Triton 4×4

Triton_4x4_armoured_personnel_carrier_vehicle_Kyiv_PJSC_UKraine_Ukrainian_military_equipment_defense_industry_640_001

Triton este un transportor bindat mai mic destinat, conform constructorilor sai, politiei de frontiera ucrainene. Si se pare ca a fost repede indragit pentru ca au fost comandate 60 de bucati la prima strigare.

Acum poate va intrebati la ce le trebuie vecinilor nostri un astfel de vehicul blindat pentru patrularea frontierelor, ca doar imigrantii ilegali si contrabndistii nu au lansatoare de grenade sau alte arme grele…

Ei bine in cazul special al Ucrainei…au! Astfel Kievul va trimite Tritonul sa patruleze pe granita cu Rusia,  iar cu Rusia nu sti niciodata la ce sa te astepti. Acolo te poti trezi cu referendumuri, cu “omuleti verzi” dotati cu T 90 si lansatoare de rachete tactice, etc, asadar un vehicul blindat n-are ce sa strice.

Revenin la Triton acesta va fi dotat cu sisteme de vedere noapte/zi (cum avem si noi da pe Land Rovere), are o masa de 11 tone, o viteza maxima de 110km/h si ca sa observam mai clar filiatia acestui vehicul va putem spune ca Tritonul are destule componente comune cu BTR 80.

Nivelul protectiei este STANAG 2 si poate supravietui unei explozii de 6kg TNT sub roata, o rezistenta macar respectabila pentru un 4×4 de patrulare pe frontiera. Fiaturile noastre Massif neavand o astfel de…propietate.

Si bineinteles dispune de o turela cu o a mitraliera calibrul 12,7mm.

GeorgeGMT

18 comentarii:

  1. Nu-s cam prea multe modele de vehicule in UA? Adica fiecare fabrica a scos ceva diferit si toate au fost comandate de armata, de interne, de grăniceri, de garda nationala. Acuma inteleg ca tara e mare, da pana la urma n-ar fi fost mai eficient sa se faca aceleasi masini de lupta in mai multe uzine?

  2. George, ucrainienii ăștia habar n-au ce trebuie, uite aici „dotări” la poliția noastră de frontieră…

    http://www.radiocraiova.ro/wp-content/uploads/2014/11/1.png

    😉

  3. AG7 sa trăiască, Triton-ul hoholilor nu prea are șanse reale…

  4. Deci e un fel de MRAP aurolac si nu prea? 🙂 🙂 🙂

  5. Interesant. Daca are multe elements comune cu BTR 80 – asta e inca o dovada CA trebuie sa produci cat mai mult in tara – nu sa importi in stocuri mici de LA 100 de producatori straini diferite modele de fehnica care nu au nimiccomun una cu alta poate doar vopseaua ..
    Si chair daca conabzi 12 panhardyri si 30 pirania – ghepardyri si hamere – oe ele trebuie sa ai instalate siteme de conduxere focului camere de filmat siteme de communicate si altee toate de productie locala sau produse Sub lixenta in Romania si integrate in sistemul national de aparare..

    • partea frumoasa e ca si pentru Zimbrii nostri (B33/BTR-80) se screm sa gaseasca piese de schimb, ca originalele nu se mai produc. Adica la noi nu se mai aplica nici macar asta, sa refolosim piesele de la ultimul produs, pentru care aveam baza tehnologica.

  6. Păi şi ce fac ei cu protecţie contra 6 kile sub roată pentru că ruşii, oricât s-ar chinui, nu reusesc să producă mine atât de mici? Lor le ies doar de la 8 kile în sus…

  7. Nu arata rau masina, macar ei mai misca cate cv la noi aro are si pomenile facute

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *