Vant de razmerita pro-europeana in Transnistria?

Transnistria_după_Asybaris

In Transnistria se intampla ceva foarte ciudat in ultima vreme. Nemultumirea civica a inceput sa creasca si vocea oamenilor care se arata profund dezamagiti de situatia dezastruoasa din asa zisa republica transnistreana, de depopularea masiva, in special a zonelor rurale si de situatia economica intr-o continua regresie este tot mai sonora.

Atat situatia economica, politica si sociala din Transnistria cat si spectrul sumbru al evenimentelor din imediata vecintate din Ucraina ii fac pe transnistreni sa conteste autoritatea asa ziselor autoritati din Transnistria, mai ales acum cand Rusia a taiat o parte din finantarile de care autoritatile separatiste transnistrene erau total dependente.

Un alt motiv pentru care acum transnistrenii vor sa faca din nou parte oficial din Republica Moldova si sa se bucure si ei de eventualele beneficii economice datorate apropierii Republicii Moldova de Uniunea Europeana este si sentimentul ca Rusia i-ar fi abandonat.

Tiraspolul a acuzat Chisinaul ca impiedica locuitorii din Transnistria sa obtina cetatenia rusa.De curand, Moscova a dat dreptate Chisinaului, spunand ca respecta regulile stabilite de catre Chisinau privind acordarea cetateniei rusa locuitorilor din stanga Nistrului. Conform ultimului recensamant din Transnistria, oficial, sunt 200.000 de locuitori de origine rusa dar neoficial nu au mai ramas decat undeva peste 150.000.

Dupa toate calculele si aparentele, pentru transnistreni pare ca Rusia a taiat cordonul ombilical si ca va abandona Transnistria. O parte din locuitori se tem chiar ca Transnistria sa nu devina subiectul unui troc intre Rusia si Ucraina si Transnistria sa fie cedata la schimb cu Crimeea. Intre a fi parte a Ucrainei, dupa proaspetele evenimente si a fi parte din Republica Moldova, multi transnistreni prefera cea de-a doua varianta.

Asa zisele autoritati transnistrene sunt considerate de catre locuitorii din stanga Nistrului doar niste marionete fara creier in mana serviciilor ruse, care conduc de fapt din umbra. Dar nici cei din serviciile ruse se pare ca nu mai au coerenta de pana acum, confruntandu-se cu diferite probleme cauzate in special de situatia agitata din Ucraina si de criza economica care incepe sa se simta puternic deja si in Rusia.

 

Oare sa fie vant de razmerita pro-europeana in Transnistria?

 

Sursa: Glasul Moldovei.ro

 

128 de comentarii:

  1. Eu nu m-as grabi sa trag concluzii prea pozitive din treaba asta.
    La fel de bine cum ar putea fi reala situatia prezentata in articol, tot asa ar putea fi o manevra de apropiere de Chisinau cu scopul de a putea vota transnistrenii la alegerile din toamna din Moldova.
    Cred ca nu e greu de inteles cine castiga si ce directie va lua Moldova daca voteaza transnistrenii.
    Moldova trebuie sa trateze cu prudenta evolutiile de peste Nistru si, in nicio situatie, sa nu organizeze birouri de vot in Transnistria, la alegerile din toamna.
    Dupa alegeri ….. vom vedea cum mai evolueaza lucrurile peste Nistru si ce se poate face concret.

  2. In Transnistria s-a schimbat raportul de forte.
    Romani erau 40%, ucainienii 30% si rusi colonizati cu armata cu tot 30%.
    Acum ucrainienii sunt impotriva rusilor, care sunt minoritari.
    Eu de mult am comentat ca formatul 5+2 nu este bun, asa cum a afirmat recent si domn Basescu. Se pare ca Germania a facut joc dublu pentru anumite interese si a tinut lucrurile pe loc.Din punct de vedere legal Transnistria este pamant al Moldovei.
    Moldova poate cere trupe ONU sau europene in Transnistria care sa se aseze langa rusi.Nu cred ca rusii vor ataca europenii, si daca o vor face o sa sara sio ucrainienii pe partea cealalta.Totu trebuie facut legal si primu pas ar fi convocarea unei reuniuni pe aceasta tema ,de a trimite trupe in Transnistria .Chiar daca sa zicem rusii nu se vor retrage va scadea influenta lor in politica unde rusii sunt minoritari.

    • Ai rabdare, sa se voteze noul parlament (in formatul actual, fara Transnistria), sa se ratifice de catre moldoveni acordul de asociere la UE si apoi vedem cum vor evolua lucrurile.
      Nu are rost sa ne entuziasmam acum, ca vor transnistrenii sa revina la Moldova, apoi sa ne trezim, peste doar cateva luni, ca au votat cu comunistii sau alte formatiuni proruse si schimba directia Moldovei spre est.

      Introducerea de trupe straine nu inseamna automat rezolvarea problemelor pentru ca, daca aduci trupe germane / ungare / italiene / franceze etc, acestea vor face jocurile stabilite de guvernele lor, favorabile Moscovei, si nu vor apara interesele romanilor din Moldova.

  3. Comentez” Introducerea de trupe straine nu inseamna automat rezolvarea problemelor”
    Raspuns” Dimpotriva ,aici e cheia, pentru ca avand trupe altele decat cele rusesti vor fi alegeri libere, nefalsificate ca in Krimeea ..etc.
    Schimbandu-se conducerea Transnistriei cu un roman sau ucrainian rusii vor pierde puterea deciziei.In rest deacord sa se astepte pana la toamna dar tot asta e calea de urmat si nu de stat pe loc.Apoi noua conducere va cere ea retragerea sau diminuarea prezentei rusesti.

    • Nu te grabi sa visezi la prietenia romano-ucraineana. Cand se vor vedea cu sacii in caruta si vor scapa de necazul cu rusii vor incepe tulburarile in Transnistria, in cooperare cu minoritarii rusi, pentru alipirea zonei la Ucraina.

  4. Sa nu fie cumva o cacialma din partea rusilor.Mai concret, oficial transnistrenii afirma ca vor la Moldova, oficialii moldoveni ii cred si organizeaza sectii de votare in Transnistria iar la numararea voturilor se constata ca au castigat democratic, detasat, comunistii, care cu siguranta ca vor reorienta Moldova spre Rusia.
    Datorita masurile economice si politice luate de occident fata de Rusia este foarte posibil ca aceasta sa nu isi permita acum financiar sa sustina si Transnistria.Rusia cheltuieste bani multi cu reorganizarea si modernizarea armatei sale, cheltuie bani in campania din estul Ucrainei, plus cheltuielile de acasa pentru asigurarea functionarii institutiilor statului, plata salariilor, pensiilor.
    Dupa alegerile parlamentare din Moldova, daca castiga pro-occdientalii, ar fi bien ca acestia sa solicite trimiterea unor trupe de mentine a pacii din occident, preferabil din SUA, U.K.

  5. Cand vor darama statuia lui Lenin din fata sovietului suprem de la Tiraspol atunci putem vorbi de o indreptare a Transnistriei catre UE.

  6. Vant de razmerita romaneasca in Ucraina?

    „Românii din Ucraina au blocat autostrada Cernăuţi-Kiev protestând împotriva mobilizării pentru război”:

    http://www.evz.ro/romanii-din-ucraina-au-blocat-autostrada-cernauti-kiev-protestand-impotriva-mobilizarii-pentru-razboi.html

    Sute de români din satul Ostrița (Ținutul Herța, regiunea Cernăuți), au blocat autostrada “Cernăuți-Kiev” potestând împotriva mobilizării care are loc în Ucraina. Primarul satului Vasile Țurcan a menționat că a primit 280 de ordine de mobilizare pentru tinerii care au slujit în armata ucraineană.

    Protestele au început ieri la orele 18.00 în mai multe localități din Regiunea Cernăuți.

    Oamenii menționează că vor să trăiască într-o țară în care e liniște și pace. Nu vor ca feciorii lor să fie duși la război în Estul țării.

    http://www.chernivtsinews.com/2014/07/25/cernauti-romanii-din-ostrita-herta-protesteaza-impotriva-mobilizarii-video/

    • Prietenii ucraineni folosesc pretextul raboiului si mai fac o mica epurare cu ai nostri.
      Ce ne pasa noua ? Circulati, circulati.

      Sa vedem daca seful XAT are coaie sa si muste unde trebuie, nu numai sa latre peste gard la rusi.

      • Cu acesta ocazie, toti astia care ii preamariti pe ucraineni, duceti-va si dati-va 5 minute cu capul de pereti.

        In frunte cu Negrea, care a fost ce-i drept mai nuantat.

        Poate scapati de prostia asta contagioasa numita filoucrainism.

      • am mai zis eu p-aci pe site : daca Romania era o tara beton dtpdv, ceva gen Israel, in conditiile evenimentelor din ucraina am fi ocupat in vederea protejarii romanilor bugeacul, herta, hliboca si noua sulita, si s-ar fi rezolvat totul. puls se putea face si o unire impusa de evenimente cu basarabia, pana la nistru. dar cum suntem niste verze proaste, o sa faca altii ce vor cu noi si pe noi!

        • Asa e… romanilor le place mereu sa joace doar in defensiva, si pe urma sa se planga in cartile de istorie ca au fost victime.

          Nici o entitate, fie ea tara, armata, grup de persoane sau individ, care „joaca” doar in defensiva nu va castiga vreodata ceva, lupta de orice fel ar fi ea e dinamica prin definitie, daca tu te inghesui intr-un colt si astepti sa oboseasca ala care da in tine, vei pierde.

    • Pentru statul artificial Ucraina sa lupte nationalistii ucraineni cu etnicii lor.Intre sovietici si etnicii ucraineni nu este nicio diferenta de mentalitate si set de valori.Acum nationalistii ucraineni ar vrea ca in locul lor sa moara etnicii romani, unguri, polonezi, bulgari, etc.Sa moara ei pentru teritoriile care nu le apartin de drept.

    • Cat timp esti cetatean al unui stat esti obligat sa ii fi loial.
      Niste rorusi incearca cu tot dinadisnul sa se comporte conform zicerilor propagandei rusesti: Romania este inamicul, vrea sa ocupe Odessa, va vrea raul, etc.

      Ce ziceau politicienii acum ceva timp (ex:Adrian Severin): Ar trebuii ocupata preventiv zona Odessa… Ucranian sa fi iti cam taia cheful de negocieri…
      Cum se face ca nu auzim asa ceva de la Polonia care are si ea ceva teritorii in Ucraina?.

      Cum ar fi daca Ucraina ar inchide un ochii la extremisti maghiari care vor sa cumpere armament din Transnistria si sa se antreneze pe teritoriul ucrainian iar dupa sa inchida din nou cand ar trece granita in Romania? (sa nu uitam ca acum cateva zile unii unguri din Romania se laudau ca sunt in Ucraina..).
      Sau ajung la o intelegere cu Ungaria in schimbul renuntarii la pretentile de autonomie ale ungurilor din Ucraina ii sprijina pe cei din Romania?. De ce nu ar face-o daca nu poate fi partenera/aliata cu Romania atunci ii trebuie o Romanie slaba.

      Pt. Rusia o alianta Romania-Ucraina este un cosmar ar pierde Transnistria (deja Ucraina vrea sa scoata armata rusa de acolo taindu-i rutele de aprovizionare), Moldova si Romania. Ucraina este foarte bogata in gaz pe care, surpriza, nu l-a exploatat pana acum (a 3 – poate chiar a 2- tara, din Europa, ca rezerve de gaz de sist; al treilea mare zacamant de gaz „normal” din Europa + un mare zacamant de gaz la Lviv + cele din Marea Neagra). Daca ne-am fi jucat bine cartile, cum a facut Polonia, nu am fi mai depins de gazul rusesc atat noi cat si Moldova.

      Un mic rezumat: Ucraina ne poate oferii atat securitate (ea este cea care fabrica componetele pt. echipamentele armatei ruse – inclusiv rachete; problema maghiara, taransnistreana, Moldova), resurse energetice, ne poate oferi idependenta.

      Deshidere din partea lor a fost: invitatie de a participa la crearea unui(or) batalion Roman-Polonez-Ucrainian (intre timp Polonia a acceptat); de a antrana fortele militare + cele din modova; invitatie de a participa la crearea unei televiziuni care sa contracareze propaganda rusa in Ucraina, tarile baltice si cum televizuni de acolo sunt preluate si in Moldova si acolo (Polonia si tarile baltice au acceptat noi nu); fostul prim-ministru este pe sfert roman, etc.

      Romania nu poate intra in conflict/competitie cu Ucraina pt. ca va pierde grav ea nu are rezervele de gaz si hidrocarburi ale celei din urma iar acest conflict o va exclude de la exploatarea lor. Cum chair si pe timpul lui Ianukovici am prins un contract de cateva miliarde bune de dolari acum, daca am fi manifestat mai mult sprijin, am fi putut obtine mult mai mult. Este atat in interesul nostru cat si al lor sa colaboram si este clar ca Rusia va incerca se ne faca sa nu putem.

      Am schita doar niste idei din lipsa de timp. Sper sa se inteleaga.

      • Adanc. Foarte adanc.

        Lipsa de timp te-a salvat, cine stie ce ai mai fi spus.

        Aduna-te.

      • Man, Ucraina este doar o Rusie de dimensiuni mai mici (vorbesc de apucaturi, nu de compozitie etnica).
        Imediat ce vor scapa (intr-un fel sau altul) de necazul cu rusii, se vor intoarce la vechile obiceiuri: Bastroe, persecutarea minoritatii romanesti etc.
        Daca americanii le acorda statut privilegiat (asa cum intentioneaza) se vor comporta ca un Kosovo mult mai mare (obraznici, aroganti, agresivi).
        Deocamdata par sa foloseasca pretextul conflictului din est pentru o epurare etnica: ii mobilizeaza pe romanii din Bucovina pentru a-i trimite pe front. Probabil ca mobilizeaza si ucraineni dar ar fi de vazut care sunt proportiile pentru populatia majoritara si care sunt cele pentru minoritati.

        • Probabil, dar sa nu uitam ca pana acum nu aveau nici un motiv sa se comporte altfel. Din contra propaganda rusa le oferea pretexte.
          Si cum crezi ca este mai bine pt. romanii de acolo sa fim perceputi, acum cand Ucraina este slabi, ca tradatori sau ca cei care i-au ajutat?. In care situatie oferim argumente extremistilor?.

          Oare nu este mai bine ca doar rusi si unguri sa fie perceputi ca tradatorii care au incercat sa distruga statul ucrainian? De ce trebuie ca si romanii sa fie astfel perceputi, ce castigam decat antipatie?.

        • Subscriu total.Ucrainenii sunt cel putin la fel de perversi ca si bolsevicii.

      • Trebuie sa inteleaga toti ca Romania nu poate face ce zice Adrian Severin, chiar daca am avea o armata puternica, deoarece regulile jocului sunt facute de SUA, Germania si U.K., din partea vestului.Aceste tari vor sa pastreze Ucraina asa cum este.Polacii stiu asta asa ca au lasat-o moale cu redobandirea teritoriile pierdute in favoarea URSS.

    • Nu este cam mult pt o comuna asa mica … ar fi aproape jumate din tinerii apti de munca si fertili.

  7. crucea mami lor parca iarasi vad cum vor sa omoare romani !!!

  8. Comform legilor trebuie sa aperi tara unde traiesti.
    Dar n-au murit toti ucrainienii sa ajunga romanii sa-i apere de rusi.
    Poate ca autoritatile romane ar trebui sa ceara ucrainienilor sa nu mai mobilizeze minoritatea romana si sa o faca numai daca rusii vor invada Ucraina.Altfel nu.

    • Sa isi apere tara in special cei din est si centrul tarii, unii dintre ei fiind refugiati in vest, la Cernauti.Cei din vest sa apere partea de vest a tarii.Nationalistii ucraineni vor sa epureze etnicii romani, asta este adevarul.

      • De regula cei din vest si centru sunt trimisi in est din motive evidente. In operatiunile de lupta propriu-zise fie pt. eliberarea oraselor, de regula, se foloseste un mix intre batalioanele de voluntari Dombas, Azov (de ex: comandantul Azov a conceput si executat planul de eliberare a Mariupol cu ajutorul Dombas si fara participarea armatei) sau Sectorul de Dreapta si armata.

        In cele mai periculoase tipuri de operatiuni cele de incursiune in teritoriul inamic sunt folosite batalioanele de voluntari de regula Dombas si Sectorul de Dreapta.

        • Asa frate, ti-ai gasit un moment excelent sa explici ce si cum. Cum ar veni, exista o explicatie. Nu e epurare, e doar strategie.

          Pareai destul de coagulat la minte in textele de pe Semperfidelis, dar ce scrii pe aici….

          Tu chiar esti de-al nostru? Ca nu pari.

        • Care sunt motivele evidente ca nu lupta pentru zonele din est cei originari de acolo?Sa nu moara in lupta iar in acest fel ulterior aceste zone sa fie depopulate?Fii amabil si lumineaza-ne.

        • @sorin si @Vlad
          1. In Ucraina s-a votat legea mobilizarii partiale: Toti barbatii pana in 46 de ani sunt inrolati. Nimeni nu ar face gresala sa echipeze/ antreneze/trimita in lupta doar minoritati pt. ca risti ca ei sa dezerteze sau sa intoarca armele (in caz de ceva tu ai mobiliza doar unguri?. Nici macar majoritari nu cred ca ti-ai pemite sa fie);

          2. Mai greu cu epurarea cat timp nu se folosesc arme de distrugere in masa. Cinic: cati crezi ca poti omori cateva mii max, caci mai mult risti sa provoci panica, haos demoralizare in armata si tara (mai ales cand unele unitati depind de altele pt. suport).
          Pana acum 2 zile oficial pierderile armatei de la inceputul operatiunii au fost:
          325 soldati morți 1232 raniti.
          Cam greu sa epurezi ceva.

          “Care sunt motivele evidente ca nu lupta pentru zonele din est cei originari de acolo?”

          Un articol despre operatiunea din est-ul Ucrainei ar interesant.

          1. Trebuie sa incepem cu inceput. Tot ce se intampla in est a fost planuit de mult timp, Inukovici a ordonat dezafectarea bazelor militare din zonele in care are loc confruntarea a venit maidanul si ordinul nu a fost indeplinit in totalitate. In momentul inceperii atacului pro+rusilor acestea se aflau in diferite faze de dezafectare, marea majoritate erau simple cladiri pazite de soldati.

          2. Cum aramata urma sa fie inlaturata din zona, s-a acordat o atentie deosebita celorlalte structuri de forta: politia, trupele speciale si SBU marea majoritate a acestora l-a momentul oportun au trecut de partea noilor lideri rusi (ex: politia cauta si trimitea voluntari in Rusia pt. antrenament si echipare; ofiteri din serviciile secrete au devenit comandanti in noile armate pro+ruse, etc).
          Probabil sub influenta ruseasca trupele speciale ale politiei au fost dizolvate dupa maidan si s-a decis ca acestia trebuie cercetati si judecati pt. ce au facut.
          Oamenii din aceste trupe daca ramaneau loiali Ucrainei riscau sa ajunga la puscarile si orium nu mai aveau servici. Daca se alaturau rusilor din “noile republici” primeau o splujba si nu mai aveau nici un stres. Asa ca Ucraina a avut +17 000 de “tradatori” care au constituit armata pro+rusa. Plus alte mii care nu au mai venit la serviciu.

          3. Marea majoritate a oligarhilor acestor regiuni au sustinut noile autoritati rusesti, iar cum foarte multi oameni depind de ei au o influenta mare asupra oamenilor.

          4. Zonele respecitve au un numar mare de minoritari rusi.

          5. Exista o dependenta mai mare fata de Rusia, economica, culturala, propagandistica (cum suna propaganda: noi frati suntem si va aparam contra dusmanilor US, Romania, NATO, etc ), acolo.

          In aceste conditii nu poti sa iei oameni din zona pt. ca risti ca acestia sa nu lupte, sa dezerteze sau sa intoarca armele deoarece:
          -unii din ei pot avea prieteni, rude, cunostinte printre tradatori;
          -fiind din zona altfel esti dispus sa lupti cand cunosti locurile sau chiar esti de acolo si familia ta traieste acolo;
          -dupa ce se termina trebuie sa te intorci in acele locuri;
          -cand familita ta depinde de locul de munca oferit de oligarhul care sustine pro+rusii..
          -poate vrei sa muncesti in Rusia sau ai rude acolo;
          -ai fost mult mai expus propagandei rusesti datorita posturilor de televiziune din Rusia.

        • @ Hannibal

          vecine , bine zici …….

          am sa clarific putin mai mult situatia

          mobilizarea unei armate se face pentru cazul unui razboi !!! …adica trebuie inteles ca va incepe , sigur , un razboi !!!!!

          Conflictul dintre Rusia si Ucraina a avansat astfel incit ” separatistii ” sint ajutati prin trageri directe ale armatei ruse de peste granita …..

          Cred ca trebuie inteles bine ….Rusia ataca direct armata ucrainiana …fie ea si de voluntari ….voluntari care nu mai fac fata , nici numeric si nici logistic….

          Asistam la inceputul unui mare conflict …. mondial …..WW3

          Iar impotriva rusilor trebuie luptat cu mic cu mare …… ce conteaza ca e minoritate ?… …in fata agresivitatii rusilor nu are importanta nici minoritatea etnica si nici apartenenta religioasa ………..

          Pentru rusi nu conteaza ca esti ucrainian , roman , ungur , bulgar , austriac , neamt , sirb , polonez ,ceh , slovac sau din tarile baltice ……. rusii vad popoarele din jur ca o prada pentru ei !!!!

          Oricum am da-o , in razboiul direct Rusia – Ucraina care va incepe cit de curind , vecinii nostrii nu au nici o sansa sa cistige impotriva puterii militare nr.2 din lume …….

          Iar Rusia este in plina modernizare a armatei …..si si-a marit bugetul militar …..

          Exista o singura sansa impotriva Rusiei ……. frontul comun al intregii lumi …este singura conditie ……..

          Impotriva Rusiei , un stat care lupta de unul singur are garantata infringerea

          Asa ca sa nu le plingem de mila romanilor de peste granita din nord pentru ca in curind ne vine si noua rindul pentru ca Ucraina nu are nici o sansa de una singura dupa intrarea directa a armatei neo-sovietice …..

          Dezbinarea statelor Europene si ezitarea in a face front comun impotriva Rusiei va garanta cu siguranta de 100% predarea Ucrainei in fata rusilor

          Germania este de partea Rusiei

          Franta este de partea Rusiei

          Ungaria este de partea Rusiei

          Bulgaria este de partea Rusiei

          Cehia si Slovacia nu accepta trupe NATO pe teritoriul lor pentru a nu-si periclita legaturile comerciale cu Rusia

          Austria a declarat ca va continua constructia gazoductului SUOTH Stream

          deci ,

          Pentru toate aceste tari , Ucraina nu are insemnatate …… in schimb pentru aceste tari Rusia este furnizorul de gaz ……

          Romania este si va fi impotriva Rusiei , sprijinita de SUA …insa, trebuie sa fie foarte clar ……..

          SINTEM INCONJURATI DE INAMICI !!!!..acum sint „alaturi „de noi dar la primul semn de slabiciune al NATO , vor trece de partea Rusiei …in special Bulgaria si Ungaria ……

          Asa ca de fapt romani din Ucraina care lupta impotriva Rusie ,pentru Ucraina , lupta de fapt si pentru Romania …..

          Moldovenii care vor lupta impotriva rusilor vor lupta si pentru Romania

          In mod sigur , cind se va declara mobilizarea la romani , „ungurienii ” din Transilvania vor protesta ca ei nu lopta impotriva rusilor pentru romani …dar cu ajutorul neo-sovieticilor ii vor ataca , din interior , pe romani pentru a-si declara independenta si apoi alipirea la Ungaria Mare …..

          asta ca sa stim ce ne asteapta …..

        • @Hannibal Eu nu stiu daca tu cunosti modul cum se face distribuirea recrutilor in unitati, cum se face mobilizarea si altele asemenea.

          Daca tu ai impresia ca ucrainenii sunt niste ingerasi si nu profita acum de a trimite in linia I niste bucovineni, ca sa scape de ei, dai dovada ori de o naivitate induiosatoare, ori de altceva.

          Romanii nu au ce cauta in acest razboi intre slavi. Ei se cearta, ei se-mpaca si toate se sparg in capul nostru.

          De ce sa moara romanii pentru Ucraina?

          Tu faci teoria chibritului cum ca toti au primit ordin de mobilizare. De parca ar trebui sa ne pese de legile ucrainene (conform carora Bucovina, Herta si Sudul Basarabiei sunt teritoriile lor). Pai smecherii o sa stea acasa si prostii (romanasii, ca de obicei) sunt bagati la inaintare.

          Asa ca volumul mai mic la propaganda ucraineana.

      • @Sorin Era pentru Hannibal mesajul Da pe-afara de-atata dragoste pentru ucraineni.

        • @Vlad. Este ultima interventie pe acest subiect.
          Folosind acelasi argument: ai vazut ordinele de mobilizare si erau doar romani? Ai informatii ca doar romanii sau majoritar ei o sa fie trimisi sa lupte? Daca nu, suna a povestea cu drobul de sare sau cu minciuna/pretextul rusilor ca legea minoritatilor a fost abrogata si de aceea se revolta pe cand ea era in vigoare.

          Care sunt argumentele care sa determine concluzia ca Ucraina vrea sa extermine romani? (li se revolta rusi si unguri – iti dai seama ca vor fi mult timp de acum incolo probleme cu ei – si vor sa extermine romanii).

          Si pt. ce lupta a explicat buzu: „Asa ca de fapt romani din Ucraina care lupta impotriva Rusie ,pentru Ucraina , lupta de fapt si pentru Romania …..
          Moldovenii care vor lupta impotriva rusilor vor lupta si pentru Romania ” .

          Ce o sa castige prin atitudinea lor, decat unii o sa ajuga la inchisoare iar toata comunitatea romaneasca o sa aibe de suferit.

          Cum se face ca plonezii nu se revolta si doar romanii?. Ce repede si bine ne prinde eticheta de tradatori, numai bine se mai disipeaza din presiunea si ura impotriva rusilor si ungurilor. Tare curios cum a inceput totul si daca nu cumva a fost implicata biserica.

        • @Hannibal Polonezii sunt catolici. Noi nu. Problemele din Ucraina au fost lansate printr-o operatiune de subversiune realizata de cateva servicii de baieti veseli (americani, britanici, polonezi, olandezi, canadieni, australieni etc) cu sprijinul nemijlocit al popistasilor (au un serviciu mai mult decat profesionist).

          Deci domnul Maior cand spunea azi ca ‘suntem de partea buna a istoriei’ se insela amarnic. Stie bine ca nu suntem. Poate vrea sa ne facem toti greco-catolici, adica sa ne aruncam la gunoi toata istoria, ca sa facem pe plac trupei de la Casa Alba.

        • @Razvan Mihaeanu Pentru ca multi dintre ceilalti au fost si sunt episcopalieni (catolici undercover 😉 ).

        • Nu chiar, protestantii (indiferent de „secta”) au dominat in sec 20 la ei…

        • Eu am inteles gluma ta…”anglicana”, dar principiile lor „de munca” sunt ale protestantilor 🙂

        • @RM Nu vreau s-o dau pe conspiratii. Totusi… Ciudat. Doar 2 milioane de membri la populatia SUA, deci o picatura.

          „A study by Fortune magazine found that one of every five of the country’s largest businesses was run by an Episcopalian.[12] Of the country’s largest and most powerful banks, one in three was headed by an Episcopalian.[12] Numbers of the most wealthy and affluent american families as the Vanderbilts and Astors, Whitneys and Morgans and Harrimans are Episcopalians.[12]”

          http://en.wikipedia.org/wiki/Episcopal_Church_(United_States)#Membership

          Offtopic over.

        • Sunt inlocuiti de mormoni (apogeul episcopalilor reprezentandu-l interesele sustinute de George Bush senior, fost sef CIA si Presedinte, inclusiv prin George W. Bush), acum serviciile – si automat Partidul Republican – sunt inundate de mormoni.

          „Over and out”

        • @ RM Mormonii au mai multe neveste, e bine, sa fie primiti 🙂 .

        • In zilele noastre episcopalii nu prea au cum sa lupte impotriva ideologiei „extraterestre” a mormonilor… 🙂

  9. Un lucru foarte interesant este ca noi cei din sudul Romaniei intelegem perfect limba romana vorbita de acesti oameni.NU este macar un cuvant sa nu il intelegem.
    Aceasta unitate a limbii romane mira pe multi din alte popoare unde au multe dialecte.
    Da la noi in Romania un singur dialect, si asta pentru ca limba romana este o limba veche , vechea limba a dacilor cu influente latine, adica putin latinizata. Si cum se stie ca si latinii erau initial traci la origine totu se explica.

    • a fost mai degraba un cerc, 2 inspirat de la 1, si 1 inspirat de la 2, un fel de cerc, deaia am ramas „coerenti” si cu o limba „omeneasca”

      eu cand eram mic credeam ca toate limbile se traduc in romana, ca un fel de limba unversala, ceva gen engleza din ziua de azi care e vorbita de mai toti 🙂 ))

  10. Referitor la situatia din Bucovina de dincolo, baieti, radem, glumim, dar nu parasim incinta.

    Suntem in NATO, ne sustinem toate angajamentele, am platit cu sange asta. Mai mult decat altii. Si nu trebuie sa fim deloc timizi si complexati fata de vestici.

    Nu le-am facut antijoc ucrainenilor desi o meritau cu varf si indesat.

    Dar ei se pare ca ne trateaza ca-n bancul ala, s-a intalnit hotul cu prostul.

    Tara lor arde si ei tot epureaza pe criterii etnice….

    Poate asta a fost gandita de un infiltrat prorus, dar chiar nu-mi pasa, Ucraina e un stat neprieten daca ne considera prosti.

    • Eu mai citesc ziarele din ucraina cu google translate.
      Este o lege de incorporare si mobilizare pentru toate regiunile lor, deci nu au nimic cu romanii, dar totusi spre a evita unele cprobleme guvernu nostru si al lor ar trebui sa cada la intelegere sa nu mai recruteze din zonele de romani.
      Pe de alta parte asta cu invrajbirea si dezbinarea este si jocul rusilor care vor desfintarea statului ucrainian.
      Dupa mintea mea subdezvoltata cred ca ucraina trebuie sa existe pentru a nu avea granita direct cu rusii , un imperiu care oricand se poate extinde si devine un pericol pentru Romania.Uitati-va si la provocarile unguresti care joaca ca soareci pe masa stiind ca nu putem sa le raspundem pentru a nu crea un conflict pe placul rusilor.
      http://ziare.my-press.ro/ucraina/ua.html
      si
      http://www.pravda.com.ua/
      Dati copy-past si aflati ce se mai intampla.

  11. Ghita Bizonu'

    Ma oprg sinceritatea transnistrenilor slavi este cel putin indoilenica.
    Insa Ucraina se pare ca s-a hotarat sa securizeze frntera cu Transmisia. Sa nu treaca nici sobolanu. Ma rog musca poa trece .. insa musca nu poa cara marfa !! Si asta inseamna ca Transmisia se vede sufocata. Si daca doresc sa mamance si sa bea .. le trebuie acces la piata. Deci din interes .. mai ales ca rusii rusi si simpaztoanatii rusi nu vaz de ce aer dori acu cu Ucraina …

    • Si totusi de admirat mobilizarea.
      Ponta nici la inundatii nici la zapada nu a fost capabil decat sa se dea in barci.
      Daca as fi in locu lui Ponta (si bine ca nu sant sa rada lumea de mine), as chema niste specialisti si le-as da tema ,cu termen o luna sa studieze „Posibilitati de dezvoltare a capitalismului romanesc cu ajutorul statului roman”
      Dupa ce va citi acest studiu ar putea deveni un conducator respectat.

  12. http://agora.md/stiri/2610/explozie-la-gazoductul-iasi-ungheni

    EXPLOZIE la gazoductul Iaşi-Ungheni

    O explozie s-a produs în această seară la gazoductul Iaşi-Ungheni, în apropiere de satul Zagarancea. Explozia s-a produs în timpul testării ţevilor, după ce a fost sporită presiunea. În urma deflagraţiei nu au fost înregistrate victime, scrie publika.md.

    Oamenii din localitate au spus că au văzut o flacără. La fața locului s-a deplasat o echipă de pompieri, dar intervenția lor nu a fost necesară. La faţa locului s-a deplasat o comisie formată din specialişti ai întreprinderii „Ungheni-Gaz”.

    La 1 iulie curent Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică a eliberat prima licență pentru furnizarea gazelor naturale la tarife nereglementate pentru SA „Energocom”. Punerea în funcțiune a gazoductului era preconizată pentru luna august 2014.

    Menționăm că lucrările la gazoduct au demarat la 27 august 2013. Lungimea conductei este de 43 km. Circa o treime din costurile conductei, mai exact 7 milioane de euro au fost suportate din fonduri europene.

  13. Simbolic, ar merita consumată o rachetă Javelin pe tancul ăla.

    Filmată pulverizarea lui şi dat la TV la o oră de maximă audienţă.

  14. Se pare ca rusii aplica alta tactica terorista.
    Vor refuza lupta directa si fac crime asupra autoritatilor si functionarilor statului.
    Exemple:
    „Primarul oraşului Kremenchuk din Ucraina a fost împuşcat mortal, sâmbătă. Edilul era cunoscut pentru sprijinul pe care îl acordase activiştilor de pe EuroMaidan. Tot sâmbătă, casa primarului din Liov a fost atacată cu o rachetă antitanc. Din primele informaţii, potrivit WorldBulletin, primarul oraşului Kremenchuk, aflat în centrul ţării, Oleh Babaiev, a fost asasinat de o persoană care a parcat lângă maşina lui. Aceasta a tras trei focuri de armă dintr-un pistol cu amortizor.
    „Era foarte iubit de localnici. În timpul protestelor de pe Maidan, el a sprijinit activiştii”, a scris pe Facebook Anton Gerashchenko, care lucrează la Ministerul de Interne din Ucraina.”

  15. poate ar fi bine sa-i intrebam pe aia 500.000-600.000 de moldoveni si transnistreni care traiesc in Rusia si lucreaza acolo si pe aia 2 de molodveni intretinuti de astia care trimit bani acasa.
    Un muncitor in constructii pe un santier in st peterspburg sau moscova castiga 1200-1300 dolari pe luna si acolo nu prea exista criza.Ca Modlova sa intregrat in UE e un lucru bun pentru ei, la urma urmei cel mai bine o duce mielul care suge la doua oi.Economic vor ramane legati de rusia zeci de ni de acum incolo , vreau sa vad si eu ce le va oferi UE…probabil o mUE.In Moldova statistic exista mai multi oameni care sunt plecati in Rusia la munca decat in UE.Rusii nu trebuie sa aplice nici o tactica terorista , pur si simplu le pune viza si pe aia care sunt acolo ii trimit frumusel acasa, sa vedem cum se descurca UE cu o juma de milion de oameni porniti dupa locuri de munca.

    • @mux

      Gluma zilei. O sa plaga moldovenii dupa castigurile din Rusia. Tu chiar crezi ca se castiga in Rusia mai bine decat in UE ? Pai de partea asta a zidului chiar si in Polonia poti sa ajungi la la 1800E (~2400USD). Iar cine pleaca afara nu pleaca acolo. Pleaca in Franta, Germania unde ajunge la 2.500 de euro (~3300USD)

      sursa:http://www.wall-street.ro/slideshow/Careers/152600/tarile-care-ofera-cele-mai-bune-salarii/4/constructii.html

      Problema cu mielu care suge la 2 oi e ca una din oi nu prea mai da lapte (a cam taiat subventiile pentru Transnistria). In practica e vorba de acceptatea unei stari de facto. Transnistria depinde de o cale de comunicatie cu Rusia. Daca Ukraina nu mai e o ruta viabila nu mai ce sa faci. A fost tentativa cu Novorusia dar a picat … cand a fost clara treaba asta a picat si finantarea Transnistriei. Rusii nu dadeau bani acolo ca iubeau populatia sau ceva. Aveau nevoie de un junghi in coasta Moldovei. Acum e o carte moarta, fara variante.

      Defapt marele noroc al Moldovenilor este ca situatia este asa de debalasata acolo ca un razboi nu are sens. Rusia nu are sens il porneasca ca il pierde rapid. Ue nu are sens sa il porneasca pt ca il poate castiga economic (o varianta mai rafinata si pe gustul lor).

      Moldova strategic e in aceeasi pozitie. Nu are iesire la mare sa aiba ceva de zis. Depinde 100% de Ukraina+Romania. Multumim lui Stalin pe aceasta cale ca daca nu le lua iesirea la mare comunistii de acolo faceau ei ce faceau si mai gaseau o varianta in care soarele rasare la Moscova. Dar asa …

      Iar de legaturi economice cu Rusia nu se pune problema. Tu nu citesti presa ? Apare un embargo la 2 saptamani. Trebuie sa urmeze rapid si unui pe forta de munca + vize. Asta in situatia in care in UE poti sa mergi si sa exporti fara vize…. Rusia e mai departe pe zi ce trece ….

      • @Zoro ……

        „A fost tentativa cu Novorusia dar a picat ”

        vecine ,

        – daca a ” picat ” , de ce se mobilizeaza Ucraina ???

        – pentru ca Rusia o devina brusc un stat pasnic iar Putler se va teleporta in galaxia vecina ?

        – si-a retras Rusia „separatistii „???

        – a incetat Rusia bombardamentele asupra Ucrainei ???

        – si-a retras Rusia trupele de la granita Ucrainei ???

        – a cedat Rusia provincia Crimea ???

        vecine , urmeaza un razboi cum neam de neamul nostru de inaintasi si stramosi de prin WW2 si WW1 nu a vazut si a trait ……..

        daca la acest razboi care se pregateste tu ii zici „pace” , nu am ce comenta ….poate o fi un neologism inventat de curind de tine …. !!!!

        si ca sa fiu specific si precis iti dau o strire care sa te trezeasca din reverie :

        //////////////////

        TRUPE DE COMANDO ale Armatei Olandeze vor ATERIZA la HARKOV

        27.07.2014 13:16

        de: Ion Calmîş (autor)

        Comandantul brigăzii aeromobile 11 din Armatei Regală a Olandei, generalul de brigadă Nico Geerts, a ordonat mobilizarea de urgență a aproximativ 1.000 de militari. Soldații au 12 ore termen de execuție pentru a se prezenta la ordin. Misiunea primară preliminară este protejarea locul prăbușirii aeronavei MH17, doborâtă de teroriștii pro-ruși în estul Ucrainei, unde în prezent operează experți internațional. Comandoul olandez va fi însoțit în misiune și de forțele speciale australiene SASR, care au, de asemenea, experiență de luptă vastă, scrie publicația olandeză De Telegraaf.

        Anterior, surse din comandamentul forțelor olandeze cu destinație specială au declarat jurnaliștilor că asigurarea securității locului accidentului aeronavei Malaeziene ar putea să nu fie singura misiune de luptă. În special, nu este exclusă efectuarea unei operațiuni speciale pentru captura liderilor teroriștilor ruși din Ucraina, în special al așa-numitului „ministrul al apărării” din Donețk Igor Girkin (Strelkov), pentru transmiterea ulterioară a acestuia în mâinile Tribunalului Internațional pentru Crime de Război de la Haga.

        Cel mai probabuil comandourile olandeze și australiene se vor deplasa la Harkov, decolând de pe aeroportul militar olandez Eindhoven la bordul aeronavelor de transport NATO Lockheed C-130 Hercules. De asemenea, pentru sprijinul din aer al operațiunii polițiștilor civili pot fi utilizate în orice moment elicoptere CH-47 Chinook.

        Guvernul australian a declarat, de asemenea, că este gata să trimită în Ucraina nu doar militari, ci și elicoptere, precum și un comandament mobil. În prezent, unități de luptă ale forțelor speciale australiene SASR, care au o bogată experiență în misiuni anti-teroriste internaționale și în eliberarea ostaticilor, deja se află în Europa, la una din bazele militare din Regatul Unit.

        În total, potrivit experților, pentru asigurarea funcționării în condiții de siguranță a experților internaționali implicați în anchetarea doborârii MH17, va fi nevoie de cel puțin 1.000 de militari înarmați ai forțelor cu destinație specială. Între timp fragmentele aeronavei Boeing-777 se află pe teritoriul controlat de teroriștii ruși, care împiedică activitatea anchetatorilor, dar nu protejează rămășițele de jafurile locuitorilor din regiune.

        Misiunea din Ucraina va fi condusă de un ofițer olandez, asistat de unul australian. Prim-ministrul australian Tony Abbott a cerut ca militarii să dispună și de armament greu, în cazul în care „separatiștii pro-ruși vor efectua acțiuni ofensive”, referindu-se la însoțirea comandoului olandezo-australian de elicoptere de atac Apache.

        Acum Olanda și Australia așteaptă cererea oficială a președintelui Ucrainei Petro Poroșenko, pentru efectuarea acestei operațiuni speciale.

        sursa :

        http://deschide.md/ro/news/externe/3542/TRUPE-DE-COMANDO-ale-Armatei-Olandeze-vor-ATERIZA-la-HARKOV.htm

        • Pentru ca acum vorbim de un conflict localizat in DonBass. Fara sanse as se extinda in celelate regiuni pentru ca nu mai exista suportul populatiei rusofone. Au televizor si nu vor sa riste sa vada pe strada lor ce vad la stiri ca se intampla in DonBass.

          In plus „serviciie” au fost mereu pe faza si le-au „explicat” rusilor ca Crimeea poate sa ramana la ei, de DonBass mai vorbim dar Odesa nu e negociabila. Vezi https://www.youtube.com/watch?v=H4dJRnI-X8Q

          Pentru noi oricum e complet nerelevant daca intervine Putin sau nu localizat in DonBass sau retrocedeaza sau nu Crimmea. Daca asta e conditia acceptarii de catre Rusia a unei Ukraina independente batem palma. Tot ce ne intereseaza e sa nu ii avem pe Rusi langa noi si sa avem astfel mana libera in privinta unirii cu Moldova.

          Insa Putin nu va interveni fara acordul SUA pe care se pare ca nu il are. Vezi http://independent.md/ucraina-ar-putea-primi-in-urmatoarele-zile-statutul-de-aliat-militar-al-sua/

        • @ zoro …

          ” Insa Putin nu va interveni fara acordul SUA ”

          ma dezamagesti vecine …. 🙁

          Pentru provinia Crimea , SUA si-or fi dar acordul ???

          ///////////////

          vorbesti de ” conflict localizat ” ……

          vecine , toate sint relative …… tu stii din istorie cum e cu conflictele regionale care se transforma in razboaie extinse de nu le poti cuprinde cu mintea

          Sa amintesc ca in perioada urmatoare se vor cafti australienii si olandezii cu „separatistii ” si rusi ……..adica trupe NATO pe teritoriul Ucrainei .. prilej numai bun ca Putler sa intervina pentru a ” pacifica ” spiritele …..

        • Nici nu stiu daca are rost sa ma chinui as iti explic. Exista o eleganta in acest joc al relatiilor internationale. Si niste reguli nescrise. Una din celemai importante este sa ii lasi intotdeauna inamicului un os cat mic. Cu el se va duce acasa si ii va face mandri pe toti membri haitei.

          Asta e rolul Crimeei. Si tacit a fost acceptata e vest. Mai mult se pare ca nu. Iar statutul de aliat militar SUA pentru Ukraina este o declaratie publica ca un atac impotriva Ukraineni este un atac impotriva SUA. Eu alta interpretare nu gasesc.

          Acum, SUA face acest pas in deplina cunostinta de cauza (in ce se baga) si nesilita de nimeni. Hai sa vedem cum raspunde Rusia. Dar la cum a jucat pana acum si cum s-a ferit sa fie legata oficial de ceva o sa fie o reactie „responsabila”.

        • @ zoro …

          pe Adolf Putler nu il saturi nici cu un munte de oase umane :

          https://www.facebook.com/euromaidanpr/photos/pcb.281818242001985/281817455335397/?type=1&theater

          sint 40 foto cu totul …probabil se refera la brigada 72 …..de curind nimicita

          ” Exista o eleganta in acest joc al relatiilor internationale.”

          vecine , in razboaie nu e nimic elegant ……. razboaiele nu sint politica ordinara ci continuarea politicii cu instrumente de ucis ….!!!

          //////////////////////////////

          iar implicarea Rusiei in Ucraina creste de la o zi la alta

          Evidence Russia opened fire on Ukraine

          http://www.cbsnews.com/news/evidence-russia-opened-fire-on-ukraine/

      • @buzu

        Intre timp teroristii lui Porky Poroshenko fac ce stiu ei mai bine – inconjoara un oras (ma rog, cat pot ei de bine ca data trecuta nu le-a iesit) si apoi trag cu artileria la plesneala pana se preda. Utilizarea teroarei e cea mai eficienta metoda pe care o stiu ei – e ieftin si nu le solicita efectivele umane limitate in lupte urbane.

        De data asta tinta e Gorlovka:

        http://youtu.be/ESrEKRh6D-o

        Una din victime in Gorlovka:

        https://www.facebook.com/southfronteng/photos/pcb.664245643667394/664245320334093/?type=1&theater

      • @Zoro

        Daca ne luam dupa ce zice Kievul fortele lui Porky nu au omorat nici un civil, numai separatisti! Toti civilii au fost ucisi de separatisti. Nici macar israelienii care au arme mult mai inteligente nu vin cu pretentii din astea absurde dar ucrainenii cu Gradurile lor antice si neghidate omoara numai combatanti in zone urbane cica!

        @buzu

        Sigur Buzule, sigur. Au bombardat Slavianskul ca sa dea vina pe ucraineni si sa intervina rusii. Au bombardat Lugansk. Acum bombardeaza Gorlovka. Urmeaza sa bombardeze Donetsk. Separatistii astia se bombardeaza in draci si rusii nu mai vine… In ritmul asta o sa ajunga sa se bombardeze chiar pe granita ca sa dea vina pe ucraineni…. Si marmota lui Poroshenko inveleste ciocolata.

        • Desigur, este foarte probabil sa fi omorat si Kievul civili asa cum nici rebelii nu pot fi luati in brate ca aparatori ai civililor.

          La asta ma refeream cand am zis ca vinovati sunt toti si discutiile astea sunt inutile. In definitiv nu exista dovezi nici ca au tras separatistii nici trupele guvernamentale, deci mai ramane sa ne contrazicem in simpatii (yo cred ca) si sa incercam sa vedem cine are de castigat din asta (deja fumata)

          Eu personal nu cred in bombardamente intentionate ale oraselor de catre aramata cum afirmi tu. Este o actiune care rupe orice legatura cu populatia si o radicalizeaza. Dupa asta noi voluntari vor dori sa lupte. In acelasi timp nu exista niciun castig militar. Nu vad in asta nimic care sa fie in interesul guvernului si sa motiveze o astefel de decizie .

          Cel mai probabil este vorba de „realitatile razboiului”. Separatistii mai pun un centru de comandament langa un obiectiv greu de bombardat chiar si de un inamic cu superioritate aeriana (o piata ?), trupele Kievului isi „asuma” riscurile incerca si ele (fara success) lovituri chirurgicale. Iese ce vezi. Separatistii mai trag cu racheta Grad dupa armata. Ups, ce cauta blocul ala in drum, doar e razboi… Rahaturi d’astea….

      • @Zoro

        „In definitiv nu exista dovezi nici ca au tras separatistii nici trupele guvernamentale”

        Depinde de situatie.

        Although Ukrainian government officials and the press service of the National Guard have denied using Grad rockets in Donetsk, a Human Rights Watch investigation on the ground strongly indicates that Ukrainian government forces were responsible for the attacks that occurred between July 12 and 21.

        http://www.hrw.org/news/2014/07/24/ukraine-unguided-rockets-killing-civilians

        „In acelasi timp nu exista niciun castig militar.”

        In opinia mea fortele lui Poroshenko au castig militar. Armata trebuie sa castige o zona urbana densa, si avand efective insuficiente si insuficient pregatite nu poate si nu vrea sa fie atrasa in lupte extrem de solicitante. Asa ca recurge la bombardamentele astea. Orasul este inconjurat, apa si lumina taiate sau oricum nu mai sunt asigurate regulat, iar bombardamentele ii determina pe oameni sa plece. Ca sa plece trebuie sa treaca de filtrele armatei. Femeile, copiii si batranii sunt lasati sa plece, tinerii barbati suspecti ca ar fi fost separatisti nu. Fie sunt luati si trimisi la centrele de „triere” fie sunt trimisi inapoi in oras. Asa au facut si in Slaviansk si din punctul lor de vedere a fost reteta succesului. De ce nu ar face-o si in Gorlovka?

        „nici rebelii nu pot fi luati in brate ca aparatori ai civililor”

        Sigur ca nu.

    • Si economia ruseasca are nevoie de muncitorii moldoveni.

  16. Uite cum a inceput un razboi cu scufundarea unui vapor.
    Acum a fost doborat un avion.citez „istoria”
    1915, după scufundarea vasului Lusitania, când au murit 128 de cetățeni americani. Deși guvernul de la Berlin s-a grăbit atunci să-și exprime regretele privind incidentul nefericit, opinia publică americană s-a exprimat vehement împotriva acțiunilor germane, iar din punct de vedere economic, Washington-ul s-a îndreptat treptat aproape exclusiv către Marea Britanie, încetând orice formă de colaborare cu Puterile Centrale.

    Creșterea rolului jucat de SUA în război – prin implicarea economică – a avut câteva consecințe importante. Mai întâi, americanii și-au dat repede seama că, datorită războiului european, țara lor se transformă în cea mai mare putere economică a lumii, fapt cu implicații extrem de importante în relațiile externe și nu numai. Astfel, pe măsură ce marina comercială europeană a pierdut teren pe piețele din Asia, Orientul Mijlociu și America Latina, cea americană le-a luat locul.

    Întârirea poziției economice americane la nivel global – grație căreia tranzacțiile economice globale au fost mai puțin afectate de conflict – a făcut ca unii politicieni de la Washington să creadă că se pot folosi de acest lucru pentru a media războiul dintre statele europene. Astfel, tocmai pentru că America nu avea nicio legătură cu originile războiului, ea se afla în cea mai bună poziție pentru a negocia cu țările beligerante. Încă din 1915 Wilson îl trimite pe Edward House în Marea Britanie, Franța și Germania pentru a discuta despre o posibilă mediere a conflictului. Însă din moment ce americanii aveau în minte o simplă restaurare a statu-quo-ului antebelic, împreună cu reducerea armamentului și restabilirea unui regim global de interdependență economică, aceste state nu au fost de acord cu propunerea venită de la Washington. În 1916, House s-a întors în Europa cu o ofertă nouă, propunând organizarea unei conferințe de pace propriu-zise după anumite condiții (între care revenirea regiunii Alsacia-Lorena la Franța și controlul rus asupra Istanbulului!) în favoarea Aliaților. S-a vorbit și despre înființarea unei organizații mondiale pentru asigurarea ordinii postbelice, adică ceea ce va deveni ulterior Societatea Națiunilor.”
    si mai coraboram cu
    „Operaţiune specială: capturarea lui Strelkov

    Asigurarea securității locului accidentului aeronavei Malaeziene ar putea să nu fie singura misiune de luptă. Nu este exclusă efectuarea unei operațiuni speciale pentru captura liderilor „teroriștilor ruși” din Ucraina, în special al așa-numitului „ministrul al apărării” din Donețk Igor Girkin (Strelkov), pentru transmiterea ulterioară a acestuia în mâinile Tribunalului Internațional pentru Crime de Război de la Haga.
    Strelkov este considerat principalul vinovat pentru doborârea avionului Malaysian Airlines, zborul MH17, eveniment în urma căruia au murit 298 persoane (toţi pasagerii şi echipajul de la bordul avionului, dintre care majoritatea erau olandezi).”
    Adica Europa si Australia se implica.
    Ce vor face rusii vom vedea dar treaba se ingroasa .
    Prabusirea avionului sa fie motivul aducerii trupelor straine in Ucraina pe motivul luptei contra terorismului.

    • Lasa, o sa vada ei cand o sa vina rusii peste ei, cu vechile obiceiuri, si o sa zica: „Dar nu era mai bine sa luptam ?!?”

      Sunt curios care va fi sentimentul populatiei in Romania, in cazul in care se va declara vreodata, si sper ca nu, mobilizarea generala.

      • Nu mai fi asa curios. Daca rusu calca pamantul Romaniei de la noi o sa i se traga destramarea imperiului. Si copii de tzata o sa lupte pentru tara lor.

      • Fiind tara membra NATO imi permit sa afirm ca Romania nu este amenintata militar de Rusia, exclusiv interesului SUA, mult hulita de unii, pentru aceasta regiune.Daca nu eram membri NATO acum, cu siguranta ca eram vasalii loiali ai Moscovei.In acest colt al Europei daca esti o tara de talia Romaniei, nu poti fi echidistant.Asa a fost intotdeauna.
        Fara interesul SUA pt aceasta regiune inca din februarie Ucraina ar fi fost alipita integral Rusiei la pachet cu R Moldova si Georgia.Din cauza americanilor rusii actioneaza mai discret.Isi trimit trupele in Ucraina, facandu-i insurgenti originari din estul Ucrainei.Parca la inceputul anului 1944, o intreaga armata sovietica, formata majoritar din etnici rusi originari din Rusia, la ordinul lui Stalin s-a echipat in uniforme poloneze si a actionat alaturi de sovietici in Polonia pentru ca opinia publica poloneza sa perceapa URSS ca un aliat al tarii.A fost doar un joc de imagine asa cum a fost in Crimeea, in februarie si este acum in estul Ucrainei.Mai nou vad ca rusii apeleaza la teroare atacand cu arme portabile AT cladirile unor oficiali ucraineni din vestul tarii pentru ai demoraliza.Inclusiv pentru a demoraliza populatia civila.

  17. Din pacate vad ca se aduna norii negri ai razboiului deasupra Europei…din nou! Daca acum 1 an spuneai ca se va intampla asa ceva in Ukraina, erai luat la misto de toata lumea, mai putin de cei care au creionat aceste planuri. Oare ce sa va mai intampla peste un an si care sunt planurile aflate acum in lucru? 🙁 Sa ne fereasca Dumnezeu de ce este mai rau!

    • Radu Mazare si Nicusor Constantinescu ar fi fost cei care au aranjat, celebra, vizita a lui Mircea Geoana in Rusia.

      Un primar aranjeaza vizita unui candidat la presedentie in Rusia…ce relatii poate avea un primar….

    • Cum are de asteptat asta o sa ramana eticheta romanilor din Ucraina din cauza unora manipulati sau nu de rusi:
      În presa ucraineană şi în reţelele sociale românii deja sunt acuzaţi de separatism şi sunt declaraţi coloana a 5-a în regiune, cu toată că la protest au ieşit şi locuitorii satelor ucrainene, precum Mamaivţi din raionul Kiţmani şi multe alte sate din raionul Sochireni, precum Bilousivka, Lomacinţi, Mihalkove, Serbiciani, Kormani, Romankivţi”

      Munitie perfecta care o sa fie folosita impotriva romanilor iar cum rusii au posibilitati mari de a manipula opinia pubilica din Ucraina fiindu-le si usor deoarce propaganda rusa prezenta romanii ca fiind dusmani…

      • @Hannibal..”coloana 100 000″, sfarsitul Ramadamului in Moscova, Bairam frate!
        http://zyalt.livejournal.com/1126100.html

        poza 33, tanti se grabeste la munca..
        http://www.varlamov.me/2014/uraza_bairam/33.jpg
        🙂

      • Ucrainienii in momentu de fata nu au capacitatea de a acuza pe nimeni de separatism. Daca supara vecinii nu mai exista Ucraina. Cred ca ar fi momentul pentru niste tratative secrete supervizate de SUA ,cu ce se va intampla dupa razboi,
        Nici jocul rusilor nu trebuie facut dar nici sa fim luati de prosti.

        • Subscriu.Din pacate SUA si Germania vor sa pastrze teritorial Ucraina asa cum este.In anul 1945, judetul Maramures a fost la un pas sa fie alipit RSS Ucrainene.Daca s-ar fi intamplat asa, azi maramuresenii care ar fi refuzat sa lupte pentru statul artificial Ucraina ar fi fost sfatuiti sa plece in alta tara.Adica sa isi paraseasca casa si pamanturile natale luate cu japca de ucraineni, asa cum s-a intamplat cu Bucovina , Tinutul Hertei si Bugeacul.Mare nesimtiti ucrainenii.Poate refuza si ungurii sa dea curs chemarii la incorporare.

      • Deci daca bucovinenii nu sunt prosti = sunt manipulati de rusi, bravo, rationament impecabil marca MRU, ala era si inca e speriat de bombe.

        Asa si ce daca o sa foloseasca munitia asta ? E ca si cum au mai obtinut niste 7,62 cand ei au tras ani in sir cu 152 mm.

        O sa ne ia caii de la bicicleta ucrainenii.

    • Ce tare e aurolacul asta. Si daca nu vor ce va face, va declansa o operatiune terorista si impotriva lor? Si-au cam luat nasul la purtare nationalistii ucraineni. Auzi sa recruteze 280 de romani dintr-o amarata de localitate. 280! Jigodii.

      • pentru mine dupa povestea asta si cea cu recrutarea, se termina atitudinea „for the greater good”

        astept anuntu’ excursiei

      • Uuuu. Ce subversivi suntem azi.

        • uu ce destepti suntem azi (ieri)

          pana acum a fost vorba de pus deoparte momentan ura nemasurata, motivata, fata de slavii, ura lor patologica fata de romani, pentru ca obiectivul lor este si in interesul nostru, momentan.

          da’ tu, draguta, ce simti cand apar asemenea informatii, stiute demult, vis-a-vis de atitudinea slavilor migratori fata de romani, in momente cand contribuim si noi, prin inchiderea ochilor cel putin?

          „vector” are treaba lui pe aici, da’ asta nu inseamna ca eu „lucrez” cu el sau fac parte din majoritatea covarsitoare de „idioti utili”

        • apropo, „guvernatorul” ala din Cernauti, e polonez…

      • @MC

        Ca vector e cu treaba lui aici se vede din avion.

        Pe subiect, nu imi surade ideeea sa fie trimisi Romania sa lupte entru Ukraina. Insa ….

        Nu faceam decat sa observ cum din nou cum vector vede doar jumatatea care trebuie din adevar. 28 de oameni se transforma brusc in fix 280 (filmuletul arata un maxim de 28 de mame disperate) care vorbesc …. ukrainiana.

        Deci, pe ce ne bazam cand spunem ca vor sa recruteze discretionar 280 de ROMANI ? Pe faptul ca in Cernauti locuiesc Romani ? Conform http://ro.wikipedia.org/wiki/Regiunea_Cern%C4%83u%C8%9Bi in medie sunt 19.78% Romani iar sansele ca stirea sa fie doar o gogorita lansata de Rusi pentru a fi exploatata de vectori si montata populatia Romaniei impotriva Ukraienilor e peste 99%.

        Pe ansamblu, legat de relatia cu Ukraina eu unul nu le port nicio dragoste. Nu ii vreau in UE si Romania ar trebuie sa le blocheze accesul indiferent de piedici si interesele celor mari. Insa ii vreau in Nato. Dupa cum zicea si moldoveanul, uneori in viata ai de ales doar intre 2 rele. Pentru Romania ce conteaza acum cel mai mult este ca Ukraiana sa iasa relativ intreaga (in partea noastra, Odesa) si cu puntile de realipire la Rusia taiate.

    • „Daca o sa fie Romania in situatia Ucrainei, o sa vedeti care o sa fie reactia ungurilor daca sunt chemati la armata”

      Bine zis.

      • Romania a fost .Acum o luna cand am fost amenintati cu avionul de bombardament am urmarit ce comentau ungurii din Ungaria (cu translate).
        Ziceau ca ungurii din Transilvania sa plece la ei sa nu moara pentru cauza straina in caz de bombardamente .
        Adica acelasi lucru ca si romanii din Ucraina.
        Concluzia e clara .In caz de razboi cetatenii romani de alta etnie nu te poti bizui pe ei ba pot si trada si te pot lovi pe la spate din interior.
        Valabil pentru toate tarile si in toate tarile.Atunci ar trebui schimbata constitutia ca numai cetatenii de etnie romana sa jure credintza drapelului si sa faca parte din structurile statului si de aparare.
        Eu ma intreb ce ar face Johanis daca ne-am bate cu Germania si el presedinte.

        • Pai ce-au facut Ferdinand si Carol I cand ne-am batut cu Germania?
          Nu e obligatoriu sa fie cazul lui Johanis, doar am dat exemple cum ca s-a mai intamplat in istoria noastra.

        • Nu ar mai trebui sa permitem dubla cetatenie. Vrei sa fii germa,, bun, fii german, dar renunta la cetatenia romana. Vrei sa fii ungur, renunta la cea romana. Vrei sa fii roman,, fii roman. Mi se pare foarte simplu din pct asta de vedere.

          Germania de ce nu accepta dubla cetatenie ? Slovacia la fel, de ce ? Tarile Baltice de ce ?

  18. jigodi de ucrainieni

  19. Se pare ca astea sunt imagini cu romani:

    http://www.liveleak.com/view?i=e5c_1406578745

    La inceput se aude „cu cine graiti”. Apoi cand incep sa rupa hartiile se aud zicand „rupe-l, rupe-l”.

    Un barbat din grup ii spune clar soldatului: „we don’t give a damn about your country and your war” adica „nu dam doi bani pe tara voastra si pe razboiul vostru”.

    • foarte bine au facut ca le-au dat foc

    • Corect,
      Ce nu se intelege de catre multi este ca Ucraina, dupa indpendenta, s-a purtat mai rau decat sovieticii anilor ’80 cu romanii, in sensul ca le-a desfiintat din scoli, le-a ingradit accesul la fonduri pentru publicatii culturale, religioase sau la radio-TV. Practic, in 20 de ani numarul scolilor in limba romana/moldoveneasca s-a redus cam la jumatate in zonele Cernauti, N. Maramuresului si Odessa/Bugeac.
      In 2009 s-au folosit de pretextul crizei economice ca sa le taie comunitatilor romanesti si putinele fonduri pe care le primeau penntru publicatii in lb. romana. Asta au facut inclusiv asa-zisii pro-europeni ai lui Timoshenko si Iuscenko.

      Ianukovici a fost cel carea facut un pact cu minoritatile, inclusiv cea romana, ca sa le dea mai multe drepturi de uz a limbii materne in administratia regionala si nu numai… insa ati vazut cu totii ce s-a intamplat. La schimbarea puterii la Kiev, cei care pactizasera cu Ianukovici, inclusiv romanii, au fost rau priviti de catre ucrainenii de dreapta/ extrema dreapta. Asta explica si oarecarea ostilitate intre administratia locala nou-numita si romanii de acolo.

      Asa ca de ce sa lupte romanii in acest razboi?

  20. Parca asta imi place nitzel… adica dupa ce rusii s-au tot coit zeci de ani sa ne retrocedeze integral tezaurul in valoare de cateva mld. $, acum sunt obligati sa plateasca unei singure companii 50 mld. $ 🙂
    http://independent.md/rusia-obligata-sa-plateasca-50-de-miliarde-de-dolari-in-cazul-yukos/#.U9dLCrH4IVR

    Curtea de arbitraj de la Haga a decis, luni, ca Rusia să achite daune în valoare de 50 de miliarde de dolari defunctului gigant petrolier Yukos, o lovitură puternică primită de economia unei țări aflate în plină recesiune, scrie Reuters.

    Avocații defunctului gigant petrolier, care este reprezentat în prezent de compania GML, cu sediul în Gribraltar, ceruseră inițial despăgubiri de 114 miliarde de dolari. Curtea de la Haga a decis însă să emită o hotărâre prin care foștilor acționari să li se plătească mai puțin de jumătate din sumă.

    Compania Yukos a fost controlată de către miliardarul Mihail Hodorkovski, dar a fost distrusă de către statul rus după ce, inițial, Hodorkovski fusese condamnat la 8 ani, iar apoi 14 ani de închisoare de către instanțele de la Moscova, fiind acuza de corupție.

    Atunci, compania estimată la o valoare de aproximativ 40 de miliarde de dolari, a fost naționalizată și transformată în Rosneft, condusă în prezent de către Igor Secin, un apropiat al președintelui rus, Vladimir Putin.

    Hodorkovski a fost grațiat în decembrie 2013, în urma unor presiuni din partea comunității internaționale. El se află în prezent în Elveția, iar compania GML, cea care urmează să încaseze cele 50 de miliarde de dolari, este deținută de către apropiați ai săi.

  21. Istorie in culori

    https://www.facebook.com/IstoriaColorata/photos/a.244319655741119.1073741827.244312455741839/296160157223735/?type=1
    Soldat roman 1940 la minus 35 grade celsius
    Tighina, România, iarna 1940,
    fotograf Margaret Bourke-White, colecția revistei LIFE
    editare color: Jumara

  22. Jurnaliștii de la „Rossia 1” vin cu acuzații grave la adresa României: „Vrea să anexeze Transnistria”

    http://ziarulnational.md/dezinformare-jurnalistii-de-la-rossia-24-vin-cu-acuzatii-grave-la-adresa-romaniei-si-r-moldova/

    https://www.youtube.com/watch?v=eQkVdG16-Q0&feature=player_embedded

    Macar de-ar fi adevarat 🙂

  23. Hmm…
    http://glasul-moldovei.blogspot.ro/2014/07/republica-moldova-fost-invitata-pentru.html

    Republica Moldova va participa la primul summit NATO care va avea loc la începutul lunii septembrie în South Wales.Intr-un interviu oferit postului de radio Europa Libera, Natalia Gherman, ministrul Afacerilor Externe și Integrării Europene, conform Tsenzor.net citand Ukrinform a declarat:
    “Republica Moldova a avut in acest an un rol activ în misiunile de mentinere a pacii ale NATO, și a trimis trupele KFOR din Kosovo Prin aceste actiuni Republica Moldova a fost invitata pentru prima oara pentru a participa la summit-ul NATO, care va avea loc la inceputul lunii septembrie a acestui an,.”
    Ciomform “Tsenzor.net”: Moldova acuza Rusia de incalcarea flagranta a suveranitatii. Natalia Gherman, ministrul de externe al Republicii Moldova si-a exprimat speranta ca in timpul summit-ului va discuta problema de retragere de pe teritoriul Republicii Moldova a contingentului armatei a 14-a ruse, stationate in pe teritoriul autoproclamatei Transnistria, precum si un numar mare de arme (mai mult de 20 de mii de tone de bombe și obuze depozitate in satul Cobasna zona Rîbniţa).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *