Din tabăra britanicilor

F 35B din India

Ei bine, sunt și vești bune, primul Boxer 8×8 asamblat în Regatul Unit a fost predat forțelor terestre și  spre deosbire de Ajaxul celor de la GDLS, n-a surzit pe nimeni și nici n-a avut nevoie de reparații până acum, astfel încât, măcar pe zona vehiculelor cu roți, britancii sunt ok.

Nu la fel putem să spunem și despre F 35B ale Royal Navy care rămân de căruță, unul câte unul, ori pe unde ajunge portavionul lor.

Pe 14 iuine, un F 35B a aterizat de urgență în India, pe aeroportul Thiruvananthapuram și deși mecanicii britanici trimiși la față locului au tot încercat, când cu cheia, când cu ciocanul, F 35ul Royal Navy n-a vrut să zboare înapoi la nava sa până pe 22 iulie, când o echipa de specialiști sosiți din Regat l-au pus pe aripi.

Și totul pare că s-a încheiat cu bine, când un alt F 35B aparținând aceleiași nave – HMS Prince of Wales – a dat de necazuri în Japonia și a aterizat pe aeroportul Kagoshima pe 10 august.

Japonezii au mutat aparatul undeva mai la fereală și acum se așteaptă piese de schimb pentru reparație. Nu se știe cât va dura așteptarea dar deocamdată toată lumea este optimistă că nu va dura la fel de mult precum în India.

Operation “Highmast”, presupune că portavionul HMS Prince of Wales, împreună cu 18 aparate F35B, plus navele de escortă să facă un “Grand Tour” prin Asia, din India și Australia până în Japonia.

Până acum lucrurile au mers chiar bine, iar două avioane defecte nu sunt mare lucru, bine că au fost aproape de mal și nu s-au defectat pe ocean. Ar mai fi de amintit că britancii au pierdut deja un F 35B care s-a prăbușit în Marea Mediterana în noiembrie 2021. Avionul făcea parte din grupul aeronautic al portavionului HMS Queen Elizabeth.

GeorgeGMT

15 comentarii:

  1. Harrier nu avea atâtea probleme mecanice? Pe lângă faptul că nefiind aterizarea controlată de atâtea calculatoare ( nici nu prea erau la vremea proiectării lui) ajungeau multe neveste de piloți ai acestor avioane, văduve tinere.

    5
  2. Cred ca ne grabim sa cumparam F35.Sunt extrem de scumpe,extrem de greu si costisitor de intretinut si mai ales au multe vicii de conceptie si fabricatie.

    6
  3. ”Thiruvananthapuram ”LOL Pai de aia s-a defectat avionul ca i s-a inodat limba la pilot si au asteptat din Anglia piesa de schimb

    3
  4. Avioane. Din ălea adevărate.

  5. Ce au ajuns și britanicii, sa asambleze culmea, un vehicul…german. In WW2 faceau avioane cu nemiluita. Azi tocmai ce protestează contra imigrației, niciun cuvant despre trădătorii care au vândut/falimentat industria la ei.

    • Călugărul Sofronie

      Care „trădători”, Silviule? Ăia care ar fi trebuit să subvenționeze o industrie care nu se mai putea susține singură? Și din ce? Împrumuturi sau luat de la restul care mergea?

      Și cu stat social, și cu industrie performantă nu se poate.

  6. F35-B au momentan mult mai multe proble decat F35-A. Nu ca A-ul nu ar avea destule probleme si el. Din pacate nu exista alta varianta la ora asta daca ai portavion si nu vrei sa pui pe el avioane chinezesti. Avioanele noastre vor incepe sa fie fabricate cam in 3-4-5 ani de acum incolo. La momentul ala ar trebui sa fie gata block 4 si eu cred ca pe langa imbunatatirile de care va beneficia si majoritatea problemelor vor fi rezolvate. Asa ca terminati cu ”Nu trebuia sa luam F35 ca …..”. E bine ca am comandat 32 de bucati. Dupa parerea mea 32 de F35 sunt exact cate ne trebuiesc dar ar trebui sa mai luam inca 32 de EF, Gripen sau Rafale deoarece exista si posibilitatea ca la un moment dat intr-un anumit context geopolitic sa nu te poti baza pe US. Pe langa asta ar fi bine sa ne gandim cand va fi disponibil si la un pasaroi (european de preferat) de generatia a-6-a. In aceasta eventualitate, gandindu-ne ca vom lua peste 15 ani un pasaroi de gen 6 european ar fi poate oportun sa se opteze acum si pt achizitia a 2 escadrile de EF care ar putea completa cele doua escadrile de f35 si eventual escadrila de 17 F6 olandeze deoarece restul avioanelor pe care le avem nu vor mai avea resursa de zbor dupa 2035.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *