Noi solutii de blindaje ieftine si la indemana

Pentru a putea proteja vehiculele de lupta cu niste blindaje eficiente, cel putin pana la un anumit nivel, nu trebuie neaparat sa detii sau sa cumperi nanotehnologie. Exista solutii mai putin costisitoare si nu neaparat greu de obtinut, doar trebuie sa faci si putina cercetare.

2

Procedura de calire directa patentat Ruukki

 

Noul otel pentru blindaje rezistente la explozii – Ramor450

La Eurosatory 2014, firma finlandeza Ruukki (cu sucursala in Romania) a prezentat o noua varianta de blindaj de otel pentru protectia la explozii a vehiculelor blindate, si anume Ramor 450. Acest tip de otel poate fi folosit atat la structura de baza cat si in podeaua vehiculelor, ca si protectie impotriva undelor de soc si srapnelelor.

Ruukki_Ramor_40_blast_protection_Eurosatory_2014_International_defense_and_security_exhibition_Paris_France_640_001

Concept Ruukki

Ramor 450 permite constructia unor noi tipuri de podele, cu o structura mai usoara, optimizata, permitand atat imbunatatirea mobilitatii vehiculului cat si o sarcina utila mai mare.

Datorita obtinerii la rece a acestui otel, acesta este mai maleabil dar si mai rezistent la tensionare, necesitand mai putine suduri si este totodata mai elastic, putandu-se indoi cu o raza de 4 ori grosimea materialului.

Ramor-weight-of-ballistic-protection.ashx

Masa versus protectie balistica (kg/m2) pentru Ramor 500

Produsul se bucura de un finisaj foarte bun al suprafetelor si de calitate si omogenitate ridicata a compozitiei otelului datorita procedurii de calire directa (mai rapida si mai eficienta energetic fata de calirea traditionala), procedura patentata si folosita de Ruukki incepand cu 2006. Clientii care foloseau Ramor 400 pot trece la varianta 450 fara modificari ale liniei de productie.

3

4

Placa Ruukki Ramor 500 –puncte impact dupa test STANAG/ jos lovituri multiple cal. 7,62 x51mm NATO

Ruukki mai produce si gamele Ramor 500 si 550, folosite ca si protectie impotriva penetratoarelor cinetice, pe cand gamele 400 si 450 sunt pentru protectia la explozii si schije.

Video Ruukki Ramor – cu linia de productie :

 

5

Ramor 550

 

Blindaje de tip plasa si cusca impotriva rachetelor antitanc :

Firma AmSafe Bridport Limited a expus la Eurosatory noul sau sistem Tarian® RPG Armour de blindaj usor instalat pe 3 tipuri diferite de vehicule, fiind capabil a fi instalat atat pe vehicule usoare 4×4, gen Sherpa, cat si pe sasiuri de tanc sau vehicule cu multe parti mobile, asa cum sunt cele de geniu, fixarea bazandu-se pe montaj flexibil, unde tensiunea in plasa nu e necesara.

Leclerc_tank_with_Tarian_RPG_armour_Eurosatory_2014_International_defense_and_security_exhibition_Paris_France_640_001

Tanc Leclerc cu Tarian® RPG Armour system montat in spatele carcasei.

Tarian a fost dezvoltat in colaborare cu ministerul apararii din Marea Britanie, fiind testat cu peste 750 de lovituri in Marea Britanie, Franta si SUA. Tarian are capabilitate de a rezista la lovituri multiple si a fost lansat in 2009, fiind actualmente montat pe unele vehicule britanice desfasurate in Afganistan, in urma unui contract semnat in decembrie 2012 cu ministerul apararii, in valoare de 10.6Mil.£.

Produsul consta intr-o plasa foarte rezistenta cu miez textil si fibre ultrarezistente si este atasat vehiculelor cu ajutorul unui sistem robust de fixare, rezistent la mediul ostil al campurilor de lupta. Performanta este crescuta in raport cu sistemul clasic tip cusca de bare iar greutatea redusa afecteaza nesemnificativ performantele, mai ales mobilitatea, vehiculelor de lupta.

Sherpa_Light_Scout_Tarian_RPG_armour_Eurosatory_2014_International_defense_and_security_exhibition_Paris_France_640_001

Sherpa Light Scout cu sistem Tarian® RPG Armour la Eurosatory 2014.

Wisent_2_FFG_with_Tarian_RPG_armour_Eurosatory_2014_International_defense_and_security_exhibition_Paris_France_640_001

Vehicul blindat de recuperare Wisent 2 FFG cu sistem Tarian® RPG Armour la Eurosatory 2014.

 

Cei de la firma israeliana Plasan au expus si ei la Eurosatory 2014 un nou sistem hibrid de blindaj suplimentar contra lansatoarelor de rachete antitanc de tip RPG, sistem denumit Hybrid SlatFence. Acesta, cu o masa de doar 7kg/m2 ceea ce il face disponibil si pentru vehicule usoare, combina « jaluzele » orizontale din polimeri ultra elastici si rezistenti, avand zimti metalici pe margini.

Hybrid_SlatFence_de_Plasa_640_001

Noul Hybrid SlatFence pe un Leopard 2A5 german

Structura scurtcircuiteaza incarcatura exploziva si face ca rachetele sa detoneze prematur ca si o grenada si nu ca si un penetrator, comparativ cu sistemul cusca de bare care incearca sa prinda sa sa devieze proiectilul racheta.

 

Intre timp, in Romania desi se stie ca se lucreaza la solutii autohtone de blindaje, de cativa ani nu s-a mai auzit mare lucru, ultima aparitie semnificativa fiind studiul de blindaj compozit ProtectComb- 2010.

 6

Protectcomb

Acest blindaj continea, alternativ, straturi de fibra de sticla si ceramica compozita aluminoasa in sandvis de placi de aluminiu, inlocuit in urma evaluarilor balistice cu placi de otel.

Alte mentiuni cu privire la studii pe acelasi domeniu al blindajelor se gasesc aici.

In Ucraina, in incercarea de a furniza de urgenta vehicule apte de lupta in mediul actual, se modernizeaza atat BRDM-2, de la echipamente si subsisteme la protectie anti-RPG de tip cusca, cat si mai vechile BTR-80.

 

BRDM-2_upgrade_4x4_armoured_personnel_carrier_Ukrainian_Ministry_of_Defense_of_Ukraine_001
Modernizarea BRDM-2 facuta de Design and Technology Centre (TCC) apartinand ministerului apararii ucrainean

Acestui BRDM-2 4×4 modernizat i s-au adaugat usi laterale blindate, protejate si ele de cusca anti-RPG iar turela standard a fost demontata si inlocuita cu 2 trape in plafon primind ca si armament o mitraliera de 7,62mm alaturi de un aruncator de grenade de 30mm. Motorul GAZ-41 V-8 racit cu apa a fost inlocuit de unul diesel, Iveco.

BRDM-2_upgrade_4x4_armoured_personnel_carrier_Ukrainian_Ministry_of_Defense_of_Ukraine_003
Mitraliera 7.62mm PKT si lansatorul automat de grenade cal. 30mm pe BRDM-2

 

De asemenea proaspat lansatul in productie BTR-4E, exportat catre Irak,are un prototip derivat – BTR-4E1 care primeste blindaj suplimentar, destinat transportului a 7 militari.

BTR-4E1_KMDB_8x8_armoured_vehicle_personnel_carrier_Ukraine_Ukrainian_defense_industry_military_technology_640_001

BTR-4E1

In incheiere, daca tot avem in uz vehicule care nu mai fac fata cerintelor actuale de protectie iar bani de vehicule noi nu sunt pe termen scurt, oare o parte din solutiile prezentate mai sus n-ar putea fi aplicate pe acelasi principiu cu al ucrainenilor ? Ma gandesc la TABC-79, analizat intr-un articol anterior (mentionam blindajul cu o masa cumulata de 800kg, BSG+BSM in curs de imbunatatire), dar si la B-33 Zimbru (poate si TAB-77), TR-85 sau chiar MLI-84.

 

Alaturi de solutiile de mai sus si cele autohtone, ne putem folosi si de expertiza unor firme straine prezente la noi in tara, cum ar fi Renault Trucks Defence, sau putem incheia noi colaborari.Astfel, cresterea protectiei pentru, sa zicem, un maxim de 40-50% din parcul de vehicule existent, alaturi de noi motorizari si echipamente si subsisteme, ar putea fi o solutie de crestere rapida a capacitatii de lupta a Armatei Romane, cel putin pentru urmatorii 8-10 ani, urmand ca la sfarsitul acestei perioade echipamentele vechi sa fie inlocuite de produse noi.

 

Chiar si SAUR2 ar putea beneficia de solutiile de mai sus, aplicabile la versiunea de productie de serie, atat cu privire la otelurile speciale de blindaj balistic si antimina/anti-DEI cat si cu privire la kit-urile suplimentare anti-RPG. Si ca tot suntem la capitolul Saur, iar proiectul TBT 8×8 stagneaza din lipsa de fonduri, de ce nu am incerca sa includem pe Saur2, acolo unde este posibil, ceea ce s-a conceput si testat pentru TBT pana acum, in limita impusa de omologare ? Iar colaborarea cu partenerul strain, ceruta de MApN sa fie focalizata pe aducerea Saur2 la un nivel superior, cat mai apropiat de cerintele pentru TBT. Cert este ca efortul financiar ar fi mult mai redus decat cel necesar TBT, insa cu o finalitate palpabila si usor de transpus in productie de serie in anul urmator !

 

 

Marius Zgureanu

 

Cteste si :

« Este modernizarea TABC-79 o solutie de avarie ? »

« BLINDAJUL – principala arma a vehiculului de lupta »

 

 

 

86 de comentarii:

  1. SUPER ARTICOLUL

    si cred ca astfel de solutii al salva multe blindaje romanest pe care personal le consider utile daca primesc un Up-grade la ,otor si blindaj

    Intrebare:
    tu ce blindaj ai propune pentru:
    – MLI-84
    – TAB-c 79
    – B-33 Zimbrul

    si… aceste masini ar rezista la un atac cu rachete rusesti MALYUKA, FAGOT, KONKURS?

    daca o companie de infanterie ar fi prinsa intr-o ambuscada in estul Ucrainei… ar reusi sa supravietuiasca?

    • Exista deja solutii, ele sunt cele din articol + link-uri inserate in articol (unde literele sunt albastre):

      pt. MLI-84:
      http://www.rumaniamilitary.ro/mli-84-m2-posibilitati-de-modernizare-suplimentara
      http://www.rumaniamilitary.ro/bmp-mexca-modernizare-bazata-pe-bmp-1

      TABC-79:
      http://www.rumaniamilitary.ro/este-modernizarea-abc-79m-o-solutie-de-avarie

      idem pt. Zimbru, inclusiv blindajele compozite studiate pt. TBT.

    • Ce vedeti in fotografie este tabla laminata si calita dar nu arata ca se si detensioneaza adica se face revenire joasa. La toate tablele laminate se cam face asta. Dar tabla oricat de calita si laminata ar fi nu rezista la topire datorita rachetelor sau minelor reactive.Deci trebuie si blindaj din material care nu arde.Eu as face transportoarele ca un cuptor captusit cu caramida refractara si la exterior placi de otzel laminat placate cu wolfram care se topeste la 3300 grade.
      Cercetare, asta trebuie sa se dea bani la cercetare militara in colaborare cu institutul politehnic si se vor gasi solutii.

      • Otelul acesta este folosit pentru structura de baza a vehiculului si rezistenta la un anumit tip de amenintari, pentru alte tipuri de proiectile existand blindaj suplimentar, reactiv/pasiv compozit… vezi si restul „exponatelor” din articol: blindaj suplimentar compozit Protectcomb, cusca de bare, plasa, „jaluzelele”. Fiecare are rolul sau.
        Caramizile de care zici exista sub forma de placi suplimentare ERA/NERA (reactiv/ne-reactiv) care se ataseaza pe exteriorul blindajului de baza.

      • Deci e clar – topim toate becurile sa-i dam dacului tungsten.

      • @Dacul -dd
        La proiectilele tip HEAT nu caldura este principala problema ci presiunea jetului care se formeaza (ceva de genul 10 la puterea 11 PA), ea distruge blindajul (si caldura are rolu ei). De aceea se folosesc „ceramici”, intre placi de otel, care au rezistente la indoire si se sfarama intr-un anumit mod care afecteaza jetul (se mai pot folosi si materiale care adera la jet pt. a creste frecarea intre el si peretii gaurii formate). Cele mai utilizate „ceramici” sunt:
        -alumina (mai suntem inca producatori desi rusii au inchis si taiat un combinat care realiza produse unice in Europa si acum ar vrea inchida si pe ultimul);
        – boron carbide;
        -silicon carbide;
        Alaturi de aceste se mai pot folosi:
        -fibra de sticla sau mai rar carbon;
        -grafit;

        Confom wiki, cel mai simplu blindaj compozit este: nisip sau cuart intre 2 placi de otel. Doamnelor, domnilor va prezentam turela de T72 (partea frontala). Ca tot s-a vorbit de ce fac ucrinienii: pe BTR80 la slat pun „capace” in partea inferioara iar in compartimetul astfel creat pun saci cu nisip. Se pare ca se comporta destul de bine ca nu au mai avut probleme cu sniperi;
        Ceva mai „complicat”: fibra de sticla si o varinta de alumina intre 2 placi de otel, va prezentam T64 (in primele varinate s-au folosit rasini epoxidice dar s-a constata ca este mai bine fara daca placile si stratul interior sunt bine compactate).

        Pt. a obtine o protectie decenta atat la cinetic cat si HEAT: alumina(HEAT) +fibra de sticla(cinetic+ceva HEAT) intre 2 placi de otel totul compactat + slat + spaced.

        Cu armura slat, toretic, se poate rezista la rachete anti-tank (din pacate au mai fost si excepatii) :
        „The armor proved itself effective against RPGs and even heavier anti-tank missile (such as the Malyutka”).
        http://en.wikipedia.org/wiki/Slat_armor

      • Variaanta ta de transportor… ar ajunge a vreo 10-15 mil euro numa carcasa.
        Ce sa mai vb de arme si sisteme de detectie, computer, motor, transmisie…

        • Un milion de euro caramida refractara care era fabricata in Romania de Ceausecu cu un dolar. ha ha ha.
          Am patit odata elvetienii cereau zece mii dolari pe un geam securir care in Romania costa un milion vecgi adica 30 dolari si era de mai buna calitate.
          Daca gasesti fraieri ii arzi.

        • Nu mai fac modificari ,securit, vechi ca m-am enervat si nu am mai corectat comentariu, au cerut unii si 90 mii dolari pe un calculator de 2 mii dolari tot la romani si unii fraieri au dat banii.

    • In nici un caz nu ar rezista la atacul cu sus-numitele rachete AT…

    • Daca blindajele modernizate rezista la RPG 29, Metis M si Kornet, este ok.Asa trebuie pusa problema.

    • @Marius

      Intrebarea era… din produsel d sus prezentat in articol…

      Care ar fi blindajul ce s-ar preta pe blindajele romanesti…
      In functie d caracteristicile fiecarui blindaj…
      Dar sa reziste unui atac cu rachete A.T. cu putere mare de penetrare… gen KONKURS

      Eu am inteles articolul…

    • Scopul acestor vehicule nu e sa reziste la rachete anti tanc ci sa reziste la arme cu calibru de pusca si mitraliera pentru a transporta infanteria pe campul de lupta….

  2. @Marius,

    La poza cu Leopard 2, ai spus:
    CITEZ:
    „Structura scurtcircuiteaza incarcatura exploziva si face ca rachetele sa detoneze prematur”

    CE INSEAMNA ASTA DIN PUNCT DE VEDERE TEHNIC?
    Incerc sa inteleg cum se produce explozia si cum primeste blindajul, explozia unei rachete SPIKE sau MILAN

  3. Fain articol Mariuse! Da’ vreo solutie pentru infuzie de creier la guvernanti si conducerea MApN-ului se gaseste? Cum pot fi astia upgradati fiindca, daca nu, solutiile fantastice si adecvate incompetentei si lipsei de viziune aparute si promovate pe ROMilitary non-stop, vor fi „adoptate si aplicate” doar de catre autori si cititori. Felicitari pentru seria articolelor tehnice, fff interesante! Cei de la Mizil misca ceva cu Renault Trucks Defence sau asteapta comenzi ce vor veni in 2xxx toamna?

    • Tot ce-mi propun este sa intru cand pot si pe problemele educatiei… ca va fi nevoie, fetita mea intrand in clasa pregatitoare anul acesta. Insa aici cred ca va fi si mai imbarligat decat in cazul industriei de aparare… 🙁

    • Cei din ind. de aparare, de la Mizil, Moreni la Av. Craiova si IAR Brasov asteapta inca alea 700 mil. Ron promisi catre MApN pentru ca acestia sa-si poata trimite macar la revizii echipamentele existente.

      Legat de camioane si 4×4, daca doar croatii au achizitionat 500 de bucati in cativa ani, ma gandesc cat de mare ar trebui sa fie necesarul armatei romane… o sa fie bataie pe comenzile firave care vor exista in urmatorii 3-5 ani. Probabil firmele romanesti cu mici exceptii, in special cele de stat, daca nu se privatizeaza sau gasesc parteneri, vor primi doar revizii pe echipamentul existent al MApN, iar noii veniti, mare parte concerne internationale cu putere de lobby si negociere, isi vor adjudeca majoritar ofertarea de echipamente noi, mai ales daca noi trebuie sa le importam si nu sa le producem local din cauza loturilor prea mici ale comenzilor MApN.

      Eu asta presimt, din pacate.

  4. foarte bun articolul marius

    insa problema este ca cei de la conducere nu au interes sa dea comenzi pentru a ne inzestra decent

  5. Stiu Mariuse ca nu s-a primit niciun leu, faptic, fiindca scriptic acesti bani exista pe hartie. Mai degraba si-n urmatorii ani se vor face achizitii tot pentru MAI, cu prioritate, Armata primind doar incurajari si promisiuni.
    @Mult succes fetitei tale in noul an scolar! A mea este mai „avansata”, fiind eleva in clasa a VII -a.

  6. „ar putea fi o solutie de crestere rapida a capacitatii de lupta a Armatei Romane, cel putin pentru urmatorii 8-10 ani, urmand ca la sfarsitul acestei perioade echipamentele vechi sa fie inlocuite de produse noi”

    Matale continui sa fluieri a pustiu prin biserica cu mult timp dupa ce au plecat popa cu enoriasii si te-au lasat singur incuiat acolo 🙂 🙂

    Bre, cacare capacitate de lupta, cacare protectie, cacare inlocuire 🙂

    Geaba te mai documentezi, geaba te mai chinui cu articole, geaba mai propui solutii…

    Totul e blocat la capitolul dotare, nu imbunatatiri, nu modernizari, nu achizitii.

    Deci nu blindaje.

    Astia sunt suspendati intr-o lume ireala, intr-o realitate paralela si cat vor sta suspendati acolo nu stim. Cand or iesi de acolo n-o sa se mai poata face nimic.

    Probabil de acum se constientizeaza ca nu se prea mai poate face mare lucru si stau si privesc frunzele ruginind si zapada fulguind, dupa aia ghioceii si coacerea graului…si ciclul se repeta…

    „asteapta inca alea 700 mil. Ron promisi catre MApN pentru ca acestia sa-si poata trimite macar la revizii echipamentele existente”
    Deci…e lata…

    Chioru s-a dus sa ceara ajutoare militare de la NATO, sa dizloce aia ceva si pe aici si sa nu disloce numai pe flancul Nordic.

    Ne mai apara Domnul si Alianta…

    • Bre GSG9, ai ghicit, ai nostri contempleaza trecrea anotimpurilor 🙂

      Daca am ramas si eu de unul singur in biserica, tot e bine, inseamna ca nu e parasita intru totul 🙂

      • haidi, bre, nu fiți chiar așa de răi…nu se contemplă trecerea anotimpurilor așa, fără nici o reacție…vara se taie iarba și se plantează copaci, primăvara și toamna se intervine la inundații, iarna se iese la deszăpezire, toate astea în locul celor care ar trebui să le facă…
        Întrebarea întrebătoare e…dacă armia face treaba altora, cine face treaba armiei???
        scuze de off-topic…

    • Sa vedem daca mai prindem 6 luni de PACE.

    • dar ai vazut ce-a scris? Interesant de citit tot articolul … ai nostri politisti n-au statii radio… omul era stupefiat 🙂
      http://kingofromania.com/2014/06/05/the-one-who-got-away/

      WHY DIDN’T THE POLICE DO THAT?
      Because they don’t have radios.
      If they want to talk to another police unit or even their dispatch, they just use their mobile phones. If they need back-up first they dial zero then seven then a series of other numbers and then press send, wait for the call to connect and then be able to exchange information.

      WAIT, WHY DON’T THE POLICE HAVE RADIOS? ALL TAXIS HAVE RADIOS, WHY NOT COPS?
      They spent all the money on staplers instead.

  7. Scuze pentru off topic:

    Intre timp o noua umilinta pentru romani de la fratii din UE..m…UE. Doamne cat de umilitoar poate sa fie!

    • Stai linistit @Cezare…
      Nu sunt prea departe de noi la capitolul prostituate si hoti …cu gulere albe.Macar multe din prostituatele noastre presteaza de nevoie, pe cand ale lor presteaza din placere…
      Radacina latina se vede si acolo chiar daca ei incearca sa ascunda mizeria sub presh….

    • Cezare ti-am sters videoclipul pt ca chiar ma enerveaza acest tip de atitudine! Adica vine un dobitoc, un neica-nimeni si face o tampenie, apoi o tara intreaga sta, comenteza si-l face pe idiot mare VEDETA! Asa a fost si cu retardatul ala care zicea ca s-a saturat de Romania si cu bozgorul ala imputit cu fata de porc Csibi Barna. Daca presa noastra imbecilizata si manelizata nu-i baga in seama si nu-i facea vedete nimeni nu stia de ei, iar astfel de retardati ramneau in anonimatul pe care il merita. Li s-au luat interviuri, li s-a cerut parerea, da ei sunt retardati mintal si niste imbecili…si tot ei sunt de vina?!

      Asadar nu am in intentie sa-i fac trafic pe Youtube celui care a facut acel videoclip, dar deja a aparaut pe toate posturile de stiri, iar baiatul va avea in curand zeci de mii de vizualizari…Pai nu-i asa ca suntem prosti?!
      Basca ca pe Youtube este plin de astfel de videoclipuri germane despre francezi, frantuzesti despre germani, etc, etc, nimic deosebit, doar ca noi avem prostul obicei sa-i mediatizam pe cei care ne injura…

      • @ George GMT ……

        clipul ii parodia in special pe tigani ….. nu pe romani in general

        bineinteles ca inducea in mod voit idea ca romanii ar fi tigani…o deformare rai intentionata de deformare a realitatii

        oarecum , romanii sint vinovati ca i-au lasat pe tigani sa se manifeste fara sa fie trasi la raspundere

    • @Cezar ….

      Legea Divina a actiunii si reactiunii , cunoscuta ca Legea Karmei , individuala si colectiva , nu poate fie evitata de nimeni , niciodata …nici peste milenii ,atit ca individ cit si ca grupare umana … trib, stat, popor ….

      exemple :

      -Imperiul Roman a jefuit Dacia …dupa 2 milenii , romanii au „invadat” Italia si o mare parte din bani au luat directia spre Romania

      – Imperiul spaniol a invadat popoare din America de Sud ….la rindul lor au fost invdati de straini ( europeni si non europeni ) care secatuiesc Spania de valuta

      – Imperiul britanic a invadat India ……. la rindul sau , Anglia a fost invadata de straini si care o secatuiesc de rezerve monetare

      //////////

      In viitor , in WW3 , va veni rindul imperiului turc …. pentru jaful istoric , Turcia va fi atacata si cucerita si dezmembrata de Rusia

      Tot in WW3 , Germania pentru declansarea celor doua WW va fi acatata si jefuita de Rusia …… va fi cel mai pradat stat din Europa … ( informatie personala )

      Rusia , pentru atacarea Europei isi va primi si ea pedeapsa la sfirsitul razboiului : pierderea teritoriilor estice care vor fi preluate de China care va strica alianta din timpul WW3 si se va intoarce impotriva Rusiei

      China , la rindul sau , va avea cel mai mare numar de victime , armata de 200 000 000 de militari care va invada Orientul Mijlociu , va fi distrusa aproape in intregime

      SUA pentru jafurile ascunse sub masca democratizarii statelor invadate , se va dezmembra in bucati si isi va pierde influenta in lume

      WW3 va fi furnalul care va prelucra ” minereul ” uman , atit la nivel individual cit si de grup ….

      Rau faci , rau gasesti ….!!!!!!!!!!!!!!

      Bine faci …bine gasesti 🙂

      toate faptele germineaza „seminte ” care se vor transforma in fructe ale actiunilor , mai devreme sau mai tirziu

      -asa ca facerea faptelor bune si evitarea faptelor rele va lumina inevitabil viitorul nostru …..

      Iertarea Divina nu exista … Karma nu iarta !

      • buzule

        daca va fi al 3-lea razboi mondial cum tot pomenesti
        tu cum crezi ca va fi conventional sau nuclear

        • @ Preda Paul……

          dupa cum observi , a inceput conventional dar va fi terminat bacteriologic , chimic si Nuclear cit sa injumatateasca populatia globului la un nr controlabil

          dupa WW3 se va urmari depolarizarea fortelor antagonice puternice , demilitarizarea ,implementarea controlului unic , comertul controlat , o ideologie atee controlata , control total asupra individului ……

          un fel de fascism , bolsevism cu fata umana „democratica „…… in realitate o planeta de sclavi . o globalizare perfecta a natiunilor …perfecta pentru stapini !!!!

          WW3 nu este declansat pentru o auto exterminare completa a Planetei …

          cei care controleaza oamenii politici , care la rindul lor controleaza armatele , nu doresc propria lor exterminare … e logic …..

          e drept ca aceasta utopie post conflict nu va tine foarte mult timp …persoane si grupuri de persoane vor lupta mai din umbra , mai pe fata impotriva celor care vor conduce in mod dictatorial Planeta ……

          post-razboi va fi o lupta mai crincena impotriva celor care vor implementa fortat globalizarea

          deci , lupta va fi mai atroce dupa WW3 …va fi o lupta cu multi martiri care vor sfida fortele de represiune ideologica si de spalare a creierului , de inversare a valorilor naturale , de stergere a valorilor traditionale si nationale

          WW3 este instrumentul care va declansa cu adevarat interesul oamenilor pentru o natiune globala cu o conducere unica si o moneda unica

          evident ,la modul pozitiv , toti oamenii ar dori asa ceva dar nu ar dori ca pentru a realiza acest lucru trebuie sa fie transformati , fortat , intr-o armata de sclavi !!!!!!!!!!!!

  8. Stiu ca materialul e off topic (si-mi cer scuze pentru asta) dar cred ca va intereseaza sa-l cititi:
    „De câteva zile stau și mă crucesc în fața avalanșei propagandistice generată de avionul doborât în Ucraina. Pur și simplu n-am mai văzut de mult o asemenea isterie provocată în media. Pe toate posturile se debitează prostii, se fac scenarii și se dau ultimatumuri. Pe scurt, o nebunie generalizată!

    Suntem destul de experimentați pentru a înțelege sensul propagandei. Cei care au ceva mai mult creier decât o furnică pot lesne înțelege că aceste bombe media au în spate elemente toxice și că, în asemenea perioade, informațiile trebuie filtrate cu foarte mare atenție. Însă, ceea ce este de-a dreptul enervant și de neînțeles, este grețoasa acțiune – i-am putea spune obsesie – de transformare a curvelor în îngeri.

    Să începem cu începutul. Un avion malaezian s-a prăbușit în zona de conflict din estul Ucrainei. Acolo sunt trei părți implicate: Ucraina, rebelii și – indirect – Rusia. Până acum nu mi-e clar ce s-a întâmplat, cu toate că bănuielile se îndreaptă spre rebeli. Probabil o anchetă a IATA(desigur, dacă va putea fi efectuată) va lămuri cum s-a petrecut totul. Ceea ce aș vrea să se înțeleagă este că, indiferent de rezultatele anchetei vina este împărțită.

    Personal consider că principala vinovată este Ucraina care, deliberat, nu a închis spațiul aerian în zona de conflict. Mai mult, traseul urmat de avion este foarte ciudat, deoarece s-a îndepărtat de culoarul standard de zbor, sugerând o ghidare criminală a autorităților aviatice ucrainiene. Mai mult, „defilarea” unor avioane de vânătoare ale armatei cu puțin timp înainte de trecerea avionului de pasageri poate fi considerată o provocare. În ceea ce-i privește pe rebeli, dacă se va dovedi că au tras ei, vina aparține celor care le-au permis accesul la arme de o asemenea sofisticare. În principal n-ai ce să le reproșezi unor indivizi care luptă pe un front ilegal și care știu că la capătul bătăliei îi așteaptă moartea.

    Ceea ce însă este de-a dreptul grotesc este modul în care apar moraliștii americani. Dacă-i asculți ai impresia că ai de-a face cu porumbei ai păcii. Sunt totuși curios să-mi explice cineva cum e posibil ca tocmai americanii să iasă la rampă cu declarații. Înțeleg deplin doliul Olandei, al Malaeziei, dar să-i ascult pe americani mi se pare mult prea mult. Poate ar trebui să le amintim acestor barbari cum au doborât cursa civilă Iran Air 655 și cum i-au scos nevinovați pe imbecilii care au tras. Mai mult, în sfidarea logicii, independenții anchetatori ai armatei SUA au afirmat cu subiect și predicat că prostovanul care raporta că avionul de pasageri se îndreaptă spre ei(în timp ce, în realitate se îndepărta) ar fi fost victima unui fenomen psihologic rar. Cam cât de dobitoc trebuie să fii pentru a crede așa ceva?

    Ineptul Biden povestea într-un interviu cum l-a acuzat el pe Putin că nu are suflet. Dar tu, îngerule preacurvit, ce suflet ai când terorizezi oameni nevinovați? Cum poți vorbi de suflet atunci când ridici ilegal oameni de pe stradă și-i plimbi prin închisori secrete? Cam cât de mult ai tu de-a face cu rasa umană atunci când la Guantanamo torturezi ca-n Evul Mediu? Cât de proști ar trebui să fim pentru a te asculta pe tine când există dovezi clare că finanțezi terorismul mondial? Aveți voi dreptul să vorbiți despre dreptate? Hai să fim serioși!

    Revenind la subiect, cred că cel mai bun lucru pe care-l putem face este să ne bucurăm că noi sau familiile noastre nu ne-am aflat în acel avion blestemat. De asemenea, avem datoria să încercăm să facem ceva pentru toate acele victime nevinovate care, chiar și după moarte, au parte de batjocură. Imaginile terifiante cu cadavrele adunate ilegal de pe câmp și ajunse subiect de controversă între părți trebuie să ne pună pe gânduri . Oare chiar atât de rudimentar este acest neam omenesc? Istoria ne-a demonstrat că suntem capabili de atrocități greu de imaginat. Realitatea ne demonstrează că nu am învățat nimic din lecțiile trecutului. Continuăm să fim niște barbari fără rațiune și fără morală. ” (trenduri economice)

  9. Si inca o poveste interesanta:

    „Una dintre cele mai lipsite de apărare victime ale Revoluţiei e micul Louis-Charles, duce de Normandia, Delfin al Franţei. Născut la Versailles în 1785, devine moştenitor al tronului în 1789, la moartea fratelui sau mai mare. In 13 august 1792 e închis împreună cu familia sa în Temple. Toate mărturiile epocii ni-l prezintă ca pe un băieţaş extrem de simpatic. Petion, unul din deputatii trimişi de Adunarea Naţională la Varennes să escorteze familia regală înapoi în Paris, nota în jurnalul său, după ce mersese o zi întreagă în trăsură înghesuit între Rege şi Regină: “Eram foarte înghesuiţi. Tânărul Prinţ mi-a stat pe genunchi şi s’a jucat cu mine; era plin de voioşie şi foarte neastâmpărat”. După întemniţarea în Temple, Ludovic al XVI-lea s’a folosit de biblioteca Ordinului Ioanit, care rămăsese acolo, pentru a-i face educaţia micului prinţ. L-a învăţat să recite pasaje din Racine şi Corneille, l-a învăţat să deseneze hărţi, Regele însuşi fiind un pasionat al geografiei. “Inteligenţa precoce a tânărului Prinţ”, nota J.-B. Clery, “răspundea perfect atenţiei tatălui”. Incercarea lui Clery de a-l învăţa pe Delfin tabla înmulţirii s’a lovit de vigilenţa gărzilor care au obiectat că băiatul e învăţat să comunice cifrat. In 20 Ianuarie 1793, când familiei regale i s’a îngăduit să-şi ia rămas bun de la Rege, care urma să fie executat a doua zi, micul Louis-Charles, înşelând vigilenţa temnicerilor, s’a strecurat până în curtea închisorii şi a început să fugă cât îl ţineau picioarele spre ieşire. Oprit de strajă şi întrebat unde se duce, el a răspuns: “Mă duc să vorbesc poporului şi să-l conving să nu-l ucidă pe dragul meu papa. Pentru numele lui Dumnezeu, nu mă împiedicaţi să-i vorbesc poporului”. Bineînţeles că l-au trimis la loc în celulă.

    După moartea Regelui, singurul lucru care i-a mai rămas Reginei a fost micul prinţ. S’a străduit să-i continue educaţia cu ajutorul abatelui Davaux care a devenit tutorele băiatului. Deşi regularitatea lecţiilor era deseori întreruptă de intruziuni politice, inteligenţa sa nu se dadea bătută. F. Hue îşi aminteşte că, după o asemenea lungă întrerupere a lecţiilor, abatele Davaux i-a spus Delfinului: “Ultima noastră lecţie, dacă nu mă înşel, a fost despre cele trei grade de comparaţie – pozitiv, comparativ şi superlativ. Dar cred că ai uitat”. “Ba nu, i-a răspuns Delfinul. Ascultă şi vei vedea. Pozitiv e când spun abatele meu e bun; comparativ e când spun abatele meu e mai bun decât ceilalţi abaţi; iar superlativ e când spun mama e cea mai iubitoare şi bună dintre toate mamele”.

    Chiar şi cruntul Hebert a simţit şarmul copilului şi îi scria unui prieten: “Am văzut micul copil din Turn; e frumos ca lumina zilei şi extrem de interesant”. Drept urmare, s’a hotărît să-i ia Reginei copilul. In data de 3 Iulie, la nouă jumătate seara, o echipa de COMISARI ai poporului au intrat în apartamentul “văduvei Capet”, i-au citit un decret al Comitetului de Salvare Publică şi i-au luat copilul. Lacrimilor şi disperatelor încercări ale Reginei de a-şi apăra fiul li s’a răspuns cu ameninţări cu asasinarea Delfinului şi a unicei lui surori. Luat de sub aripa mamei lui, Louis-Charles a fost pus sub supravegherea lui Antoine Simon, un pantofar beţiv, unul din cei mai exaltaţi iacobini, recomandat pentru această slujbă de Marat şi Robespierre. Misiunea sa era să-l transforme pe micul Capet într’un bun cetăţean al noii republici, să-l dezbare de prejudecăţile trecutului. Drept urmare, Simon a purces la reeducarea micului prizonier. Mai întâi, l-a privat de somn. Noaptea, dupa ce Charles-Louis adormea, Simon începea să strige: – Capet! Capet! Si prinţul trebuia să răspundă: – Aici sunt, cetăţene! – Vino aici, să te văd! răcnea Simon. După ce prinţul dădea fuga la el, Simon îl trimitea înapoi cu un şut, strigând: – Du-te la loc, pui de căţea ce eşti! Si tot aşa, de mai multe ori, noapte de noapte. Când s’a revoltat şi a întrebat în virtutea cărei legi a fost el despărţit de mama sa, Simon i-a răspuns: – Tacere, Capet! Sau am să le arăt acestor cetăţeni cum te pocnesc când o meriţi! Până şi acest nume, “Capet”, nu era decât o ficţiune iacobină, o încercare de spălare de creier şi o înjosire.
    Ludovic al XVI-lea, la procesul său, protestase că numele său nu e Capet. Copilul era obligat să cânte cântece revoluţionare, La Marseillaise şi La Carmagnole, cu voce tare, ca să-l audă gărzile. A fost învăţat să-şi înjure familia, aristrocraţia, şi să hulească. A fost forţat să bea şi, în cele din urma, s’a deprins cu băutura. Au fost aduse prostituate şi a fost forţat să se culce cu ele. S’a molipsit de boli venerice. Suferea de diaree continuă. Hebert îl ameninţa constant cu ghilotina, provocându-i bietului copil frecvente leşinuri. In cele din urmă, l-au pus să semneze o declaraţie prin care recunoştea că mama sa îl învăţase să se masturbeze şi că s’a culcat cu ea. L-au luat şi l-au pus să repete aceste lucruri în faţa mamei şi a mătuşii sale şi mărturia lui a fost folosită la procesul în urma căruia Regina a fost condamnată la moarte.
    La proces, Hebert a oferit şi interpretarea ideologică a presupuselor relatii incestuoase: “Avem motive să credem că aceste relaţii criminale au fost instigate nu de plăcere, ci din speranţa de a slabi constituţia acestui copil despre care familia sa încă mai credea că va putea ocupa tronul şi pe care voia să fie sigură că-l poate domina moral”. In 16 Octombrie, 1783, Maria-Antoaneta a fost ghilotinată. Delfinul, sau Louis XVII cum îl numeau monarhiştii, s’a stins în sordida mizerie, în anul 1795.

    A adus Revoluţia franceză libertatea, egalitatea şi fraternitatea între oameni? Nu ştiu. Ceea ce ştiu e că, printre altele, a adus reeducarea. Profanări de biserici s’au mai văzut în epoca Reformei; asasinarea regelui, în lovituri de palat; masacre, în războaie civile. Dar înjosirea sistematică, pângărirea minuţioasă a chipului lui Dumnezeu din om, nu s’a mai văzut. Inchizitia şi alte instituţii asemănătoare te torturau ca să scoată de la tine o mărturisire şi apoi te ucideau sau te lăsau în plata Domnului, după ce abjurai rătăcirea. Nimeni însă, până la Revoluţia Franceză, nu a căutat să pervertească omul. E prima dată în istorie când găsim această intenţie pusă în aplicare cu metodă, vreme de luni de zile, şi încă asupra unui copil. Acolo, în inima Parisului, nu în îngheţata Rusie, s’a născut fenomenul Piteşti. Nu e vorba de libertate, egalitate, fraternitate. Nu e vorba de meritele democraţiei atee. Nu e vorba de sângeroasele gratii ale lui Nero sau de milităroasele stângăcii ale unui dictator nătâng. Sau de lăcomia unui fanariot. Nu e vorba de lucruri rele. Ci de abolirea binelui. De întunecarea diferenţei dintre victimă şi călău. Intunecare făcând imposibilă ipocrizia şi pe toţi la fel de naturali în monstruozitatea lor. Dumnezeu a lăsat răul pentru ca noi să avem libertatea şi meritul de a alege binele. Dracul nu vrea să ne lase nici o libertate. Vrea să nu putem respira decât răul. Să piară până şi amintirea frumuseţii ascunsă în suspinul victimei. Diluată în vasele comunicante ale mass-media, şcolii şi tribunalului, reeducarea a devenit principiul lumii în care trăim. Pângărirea sistematică, impersonală, pietrificată, a binelui strălucind în oameni, fapte, locuri. Nimeni nu mai e bun, nimeni nu mai e rău. Toţi suntem inverşi.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    Un avion de tip Airbus A300 aparținând companiei naționale Iran Air, care asigura legătura între Bandar-Abbas (Iran) și Dubai (Emiratele Arabe Unite), a fost doborât imediat după decolare de două rachete trase de la bordul fregatei americane USS Vincennes, aceasta patrulând în strâmtoarea Ormuz. În total au fost ucise 290 de persoane. Echipajul de la bordul USS Vincennes a afirmat că a confundat Airbusul cu un avion iranian de vânătoare care avea intenții ostile. Teheranul a obținut din partea Statelor Unite o despăgubire în valoare de 101,8 milioane de dolari[1].

    http://ro.wikipedia.org/wiki/Zborul_655_al_Iran_Air

    Ma da’ prosti mai sint si americanii astia…cu tehnologia lor, puzderia de sateliti si confunda un avion civil cu un avion de lupta…si ca sa fie siguri trag 2 rachete…ca de obicei ei sint nevinovati…in schimb rusii intotdeauna sint vinovati…”
    (Radu Humor-roxania)

    • Sunt multe similitudini intre iacobini si bolsevici si intre cele doua revolutii, cu toate lucrurile bune nascute in Franta.

      • Doar ca nu au nimic de-a face cu blindajele 🙁

      • O completare, chiar dacă off-topic: un francez, Renaud Escande, a scris o carte teribilă – Cartea neagră a revoluției franceze. A apărut și la noi acum câțiva ani dar din păcate nu mai e de găsit. Am citit recenzii la cartea asta…practic face praf și pulbere așa-zisa revoluție franceză.

        1789 – preludiul comunismului
        de VIRGIL LAZAR

        Crime odioase pătează blazonul Revoluţiei franceze, care a început sub sloganul „Liberté, Égalité, Fraternité”.

        O carte curajoasă, apărută la Cluj în limba română, dezvăluie faţa hidoasă a Revoluţiei franceze. Cartea este scrisă chiar de istorici francezi, care doresc să meargă mai departe de miturile din manuale, de focurile de artificii şi de parada de 14 iulie, ziua când francezii aniversează căderea Bastiliei şi a absolutismului monarhic. Această carte arată că pe 14 iulie francezii ar trebui mai degrabă să comemoreze victimele „paleocomunismului” care a apărut ca urmare a Revoluţiei de la 1789 şi care seamănă atât de mult cu evenimentele petrecute în România după 1948.

        Cartea neagră a Revoluţiei

        Din iniţiativa prof. Alexandra Medrea şi Ioan L. Danciu a apărut la Cluj, la editura Grinta, în limba română, un volum-şoc: „Cartea neagră a Revoluţiei franceze”. O carte editată iniţial în Franţa, cu sprijinul Ministerului Culturii şi al Consiliului Naţional al Cărţii, apărută sub conducerea unei somităţi: pr. benedictin Renard Escande. În România, apariţia cărţii a fost posibilă graţie unui grup de traducători coordonaţi de prof. Liliana Şomfelean. Volumul are aproape 900 de pagini şi cuprinde 45 de texte semnate de tot atâţia universitari, istorici, filosofi, scriitori, preoţi – care şi‑au propus, pe baza documentelor din epoca respectivă şi a scrisorilor sau memoriilor, să demitizeze Revoluţia franceză de la 1789. Fresca recompusă a acestei revoluţii seamănă izbitor cu faţa comunismului la români, iar Revoluţia franceză din 1789 este rădăcina revoluţiei comuniste din secolul XX. Sau, cum zice Cristian Bădiliţă: „Iată că istorici francezi îndrăznesc să facă pasul ultim, decisiv, în demascarea cancerului european bisecular, prin publicarea „Cărţii negre a Revoluţiei franceze”. Cele 45 de texte sunt, prin conţinutul lor, comentarii zdrobitoare ale crimelor şi acţiunilor distructive pe care plebea, înfometată, aţâţată de fanaticii iacobini în frunte cu Robespierre, Marat, Sain Just şi alţii, le-a comis între 1789 şi 1794. Iacobinii au căzut, apoi, ei înşişi victime ale ghilotinei. Revoluţia a transmis lumii mesajul „Libertate, egalitate, fraternitate”, care, în realitate, nu s-a înfăptuit niciodată, dar a rămas în istorie prin faptele de neiertat.

        Scuze de off-topic dar e bine de știut despre această carte. Poate cândva cineva face un pustiu de bine și o pune pe scribd, că de găsit slabe speranțe.

  10. @Radu …..

    vecine ,

    daca ” nu mi-e clar ce s-a întâmplat ” cum poti emite afirmatia ” Personal consider că principala vinovată este Ucraina ” ??????????

    si tu , ca si altii , ati cazut in capcana manipularilor si a dezinformarilor

    ca sa extragi niste concluzii obiective , trebuie sa pornesti de la niste premize corecte

    in primul rind , un accident aviatic , in speta , are intotdeauna un cumul de cauze …nioiciodata nu depinde doar de o cauza …… ca sa se produca o catastrofa aeriana , intervine un nr de ” ghinioane ” care conlucreaza la tragedie …..mai pe romaneste ai fost la locul nepotrivit in timpul nepotrivit

    eu prezint o serie de date , tu tragi concluzia

    /////////////////////

    ” nu a închis spațiul aerian în zona de conflict ” …din 8 iulie Ucraina a recomanda schimbarea rutelor ….a fost la latitudinea companiilor aeriene schimbarea de ruta

    cele mai bogate si precaute au eevitat , cele sarace si disperate dupa bani , nu

    Malaesia Air a pierdut o cursa , mh370 si care i-a stirbit reputatia , o deviere a cursului ar fi insemnat timp in plus si combustibil in curs … adica bani in plus a preferat sa riste decit sa piarda mai multi clienti

    la urma urmei erau destule companii aeriene care riscau … ” risca „inclusiv Aeroflot …..

    vecine , tu nu iii pui intrebarea cum de nu ” separatistii ” nu au nimerit o aeronava Aeroflot ? ….adicatelea rusii trimit KUB la voia intimplarii ,fara sa stie exact ce pasagere trec prin zona? …… puteau de exemplu sa se ” autofaulteze ” cu propriul KUB , sa nimereasca avionul lui Putler care venea din America Latina si a trecut cu o ora mai tirziu

    deci , presupunem ca „separatistii ” erau asa de in ” eroare ” de puteau sa il doboare si pe Putler !!!!!!

    deasemenea , puteau foarte bine sa ” nimereasca ” un pasager al unei companii al unei tari din NATO !!!

    ” traseul urmat de avion este foarte ciudat, deoarece s-a îndepărtat de culoarul standard de zbor, sugerând o ghidare criminală a autorităților aviatice ucrainiene. ”
    vecine , vara , la ora dupa amiezii se formeaza o gramada de focare orajoase , C.B. -uri prin care nu ai vrea sa intri daca nu vrei sa pui confortul pasagerilor in primejdie …. asa ca ceri aprobare de la CTR-ul regional sa deviezi de la curs … cerere care a fost aprobata iar aeronava MH17 a deviat de la curs …nimic misterios

    amintesteti ca localnicii au declarat ca au auzit explozia si apoi au vazut pasagerii si avionul cazind din nori … nu a fost cer senin

    deci in nici un caz nu puteau confunda culorrile avionului malaezian cu unul rusesc uitindu-te la el cu binoclul; sau telescopul ….

    de asemenea nu poti confunda cu un avion cargo , cum au fost declaratiile americanilor despre eroarea „separatistilor ” , daca el era la 10 km altitudine si avea 900 la ora si se indrepta constant spre SE , spre granita Rusiei interceptarea rachetei survenind la doar citeva zeci de km de granita Rusiei , granita la care ar fi ajuns intr-un minut si ceva ……………

    nici nu ai cum sa parasutezi containere si cu atit mai putin oameni la acea viteza …viteza standard de parasutate fiind sub 100m/s (360 km/h)

    ///////////////

    acum eu , buzu , cunoscind aceste elemente pot sa afirm subiectiv desigur , ca MH17 a fost o tinta aleasa special , doborita la ordin direct ….. !!!!!

    deci , o companie care a mai avut probleme are din nou probleme ….ghinionul frate , Ucraina este de vina spun rusii iar separatistii fura cadavre imroscate de schije , taie bucati din fuselaj , ascund bucati din fuselaj la ordinul Moscovei , fura cutiile negre , interzic obsevatorilor OSCE baleierea completa a zonei ….

    bineinteles , Ucraina este de vina ……

    ///////////////////

    motivul aceste doboriri este unul foarte simplu :

    cunoscind esecul planului A ( actiunea „separatistii” ) trebuia provocat Occidentul nici prea direct , nici prea indirect , nici prea-prea, nici foarte-foarte …astfel incit acesta sa poata reactiona

    adica un foarte bun pretext astfel incit Rusia sa raspunda in fata aceste reactii a UE si NATO prin invadarea directa a Ucrainei si ” pacificarea ” „separatistilor „……… adica un plan B ……. pentru ca planul A a fost deturnat de mobilizarea exemplara a voluntarilor ucrainieni , care cu putin ajutor logistic si informational occidental u reusit sa-i infringa aproape complet pe „separatisti ” adica pe rusi !!!!!!!!

    pentru ca sint foarte rai nenorocitii astia de separatistii … doboara avioane civile , nenorocitii naibii …

    trebuiesc pacificati cu trupe rusesti de mentinere a pacii , care culmea sint stationate linga granitele Ucrainei , inainte ca trupele de pacificare ale UE si NATO sa-i ” pacifice ”

    ////////////////

    efectivul trupelor de mentinere a pacii care sint stationate linga granita Rusiei aproape Lugansk si Donetk :

    41 000 militari

    150 tancuri

    400 blindate

    500 sisteme de artilerie

    evident , toata aceasta ” mini armata rusa ” stationeaza in vederea picnicului ,nicidecum in asteptarea invadarii directe a Ucrainei pentru ” pacificarea ” zonei ……….

    coane Radu , manipulare ruseasca …….

    Ucraina e de vina …si pentru aceasta trebuie pedepsita de Rusia !!!!!!!!!!

  11. si ca sa fiu on topic ……

    a incercat vreun laborator blindajul metalic statificat intercalat de straturi cu apa?

    eficienta ma intereseaza … ca de ieftin … no comment

    bineinteles ca blindatul sa nu arate ca o stropitoare , dupa o rafala , la propriu si la figurat 🙂 trebuiesc foarte multe celule independente , etanse

    practic , constructia ar putea fi constituita din tevi stratificate …sistem hexagonal … tevi mai groase spre exterior si mai subtiri spre interiorul vehicolului

    umplerea si golirea sa se faca dintr-un capat al vehicolului

    deasemenea , tevile sa fie usor de inlocuit sau reparat (sudate gaurile ) …

    pentru ca extragerea sa fie extrem de facila , vehicolul ca avea doi cilindri concentrici extrem de rezistenti ……..iar intre acestia sa fie tevile asezate pe lungimea vehicolului

    transportate fara apa sint usoare ,

    in TO umplute cu apa ….

    spatele vehicolului sa aiba trapa de acces , puternic blindata iar in celelalt capat motorul ( motoarele )

    ma gindesc la un vehicol din 3 sectiuni interschimbabile :

    1.fata cu motoarele

    2. cilindrul (cu tot cu sistemul de rulare …rotile )

    3. peretele trapei

    sectiuni distruse care pot fi schimbate cu altele intregi si cuplate rapid de mecanici pe cimpul de lupta

    ///////////////////

    ce ziceti de aplicabilitate ? simplitate ? eficientya in fata proiectilelor cumulative cu incarcatura dubla sau a proiectilelor cinetice ?

    eu cred ca totusi jetul de metal fierbinte va putea fi anulat de avest tip de blindaj …la urma urmei metalul topit este solidificat cel mai rapid de apa 🙂

    • bineinteles , pe toata suprata vehicolului poate fi aplicat blindaj reactiv , iar deasupra blindajului reactiv sa fie atasat un grilaj demontabil cu rol de defocalizare a jetului cumulativ

      la vehicolul descris mai sus am uitat sa precizez ca decuplarea si cuplarea celor 3 sectiuni va fi real;izata prin intermediul unor flanse cu buloane

      s-a bulit bulonul si nu poate fi desfacuta piulita ? … flexul in actiune 🙂

    • Din ce stiu exista un fel de gel, experimentat pentru veste anti-glont la un moment dat, dar n-am date sa-ti dau acum.
      Gelul e mai dens si mai vascos decat apa… deci mai rezistent pentru anumite tipuri de amenintari.

    • Ca jetul de metal topit la 2000 grade celsius sa poata fi blocat de apa, s-ar putea sa ai nevoie de cel putin 1m la stratul de apa…

      • @ Marius Zgureanu …….

        hmm …..

        chiar as fi curios cit de gros ar trebui sa fie un blindaj multistrat (otel,ap,otel ,apa ,otel , apa… ), alcatuit din tevi , pentru a opri ultimul racnet de racheta antitank

        daca nu ma insel , o racheta penetreaza aproape 2m de otel special tratat

        ei bine , un blindaj alcatiut din :

        grilaj ,
        strat activ exploziv,
        cilindru blindat exterior ,
        multistrat de tevi cu apa ,
        cilindru blindat interior …..

        ….ar trebui sa fie mai subtite de 1m ……. si relativ ieftin…… si usor de reparat / inlocuit ……

        pina la urma se vor realiza protectii superioare si usoare in acelasi timp si care sa reziste la o racheta AT actuala ……..

        se cunoaste ca razboaiele au accelerat inventica si aplicabilitatea practica …..

        • @buzu…
          la cîte experimente s-au făcut în domeniul blindajelor, fii sigur că s-a încercat și faza cu apa între 2 straturi de blindaj…dacă nu mă înșeală memoria, Centruionul avea locașele unde se păstra muniția protejate in stilul acesta, și se mai spunea undeva pe un site, ca Merk-ul 2 avea tot un soi de blindaj lateral asemanător…2 placi de 7 cm, între care exista un spațiu de cca. 10cm gol, care s-ar fi umplut cu apă, la nevoie…acum, astea-s doar bîrfe pe net, și adevărul o să îl afle copiii noștri, probabil…
          în privința prprității lichidelor de a opri un corp, s-au făcut încercări destul de reușite în domeniul vestelor antiglonț, dar nu știu cît de reuțite au fost, și dacă eu intrat în producția de serie..uite aici un filmulete:
          https://www.youtube.com/watch?v=kot_maQXj54

        • @ Sharky …

          multumesc …

          mi se pare si ca in tr-o sectiune de turela in T-90 am vazut un strat dublu , gol pe dinauntru …. !!!!!

        • @ buzu…
          toate tancurile moderne au blindajul frontal produs de aceea;i manier[…2 pl[ci de blindaj ]ntre care exist[ un spaíu, mai mare, sau mai mic, ]n care se introduc diferite combinaíi de blindaj..placi HHS, SHS, compozit ceramic, sandwich kevlar, titan, you name it…

  12. acum am si eu o idee mai trasnita…nu s-ar putea face blindaje care sa fie incalzite la o temperatura suficient de mare cat sa topeasca proiectilele care ating vehiculul? probabil ar fi mai greu cu incalzirea, dar totusi…o masina cu blindaj de tungsten incalzit la 2000 de grade celsius 🙂 poate e aberatie, poate e sf…doar o idee…intr-adevar ar fi multe dezavantaje si foarte greu de pus in practica…dar zic si eu 🙂

    • @ vioniribu ……

      la la temperaturi ridicate metalele isi pierd proprietatile mecanice , devin moi ….:)

      ca sa topeasca o masa solida (proiectilele) stratul de protectie energetic ar trebui sa separe proiectilul in atomi … zic si eu … ca idee …un fel de ” shield ” energetic precum in filmele SF ……

      am intilnit in literatura OZN citeva relatari despre incidente intre militari si OZN-uri ,in care primii au tras cu armele usoare din dotare far a afecta integritatea OZN-ului sau deplasarile acestuia…..

      concluzia ar fi ca se poate dar ne lipsesc cunostintele prin care putem manipula legaturile dintre atomi in mod instant si precis localizat

      • ma gandeam ca tungstenul se topeste la +3000 de grade, iar fierul pe la 1600…deci ma gandeam ca ar merge, dar nu stiu…am intrebat

        • Doar ca topirea trebuie sa se realizeze intr-o fractiune de secunda, din cauza vitezei proiectilului 🙂

        • @Marius Zgureanu ….

          un laser cu multi MJ ar putea sa topeasca „problema” inainte de impact sau macar sa-i afecteze structura …..

          doar ca trebuie stiut precis directia din care vine proiectilul sau racheta

          si ca spectru de frecvente , IR este inainte de vizual

          o camera IR HD cu iluminator puternic aflata intr-o rotatie extrem de rapida , ca antena unui RADAR cu rotire in plan orizontal

          la fiecare rotatie sa compare cu imaginea precedenta si sa vada diferentele de miscare ale obiectelor ….

          un soft care sa selecteze ,sa identifice proiectilele care au o traiectorie catre camera ……

          in functie de primejdia prioritara , activata intensitatea laserului

          bineinteles ca un laser cu emisie in spectrul vizibil nu prea are o energie mare

          Laserul cu raze X LCLS poate incalzi rapid orice fel de material pina la 2 000 000 de grade celsius ……

          ar putea fi viitorul intr-o protectie activa , in care lovesti proiectilul inainte de a fi lovit

        • Buzu, iaste ceva ca „un laser cu multi MJ ar putea sa topeasca “problema” inainte de impact sau macar sa-i afecteze structura ”

          http://www.rumaniamilitary.ro/blindajul-principala-arma-a-vehiculului-de-lupta

          aici:
          ADS (Active Defense System) este un sistem activ cu reactie la nivel de microsecunda (560 microsecunde), comparativ cu milisecunde pentru Quick Kill Raytheon (video aici), Trophy Elbit (video aici) sau Iron Fist al IMI (video aici), permitand angajarea unor amenintari mult mai apropiate de vehicul (pana la 10 metri). Are la baza senzori montati la 360 de grade si unu procesor care stabileste care modul din apropierea punctului de impact calculat pe baza traiectoriei amenintarii va angaja proiectilul cu ajutorul unui fascicul energetic. Sistemul porneste de la 140kg pentru vehicule usoare si urcand la 500kg pentru cele grele. AMAP-ADS este un sistem hard-kill impotriva proiectilelor de calibru mare, testat pe mai multe vehicule, inclusiv unele usoare, 4×4, (Marder, SEP, CV90120, AMV 8×8, LMV Iveco) si dezvoltat de filiala ADS Gesellschaft für aktive Schutzsysteme, a firmei germane IBD Deisenroth Engineering.

          http://rm-cdn.serverhost.ro/wp-content/uploads/2013/12/amap_ads_light.jpg

          Diferenta fata de restul sistemelor active este ca acesta nu are piese in miscare, se bazeaza pe fascicul de nergie, deci nu exista nici pericol pentru cei din afara vehiculului, in afara de fragmentele ramase din proiectilul distrus. Este nevoie si de un blindaj de baza pasiv, deoarece sistemul nu distruge complet proiectilul, generand fragmente (film functionare AMAP-ADS).

        • @Marius Zgureanu …

          🙂

          eu imi imaginam si sistemul exista deja …… insa mai multe camere , nu doar una singura , rotativa …..

          totusi , interesanta „coronita „de senzori 🙂

          cea ce ma intriga este ” fascicul energetic „…..

          am citit pe : http://www.gizmag.com/rheinmetall-ads-live-fire-test/21278/

          ” Rheinmetall AG and ADS GmbH are rather secretive about the principle and function of the countermeasures ”

          eu inclin sa cred ca este un fascicul ( fascicule ) MASER cu impulsuri , mai degraba decit un LASER si care produce insasi autodetonarea rachetei inainte de impact …probabil „contramasurile” functioneaza in tandem

          insa, cilindrii aceia sint tare suspecti … prezentati ca nistre „contramasuri „…mai degraba fascicolul energetic sa porneasc undeva de linga senzori

          iar respectivii cilindri imi par niste masivi condensatori electrolitici decit niste „tunuri „MASER sau LASER …sau sint pusi doar la deruta 😉

          am gasit la articol si un comentariu interesant :

          ” I recall reading the manufacturers of the RPG did produce a countermeasure to Trophy type systems which involved a two part RPG projectile.On approach to the target,a decoy projectile would leave the main charge,and race to the target,which triggered Trophy.A few milliseconds later,the main RPG charge would arrive at the same point,and defeat the protection system.
          michael_dowling
          5th February, 2012 @ 02:46 pm PST ”

          insa , nu am idee cum ar putea topi un proiectil de tanc la 5 Mach !!!!!!!

          • nu topeste proiectilul cei il sparge in fragmente… asta am si scris – ca de aceea e nevoie totusi si de blindaj calsic, sa intampine fragmentele!

            Cat despre pus echipamente la deruta – nu cred – conteaza foarte mult fiecare kg la masa sistemului, ca sa poata fi instalat si pe vehicule usoare.

    • @vio…
      https://www.youtube.com/watch?v=o7rxBifd0cY
      s-au mai gîndit și alții, doar că au încercat ceva electric…are ceva ani vechime…

  13. Acum un timp (o luna 0 faceam comentarii despre importanta blindajului si cei interesati material chiar m-au suspendat de pe site.Acum cand au vazut ca TAB ul este „UN BLINDAT DE HARTIE ‘ prin care trec gloantele ca prin strecuratoare au muiat-o.

    • Acţionarii IAR Braşov (IARV), companie controlată de stat, au hotărât să pună la dispoziţia Airbus Helicopters un teren de 15.000 de metri pătraţi pentru producţia de elicoptere Super Puma în România, precum şi intrarea indirectă în acţionariatul firmei din România a Airbus Helicopter, conform Mediafax.
      Pe terenul respectiv Vadstena urmează să construiască o hală industrială în suprafaţă de 8.550 de metri pătraţi, destinată proiectului pentru producerea elicopterelor de tip SuperPuma MK1 în România.
      Comentez:
      LE DORIM SUCCES

    • Dacule, multe din materialele pe care ti le-am dat spre consultare au fost scrise acum mai mult de 1an…

      La ce „muiere” te referi?

  14. Blindajul de baza nu poate fi prea gros… vezi articolul meu despre T34, unde blindajul de baza, desi e vechi si de alta calitate, e de grosime 25-45mm (BMP1-2 au pe la 20 mm iar BMP-3 are max 30mm grosime blindaj). Astfel T-34 este pe la 30 de tone:
    http://www.rumaniamilitary.ro/t-34-masina-de-lupta-a-infanteriei-intr-o-istorie-alternativa

    Vezi aici taietura prin placa frontala, cea mai groasa (+45mm)
    http://rm-cdn.serverhost.ro/wp-content/uploads/2014/01/dsc00006vw4.jpg

    unde sa mai bagam apa sau nu-stiu ce chestii?

    Se mai pot adauga placi ca aici, dar incep sa penalizeze din mobilitatea vehiculului…
    http://defensetech.org/2012/02/07/eye-candy-chinas-new-armored-vehicles/

    Aici cum arata un un transportor M113 cu max. de blindaj aditional, imaginea 5 de sus in jos:
    http://survincity.com/2010/09/landing-on-the-armor-why-no-one-trusts-the-russian/
    sau un Warrior:
    http://rm-cdn.serverhost.ro/wp-content/uploads/2014/01/Warrior-CSP-modular-armor-trials.jpg

  15. eu as propune ceva anti rpg. de ce nu se face un perete gol pus pe toata suprafata tancului plin cu aer comprimat care la impact disperseaza gazele rezultate sau jetul de plasma? peretele ar putea fi creat cu multe compartimente in asa fel incat daca racheta loveste sa nu goleasca tot aerul comprimat si sa mai ramana si pentru alte rachete.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *