तेजस के लिए सबसे अच्छा है

LCA_Tejas_2

Sau „Tejasul sperie concurenta!”

Enuntul din titlu s-ar traduce in limba romana prin expresia “prostul nu-i prost destul daca nu-i si fudul”!

Pentru ca, vedeti dumneavoastra, siteul „indiandefensenews.in” isi informeaza cititorii precum ca industria aeronautica occidentala este speriata de… LCA Tejas, ala de Congresul indian l-a luat la puricat si l-a catalogat mult mai jos de standardul “jalnic”…

Ala de abia poate zbura in linie dreapta, ala caruia nu-i functioneaza aproape nimic, care nu are loc sa-i mai fie “introduse” si diferite componente, ala pe care IAFul nu a vrut deloc sa-l cumpere, negasiundu-i absolut nici o utilizare aeronautica.

Ei bine, se pare ca aviatia indiana nu stie ce vorbeste, Congresul nici atat, iar LCA Tejas (un avion la fel de “batran” precum F 16) este de fapt o bijuterie de aeroplan, gata sa bage-n faliment toata industria aeronautica vestica! Te ajungi sa te intrebi la ce s-au mai incurcat indienii cu Hawkul britanic?!

Astfel, siteul mai sus amintit ne informeaza cum ca…conducerea unor companii aeronautice europene sunt speriate de succesul Tejasului, mai ales de posibilitatea (cu totul ipotetica dpmdv) ca India sa-l exporte catre Sri Lanka, de parca europenii si americanii se bateau pe contractul ala amarat cu srilankezii.

Mai departe citam direct de la sursa: “The Tejas Light Combat Aircraft (LCA) is a supersonic, single-seat, single-engine multirole light fighter aircraft, which has been under development for the past three decades. It has been co-developed by the Aeronautical Development Agency (ADA) in cooperation with the Bangalore-based Hindustan Aeronautics Limited (HAL).”

In continuare suntem informatii ca IAF a comandat deja zeci de Tejas Mk 1 si asteapta cu sufletul la gura Tejas Mk 2, cum marina asteapta si ea Tejasul navalizat, cum sute de astfel de rapandule de avioane sunt deja pre-comnadate de toata lumea, desi se “uita” cum comenziile actuale pentru Tejas Mk 1 au fost facute de guvern, impotriva vointei – public exprimate – de mai-marii aviatiei indiene, cum Tejas Mk 2 nu exista de fapt, iar varianta navalizata e doar o gluma…

Si tot asa, intr-o minciuna continua – tipic tiganeasca – siteul respectiv isi bate joc de cititorii sai, mintind cu nerusinare despre “frica” companiilor europene in fata “temutului” Tejas, dar pentru cine vrea sa cunoasca adevarata drama din spatele acestui program, cu totul falimentar, il invitam sa citeasca doar cateva din articolele noastre.

Indienii sunt optimisti: pana la urma tre” sa zboare…

http://www.rumaniamilitary.ro/o-tragedie-indiana-devenita-deja-clasica-tejas-cel-vesnic-aproape-gata-de-productie

http://www.rumaniamilitary.ro/cum-o-dau-cum-o-nvart-tot-nu-le-iese-tejasul

http://www.rumaniamilitary.ro/lca-tejas-chiar-mai-slab-decat-pare

Tejasul naval

http://www.rumaniamilitary.ro/lca-tejas-naval-prima-decolare

 

Etc, etc, etc, morala fiind ca minciuna la hindusi e  ruda buna cu dezinformarea de la ivani 🙂 🙂 .

GeorgeGMT

21 de comentarii:

  1. Probabil ca producatorii occidentali sunt ingrijorati ca avioanele lor vor fi tamponate de TEJAS pentru ca nu poate sa coteasca. 😉

    • gogu de la pascani

      mda…usor de ras cand te uiti in curtea altuia. Numai ca daca inlocuiti cateva nume de avioane si de tari pe acolo, va apuca plansul. Povestile cu JF-17 sau chiar JH-7 care e IAR-95 reincarnat, israelul care a furat aripa lui IAR-99 si alte d’astea.

      • Cum poti sa afirmi ca Israelul a furat aripa Lui IAR 99 ? E chiar de ras sa nu intelegi cum se alege un profil de aripa. O intoxicare cu aceasta poveste absurda a adus numai daune programului ’99 prin faptul ca a fost crezuta de toti nespecialistii, inclusiv cei din servicii.

        • gogu de la pascani

          @Grigore, speram sa se sesizeze ironia. Exista lume care afirma serios asta. La fel ca si poantele alea ca Iisus era roman, exista si oameni care cred serios ca orice tabla care zboara pe diverse meridiane si paralele e „furata” dupa un avion romanesc. E suficient sa cauti prin topicele mai vechi despre ’93, ’99, ’95. Ca face numai rau sunt de acord. Dar cati cred asta?
          Probabil legenda „furtului” aripii lui ’99 pt. IAI Galaxy s-a nascut din samburele de adevar a adaptarii aripii lui FFA P16 la Learjet. Ca-n bancul cu bicicleta tovarasului Ivanov de la Radio Erevan. Sau poate n-are nici o legatura.

          • In ’93 decembrie ,IAR ul 109 Swift se afla in Israel unde a facut in jur de 40 zboruri co client din Botswana si Israeli Air Force. De Craciun echipa s-a intors acasa lasand avionul parcat intr-un hangar IAI, partenerul de marketing al Avioane Craiova. Cei de la IAI au trebuit Sa mute avionul si au intrat in cabina Sa lase frana de parcare. Cabina, dupa regulile RoAf avea un sigiliu de plastilina. Cand echipa s-a intors din Ro, probabil unul din membri a raportat acasa fapta.Asa a inceput aceasta mizerie, urmata apoi de declaratiile unor muncitori din Craiova care erau detasati la IAI si au observat aripa lyi Galaxy copiata dupa ’99. Lucrurile au fost ff serioase, cu acuzatii grave. Rezultatul a fost oprirea oricarei tentative de export.

            • gogu de la pascani

              Acum serios, avand in vedere cat a fost de neplacuta situatia au existat si niste argumente obiective pt. acuzatiile respective, adica pana la urma ce se spunea ca ar fi copiat aia? Forma in plan? Nu e nici pe departe cazul, chiar nu seamana deloc. Profilul? Mecanizarea aripii?
              Pana la urma chiar nu vad ce asemanari ar fi intre profilul unui trainer avansat care are cu totul alta anvelopa de zbor fata de un businessjet care trebuie sa-si care ocupantii la 12.000m in timp ce-si beau cafeaua.
              IAI la randul lor aveau ceva experienta cu biznisjet-uri, recte Westwind fabricate si vandute in sute de exemplare, adica nu cred ca erau tampiti sa-si dea cu firma in cap pt. ca nu erau in stare sa proiecteze o aripa si s-ar fi apucat sa copieze aripa IAR-ului.

              • Exista o explicatie. In Ro colaborarea Acv cu IAI pentru export nu aducea nici un „beneficiu” celor interesati, Mai ales ca la export nu sunt comisioane.Un export de avion modernizat si vandut la pretul pietii , incurca viitoarea modernizare cu Elbit, de la care Ro a importat pe bune Soimul la un pret exagerat. Atunci a aparut mizeria si s-a refuzat un contract deja aprobat in parlamentul Botswanei.

              • iubesc nespus IARul 99, e o parte din mine, in definitiv, dar aripa nu e in nici un caz partea forte a avionului, az zice ca din contra, cu o grosime relativa de 14%, la incastrare, e adevarat din motive de tren de aterizare, la extremitate 12%, cu o structura clasica, nervuri si lise, pe undeva chiar in urma lui 93 care avea invelis cu lise integrate, cred ca ar fi meritat sa fie copiata, ca sa-i traga si pe evrei in urma.
                Ca o curiozitate, ceva mai tirziu a lucrat in Israel o echipa destul de mare de la fostul Increst, din echipa de proiectare 93, 99.

  2. Imi aduc aminte de tunul ala autopropulsat cu prelata, sunt foarte creativi. Un prescolar ar fi invidios.

  3. Spaima pilotilor indieni

  4. Creca ai dat peste timenewsromanu lor! 🙂

  5. Deja mor de frica. La o asemenea stire de ultima ora ma pun sa ma culc la loc. Cred ca decand s-au batut indienii cu Alexendru cel Mare cu elefantii nu au mai inventat nimic. Mai bine vedneau cu o stire de tipul….un nou elefant blindat va ataca fortele inamice….erau mai credibili

  6. La multi ani ptr cei care poarta numele Florin caci azi sunt Floriile adica intrarea lui Iisus in Ierusalim si inceputul martiriului Sau.

  7. Nu conteaza asta…trebuie sa ai un punct de pornire daca vrei sa te dezvolti chiar daca nu-ti iese o piesa de arta din prima

  8. UF ! Bine ca o’ reusit inscaunatii nostri sa importe feru’ vechi din portugalia care inca e de calitate vestica …altfel cine stie ? poate ne-om fi trezit ca importa feru’ din india la pret de f-15 si-l baga in somaj pe saracii prosperi oameni d’afaceri de pe la noi

  9. Daca l-ar fi intrebat pe varul lor Visinel, bulibasa din TM, ii invata el cum sa faca: ‘sa fie din haur – si daca nu zboara, macar sa moare’ dusmanii de ciuda’…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *