai numeroasa decat forta invadatoare. Ramane de vazut ce aduce a treia-patra zi.

    5
  119. Pe ministreasa germana de externe o foote grija ca daca scot Rusia din swift bietii studenți rusi nu mai pot trimite bani bunicilor. Te apuca greata,jigodiile dracului.

    studenții ruși din străinătate nu vor mai putea să trimită bani bunicilor lor.

    https://www.hotnews.ro/stiri-razboi_ucraina-25391708-italia-nu-opune-excluderii-rusiei-swift-germania-noi-justificari-studentii-rusi-nu-trimite-bani-bunicilor.htm

    27
    • Caudillo.Asa ma bucur ca sunt americanii cu bocancul pe Germania.Dementii aia si-o merita, sa nu mai devina niciodata „marele imperiu”O natie de oligofreni care traieste pe spatele esticilor,de ce crezi ca Hans care stie doar sa puna o sigla la Audi ia 2000 de euro in timp ce amaratii din Estul Europei iau 2000 net desi fabrica piese pt. acele masini.Niste cacanari.

      20
    • Am mai spus odata, RFG a preluat economic RDG, dar RDG a preluat conducerea politica a RFG. Nu eu am spus asta ci niste germani din vest.

      18
  120. Mi se pare mie sau măreața armată roșie nu prea luptă noaptea în teren?

    10
  121. *Ar fi interesant de stiut ce radare mai au ucrainienii active ?
    [oare folosesc KOLCHUGA , nu cred ca mai poate fi vorba de sistem integrat ]
    https://iskra.zp.ua/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=17&Itemid=108&lang=en
    ** Se poata sa primeasca date prin ” UkSATSE uses state-of-the-art Air Traffic Control Systems
    (ATC Systems) of domestic and foreign manufacture. ATC Systems are located at Kyiv, Lviv, Dnipropetrovsk and
    Odesa Area Control Centres (ACCs),as well as at Kharkiv Aerodrome Control Centre.”
    *** „sabotorii rusi ” de prin filmulete cred ca sunt nedormiti si au luat „vitamine” , total haotice actiunile lor , ca sa nu zic sinucidere curata .
    https://www.army.mil/article/137238/new_sleep_disorder_discovered_impacting_combat_soldiers
    [e destul de evident ca nu s-a renunat la relatia stapan/ofiter sclav/soldat]

    4
  122. Nu ma impresioneaza nicicum armata rusa…Ucrainenii chiar ma impresioneaza, lupta cu curajul disperarii si o fac profesionist. Par a fi coordonati foarte bine de „cineva”, si au informatii instant! Faptul ca aduc ceceni si cazaci, „pompierii Rusiei”, arata ca lucrurile nu merg bine pentru cioloveci. Am senzatia ca Putin si camarila lui incep sa-si puna intrebari existentiale, cert e ca socoteala de acasa nu s-a potrivit nicicum cu cea din targ! Despre noi doar…dezamagire. Cocoseii nostri stau prea linistiti sub umbrela NATO…ma asteptam ca CSAT-ul cel super bine informat sa treaca la achizitii in regim de urgenta pe ideea luam acum platim mai tarziu. Dar nu, nu e cazul sa se agite, suntem NATO si punct! CSAT=Consiliul Scuzelor, Amanarilor si Tergiversarilor.?

    32

Comentariile nu sunt permise.