Romania Military

Incet, incetisor si pi loc… varianta hindusa

                                                         Urmatoare generatie a submarinelor Indian Navy

Asa s-ar traduce, din indiana in moldovoneste 🙂 , capacitatea Indiei de a inlocui parcul de submarine diesel-electrice, vechi si perimat, cu cele franceze de tip Scorpeone. Problema Indiei este…birocratia si imbecilitatea clasei lor politice. Gange, Dambovita… tot un drac!

Daca in problema inlocuirii avioanelor vechi cu un nou aparat Rafele/Typhoon, modul de lucru al hindusilor ne umple pe toti de invidie si admiratie sincera, da de fapt suntem invidiosi mai mult pe viitorul avion, in problema flotei de sub… apa indiana, eee… aici lucrurile par prea complexe pentru birocratia de la New Delhi.

Astfel desi flota de submarine moare, ca de retras nu se poate inca, de batarnete cu cutitu’ dinti,  incercarile Indiei de a construi sase submarine Scorpeone in tara, au fost intarziate de mai multe ori, iar bugetul alocat a trebuit sa fie crescut intr-un ritm foarte ametitor. Ca termen de comapartie autohton imi vine in minte autostrada Transilvania, sau mai bine zis ideea de autostrada, ca autostrada n-avem!

                                                               Scorpeone… o tanara speranta a Marinei Indiene!

Acum se spera ca primul submarin va intra in componenta flotei in 2015 cu un an mai traziu decat termenul la care TOATE  cele sase sub-uri ar fi trebuit sa fie operationale! Problema pare foarte presanta deoarece anul viitor 5 din cele 16 submarine indiene vor fi retrase, daca nu sunt deja, datorita varstei si problemelor tehnice, iar prin2015-2016 Marina Indiana va mai avea doar 5 submarine non-nucleare la dispozitie, dintr-un total de 18 bucati necesare.

Acum Scorpeone este similar cu Agosta 90B (tot francez), submarin cumparat de “bunii” prieteni ai indienilor…Pakistan Navy, in numar de trei. Totusi Scorpeone este un proiect mai recent, decat Agosta 90B, si este o coproductie franco-spaniola, avand un deplasament de 1700 tone( deplasament la suprafata) si cu aproximativ 200 de tone mai mare decat Agosta.

                                                                    Agusta 90B cel mare si rau al Pakistan Navy

Ambele tipuri de  submersibile pot fi echipate cu API (air independent propulsion), care le permite sa navigheze fara sa iasa la suprafata cam 7 zile la viteze scazute de 8-10 Nd. In acest moment Pakistanul detine trei submarine Agosta 90B operationale, al treilea Hamza, detine deja sistemul API. Insa principala  amenintarea asupra Indiei (din punctul indian de vedere) este China cu un parc de aproximativ 60 de submarine din care in jur de 12 sunt nucleare.

Ba ca tacamul sa fie complet Pakistanul negociaza si achizitia de submarine germane Type 214 in numar de trei… pentru inlocuirea  navelor din clasa Daphne retrase deja!

Cu acest  ciocan pakistanez pocnindu-i nonstop pe nicovala chineza, India doreste sa achizioneze, construiasca in tara, in total 12 submarine Scorpeone, chestia e sa le faca pe primele sase, discutile pentru contract fiind incepute din 2005.

Uram prietenilor nostrii malgasi…indieni adica, mult succes in incercarea de a se da la fund cu submarine…frantuzesti. Francezii fiind destul de permisivi cu morala si dragostea intre submarinisti! Cel putin asa se zice 🙂 !

 

       U-boat type 214, Papanikolis in Marina Greaca, curand si la dreapta credinta mahomedana!

 

 

surs: strategypage

Foto:kranosgr.blogspot

defence.pk

 

 

Exit mobile version