Dati-va si voi cu presupusul…

…fiecare dupa posibilitati, cunostinte sau imaginatie.

Schita-Ghicitoare

Asadar, am primit din partea unui cititor de-al nostru o poza/schita si v-o prezentam sa vedem daca unii dintre voi cunoasteti cu ce se mananca, ce ar putea fi si daca a fost in dotarea cuiva, nu stim cine 🙂 ….

Pentru ca eu sunt vestit ca fiind un suflet altruist va ofera doua indicii: nu zboara (si deci nici nu se mananca : )  , nu este laser si este o idee romaneasca, neaosa de-a noastra.

Raspunsul va veni maine, intr-o alta postare.

 GeorgeGMT & Andrei

 

96 de comentarii:

  1. Self propelled guns , ca tanc nu este clar

  2. Hai că încerc eu.

    Obuzier autopropulsat pe șasiu de BMP/MLI, nu celebrul model 1989, ci unul de care nu am vazut/auzit, bănui eu că burlanul e in calibrul 152.

    Sau pe sasiu de TR, dar nu prea pare, după forma carcasei..
    🙂

  3. Au facut ai nostri burlan de 152 cu extractor de fum ?!
    Mă rog, au încercat măcar….

  4. spatiile dintre galetii din fata seamana cu cele de la TR-85

    • Obuzier nu ar trebui sa fie pentru ca tragatorul are vedere directa asupra campului de lupta.
      Daca nu are autoloader pozitia de incarcare este unica (foarte ciudata), presupunand ca cel care sta cu ass-ul peste 35+ proectile este tragatorul, atunci unul din ce de jos trebuie sa fie incarcatorul care va trebui sa ridice deasupra capului proiectilele …

  5. Seamana cu un FV215B… galetii si supensia difera.

  6. Buna ideea cu amplasarea motorului in fata . Poate realizam o platforma asa cum au facut israilienii cu Merkava si Namer . Costuri reduse compatibilitate piese . 😉 😉 😉

  7. Mi-as dori sa fie un proiect bonus pe langa Agilis :P, insa pare desenat la planseta, asa ca este ceva mai vechi… pornit in paralel cu TR 125 sau un studiu pt folosirea unui tip de sasiu importat ( eventual sh ) si facut obuzier autopropulsat cum zice Dan… oricum abia astept ziua de maine sa aflu raspunsul corect.

  8. Vanator.
    Sasiul nu pare suficient de adanc pentru o elevatie mare a tunului asa ca obuzier autopropulsat nu cred sa fie.
    Tunul pare de 125mm.
    Dupa galeti mai degraba pare o dezvoltare a unui sasiu de tanc decat de MLI.
    Un fel de sasiu de TR-125 dar trecut inapoi la 6 galeti, amlasati mai rarut.
    Dopa cum sunt amplasati, pare sa fie cu turela fixa, eventual un 25+25 grade stanga-dreapta, din burlan doar. Altfel s-ar roti toti cu turela inclusiv soferul.
    Nu-mi sau seama cum se face incarcarea.

    Ca alura este foarte apropiat de ce spuneam mai demult, cu vanatorul autopropulsat.
    L-as da jos, in sasiu, pe nenea ala din turela si, in locul lui, as pune autoloaderul Bandkanon, chiar daca ar depasi spre inapoi sasiul.
    Actualul compartiment de munitie l-as folosi partial pentru lovituri suplimentare (14-15) si partial pentru imbarcarea a 1-2 pifani/cercetasi/genisti/operatori drone, sau alte materiale, in functie de misiune.
    Dar, in linii mari, cam asa vedeam eu vanatorul de tancuri cu tun 152/155mm.

  9. Dupa cate vad este un proiect inspirat din ANTI TANCU Suedez IKv 90 B care la fel ca asta al nostru nu a fazut lumina zilei decat pe hartie 🙂 jucator de WoT spunetimi daca gresesc …

  10. Stridsvagn 103?

  11. Nu ma pricep dar ma bag si eu :

    Tun antiaerian propulsat nu pare sa fie ca dupa mine trebuia mai altfel, apoi cum zice si Eroul sasiul pare sa fie jos si deci asta ar mere undeva in teren unde vrei sa fii vazut doar dupa ce ai ochit si tras. Deci eu as mere pe un tun antitanc autopropulsat.

    Amu daca cautam putin ce scrie acolo in lateral obtinem o pagina cu patente militare americane , unde :
    F41a23/24 ·Turret gun mountings (feeding, loading or guiding ammunition F41A 9/00; mechanical elevating or traversing systems for turret guns F41A 27/18)

    Scuzati ignoranta daca vorbesc prostii.

  12. Seama cu un M40 caruia i-au fost puse fuste.
    As zice un proeict american

  13. STRV 103 SAU STRV 2000

  14. O combinatie intre un MLI si obuzier pe senile……stramosul senilat al ATROM? 🙂

  15. La cum arata pozitia galetilor, cel mai apropiat pare sasiul de MLI-84 insa cu sensul de mers inversat, motorul fiind acum in fata (acolo sunt si cei doi galeti asezati la distanta mai mare):
    http://www.tanks-encyclopedia.com/wp-content/uploads/2016/04/MLI-84M.jpg

    Din punctul de vedere al galetilor nu pare sasiu de TR-77 580 (la asta erau galetii departati in fata, dar de dimensiuni mai mari si mai apropiati decat in schita – daca desenul e corect, la scara):
    http://ftr.wot-news.com/wp-content/uploads/2013/09/tr5801.jpg

    http://www.armyrecognition.com/europe/Roumanie/vehicules_lourds/TR-85/TR-85_Roumanie_04.jpg

    http://www.tanks-encyclopedia.com/coldwar/Romania/TR-77/Iraqi_TR-580.png

    Placa frontala e iar atipica, nefiind intalnita nici la MLI, nici la MLVM si nici la TR-uri, dar daca oricum motorul e in fata, inseamna ca sasiul oricum trebuia modificat acolo si sudata alta placa.

    Tunul pare de calibru mare, probabil cel putin 130mm, iar elevatia intr-adevar cred ca e redusa… desi nu neaparat daca ne uitam la MLI-84 mod. 1989
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/08/2S1_Model_1989.jpg/414px-2S1_Model_1989.jpg

    Poate e o abordare diferita pentru vanatorul de tancuri, Model 1985/TAA Md. 85 🙂
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/02/Tun_antitanc_autopropulsat_model_1985_%28artist_impression%29.jpg

  16. Obuzier autopropulsat Model 89?

  17. eu am trisat si am cautat numerele afisate in dreapta pozei 😛

  18. Imi dau si cu opinia. Ala nu-i sasiu de tanc ci mai degraba de MLI.

  19. Sa ne dam cu presupusul???
    Sa fie un tank aeropurtat?

    Hai sa identificam cateva elemente de reper din schita:
    – are ROLA TRAGATOARE in fata, si este mai mare, ba chiar in fata blindajului anterior.
    – are 6 galeti
    – motor pe fata
    – echipaj: 3 membri (un sofer, un tunar, un membru pe post de incarcator)
    – Soferul este in turela. iar militarul respu\onsabil cu incarcatul este in turela dar plasat sus pe masina)

    Cu siguranta este un tanc (sau piesa de artilerie) cu dimensiuni mici. as spune o varianta aeropurtata. Echipajul fiind destul de inghesuit

    …………………………………….. …………………………………
    – NU ESTE MLI sau BMP (soferul nu ar fi plasat in turela daca ar fi MLI sau BMP) in cazul masinilor de lupta sovietice (sau dezvoltate din variantele BMP) soferul este plasat in partea din fata, langa motor)

  20. Este britanic, derivat din clasa FV215. Sasiul este de Chieftain (cel mai probabil sasiul prototipului din 1956) iar tunul este un L1, cel mai probabil Mk4.

  21. Sincer nu stiu cati s-ar ingramadi sa fie comandanti pe vanatorul asta …he he
    Din ce vad ,nu pare sa aiba turela mobila pt. ca atunci ar avea prea mari probleme cu plasarea echipajului si cu calibrul tunului daca e pe sasiu de MLI .
    Din cate observ si plasarea motorului e problematica in zona cu galetii rasfirati …daca ar fi plasat echipajul putin in fata tunului si motorul plus munitia in spate ,sau sofer -motor ca la Mli si ceilalti 2 membrii de echipaj in spatele soferului si motorului , apoi tun cu autoloader ar fi fost o idee chiar buna

    • @g.cristian

      ai vazut comentariul meu???
      asdta nu este sasiu de MLI. Sasiul de MLI are motorul pozitionat in fata – dreapta.

      acest tank (sau vanator) are motorul pozitionat in fata-centru.
      MLI-ul are o lungime mare 6 metri. acesta este scurt. iti dai seama dupa lasamentul echipajului.

  22. Off topic, am gasit intr-un Jane’s urmatoarea informatie. Stie cineva ceva despre asta? Multumesc anticipat!

    Light Support Weapons, ROMANIA
    Date Posted: 27 April 1994
    Jane’s Infantry Weapons 1994-1995
    122 mm support rocket launcher
    Development/Description
    This is a simple single-tube launcher normally mounted on a tripod,
    though it can also be vehicle-mounted. It can be man-carried for short
    distances fully assembled; for longer movement the launch tube is
    removed from the tripod. Firing is by means of a magneto which can be
    located up to 35 m from the launcher and connected by cable. An
    interesting and unusual feature is the presence of what appears to be
    a muzzle compensator at the front of the launch tube. It is believed
    that the electrical firing linkage partly closes the rear of the tube
    and the muzzle compensator balances the small recoil of the tube
    because of this obstruction.
    Calibre: 122 mm
    Launcher length: 2.50 m
    Launcher weight: 30 kg
    Tripod weight: 25 kg
    Rocket weight: 46.3 kg
    Rocket length: 1927 mm
    Max range: 13400 m
    State arsenals.
    Status
    In current use. In production.
    Equipment in Service
    Romanian armed forces.
    Caption: Romanian 122 mm rocket launcher
    © 2001 Jane’s Information Group

  23. Tun antitanc autopropulsat model 1985.Proiect care nu a fost finalizat.Tun cal 100 mm.

  24. A fost proiectat la institutul 111.Carcasa urma sa fie construita la Mizil si armamentul la Resita.Nu a fost si brevetat parca in 1985.Proiectul e din 1978.urma sa inlocuiasca SU 76.

  25. Dar ca si alte proiecte ale aceluiasi institut a fost abandonat.wiki spune ca din cauza evenimentelor de la sfarsitul anilor 80 ,altii care au lucrat acolo au spus ca din cauze economice.

  26. La prima vedere am crezut ca este obuzierul romanesc autopropulsat (model 89) dar nu e *alat dispunere a galetilor, ala are turela si teava mai scurta). Posibil sa fie ce zice Iulian, dar depre tunul antitanc model 85 nu am gasit mare lucru, asa ca e greu de spus. Oricum, as inclina spre un vanator de tancuri, nu obuzier, ceva la categoria mijlocie, poate chiar transportabil pe calea aerului.

    Sau este diagrama ultimului tip de tun pus la cale de PSD, si e autopropulsat ca sa se poate cara mai repede dupa ce au dat tunul. 🙂

  27. tunul antitanc autopropulsat model 1985.modelul care ar fi trebuit sa inlocuiasca autotunurile su-76.a ramas doar un proiect.

  28. tunul antitanc autopropulsat model 985 care urma sa inlocuiasca su-76.

  29. Mai oameni buni, nu are legatura cu Romania, nu vedeti ca eun patent international „F41A 23/24” !!! Este un sistem modular (gen autoloader) montat pe un sasiu,,,

  30. Dupa silueta par sa se fi inspirat de la mult mai celebra ruda suedeza STRV 103 🙂
    sau cel putin asa apare in ochii unui afon 😀

  31. Pai Romania e parte in tratate internationale care protejeaza proprietate intelectuala 🙂 De fapt, am avut un jurist eminent la nivel mondial in privinta proprietatii intelectuale in persoana Yolandei Eminescu , a predat in strainatate, a participat in tara si in strainatatea la conceperea de legislatie in domeniu…dar divaghez.

    Faptul ca e un numar strain nu demonstreaza nimic, se spune clar in articol ca e romanesc.

  32. Bre, imi e sa nu ma fac de ras, dar aia imi arata a sasiu de MLI cu motorul pus in fata, si dupa componenta echipajului si aranjarea lui, plus modul cum e depozitata munitia (daca vad bine pe desen) as zice ca e prototipul de vanator de tancuri care trebuia dezvoltat din MLI-84. Ii zicea TA-85 sau TA md. 85 sau ceva de genul. Desi ala parca avea acelasi tun ca si TR-85… posibil sa ma insel.

  33. Nu erau discutate RFIuri anul trecut pentru achizitia de obuziere autopropulsate?

  34. Ce sa fie? Un autotun destul de practic, relativ ieftin tun de 125. Pentru doctrina noastră de apărare foarte util.. Mă gândesc în ce fel s-ar putea realiza din conversia materialului din parcul rece.

  35. Daca rasfoiti cartea artileria autopropulsata scrisa de neofit boldici o sa vedeti ca se acorda mare atentie sistemului gepard si lui ikv-91 😉 nu prea avem decat acces la poze… prin reviste occidentale

    rusescul Objekt 685 Kubinka / actualul sprut…

    http://tankolet.ru/tanchegi/858-object685.html

  36. As zice inspirat de urmasul lui amx-13 , turela pendulara , cu rezultate slabe folosita in combinatie cu tunuri de calibru mare …

    http://warships1discussionboards.yuku.com/sreply/474023/1980s-AMX13-Replacement#.WJDo_mWff4Y

  37. Felicitari Andrei .
    Ai reusit acolo unde eu am dat gres, cautand schita tunului antitanc autopropulsat . Personal am rasfoit aproape toate buletinele OSIM aflate pe net , negasind altceva decat descrierea verbala .

  38. Multumesc! mai am 7-8 patente interesante: un obuzier, laser integrat in luneta pt tunurile AA, mortier automatizat pe MLI etc. Le-as trimite pe mail cuiva care se pricepe sa faca niste articole din ele; despre TAA md. 85 o sa apara pe tanks.encyclopedia un articol, inclusiv cu modelul 3D. Dupa ce citesti patentul realizezi ca e o chestie destul de desteapata…

    Prespun ca mai sunt diverse informatii pe webarchives (Jane’s) , am gasit azi despre CA Carpati si o sa mai caut

  39. Nu am prea multe cunostinte tehnice. De pilda, n-as putea sa explic cum functioneaza dispozitivul laser respectiv, ci doar sa intuiesc.

    Daca nu o sa fie nici un doritor o sa le scriu eu, merita sa fie cunoscute.

    Revenind la modelul din poza, are 4 oameni in echipaj iar sistemul din turela seamana cu cel de pe Conqueror, comandantul e in spate in zona cilindrica cu cupola rotativa. O sa devina f clar maine cand o sa vedeti patentul.

    http://www.tanks-encyclopedia.com/coldwar/UK/FV-214_Conqueror.php

    Parerea mea ca e un concept inca actual, mai ales la ce nivel a ajuns automatizarea azi, nu mai ai nevoie de cupola comandantului asa ridicata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *