Motocicleta hibrida Silenthawk a DARPA

In septembrie anul trecut cei de la Logos Technologies anuntasera ca au primit din partea DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) un al doilea contract pentru faza a doua Small Business Innovation Research (SBIR) ce vizeaza dezvoltarea motocicletei hibrid-electrice Silent Hawk.

Logos Technologies wins DARPA contract for Phase 2 Silenthawk motorcycle development 001

Posterul SilentHawk al Logos Technologies

Silent Hawk este o motocicleta cu propulsie pe ambele roti (2WD/ 2 Wheel Drive) destinata transportului trupelor pe teren accidentat si in spatele liniilor inamice cu amprenta acustica cat mai scazuta. Prototipul combina solutia 5kWh (cu baterii litiu-ion) complet-electric a motocicletei de curse RedShift MX a celor de la Alta Motors cu transmisia pe roata fata si sistemul multi-combustibil de extindere a autonomiei apartinand Logos Technologies.

In modul silentios, cand sistemul de extindere a autonomiei este oprit, motocicleta face un zgomot echivalent conversatiei intr-un birou (55dB), sustine managerul de program Dale Turner, iar atunci cand sistemul de incarcare a bateriei si de furnizare de putere pentru sistemele auxiliare este activat, zgomotul este echivalent celui unui aspirator domestic (75dB).

SilentHawk cantareste 158 de kg, si poate folosi mai multe tipuri de combustibil (motorina, JP-5, JP-8, Jet-A1, propan sau AVGAS, iar unii spun ca si ulei de masline) pentru a atinge dstante de 273km. In sacii rigizi plasati langa roata din spate, motocicleta poate transporta 34kg de bagaje si echipamente. Se intentioneaza reducerea suplimentara a masei motocicletei inlocuind racirea lichida a motorului cu una cu aer (dispar radiatoarele si masa aferenta). Conform brosurii producatorului, viteza maxima a motocicletei este de 128km/h.

Lucrul la proiect a fost inceput in februarie 2014, in cadrul fazei 1 SBIR, dupa doar 10 luni trecandu-se la faza 2 finalizata cu actualul prototip..

In faza 2 sunt prevazute 2 noi prototipuri cu urmatoarele modificari:

  • o varianta 2 WD fara extinderea hibrida de autonomie;
  • o varianta 2 WD cu extinderea hibrida de autonomie demontabila;

Scopul este de a accelera obtinerea unui sistem modular (cu si fara extinderea hibrida a autonomiei) pregatit pentru a fi introdus in operare in teren.

Chuck Norris oare ce zice?

 

 

Marius Zgureanu

Surse: Armyrecognition

15 comentarii:

  1. Dar niste rachete AT nu poate cara jucaria asta? Cateva pe stanga, cateva pe dreapta…

  2. parca sunt cateva motociclete si pe ro.army…?

  3. Foarte zgomotoasa in modul electric-silentios. Mai este mult de lucrat la tehnologie.

    • Herr Von Renn Weg

      Nu cred… ca e prea zgomotoasa… sunt de acord cu Justvas, ca probabil zgomotul de 55 db este datorat miscarii, frecarea cu aerul si suprafata de contact… si prea putin sistemul de propulsie… probabil ca pe iarba unei campii ar fi ceva mai silentioasa…
      De alt fel, un atas cred ca ii prinde bine, ca unitatile de recunoastere germane din wwii… eventual sa montezi o mitraliera pe el

  4. M-ai facut nostalgic cu articolul asta. . Mi-am adus aminte de Java mea 350…bine, era 350 doar primele 20 se minute după ce o reparam, în rest mergea intr-un singur cilindru, deci era mai mult Java 175?. Cat despre tramvaiul asta pe doua roti, cred mai degraba intt-un ATV electric decât în strutocamila asta. Si da, un ATV poate sa-ti duca si vreo 2 rachete AT.

  5. Or sa scoată ăstia tancuri eco, electrice, nepoluante ….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *