Reporteri fără Frontiere: Dacă presa chineză era liberă, COVID-19 poate nu ar fi devenit pandemie

Dacă presa chineză ar fi fost liberă, coronavirusul nu ar fi devenit pandemie, consideră organizaţia neguvernamentală Reporteri fără Frontiere (Reporters sans frontieres, RSF), care şi-a prezentat argumentele în acest sens într-un comunicat difuzat marţi seara la Paris, sediul organizaţiei.

Potrivit comunicatului, RSF demonstrează că, fără controlul şi cenzura impuse de autorităţi, presa chineză ar fi informat mult mai devreme publicul despre gravitatea epidemiei de coronavirus, salvând mii de vieţi şi evitând – poate – pandemia.

RSF citează totodată o analiză publicată în 13 martie, potrivit căreia cercetători de la Universitatea din Southampton au sugerat că numărul cazurilor de coronavirus în China ar fi putut fi redus cu 86% dacă măsurile de luptă împotriva epidemiei, luate în China începând din 20 ianuarie, ar fi fost puse în aplicare cu două săptămâni mai devreme.

…………………….

Articolul complet poate fi citit pe Agerpres. De altfel chiar va rog sa-l citit pentru a intelege odata pentru totdeauna ca nu putem avea incredere in chinezi. Mint, dezinformeaza si mai apoi pozeaza in salvatorii umanitatii, desi vina pentru acesta pandemia este in proportie de 100% de partea chineza. Nu armata americana a declansat epidemia, cum cu mare obraznicie un oficial chinez a incercat sa ne pacaleasca, ci obicieurile alimentare scarboase ale poporului chinez.

Nu numai ca au mintit cu nerusinare dar nici macar acum, cand lumea se lupta pe viata si pe moarte cu virusul nu au avut macar bunul-simt sa inchida prin decret pietele unde se vand animale salbatice. Nici macar acum nu i-au in calcul interzicerea comercializarii si a consumului de animale salbatice.

Cred ca multi dintre voi stiu ca rinocerii, tigrii etc sunt braconati salbatic pentru ca „farmacie” traditionala chineza sa ofere „onoratilor” sai clienti tot felul de leacuri babesti. China distruge mediul prin poluare, pescuiesc fara nici o restrictie tot ce inoata sau se tareste pe fundul apei, tot chinezii sunt cei care duc spre extinctie specii intregi si nimeni nu-i ia la rost, nici macar astazi, cand au bagat intreaga planeta in criza economica si medicala.

Pierderile economice vor fi de ordinul miilor de miliarde, somaj insemnat, morti si oameni ramasi cu sechele pe viata, afaceri distruse, vieti distruse si toate astea din cauza mizeriei in care chinezii se scalda de mii de ani. Iar acum onorata republica populara sa da salvatoarea lumii, fara a avea macar bunul simt sa interzica consumul animalelor salbatice.

Iar China este recidivista – 2002 SARS provenit tot de la lilieci.

Iar in urma cu doar cateva zile un nou virus a aparut in China – un hantavirus – de aceasta data nu se transmite prin aer ci doar la contactul cu fecale, saliva sau mancand animalul mort. Pentru ca astia nu se mai satura sa puna gura pe orice, iar acest obicei salbatic face ca noi – restul lumii – sa platim cu vieti, slujbe, bunastare economica…

Si nimeni nu spune nimic, nimeni nu arunca cu pietre in ambasadele Chinei din UE sau restul lumii.

GeorgeGMT

157 de comentarii:

  1. Prea multă China poate dăuna grav sănătății…

    12
  2. Am cerut asta de acum 4 zile… China comuista trebuie sa plateasca tarilor afectate mii de miliarde de dolari – altfel singura solutie este ocuparea ei si impartirea intregii sale avutii – mare parte facuta din furt – ca aici i-au copiat si intrecut pe sovietici…
    Dar ce facem cu patronii occidentali lacomi si dobitoci care au mutat industrii intregi in China – si cu liderii care i -au dat nas Chinei comuiste – gen Obanana? Stiu ca multora nu convine – dar Trump e singurul lider care muta fabricile inapoi… nu fac asta nici Macrou, nici Merkeloaie – parkinson…

    22
    • Si Trump este tot un pacalici, dovada cum s-a comportat in fata pandemiei…

      15
    • ..esti un bou!

      Cand Cortez a pus piciorul in America gripa pe care au adus-o „conchistadorii” sai au ucis 80% din toata populatia Mexicului. Astia nu aveau imunitate la asa ceva. Ce zici? N-ar trebui Riga actuala a Castiliei sa plateasca mii de miliarde de dolari mexicanilor? Ca sa fi barem consecvent.

      „Impartirea intregii sale avutii-mare parte facuta din furt”??..zau?

      …pai tot aurul ala mexican, peruan, chilian sau argentinian jefuit „pe fata” n-ar trebui cumva repatriat de spanioli?

      ..historia magister vitae?

      13
      • Cel mai probabil a fost ceva local in Mexic/America Centrala, nu ceva adus de europeni/spanioli (desi europenii au adus cu ei si astfel de probleme, cea mai devastatoare epidemie de acolo a fost insa cel mai probabil produsa de un microb local, asemanator cumva cu Ebola din cate inteleg eu)

        https://en.wikipedia.org/wiki/Cocoliztli_epidemics

        Marile pandemii de ciuma si variola de ex, din antichitatea si evul mediu european si care au fost inclusiv si cauzele majore care au si dus si la (de)caderea imperiului roman au venit insa tot din Orient.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Antonine_Plague

        https://en.wikipedia.org/wiki/Plague_of_Cyprian

        https://en.wikipedia.org/wiki/Plague_of_Justinian

        https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Death

        In acelasi timp, desi sunt de acord ca o vina majora o poarta China aici, celelalte tari ar fi trebuit (si unele au si luat) sa ia masuri serioase mai devreme, imediat ce au vazut ca chinezii au izolat complet Wuhan (11 milioane de locuitori) si provincia aia (vreo 60 milioane), au vazut cum cadeau oameni pe strada, cum sudau aia usile sa ii tina in izolare, informatiile despre arderea a nenumarate cadavre, neoficial, faptul ca dispareau brusc oameni care vorbeau despre pericolul unei epidemii etc etc etc. Taiwanul Coreea de Sud, au luat masuri imediat, europenii si americanii au cam lalait-o pana cand a inceput sa ne loveasca mai serios. Aici are o vina inclusiv si OMS, care le-a cantat in struna chinezilor si a mers cu variantele lor oficiale desi erau informatii neoficiale ca e ceva putred la mijloc si lucruruile stau mult mai rau

        13
      • berceamondialu

        Daaaa sigur….. Dar de aurul ”repatriat” de bolsevici in timpul razboiului civil ce spui ??? Ar fi o ocazie minunata pt Taica Vova sa ajute Spania acum la mare nevoie la pandemia cu COVID 19 !!!

        7
      • Stu, tu vrei consecventa din partea unuia ca asta, hai ma fii serios! Auzi China a făcut print furt…. Asa este a tot venit pe aici sa fure… E plin de chinezi peste tot… :))) de mii de ani au tot venit în Europa… :))) eu au descoperit eupopa și drumul mătăsii :)))

        2
  3. Blamarea Chinei,trendul la zi,in afara de Trumfisor si sleahta sa de trepadusi mai exista vreo tara sa acuze deschis China?
    Cu ce au fost impedicati Eurpoeni si Americani sa ia masurile de rigoare,a fost o fereastra de 45 zile sa faca ce trebuiau sa faca si nu au facut,ba din contra Strumf de la Casa Alba epata,acum sa dat liber la cautat vinovati,nu?

    16
    • doua chestiuni diferite, dar totusi am inteles ca te jeneaza maxim roscovanul….incearca sa te obisnuiesti,mai castiga un mandat.
      probabil ai tinut doliu pentru senila de hillary, iar cu pelosi ai ”filme”.

      18
      • recunosc,si eu am filme in cap dar cu melania ….

        6
        • Donald e un cretin infatuat si o marioneta a lu Putin, sa fim seriosi, nu stiu ce filme aveti voi in cap da sigur nu se pupa cu realitatea observabila

          3
            • serios, chiar nu-ti trebuie cine stie ce inteligenta sa vezi asta. Donald e un imbecil infatuat care a fentat incorporarea in timpul razboiului din Vietnam pe motiv ca avea platfus sau o chestie de genu ala, dar a facut misto de Mc Cain ca a fost facut prizonier (omu saracu fusese doborat ca pilot, deasupra Vietnamului, deci daca nu era Chuck Norris intr-un film cu Chuck Norris nu prea avea cum sa scape).

              A reusit si performanta sa dea faliment cu cazinourile lui in Vegas sau asa, ceva de domeniul cvasi-imposibilului chiar daca ai patru clase si cunostinte sumare despre jocurile de noroc si dependenta oamenilor de ele. Noroc cu banii lu taticu sai ai mafiei (ruse, spun unii) spalati de el.

              Nu degeaba, sa folosesc un limbaj mai cazon, si-au bagat organu toti generalii importanti din administratia lui si si-au dat demisia, de la Mattis, sefu Pentagonului, la sefu CIA si la seful comisiei agentiilor de informatii sau cum ii zic ei, au pe unu de coordoneaza toate astea parca.

              2
              • incă odată,decât birocratii sugatori pe viață de la bugetul federal de dincolo il prefer pe ăsta.
                si lăsați ura și lupta asta de clasă că vă imbolnăviți dracului ,vă pleznește vreo venă ceva si e păcat….sunteți intr-o continuă revoluție.

                3
              • @ Radu2. Posibil sa fie imbecil, dar cand ma uit la Killery, Bidon, Sandilaus ori A(lexandra)O(cazional)C(ortex) deja pare genial. WPO, CNN, NYT, Huff, etc. mda., MSM bias.
                Interviu CBS 2000. – Trump said, in remarks he would echo years later. “Does being captured make you a hero? I don’t know. I’m not sure.” Dar a spus si asta : Aug. 5, 2016: Trump reversed course and endorsed McCain. „I hold in the highest esteem Sen. John McCain for his service to our country in uniform and in public office,” Trump said. Atacuri politice, nimic deosebit, mai ales ca individul a facut destule tampenii contra celor din partidul sau, OlabaCare. Trump vs inrolarea pentru Vietnam, alt bias MSM, nu a fost in Vietnam cum nu au fost alti 15 milioane de tineri americani. Trump vs cazinourile, „cam asa ceva ” nu tine de argument nici la „4 clase”, a declara falimentul in USA este uneori mai profitabil. Trump vs banii taticului sau ai mafiei ruse. NYT spune, fara dovezi concludente, ca a mostenit 400 milioane $ si Forbes spune ca valoreaza 3 miliarde $, nu e rau pentru un „inbecil infatuat”. Restul acuzatiilor ? Nimeni nu a dovedit nimic. Trump vs „generalii” nimeni nu este indispensabil, mai ales cand joaca dubios, USA merge bine si fara ei (sunt si alti generali) la fel si Trump. So, my friend u TDS much ?

                2
                • psycho si RTI

                  m-ati pierdut tovarasi, reactionati aproape la fel ca un bolsevic din anii 50 atunci cand afla ca cineva l-a criticat pe lideru suprem si unic al poporului, tovarasu stalin.

                  „Lupta de clasa” (ce clase, ce lupta si care ar fi legatura mea, ca roman, cu Donald aici, n-am inteles o iota?), MSM bias, e mai profitabil sa dai faliment decat sa obtii profituri obscene (pe bune, in ce univers paralel, ca tot s-a vorbit si de filme SF pe aici !!??), oameni cu experienta de zeci de ani si cu rezultate foarte bune nu sunt indispensabili (corect, la o adica) dar Donald, un imbecil infatuat care il crede pe Putin in defavoarea serviciilor de informatii ale tarii lui (si o delcara public), e un lider providential care face si drege mai bine de unu singur (si nu, nu e fain sa faca misto de eroi de razboi nici in atacuri politice, parerea mea, chiar si daca nu ar fi fentat incorporarea pe motive de doi bani, sau ma rog, pe banii lu tatuca, nu chiar doi bani), totul expus in clisee propagandistice, cam asta inteleg din postarile domniilor voastre.

                  • infierezi mai ceva ca lenin,chill out.avem pareri diferite si ne le mentinem ….atât.
                    nici mie nu-mi plac ailalti dar nu mi-am favit un scop in viata din aruncarea cu rahat in ei,dar tu continui…si da-i și luptă și lupta si da-i cu trump pe buze.
                    #hastalarevolucionsiempre

                    3
                    • Pana si reactia e una copiata dupa cele ale postacilor sovietici, cu „ba nu, tu esti asa”.

                      Ma rog, sunt de acord ca avem pareri diferite (ceea ce e un lucru normal, suntem o democratie la urma urmelor) si subiectul Donald ma intereseaza destul de putin, atat cat m-ar afecta pe mine aici sau pe noi ca tara (si relatiile lui dubioase cu rusii cam ar putea, printre alte probleme mai vechi ale relatiilor noastre cu SUA).

                      Raspunsurile mele au fost starnite nu atat de subiectul Trump ci de reactiile voastre un pic disperate si pline de clisee propagandistice si limbaj de lemn clasic, e greu sa te abtii.
                      Tot n-am inteles care e legatura intre simpla observatie ca Donald e un imbecil infumurat (parerea mea, ca roman fara treaba directa cu SUA) si „lupta de clasa” si „revolutie”, la ce te referi mai exact, zi-mi odata sa ma rad si eu la o adica? Ca tot veni vorba, tot bolsevicii ii catalogau pe criticii lu stalin si poporu rus sovietic drept contrarevolutionari, legionari si alte asemenea, vad ca principiul s-a pastrat se schimba doar etichetele functie de situatie. Plus treaba cu what about hilary, McCain cu Obama, mama omida si pretul castravetilor si muraturilor care au crescut/scazut sub inteleapta conducerea a liderului iubit.

                    • Radule..nu te mai da ranit, chiar ai „un pic” de TDS…ii acuzi pe ei de reactie dar si a ta e la fel.

                      3
                    • Razvane

                      Pe asta am sarit-o, ce naiba inseamna bre TDS? tineretu socialist democrat, tarani desculti si saraci, trupa demonilor satanisti, trupa divina de sfinti, taraful din Sinaia? Am inteles ca sunt revolutionar si cu lupta de clasa (desi nu m-am lamurit cum s-au facut legaturile astea), si sunt cu MSM bias samd, amu sunt curios astalalta ce mai e. Probabil imbatranesc si nu mai sunt la curent cu ultimele expresii de fite.

                      In rest, nu ma cert cu credinciosii, credeti ce vreti despre cine vreti, e democratie dupa cum am spus insa uneori nu ma rabd sa nu spun ceva chiar daca supara (sa nu spun ca o zic exact pentru ca supara)

                    • @Radu

                      TDS- Trump Derangement Syndrome…

                      …un fel de Ciolos Derangement Syndrome al PSDeilor…
                      _______________
                      Ai vazut ce a facut jegodenia aia de Hillary?..o gluma – aproximativa: „Trump finally made America First…as in first country with Coronavirus.”
                      Trebuie sa fii complet demisionat din specia umana sa faci o asemenea gluma.

                      Da, (27 martie) ai 100 997 cazuri de covid in SUA si ai 1591 decedati…deci 1,575%. Adica din 200 de cazuri de imbolnavire, 3 oameni morti.
                      Sincer, prin comparatie simpla cu alte state…procentul vi se pare…cum?
                      Sa vezi cand o sa inceapa zbieretele detractorilor pentru ca ”rasistul” de ieri, Trump, sa inchida orasele, ca-n China.
                      editat* 28 martie: 121 099 cazuri si 2038 decedati…deci 1.68%.

                      4
                    • Razvan

                      Aha, am mai invatat ceva pre limba americaneasca (desi pare inspirat direct tot din metodele propagandistice sovietice, cu etichetari de tot felu ale celor ce nu se conformeaza cu linia partidului). Nu ca altii n-ar practica si ei chestii d-astea dar ideea e sa combati faptele nu sa etichetezi omu si bagi capu in nisip pretinzand ca nu ele exista.

                      In rest, mi se rupe de ce face „rasistu” Donald cu gardu lui cu mexicanii (ba chiar sunt de acord ca de multe ori „corectitudinea politica si cererile aberante a tot felu de minoritati au luat-o razna si sunt o greseala) ori ce sapca poarta si ce scrie pe ea (i-a dat una la misto si lui Iohannis, in loc de eliminarea vizelor, asta apropo de cum inca ne mai vad pe noi americanii, indiferent daca a fost Obama sau e Donald acum), eu sunt interesat in primul rand de impactul asupra intereselor mele aici, sau asupra Romaniei. Iar aici legaturile lui cu rusii si modul in care se gudura pe langa Putin si ii canta osanale nu-mi place (nici faptul ca rusii l-au ajutat in alegeri nu suna deloc bine, fie si daca e un simplu idiot util si nu-l au si cu ceva la mana). Hillary cred ca ar fi fost mult mai agresiva cu Rusia (si in general, pe plan extern) ceea ce nu ar fi fost decat in beneficiul nostru. Eu incerc doar sa fiu pragmatic (chiar daca poate si un pic cinic) si sa vad interesul meu in primul rand, ma intereseaza mai putin ce cred rednecii sau miliardarii din SUA despre Trump, si pe care ii ajuta el mai mult, ca tot vorbira unii de lupta de clasa.

                      Cat despre ce a mai zis Hilary, ma lasa rece, sincer. Desi are dreptate in felul ei, inteleg ca SUA are acum cel mai mare numar de imbolnaviri sau contaminati pe plan mondial (cel putin oficial, cred ca totusi chinezii nu au raportat deloc numere reale, si nu o fac nici acum, probabil au fost/sunt mult peste).
                      Asta in timp ce Donald zicea nu demult ca nu-i bai, e o simpla gripa, va disparea pana de Pasti, sa nu se impacienteze lumea in SUA ca totul e sub control si el face si drege.

                      E bine ca au un procent destul de mic de decese, nu stiu care mai e procentul la noi de ex, intr-adevar in Italia, Spania e dezastru (nemtii si coreenii in schimb se tin foarte bine cred)

                    • Radu2. „….ideea e sa combati faptele nu sa etichetezi omu…” – asa combati TU faptele si nu etichetezi : „ma intereseaza mai putin ce cred rednecii sau miliardarii din SUA despre Trump” – fara etichete ? – „legaturile lui cu rusii si modul in care se gudura pe langa Putin si ii canta osanale nu-mi place (nici faptul ca RUSII l-au ajutat in alegeri nu suna deloc bine…” Realitatea este ca Trump a impus sanctiuni Rusiei nu gudureli cum zici talica ? – „despre ce a mai zis Hilary, ma lasa rece, sincer. Desi are dreptate in felul ei..” Sigur ca are, doar e din tabara buna, nu ca Trump vs Mc Cain ? – „SUA are acum cel mai mare numar de imbolnaviri sau contaminati pe plan mondial….Asta in timp ce Donald zicea nu demult ca nu-i bai, e o simpla gripa.” Adevarat, deoarece testeaza mai mult ca orice alta tara. Zicea in ianuarie pentru ca : in 15 ianuarie OMS spunea ca nu se transmite la om, abia pe 20 ianuarie China recunoaste ca se transmite, la 20 ianuarie apare primul caz in USA si pe 2 februarie intra primele masuri in USA. Apropo, atunci aia din tabara (celor laudati de tine) il faceau nebun, rasist si xenofob. Fata de unele tari din Asia (Taiwan, Hong Kong, etc) USA a mutat tarziu dar mult mai bine fata de Europa (UE). De fapt aici e buba la noi nu la aia peste balta, aia au cu ce si cu cine. Imi place cum combati faptele si nu etichetezi in mod gratuit. Esti un model de echidistanta, logica si, in plus, esti lipsit de prejudecati, felicitari, te poti angaja la CNN ?

                      4
                  • Radu2, ramane „tovarasi sau domniile voastre” ? Nu de alta dar sa nu incurcam taberele. Calm omule, calm, nu te obliga nimeni sa ai aceiasi parere cu noi si nici nu te trimite la canal. Ba, privind cum decurg discutiile, pot spune ca in majoritatea cazurilor apar cei care arunca acuze, mai tot timpul nefondate (cum ai facut si tu) si abia apoi apar reactile. Foarte rar am vazut acuze bine argumentate, obiective, echidistante si valide, desi are destule bube ce se pot exploata. Chiar nu este o gluma, MSM are un bias pentru Trump si informarea doar din aceste surse formeaza prejudecati aiuritoare. Pai daca nu ai legatura tu „ca roman” de ce comentezi ? De fapt ai, toti avem, si cat timp USA o sa reprezinte un etalonul mondial al democratiei si capitalismului mereu ne va interesa cine o conduce si ce directie imprima viitorului. Democratii, majoritatea, au incetat vrajeala cu Putler tu cat o mai rostogolesti ? Te credeam om serios dar daca crezi ca in politica este loc si pentru „fain” incep sa am indoieli. Nu dragule, tu (mai sunt cativa mai jos) expui clisee propagandistice pline de prejudecati ce nu rezista la o minima confruntare logica.

                    3
      • Trump se aseamănă foarte mult cu psdragnea. E sustinut de acelasi mix de mafioți ca Giuliani (ala care ii scria scrisori de susținere lu’ dragnea), Manafort și alții ca astia, completat cu prosti și prostiti inclusiv vajnici luptători contra statului paralel de tip QAnon. In spatele lor sta antena3 americană numita FoxNews. A fost ales prima oară din cauza ca americanii au vrut sa le arate cartonașul galben politicienilor lor. Dacă mai ia un madat, e insa incă o dovada a faptului ca o democrație nu poate funcționa decât cu o majoritate de votanti avuti, educați și inteligenți. Oricum prin modul imbecil in care a gestionat situația inclusiv întârzierea cu care s-a pus la punct o capacitate de testare rezonabila, are pe conștiința o grămada de îmbolnăviri cu Corona in SUA. Însă, oricât de idiot ar fi Trump, are dreptate sa acuze China pentru modul in care au reacționat la criza. China, desi s-a mișcat mult mai bine decât ultima oară cu SARS, tot nu a fost destul. Le-au trebuit vreo câteva săptămâni pana s-au prins ca au un alt tip de virus mult mai infecțios decât cel din cel din 2003 și nu o sa poate sa mușamalizeze situația. Dacă ar fi reacționat de la început așa um au reacționat din Ianuarie/Februarie poate nu aveam toată situația asta. Dacă ar fi respectat anumite norme elementare de igiena in piețele lor poate nici nu aparea virusul. SUA, chiar și cu Trump in frunte sunt un partener care inspira mult mai multă încredere oricărei democrații de tip occidental decât China.

        9
        • perfect,dacă democratii merg pe calapodul demonizării ca și până acum ei cu mânuța lor îl vor face pe trump reales.sustinatorii măgarului nord american cât și cei ai trendafirilor roșii de la noi se comportă la fel,recurg la etichetari si catalogari ale adversarilor politici in mod gratuit …oricine nu le convine este fie nazist,fie fascist,fie amandouă.vezi cazul ponta care a reintrodus acest model in politica românească in duelul cu marinarul.sa fi bătut de două ori de un nene abia intrat in politica îi va băga pe democratimin carantină.puteti sa inventati orice despre roscovan,nu e perfect si nici republicanii dar ei nici macar nu incearcă .stângiștii lui pelosi se tot cred desprinsi dintr-o aura divină si singurii aducatori de binefacere pe planeta asta.
          toți”golanii și banditii” ăia din jurul lui trump sunt pistol cu apa in comparatie cu contopiśtii ăia scrobiti din jurul măgarului care au umblat la adn-ul nord americanilor.

          6
          • Trump are un singur merit. După ce dă cu mucii în fasole că idiotul, are bunul simț sa asculte și să urmeze sfaturile acelora care se pricep. Ar fi indicat și văd semne de un timp în acest sens, sa-i asculte inainte de a deschide gura.

            • æsta e omul,nu ce scoate pe gură ma intereseaza in primul rând.
              ce e in spatele vorbelor conteaza si oricum face muuuuult mai mult decât gargara predecesorului.
              o america puternica si solida este cel mai bun lucru are sepoate intampla pentru noi nu frectii hipsteresti a la hillary .

              2
          • @psycho Atunci când vorbesti de ADN-ul nord americanilor te referi la indienii americani sau la emigrantii europeni, inclusiv tot felul de exaltați religioși ajunsi acolo pe la 1600?
            Trump este o rușine pentru toți marii oameni de stat americani – mulți dintre ei republicani – care au condus destinele SUA după WWII și au făcut din țara lor cea mai puternica structura administrativă pe care omenirea a cunoscut-o vreodata. In cretinismul lui feroce e incapabil sa înțeleagă ca SUA au ajuns acolo unde sunt acum ducând in mod consecvent o politica orientata către exterior, nu către interior! America is great pentru ca și-a băgat nasul cam peste tot și au impus prin orice mijloace un sistem economic și dacă e posibil și politic pe care fie îl înțeleg fie îl controlează și care de regula (cel puțin pe termen mediu si lung) s-a dovedit mai bun decât orice exista înainte in locurile respective. Multă vreme am crezut ca maimuța portocalie înțelege asta, însă tine un discurs public care sa nu ii înstrăineze baza politica – aia de care ziceam mai sus. Între timp însă am ajuns la convingerea ca idiotul chiar crede ce spune – ceea ce între noi fie vorba îl face un politician onest chiar dacă tembel și ne da posibilitatea sa înțelegem cum de a putut câștiga alegerile in fata lui Clinton. Trump e tembel deoarece prin politica asta sapa exact la fundamentul care le-a permis SUA sa ajungă la proeminenta mondiala de care se bucura acum. Sper nenorocul nostru Trump a apărut exact in momentul in care lumea occidentala care trăiește sub scutul american are cea mai mare nevoie de leadership de la căderea comunismului. China reprezintă o provocare majora care nu poate fi întâmpinată doar cu puterea “soft” a UE. Oricum sa vedem ce o sa fie la următoarele alegeri – ar fi ideal sa apăra un politician onest și deștept, deși eu personal nu îl prea văd, da’ cine știe… Peste 4 ani Trump se pote trece și invata.

            1
        • Hai mai laso’n… nimeni nu iti spune ca Trump ii mare destept dar hai sa nu dam in ele. Lasa si cu Fox=A3, ca se vede de la posta cine-i antena3 pe acolo. Bai fratele meu, Biden saracu ii dus, medical vorbind, si Bernie vinde iluzii asa cum a facut-o o viata intreaga.Biden a carui fecior a fost data afara din US Navy ca l-au prins cu chestii albe pe la nas. Au ajuns culmea penibilului cand proasta de Pelosi s-a dus sa-l suspende pe asta fara a avea o fapta penala in dosarul ala, si la ei nu-i procedura manea ca la noi. Stia ca la impeachemnt hearing prezideaza Chief Justice sedinta si nu speakerul camerei. I-a trimis ala la plimbare. Trump a ajuns singura alternativa viabila acolo nu ca-i prost, ci doar prin simpla constatare ca democatii sunt infinit mai prosti si 8 ani de Obama i-a plasat pe nicaieri in politica externa.
          Marioneta lui Putin… mda, mana cereasca ca 8 ani de Obama nu spera Putin nici in cele mai rosii si umede vise ale sale.
          Uite aici stiri de la NotLatrina3 – CNN preluata prin intermediul Reuters, preluata la randul nostru de digi la noi: https://www.digi24.ro/stiri/externe/sua/un-american-a-murit-dupa-ce-s-a-tratat-cu-clorochina-medicament-promovat-de-donald-trump-impotriva-covid-19-1280263
          La fel ca si intelijentii astia de jurnalisti, nu luati bre totul pe nemestecate.

          11
    • Dragnea, tu esti ma ? Pai mai zic si aia din Taiwan, Singapore, Hong Kong etc. ar mai zice si altii dar nu e corect politic. Care fereastra tovarase ? China abia pe 20 ianuarie a spus ca este un virus ce se transmite de la om la om. Apropo, ala de te sperie pe tine, a miscat primul (in afara de asiatici, Taiwan, Hong Kong, Coreea s.a.m.d). Nu se cauta nimic doar raspund acuzelor lansate de comuistii chinezi, acuze aberante pe care nu le crede nimeni, nici macar ambasadorul orezar din USA.

      16
    • Gogu, iei decizii pe baza informatiilor oficiale (cifre) si a studiilor peer reviewed. China nu straluceste nici la a oferi informatii obiective is nici la a veni cu cercetare proprie inovatoare pe care sa o schimbe gratis cu comunitatea stiintifica. Visul lor umed e ca avind acces la toata cercetarea vestica, prin ‘parteneriate’ sa ‘descopere’ un vaccin pe care as il vanda intregii lumi.

      1
  4. 1) China trece la o noua tema: virusul a aparut intai in Italia, si apoi in Wuhan
    https://www.hotnews.ro/stiri-coronavirus-23753203-china-origine-coronavirus.htm (ce poate face o coada de topor bine plasata)

    2)”Si nimeni nu spune nimic, nimeni nu arunca cu pietre in ambasadele Chinei din UE sau restul lumii” Mike Pompeo arunca: https://www.g4media.ro/pompeo-acuza-china-ca-ascunde-in-continuare-informatii-despre-pandemia-de-coronavirus-iranul-si-rusia-luate-si-ele-in-vizor-pentru-campaniile-de-dezinformare.html . Cat despre UE trebuie sa se refomreze sau sa moara. Sunt atat de imbibati de corectitudine politica si stangism, incat daca li se caca cineva in farfurie, in loc sa ii dea una in fata respectivului, vor crea cel putine doua comitete si 5 grupuri de lucru ca sa determine daca ce e in fafurie chiar e cacat, are culoarea mirousl si gustul in concordanta cu normele europene in vigoare, si apoi, cand evidenta cacatului ii loveste in fata, vor face alte comitete si comitii care sa stabileasca daca in tara cacasiosului nu cumva e o traditie sa te caci in fafuria altuia, si poate cacatul ar trebui acceptat in spiritul in care a fost oferit, in numele multiculturalismului.

    PS imi cer scuze pentru folosirea multipla a cuvantului „cacat” dar deja mi se pare ca la nivelul Bruxelles-ului s-a ajuns la o rupere de realitate incredibila. Oamenii aia sunt pur si simplu pe alta lume. Nu sunt anti-european, din contra, cred ca numai iimpreuna avem o sansa decenta la dezvoltare, dar am impresia ca in numele unor principii bune si frumoase, ne indreptam spre groapa cu zambetul pe buze si in apluze furtunoase.

    49
    • Cum mai „ajuta” China tarile lovite de COV19: https://www.g4media.ro/spania-testele-rapide-cumparate-din-china-au-o-rata-de-succes-de-doar-30-guvernul-a-stopat-utilizarea-lor.html

      Cu putina vointa, asta ar putea fi inceputul unei miscari de reindustrializare a Europei, sa nu mai ajungem sa cumparam aproape tot de la chinezi.

      20
    • Mihai. Stirea ca acest virus a circulat in Italia a aparut pentru a acoperii cea ce toate posturile de televiziune italiene au transmis ieri seara chiar si emisiunea Striscia la notizia, pentru cei care locuesc in Italia stiu despre ce e vorba, practic in seara de16 noembrie 2015 deci cu 4 ani si jumatate in urma postul public RAI-3 in cadrul emisiunii TGR LEONARDO a divuzat un material in care se vorbea despre un experiment facut de un grup de cercetori chinezi in care au introdus o proteina luata de la liliac si au introdus-o in virusul SARS luat de la soareci pentru a produce un super virus. Deci de ce vorbim chinezoii ne-au bagat in rahat de tot si tot ei fac pe fetele mari.

      23
      • Pai si eu zic la fel: si dupa ce ne-au bagat in rahat, acum dau vina ba pe americani, ba pe italieni. Curata nesimtire. Sper ca dupa ce iesim din rahat, sa ne trezim naibi si sa incepem ca si Trump: reindustrialziare acasa si taxe pentru ce vine din China.

        23
        • MIHAI-sta in puterea noastra:NU MAI ALIMENTATI LA ROMETROL este companie chinezeasca.

          5
          • Sunt ei kazahii mai cu sange asiatic dar nu sunt chinezi ?

            10
          • bai frate tu esti nebun ? ai idee ce inseamna KMG? KazMunayGas.este o firma din kazahstan.mai precis firma lor nationala petroliera(cum era petrom ul nostru candva).ce dracu postezi de dragul de a posta? de cateva zile bati apa in piua sa boicotam rompetrolul ca e chinezesc.lucrezi cumva la omv si vrei sa iti ajuti patronii?dar nu stiu ce naiba intru in polemica cu unul care se crede mai destept decat directorul institutului de cercetari in boli infectioase.cercel este un prost iar @ka stie totul in domeniul covid19 !!!

            11
            • strumpf-nu lucrez si n-am lucrat la omv,dar nu alimentez de la Mol petrol cu sulf rusesc,nu alimentez de la Lukoil si nici de la CHINEZII(actualii patroni)de la rompetrol).Eu stiu despre virusul wuhan(asa e corect iubitorule de chinezi)de la domnu Zeu Cercel si am facut o analiza retrospectiva a faptelor si declaratiilor sale.Sa nu uitam de fostul mare Zeu Sorinache Oprescu care nu prea a facut mai mult de 10operatii in viata lui,in rest fiind manager pentru ca era fiu de tortionar comunist.Am mai uitat si de Zeul BEURAN ce tocmai a pus-o pe mamaia aia la rotisor.

              6
              • dumenzeii bugetari si pulimea moare prin spitale.

                5
              • @ka
                Rompetrol nu apartine chinei. Face parte din KazMunaiGrup (KMG). Poti vedea asta daca mergi la o benzinarie Rompetrol, sunt niste steaguri afara. Un steag e cu Rompetrol, al doilea e KazMunaiGrup. Mai sunt si alte 2 steaguri cu mărci de produse, nu le mentionez ca sa nu le fac reclama.

                Carburantii de la Rompetrol sunt de o calitate foarte buna, atat benzina cat si motorina. Spre deosebire de alte benzinarii ale lor au un procent foarte mic de biocarburanti (scrie pe pompă ce si cum). Fă o comparație inainte sa vorbesti aiurea. Iti pot spune ca gazele de esapament ale motorinei de Rompetrol au un miros mai putin ințepător decat de la alte stații, deci nu e vrăjeală cu procentele mentionate la pompa.
                Mai e si faptul ca doar la ei gasesti motorina cu cifra cetanica 55, adica creste performanta motorului.

                Singurul adevar din tot ce ai spus este calitatea proasta a carburantilor de la Lukoil.

                5
              • Pune mana si citeste. Afacerea cu chinezii de pe timpul lui ponta a cazut deoarece s a dovedit ca firma respectiva era un fass. In continuare KMG ul este controlat strict de kazahi.asta ptr cultura ta generala. Ce dracu o fi asa greu sa tastezi 3 litere si sa citesti ce iti apare pe ecranul ala nu stiu. Dar ce vorbesc eu, tu mereu postezi aiureli.

                2
                • strumpf-te rog sa ma scuzi,ai dreptate afacerea a cazut in vara lui 2019 cind li s-au cerut chinei energy company banii.A m ramas in trecut cind in 2015 kazahii se asociasera cu chinezii,apoi in 2018statul roman le daduse OK-ul de preluare.

  5. Combinația dementa dintre ambițiile unui partid totalitar și goana după profit a marilor corporații…. Oare nu am stat să ne întrebam de ce toate marile pandemii au pornit din China? India, unde este mizeria aia cruntă nu se face vinovata de sars, aviara sau porcina…. Toată omenirea a stat timp de două sau trei decenii și a spus, lasă că merge și așa…
    Unde sunt aia de ridicau în slavi China la articolul ăla cu portavioane?
    Da, după doua milenii și jumate, chiar a venit timpul ca chinezii să demonstreze că este timpul lor… ?

    16
  6. deja mi se pare ca la nivelul Bruxelles-ului s-a ajuns la o rupere de realitate incredibila.

    corect

    23
  7. 1. nu prea cred in presa, asa zisa libera, apropos, unde exista asa ceva?. ce a facut presa libera din occident, cu ce a ajutat la corecta informare, nici azi n-o fac?

    2. Chinezii sunt f multi si maninca de toate pt ca le e foame si nu prea au altceva, vorba aia, daca nu aveti piine, de ce nu mincati cozonac. Si fac asta de mii de ani.

    RSF citează totodată o analiză publicată în 13 martie, potrivit căreia cercetători de la Universitatea din Southampton au sugerat că numărul cazurilor de coronavirus în China ar fi putut fi redus cu 86% dacă măsurile de luptă împotriva epidemiei, luate în China începând din 20 ianuarie, ar fi fost puse în aplicare cu două săptămâni mai devreme.

    De ce nu au facut vesticii chestia asta? Doar stiau si aveau si presa „libera”.

    12
    • @neamtu tiganu, is prosti bruxelezii asai, dar i-ti pare un moment bun sa fortam scindarea, ce vom obtine?!, ….unii abia asteapta, eu deja ca roman ma vad ,,negociat” de neamt si francez ori catre rus ori catre cianiz asa ca acu-i momentul de unitate si masuri unanime luate consensual de toti europenii.

      Tu ai deja 70 de ani poate nu-ti mai pasa da eu am numa 43 , poate mai menand oleac de pita! ……ne place nu ne place China si Rusia&Co trebuie respectate si de ce nu facut si afaceri cu ele dar nu facem parte din aceasi tabara…

      2
      • Serghey, io sunt un european convins, salut constructia europeana, si-mi doresc din tot sufletul sa aiba succes.
        Dar, si exista un mare dar, asa cum se zice ca revolutia isi maninca copiii, asa s-a intimplat si cu aceasta idee generoasa EU. A fost confiscata de birocrati, a devenit comunista, politic corecta etc.
        Am regretat iesirea UK din EU. Am sperat ca birocratii EU au inteles ceva din asta si-si asuma propriile greseli. Din pacate nu s-a intimplat nimic constructiv. Mi-e teama ca vor merge cu capu-n zid. Cred ca e datoria noastra, a tuturor, car ecredem in EU sa aratam unde merge rau. Vorbind de presa, o mare parte e aservita, ei spun ca sunt „acreditati”, raminem noi, astia multi si slabi, de 70 sau 30 de ani, sa incercam sa tinem steagul drept.

        12
        • Neamtule te respect dar I-mi pare ca nu vrei sa recunosti un lucru pe care-l stii, iersirea UK a fost concertata de Germania si Franta impreuna cu cel mai probabil Rusia, UK fiind considerata un insider USA in UE, restul tarilor din asa zisul nucleu dur al UE fiind ,,mituite” in legatura cu acest subiect.

          Eu vad problema un pic a la Orban nu asta de la noi ci alalalt, pentru noi esticii subordonarea totala fata de vestici dupa modelul Macron nu e o solutie care sa ne coafeze mai ales daca colaborarea cu Rusia va fi pe fata, deci dupa mintea mea criza asta poate fi un bun moment ca tarile din est sa creeeze o contrapondere la cele vestice.

          5
          • @Serghey, ” sa recunosti un lucru pe care-l stii, iersirea UK a fost concertata de Germania si Franta”…
            Cind am spus eu ca nu ar fi asa? Din contra, sunt 100% de acord cu tine. Dar ce EU e acela in care tarile cele mai puternice comploteaza impotriva unui aliat?

            4
            • Eu cred că nemții și francezii ar vrea pe viitor Rusia în UE. O Europă unită de la Atlantic la Urali, cum spunea De Gaulle

              3
              • cand rusii o sa scape de tarele ,regim autoritarist si economie controlata de stat poate ,dar pana atunci putin o sa fie mumificat ca lenin,asa ca mai e mult pana departe

                1
    • Erau ocupati cu hastaguri pe Facebook despre combaterea rasismului si pastrarea stilului de viata .

      11
    • Neamțu țiganu. Și vietnamezii mănâncă toate lighioanele și au o densitate mare pe km2, dar a plecat vreo pandemie de la ei?

      6
  8. Din china au venit majoritatea pandemiilor din ultima suta de ani (influenza, gripa aviara, sars, covid). Coronavirusul isi are originea in focarele de infectie numite wetmarkets, unde animalele sunt chinuite si tinute la gramada in mizerie, mediu perfect pentru dezvoltarea virusurilor (vezi: shorturl.at/jxDT4)

    Absolut dezamagitor ca toate guvernele occidentale (ce exceptia SUA) se poarta cu manusile cu mizeria asta de stat pseudo comunist care nu respecta absolut nimic, nici drepturi fundamentale ale omului (presa libera, Tibet, Hong Kong, uiguri, sistem de credit social), nici drepturi ale animalelor, nici legi de comert international sau drepturi de proprietate intelectuala.

    34
    • Nu e doar o suta, ciuma bubonica vine tot de acolo. Probabil, pojarul si oreionul la fel (cercetarile indica tot o origine la o gazda zoonitica, probabil tot lilieci).
      Tot ce stiu boala la scara de umanitate care nu vine de acolo e holera (aia vine din India), si SIDA (Africa).

      5
  9. @George
    Trebuie făcută o corectură: SARS a apărut în noiembrie 2002, în Guangdong, izbucnind tot din cauza piețelor cu animale vii sălbatice. Într-un articol cineva spunea că, deoarece animalele sunt vii, aceste piețe sunt pline de căcați, și în plus e mult sânge pe jos provenit din sacrificarea animalelor.
    O filmare cu piața din Wuhan și vânzătorii de spurcăciuni în acțiune.
    https://www.youtube.com/watch?v=91vS-r8d8-k
    Conform unui articol al unui profesor de la Sorbona, actualul virus COVID-19 este o recombinare a virusului dintr-un liliac cu un virus dintr-un pangolin. Profesorul de la Sorbona citează mai multe articole științifice, pentru cine vrea date mai precise
    https://www.weforum.org/agenda/2020/03/coronavirus-origins-genome-analysis-covid19-data-science-bats-pangolins

    În timp ce savanții s-au năpustit să ateste că virusul nu-i făcut în laborator, nimeni nu suflă însă o vorbuliță de posibilitatea ca să fie un virus scăpat de sub control, și despre asta au scris chiar doi chinezi. Articolul a dispărut între timp, dar a rămas în arhivele internetului.
    https://web.archive.org/web/20200214144447/https://www.researchgate.net/publication/339070128_The_possible_origins_of_2019-nCoV_coronavirus
    În rest, închinătorii la stindardul Balaurului care scoate flăcări pe nări, măreața civilizație de mii de ani a mâncătorilor de șerpi cruzi, șobolani la tavă, lilieci crocanți și pangolini sărați, au produs un al doilea virus, după SARS, izvorât din aceeași tradițe milenară a mâncatului de pe jos, din lipsă de creier, sau din răutate pură. Azi mor oameni cu zile, din cauza unor troglodiți. Asta-i China adevărată, cu toate păcatele ei, cu toate scârboșeniile ei. Cât despre inteligența lor, și dracul e inteligent, dar nu e om.

    29
  10. Salut. Referitor la ajutorul pe care ivanii l-au oferit Italiei deja presa italiana sustine ca de fapt militarii rusi au venit cu alte scopuri. Deja Statul Major al Armatei Italiene e foarte iritat de faptul ca acesti militari au vanit fara ca ei sa fie consultati.

    11
  11. 1. Stanga minte de peste 100 de ani, indiferent de denumirea diverselor derviate aparute in acest timp : marxism, bolsevism, stalinism, maoism, comuism, socialism (democrat sau liberal), progresism si toata gama de neo…rahat sangist.
    2. China minte de peste 70 de ani, este in ADNul partidului comuist, infailibil in opinia lor.
    3. Presa, la inceput doar cateva grupuri azi mai toata MSM (si platforme sociale), minte si ea in favoarea stangii.
    4. Organismele internationale mint si ele pentru stanga de ingheata apele. Ultima OMS ce pe 15 ianuarie inca mintea ca virusul nu se transmite de la om la om.
    5. China nu este doar comuista este si globalista asa ca vizeaza in mod real dominatia mondial.
    6. China nu este la fel de mizerabila ca India si alte state asiatice dar la ei au aparut SARS si SARS 2.
    7. De milenii, in mai toata Asia, se mananca diverse jivine si exista piete umede dar SARS si SARS 2 au aparut in China.
    8. China este printre statele ce au laboratoare microbiologice de nivel P4. Dupa aceste 4 enunturi, adevarate, nu mai pare asa hazardat sa ne gandim si la o posibila varianta artificiala a noului virus ce bantuie mapamondul. Cum nimic nu este imposibil, (cine se gandea ca o gripa o sa paralizeze tot globul ?), merita sa devenim mai circumspecti chiar daca este doar o banala ipoteza.
    9. Poate in urma semnalelor trase de USA (mult blamatul Trump) oamenii vor pricepe ca dependenta de China este periculoasa si ca le-au acordat prea multa incredere pentru un profit mercantil ce se poate vaporiza instant daca China castiga hegemonia mondiala.
    10. Stanga vs dreapta, comuism vs capitalism, dictatura vs democratie, saracie vs bunastare, moarte vs viata, in final :
    RAU vs BINE, asta e razboiul, e vechi de un secol si nu este castigat. Cine se amageste ca exagerez sau ca ideologia de stanga (sub diverse forme) nu este raul care trebuie combatut ori ca libertatea si drepturile nu trebuiesc aparate, inseamna ca nu a priceput nimic.

    26
  12. Oameni vor putea actiona eficient impotriva coronavirusilor cind le vor intelege a mecanismul spiculelor rotative .

    Structura unui coronavirus clasic , in speta HIV . Toti coronavirusii ( HIV , MERS , SARS , COVID 19 , etc ) sint aproximativi identici la exterior . Motoarele virusilor sint cu mult mai mici decit motoarele bacteriilor cu flagel Diferenta de marime ar fi cam ca intre un motor de petrolier gigant si si un motor electric de la ceasul de mina . Diferenta este si la nr de rotatii La virusi spiculele se invirt cu mult mai multe rotatii decit flagelul la o banala bacterie . Diferenta este data de raza de rotatie si de forta motorului data de nr pe poli proteici .
    . Analiza motoarelor nano-moleculare glicoproteice .
    Se observa spiculele ( capete foreza in forma de spic ) de cu virfuri tri-lobate ( foreze situate in ptrelungirea rotoarelor tri-polare aflate in interiorul statoarelor ) construite din glico-proteina gp120 si si statoarele ( culoare rosie ) asamblate din glicoproteine gp 41 .
    Nano-motoarele glicoproteice au turatie ridicata si sint puse in miscare de diferenta de potential chimic/ electrosratic si de orientarea spinului magnetic al atomilor din moleculele proteice .
    Din aceasta se intelege ca unei fagocite ii este foarte dificil ca inglobeze un coronavirus ( cum ar fi sa inghitim o sfera cu tepi in rotatie ) deoarece si aceasta poate fi distrusa cu usurinta de spiculele rotative .
    Metodele de distrugere vor fi altele decit vaccinurile si anume oscilatiile electromagnetice cu o anumita lungime de unda si o anumita frecventa capabile sa afecteze mecanismul rotativ ( motoare + sapele spiculare )

    https://feltonhannah.weebly.com/uploads/2/0/0/5/20052241/147135373.gif?306&fbclid=IwAR3kS0FHWOycGmYzU-ULZeMdZuua0CiNsBxUk470OAXkTX2Xend45WI9DHc

    Si un motor nano-metric glicoproteic al unei bacterii obisnuite cu flagel .

    https://www.youtube.com/watch?v=ojlI-WMJNJg&fbclid=IwAR1p3QjtOrhi_OcBHjm9xxsNfF6laDbLHPKupxuFBLxY92NWrGekU22gfSM

    6
  13. Este evident ca ne aflam intr-un razboi mediatic de propaganda intre SUA si China .

    Fiecare incearca sa se pozitioneze cat mai bine, iar adevarul este departe de a fi arma preferata de cele doua parti.

    Este aproape imposibil sa intelegi exact ce s-a intamplat si nu cred ca se va stabili vreodata.

    Daca ne uitam in istorie, cea mai cumplita epidemie din sec XX, gripa spaniola, nu are nici acum stabilita originea : SUA, China, Europa Sunt mai multe ipoteze, fiecare cu argumentele ei ..De observat ca in China au fost foarte putine victime

    https://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_flu#Hypotheses_about_the_source

    Orice razboi de propaganda este facut din interese politice din cele mai diverse, fiecare parte avand motivele sale.

    In aceasta situatie, in care omenirea este intr-un moment de cumpana, si cand de fapt se asteapta o rezolvare numai de la oamenii de stiinta, se cauta vinovati, cauze, cand nici macar nu stim ce o sa fie maine..

    Fara suparare, dar solutiile vor veni numai de la oamenii de stiinta, care din fericire comunica direct intre ei si nu de la politicienii care se ocupa de acest razboi de propaganda .. Ai mei sunt mai buni decat ai tai, in situatia cand toti suntem in acelasi rahat..

    Ce blamam despre ce se intampla, este tot despre politicieni, indiferent ca sunt din vest sau est.

    Nu cred ca s-a ajuns in aceasta situatie fiindca unii sunt buni si alii sunt rai.

    Toti, din ambele tabere au lucrat impreuna, urmarindu-si interesele imediate..

    Si .. apropo de acuratetea informatiilor :

    M-am uitat ce inseamna Hantavirus

    o epidemie a izbucnit in SUA 1993

    History

    The hantaviruses are a relatively newly discovered genus of viruses. An outbreak of hemorrhagic fever among American and Korean soldiers during the Korean War (1950–1953) was caused by a hantavirus infection. More than 3000 troops became ill with symptoms that included kidney failure, generalized hemorrhage, and shock. It had a 10% mortality rate. Hantavirus was named for the Hantan River area in South Korea.[52][53][54][55] This outbreak sparked a 25-year search for the etiologic agent. Ho-Wang Lee, a South Korean virologist, and his colleagues isolated Hantaan virus in 1976 from the lungs of striped field mice.[56][57][58]

    cdc.gov/hantavirus/outbreaks/history.html

    https://www.cdc.gov/hantavirus/surveillance/international.html

    Acum a murit un chinez si se blameaza un popor . fara a stii macar despre ce este vorba..

    Chiar daca suntem suparati si nervosi, inchisi in casa si cu un viitor neclar, este bine sa ne pastram logica si gandirea clare si sa ne informam corect .

    Generalizarea, ura, nu aduc nimic bun ..

    Probabil dupa ce trecem de necaz vom gasi solutii mai bune..

    Totdeauna, cand ai probleme, este mai simplu sa gasesti un inamic extern, tu esti singurul aparator si toti te vor aprecia…

    E o schema veche de cand lumea… hai sa fim seriosi si sa ne uitam la savanti , nu la niste smecheri fara minte si fara scrupule care intamplator au ajuns conducatori !!
    Daca la comunisti este foarte clar la ce ne putem astepta, adica nimic nou, surpriza este reactia occidentala.
    Asa e democratia ! Startul e mai greu, iar autocratiile par mai eficiente, dar in final isi dovedeste superioritatea !

    8
    • Eu sunt total dezgustat de modeul in care China anului 2020 continua sa manance animale de toate neamurile si rasele. Cand te uiti la imaginile din aceste „piete” iti vine sa versi, poate ar fi timpul sa fie un pic aduse la zi dpdv igenic ca si moral.

      22
      • Grigore Leoveanu

        Este incredibil ca nu au au inchis aceste piete dupa SARS .
        Cred ca asta e principala vina a Chinei .
        Din nefericire in toata Asia este cam la fel : Vietnam, Thailanda, Coambodgia, Myanmar, Laos asta e cultura lor

        Trebuie sa intelegem ca noi suntem oparte din UE, dar lumea civilizata este departe de a fi singura pe planeta… In tarile africane este la fel ..
        Partea proasta este ca planeta este mica deja si nu te poti izola de vecini, chiar daca nu iti place ce fac ei ..

        13
  14. Tarile membre UE/NATO ar trebui sa refuze categoric orice ajutor din partea Rusiei !

    Nici in cele mai grele clipe nu trebuie sa ne pierdem DEMNITATEA si sa acceptam ajutor din partea unei natii de criminali.

    13
  15. Scoasera graficul cu morti pe zi din pagina Wiki romaneasca a coronavirusului in Romania…vad ca in cea englezeasca il pusera la loc.

    Intrebare: De ce mor oamenii rataciti in padure?
    Raspuns: De rusine.

    8
  16. si daca , china era democratie acum aveam tragedia din italia. daca nu aparea in china aparea in alta parte. si sa ne fereasca Dumnezeu sa fi aparut prin india, thailanda sau cine stie unde. ca aveam remake dupa gripa spaniola

    1
    • 1) Draciile de genul asta sunt de obicei indicatori ale unor tulburari de mediu. Cand iti duci suburbiile…. CHIAR LA LIZIERA BLESTEMATEI DE PADURI… asteapta-te sa mai iei si boli din lumea celor care nu cuvanta. Sau daca tai padurea si liliacul nu are de ales decat sa-si faca cuib la tine in pod… sau ursul sa-ti manance din gunoaie… Sau sa faca noi boli pe care sa le transmita omului fiindca are sistemul imunitar compromis de poluare….
      Iar China….ohoho… polueaza cat SUA si UE la un loc, omoara si mananca orice lighioana… pnm, inteleg mancatul de insecte, au proteine multe, sunt usor de crescut, f eficiente ca sursa de hrana…dar SALUBRU …. dar serpi?! Lilieci?! Corn de rinocer pt virilitate?! Olivia Steer pare brusc foarte blanda si rationala….

      4
    • india a devenit un vis frumos pe lângă china.

      5
  17. Romania, stat european, democratic , membru al UE .
    ––––––––––––––––––––––––––––––––––––
    Parchetul General a deschis mai multe anchete în plină pandemie de coronavirus.
    Parchetul General a anuntat joi ca s-a sesizat din oficiu si face cercetari pentru divulgarea informatiilor secrete de serviciu sau nepublice, dupa ce in presa au aparut informatii privind decizia Ministerului de Interne privind inchiderea scolilor inainte ca aceasta sa fie aprobata. Procurorii sustin ca transmiterea acestor informatii „a creat o stare de panica si confuzie la nivel national, in contextul cresterii raspandirii virusului Covid-19 pe teritoriul Romaniei”..
    Printre cercetati medicul Streinu-Cercel … De asemenea Raed Arafat si Nelu Tataru,
    –––––––––––––––––––––––––––––––––––-

    1
  18. ce e cel mai dezgustator in toata chestia asta e cum firmele chinezesti fac specula in timp de criza mondiala …cand tari cu sisteme deschise nationalizeaza , sunt disperate dupa material sanitar
    si asta cu o criza pe care au provocat-o
    a doua criza majora de tip …si curios ca numai de la ei pornesc
    intre timp lumea tipa pe guverne si ii dau exemplu ca au trimis un avion cu cate ceva

    5
  19. Sunt curios cum mai stam cu „multiculturalismul” . Nu de alta dar China, chiar,este o alta cultura

    Ce-i drept cu hibele sale ….

    Si ma rog relatia SUA=China….
    Nu asa SUA isi va pastra pozitia eminenta!
    SUA a ajuns in pozitie eminenta devenind prima putoare industriala din lume …. insa la un moment dat a gasit ca e mai convenabil (ptr cine?) sa „exporte” locurile de munca din idustriue. Se numea „delocalizare”. Unde?
    Cum unde?
    In CHINA!!!

    Si nu „perzand” timpul cu primaveri siriene isi va mentine pozitia sau macar locu 2 …..

    A da.. SUA a ajuns pe locu I in anii 20 . Atunci a trecut inaintea UK ….

    2
  20. Intre timp in Rusia…. cateva sute de cazuri izolate de Covid 19. Departe tare de jalea din Europa civilizata. Totusi se moare in draci de pneumonie, ca de aia nu întreabă nimeni. Curat murdar, coane Vladimire!

    10
  21. Cum naiba marele regim comunist chinez, lăudat de toți idioții utili cum ca a impus masuri de carantina draconice și ca a construit 2 spitale enorme intr-o saptamana, nu a impus niște norme sanitar-veterinare de bun simt, care se respecta în mare parte in România.

    9
  22. Nu ar fi trebuit sa contribuim la industrializarea acestei tari prin cumpararea produselor facute acolo. In fine, avem timp sa ne reindustrializam… speram ca avem si cu cine (ma refer la muncitori, ca tinerii sunt pe cale de disparitie prin Europa).
    Nu ar mai trebui sa le mai dam tehnologie. Tehnologia este radacina bunastarii noastre, si avantajul competitiv al Vestului comparativ cu restul lumii. Restul lumii trebuie sa parcurga etapele noastre ca sa ajunga aici. Revolutia franceza, revoltele de la 1848, colonialism, doua razboaie mondiale, pietele comune, R&D-ul…. astea sunt etape de emancipare sociala la scara mare care nu se pot arde. Daca le dai direct roadele acestui avans, nu or sa stie sa le pretuiasca, si nici nu vor stii ce sa faca cu ele. Ce vad prin Asia in general, chiar si in tarile non-comuiste, e o transpunere a vechilor ordini sociale semi-feudale/de casta. E… feudalism cu smartphone-uri. China fiind cel mai bun exemplu, cu nomenklatura ei comunista care indeplineste rolul de nobilime (bani, duci, marchizi, conti si baroni… aveau fix aceleasi roluri pe care le au azi liderii provinciali; si-au schimbat discursul politic, dar au mostenit formula de organizare sociala; off, Lovinescule…. ).

    4
    • Ntz.

      Feudalismul este european.
      Cestia cu nobilimea le ami au si musulmanii (arabi, persani, ce or mai fi)

      Chinezii nutz.
      Sus, sus de tiot este Fiul Cerului, adica imparatul de natura (Semi)divina care conduce prin givernu Sau pentru ca are Mandatul Cerurilor.

      Conducatorii se aleg dintre intelepti, adica mandarini. Mandarinu fiind ceva care in limbaj euroean ar fi doctor docent in filozofie si litere. un ins de o vasta culotura „clasica” (chineza), fin intelectual care in gtnl priveste lumea dpv moral, filozofic si estetic. In vremurile clasice ca s aconduci vreo 2 sate (inceput de cariera adtiva!) era necesar ceva echiovalent cu un doctorat europena (in teologie sau filozofie) ….

      Pe urma venea poporul .. fie hamal fie negistor super supra bogat tot pulime era!!!

      Cam asta e si motivul ptr care desteptii GDS ului au lusta=on …. original. Ei , cu admiratia lor [ptr Platon si cetatea condusa de filozofi , s-au dovedit adeptii sitemului bipartit adica ala descris mai sus.
      Pe cand noi ca indoeuropeni sunt o societate tripaftita cf impartitii medievale oarntes, pugnantes et laborantes. Si desi acordam in mod rverentios „prioritate” primeis stari – orantes, cei care conduc erau pugnantes.

      1
      • „Feudalismul este european.”
        Fals. Feudalismul a aparut in majoritatea Eurasiei in acelasi timp, evoluand independent in Europa si Asia. Nu exista legatura intre societatea Edo si cea carolingiana, si totusi au evoluat structuri si filozofii extrem de similare. Feudalismul nu e provocat de schimbari sociale, ci marcheaza un anumit punct de dezvoltare tehnologica (trecerea de la puterea centralizata a oraselor-stat la cea a feudelor larg distribuite si cu autonomie mare).
        Etapa feudala a chinezilor e ceva mai larg distribuita in timp, dar are aceeasi caracteristici: o slabire a autoritatii centrale, larga autonomie a liderilor provinciali (inclusiv in materie de chestii militare), stratificare sociala mostenita. Societatile feudale sunt caracterizate prin lungi perioade de razboaie (si iar China, Europa si Japonia sunt exemple). Pt ca ai exces de populatie.
        Sistemul economic a disparut, dar stratificarea sociala se pastreza. Doar ca nu mai e „lord” e manager. Societatile asiatice tind sa fie gerontocratice, iar sefii din Coreea de Sud, Japonia sunt faimosi pentru caracterul lor abuziv (care e considerat normal). In China, aia mai sunt si membrii de partid pe deasupra (comunismul adopta ce exista, ca peste tot).

        Restul textului marturisesc ca nu-l inteleg deloc… ce e GDS? Gazeta de Sud? Americanii? UK-ul? Sistemul bipartinic e mostenirea vechiului sistem parlamentar saxon, cu nobili si non-nobili… Puterea politica nu inseamna putere sociala, nobilii nu erau prezenti ca membrii de societate in viata de zi cu zi a europenilor, ca nu erau multi.. negustorii erau multi, d-aia sistemul feudal a fost inlocuit cu cel mercantil in sec 17… si ce treaba au romanii?

        1
  23. Am dat peste un interviu absolut șocant al unui lucrător de la terapie intensivă ATI. Trebuie citit, ca să înțelegem, să realizăm cât de rău afectează plămânii acest virus.

    ”Am pacienți de 40 de ani, și da, am fost șocat. Văd oameni care arată relativ sănătos, cu un minim istoric al sănătății, și care sunt complet distruși, ca și cum ar fi fost loviți de camion ( e o comparație întâlnită și la unii sportivi care au fost infectați cu coronavirus, precum Pepe Reina n.t.) . Asta este năucitor. Acești pacienții au nevoie de un suport minimal, doar un pic de oxigen, și deodată brusc ei intră într-o criză bruscă de aer, (plămânii) colapseză, și ei nu mai pot respira deloc.
    Se numește Sindromul Bolii Respiratorii Acute (ARDS -en). Asta înseamnă că plămânii sunt umpluți cu lichid. Și este notabil cum arată o radiografie cu raze X: întregul plămân e albit de lichid. Pacienții cu ARDS sunt foarte greu de oxigenat. Mortalitatea are o rată foarte mare, aproximativ 40%. Ce poți face este să pui pacientul pe ventilație mecanică. Presiunea suplimentară a ventiatorului ajută oxigenul să intre în circuitul sangvin.
    În mod normal ARDS se întâmplă în timp, pe măsură ce plămânul devine mai inflamat. Dar cu acest virus pare că se întâmplă peste noapte. Când suntem sănătoși, plămânii noștrii sunt alcătuiți din mici baloane, mici saci cu aer numiți alveole. Când inspirăm toți acești mici saci se umflă, și au vase capilare în pereți, mici vase de sânge. Oxigenul trece din plămâni în sânge și poate fi purtat mai departe în corp. O inflamație ARDS e ca orice inflamație: în acea regiune inflamată se trimite mai mult sânge și lichid, corpul trimite mai mulți nutrienți pentru vindecare. Când inflamația se petrece în plămâni, spre ei este trimis sânge și lichid suplimentar. Virusul poate răni celulele din pereți alveolelor, așa că lichidul și sângele se scurge în alveole. Ce se întâmplă este că lichidul și sângele suplimentar scurs în plămâni elimină aerul din plămâni.
    În experiența mea, un ARDS de o așa severitate se întâlnește uzual la cineva care are o experiență aproape de înec – aceștia au apă murdară în plămâni – sau la oameni care inhalează gaz caustic. Nu am mai văzut vreodată un microrganism sau o infecție care să producă plămânilor o astfel de distrugere, așa de repede.
    M-a șocat prima oară când am văzut primul meu pacient de corona virus făcându-i-se rău. A fost parcă „Rahat, asta nu-i gripă!” Privind pacientul relativ tânăr respirând convulsiv în căutarea aerului, am văzut secreții roz ieșindu-i din gură. Ventilatorul ar fi trebuit deja să-și facă treaba și să trimită oxigen în plămâni, dar pacientul rămânea fără aer, intrând în trepidații… Pacienții se chinuie realmente să respire, vor să-și scoată tubul, pentru că realmente ei se îneacă în sângele și în lichidul propriu.”
    https://www.propublica.org/article/a-medical-worker-describes–terrifying-lung-failure-from-covid19-even-in-his-young-patients

    4
  24. Din doua parte a lunii ianuarie, începutul lunii februarie, toată lumea știa ce se întâmplă în China însă guvernele tarilor UE și a SUA, nu au luat masuri ferme, trasate de specialiști epidemiologi,, din ignoranță și dragul banilor. Inclusiv Italia a tratat superficial aceasta problema, după ce a început sa aibă cazuri de Covid 19.In prezent, cu toate ca se știe ce se întâmplă în tarile europene, guvernele din Olanda și Suedia tratează superficial și iresponsabil subiectul Covid 19.Si nu sunt responsabili oficialii chinezi de atitudinea iresponsabila a guvernelor din Olanda și Suedia.
    Nu sunt fanul regimului dictatorial comunist chinez însă nu sunt ipocrit și nici nu îmi place sa marginalizez adevărul.

    4
    • mă repet,două probleme diferite….una este musamalizarea chineză iar alta este reacția tarzie a occidentului.
      personal si eu ma intreb ce calxule de risc s-au facut si pe ce date furnizate de servicii de ne-a lovit pandemia in moalele capului.

      8
      • Am fost anul trecut in octombrie in Beijing, 2 saptamani, in interes de serviciu. Pt. cineva din Ro sau din Occident e destul de greu sa inteleaga cam ce nivel de dezinformare si musamalizare este acolo. Da, luati individual multi chinezi sunt oameni absolut OK, asa cum poti gasi in orice tara. Dar statul si autoritatile sunt mizerabile. Dezinformarea si restrictionarea informatiei sunt enorme, nu au acces la, facebook, youtube, samd. Totul e pe platforme controlate de guvernul chinez. Semnalul GPS e bruiat astfel incat pozitia e decalata cu sute de metri sau mai mult, nu poti face platzi cu cardurile internationale ci doar cu ale lor, lumea acolo foloseste in general aplicatii chinezesti pt. telefon.
        Igiena este precara, chiar si in Beijing, mai ales la nivel public.
        Noi la serviciu avem problema asta cu epidemia de CV din Ianuarie de cand colegii nostri din Beijing au intrat in lucru de acasa si a trebuit sa preluam volume de lucru de la ei. Initial au ascuns motivele spunandu-ne ca inca sunt cu Anul Nou Lunar, etc, dupa aia ca s-au prelungit sarbatorile. La un moment le-am zis ca se stie in lume despre situatia de acolo si sa nu o mai arta cu kkturi, moment in care unii dintre ei au devenit oarecum sinceri. Noi folosim niste aplicatii de videoconferinta si chat interne, securizate si individual ceea ce cred ca le-a dat oarecare siguranta cate unul din ei ne-a mai povestit ce este acolo, mai ales cei cu care ne intalnisem personal in delegatii. China e atat de tampita ca 2 saptamani aia din Beijing nici n-au stiut unde le este presedintele. Umbla zvonul ca Xi murise sau fusese omorat. Ei au avut momente de psihoza pe fondul epidemiei si lipsei de informatie, au fost cazuri in care au batut, alungat sau sudat usile celor originari din Hubei ca sa nu se mai poata intoarce acasa. In perioada aia umbla la ei teoria ca virusul e artificial si fusese facut de nush ce savanti chinezi ca sa ia nush ce premii stiintifice sau ca savantii au ascuns existenta bolii pt. ca redactau chestii stiintifice in premiera. In nici un caz partidul nu era de vina. Acum o luna cand a inceput in Italia si in lume, unul din chinezi si-a cerut scuze si a zis ca se simte asa nasol ca chinez, samd. Acum 2 sapt s-au reintors la serviciu, o zi da, o zi nu, ca sa fie mai rari la birou. Acum ii dau ca de fapt virusul nu e chinezesc, ca e de fapt din SUA iar ieri povesteau ca e din Italia de fapt si ca ei sunt victime, samd. China inca nu a invatat NIMIC din chestia asta si de aia e periculoasa. Zilele trecute au avut un inceput de epidemie cu „hanovirus” pe fondul consumului de sobolani. Aaa…si in septembrie avusesera cazuri de ciuma, pe fondul consumului de carne cruda de marmota. Vbind de mancat kkturi ciudate: intr-una din seri eram cu ei la restaurant. La un moment dat cere un neamt cere ceva ce parea ciuperci. Mananca ala fericit. La sfarsit „ce am mancat?” „Iti spunem maine”. Ce credeti ca erau ciupercile? Un fel de supa cu bucati de sfincter de anus de cal!!! WTF?!?!?! Personal am mancat doar dupa ce intrebam ingredientele si eram sigur ca mananc pui sau porc. Vai dar ce previzibil esti, samd. Totusi, si aici e un mare totusi: in mod traditional chinezii NU mananca porcariile astea. Sunt obiceiuri proaste provenite din zonele f. sarace dar obiceiuri care au explodat pe fond turistic. Statul a incurajat porcariile astea ca pe un exotism care atrage turistii. Chinezul obisnuit, de clasa mijlocie nu-si mananca cainele sau pisica, sunt privite la fel ca si la noi ca animale de casa sau de companie.
        Deci cam asta e experienta mea cu China.

        17
        • de acord,seamnă perfect cu ce am aflat de la niste prieteni care au fost pe acolo acum 3-4 ani.
          am scris despre asta si obiceiurile lor sanitar – culinare la primul articol despre covid lasat pe comunitate.

        • Pai da nu iti manci cainele …..
          nu de lata dar nu e caine ptr gatit!

          Cainii buni de gatit .. sunt caini care dupa intarcare devin …. vegetarieni!

          1
        • pacat ca nu ai trait vremurile in care sectantii religiosi occidentali rapeau copii din RSR ca sa le ia organele sau sa ii vanda ca sclavi la imperialisti ,sau laserele topeau tancurile rusesti ,sau o analfabeta era doctor inginer ,savant de renume mondial si nimeni nu putea sa o contrazica cu ceva ,sau cand faceai mancare nu ce vreai tu ca acum doar ce gaseai la alimentara ,daca erau gheare aia mancai ,daca erau fratii petreus aia mancai ,daca era macrou congelat aia era ,si doar erau vremuri bune nu ca acum iti faci hartie si te duci la magazin si cumperi ce vrei tu daca ai bani ,si doar vorba aia a nostalgicilor ,nimeni nu a murit de foame ,da acu ne vaitam pt 1 luna 2

          1
  25. https://m.digisport.ro/special/covid-19-china-sustine-ca-a-descoperit-pacientul-zero-o-ciclista-din-sua-care-ar-fi-raspandit-virusul-in-wuhan-816730
    gata,chinejii au găsit pacientul zero…uraaa,uraaa,uraaa !!
    imperialiștii care in prostia lor au pompat miliarde in economia chineză de la nixon incoace sunt vinovați ,erau oricum si fara pacientul zero.

    13
  26. Keywords: China. Lilieci. Virus. Pandemie.

    Vă recomand sa vizionați filmul Contagion din 2011
    https://m.imdb.com/title/tt1598778/

    Practic, filmul reprezintă o „prezicere” a ceea ce se intamplă astazi la nivel mondial, cu aceeasi protagonisti, doar ca virusul difera. Se pare ca acest Covid19 este mai „putin periculos” decat virusul din acest film turnat in 2010-2011.

    Partea ciudata este ca in realitatea pe care o traim s-a ştiut din timp despre acest virus, si cu toate astea se pare ca a luat toate guvernele „prin surprindere”.

    Holywoodul asta..

    2
  27. Ce am inteles eu din aceasta criza de pana acuma:

    1. Cum se comporta SUA cand are o conducere inepta? Dezastruos
    2. Cum se comporta marea majoritatea a tarilor europene cu conducerile si situatiile actuale? De la oribil in jos spre limita de 0 mergand spre minus, cu adaosul ca nu au capacitatea logistica si economica a SUA. (vis a vis de dorintele unora cu disparitia UE, ce a reusit criza sa arate, este cat de ineficienti si divizati suntem cu totii, nu cat de inutila este ideea pan-europeana).
    3. Cum se comporta Rusia? Jalnic, nu au inteles a n a oara nimic motiv pentru care vor ramane la fel de inapoiati si dupa aceasta criza indiferent cine va fi mai afectat.
    4. Cum se comporta China? Ca un veritabil stat comunist asupra caruia nu poti incredinta propria securitate economica, logistica si geo-politica, fie ca esti San Marino sau Statele Unite, un stat complet ne-occidentalizat.

    Cum cred eu deznodamantul, in propria minte bineinteles. Cum speram aceasta criza sa o depasim cu bine, avem capacitatea financiara colectiva la nivel european sa ne cheltuim iesirea din acest cosmar. Acum doua decenii aveam si capacitatea industriala sa ne construim iesirea, din pacate acum avem doar capacitatea financiara. Sper ca la urmatoarea criza (ce va fi inevitabil din nou la un moment dat) sa nu ne trezim ca nu mai avem nici capacitatea industriala si nici cea financiara si sa asteptam parasutele cu ajutoare umanitare.

    Declinul va fi lent sau trezirea brusca. In 50 de ani se va privi ca la un moment de proasta amintire sau lumea va fi prea preocupata sa se uite pe cer in asteptarea parasutelor.

    8
  28. Politicuenii ::

    Donald J. Trump
    (@realDonaldTrump)
    Just finished a very good conversation with President Xi of China. Discussed in great detail the CoronaVirus that is ravaging large parts of our Planet. China has been through much & has developed a strong understanding of the Virus. We are working closely together. Much respect!

    March 27, 2020

    3
  29. Salut,
    http://epochtimes-romania.com/news/frigarui-de-sobolan-omorat-cu-soricioaica-baga-lumea-in-spital–205734

    Mi-am amintit de articolul asta pentru chestia cu… in tarile cu CORUPTIE, produsele alimentare nu sunt sigure.
    Au fost o multime de alte articole, despre hainute pentru bebelusi vopsite cu tot feluri de mizerii care ardeau pielea lor fina, cu suzete importate de Canada din China, care contineau de 10 ori mai mult plumb decat nivelul admisibil.

  30. http://epochtimes-romania.com/news/suvenirurile-made-in-china-sunt-confectionate-prin-exploatarea-abuziva-a-detinutilor–156674

    Vorbim despre betisoare care se duc la gura, despre jucarii din plus si tot felul de alte jucarii, pe care cei mici le duc la gura, samd.

    1
  31. ca tot vorbim despre dictatura si libertatea din china.pe 17.03.2020,Romania instiinteaza secretariatul general al curtii europene a drepturilor omului cu privire la activarea art 15 din conventie.adica suspenda temporar aplicabilitatea conventiei europene a drepturilor omului pe teritoriul sau. si asta fara sa anunte in vreun fel populatia.adica herr obersturmbannfuhrer de la cotroceni nu si-a gasit timp sa ne anunte : bai fraierilor,conventia drepturilor omului nu se mai aplica ptr voi.si ia ghiciti cine au mai recurs la chestia asta? moldova,armenia si letonia! tare, nu?

    4
  32. O intrebare tampita mi-a trecut prin minte… stiu ca sunt situatii diferite si probabil in situatia de care urmeaza sa vorbesc s-ar folosi toata industria in mod organizat, dar in cazul unui conflict si a unui atac radiologic, biochimic… ce naiba facem, daca stam cu limba scoasa dupa 2 ventilatoare acum? Cat mama naibi ne ia sa trecem la productie pe timp de razboi cu alea 3 ateliere si 2 fabrici ramase? Aici nu e vorba de noi, e vorba de toata lumea occidentala dupa cum am vazut ca suntem nepregatiti. Ne-am intors la vremurile invaziilor hunice si mongole, de atunci lumea apuseana nu a mai fost intr-o situatie atat de proasta de a depinde de forte externe.

    3
    • @gigel…ce facem si-acum, dam din colt in colt.
      Raman la parerea mea, e o criza a incompetentei mai presus de toate. Ani sau zeci de ani de vremuri usoare, lipsa problemelor reale, au dus la directori si manageri in „affirmative action”, egalitate de sanse, soft-skills, diversitate, samd. In general specialistii cu „hard-skills” in multe domenii au fost trecuti in liniile 2 si 3 sau sunt priviti ca niste ciudati. Acum a intervenit neprevazutul…
      Medicii epidemiologi de la inceput de secol 20 ar fi gestionat probabil mult mai bine actuala situatie. Aia aveau experienta cu tifos, holera, samd.
      La noi Cosanzenele din spitale inca umbla cu pletele pe umeri in plina epidemie iar doctori cu salarii de 12-15.000 lei net cartea de munca (fara atentii) si asteapta la pomana pt. masti si viziere care costa cativa lei bucata. Si nu, situatia nu-i f diferita nici in Occident. Daca chinezii platesc secretomania si coruptia, Vestul plateste aroganta, autosuficienta si complacenta. Vedem ce-o iesi. Virusul asta nu e cel mai rau lucru care se putea intampla, putea Doamne fereste sa aibe contagiozitatea rujeolei sau mortalitatea Ebola. Poate ca e un avertisment, o palma…

      3
    • Momentan nu stam „cu limba scoasa dupa 2 ventilatoare”. Conform http://storage06transcoder.rcs-rds.ro/storage/2020/03/27/1173108_1173108_London-Business-School-The-economics-of-a-Pandemic-Covid19.pdf (vezi pagina 26), suntem pe locul 4 in EU la nr de ventilatoare per 100k locuitori.

      Documentul merita citit in intregime.

      1
  33. cica bulgarii polonezii se descurca binișor cu pandemia…..noi suceam guvernele si anticipatele,ce o să mai plângă pnl-ul.

    2
  34. https://video.cancan.ro/wp-content/uploads/2020/03/CAN_RAI-UNO.mp4

    mini-reportajul e din 2015. SAISPREZECE noiembrie 2015. De ce am subliniat? Ca sa le dau satisfactie unora. Mie de fapt imi place numarul 17.

    Celor cu teoria constipatiei, le dedic urmatorul film:

    https://twitter.com/i/status/1135879196608204800

    Si da, stiu in revista Nature etc cutare.

    Si da, stiu cred ca toti virusologii care se respecta spun PUTIN probabil.

    1
    • https://www.corriere.it/video-articoli/2020/03/25/caso-servizio-rai-2015-virus-creato-cina-laboratorio-comunita-scientifica-smentisce/f4bd0380-6ebf-11ea-925b-a0c3cdbe1130.shtml?refresh_ce-cp

      Tot din Italia si zice ca sint origini diferite conform structurii.

      TED, in 2015: https://www.ted.com/talks/bill_gates_the_next_outbreak_we_re_not_ready?language=ro

      Daca ne pierdem capul si inghitim conspiratii e una din variantele: sau e fabricat de chinezi in laborator si l-au scapat/eliberat sau e produs murican si e eliberat la cinezi.

      Get a brain.

      3
      • Tovarase, I have one.

        A aparut naturel. Un liliac a facut pipi pe un pangolin, in Wuhan unde e un laborator militar. O simpla coincidenta.

        Stai asa. E o conspiratie, in wuhan nu a existat niciodata un laborator secret. Stiti unii mai bine!

        Maj virusologilor si expertilor in domeniu spun ca e putin probabil sa fie creat artificial. Daca tu ai sti sigur ca e creat artificial ai spune-o? Iti garantez ca NU, asta din multe motive. Foarte multe motive.

        Pe de alta parte, daca ne uitam la consecinte, la cat de tare s-a schimbat sinergia faptelor in doar 3 luni, este putin probabil sa fie un accident! Ti-ai fi inchipuit acum 5-6 luni ca nu vei putea merge in Germania, daca ai chef? Ca te caci pe tine daca tre sa mergi la Aldi ca sa iti cumperi o paine? Ca se oficializeaza mass surveillance? Ca in prima faza iti trebuie documente ca sa iesi din casa? Ce o sa mai urmeze? Totul e firesc nu, asta e, se duce pe pla o planeta, pentru ca un liliac a facut pishu pe pangolin, la 100 de metri de un laborator militar secret de virusologie

        Nu am chef si nici dispozitia sufleteasca sa trag un wall of text cu argumente samd.

        Cine are ochi sa vada.

        Asta pentru cine has a brain.

        Cine nu, mi se rupe…Apropo, Sper sa NU fie un cacat facut de niste nebuni. Eu nu sunt categoric.Spre deosebire de altii de pe aici care au in sertare vrafuri de lucrari pe genetica microbiologie etc. Eram ironic.

        Acum e doar inceputul. Discutam, care ramanem in viata, peste un an.

        3
        • La ce foloseste?
          Cui ii foloseste?

          • @iulian…nu trebuie sa foloseasca neaparat. Poate fi si un accident. La fel cum poate fi si natural. Desi nu sunt adeptul conspiratiilor, din pacate in cazul asta put destule lucruri. As spune ca e 60% sansa sa fie o mutatie naturala, 35% sa fie un accident biologic major si 5% sa faca parte dintr-un plan deliberat. WHO si guvernele au debitat destule tampenii si gestioneaza execrabil situatia ca sa pot sa le arat totala incredere.

            • Intr-adevar unele lucruri par dubioase, si unele coincidente cam sar in ochi cum se zice.
              Odata ca la Wuhan e singurul laborator de nivel 4 de biosecuritate din China (cea mai mare posibila, unde se studiaza cei mai periculosi agenti patogeni).
              Apoi acolo s-au facut studii pe un coronavirus de la lilieci (un astfel de virus fiind considerat principalul suspect pentru pandemia de acum) si posibilitatea de a fi transferat la oameni daca inteleg bine (neoficial cine stie ce si cum si pana unde au ajuns cu studiile astea).
              Wuhan e si un nod central de comunicatii si transport/calatorii in China. Apoi epidemia s-a declansat practic in ajunul anului nou chinezesc, cand exista o miscare uriasa de oameni care calatoresc peste tot inspre si dinspre casele si locurile de origine. Asta inseamna inclusiv o migratie masiva de chinezi plecati afara si care se intorc acasa si apoi pleaca inapoi in tarile unde au emigrat (si care sunt aproape peste tot in lume).
              Posibil ca si numarul turistilor straini sa fie foarte numeros in China in perioada asta.

              Eu daca vroiam sa raspandesc un virus ca asta asa as fi procedat, l-as fi raspandit cu ajutorul unei astfel de miscari de oameni la nivel local si global practic. Combinat cu perioada foarte lunga de incubatie (doua saptamani in medie, in care „gazda” nu prezinta simptome dar poate infecta pe cei din jur) e o posibila arma biologica foarte eficienta. Poate fi mortala si de una singura in anumite conditii, si este foarte periculoasa pentru cei care sufera deja de anumite conditii sau boli, ori au un sistem imunitar mai slabit (in general cei mai batrani).

              Acumularea de cazuri data de virulenta microbului poate duce si la blocarea sistemelor sanitare si eventual si a economiilor, inclusiv a cheltuielilor militare, si putem merge inainte cu teoriile conspiratiei despre cine si de ce, fiecare dupa imaginatia lui.

              Se pare si ca incetinirea unor activitati economice si industriale si a circulatiei auto a dus la reducerea masiva a poluarii in unele zone de pe planeta, inclusiv la refacerea stratului de ozon.

              In plus chinezii cica au mai scapat de vreo doua ori si SARS din laboratoare, deci ipoteza unui accident e si ea plauzibila, la fel si cea a unui virus aparut totusi natural si raspandit din cauza conditiilor din pietele alea din China.

              1
  35. Am si eu o intrebare , unde dracu e Protectia Civila de la noi, nu aud nimic de asa ceva,, avea rezerve , planuri , sefi, liniste totala !

  36. America first!! din pacate la corona virus… Asa se intampla cand iti alegi un pacalici ca Trump drept presedinte..oricum mi se pare ca republicanii sunt un fel de psd-isti in domeniul politicii interne..
    @psycho, sorry dar mi se pare un idiot..care nu asculta de oamenii de stiinta, un narcisist..

    2
    • văd că a aprins gluma madamei,păcat.
      democratii nu sânt in măsura sa se erijeze in exemple iar acum stau la cutie si sunt irelevanti in situatia actuala ca psd-ul la noi.
      sa echivalezi partidul republican cu psd este o exagerare nasoala de tot….nu ma asteptam.

      4
      • Cum nu sunt in masura ? MSM a numit initial virusul ca fiind chinezesc sau Wuhan cand a facut asta si Trump democratii au sarit sa il acuze ca e rasist. A bagat Trump faza cu zborurile, bun, alt motiv sa fie rasist. Le cere Trump oamenilor sa stea in case, minunat, guvernatorul NY si primarul (aia de se pang acum) spuneau ca exagereaza si oamenii trebuie sa isi vada de viata „ca de obicei” (nu o data ci de 3 ori :ianuarie, februarie si martie). A cerut Trump aprobarea Congresului pentru bani, ok, democratii au santajat cu conditii idioate (JFK ). Au toate motivele, au un candidat senil in care nici democratii nu cred, poate poate nu o sa piarda la scor de maidan. Am si eu o mica nelamurire, tot vad vanturata la noi comparatia cu psd, cum anume se justifica ?

        1
  37. Grigore Leoveanu

    Atunci sa asteptam rezulatale !!

    Intarzierile in deciziile lui Trump,il vor duce la o judecata foarte aspra in timp .

    America va avea cea mai mare nenorocire ..datorata faptului ca prostul a intarziat deciziile..

    Asta nu e scuzabil .. cand ai cei mai buni consilieri langa tine..,, Daca unii cred ca

    Trump se pricepe mai bine decat cei ca dr. Fauci,, atunci … mai bine taceti din gura..

    Sunteti penibili..

    Prostiile ca Trump nu stia, ca e de vina China sau OMS, nu sunt nici un fel de justificare..cand se vor numara mortii si pierderile financiare

    Sa spui ca de vina sunt Hillary sau Obama este deja penibil..

    Presedintele USA este cel mai bine informat om din lume .. Asa ca povestile ca nu a stiut sunt jenante. Asa ziceau si comunistii ca Ceausescu nu stie ..Nu credeam ca vi trai vreodata sa asist la o asemenea prostie in musamalizarea prostiei unui conducator.. Seamana a cultul personalitatii in sistemele autoritatre

    Am iubit America, dar nu am crezut nici odata asa ceva.. E o mare rusine..

    Orice incompetent spune ca altii sunt de vina

    Ce este ciudat, ca desi cifrele sunt zdrobitoare, sunt suficenti admiratori ai imbecilului , care ii cauta scuze sau incearca sa gaseasca alti vinovati..

    Domnilor .. Trump este presedintele SUA, care a reusit sa faca America First in topul coronavirus .. si asta este inceputul..

    Cifrele vor fi groaznice fiindca a dormit la volan .. Orice zi de intarziere pe o exponentiala este cumplita ..Matematica nu este specialitatea unui speculant imobiliar, dar mai grav este ca nu asculta de specialisti..

    Sa fie sanatosi cei care mai cred intr-un psihopat care stie sa manipuleze fraierii

    Statistica in schimb nu poate fi pacalita..

    Atunci vorbiti de Hillary.. , care este alta idioata,in loc sa va uitati la cifre si grafice

    Chiar nu vedeti realitatea si vorbiti prostii electorale !!

    Nu credeam ca voi vedea in democratie fanatism si cultul personalitatii !!

    Wake up !!

    Uitati-va la cifre si CUGETATI !!

    4
    • Pai sa le asteptam si sa nu devenim paranoici. Poate, depinde de cum se incheie aceasta pandemie si cum vor arata rezultatele din USA fata de rezultatele altor tari. „Cea mai mare nenorocire” ? Care nenorocire ? Cu ce ai comparat de e asa mare, cu milioanele de americani morti in razboaie, milioanele de americani decedati din cauza diverselor boli sau alte cauze (crime, accidente, droguri, alcool, etc) ? Da, fata de unele tari a inatarzaiat dar fata de altele nu, este destul de relativ. Nu imi pare un argument suficient de bun ca sa il pui la zid. Mai bine taci tu si nu te mai isterizezi aiurea, ti-am aratat, in linkul pus de tine, cum doctorul spune limpede ca presedinte il asculta pe el si pe ceilalti specialisti. Multumita acestei postari tu te incadrezi in categoria respectiva. A avea o informatie, a cantari efectele posibilelor masuri si asumarea politica a unei variante sunt lucruri diferite si dureaza pana apare o decizie. Apropo, sa nu uitam si de guvernatori si ce tampenii au facut ei sau de ce declaru primarii, da acolo unde sunt probleme , in NY. Habar nu ai sau nu iti convine raspunsul. Oare ceilalti de ce nu au actionat mai devreme, astia de ne conduc pe noi si restul din UE ? Nu este prostie este realitate, China si OSM sunt vinovate pentru minciuna si manipulare. Adevarat, este o rusine (MSM) sa acuzi fara sa gandesti sa te folosesti de libertate si sa manjesti totul doar pentru ca nu esti capabil sa te recunosti invins (democratii), asta e rusinea. Problema e ca rusinea se extinde si bantuie multe minti sarace. Si cine este competent ? Nu vrei sa ne exprimama doar cu declaratie pe proprie raspundere avizata de partid ? A reustit (stiu ca tu doreai sa pari ironic, nu estii) pentru ca testeaza masiv, au cu ce si cu cine. Mai bine te vaieti pe tine, in caz de virusare statul nu da 2 bani pe tine. Tot aberezi cu cifrele alea si prezici apocalipsa dupa Trump, sunt modele matematice de analiza si previziune, ADICA SCENARII VIRTUAL POSIBILE, erau unii pe la Oxford care deja dadeau milioane de morti pana acum, ghinion, realitatea bate modelul matematic de previziune. Cifre la nivel mondial : populatie = 7.7 miliarde. TOTAL cazuri CONFIRMATE cu SARS CoVid 19 = 711.000, total MORTI = 33.000, total VINDECATI = 150.000, total cazuri ACTIVE = 526.000, total cazuri ATI = 26.000. Mentiuni : * A crescut numarul celor virusati pentru ca in ultimele 15 zile s-a testat enorm comparativ cu ce se facea inainte. * Nu se aplica aceiasi metodologie de declarare a decesului, la unii se testeaza dupa deces sau vin rezultatele dupa deces. * Majoritatea celor decedati sunt persoane cu diverse (una sau mai multe) probleme medicale (comorbiditate) sau/si persoane varstnice (sisteme imunitatre si organisme mai slabe). Ai idee cate persoane mor zilnic la nivel mondial, din alte cauze nu de la virus ? Daca iti urmai sfatul si cugetai la cifre nu te mai panicai si aberai isteric. Sa ne preocupam, sa gandim si chiar sa ne ingrijoram este normal, insa nu este normal sa ne panicam si sa asteptam sfarsitul. PS. Atentie, doar pentru cei care cred ca va veni sfarsitul ! O sa va pun la dispozitie un cont in care sa virati banutii, promit ca dupa „sfarsit” o sa fac un mausoleu in cinstea voastra, multumesc !

      1
    • Da, m-am uitat si ma uit in continuare la numere…you just went full soviet commissar. Never go full Iosif…McCarthy!
      Sau cum ar zice Pelosi: forever impeached.
      TDS is real.
      _____________

      New York e de departe…”precum Suceava”. Batman, Batman..cam 40% din totalul taraseniei si la cazuri si la morti; s-a rasturnat caruta cu mere acolo. New Jersey ca un fel de side-kick mititel atasat de el. California si Marile Lacuri (Illinois, Michigan), Maryland, DC, deci alte aglomerari urbane stangiste si de contact extern sunt „in top”.
      Louisiana, Florida tot de contact extern…prin zona….

      Mai uita-te si tu la numere in loc sa le zici altora…sa se uite la numere.

      2
      • Anual avem 70 mil decese. Virusul asta are 1.5-2% mortalitate probabil. Deci pentru urmatorul an se va dubla aproape numarul de decese (probabil va fi pe la 50 mil). Spune cum vrei, dar e o problema mare. Problema si mai mare e numarul de mutatii pe care il va avea. Nu de situatia actuala e problema, ceea ce urmeaza este. Daca ala micu are o mutatie care il face mai … eficient sau care il poate face sa reinfecteze persoane care au scapat o data, atunci situatia devine din nasoala groaznica.

        La fiecare infectare are o sansa de a avea o asemea mutatie. 1 milion de sanse pana acum. Cind probabilotatea nu va mai fi de partea noastra ce o sa facem? Sau daca suprainfecteaza pe cineva care intamplaror are ceva din familia Marburg si astia noi nasc ceva nou? Sau daca asta micu isi duce codul genetic intr-o bacterie – mycobacterium tuberculosis de exemplu – oare ce ne asteapta?

        • Suntem 7,5 miliarde pe planeta, fara precedent, pericolul creste exponential.
          Reamintesc ca in 2009-2010 am trecut printr-o a doua „Gripa Spaniola” – A/H1N1.

          Daca cineva vrea sa-si dea seama cum sta SUA, n-are decat sa ia primele 4 mari state EUropene (Germania, Franta, Italia, Spania) + Iranul…astea impreuna sunt echivalente ca populatie cu SUA…sa ajusteze pentru perioadele de timp ale fiecareia cu privire la raspandirea virusului…si apoi sa compare.
          SUA sta „decent” (ma feresc de termenii astia) prin comparatie cu respectivele state adunate…luand in consideratie cazurile, decesele, dar si decesele la milionul de locuitori.
          ________
          In schimb ne injuram pe porcarii de genul 2nd-Impeachment, faza pe Propaganda „America First Covid” (ca nici dracu nu e atat de tampit – parca simt ca Democratii vor sa-mi dovedeasca opusul – s-o incerce din nou prin Legislativ).
          editat* ma vad nevoit din nou sa fiu de acord cu Tim Pool, nu-mi place dar n-am ce face, realitatea e dura:

          3
        • Corect Iulian dar, si este un mare dar, se poate si invers, adica o tasare ca la SARS1 si MERS. * Daca muteaza prin bacterii ar exista sanse mari, exista vaccinuri pe baza de bacteriofagi, au un secol vechime. Daca virusul va evolua si va deveni mai eficient sunt doar 3 variante : cercetate si dezolatarea unui vaccin, imunizare naturala (scapa cei care se adapteaza- sa nu uitam ca specia noastra coabiteaza cu stramosii virusului de zeci de milenii, deci corpul stie ceva despre el) sau extinctia. Pe termen lung, inchiderea economiei mondiale si isteria nu vor produce rezultate pozitive, ba chiar o sa fie un efect opus.

          1
  38. din cauza copacilor nu mai vedem pădurea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *