Romania Military

Spartanul pompier

173540_big-500x341

C 27J Spartan al RoAF, numar de bord 2707

Caylym Technologies a inmanat Fortelor Aeriene Romane sistemul sau aerian de stingere a incendiilor Guardian, in sprijinul misiunii de protectie civila a Uniunii Europene care foloseste avionul C-27J Spartan. Sistemul de stingere a incediilor de padure va fi montat pe cel de-al saptelea Spartan al RoAF, cu numar de bord 2707.

Livrarea s-a facut dupa o etapa de evaluare comuna si certificare de catre producatorul aeronavei Spartan, Alenia Aermacchi si Fortele Aeriene in noiembrie 2012. Directorul Caylym Technologies Rick Goddard a spus ca sistemul va fi folosit local de catre fortele aeriene in sprijinul misiunii de pompieri aerieni a UE.

Cand ultimele unitati vor sosi, vom trimite echipa noastra de tehnicieni in Romania pentru a face o pregatire extinsa cu echipajele si echipele de la sol „,  a spus Goddard. Garret Miller, directorul de vanzari si marketing al aceleiasi firme, a declarat ca sistemul nu necesita modificari ale aparatului de zbor si nici modificari ale pregatirii pilotilor special dedicate luptei anti-incendiu, deoarece procedura este cea standard pentru livrarea de containere prin parasutare (CDS – container delivery system). „Multe dintre aceste tari recunosc ca ei opereaza un avion capabil sa participe rapid la efortul de a lupta cu aceste incendii”, a completat Miller.

Astfel, sistemul va fi folosit local de fortele aeriene pentru a sprijini misiunile de pompieri aerieni in UE, iar compania producatoare de containere este in discutii cu 2 constructori majori de avioane cargo si mai multe tari, pentru a certifica utilizarea sistemului in astfel de situatii.

Containerul Guardian este fabricat in SUA din materiale biodegradabile/reciclabile ( in principal hartie) si este conceput sa combata cu precizie si in siguranta incendiile care ameninta zone locuite sau facilitati.

Fiecare container poate primi 260 galoane (983 litri) de apa sau amestec si intre 6 si 16 unitati pot fi lansate de pe rampa din spate a avionului, in functie de tipul acestuia, iar deschiderea acestuia in aer, in cadere, creeaza o ploaie care acopera zona desemnata.

Containerul poate fi lansat de la 800-1000 de picioare (300m) inaltime deasupra solului pentru o acoperire eficienta, de o formatie de astfel de avioane cargo cu rampa spate…

 

Sursa: Airforce-technology.com

Marius Zgureanu

Exit mobile version