Romania Military

Kazan Ansat 2RC

1

Desi nu este foarte cunoscut si nu a ajuns in productie de serie, Ansat 2RC a fost un concept interesant de elicopter de recunoastere si atac usor, similar OH-58D Kiowa Warrior, bazat pe o platforma civila de elicopter usor, si anume Ansat.

Conceptul a fost dezvoltat de Kazan Helicopters din fonduri proprii, producatorii celebrelor Mi-8, Mi-17 si Mi-24, desi ministerul apararii rus nu a avut si nu are prevazuta o cerinta pentru un elicopter de recunoastere. Adversarii sai, intr-o posibila competitie pe acest domeniu au fost Ka-60 RC (recunoastere), care a si primit o comanda de 100 de exemplare din partea ministerului rus al apararii, si Ka-226 (un urmas al Ka-126 Hoodlum-B care trebuia produs la noi), ambele produse la Ulan-Ude.

Macheta acestui elicopter a fost dezvaluita prima data in 2005 iar primul demonstrator a fost finalizat in 2007, insa pana in prezent nu a primit nici o comanda pentru export.

Cabina pilotului pe Ansat 2RC

Asezarea pilotilor este cea standard “gunship”, pilotul fiind asezat in carlinga inaltata din spate iar tragatorul in fata. Senzorii zi/noapte/infrarosu sunt montati in bot, in timp ce mitraliera cal. 12,7mm KORD nu este turelata ci carenata in fuselaj. Armamentul poate fi acrosat pe cei 4 piloni aflati pe aripi, gama fiind aceeasi cu a majoritatii elicopterelor de lupta: rachete aer-sol, anti-tanc, bombe, rachete aer-aer.

Ansat 2RC expus la Maks 2007

Propulsia elicopterului Ansat 2RC este asigurata de 2 motoare Pratt & Whitney PW207K canadiene de 630CP fiecare, acestea actionand un rotor cu 4 pale. Elicopterul poate atinge o viteza maxima de 275km/h, una de croaziera de 250km/h si un plafon de 4,5km, iar raza de actiune este estimata la 630km (autonomie de 3 ore).

Ansat in schema de vopsire diferita

In partea din spate a fuselajului se afla o mica usita cu geam de vizitare a compartimentului de avionica, insa se pare ca acest compartiment poate transporta la nevoie 2 militari, similar cu ceea ce este prevazut si pentru Mi-28.

Cu o lungime de 13m si un diametru al rotorului de 11,5m, alaturi de o masa gol de 1,9t si una maxima de 3,3t, acest elicopter ar fi similar ca si dimensiuni si rol conceptului IAR-317B Skyfox sau mai recentelor A-129 Mangusta/T129 Atack si Z-19 Harbin.

 Z-19 Harbin

De asemenea, AH-6i poate fi considerat ca si echipare si rol, un echivalent de mai mici dimensiuni, insa aeronavele enumerate anterior sunt echipate si cu un blindaj impotriva armelor de calibru mic. Probabil ca o dezvoltare cu acelasi scop pe platforma EC-635 ar duce la un elicopter similar ca dimensiuni si rol.

                                                                           AH-6i

Video:

 

 

 

Marius Zgureanu

 

Surse:

http://www.military-today.com/helicopters/ansat_2rc.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Kazan_Ansat

http://www.redstar.gr/Foto_red/Eng/Helicopter/Ansat_2R.html

http://www.helitorque.com/portal//modules.php/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=32

Exit mobile version