Krauss‐Maffei Wegmann la Bucuresti, oficial de aceasta data

1280px-Leopard_2_A5_der_Bundeswehr

Autorităţile române vor să pună bazele unei cooperări bilaterale în industria de apărare cu germanii de la Krauss-Maffei Wegman, liderul european în fabricarea vehiculelor blindate de luptă cu propulsie pe şenile sau pe roţi. Deja a fost format un grup de lucru în urma unei întâlniri desfăşurate în cursul zilei de azi între Sorin Encuţescu, secretar de stat în Ministerul Economiei, coordonator al domeniului industriei de apărare, şi Thomas Fritzsch, director regional de vânzări al companiei germane Krauss-Maffei Wegmann.

“Discuţiile s-au axat pe posibilitatea cooperării bilaterale în acest domeniu, pentru finalizarea unor proiecte solicitate fie de sistemul naţional de apărare, fie de terţi beneficiari”, spun reprezentanţii Ministerului Economiei.

Sorin Encuţescu a precizat în cadrul întâlnirii că pe plan local se pot realiza produse calitative, la preţuri competitive.

“La finalul întâlnirii s-a convenit ca atât partea română, cât şi cea germană să analizeze posibilitatea creării unui grup de lucru, în vederea găsirii celor mai bune soluţii pentru o colaborare viitoare, în interesul tuturor părţilor”, au mai spus reprezentanţii Ministerului Economiei.

Autor: Roxana Petrescu
Romania Mlitary
Intrebarea se pune daca nemtii au venit pentru tancuri sau pentru transportoare, poate pentru ambele, atat timp cat cu aproximativ un an se auzeau zvonuri despre un posibil Boxer APC low-cost…

109 comentarii:

  1. Pai o cooperare din asta ar fi excelenta, dar numai cu cateva conditii! Sa producem si noi ceva in tara. Poate la o afacere cu tancuri, am mai produce si noi ceva pe la UMB – dar cu multi bani investiti si cu tehnologia nemtilor. In schimb la APC, este mai mult ca sigur ca ministerul cel mai probabil nu o sa faca niciun contract cu Moreniul, deci ne bagam nasu’ la import.

  2. “La finalul întâlnirii s-a convenit ca atât partea română, cât şi cea germană să analizeze posibilitatea creării unui grup de lucru, în vederea găsirii celor mai bune soluţii pentru o colaborare viitoare, în interesul tuturor părţilor”
    intrebarea e:
    „analizarea” si „creatiunea” grupului asta, o sa fie pe stil romanesc sau nemtesc?

    • Stai calm, ceva îmi spune că noi românii sunt mai capabili ca ei(germanii) la făcutul de tancuri… numai că pe ei îi roade(doare) tare mult când altcineva ”compun” o bijuterie tehnologică fără ca și ei să fie implicați… asta e tot! 🙂

    • sper sa fie pe stil romanesc

  3. Off topic.
    ,,F-35 are probleme cu motorul
    Dezvoltarea avionului F-35 este cel mai scump program militar din istorie. Şi asta pentru că au fost risipiţi foarte mulţi bani din cauza problemelor tehnice apărute pe parcurs. Inclusiv aceste probleme la motor care ar putea întârzia şi mai mult intrarea avionului în dotarea forţelor armate ale Statelor Unite şi ale principalilor aliaţi ai americanilor. În ultimele zile, două anchete guvernamentale americane au criticat motoarele avionului F-35.

    Cel mai dur raport este cel al Curții de Conturi a Statelor Unite care spune că motoarele pe care Lockheed Martin, producătorul avionului, le cumpără de la gigantul aeronautic Pratt & Whitney au o fiabilitate redusă, care a afectat zborurile de teste. Versiunea modelului F-35 pe care au primit-o pușcașii marini trebuia să efectueze 90 de ore de zboruri de încercare, însă a zburat doar 47 de ore din cauza problemelor apărute la motor. În cazul modelelor primite de Marina Militară și Forțele Aeriene, problemele au fost și mai dese, iar avioanele primite de ele au zburat doar 25 de ore, deși ar fi trebuit să zboare 120 de ore.

    Curtea americană de Conturi recomandă ca motorul să fie reproiectat, iar modificările să fie făcute și pe avioanele care deja au fost livrate. Avioanele F-35 ar fi trebuit să fie gata de luptă pe data de 1 iulie, însă acest termen ar putea fi ratat dacă motoarele vor trebui schimbate. Nu ar fi pentru prima oară când proiectul F-35, a cărui factură totală va fi de 400 de miliarde de dolari, este în întârziere.

    Pentagonul a publicat un raport în care critică programul de dezvoltare a motorului pentru F-35. Inspectorii Pentagonului spun că au găsit 61 de nereguli, nu neapărat tehnice, cât organizatorice. În apropierea bancurilor de lucru au fost descoperite obiecte care puteau defecta motoarele, iar inginerii care lucrau la dezvoltarea lor nu aveau nici mănuși, nici măști de protecție. Orice accident poate întârzia enorm de mult producția avionului.

    Pentagonul plănuiește să cumpere în următorii ani aproape 2.500 de avioane F-35.”
    http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Extern/Stiri/F-35+are+probleme+cu+motorul

    • Dupa ce ca e manevrabil ca o caramida, mai da rateuri si motorul. Bine ca e stealth. De fapt stai, nici steath nu prea este. Un avion ‘reusit” F-35. Daca ni-l dau si noua cu 10.000.000 bucata zic sa luam vreo 20:) Daca e mai mult de atat, mai bine pas.

  4. Poate daca Gepard mai are ce cauta pe la noi, sa se discute si situatia lor, daca numarul pe care il avem este de ajuns si cum pot fi aduse la zi. (stiu articolu’ cu AA romanesc pe el)

    Cred ca ar renta sa le aducem la zi daca alea 40 sunt de ajuns…

  5. Pai se cauta drive-line pentru TBT 8X8. O fi primul pas! Dea domnul sa fie vb si de tancuri, dar prin MApN nu se stie nimic de vreo intentie, macar, pentru un tanc nou, fie si SH.

  6. boxer-ul nu e amfibiu…dar ar putea sa ne ajute sa dezvoltam TBT-ul nostru cu tehnologie de pe boxer, insa facut amfibiu…nu cred ca e imposibil

  7. Cadou de la Santa Klaus?

  8. http://www.kmweg.de

    Superbe feline, da Doamne…..

  9. Mie asta imi suna a achizitie Leo2A4 si modernizare la Leo2Ro (probabil echivalent A6).

    • Da parca se discutase pe aici ca Germania nu ar mai fi dispusa sa mai vanda din Leoparzii lor, ca le trebuie. Deci sa speram ca totusi se pregateste de o cooperare, de un produs facut la noi in tara. Eu sper ca a fost scos de la naftalina TR2000.

    • Toti speram sa nu fie asa dar in Romania totul e posibil …

  10. ce tot dracu se documenteaza si se vb atat fara sa se faca nimic
    e simplu ca lumina zilei : ei fac sasiul + tunul si noi facem turela , ce poate fii asa greu
    de preferat sa sie o turela fara echipaj asemanatoare cu falcon iar echipajul sa fie mutat in fata langa sofer in locu proiectilelor de rezerva iar proiectilele sa fie in cercul unde era turela pe lateralul turelei pe o parte si cealalta
    dar ca de obicei spaga ii prima abia apoi se mai gandesc sa faca ceva

    • Poate sa fie un mesaj trimis rusilor, sau poate sa fie doar un bluff! Vom trai si vom vedea….daca ajungem acolo! Important e ca nu mai a ard cu sologanul ala….aparam doar membrii NATO, ca altfel nu se poate, nema jurizdictie! 🙂

  11. Off topic

    Scuzati, poate stirea este ràsuflatà, dar am dat de o istorie cu disparitia a 1 miliard de dolari din 3 bànci moldovenesti (o bunà parte spre bànci rusesti) prin acordarea de împrumuturi fictive.

    http://news.yahoo.com/1-billion-disappears-moldova-looks-answers-053120129.html

    • Daca nu-l vede M.C pe Degeratu la Adevarul ca spune ceva in privinta asta..nu prea cred…
      ..nu prea… 🙂

      • Nu vad legatura intre mine Degeratu si Adevarul nici macar dupa ce am spus ce am spus.

        Sa inteleg ca eu sunt cel care preia sloganuri? sau am de-a face cu aceeasi paraziti si aici si acolo, pe aceleasi teme de unde da senzatia ca umblu cu sloganuri?

        • 🙂 Omule, te simti persecutat?
          Ma refer la faptul ca esti mai activ pe Adevarul, mai ales emisiunile alea cu invitati, tu nu prea le pierzi…doamne, ma, ce-ti veni?

          • 🙂 )) nu ma simt persecutat, si chiar nu m-ar deranja daca as fi, am flegme pentru toti
            cineva trebuie sa mai spuna cate ceva si pe acolo ca nu stiu daca ai observat dar romanii sunt cam minoritari prin „presa” de pe net

            nu mi-a venit nimic, doar ca idiotii nu sunt omorati din fasa si cu bombonica incet incet raman pe aici si prind radacini. astia sunt o specie, restu’, idiotii utili ,nu inteleg ca daca ataci o parte nu inseamna automat ca esti sustinatoru’ celeilalte….

  12. Ieri am zis ca vin nemtii… voi nu… tari in gura ca intotdeauna…De fapt toata chestiunea a fost pusa in cosuletzul de Pasti de catre madam Merkel….

  13. Legat de cooperare, nemtââ si frantujââ parca au batut palma pentru un tanc nou pana in 2030.

    O cooperare cu romanii ar fi pentru ceva gen 2A4 cu electronice 2A6 asa ca un aperitiv pentru cand o sa vina ordinu’ de achizitie pentru Leo 3

  14. Boxer are mari probleme de fiabilitate in app. 4 ani din 180 mai functioneaza 70, asa ca trebuie stat cat mai departe de cam orice legat de ele.

    Gepard poate ne-ar mai trebuii niste masini + modernizate la cele existente si cu mentenanta in tara. Dar trebuie avut in vedere si: raza relativ redusa de actiune, greutatea ridicata si consturile de utilizare.
    Noua ne mai trebuie si o varinta AA cu raza foarte scurta pt. mase: tun de 30-40mm cu sau fara radar pe camione Roman blindate sau pedestre. Adica modernizate tunuletele AA din dotare pe partea de achizitie tinta (camera HD zi/noapte calculator balistic, etc) + o racheta AA, totul operat de la distanta.

    Tanc produs in tara sau modernizat TR-ul, ajutor la turela. La partea de corp mai cu retinere, Leo2 a fost tot timpul depasit de istorie de la productite fiind respins de americani datorita protectie insuficiente (toata lumea spune ca T55 cu ai sai 20mm pe o portiune din lateral este depasit si este, dar mai nimeni nu se plange de cei 25mm ai Leo2 A4 care acopera o zona aprope dubla fara de cea a T55 care macar mai are o parte din zona de app. 70mm RHAe. Abele se fac sita de un tun de 30mm care poate penetra pana la 64mm RHAe). T90 – 800mm RHAe – Leo2 A6 620mm RHAe.
    Importarea de Leo2 A4 si modernizare decizie prosta.
    Si oricum trebuie gandit cu NERA/ERA altfel…

    //
    John McCain: UE cauta cu disperare modalitati de relaxare a sanctiunilor impuse Rusiei
    Tarile europene cauta „cu disperare” mijloace de relaxare a sanctiunilor occidentale impuse Rusiei, a declarat marti pentru agentia rusa Sputnik senatorul american John McCain, scrie Mediafax.
    „Cancelarul german Angela Merkel a declarat marti ca Europa a fost obligata sa adopte sanctiuni economice pe fondul conflictului din Ucraina, dar spera in relansarea cooperarii cu Rusia”
    http://www.hotnews.ro/stiri-international-20037067-john-mccain-cauta-disperare-modalitati-relaxare-sanctiunilor-impuse-rusiei.htm

    Nu stiu cat de exacta a fost traducerea sau interptarea ideei care s-a dorit transmise dar cum s-a scris as insista asupra cuvantului „obligata” folosita de olimpica la rusa. Ideea nefiind: actiunile Rusiei ne-au obligat…

    //
    „NATO’s chief on Thursday reported a sizeable Russian military buildup on the border with Ukraine that he said would enable pro-Moscow separatists to launch a new offensive with little warning.

    Stoltenberg said the reported Russian moves undermine the cease-fire declared in eastern Ukraine and violate the Minsk agreements entered into by Moscow. He said more than 1,000 pieces of Russian military equipment have been moved over the past month, including tanks, artillery and air defense units. „
    http://abcnews.go.com/International/wireStory/nato-big-military-buildup-russia-ukraine-border-30532662

    //
    Persoanele arestate ieri in Odesa faceau parte sau ajutau Rada Populara Basabeana. Erau inclusiv jurnalisti.

    Lupte si bombardamente sporadice: Pisky, Avdiivka, Zaitsevo si Shyrokyne.

  15. Macar de ar mai strange si ei niste suruburi mai complicate in uzina aia si tot e ceva…ca asta e…ne-au invatzat aurolacii astia sa ne multumim cu putzin…

    Si unde e nea formatorul ala de opinie cu specializare inalta 😉 ca vaz ca nu aparu
    Se inrosesc talefoanele acuma, se strica strategiile, afacerile cu second-handuri, ramane lumea pe drumuri 🙂

  16. “Discuţiile s-au axat pe posibilitatea cooperării bilaterale în acest domeniu, pentru finalizarea unor proiecte solicitate fie de sistemul naţional de apărare, fie de terţi beneficiari”, spun reprezentanţii Ministerului Economiei.

    Hent cu mana….sa fie vorba de TR 2000/sau tancul nou(Tr 2000 +)pentru noi si de TR85M2 pentru columbieni? Care terta parte? 🙂 Chiar incepe sa devina din ce in ce mai interesant! PS Sa fie vorba oare de mult ceruta colaborare cu un partener strain pentru TBT 8×8? Oare sa se fi schimbat ceva in jocul ala? Klaus Klaus….l-ai ‘mierlit’ pe Miky Mouse%CO cu frau Merkel? 🙂

    • Am zis ieri… steroizi nemtesti pentru tot ce inseamna industrie de aparare romaneasca

    • TR-2000 ne-ar face concurenti directi pt SH-urile de Leo 2 A4,5 deci nu cred ca nemtii sunt asa prosti pana nu scapa de stocurile lor actuale. Cred ca mai degraba sunt 2 optiuni:
      – M2 cu ceva piese de la ei: tun 120mm, motorul actual dus undeva pe la 1000cp si ceva optica / electronica
      – Leo 2 A4 SH modernizat cu ei pe aici la un standard mai rezonabil
      Un proiect nou de tanc ar insemna urmatoarele:
      – motor nou, cutie de viteze, suspensie / n-o sa pupam noi care suntem rupti in cur, turcii au bani si dorinta pt Altay si au primit flit
      – turela cu blindaj compozit, reactiv si alte nazbatii / scump al dracu sa faci ceva nou daca nu iei ceva deja dezvoltat si costa ca la balamuc, iarasi comparatia cu Altay si cat au platit aia la coreeni pt licente
      – tun de 120 mm nu ar fi o problema dar iarasi va costa bine
      – optica si electronica: aici mai putem misca ceva
      – APFSDS 120mm putem face, ne dau evreii know-how daca avem bistari

      Deci hai sa nu mai visam TR-2000 sau Enterprise ca nu primim.

      Eu eram mai incantat daca primeam Abrams si le reconditionam, poate ne strecurau din alea cu DU ca fara si s-a vazut prin Irak ce si cum …

      • „turcii au bani si dorinta ”
        Da , dar nu au tehnologie .
        Romania stapanea tehnologia realizarii motoarelor Diesel de mare putere ( cum s-a putut, citeste articolul aici pe RoMilitary ), transmisiilor hidromecanice , blindajelor stratificate si placilor de blindaj ceramice/ compozite usoare , a pieselor de artilerie cu teava ghintuita sau lisa ,a aparaturii optoelectronice si SCF ( cu exceptia tuburilor amplificatoare de lumina si camerelor de termoviziune ) , munitiilor , inclusiv subcalibru ( bara sinterizata a penetratorului se importa , dar s-a realizat in tara tehnologia intre timp ) .Turcii trebuie sa porneasca de la zero .
        Cand ai aceste tehnologii si capacitati industriale ( capacitati ma rog , mai mult pe hartie ) , altfel discuti la negocieri ( daca nu discuta in numele tau niste neam-de-sluga ) .Spre exemplu , Israelul a mers inainte pana la nivel de prototip cu LAVI si astfel a ” convins ” pe Unchiul Sam sa-i vanda o tehnica mai avansata ( F-15, F-16 ) , cu implicarea industriei locale . In contrapartida , uita-te la afacerea dotarii Romaniei cu aceleasi F-16 , negociata de neam-de-sluga .

        • De acord cu tine dar dezvoltarea acelor tehnologii (unele imprumutate fara voia posesorilor de drept si aici ma refer la tot ce inseamna driveline) s-a stopat acum 25 – 30 de ani. Ce zici de blindaj suna frumos dar n-am vazut nimic finalizat nici inainte nici dupa 90, daca imi zici de turela de TR85 poate detaliezi si din ce se compune sandwich-ul ca info nu prea au scapat si asa mi-e greu sa cred ceva…
          Deci in 2015 nu cred ca suntem departe de unde erau turcii la nivel 2000 … acu sunt deja la ani lumina de noi. Asa ca tot de la 0 o luam acum.

          • luatu’ de la 0 de dupa 90 a fost pedeapsa primita ca ne-am permis ca concuram cu arienii din vest si sa ne gospodarim cu ce aveam la noi inainte de 89 si sa nu cumva sa ne mai gandim pe viitor la asemenea nazbatii, toata povestea cu industria de aparare din 90 si pana azi este exemplu’ perfect si se extinde pe mai toate sectoarele.

          • @ima…
            nemții nu au cum să scape de stocuri, pentru că NU PREA MAI EXISTĂ stocurile alea… Chiar au început să cumpere de prin împrejurimi tancuri Leo2 , pentru a le transforma în A7.Per total Bundeswehr-ul mai are cca. 400 de tancuri. Foarte puțin!
            referitor la turela lui 85, nu e nici un sandwich acolo…doar oțel omogen!
            Părerea mea, hîc…

      • nu cred ca va fi concurenta pentru Leo2.
        Cred ca ce au vandut din stocul Leo1 pana acum ar dori sa inlocuiasca cu ceva mai modern, mai usor decat Leo2 si ceva mai ieftin de produs. Daca un nou TR s-ar incadra pe sectiunea pana in 56 de tone (care ar putea interesa si MApN), ar deschide o noua piata si pentru ei, unde ar face cocnurenta la T-90/ modernizari T-72 si mai tarziu poate la Armata.
        Ar fi o paine de mancat pe nisa asta si ar putea sa-si faca si amortizeze si o parte din studiile pentru un Leo3, la fel cum face Dacia-Renault cu Logan/Sandero, reutilizand solutii dezvoltate sau dezvoltand solutii care urmeaza a fi reutilizate pe alte produse.

        Insa in cazul real, povestea s-ar putea sa fie ceva mai simpla 🙂

        • Hai baga info nu suspans 🙂 ca ne faci sa visam

          • pai nu am ce spune, daca nu am informatii … mai sus am facut un exercitiu de logica.

            KMW nu degeaba s-au dus direct la min. Economiei si la secretarul pentru industria de aparare. Inseamna ca nu doar sa vanda ci sa faca si o colaborare industriala. Si foarte probabil tinta de asociere/preluare e UMB si sau alte companii, poate si Moreni.
            Sa nu uitam ca programele TRB2.4/2000 erau concepute in asociere cu KMW care detine proprietatea asupra proiectelor, la fel ca si modernizarea Gepard cu CA-94M.

            • Care va fi provcentul de productie tara/afara si cum va arata parteneriatul sau privatizarea depinde de ceea ce se negociaza la nivel inalt si care sunt sumele care pot fi promise de ai nostri pentru comenzi, dar si de interesul MApN pentru produsele propuse.

              • Pai cam trebuie sa fie interes avand in vedere contextul regional si dotarea actuala. Pe ceva trebuie sa cheltuiasca aia 2% promisi din 2017! 🙂

      • Pai s-a inchis poarta pentru Leoparzi SH. Au dat nemtii cu flit la eventuali doritori, ca cica nu mai au apoi pentru ei. Tocmai asta e faza….cred ca TR 2000 e o paine de mancat pentru astia de vor Leoparzi la mana a II-a. Se asociza cu romanii, il produc mai ieftin, nu-i supara nici pe rusi prea tare si nici nu pierd clienti! 🙂 Un TR 2000 echivalent a Leopard 2A7, nu poate reprezenta o asa mare amenintare pentru rusi si al lor T 14 in urmatorii 10 -20 de ani. Nemtii vin cu Leo 3 si e toata lumea multumita. Iarasi vom avea echivalentul a TR85M1, cand nemtii aveau Leo2…..he ehe ehe…

        • Piata de Leo 2 SH e inchisa temporar pana produc A7 in stocuri suficiente sau se apuca de Leo 3 sa nu le mai dardaie fundul ca acum, dupa aia sa te tii ce o sa mai curga cu oferte de SH iar nemtii cred ca gandesc pe termen lung.
          TR 2000 echivalent Leo 2 A7? Tu ori esti un optimist / visator feroce ori esti prea ZEN azi 🙂 .

          • Pai eu in perspectiva lui Leo 3 am echivalat TR2000 cu 2A7. Mai pe romaneste nemtii sar direct la Leo 3 de frica rusilor, dar nu vor sa lase o nisa de piata libera pana ce pot exporta vechiturile lor. Nu doar frau Merkel are budihaii maro, ci si altii de prin Oiropa. In asteptarea SH-urilor nemtesti, speriatii astia se reorianteaza catre alte produse si pierd cota de piata si clientii odata cu ea. TR 2000, in opinia mea, e varianta de mijloc pentru speriati. Pana s-ar calma apele si or putea ei sa-si vanda vechiturile. Un fel de varianta premium pentru speriatii de vor sa dea cu banul imediat, sa nu-i prinda Ivan in curul gol. Asa mai vand si ei niste componente, mai un procent din vanzari ceva e.t.c. 🙂 Pana la vremuri mai bune!

  17. incepe sa devina interesant …depinde acu numai de ce planuri de colaborare si-ar fi facut nemtii ca din partea ”excelentelor ” o valiza de bani numa trebe si se rezolva ” manca-ti-as ”

  18. Dragi copii,
    Nu stiu ce varsta si/sau experienta reala in domeniul inzestrarii aveti sau daca santeti doar entuziasti ai domeniului.
    Dovediti, totusi , o buna cunoastere a domeniului ( mai ales cu informatii publice) , ceea ce este imbucurator.
    Eu as pune problema putin altfel :
    1. ( Mai) Are Romania capabilitati industrial-economice de a dezvolta proiecte de acest tip ? La realizarea TR-85 colaborau fix 326 unitati industriale .
    Din ele au disparut 98 %, inclusiv integratorul F.M.G.S ( Fabrica de Masini Grele Speciale pentru cei care , poate , au si lucrat acolo ).
    2. Cu ce uzine mecanice-electronice-optica si/sau cu ce linii de productie table groase, turnatorii de turele, strunguri Carusel pentru prelucrari locas rulment turela, asamblari-detensionari placi sandwich blindaje si suduri carcase blindate, linii de forjat-brosat tevi, fretat culate , etc. , mai poate veni Romania in intampinarea unei colaborari in productie cu Krausmaffei?
    3. Cine si unde va integra produsul( produsele) ? In ce spatii ? Cu ce persinal CALIFICAT ?
    TOATE S-AU RISIPIT IN VANT !!!
    Pentru asta trebuiesc judecati liderii tarii din ultimii 25 de ani, NU PENTRU TERMOPANE !!! Pentru risipirea in vant ( conform strategiilor de distrugerea prezumtivei competitii in piata a „coanei Europa” ) daca nu a industriei romanesti A ORICAREI SANSE A ROMANIEI DE A SE APARA ( SI ) SINGURA !!!
    In rest, Somn usor, Romani ! Visati la contracte cu Krupp-KrausMf. !!!
    Va inselati! DOAR BANII NOSTRII DIN BUGETUL APARARII MIROS FRUMOS SI-I TENTEAZA, NU CONTRACTELE OFFSET !!!
    Nu vi se pare cam mare COINCIDENTA ca tocmai ce s-a hotarat marirea bugetului pentru inzestrare ? Somn usor, noi avem grija de banii vostri ….

  19. Cineva pe aici ne spunea sa ne ferim de Boxer pentru ca din 180 de vehicule, doar 70 sunt operationale. Deci nu e fiabil, conchide amicul.
    Nu, Boxer e bun, probabil cel mai bun IFV la clasa lui.
    Cele 110 masini de lupta care nu functioneaza asteapta piese de schimb, care nu exista din motive financiare.
    Si nu este un caz singular. Aflam de exemplu, ca doar 8 din 33 elicoptere NH90 sunt functionale. Restul isi asteapta si ele piesele de schimb. Si mai sunt si alte exemple.
    De fapt Bundeswehr vrea sa cumpere Boxer pana la un total de 403.
    Sursele aici:
    http://www.sueddeutsche.de/politik/neuer-maengelbericht-so-marode-ist-die-bundeswehr-1.2144727
    http://www.defence24.pl/news_dodatkowe-transportery-opancerzone-dla-bundeswehry

    • Ca orice echipament german e foarte scump.Eu salivez dupa PUMA ca MLI ,dar la 10 milioane euro bucata……

    • Exact, este cel mai bun si fiabil IFV cand isi asteapta piesele defecte, care or au fost atat de scumpe incat nu si-au permis sa le cumpere or s-au defectat atat de des incat nu au mai reusit sa le cumpere si astazi functioneaza 70 din 180.

      //
      Politia germana ar fi dejucat un atentat izlamist in Hessen. Explozibil si armament descoperite, unul din suspecti este cetacean german.

      //
      First picture of Russian T-14 Armata MBT from above:
      https://twitter.com/ArmyRecognition/status/593721493974036480/photo/1

      • Daca vrei sa vorbesti ca sa te afli in treaba, n-ai decat. E o situatie generalizata pe Bundeswehr, daca ai fi citit articolele.
        Dar poate ca tu stii mai bine si o sa ne dai sursa unde scrie ca Boxer e un IFV prost. Si sa le scrii si nemtilor sa nu mai dea bani de pomana pentru a cumpara altele in plus 🙂

        • Ca sa nu mai poata functiona s-a defectat ceva, acum sper ca nu crezi ca germanii au zero buget de reparare sau nu au avut piese pe stoc orice armata are, deci cel putin o parte din aceste vehicule au mai fost reparate sau acel timp de problema a mai aparut astfel incat cei care le reparau au ramas fara piese pe stoc. Rezulta ca acele defectiuni au fost de suficient de multe incat sa ramana fara piesele in stoc (asta fara a mai pune la socoteala faptul ca aproape sigur au mai fost comandate altele dar pur si simplu nu au putut cumpara suficiente).

          Daca faci un calcul foarte simplist ai aproape 3 Boxere pe luna care nu au mai putut fi reparate asta nu inseamna ca s-au defectat doar atatea ci mult mai multe dar cele 3 nu au mai reusit sa le repare.
          Nu stiu ce intelegi prin fiabilitate dar sa ai atat de multe defectiuni repetabilie = probleme de fiabilitate.

          //
          Nave miltare rusesti au intrat, repetat, in zona exclusiva economica a Lituaniei afectand desfasurarea unor proiecte si a activitatii economice in zona. La asa ceva me putem si noi astepta cand flota de la MN sa fi intarita:
          „Vice Foreign Minister Andrius Krivas April 30 called the Russian ambassador in Lithuania Alexander Udaltsov. He expressed protest in connection with repetitive actions Russian warships in the Lithuanian exclusive economic zone in the Baltic Sea, which, in violation of the provisions of the United Nations maritime convention (UNCLOS), interfere with navigation and peaceful economic activity „, – said the agency.

  20. un prieten a vazut astazi, pe drumul spre constanta, o garnitura de tren cu 10 TR-85 clasic(din descrierea lui) care veneau spre Bucuresti…deci?

  21. Ha ah aha….mai uite una tare….congresul american propune trimiterea in Romania de rechete Patriot pentru a apara scutul de la Deveselu! 🙂 Cum incep ele sa se lege toate!!!

  22. Deci sa purcedem. Din anuntul referitor la sueta de ieri: „UMB a înaintat şi ideea producerii unui nou tanc modern, mult mai adaptat utilizării actuale a carelor de luptă. Uzina mecanică a identificat peste 150 de companii autohtone care ar putea fi implicate în producerea de subansamble pentru un tanc românesc. ”
    Fraza cheie „peste 150 de companii autohtone care ar putea fi implicate în producerea de subansamble” – asta inseamna ca planul pe hartie (adica in calculator) la ce vor sa faca baietii este mai mult sau mai putin batut in cuie. Nu sunt expert in proiectarea de tancuri, dar la un proiect de complexitatea asta dureaza cel putin 6 luni pina ajungi la etapa in care stii cam ce componente ai nevoie si incepi sa te uiti la ce companii pot sa ti le livreze. Daca cineva care este implicat in planul de modernizare a tancurilor citeste ar fi bine sa ne spuna cam cat ar dura etapa de facut planurile initiale pe calculator la tanc, dar eu zic minim 6 luni. Ca sa ne dam seama cand s-au apucat de munca. Mai punem vreo 2-3 luni pina s-au scremut politicienii si ne dam seama cand s-a luat decizia sa facem un tanc nou sau sa modernizam TR85. Mie imi iese Aug 2014 adica exact Illovaisk si intrarea armatei ruse in Ucraina :). O fi vreo legatura? NU stiu…doar speculez.
    Pe de alta parte numarul de 150 de firme indetificate ne spune ca nu e vorba de un upgrade la electronica si senzori ;), ca pentru asta 10 maxim 20 de firme erau arhisuficiente. Ne mai spune si ca printre firmele alea nu era si KMW, ca daca erau/sunt si ei implicati numarul de subcontractori scade ff mult. De aici putem trage concluzia ca KMW au venit fuga fuga sa vina cu o contraoferta ca sa nu piarda banu’. Alta concluzie e ca cineva a „leakuit” niste informatii secrete la ei…
    Deci lucrurile nu sunt asa de simple pe cat par, eu zic ca avem de a face cu 2 proiecte concurente – un tanc nou sau un upgrade masiv la TR85 (150 de subcontractori imi spune tanc nou) si o propunere facuta pe genunchi de KMW.

    • Adica avem de a face cu 2 proiecte care se bat cap in cap. Sau KMW a venit pentru o oferta de componente pentru TBT 8X8 dupa cum scria cineva pe forum inaintea mea.

    • Hehe, ai acoperit bine posibilitatile. Daca cineva a leakuit si nu e pedepsit, atunci treaba cam pute…
      Eu vad problema asa: pentru urmatorii 3-4 ani, upgrade la TR-85 -> M2 sau la Leo2A4 -> A7, tun L55, imbunatatita protectia, APS.
      Pentru un tanc nou, care ar intra in dotare mai tarziu, ar fi o gresala sa facem un TR-2015 care de fapt sa fie Leo2A7, avem nevoie de unul capabil sa lupte cu T-14.

      • Sincer, ma cam doare acolo unde nu ajunge soarele daca se cheama TR-125/2000/2015, Leo 2 A7 sau chiar PRT (pufosenia romaneasca cu tun 😀 ). Important e sa producem cat mai mult la noi in tara (nu doar sa asamblam). Tunul, motorul si alte acareturi de natura electronica probabil ca nu le vom produce aici, si asta e ok, nemtii sunt mai buni decat noi la unele lucruri (cu toate ca Arsenal Resita are ceva experienta in pocnitori, dezvoltand si A555 care e pus pe TR-125, problema fiiind faptul ca nu stiu cati din acei experti mai sunt in viata/activeaza/ar fi dispusi sa vina inapoi si daca a mai ramas ceva din utilajele specifice de cand a intrat uzina in conservare – dar eu sunt resitean, deci se poate sa fiu un pic partial si sa am parte de visuri naive 🙂 ).

      • Tzupy eu stiam ca mosia este aparata de stapani , nu de sclavi

  23. citi declaratia dir,roarm din obs. militar nr 5 pe 2014 din luna febr. cu privire la proiectele indus. de aparare si vedeti ca planurile pt. modernizarea tancurilor sau un nou tanc era in lucru inca din 2013,pt ca vorbeste la inceputul lui 2014.

  24. @ Vitali
    bolchevique disfrazado !!!
    mai incet cu insultele la adresa romaniei si a romanilor !

  25. Intr-un fel presupun ca avem „noroc” cu conflictul din Ucraina. Altfel si aceste propuneri ar fi fost aruncate la gunoi la fel ca si elicopterele Cobra sau alte „afaceri” ca si „facute” si incheiate cu un sut in fund celor care au venit cu oferte sau le-au propus…. asa mai avem o sansa…
    Dupa cum am mai spus sper macar la minimul necesar pentru Armata Romana… un minim decent cu care sa avem o sansa sa ne aparam tara daca o sa fie nevoie…

  26. @ Cezar, logic scutul o sa fie aparat de Patriot.. si nu de Hawk :)) Este pasul urmator dupa instalarea scutului. Oricine ar fi fost in locul americanilor ar fi procedat la fel… Nu instalezi un scut antiracheta fara sa-i oferi o anumita siguranta… ori cum Romania nu-i in stare, obligat-fortat o sa faca unchiu’ Sam si treaba asta:)

  27. Punem pariu ca e vorba de un upgrade la tr 85.

    Tbt e deja piranha.

  28. Dacă producem în sistem de lohn nu facem mare lucru. Pentru piese de schimb depindem tot de importuri. Pe vremuri se mai făceau piese și la noi în țară, exista o industrie națională de apărare, erau specialiști.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *