Phantom Badger

Phantom-Badger

Acest vehicul usor destinat sa poata fi trasportat cu ajutorul unui V-22 Osprey a aparut in urma unei cereri de oferta a  U.S. Special Operations Command (USSOCOM) si desi a pierdut in fata celor de General Dynamics cu al lor FLEYER (Flyer Advanced Light Strike Vehicle), cei de la Boeing nu se dau batuti si incearca sa gaseasca o piata pentru acest vehicul extrem de versatil.

Phantom Badger a fost aratat presei pentru prima oara in 2013 cu ocazia Special Operations Industry Conference (SOFIC) in Tampa – Florida. Masina pare un mini-Humvee, poate trasporta doi pasageri pe langa sofer, are un locas special unde poate fi montata o arma de calibrul mediu (arma poate fi folosita in maximum un minut de la inceperea instalarii), poate trasporta intre trei si sase raniti pe targa.

Pe langa toate aceste caracteristici vehiculul poate angaja orice tip de teren, are tractiune 4×4 permanenta si de asemenea poate vira cu toate patru rotile. Badger poate urca pante de +60* si traversa cursuri de apa cu adancimea de un metru.

Phantom-Badger1

Pentru ca a fost gandit special pentru operatiuni desfasurate de SOCOM, suspensiile au fost special proiectate pentru a oferi o calatorie cat mai lina, pentru ca acest lucru conteza foarte mult intr-un scenariu de lupta real, in care daca masina sare non-stop oboseste foarte mult militari si nici nu ofera o platforma prea stabila in timpul tragerilor.

De fapt s-a acordat atat de multa atentie sistemului de amortizoare si suspensii incat Boeing a angajat o companie specializata in cursele NASCAR, pentru a obtine un sistem de amortizoare cat mai performant. Bineinteles ca Badger este un vehicul la care modularitatea este cuvantul de ordine, masina putand suferi o serie de modificari si adaugiri in ideea de a se preta cat mai bine diverselor misiuni.

Asa cum spuneam la inceputul articolului Phantom Badger a pierdut insa competitia in fata FLEYER, dar Boeing nu renunta si cauta alti client… Acum PVP-ul francezilor ce tocmai ce a intrat in dotarea noastra, este un vehicul OK, dar oare n-am putea gasi bani si pentru cateva vehicule de tip Badger pentru FOS si BIM sau parasutisti?!

Sursa: Defensemedianetwork.com

 

A pierdut in fata FLEYER

Flyer_Web_Intro Page3

Care la randul sau este o platforma 4×4 deosebita si foarte flexibila. Gandit pe baza aceluiasi caiet de sarcini ca si Badger, FLEYER-ul poate fi trasportat cu V-22 Osprey sau CH-47, CH-53, etc, iar pentru a fi o varianta cat mai ieftina, imparte in proportie de 80% componentele cu platforma Humvee si  COTS, are un motor diesel de 1,9l care dezvolta 150cp.

GeorgeGMT

4 comentarii:

    • Noul ARO a murit înainte să se nască 🙁 🙁 🙁

      „Fabrica de asamblare a autoutilitarelor a­gri­cole Bucovina Vehicles, care ur­ma să se construiască la Gura Humorului, inves­ti­ţie cifrată la 100 de mili­oane de euro, a fost amînată. După con­ce­sionarea u­nei suprafeţe de 25 de hectare cu ac­ces la utilităţi, dezvol­ta­rea afacerii a fost întreruptă pentru că partenerii germani şi spanioli sînt re­zervaţi în legătură cu a­cor­darea de fon­duri din cauza instabilităţii po­li­ti­ce. De ase­me­nea, s-a făcut şi studiul de feza­bi­litate, care a fost aprobat, dar investiţia care promitea 1.700 de locuri de mun­că este compromisă cel puţin pentru urmă­toa­rea perioadă“ – asta notează pre­sa locală din zona Bucovinei.

      http://www.curier.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=39601&Itemid=375

      GHE-O MOTORS ??? 🙂

      • Fabrica aceea a fost doar o galusca electorala , sa faci azi o fabrica de automobile de serie mare fara o sustinere financiara si de know – how si poate si politica serioasa e utopie .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *