Haideti sa ajutam un pic…

logo

Revista Aviatim este o initiativa sau, mai bine zis, un proiect prin care dorim sa lansam in Romania o revista dedicata celor pasionati de aviatie/aerospatial. Subiectele ce vor fi abordate in cadrul acestei publicatii sunt urmatoarele:

– aviatie sportiva, civila, militara
– fotografia de aviatie
– spotting-ul de aviatie
– modelismul de aviatie
– industrie, aparare, cercetare
– evenimente si mitinguri aviatice
– alte subiecte ce tin de domeniul aerospatial
– profile si reprezentari grafice

De asemenea, ne propunem sa realizam o completare a revistei tiparite cu mediul on-line prin intermediul site-uluiwww.aviatim.ro, incercand astfel sa venim in intampinarea tutror celor pasionati de acest domeniu.
Pentru a putea avea o viziune clara asupra potentialilor doritori de astfel de publicatii am realizat un chestionar on-line care contine cateva intrebari, precum si o rubrica de sugestii referitoare la acest subiect. Rugamintea noastra este sa ne spirjiniti in acest demers prin completarea acestui chestionar. Nu este necesara mentionarea numelui sau a datelor personale, chestionarul fiind anonim. Nu va fi utilizat in nici un alt scop decat acela de a ne da seama ce sanse de succes ar avea o astfel de publicatie.

Va multumim pentru timpul si sprijinul acordat.

Cu deosebit respect,
Echipa Aviatim

www.aviatim.ro
www.aviatim.com

PS RoMilitary a raspuns acestei cereri (fara sa fim implicati in nici un fel) si va rugam, daca aveti timp, sa le completati baietilor chestionarul, poate ii ajuta.

20 de comentarii:

  1. Din punctul meu de vedere orice initiativa care promoveaza cultura , educatia, tehnica sunt exact ce trebuie dupa atatia ani de manelizare. Imi aduc aminte ce fascinat ma uitam in revistele navo/aeromodelism cand eram pionier! 🙂 si chestionaru unde-i ,pe situ lor?

  2. Am completat chestionarul dar cred ca trecerea in print e o eroare.
    Ma uit la ce s-a intamplat cu Cristian Negrea. A scos 3 numere din Tactica si Strategia, ultimul in vara anului trecut, si …..
    In plus, articolele de pe blog sunt tot mai rare pentru ca e nevoit sa se ocupe de revista.
    Problema este ca blogul poate fi citit de oricine, de oriunde, in timp ce revista nu va avea niciodata un asemenea tiraj si o asemenea penetrare.

    • Iar blogul este gratis si in plus dispune de o arhiva instant. E foarte greu astazi sa lansezi si sa mentii o revista in viata…

      • Foarte corect.Aceste aspecte sunt vitale pentru majoritatea cititorilor.

        • Plus ca un site – cum este RoMilitary – este in esenta o platforma de informare interactiva, aici cititorii si autorii interactioneza, se pune intrebari, cititorii la randul lor contribuie si ei…
          Cred ca din pacate epoca revistelor tiparite a cam apus, desi o carte/revista are un farmec cu totul deosebit. Dar eu sunt un romantic, un mare fan al cartii scrise si probabil o specie pe cale de disparitie.

      • George, problema cea mai mare e că aici în România, actualmente, n-ai cu cine, n-ai cititori, nu există interes. Prostimea cumpără și consumă Click, Cancan și Libertatea, revistele tehnice, istorice, culturale, sunt sortite din start eșecului…

        • E .. candva – adica prin anii 90 Click, Cancan, Infracrirul, Infractiarea, gagiucile dezbracater mergeau mai post decta revistele auato, moto. TTM (Tehnica si Tehniilogie Militara), Rim (revista de istorie militara [stiti care a fotys culmea cu RIM? Maica-mea a inceputr sa o citeasca si ea.. Si la un moment dat a fiots intrbata cam acru „de unde stiti?” Din RIM!” Va cam dati seama cate sughituri a putut provoca o gospodina de 72-73 de ani care declara ca citeste RIM!! Ma rog revista o cumparam eu dar mama era iubutoare de istorie])
          Si „mai bine” Basic Instinct in Romania a avut cam nmjjuma din spectaorii ui Water Word! )

          Intre timp am ajuns la nivel „occidental” Dehj GLobalizare bre de haranm sa fie!

  3. Ca om care a lucrat in distributia de presa mai bine de 15 ani cred ca este un proiect sortit esecului din punct de vedere financiar. Chiar si publicatiile de tip monden sunt la pamant din punct de vedere al vanzarilor.In plus banii se recupereaza foarte greu de la distribuitori de multe ori niciodata. Publicatia se va adresa unei nise de cititori deci tiraj mic= costuri mari de tipar.

  4. Completat chestionarul! Eu prefer revista tiparita, sunt clasic daca pot spune asa.
    @Legat de revista Tactica si Strategia, aceasta are mult timp de cand n-a mai aparut. Intreb deseori despre ea la difuzorii de presa, insa…nimic. Stie cineva daca mai apare sau a sucombat, din pacate, ca multe altele inaintea sa?

  5. Nu vreau sa fiu ala care zice: „V-am zis eu !” dar Tactica si Strategia a plecat intr-un format prea mare (discutia am avut-o cu George inainte de lansarea revistei). Foarte multa informatie intr-un singur numar.
    In privinta optiunii online / tiparit, as merge pe o solutie online si, daca mi-ar merge suficient de bine, as scoate editii tiparite, cu tiraj mic, destinate bibliotecilor si organizatiilor de profil, pe care le-as dona pentru a-mi creste vizibilitatea in sctorul de interes al revistei.
    Bani din distributia tipariturilor nu se fac decat la tiraje foarte mari unde pierzi controlul distributiei si incasarilor. In plus, va trebui sa aloci spatiu, timp si energie pentru publicitate, altfel nu supravietuiesti.

    • Si cred ca revista trebuie sa fie neaparat online, publicata treptat (un numar de articole la fiecare sfarsit de saptamana), cu abonament online. Singura varianta tiparita ar trebui sa fi una mai scumpa, de foarte buna calitate, care sa cuprinda articolele de pe o perioada mai lunga (2,4,6,12 luni) si care sa poata fi comandata direct de la sursa prin posta curier. Practic, o versiune de colectie.

    • Bre liopsa de marafeti.
      Ca daca ar fi moloz, omu ar lua revista, at citi-o comod /9in cada, pe buda, in metroi, in oarc , in pat ) si pe urma ar cr\arucna-o sau ar folosi paginile la curata opeste, catifi samd. Ma rog unele numere le-ar pastra .
      Da daca nu e mardel …. siti si vloi coba aia Nihil sine Leo

  6. Salutare tuturor!

    Si multumim pentru sprijinul acordat de catre Romania Military si cei de aici de pe site pentru realizarea chestionarului.

    Cam toti aveti dreptate in ceea ce spuneti, in sensul ca varianta tiparita e pierdere sigura de bani (procentul mare din vanzari si returnarea banilor de catre distribuitor) si cu sanse minime de reusita. Cel mai probabil ca, daca va fi sa fie, vom merge pe varianta electronica si o singura aparitie tiparita anuala (un fel de editie de colectie) pe care o vom trimite noi direct prin posta/curier celor interesati.

    Oricum si din raspunsurile de pana acum din chestionar, varianta electronica (majoritara) combinata cu cea tiparita pare a avea mai multe sanse de reusita.

    • Cam asa ceva. Realizati un „Best of” anual din articolele publicate online si scoateti o editie limitata, parte vanduta , parte donata bibliotecilor si organizatiilor de profil.
      In privinta vanzarii, ideal ar fi sa mergeti pe precomenzi.
      Ca un exemplu, scoateti editia pentru 2016 la la sfarsit de an sau la inceput de 2017.
      Undeva, prin noiembrie 2016, anuntati sumarul revistei si incepeti sa luati comenzi.
      Sumarul va va fi dat de numarul de accesari ale articolelor, la care puteti adauga articole pe care le considerati fff importante , chiar daca nu au avut un trafic foarte mare.
      In privinta articolelor din ultimele 2 luni, va trebui sa alegeti singuri ce intra in revista sau sa urmariti traficul separat pentru ca nu vor avea timp de accesare decat maximum 2 luni.

    • Da, mi se pare cel mai bine.
      P.S. Scuze ca am comentat mai sus acelasi lucru, n-am vazut comentariul. >:(

  7. completat dincolo.
    daca e facuta cu cap si se adreseaza unui public amator consumator de aviatie si nu cade in capcana unuei supra specializari a cititorului reuseste.poate deveni un articol de colectie/colectionabil.
    inaca pastrez teancul de top gun din liceu si l-am salvat de multe de mana lunga a familiei puse pe curatenia de primavara/iarna.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *