DJI – RoboMaster S1; the little fraker is finally here! Mecanum wheels madness!

„Possible military applications”…

Am mai discutat noi despre tipul asta de roata „Mecanum”:

Specs: https://www.dji.com/robomaster-s1/specs

16 comentarii:

  1. Sint deja folositi in productie, de ceva vreme… Rotile astea sint ok pe suprafete plane, fara denivelari, altfel nu le prea vad utilitatea.

    Kuka are niste roboti misto cu roti omnidirectionale.

    https://www.generationrobots.com/en/402185-kuka-youbot-mobile-platform.html
    https://www.kuka.com/en-us/products/mobility/mobile-platforms/kuka-omnimove

    • Hold my beer! 🙂 Ant-Man style.

    • @Iulian, nu atat denivelarile cred c-ar fi problema lor cat complexitatea mecanica si imbacsirea cu noroi, praf, resturi vegetale, samd.
      Dar din nou, ca si la postul cu scamatoria aia de la Ghe-O, cred ca n-are rost sa exageram prea tare cu capacitatea de trecere in domeniul militar. Standardul stabilit de o masinarie precum batranul TAB cred ca e suficient cata vreme e si amfibiu. Pt. orice altceva exista senilate, elicoptere, samd.

  2. Ok, asta incepe sa semene a transportor 🙂 It’s so…flufheee…I’m gonna die!

    Apropo, oare unul amfibiu cum s-o fi miscand prin apa doar cu ajutorul rotilor? Imprumutam ceva de la…zbaturi? 😀

  3. Interesant dar eu vad aceste roti folosite in productie in fabrici si depozite dar nu zic ca nu merge si la putin namol dar acu depinde cat de fiabile sunt

  4. Un tren de rulare echipat cu asemenea roti are niste avantaje:
    -nu cere mecanism de bracare roti de directie
    -nu faci pana de roata prin pierderea presiunii
    -manevrabilitate superioara
    Pe de alta parte, are mai multe dezavantaje, cel putin:
    -e strict necesara tractiunea individuala (pe fiecare roata in parte), posibila doar cu motoare electrice sau hidraulice individuale, (sau eventual tractiune tandem-nu stiu)
    -constructie complexa, cu greutate mare comparativ cu pneul clasic si costuri corespunzator mai mari
    -nu amortizeaza socurile si nu preia denivelarile ca un pneu clasic
    -incarcare cu noroi si pietre, posibilitatea blocarii si distrugerii prin impanare
    -nu adauga la flotabilitatea vehicului ca un pneu clasic, dimpotriva, scade din flotabilitate
    -nu ai adaptabilitate la teren greu prin modificarea presiunii in pneuri, chestie dureroasa pentru un vehicul militar – vezi cerintele armatei si pentru TAB-uri si camioane
    -distributie ciudata a presiunii la sol, cu consecinte in teren greu
    -uzare rapida a elementelor de rulare, ca la orice vehicul cu directie prin alunecare „skid steer”, cu costuri pe masura

  5. Hehe..uite si o senilata Mecanum:

  6. Astea trei dracovenii arata bine si ele, dau o idee despre ce ar putea fi la o scara mult mai mare:

  7. Am vazut multe exemple de genul asta de omni/mecanum-wheels, cateva chiar cu ochii mei, inca n-am avut sansa sa vad si podelele avioanelor de transport militar, unele au si ele elemente similare.

  8. Mie mi-a facut impresia ca e una din reclamele care apareau prin ”Robocop ” cu familii care se joaca de-a razboiul
    .Draguta jucarioara , ar trebui sa apara intr-un episod din Small Soldiers daca mai scot vreunul .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *