Teste la lovituri cu STRV-103

Da putin de gandit…

.

30 de comentarii:

  1. Se pare ca un tanc e mai rezistent frontal decat cred unii ca e distrus dintr-o lovitura 🙂

  2. Curios faptul ca Suedia a renuntat la dezvoltarea si fabricarea urmasului STRV-103 si au trecut pe „leoparzii” , ma rog au preferat importul.

    • nu e chiar import, STRV-122 fiind asamblat in Suedia intr-o varianta speciala suedeza de Leo2A5.
      Se pare ca s-a schimbat doctrina si optica fortelor terestre suedeze, de aceea s-a renuntat la evolutia STRV-103D/2000.

    • Nimeni nu poate sa produca si sa dezvolte tot echipamentul militar al propriei armate….suedezii produc destule si sunt sectoare unde prefera sa importe. Toata lumea face asta doar ca unii(stim noi cine) prefera sa nu produca nimic 🙂

  3. Citisem mai demult ca unul din motivele pentru care au renuntat la el e faptul ca la testele impotriva proiectilelor APFSDS rusesti de pe T-72, au constatat ca blindajul inclinat frontal nu rezista, in ciuda unghiului foarte ascutit. Era vorba ca un proiectil a trecut de blindaj, a trecut de compartimentul motorului si a ajuns pana in compartimentul echipajului. Nu inteleg insa de ce nu l-au upgradat, pe una din variantele din pozele puse de Marius.

  4. Sa nu uitam ca in perioada scoaterii lui 103 disparuse si Uniunea Sovietica.
    Pentru ca e clar ca acest vanator de tancuri a fost facut cu dedicatie pentru sovietici.

    • A fost scos pentru ca era o platforma veche din anii 60-70 cu capacitati de upgrade limitate si 0 exporturi.

      • Ghita Bizonu'

        Era o bizarerie si in anii 60. Se presupune ca ar fi fost utlizat numa in padurile suedeze in care o turele ce se roteste cu 360 e un lux inutil. O arma mult prea „dedicata”
        eicum scos si din cuaza ca Suedia are bani . Bani destui sa isi ia Leoparzi noi ( da cica au cerut grantaie ptr 12.000 km). Plus poa ca le ei se stiudeste latina mai mult decat la noi si vis pacem para bellum

        • Nu stiu cat de dedicat era, dar intr-adevar, asa e definit. Acest tun autopropulsat e perfect si pentru campie si pentru zonele de dealuri. Nu vad vreun dezavantaj pentru zonele de campie. Au fost niste teste facute de americani si a scos acelasi punctaj cu tancurile cu turela. De ce atunci sa nu investesti mai departe in acest proiect? Pentru mine S-Tank e in top 5 arme favorite.

          Eu cred ca ar fi fezabil un S-Tank 2015 cu tun de 120 mm (incarcat manual), echipaj din 3, greutate ~ 40-45 tone. Ar costa cu ~30% mai putin decat un MBT modern, iar daca ar fi produs in tara (mai putin motorul, tunul si echipamentele electro-optice) am putea avea un pret chiar foarte bun(~2 milioane).

    • Ghita Bizonu'

      L:a niaba cu „distrugatorul” lor de 18.000 tone!!! ca e cat era ultimu crucisator greu american

    • ,,Distrugatorul,, ala mic(doar 15-18000 T)aduce la suprastructura cu crucisatoarele grele si cuirasatele japoneze din ww2/suprastucturi tip,,pagoda,,

    • Adică tu vrei să zici că ăștia au anulat mediocritatea de PAK-FA din lipsă de fonduri și dintr-o dată își vor permite portavioane de 100k tone și cuirasate de 18k??? Greu de crezut!

  5. Ce bun ar fi un STRV modernizat, la zi, prin Carpatii Romaniei! Banuiesc ca Vanatorii de Munte ar vrea asa ceva.
    In caz de razboi presupun ca rusii nu o sa trimita in Carpati chiar Armata. Campiile Poloniei scrie pe tancul lor.

  6. Tot este vorba de suedezi,o baza aeriana subterana(foarte bine disimulata in peisajul inconjurator),iar pe post de pista decolare/aterizare soseaua…
    https://www.youtube.com/watch?v=_EKUwNUmex0

  7. Ca principiu pare un „Maresal” adus la zi in anii ’60 :-).
    Pentru mediul de lupta si doctrina suedeza de atunci a fost perfect.

  8. Poate interesează pe cineva. Nu-mi dau seama ce tanc e ăla. https://www.youtube.com/watch?v=Wcdnyd2d52s

  9. formatorul de opinii

    Misto masinuta!

  10. Nazisti foloseau tunul antiaerian de 88mm ca arma antitanc.

  11. Îmi explică și mie cineva care este diferența un tun cu țeavă ghintuită și unul cu țeavă lișă?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *