Noua masina de lupta a infanteriei GCV

BAE a prezentat noul sau concept, pentru viitoarea masina de lupta a infanteriei, numit GCV (Ground Combat Vehicle). Acest concept este destinat a inlocui in cadrul US Army cunoscutul M2 Bradley IFV si este un mare spre foarte mare pas inainte, in lumea acestor tipuri de arme.

Baietii de la BAE, umar la umar cu General Dynamics, au primit OK-ul Pentagonului in a incepe dezvoltarea unui inlocuitor la Bradley-ului. Numai ca noul concept ar trebui, intr-un fel, sa semene cu faimosul “ Om nou” al comunistilor: mare, voinic si atotstiutor, expert atat in operatii pe creier, cat si in strungarie si sa fie si  pe cat posibil ieftina si cu consum redus de combustibil! J Eee asta la americani, chiar suna ciudat…

Astfel noul IFV, denumit acum GCV, ar trebui sa fie expert in cam toate tipurile de lupta, idee fiind de platforma multirol pentru o mare variatiune de aplicatii, de la lupta contra-insurgentilor, pana la lupta impotriva blindatelor si tintelor aeriene. Deja BAE sustine ca noul concept ofera mai multa protectie contra IED-urilor decat un MRAP dedicat si consuma cu 20% mai putin combustibil decat alti concurenti.

Acum delectati-va cu imaginile puse la dispozitie de BAE Systems:

 

 

 

 

 

 

 

 

Sursa: defensetech.org

50 de comentarii:

  1. Ce ciudat si supradimensionat arata!

    Nu era mai simplu sa faca ceva gen Namer si sa nu mai adauge blindajul ala ciudat, ca o plapuma?

  2. Namer calca peste GCV ca peste un tractoras de plastic. http://en.wikipedia.org/wiki/Namer

    Namer are 60 tone, caraghiosul asta va avea vreo 20. Oricum, lasa impresia ca daca tragi spre el cu un RPG ceva tot ii strici. La cate chestii atarnate are pe el, e chiar putin probabil sa nu distrugi vreun echipament, vreun periscop, turela sau orice altceva. E un Bradley cu fusta laterala si decorat ca un pom de craciun. Cred ca nu s-au chinuit prea mult sa proiecteze minunea asta 🙂

    • 1. Namer are sens în Israel, unde costurile sunt irelevante prin grija Unchiului Sam, distanţele sunt mici (nişte gurnalişti de la noi făceau haz că teritoriul pustiu pe care s-au învârtit evreii primitivi 40 de ani nu avea decât 60 de kilometri lăţime şi în ultimele războaie artileria trăgea peste el 🙂 ), consumul de carburant irelevant, posibilitatea de transport pe calea ferată sau de trecere prin vad nu interesează pe nimeni şi numărul participanţilor la o luptă în câmp deschis e mic. Încearcă să transformi un TR-85M1 în MLI, să vedem dacă iese ceva, şi dacă foloseşte cuiva un vehicul de 60 de tone care nu poate transporta decât 9 răcani.

      2. Orice vehicul blindat e sensibil la un RPG. Chiar dacă giganticul blindaj frontal al tancurilor moderne, gros de aproape 450mm, rezistă, părţile laterale, spatele şi acoperişul pot fi găurite fără efort. (Şi Bismarck a fost oprit de o torpilă care nu putea perfora blindajul său lateral, dar i-a distrus cârmele 🙂 )

      ~Nautilus

      • ~nautilus,

        1. Namer poate sa fie folosit oriunde folosesti un MBT de 60 to. Adica cam peste tot unde folosesti Leopard, M1, Merkava etc
        2. corect

        Din configuratia lor, pot sa afirm urmatoarele:
        – Namer este un IFV destinat sa urmeze imediat tancurilor pentru a transporta trupe care sa ocupe/securizeze imediat teritoriul inamic
        – GCV arata mai mult ca un vehicul „de ocupatie”, adaptat pentru patrulari in A-stan, Irak etc unde trupele sunt atacate des, se trage brusc cu RPG, nu stii de unde… etc

        Din cauza asta Namer e proiectat sa poata confrunta APFSDS iar GCV sa reziste la RPG.

        Confruntate cu ATGM probabil ca sunt in aceeasi situatie, sunt vulnerabile la top-attack. Asta daca nu auTrophy.

        • Namer nu e MLI, e transportor blindat.

        • asa e. eu la toate le zic IFV, asa m-am obisnuit.

          strict pe definitie, Namer ar fi APC (Armoured personnel carrier) iar GCV un IFV (Infantry fighting vehicle)

        • depinde de ce turela si ce arme montezi pe el…

        • Nu depinde de ce armament pui pe el, ci de modul in care a fost gandit si este utilizat vehiculul. Degeaba pui pe el tun automat, rachete etc. fiindca vei avea un vehicul scump al carui rol poate fi indeplinit pe campul de lupta de un vehicul mult mai ieftin (poate chiar 2, la cat costa Namer). O risipa de bani pentru un vehicul care nu se vrea a fi utilizat in prima linie ci in sprijinul soldatilor.

  3. Auziti, bre ??? Da’ motoru’??? Unde-i, bre , motoru”??? Ca in fatza nu-i…se vad locuri pentru 2 luptatori razboinici in partea din fatza… iar in spate se vede usa compartimentului pentru calatori, clasa a -2-a…or fi senilele alea ceva perpetuum mobile??? In rest ar fi ok..protectie pe el la greuceanu…chiar ca mai ceva decit MRAP-ul…plus dispozitive de bruiaj anti IED(multimea aia de antene)..plus dispozitive de detectat din ce parte se trage impotriva lui, sau a colegilor(chestia aia biconica de deasupra turelei)..imi place blindajul lateral…e spatiat bine de tot, trebe vo 3-4 jeturi cumulative unul dupa altul, ca sa il penetrezi pina in interior…

    • s-ar putea sa fie in spate , in partile laterale … cel putin „esapamentu’ ” sau admisia pe acolo pare a fi. altfel nu vad de ce e mai inalta partea din spate.

    • In fata e motorul (standardul din zilele noastre) desi in pozelea astea nu stiu de ce nu au pus si evacuarile laterale (erau pe la mijloc cam in dreptul turelei).

      Apropo de masa, ca i s-a parut si lui MariusZ ciudat, nu stiu care e faza, dar in brosurica zice de 63+tone!

      Specifications:

      Vehicle weight – 140,000 lbs/63,500 kg

      Personnel capacity – 3 crew and 9 squad

      Top speed – 43 mph/70 km/h

      Range – 186 miles/300 km

      Fuel system – 255 gallons/965 liters

      Overall length – 340 inches/9 m

      Width – 179 inches/5 m

      Height – 128 inches/3 m

      Ground clearance – 20 inches/.5 m

      Transmission – Series Cross-Drive

      Suspension – 7 roadwheels, In-arm hydropneumatic, 25 inch-wide track

      Turret type – Man-accessible

      Baseline weapons – 25mm autocannon and 7.62mm coaxial machine gun

      Mission weapons – Commander’s Independent Weapon System

      C4ISR – GMR 4-channel, BFT-2, MSS (PR 148)

  4. sau…daca sunt 2 evacuari pe laterale, sus…inseamna ca au pus cite un motor mai mic pentru fiecare senila in parte???

  5. Tare imi e ca o sa vrem sa fim la moda si o sa cumparam cateva ca si cu piranha..
    Si revenim, SAUR 3? haha..

  6. Salutare . He ,he reusira si astia sa scoata ceva cu astfel de blindaj , pai beutorii de vodca au scos mai demult un astfel de prototip si l-au si finisat astfel ca ia vedeti aici http://defense-update.com/20110225_uae_bmp3.html . Bai da proti mai sunt beutorii astia de vodca scot numai panarame .

  7. Ati vazut asta?
    CERV Quantum Clandestine Extended Range Vehicle US Army Special Operations diesel-electric hybrid
    http://www.youtube.com/watch?v=dtDxqczqVNs&feature=player_embedded

    Parca e un Hamster mai mare….

  8. Sper ca TBT-ul nostru sa fie apropiat de asta:
    BAE Systems – RG41 Wheeled Armoured Combat Vehicle
    http://www.youtube.com/watch?v=AmxhfiTMYeY&feature=related

  9. tendinta de evolutie a motoarelor e : mai mici, mai compacte,mai usoare si sa ofere cat mai multa putere.iar in constructia blindatelor ai posibilitatea folosirii transmisiei electrice: dispare transmisisa pe care o stim, apar motoare electrice pt a transmite miscarea la roti.motorul principal genereaza curent iar acesta se transmite motoarelor electrice(sau incarca bateriile).avantajele ar fi o putere mai mare a motorului, obtii spatiu interior prin eliminarea transmisiei obisnuite si se poate merge o anumita perioada pe baterii-adica in mod silentios 🙂 iar evacuarea ar putea fi mascata pe lateral de blindajul suplimentar.acesta nu e complet lipit de corpul masinii.vedeti dimensiuni si caracteristici ale motorului 10V 890 de la MTU atat pt transmisie electrica cat si mecanica.

    • Maşinile hibride se fabrică pe scară largă din 1920 (cea mai cunoscută dintre ele se numeşte „locomotivă Diesel-electrică” 🙂 ), dar încă n-au scăpat de defectul lor de bază: greutatea imensă în raport cu vehiculul a combinaţiei electromotor-generator.

      Dacă la o locomotivă de 120 de tone îţi poţi permite un generator de 20 de tone şi 8-12 motoare de tracţiune care fac împreună mai mult, la un tanc de 60 de tone e o problemă insurmontabilă, iar la un MLI de 20-30 de tone iese din calcul.

      ~Nautilus

      • 🙂 bre……….. cunosc fff bine locomotiva.crede-ma… probabil te referi la 060-DA (sulzer?) la noi
        deci: am scris ca in constructia de blindate ar fi o noutate folosirea motoarelor hibrid.nu stiu daca ar fi mai veche
        genarator de curent este si dinamul de la bicicleta 🙂 APU de pe MBT-uri nu au frate 20 tone
        crede-ma pe cuvant 🙂 se aplica si la MLI-uri

      • Adaptarea transmisiei Diesel-electrice de la locomotive la vehicule s-a facut deja, e adevarat ca vehiculul rezultat a fost … monstruos.

        In acelasi timp Toyota Prius, care functioneaza pe acelasi principiu este doar cu un pic mai masiva decat masinile obisnuite deci s-au facut niste progrese de atunci.

        Mai multe despre super-camionul romanesc cu transmisie de locomotiva:
        http://www.gandul.info/reportaj/supercamionul-lui-ceausescu-3228383

        • au avansat.normal ca au avansat 🙁
          bre voi glumiti cu mine la ora asta???????? 🙂
          de masini hibride nu ati auzit?pe baterii pana la o anumita viteza dupa care intra in functiune motorul
          nu mai vorbesc cu voi

        • Asta nu se poate 🙂 🙂 🙂

          Am gasit chiar si o varianta de conversie a transmisiei clasice in hibrida pentru un MLI:

          „For trials purposes, a Spanish Ulan AIFV has been fitted with a new German REX (Renk Electric Crossdrive) hybrid drive system coupled to the existing Renk HSWL 106 mechanical transmission.

          The REX concept combines the existing components of the Renk HSWL family of transmissions with electric motors and generators in a common transmission housing.

          The combination of the prime mover with a high power auxiliary power system is claimed to be very fuel efficient and provides immediate power to the vehicle drive system when the requirement occurs in combat situations.

          The customary torque converter is replaced by a power splitter unit with two electric motors connected to the transmission and diesel engine, providing both automotive power and electrical power generation.”

          http://www.army-guide.com/eng/product1000.html

      • Da. Şi Super-camionul avea 90 de tone gol. Fără niciun fel de blindaj. LDE 060 are 114 tone, LDE 4000 (Alco) are 123 tone şi se numără printre piticii locomotivelor Diesel, faţă de un colos de peste 260 tone ca Union Pacific Centennial.

        Când germanii au făcut un tanc de 188 de tone (Maus) cu 4 decenii înaintea lui, lumea a râs de ei.

        ~Nautilus

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *