Romania Military

Marina Indiana interesata de Rafale M

rafale_m_exocet_am39_charles_de_gaulle_french_navy_marine_nationale

CEOul Dassault, Eric Trappier a anuntat zilele trecute in cadrul unei conferinte de presa ca Marina Indiana a trimis o cerere de informatii catre Dassault cu privire la varianta navalizata a lui Rafale.

In acest moment India opereaza doua portavioane – INS Vikramaditya cu MIG 29K la bord si  INS Viraat care opereaza AV -8 Harrier – si are in constructie un al treilea portavion – INS Vikrant, toate trei fiind portavioane de tip STOBAR si desi Rafale M poate fi operat si de la bordul acestui tip de nava, avionul este totusi proiectat sa zboare de la bordul portavioanelor clasice de tip CATOBAR (cu catapulta).

Cel mai probabil indienii sunt in cautarea unui avion capabil pentru viitorul lor portavion – INS Vishal, nava care va fi un portavion clasic, cu puntea dreapta si care isi lanseaza avioanele cu ajutorul catapultelor, fiind chiar posibil ca nava sa fie dotata cu sistemul american de catapulte electromagnetice.

Exista si posibilitatea ca INS Vishal sa aiba propulsie nucleara. Cererea de infomatii din partea marinei indiene ar putea fi un semn bun pentru Dassault in mega-contractul MMRCA pentru livrarea a 126 de Rafale catre aviatia indiana, pe ideea ca marina si aviatia sa aiba in dotare acelasi tip de avion…

Apropos, indieni evaluand Rafale, video din 2013:

Si aici, un video de la show-ul aerian de la Kecskemet din 2010 in care se observa controlul deosebit al avionului la viteze reduse, dat de canardurile cuplate, designul permitand lui Rafale manevre aeriene care erau accesibile doar aviaonelor cu elice. Viteza minima pentru aterizare a Rafale este de 213km/h, iar in manevre aeriene poate cobora la 28km/h fara a pierde controlul. Astfel aeronava Rafale M este calificata si pentru operarea la bordul portavioanelor STOBAR fara a fi nevoie de modificari.

GeorgeGMT

Exit mobile version