TBT8x8 la altii: Terrex2 al ST Kinetics

1

Singaporezii de la ST Kinetics pregatesc urmasul proaspatului introdus in serviciul fortelor armate din Singapore, Terrex 8×8 ICV, si anume Terrex2, prezentat la DSEI 2015. Acesta este dezvoltat pentru actiuni ale unor forte mobile si interconectate in retea (« network-centric »), atat in mediu terestru, cat si amfibiu, inclusiv zone litorale.

2

Designul include lectiile invatate din modelul anterior si este focalizat pe capacitate de supravietuire si mobilitate, totul dublat de o putere de foc superioara. Datorita cocii speciale si sistemului de propulsie inovator, Terrex II este capabil sa navigheze cu o viteza de 6 noduri (peste 11km/h) pe mare agitata de gradul 4. Pentru mobilitatea in spatii restranse, cum a rfi mediul de lupta urban, solutia de driveline alaturi de capacitatea de viraj a tuturor rotilor, ii permit sa abordeze curbe stranse si ii confera agilitate in teren denivelat, cu toate ca are o masa de 30 de tone.

Designul V/VTM (V peste V), alaturi de garda la sol de 400mm ii confera o protectie crescuta la explozii de mine si DEI, fara a penaliza sarcina utila de 9 tone, incluzand un echipaj de 2 oameni alaturi de o grupa de 12 militari.Protectia este oferita de o prima podea in V, aflata sub trenul de rulare si motorizare, urmata de o a doua sectiune in V aflata sub compartimentul trupei si echipajului.

3

Datorita motorului supraalimentat turbodiesel in 6 cilindri Caterpillar C9, de 600CP, conectat la o transmisie automata cu 6 trepte Allison 4500SP, transportorul Terrex 2 poate accelera 0-50 km/h in sub 15 secunde si atinge viteze pe sosea de peste 90km/h (aici sigur nu s-ar incadra in carnetul de sarcini al MApN care ar cere 120km/h).

4

Gama de arme integrabile este prevazuta a porni de la clasicele turele teleoperate cal. 12,7/7,62mm, aruncatoare de grenade cal.40mm urca pana la tunuri cal.30mm acompaniate de rachete antitanc dar este luata in calcul si integrarea unor turele cu echipaj si posibil calibre mai mari. Constientizarea situatiei operationale este asigurata de un sistem de vedere cu 11 camere sensibile la luminozitate scazuta, care fuzioneaza intr-un afisaj hibrid zi-color/termic (TI fusion), permitand conducerea si manevrarea cu toate chepengurile inchise.

5

Terrex2 nu va inlocui actualul vehicul Terrex aflat in inzestrarea fortelor armate din Singapore ci va completa portofoliul firmei pentru alti clienti. Astfel ST Kinetics s-au asociat cu Elbit Systems Australia pentru a participa, posibil cu produsul Terrex2, la programul Project Land 400 Phase 2 al Min. Australian al apararii pentru inlocuirea cu 225 vehicule noi a parcului de vehicule ASLAV si M113AS4 in perioada 2020-2025.

 

Video

https://www.youtube.com/watch?v=fYmwRoVCCvg

 

Ultima si cea mai importanta stire este ca cei de la ST Kinetics impreuna cu SAIC si produsul TerrexII au fost nominalizati ca si finalisti in competitia USMC pentru vehicul amfibiu de lupta (ACV) care va inlocui AAV7, avand ca si concurent cuplul Iveco-BAE Systems si produsul SuperAV 8×8. BAE Systems a primit 103,8 mil.$ iar SAIC 121,5 mil. $ pentru a construi fiecare 13 prototipuri, la care se pot adauga inca 3 daca USMC opteaza astfel. Prototipurile vor fi livrate intre ianuarie si aprilie 2016 pentru a fi testate in paralel pana la sfarsitul lui 2017 si a se decide castigatorul pentru ACV 1.1, adica versiunea de baza de transport trupe, prevazuta a fi comandata in 204 exemplare la un pret aproximativ de 7 mil.$/ bucata si intrata in serviciu incepand cu 2021.

6

Rivalul BAE/Iveco Super-AV

Pentru a scadea riscurile noului echipament, pornind de la rezultatele testelor, produsul castigator va fi evoluat catre versiunea ACV 1.2, care va putea primi si armament mai greu si senzori suplimentari, prevazut a fi produs in 490 de exemplare.

Cerintele USMC sunt ca acest transportor sa se poata deplasa amfibiu cu pana la 11km/h transportand 11 militari, fiind privilegiata viteza de deplasare pe roti, de pana la  105km/h si capacitatea de a duce lupta pe tarm, alaturi de spatiu suplimentar pentru evolutii viitoare, inclusiv de masa, care sa nu penalizeze caracteristicile tehnico-tactice ale vehiculului.

 

 

Marius Zgureanu

 

Surse:

http://defence-blog.com/army/st-kinetics-unveils-the-new-terrex-2-8×8-wheeled-armoured-vehicl.html

http://defence-blog.com/army/photos-of-terrex-2-wheeled-armoured-vehicle.html

ST Kinetics

http://www.janes.com/article/54107/st-kinetics-unveils-next-generation-terrex-2-amphibious-armoured-vehicle

http://armyrecognition.com/november_2015_global_defense_security_news_uk/saic_and_bae_systems_win_usmcs_amphibious_combat_vehicle_competition_42511151.html

39 de comentarii:

  1. Foarte bun articolul. Multumesc de articol.
    Eu am o intrebare si sper sa nu se supere lumea …care e diferenta dintre Saur 2 si TBT 8×8? Din cate vad au aceleasi caracteristici? Adica am vazut ca si ai nostri vor sa dezvolte un TBT 8X8 pe langa Saur 2?
    Repet…nu va suparati pe mine…eu sunt pe acest site sa si invat de la voi.

  2. Am inteles. Multumesc ptr raspuns si ptr rapiditate. Si din cauza greutatii mari a TBT -urilor multe companii propun senile in loc de roti, asa-i? Ca deja la 22t esti ditamai hardughia.
    Multumesc de raspuns inca o data …ma duc la biserica si revin …

  3. #Radu. Ma bag si eu sa-l completez pe Marius. Principala diferenta este ca SAUR 2 este un produs „de criza” pe cand TBT 8×8 ar trebui sa fie un program zdravan, finantat de stat pentru obtinerea unui TBT care sa deserveasca armata pentru urmatorii 20-30 de ani.

    SAUR 2 e bun, TBT ar trebui sa fie foarte bun, o platforma modulara care sa permita modernizari succesive. SAUR 2 ar fi putut sa fie un TAB „de trecere” de la transportoarele din anii „70, pe care le avem, spre un vehicul nou si modern.
    Din pacate nici SAUR 2 nu va fi, nici TBT construit in Ro,iar programul de dezvoltare se va transforma intr-unul de achizitie din afara, spre bucuria nebunilor care tot nu pricep ca daca nu fabricam in tara armamentul pe care inca il mai putem fabrica nu vom avea niciodata o armata bine echipata.

    Orice import „la cheie” este de fapt o „hemoragie” financiara care secatuieste bugetul MApN si bugetul statului, platim salariile altora si una peste alta nu ne vom permite niciodata sa de dotam serios fara sa producem in tara…
    Vom cumpara mereu cate 17 bucati, cate 30, etc, etc, etc, spre bucuria celor care traiesc din spaga, care sunt buni de nimic si care vor poate sa ne ducem dracului si cu economia si cu armata…

    • Pe langa aspectele economice trebuie sa nu uitam ca astea sunt destinate a fi utilizate pe timp de razboi iar in razboi apar pierderile de tehnica si avariile de diferite tipuri, pierderi si avarii pe care tu trebuie sa le rezolvi prompt, nu sa suni in Germania (e doar un exemplu) si sa ceri un lot de 20 de masini, 10 motoare si 20 de punti, pentru completare si reparatii, si sa ti se raspunda ca pentru masini ai fost programat pentru livrare peste 8 luni pentru ca au incarcare cu comenzi pentru alti clienti iar motoare din cele folosite de tine nu mai produc pentru ca au trecut la motoare de alt tip la care se potriveste o alta cutie de viteze si, oricum, au full de comenzi si la ele asa ca ti le-ar putea livra peste 6 luni.

      • sa vedem ce va face acum in sensul inzestrarii Armatei romane cu tehnica militara produsa in Romania, guvernul de techno-robotizatzi emanatzi din rezerva basisto-macovista de cadre, blagoslovitzi de jwk , ue-ppe, sri shi dna!!! tare mi-e teama ca in disperarea lor exclusivista pro-occidentala vor distruge shi ultimile fabrici de armament din Romania, pe principiul ca numai ce e din west este bun shi ce este autohton sau est ar fi necalitativ, iar asha I-shi vor trage shi ei comisioanele!!!!

      • nu o sa mearga! Pana nu se depolitizeaza si se decapuseaza structurile nu o sa functioneze. TAROM este dovada.

        • Un pic de speranta nu strica, altminteri crapam toti.
          Eu, de pilda, ma straduiesc sa cumpar produse romanesti. Iau ceea ce este produs afara doar daca nu gasesc alternativa romaneasca.

          • am zis care este speranta:
            se depolitizeaza si se decapuseaza

          • Si eu la fel. Va pot da 2 exemple de produse de calitate produse in Romania. reuprofen 400mg costa 7 lei si are 10 tb si este identic cu Nurofenul care costa 20 lei deci de 3 ori mai mult si e tot ibuprofen.
            Al doilea produs este celebra Aspirin Bayer (produsa culmea la Oradea) si ambalata in Germania si costa enorm, iar acid acetilsalicilic tamponat e 4 lei. Va sfatuiesc sa nu mai cumparati produse la care se face reclama ptr ca doar reclama e de ele.

    • George, lucrurile ar sta cu totul altfel daca in loc sa cumparam 12 bucati din orice am avea programe multianuale de inzestrare cu offset.
      Cu tot respectul, dar nu cred ca mai putem produce armament performant integral in RO ca pe vremea lui Ceausescu. Vremurile alea au trecut iar pozitia actuala nu ne mai permite asa ceva.
      Chiar si la SAUR, din cate stiu, dar s-ar putea sa ma insel, driveline-ul e importat integral.
      Solutia ar fi sa vina GD si sa faca precum Airbus la Brasov.
      Sa ne uitam la polonezi si sa invatam de la ei.

      • Cateva generatii au platit pretul mentalitatii „noi nu putem sa producem, mai bine importam” si da au cam meritat tot ce au patit pt. ca ei au sustinut-o si impus-o. Cand cineva sustine importul si deci saracia sa nu se planga ca nu are locuri de munca, spitale, medicamente, scoli sau cu ce sa isi cumpere ceva sa manance, ca banii la buget vin de productia interna mai putin din import.

        Germania isi sustine firmele sa mituiasca in stanga si dreapta pt. a avea productie si unde sa vanda si astfel reuseste sa exporte radare care confunda vacile cu avioane sau mitraliere care trag mai mult pe langa tinta si crapa intr-o veselie, etc. Efectele acestei politici se vad foarte bine in Grecia unde pana si oole se importa din Germania.
        Romania isi inchide fabricile ca sa poata importa.
        Una este foarte bogata ajutand productia alta saraca ajutand importul, cum o fie mai bine?.

        Altii sustin transformarea ce mai este din industrie in „Atelierul lui nea Nicul de strans suruburi” adica tot saracie.

        Este foarte posibil ca polonezii sa renunte a mai importa elicoptere si sa le produca deci da sa facem ca ei.

        Cat timp nu produci si nu cumperi produse realizate in tara nu ai de unde sa ai bani la buget, restul este doar propanganda mitei si a comisionului.
        O tara condamnata la saracie de mentaliatea cetacenilor, nu va mai amagiti ca doar politicieni sunt de vina. Cand o sa iesim in strada sa ii intrebati de nu ce se cumpara comioane de la Roman sau transportoare de la Moreni si nu vi se va raspunde atunci ii veti putea acuza. Pana acunci germanii mituiesc sau mai falsifica niste teste ca sa mai produca sau vanda ceva…

        • @Hannibal, nu ai cu cine, din pacate iti racesti gura cu niste pacalici..

        • Tu in principiu ai dreptate! Diavolul sta in detalii insa… E bine sa vrei, trebuie sa si poti.
          Economia centralizata nu mi se pare solutia insa, iar anii 90 ne-au adus deservicii enorme.
          Polonezii au revenit asupra contractului pentru ca mai au doi constructori de elicoptere, Airbus nefiind unul dintre ei. Nu uita insa ca amandoi ceilalti doi constructori sunt in asociere cu firme mari, recunoscute (unul e Sykorski sau cum naiba s-o scrie).
          Noi trebuie sa fim realisti si sa ne urmam interesul. Iar pentru asta ar cam trebui sa dam reset si s-o luam de la zero. Si mult offset ca sa avem acces din nou la tehnologie de varf.
          E doar o parere.

    • Multumesc ptr raspunsuri.

  4. Asta se intampla in Singapore. Insula aia data afara din Federatia Malaieziana pe motiv ca sunt prea multi chinezi si ca nu sunt musulmani toti.
    Tara unde nu ai voie sa devii ministru (de orice fel) daca nu ai experienta in domeniu si nu poti deveni prim ministru daca nu ai fost CEO al unei companii.
    Tara unde prin lege orice resursa trebuie cumparata obligatoriu din cel putin 2 surse. Cand au fost dati afara de malaiezieni pur si simplu au suferit de foame si au avut de-a face cu specula si drept urmare, obligatoriu, guvernul trebuie sa aibe un supermaket pentru ca sa controleze preturile.
    Legea se mai impune si cu bata, la propriu, si drept urmare cam vrei sa o respecti. Mai ales ca se impune cu bata la chestii care tin de nesimtire.
    Cand atasatul nostru a facut-o de oaie acolo si a facut pe inocentul, am stiut deja ca este vinovat. Nu poti face cam nimic fara sa te vada vreo camera video.

    Apropos, masinile au taxa 100% (vezi cat ar costa un Logan 🙂 ) si nu poti sa-l cumpeeri decat dupa ce faci dovada ca ai platit asigurarea si ca ai un loc de parcare stabil. O masina de ambasada este foarte vizibila si nu o sa scape niciunde neobservata.
    Benzina se rezolva prin faptul ca au o rafinarie … pe alte nave/pontoane.

    St Kinetics ar fi unul din cei mai mari furnizori de munitie pentru armata SUA si cam multi premieri au fost si CEO la compania respectiva. Sprijinul statului este total.

    Acum dupa ce am vazut partea bucolica, ar mai trebui spus ca Singapore nu este o democratie reala si presa este cenzurata la sange si obligata sa evite stirile negative (imagini aproape zero).

  5. Frumoasa masinarie dar nu asta mi-a atras atentia din articol ci chestia cu USMC si cum se realizeaza un contract de inzestrare . Tipii au selectat niste companii , le-au dat tema de casa , au vazut cine a venit cu solutiile cele mai bune le-au dat banu’ si termen de realizare . Spre deosebire de noi unde armata a zis ca ar vrea un TBT , a dat niste bani la inceput unii au venit cu un prototip si l-au prezentat , armata s-a cam razgandit si a zis ca nu mai vrea modelu asta ca nu atinge viteza din F1 si nu are oglinzi retrovizoare reglabile electric , compania producatoare o ia in barba , ramane si fara bani dar se apuca sa mai faca un prototip pe banii ei si sa vedem cine dracu o sa-l cumpere . Serioazitate vs casa de nebuni

    • asta cu viteza maxima 120 km/h la TBT e buna de tot… vrem ceva mai tare decat americanii.. probabil avem si drumuri cu duiumul pe care sa mergem cu viteza aia…

  6. Eu as prefera SuperAV, din motive de mobilitate superioara in teren dificil, datorita H Drive, plus ca poate fi configurat mai flexibil, pe langa APC.
    Chestia cu podeaua in V dublu e folositoare la contrainsurgenta, dar contra rusilor prefer un vehicul care sa se miste bine pe noroi sau zapada.
    Sensor fusion (camere vizibil low light plus camere IR) se poate pune pe orice APC, cred ca e foarte folositor, dar nu e ceva secret, sunt articole care descriu tehnica de circa 5 ani.

  7. In afara de zona farurilor in parte din fata , pe care le-as fi preferat nu chiar asa oblicizate [se putea taia placa de blindaj mai orizontal , tine doar de design taierea respectiva ] chiar imi place mult Terexul asta .
    Daca se renunta la TBT din motive de impotenta politico-slugarniceasca , chiar mi-ar placea o dotare cu asa ceva pe la noi …

  8. @George si Marius
    Multumesc ptr raspunsuri.

  9. Versiunea modernizata M2T a rachetei anti-tanc maliutka a fost realizata ca produs final si nu numai ca prototip cum au spus unii.www.elmech.ro/produse.html[m2t apare in catalogul firmei].LAR 273 nu a fost numai un mock-up,www.mirsand.ro-model experimental noiembrie 2005-prototip februarie 2006[transfer tehnologie de ansamblare subansamble si ansamblul general prototip]-septembrie 2006[predare prototip]

  10. Frumoase ragaliile astea amfibii

    Interesanta decizia de inlocuire a unui vehicul senilat (AAV7) cu unul cu roti

    Ca tot vine vorba despre TBT iremediabil si indubitabil de cate ori apare vreo poza cu vreo ragalie blindata p’aici 🙂 :
    se pare ca aurolacii din armata romana au o ura sincera fatza de tot ceea ce este romanesc;
    vezi povestea cu IAR99 modernizat cand povestea omul despre ostilitatea mapn’ului, povestea cu 93urile taiate in fuga, povestea cu saurul, pana si ultima poveste cand au vandut parca bulgarilor loturi de munitie expirata cand si astora din fabricile romanesti le ardea buza dupa asa ceva pt ca recuperau materialele

    in conditiile astea nu ma lamuresc de ce fabricile romanesti le mai vand munitie aurolacilor din mapn, probabil pt ca’s obligate

    mapn sunt fortati de lege sa faca licitatie, daca ar fi dupa mine n’ar participa nici o firma din Rromanica si i’as lasa sa importe tata si munitzia si as lucra cu fabricile romanesti numai si numai pt export

    pt aurolacii mapn preturi qvintuple, vor, bine, nu, pai mergeti si importati fratilor

    daca n’aveti bani de munitie, faceti piu-piu pac-pac la aplicatii si la razboi faceti in pantaloni

    oricum n’au ce face nici cu TBT’ul ala, daca nu se fabrica in tara sunt bani irositi, daca’l importi sau il vopsesti aici sunt sute si sute de milioane facute cadou industriei altora din afara, asa ca mai bine ai lasi fara

    au 31 de Piranii

    cateva zeci de TABuri

    16 Panharduri

    au destule, le ajung de’o parada si nu le mai cumperi nimica

    restul cu autobuzul, cu dusterul sau cu loganul personal

    si asa au venit p’aici aia de la biroul de presa mapn si in pauzele de escadrile de F18 au declarat ca ei nu se bat cu nimeni

    pt teatrele de operatii le dau stapanii moca niste MRAPuri asa ca pt rudele sarace

    si’asa nu se bazeaza nimeni pe ei, daca suntem in nato/mue ne apara nato/mue de rusi

    si daca nu mai suntem ne apara rusii de nato, simplu, astia n’or sa se bata cu nimeni

    pt moldoveni tot asa, s’au implicat americanii, daca trag americanii de ei incoa, bine, daca nu aia se intorc bucurosi cu steaguri si cantari la rusii lor, ca tare’i mai iubesc, la astia nu ma astept sa treaca garla sa lupte cu rusii pt moldoveni, o sa se blocheze decizia prin lantul politic si de comanda, politrucii

    deci in lipsa utilizarii industriei proprii astia din ro army nu merita sa mai investesti un cent in ei…nu le mai cumperi nimica, ce TBTuri importate, cu Loganul si autobuzul taica si cu 2 cartuse de import in incarcator, ca alea’s mai bune decat astea romanesti…

    • ai uitat sa adaugi si cele 3 Wolf-uri la PM, pentru care probabil sunt si o parte dintre Panhard-uri, alaturi de logistica 🙂

      • deci au hardware cacalau…
        nu le mai cumperi nimica, mai dai afara din ei ca’s prea multi pt ce arme mai au, aia ramasii numai infanteristi cu arme usoare si munitie d’aia buna de import, nu merita astia sa dai miliardul industriei occidentale ca sa le cumperi lor TBTuri, tancuri si ce or mai visa sa importe

  11. ar trebui oprita pentru o perioada defilarea rusinii tehnice de ziua nationala.

  12. singurii care au ce cauta acolo de 1 dec. trebuie sa fie veteranii si forele combatante nu pilosi purtatori de insemne militare fara rost .

  13. in alta ordine de idei lasati prostiile TBTurile samd cacam costa, e mai ieftin sa le mai dai niste stele 😉

    uite ca tzine si ficusul traditzia: fara-numar fara-numar 🙂

    http://www.ziuaveche.ro/top-secret/armata-2/lista-avansarilor-in-grad-de-1-decembrie-generalii-lui-iohannis-273483.html/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *