Romania Military

Prototipul KAI T-X

kai t-x 1

Korea Aerospace Industries (KAI) a prezentat prototipul  ce va constitui propunerea lui Lockheed Martin pentru competitia noii generatii T-X de avioane de antrenament ale USAF.

„Bazat pe familia T-50 de trainere/light fighter , demonstratorul T-X va incepe testele in anul 2016”, a precizat compania KAI, in 2017 fiind planificate testele in SUA.

Aparatul de zbor are cateva caracteristici noi, precum LAD (large aerea display), sistemele de antrenament incorporate si capabilitatea de realimentare aeriana.

Din punct de vedere estetic, cea mai mare schimbare fata de originalul T-50 o constituie adaugarea unei ”cocoase” dorsale proeminente.

Castigatorul competitiei T-X  va inlocui eventual Northrop T-38 Talon, in varsta de 55 de ani, care a servit ca advanced jet trainer pentru USAF inca din anii ’60. Numarul total al unitatilor contractate ar putea ajunge chiar si pana la 350.

Ceilalti competitori sunt Northrop Grumman, Boeing (care face echipa cu Saab) si Alenia Aermacchi. Pe 12 decembrie, Northrop Grumman a permis „cu indulgenta” unor jurnalisti  sa vada in premiera modelul aeronavei pe care o ofera in competitie, insa nu a permis nici un fel de fotografii. Cateva zile mai tarziu, presedintele Darryl Davis al Boeing Phantom Works a refuzat in timpul unui interviu cu Flightglobal sa dezvaluie mai multe detalii despre oferta sa in colaborare cu Saab.

Luna trecuta KAI a efectuat livrarea primelor doua FA-50PH, multi-mission jets, catre Filipine, ca parte a afacerii de tip GtG intre Seul si Manila in valoare de 420 milioane dolari, in total fiind contractate 12 bucati.

Pana in acest moment KAI a primit oferte pentru 133 de bucati din partea Indoneziei, turciei, Irak si Tailanda atat pentru seriile de antrenament T-50 cat si KT-1 tandem, in valoare de 3,3 miliarde dolari.

Compania sustine ca este in negocieri cu Peru si Botswana pentru T-50 si cauta noi clienti in Europa, Asia, Africa si America Latina pentru KT-1.

Flightglobal

Exit mobile version