Romania Military

Portavionul usor „Krylov”

Sau primul portavion din lume in profl de semi-catamaran.

Ce-i ala catamaran stim cu totii, o nava care este compusa din doua corpuri de nave unite prin suprastructura si opera vie. Acest design ofera o viteza superioara, stabilitate pe mare agitata si altele. Ivanii in schimb, pe langa aceste avantaje arhi-cunoscute deja, vad si doua piste de decolare aterizare mult mai lungi decat in cazul unui proiect conventional, aproape la fel de lungi ca in cazul unui portavion greu din clasa „Nimitz”. De asemenea, ar fi loc pentru avioane mai multe si astfel un portavion usor ar sa fie un portavion mai greu.

Calculele arata ca o astfel de nava (de tonaj mediu) ar putea sa aiba la bord intre 24 si 28 de aparate (Suhoi 33 si MiG 29K) si pana la 14 elicoptere Ka 27, plus patru avioane radar pentru avertizare timpurie (o chestie cu totul noua in cazul portavioanelor rusesti). Stocul de munitie ar putea sa atinga 600 de tone, iar cel de combustibil pentru aviatie 2000 tone.

Autonomia navei ar fi de 8000Mm, lungimea puntilor – 304 metri, 78 metri latimea navei, 28Nd viteza maxima, totul la un tonaj maxim de 44000 tone. Si discutam despre o nava cu propulsie clasica. Numele navei este (sau al clasei)  ” Krylov”.

Avantajul este intradevar vizibil cu ochiul liber (de te si miri ca altii nu s-au gandit deja la o astfel de arhitectura), doua punti de decolare-aterizare foarte lungi, mai mult spatiu, totul la un deplasament mai mic. Problema este ca o nava atat de mare s-ar putea sa aiba probleme de rigidizare a structurii si una peste alta un proiect atat de radical s-ar putea sa coste si foarte mult si sa comporte si riscuri destul de mari. Au rusii curajul sa-si arunce resursele catre ceva atat de inovator?

Pe hartie arata bine, realitatea ar putea fi insa diferita. Nu tot ce-i frumos este si gustos, iar ivanii, in ultimii ani, au dovedit ca sunt destul de conservatori cu noile programe de inzestrare.

Dar ar fi o nava frumoasa, demna urmasa a altor nave splendide proiectate de scoala rusa.

Pe de alta parte nu trebuie sa uitam ca ivanii au avut belele mari pe zona navala. De curand, doua macarale s-au prabusit peste docul uscat in care rusii tocmai ce vroiau sa se apuce (in sfarsit) de restaurat 🙂 singurul portavion de nationalitate sovietica – Kuznetov.

Macaralele au cazut, docul s-a spart si s-a scufundat, portavionul (si asa vai mama lui) a ramas in coada de peste, ivanii stand prost la capitolul docuri de mare capacitate. Dar Moscova ne linisteste, ca sa stam far” de griji, odata si-data tot isi repara ei portavionul ala…

Iar ca o culme a rusinii, noua lor fregata din clasa Buyan-M s-a intors cu coada intre picioare (a se citi fara propulsie si tractata) din (prima ei iesire in lume) Mediterana. Dar sa-i citam pe cei de la timpul.md, pentru ca descrierea faptelor facuta de ei este savuroasa si in ton cu stirea aparuta in presa sovietica:

Spre rușinea Marinei ruse, cea mai nouă corvetă a sa a fost remorcată „TRIUMFĂTOR” din Siria la Sevastopol

Cea mai noua nava tip corveta a Marinei ruse – „Vîșni Volocek“ – a fost fotografiata in stramtorile Marii Negre, fiind tractata de un remorcher spre portul de domiciliu, noteaza pe Facebook jurnalistul Andrei Klimenko, care dezvaluie totodata o alta minciuna a propagandei ruse.

Eroica corveta-defecta si eroicul sau remorcher, prin ne-eroicul Bosfor spre orasul-erou Sevastopol…

„Sancțiunile nu funcționează, sau ați spune: “să mai ai încredere în acești oameni?” – Pe 11.06 2018 mass-media din Rusia au publicat un comunicat eroic … dar fals: “Cea mai noua navă de rachete „Vîșni Volocek“ din cadrul Proiectului 21631 (cod „Buyan-M“) si-a finalizat sarcinile ca parte a gruparii navale permanente a Marinei Ruse în Marea Mediterană, a stabilit cursul spre baza sa de domicilu și se îndreaptă spre orașul-erou Sevastopol. Așa cum a precizat serviciul de presă al Flotei Mării Negre, nava a trecut marți, 6 noiembrie, prin strâmtorile Bosfor și Dardanele … „.

 Și acum adevărul. La 31 octombrie, aproximativ 21:00 (ora locală), cea mai noua nava remorcher a flotei ruse din Marea Neagră – “Prof. Nikolai Muru” – a remorcat de la baza marinei ruse în Siria – Tartus – cea mai noua și eroică corveta „Vîșni Volocek“. Înarmata cu rachete „Kalibr“ și cu o viteză de 3-5 noduri (9 km / h), corveta a fost tractata la 7 noiembrie in Bosfor, ora aproximativa 10:00 (ora locala). Caravana sifonata s-a târât în Marea Neagră în 12: 10 (ora locala) pe data de 7 noiembrie.

Problema este ca pentru corvetele proiectului „Buyan-M” au fost prevazute initial motoare MTU din Germania, dar din cauza sancțiunilor au fost forțați să folosească un model similar, dar foarte-foarte vechi, licențiat în China, deoarece industria eroică de apărare, sub conducerea actualului cosmonaut Dima (Rogozin) nu a reușit să-l creeze și înlocuiască în ultimii 5 ani. Și nici in urmatorii 2-3 nu va reusi. Atât”, a încheiat Klimenko.”

„Vîșni Volocek“ este o corveta din clasa Buyan-M si este chiar ultima devenita operationala, pe 1 iunie 2018.

GeorgeGMT

Exit mobile version