Turcia vrea si dansa F 35B

TCG Anadolu va fi – cand ca fi gata, adica in 2021 – considerata nava –amiral a flotei turcesti, iar acest lucru pare normal daca tinem cont ca acesta nava va fi cea mai mare, mai complexa si bine inarmata nava de lupta turca.

tcg_anadolu_turkiyenin_en_buyuk_gemisi_olacak_h8945_a310a

Mandria turcilor are (pe langa dimesiunile si capabilitatile navei) si alte motive intemeiate, atat timp cat nava este construita de ei, in santierul Sedef Shipbuilding, printr-o colaborare cu spaniolii de la Navantia.

Turcii caracterizeaza TCG Anadolu ca fiind o nava multi-rol de asalt amfibiu, nava care va putea opera opt elicoptere grele de transport si transporta 700 de militari compelte echipati, plus vehicule de lupta si nave de de transport ambfibii.

Nava turca are la baza un proiect spaniol – Juan Carlos I –  o nava care s-a vandut extrem de bine, daca tinem cont de ce tip de nava aveam in fata. Astfel pe langa spanioli si austalienii au cumparat doua bucati (Canberra class) si turcii cu o bucata.

Acum,  TCG Anadolu este un LHD si desi initial turcii erau interesati ca nava sa opereze doar elicoptere, pe parcurs si-au schimbat optiunea iar acum nava lor va fi special echipata pentru a putea opera intre 10 si 12 avioane F 35B. Nava turceasca va avea puntea inclinata (“sky-jump”) si astfel turcii vor dispune de primul lor portavion.

Modificarile aduse vor permite operarea avioanelor, dar ne putem intreba in continuare daca si navele australiene  ar putea in viitor sa foloseasca F 35B si intrebarea vine pe fondul informatilor din Turcia.

Astfel intentiile initiale ale Ankarei erau ca Anadolu sa aiba o punte de decolare mai scurta si fara “ski-jump” pentru ca se intentiona folosirea la bordul acesteia doar a elicopterelor de transport, dar mai apoi turcii s-au razgandit si astfel nava va fi foarte asemantoare cu Juan Carlos I si Canberra class (cu „sky-jump”, dar intrebarea este de ce australienii au ales totusi ca cele doua nave ale lor sa aiba punte inclinata daca nu au de gand sa operationalizeze si F 35B la bordul lor, cand era disponibila si optiunea ca navele sa aiba puntea dreapta?

De aici putem deduce ca F 35B va avea mai multi clienti decat s-a preconizat in prima instanta, pana acum clientii surpriza ar fi Israelul – oficial interesat de “B” si Turcia, care tot oficial va opera varianta “B”. Posibili clienti ar fi Australia si Taiwanul, care cere de ceva timp americanilor sa le permita achizitionarea F 35B…

GeorgeGMT

14 comentarii:

  1. Dansa vrea si poate , noi vrem si nu putem

  2. Turcii tocmai ce au trimis azi asa,peste noapte 1000 de militari in Jarablus,culmea ,in timp ce ISIS fluierea cu privirea pe sus facandu se ca nu vede…Intre timp,conform liveuamap cica si rusii ar fi trimis niste trupeti la Qamishli,o baza aeriana subt controlul trupelor siriene din regiunea controlata de kurzi, la aprox 200 de km distanta de Jarablus,de a lungul granitei de Nord a Syriei….or mai apuca Turcii sa vada F 35 urile sau portavionul?

  3. O colectie de imagini cu L61 Juan Carlos I
    https://vadebarcos.wordpress.com/2013/12/11/infografia-buque-de-proyeccion-estrategica-bpe-juan-carlos-i/#jp-carousel-747
    Dupa ce vezi imaginile, nu poti sa nu te intrebi:
    La ce le foloseste turcilor o astfel de nava !?
    In afara de F-35B, mai vor si V-22 Osprey 🙂
    Calabalac la greu, bre Ismail 🙂

    • …But fortunately for the Russian air force, and unfortunately for Washington and its allied air arms that are Russia’s chief rivals, Moscow has a backup plan. Instead of counting on a new stealth jet to outfit its fighter squadrons, the Russian government is buying heavily upgraded versions of older planes — an approach the Pentagon has dismissed as wasteful

      Pai F-15SE Silent Eagle ce are? 🙂

      • pai cate SE sunt ? in afara de demonstratorul lui boeing
        Nici unul
        de aia a fost dismissed as wasteful

        acuma e un oarecare interes din partea evreilor pentru o parte din pachetul de la SE, radar aesa si jammere cred ca or sa vrea sa le foloseasca pe ale lor manufacturate acasa care sunt foarte ok, F15 e mai long range decat F35 oricum l-ai compara

      • Este scump si nu are potentialul de upgrade al lui f35. In plus pana la urma e doar un upgrade al lui f15

  4. ma indoiesc ca turcii vor mai avea capacitatea economica sa sustina astfel de proiecte! atentatele,miscarea de emancipare a kurzilor,conflictele din siria si irak,iritarea europenilor si crizele interne vor eroda rapid economia turca!
    ,,Turismul aduce direct 4,7 la sută din produsul intern brut al Turciei, potrivit World Travel and Tourism Council, dar contribuția totală este estimată la circa 12 la sută din PIB. Aproape 600.000 de oameni lucrează în acest sector, care aduce mai mult de 30 de miliarde de dolari. Planul guvernului de a crește veniturile din turism la peste 35 miliarde de dolari anul viitor se lovește însă de riscurile geopolitice.http://www.euractiv.ro/economic/efectul-bombei-din-istanbul-asupra-economiei-turciei-afectata-deja-de-disputa-cu-rusia-3224 O analiza obiectiva!

  5. La ce le-o fi trebuind turcilor o navă de desant amfibiu ? Să debarce trupe unde ? În Cipru probabil.

    • Gogu' de la cazane

      Cipru are rezerve mari de gaz in zona greceasca… Sau Rodos, Creta… Bulgaria… Romania… Crimeea ? Contraponderea la Rusia in MN si estul MM ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *