Renault va produce camioane şi maşini de teren pentru Armata Română, la Mizil

DSC06304

Camion militar Renault KERAX 6×6, la Expomil 2013

Sentimentul pe care l-am avut la Expomil, atunci cand am vazut cele trei autovehicule frantuzesti expuse, are se pare o urma de realitate. Renault a anuntat oficial ca va deschide o facilitate langa Ploiesti, pe platforma fostei UM Mizil, unde va produce autospeciale pentru ISU, camioane militare si vehicule 4×4 Sherpa.

Aceasta productie are in vedere necesitatile Armatei Roamne, evaluate de catre cei de la Renault la peste 10000 de camioane in urmatorii 20 de ani si peste 2000 de vehicule 4×4 blindate si neblindate, conform MApN. Facilitatea de productie a celor de la Renault are se pare ca singur client MAI si MApN, francezii fiind destul de optimisti in privinta unor viitoare contracte.

Astfel MFA Mizil, care acum este o fabrica private si Renault Trucks vor colabora pentru realizarea acestei facilitati de productie, nu va fi chiar fabrica, unde vor fi angajati 300 de de specialisti romani. Vehiculele aflate in vizorul francezilor pentru productie in Romania, cel mai mai probabil doar asamblare, sunt: camionul militar pentru uz general KERAX 6×6, autoutilitara pentru stins incendii MIDLUM si vehiculul militar 4×4 SHERPA LIGHT .

DSC06306

Sherpa 4×4 Light, Expomil 2013

La Mizil, pe platforma MFA, se va ridica o fabrică pentru construcţia de camioane, autoutilitare pentru incendii şi vehicule de teren. Aceste produse ar urma să fie cumpărate de Ministerul de Interne şi Ministerul Apărării de îndată ce vor dispune de bani, scrie economica.net.

„Investiţia se va realiza plecând de la necesităţile de înzestrare ale Armatei române cu camioane militare, care ar însemna undeva la 10.000 de unităţi pentru următorii 20 de ani. De asemenea, se vor avea în vedere necesităţile de vehicule militare şi civile destinate situaţiilor de urgenţă, menţinerii ordinii şi siguranţei publice în România”, a spus Nicolae Şuta, director general MFA Mizil

În aprilie 2013, MFA și RTD au semnat un memorandum de înțelegere care revede reprezentarea exclusivă a companiei franceze  în România de către MFA, precum și construcția unei fabrici pentru construcția de camioane pe platforma industrială a MFA.

MFA este co companie cu capital integral privat înființată în 1951. Este deținută de omul de afaceri Iustin Paraschiv. Firma se ocupă cu producția de echipamente petroliere și cu mentenanța a 127 de vehicule militare ale Armatei (MLI 84/84M).

Sursa: Obiectiv.info

 

PS Am fost uimit cand am vazut cele trei vehicule Renault la Expomil si se pare ca am avut dreptate, acum ramane de vazut daca partenerul impus de catre MApN pentru dezvoltarea si productia transportorului blindat TBT 8×8, va fi Iveco, cu modelul SuperAV, tinand cont ca si prezenta in marime naturala a transportorului blindat intalienesc a fost, pentru mine cel putin, surprinzatoare. Iar pe de alta parte nu trebuie uitat ca Renault are o foarte mare influenta politica si economica in Romania prin compania Dacia, astfel ca ne putem astepta ca produsele militare ale francezilor sa-si gaseasca o finantare multumitoare intr-un timp relativ scurt.

Pana la urma cum peste 10% din exporturile Romaniei sunt sustinute de Dacia si n-ar fi de mirare ca o mica parte din sumele respective sa se reintoarca catre Renault Trucks Defense de Mizil.

GeorgeGMT

 

 

24 de comentarii:

  1. Salut. Desii sunt pentru asa ceva caci armata are nevoie de acele vehicule de tip SHERPA imi displace pt astfel se faca o chestie de cal troian si Roman-u va pierde din start . Camioane indiferent pt ce structura ar fi ar fi trebuit acolo facute. Eh ce sa i fac si lui patronu respectiv el a investit in echipa de fotbal in loc de partidu castigator….. Om vedea ce o mai fii.

    • Daca tot e infipt niculae ala in politica de ce nu s-a aliat el cu cei de la Renault? De ce nu isi cauta clienti mai insistent. El e doar un miliardar de carton… Daca vrei sa ai comenzi te duci si cauti si in gaura de sarpe, etc.. E si vina lui ca e in moarte clinica Roman.

  2. La cum suna stirea „…dimensiunea investiției va depinde de bugetul pe care Ministerele de Interne și de Apărare le vor aloca achiziţiei de vehicule.” e clar ca e inca la stadiul de intentie si astia de la Renault sunt la faza de pressing. Adica nedand o data certa de la care incep amenajarea facilitatii totul pare a fi inca nesigur.

  3. E clar ca baietii sunt la faza de pressing, am in vedere si recentele mofturi cu Schengen-ul.
    Nu as avea nimic impotriva sa le produca aici dar ar trebui sa negociem o integrare mai mare a productiei. Caroserii stim sa facem, poate deschidem o sectie de productie motoare, cutii de viteze. Faza cu strans suruburi si fabricat suportii pentru prelata este penibila.

    • In plus, productia nu trebuie sa aiba drept clienti doar armata si ISU ci trebuie sa la faca loc si la export pentru ca altfel nu renteaza.

  4. sa faca kerax impreuna cu roman(dar intr-un procent important, nu cauciucuri si strans suruburi), si restul sa le faca doar ei…atunci as fi super multumit…iar acum eu nu as alege iveco, ci patria..dar oricum e bine, barem pana in 2020 sa avem cat de cat TBT-uri si camioane…sper sa nu se mearga ca si cu TR-85M1 si cu MLI-84M, cand au echipat(daca tin bine minte) doar Brigada 282 „unirea principatelor” pentru ca era in pachetul pentru nato

  5. Gata? S-a incasat spaga? Sau doar se pregateste terenul?
    Spor la strans suruburile.
    P-astia din trupele coloniale mapn oricum nu-i intereseaza de industrie locala, ca nu-s romani…

  6. Articolul este cam scurt in prezentare si lasa loc de interpretari.
    In primul rand, Renault Trucks este membra a grupului AB Volvo. A ramas legata de aia de la Colibasi doar cu numele.
    In al doilea rand, 2012 a fost un an tare prost pentru Renault Truck, cu o cadere a vanzarilor de 14%. Pentru cei 10.000 de angajati din Franta, stirea este una extrem de neplacuta si e de inteles.
    http://www.latribune.fr/entreprises-finance/industrie/automobile/20130312trib000753506/les-usines-des-camions-renault-trucks-souffrent-fortement-de-la-crise.html
    In consecinta, firma franceza este intr-un program de restructurare si de relansare. Si fara sa stea cu mainile in san, a pus ochii pe Nexter, cea care fabrica si Leclerc. Nu pe tanc, ci pe productia de explozivi. Dar Volvo nu a fost de acord, asa ca treaba e in stand-by.
    Asa ca s-au orientat catre grupul finlandez Patria 🙂 Interesant si de urmarit, avand in vedere declaratiile francezilor cum ca au avut deja niste discutii cu finlandezii.
    Una peste alta, au planuri mari de reafirmare, anuntand drept obiectiv pentru 2015 o cifra de afaceri de 700 milioane EUR.
    http://www.latribune.fr/entreprises-finance/industrie/aeronautique-defense/20121114trib000731053/defense-pourquoi-renault-trucks-defense-ne-pourra-pas-s-offrir-nexter.html
    Mai mult ca probabil, afacerea din Romania se inscrie in contextul de mai sus.
    Informatiile pe care le-am gasit mentioneaza ca este vorba de un parteneriat, cu o prima etapa fiind destinata retehnologizarii societatii MFA SA Mizil.
    http://www.gicat.info/fr/article?article=workspace/SpacesStore/d10d0f39-e3e4-4251-9b91-449663a1280d
    Ca acest parteneriat sa fie unul de succes, mai ramane ca partea romana sa-si aduca si eaaportul. Adica banii. Ei, si aici e aici:

    Directorul adjunct al MFA Mizil, Felix Pârvulescu, a declarat, marţi, că producţia de vehicule militare începută împreună cu Renault Truck Defence este condiţionată de bugetele ministerelor care ar urma să cumpere aceste camioane şi autospeciale.
    http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/camioane-militare-renault-la-mfa-mizil-doar-daca-mapn-are-buget-pentru-asa-ceva-187704.html

    Si cum am spus de nenumarate ori tagmei celor care au citit „Nu suntem coliba unchiului Tom”, de vina nu sunt altii, „buba” e la noi 🙂
    Dar poate ne-a venit mintea la cap.

  7. Am fost la EXPOMIL si am vorbit personal cu domul de la standul acela. La mizil se va produce doar scheletul structurii metalice care se pune pe camion .Din camion, partea romana va produce doar cauciucurile in cazul in care se va gasi un producator local mai iesftin. Doar atat. Bataie de joc!

  8. Asta-i o veste ce-ar trebui sa ma bucure1 N-o face insa…La noi, ca-ntotdeauna, nimic nu-i cert si orice „minune” dureaza cam trei zile. Ar fi extraordinar sa vedem astfel de vehicule in dotarea MApN, este mare nevoie de ele, fiindca la ISU deja au astfel de camioane. Dar-ar Dumnezeu si toti sfintii, ca astia de sus nu prea cred ca sunt in stare, fonduri in vederea schimbarii parcului de camioane, dar sa nu ne-nbatam cu apa rece, promisiuni au fost dintotdeauna, iar exemple cu posibile contracte, aproape ajunse la faza de semnare, anulate ori inghetate din pix. Motivul il stim cu totii, banii si cretinismul! Si ROMAN face scule faine, dar probabil ca patronul n-are „forta” celor de la Renault, asta in cel mai bun caz. As fi fericit insa sa le vad cu-adevarat in dotare, nu doar 5-10 bucati de 1 Decembrie. Ziua cand tot „boborul” se bucura lesinat -„Mamaaa, ce armie avem! Ce scule belicoase si frumos vopsite”. La ISU le vom vedea cu siguranta, au fost si anul trecut. La MApN, in cel mai fericit caz, 2-3 bucati alaturi de cele 15 Panhard-uri. Ptiu, ptiu, sa nu-mi fie gura aurita!

  9. E o Rusine ca Ministerul Aparari nu cumpara camioanele de la Roman Brasov. Bine ca Americani le cumpara cu sutele pentru Afghanistan si Iraq.
    Iar in cea ce priveste trasportatorele 4×4 e o rusine ca nau salvat Aro .
    Se pare ca ministerul are mult mai multe interese de a importa echipamente militare deca sa le producem si sa dam de lucru la frati nostri.

  10. suna a mita si monopol.
    Stiu ca s-a semnat o colaborare de vreo 6 ani intre Renault Trucks si MApN si mi se pare o stupizenie enorma sa dai pe nu stiu cati ani inainte toate contractele unei sngure firme in conditii neclare referitoare la produs si cantitatea vanduta.

    De ce a fost eliminat Roman AB eliminat din cursa?
    Ce alta companie a mai fost implicata in aceasta iluzorie licitatie pentru contract? Trebuia o licitatie, NU???
    De ce tot necesarul MAI si MApN? Chiar nu vor si alte tipuri de vehicule?

    10000 de camioane ? MuaHAHAHAHAHAHA!
    poate suruburi sau mai degraba tzepe.

  11. Cine spune ca noi romanii, nu avem capacitatea sa ne inzestram singuri armata cu camioane performante ,este un lingau al marilor corporatii .Mai mult nu am ce spune ,sunt asa dezamagit de dobitocii care ne conduc si au distrus peste 80% din industriia acestei tari .
    Camioanele noastre ca si cost de intretinere sunt cu mult mai ieftine ,cine are renault masina stie ce inseamna service la ele, iar masini de teren se pot produce usor pe sasiu modificat de camion,restul tabla blindaj made israel si nu dai 500 de mii de euro la jnapani care sunt in cardasie cu cei de sus.
    Camioanele noastre au sasiu foarte bun durabil in timp …ei vor face smecherii ca de obicei ,pentru ca banii vin din intretinere nu din vanzarea de camion efectiv.
    Autocamioane Brasov si o firma de proiectare prototipuri lucreaza in disperare si in pierdere ,dar cei de sus se uita in alta ograda … http://i.imgur.com/VCJcXIs.jpg

  12. Si ce face ISU cu monstrii aia la inundatii de exemplu? Daca Roman sunt atat de fenomenale, cum se explica faptul ca nici un privat nu le cumpara? Pana si primariile au ales BMC turcesti ca masini de gunoi.

    • pentru ca romanul moare de snobism.
      Firmele de publicitate straine au ramas masca in anii ’90 cand si-a dat seama ca romanul nu are nici un fel de loialitate fata de brand (trece de la unul la altul), este de un snobism feroce si complet antinational (daca este facut in Romania atunci ii musai prost!).

      Romanii nu-si cumpara Logan pentru ca este romanesc in timp ce francezii si nemtii cumpara zeci de mii in fiecare an. Probabil pentru ca sunt romanesti? Nu! Pentru ca sunt bune la banii lor!

      Industria se mai si sprijina si nu doar se f….e.

  13. Mai frarilor eu va tot urmaresc de mult. Sunt multi optimisti pe aicea, dar urmarind modele de camioane ale Renault Trucks expuse de „floryyn”, ce pot sa va spun, sunt UIMITOARE, dar tare ma tem ca nu putem noi produce asa ceva in tara, chiar de am avea industria dinainte de 89′. Apoi alte arme de care ne tot laudam pe acest forum ca suntem in stare mult mai bine ca alti, lasati-ma sa ma indoiesc…nu putem niste camioane militare cum sunt Renaulturile lui floryyn, apoi altceva mai sofisticat nici vorba…din pacate…

  14. VA ROG SA MA SCUZATI „frarilor” ESTE DE FAPT „FRATILOR” NU IMI LUATI IN NUME DA RAU, VA ROG FRUMOS. AM GRESIT LA SCRIS.

  15. PARCA V-ATI LESINAT LA TOTI MINTEA AICI LA COMENTARII. DAR DE CAMINOANE RENAULT DUCEAM NOI LIPSA? AVEAM DESTULE CUMPARATE DE LA BRASOV SI ACUM CE SA SPUNEM SI NOI, SA DIVERSIFICAM CU 10 000 DE BUCATI !!! ASA SE DUCE DE RAPA INDUSTRIA LOCALA PRODUCATOARE DE AUTOUTILITARE.

  16. Eu unul ii admir pe cei de la Mizil pentru miscarea isteata de a se asocia cu un producator de renume, in incercarea de a lua o bucata din „cascavalul” celor de la ROMAN. Asta este economia de piata ! Daca dormi pe tine, risti sa pierzi afacerea.
    Sunt de blamat cei de la Mizil ? Nicidecum.
    Ce-ar fi daca ROMAN se trezeste si incheie si ea un parteneriat cu Rheinmetall Defence ? 🙂

    • problema este ca nu ia din cascavalul celor de la Roman. Ci doar se lipesc si ei unde pot.
      Roman nu mai are cascaval de mai mult de 10 ani.
      Roman a facut inclusiv autobuze similare sau chiar mai bune decat multe altele cumparate de tot felul de primari dar nu au vandut aproape nimic.

      Este insa penibil cum a aparut contractul asta tinand cont ca se zice negru pe alb ca avem o situatie de monopol (tot ce au nevoie MApN si MAI) si nici macar nu se ascund.

      Cum ar zice rusu (scriu fonetic ca chirilice canci pe US101):
      gde svobodnaia rinocinaia economica?

      Sincer, la cat nu ne place noua Rusia, trebuie sa-i admiram si sa-i laudam pe conducatorii lor referitor la politica lor de dezvoltare industriala.
      Asa cum fac ei acum, asa se protejeaza o industrie nationala!

      • Cred ca daca eram in Mongolia sau Belarus ne interesa pe noi „cum ar zice rusu”. Poate ar fi bine ca sa te muti acolo cu rusofonii tai, ce zici?

        • buru…esti cam naiv ,Lucian 74 are dreptate.macar sa fim noi cat pe sfertul rusilor in toate….in disperearea noastra a romanilor dupa occidentalism nu realizam ca si in est se fac lucruri f bune…iar occidentul nu e perfect precum il idolatrizeaza majoritatea romanilor…traiesc in Canada si stiu cum este adevaratul occident…plus ca am vazut cum se comporta occidentul fata de Romania…vezi mentinerea lui base ca guvernator al tarii, impotriva vointei poporului roman…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *